IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pikainen omanapa; pitkään olen pysynyt taka-alalla, halunnut ottaa etäisyyttä koko hommaan. Viimekuun ovikset meni ohi, ei osunut cb digiin vaikka selkeät oireet olikin. Tiistaina kävin siirrossa, mukaan lähti 5-päiväinen blastokysti. Testipäivä 3.6. Tämä oli siis jo 5. Siirto. Toivo alkaa olla aika mennyttä :( tsemppiä kaikille, sekä ilossa että surussa. Paljon teitä plussanneita on kuitenkin ilmaantunut. Onnea ☺
 
Nennalii, ei varmaan lohduta just nyt jos on paskat ja luovuttaneet fiilikset, mutta jos edes pientä toivoa antaa niin voin sanoa, että meillä ei ollut pienintäkään onnistumisen yritystä hoidoissa kunnes 8. siirto (toinen tuoresiirto) antoi plussan mikä oli valitettavasti kemiallinen ja sitten 9. siirto (PAS) toi onnistumisen. Kyllä se sieltä voi tulla vaikka vähän kestääkin!
 
Nyu
Tiistaina oli punktio ja sieltä saaliina 10 munasolua. Meni suht helposti kuten viimeksikin, vaikka itkun kanssa niitä sai taas kaivella. Tänään kävin kyytiläisen hakemassa matkaani ja sainkin kuulla, että se on meidän tämän hoidon ainoa mahdollisuus. Munasoluista vain 3 oli hedelmöittynyt ja niistä kaksi monitumaisia, joten tämä tuoresiirto jää ainoaksi yritykseksi.

Kieltämättä suoraan sanottuna vituttaa, kun näki taas kamalan vaivan ja kesti pistelyt, kivun ja sivuoireet eikä tulosta tullut tuon enempää. Pitää nyt vain yrittää ajatella positiivisesti, että edes yksi päätyi kohtuun asti, kun tälläkin palstalla on joillekin käynyt niinkin, ettei ole saatu edes sitä yhtä. Piinailemaan en ala. Joko tästä tulee vauva tai sitten painan leuan rintaan ja lähden kohti uusia pettymyksiä.
 
Täällä on hirveästi tapahtunut sitten edellisen käymisen. Olen pysytellyt myös tietoisesti taka-alalla ja käynyt kyllä seurailemassa, miten hoidot ovat edistyneet teillä. Hurjasti täällä on tullut plussia, mikä ehkä lisää hiukan omaa positiivisuutta tämän asian suhteen... :)

Hiukan meidän tilanteesta. Meillä piti olla alkuperäisen suunnitelman mukaan 2. IVF nyt toukokuun lopussa mutta säätettiin siirtää se suosiolla elokuun lopulle. Mä olen ollut koko huhtikuun ihan kauheasti sairaana. Sain ensiksi angiinan ja jälkitautina reaktiivisen niveltulehduksen, johon vedin 21 pvä:n antibioottikuurin. Kaiken tämän lisäksi tuntuu oma pää hajoavan tämän asian kanssa ihan täydellisesti ja välillä tuntuu menevän kaikki illat ihan nyyhkimiseen. No, jospa tää tästä ja jospa tää kesä toisi hiukan etäisyyttä asiaan. Kesällä vaan tulee lisää vuosia mittariin (36) ja samalla hiekka tiimalasissa laskee vaikka testien mukaan mun amh-arvot on ihan huippuluokkaa mun ikäiselle. Mutta joka tapauksessa olen todella ylpeä itsestäni, kun osasin/uskalsin/ kykenin ottamaan tähän asiaan aikalisän!

Iloistaa kesää teille kaikille! Itse palailen tänne seuraavan kerran elokuussa. :)
 
Mun koko elämä on IVF:ää ja alkioiden testausta. On pakko kertoa pomolle asiasta aikaisin, kun en pysty tekeen raskaanaollessa kaikkia töitä. Olipa kiva taas kaks päivää jutella asiakkaitten (klinikat) kans näistä jutuista! Paskamaisin juttu oli taas se, että meidän myynti-ihminen oli kertonut mun alkaneesta raskaudesta heille, eikä ollut kertonut tm:sta eli asiakas kysyi miten vauva?! Mitäpä siinä sit sanomaan muuta kuin että ei ole. En alkanu enempää selittämään. Ei ollut eka kerta. Vittu mitä porukkaa!
 
