IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ovulaatiota kannattaa testata päivällä @Toiveitakovain80 Monet näillä palstoillakin ovat saaneet päiväpissasta bongattua paremmin oviksen :) Muistaakseni siihen oli joku ihan selityskin miksi aamupissa ei välttämättä ole paras mahdollinen testaukseen ovulaatiossa...

No kyllä sua myös koetellaan @Wintersun (n) Tsemppiä sinne!

@kirsillevauva Tuohon ruokavalioasiaan en oikein osaa ottaa kantaa, jos maalaisjärjellä ajattelee niin ei kai sen kiinnittymiseen luulisi vaikuttavan.. Tuleehan kehitysmaihinkin vauvoja, vaikka ruokavalio on yksipuolinen... Ja tiedän kyllä ä, että on kovin aikaista testailla, mutta mikäs himotestaaja itselleen voi :whistle::D

Tänään testissä haaaalea viiva ihan ajan puitteissa.. Nyt vaan peukut pystyyn että alkaa vahvistumaan..
Kyllä toi keskenmeno sen teki, ettei vielä kyllä paljoa tee mieli innostua plussasta. Vaikka raskaus nyt tästä jatkuisikin hyvin, niin todella pitkäänhän on niitä viikkoja kun keskenmenon vaara on suuri. Älkääkä ymmärtäkö väärin, toki plussaa haluan ja siitä iloitsen, keskenmenon uhasta tuli vaan niin paljon konkreettisempaa edellisen vuoksi :(
 
Viimeksi muokattu:
ON: Nyt on sitten pikkuinen mukana. Siirto meni oikein hyvin - ensimmaista kertaa ei sattunutkaan lainkaan. Lepailin sitten klinikalla jonkin aikaan ja nyt matkalla kotiin lepailemaan.

Kyseessa oli hyvalaatuinen kolmipaivainen morula. HYVALAATUINEN! Ei minulle varmaan koskaan ennen sellaista ole sanottukaan! :) Muutkin viisi alkiota olivat hengissa, oli kaksi muutakin morulaa ja kolme hiukan hitaampaa. Kaikkia viitta seurataan nyt sitten huomiseen ja sitten pakastetaan kaikki, mitka voidaan.

Minulle voisi lisata piinailijoihin ja testipaivaksi 3.5.

Tsemppia kaikille!!! :)
 
Hienoja uutisia @Rusakkonen (y) Toivotaan, että tämä nyt se alkio joka tarraa kiinni :love:

@Wintersun Tietysti tein :ROFLMAO: Minkä sitä ihminen itselleen voi :whistle:
Viiva näyttää vahvistuvan ja on selkeästi vahvempi kuin keskenmenneessä raskaudessa. Joo olen tietysti myös vertaillut kuvia, joita viimeksi testeistä otin :p:D
Ihan himmeetä hommaa, mut joku näissä testailuissa saa mut sekoamaan (oli kyseessä sitten ovis tai r.testi) :rolleyes:
Ja Jee, ihan pian on jo teidänkin vuoro (y)
 
Mun pitäs varmaan tehdä tuo päivitys teille listasta. Kääk. :D Yritän myöhemmin illalla saada sen aikaan.
Jantzulle pahoitteluni negasta, mitenkä teidän jatko nyt olikaan?

Tullut paljon viestejä tässä välissä joten annan kaikille jotka on hoidoissa nyt tsempit onnistumiseen. <3

Mulle määrättiin gonapeptyl kiinnittymiseen mutta no, hukkaan meni sekin. :D
Kiitos pahoitteluista! Seuraavaksi edessä olisi PAS, mutta vähintäänkin yksi kierto pidetään taukoa hoidoista. Kropan tarvii toipua stimulaatiosta ja hyperistä. Myös mieli tarvitsee lepoa ja etäisyyttä näihin asioihin. Epätoivo meinaa ottaa välillä aika kovasti valtaa mielestä ja valitettavasti jopa muiden onnistuminen meinaa