YrittäjäJ - Kiitos, täytyy toivoa parasta vaikka itse jo masentelen tuota lopputulosta. Ei näy halpisliuskoissa mitään, joten todellinen ihme on jos jotain ilmestyy tyhjästä huomiseen Pregcheckiin. Sillä testillä sain viimeksi kaksipäiväisellä alkiolla pp10 haamun, ja huomenna on pp8 blastolla.

Janne - Teillä on kyllä hyvät hermot, jos viimeisetkin metrit kestätte testaamatta. Onnea loppusuoralle!

Bridge - Ärsyttävää juoruamista.. Minäkin pelkään hetkeä, kun ensimmäinen puolituttu tulee kysymään vauvan kuulumisia. Ei ole vielä kukaan onneksi tullut..

Henkisesti raskain hoitokierto tähän asti. Eikä toisaalta ihmekään. Saisi vaan olla jo tämä piina ohi, niin pääsee keräämään taas itseään.. :cry:
 
YrittäjäJ tsemppiä huomiselle(y) Mäkin saan huomenna tietää jatkosta kun mul on aamusta ultra. Pelottaa ihan hirveesti kun ainokainen sulatetaan että selviääkö:barefoot:
En tiedä tuleeko muutenkaan mitää. Kun vuoto ei ota loppuakseen, vähäistä on mutta kuitenkin. Nyt kahdeksas päivä jo menossa :oops:
Janne alkakaahan testailee:) Lian testi tuloksia jännäilen kanssa:)
Roxanne joku viesti taakse päin kirjoitinkin sulle noista sumuista, pullossa on reilusti yli joten suihkuta ilmaan ensin, niin mäkin tein ku tuntu ettei tuu.
Nyu onnittelut kyytiläisestä(y)
Onnea suuresti plussanneille:love:
Bridge joo toiset on tosiaan niin idiootteja että niille pitää erikseen mainita ettei ole heidän asia jakaa toisten henkilökohtaisia asioita. Onko sulla nyt mikä tilanne hoitojen suhteen?
 
YrittäjäJ - Kiitos, täytyy toivoa parasta vaikka itse jo masentelen tuota lopputulosta. Ei näy halpisliuskoissa mitään, joten todellinen ihme on jos jotain ilmestyy tyhjästä huomiseen Pregcheckiin. Sillä testillä sain viimeksi kaksipäiväisellä alkiolla pp10 haamun, ja huomenna on pp8 blastolla.

Janne - Teillä on kyllä hyvät hermot, jos viimeisetkin metrit kestätte testaamatta. Onnea loppusuoralle!

Bridge - Ärsyttävää juoruamista.. Minäkin pelkään hetkeä, kun ensimmäinen puolituttu tulee kysymään vauvan kuulumisia. Ei ole vielä kukaan onneksi tullut..

Henkisesti raskain hoitokierto tähän asti. Eikä toisaalta ihmekään. Saisi vaan olla jo tämä piina ohi, niin pääsee keräämään taas itseään.. :cry:
Mä olisin jo ajat sitten testannut, mutta ei, vaimo haluaa odottaa vielä viralliseen päivään. Onpahan sitten ainakin ihan oikea tulos, oli se kumpaan suuntaan tahansa.

Ärsyttää ihan sikana, että vaimolle olisi tarjolla hyvä mahdollisuus saada vakituinen työsuhde elokuusta lähtien, mutta hae nyt sitä sitten, kun pian täytyy jäädä äitiyslomalle. Nytkin kun alkaa kesäkuussa vuorotteluvapaan sijaisuus, on melkeimpä heti kerrottava, koska äitiysneuvola yms käynnit. Noh, nyt yhdessä sovittiin, että se paikka jää nyt hakematta ja nyt keskitytään tähän mahdolliseen lapseen.
 
Nyu ja Nennalii hurjasti tsemppiä ja tarrasukkia matkaan!

Bridge voi buu miten kurjia tyyppejä :(

Yrittäjä J pidän peukkuja! (y)

Lia jaksamista piinailuun <3

Mä ilmoitin tänään klinikalle että oon sitten varannut yksityisen gynekäynnin kun en kerran sinne pääse suuresta huolesta ja stressistä huolimatta ennen maanantaita. Olivat nyt sitten kuitenkin sitä mieltä että on parempi jos heidän lääkäri katsoo, eli pääsen nyt sitten lauantaina ensimmäiseen kontrolliin. En kyllä tajua miksi eivät voineet heti kuunnella kun yritin selittää etten ihan oikeasti kestä oottaa kahdeksaa päivää ilman että kukaan tarkistaa mitä tuolla tapahtuu, tarviiko annosta säätää yms.
 
No nyt on PC:ssä harmaa haalea viivanpaikka, tuli ihan heti näkyviin. Luulin että sellaisia ei näihin tule (ei ole ainakaan mulle ennen tullut, toissapäivänä esim. Ihan puhdas). Pp8 blastolla eli pitäisi mun järjen mukaan näkyä jo muutakin.

Joskus pidin lugejen "häviämistä" raskausoireena, mutta kyllä ne nytkin on pari päivää hävinneet lähes jäljettömiin vaikka alussa tuhrusi paljon.
 
Kyllä mä tota ihan negana pidän, jos olisi edes häivähdys punaista niin sitten asia olisi eri. Mutta harmaa tihrusteltava viivanpaikka on Googlen mukaan tullut muillekin. Kokeilen silti vielä ylihuomenna, vauvaa en tästä usko saavani mutta olisi edes kemiallinen todistamassa että kroppa toimii taas..

Oletko Mimmi vielä testaillut? ☺
 
Lia mä oon testannut täysin blankoja pc testejä joten varovainen onnittelu ♡

Mimmi onko testit vahvistuneet??

Pahoittelut kaikille jotka ovat saaneet huonoja uutisia :(

Mulla vahvistui mut eilen ja tänään samannäköiset. Vähän huolettaa että taasko kemiallinen. Mitään oireita ei ole mutta ei onneks vuotojakaan, viimeks vuoto alkoi pp8.

Testaamisesta vielä, jos viimeksi olisin testannut vain testipäivänä niin olisin kuvitellut olevani raskaana. Mitään vuotoja ei ollut mutta testeistä huomasin että alkoivat haalenemaan. Tietty kaikilla ei käyttäydy samalla tavalla :)
 
Mä oon testaillut kans muutamaan otteeseen. Eilen ja toissapäivänä ihan selkeesti haaleemmat viivat kuin edellisessä testissä. Tänään taas ehkä vahvin. En tiedä, kai noissa itse liuskoissakin on sitten eroja? Ei ihan voi luottaa siihen vahvuuteen, että nouseeko hcg vai ei... Vaikka vertaa samanlaisia testiliuskoja. Eli Emmiina jäitä pöksyyn vielä, ei meiän vissiin auta kun piinailla loppuun saakka :barefoot: Ooks sä ajatellu digillä kokeilla jossain vaiheessa? Mulla yks digi odottaa kaapissa, sen teen varmaan joskus viikon päästä, kun pitäis näyttää 3+.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Janne91 # 2014 # 1. # siittiöt # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI

Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF

Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Emmiina85 29.5 (3pv/16.5)
Janne91 30.5 (4pv/16.5)
Mimmi_83 31.5 (5pv/17.5)
Lia_ 2.6 (5pv/19.5)
Toiveikas81 7.6 (3pv/25.5)
Plussat 2016: :love:
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Lyhensin vähän listaa että sain päivitettyä, helmi- ja maaliskuun plussalaiset katosi nyt mutta kohta ollaankin jo kesäkuulla. Otin itseni pois tuolta, sain digiin 2-3vkoa, no pitäisi olla kyllä 3+ mutta sitä ei tullut. Liuskatesteissä melkos haalea viiva. Ei kyllä kaikki ole nyt kunnossa mutta vuoto ei vaan ala, eikä edelleenkään oireita.

Taidan nyt jättää aktiivikirjoittelun toistaiseksi koska teknisesti olen kuitenkin nyt plussannut jonkinmoisella viivalla. En kyllä usko sitä ennen kuin näen jossain ultrassa todisteita jollei vuoto ala ennen sitä. Kahden viikon päästä tarkastavat tilanteen jos pääsen sinne asti. En osaa riemuita vaan koko ajan on kevyt ahdistus päällä, kai se johtuu tästä viidettä vuotta kestäneestä taipaleesta.

Itseäni ärsytti plussaneiden tiluliit täällä mutta silti: kaikille palstalla oleville toivon menestystä tästä eteenpäin. Itse kolkuttelen kohta neljääkymppiä ja elämässä on ollut surua, sairautta ja kuolemaakin mutta tämä on ollut jotenkin ihan eri tyyppinen kuristava ahdistus näiden hoitojen takia. Erittäin riuduttavaa aikaa, eikä tästä nyt tiedä mihin tämä menee.

Ja vielä erityisesti Yrittäjä Jlle iso onnenpotku siirtoon! :love:
 
Roxanne: mulla ei liioin synarelasta tullut mitään oireita,lääkäri vain sanoi että tulee olemaan helpot vaihdevuodet. Gonalistakaan en oo saanu oireen oiretta.

Piinailijoilla kauhiasti stemppiä! Ite en varmaan malta olla testailematta =D

Plussanneille ihan hirmusti onnea! <3 toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti =)

Omaa napaa pikana.
Ultrassa käyty, 18 folliikkelia siellä oli. Tiistaina punktio ja pe siirto. En malta oottaa! =D
 
Viimeksi muokattu:
Uijui, onpas täällä jännittävä tilanne monilla! Ja piinailijoiden lista sen kun kasvaa! Kaikille teille pidän täällä kovasti peukkuja. (y) Eikös se virtsan vahvuuskin voi vaihdella eri aikoina, samoin testiajankohta voi vaikuttaa, eli nuo viivan vahvuuden vaihtelut voisi selittyä ihan silläkin.

Jannelle vielä sanoisin, että kinkkinen tilanne tosiaan teillä, ymmärrän hyvin pähkäilyt. Minusta vaimollasi olisi kuitenkin kaikki oikeus hakea vakituista työpaikkaa, vaikka tilanne olisi mikä. Eihän se todellakaan eka kerta olisi, jos raskaus alkaisi työnhakuvaiheessa, eikä raskaus ole minkäänlainen peruste syrjiä työhönotossa. Kantsii myös muistaa, että vaikka teillä on varmasti oikein hyvät mahikset onnistua heti ekalla kerralla, niin huonolla tuurilla aikaa voi kuitenkin mennä vähän pidempään - ja silloin varmasti harmittaisi, jos työt menisi sivu suun. Tsemppiä joka tapauksessa!

Nyulle vielä pahoittelut, ettei saalista saatu enempää. Tiedän oikein hyvin tunteen. Mutta kantsii muistaa, ettei sitä loppujen lopuksi tarvita kuin yksi hyvälaatuinen alkio. Jos muuten haluat mukaan piinalistalle, niin kerrohan vielä virallinen testipäivä.

Marrasmai, hyvä kun pääsit aikaisemmin ultraan. Tuo Menopur-annos kuulostaa munkin korviini aika isolta ensikertalaiselle. Tai no, mulla oli kyllä sama annostus, mutta mulla onkin yli-ikäiset munasarjat jotka vaatii vähän enemmän buustausta. :sneaky:

Kiitti vielä kaikille Synarela-kokemuksia jakaneille. Oikein kovasti tsemppiä kaikille muillekin täällä! Testi-, punktio- ja ultrauutisia odotellessa... :p
 
Viimeksi muokattu:
Ankkalinna onnittelen sinua plussasta vaikka oletkin vielä siellä epätietoisuuden tilassa. Ymmärrän huolesi hyvin mutta hyvä kun pääset varhaisultraan niin siellä sitten asia viimeistään selviää. Toivon että kaikki siellä masussa hyvin ja saisit onnellisen päätöksen pitkään matkaan. Minä jotenkin luotan tuohon digiin, en tykkää muista testeistä ;)

Lia hyvä kun et vielä heittänyt kirvestä kaivoon, toivotaan että jotain alkaisi tapahtumaan.

Yrittäjä J kivan kun saat kyytiläisen ja piinaillaan aika samassa tahdissa :)

Emmiina85 ja Mimmi83 tsemppiä ja toivottavasti viivat vahvistuu.

Janne minäkin suosittelen vaimoa hakemaan sitä vakipaikkaa. Mulla on kaksi ystävää jotka molemmat hakivat vakipaikkoja kun olivat raskauden alkumetreillä ja kummallakaan ei tullut asiasta mitään ongelmia. Kuten Roxanne sanoi raskauden takia ei saa syrjiä.

Sit vähän omaa oloa. Tai siis ei ole mitään oloa :) Tosin eipä tuosta siirrosta ole kuin pari päivää. On tää niin tylsää taas vaan odotella mutta minkäs teet. Niin ja onhan tässä odoteltu jo vuosia että ei mitään uutta ;)
 

Yhteistyössä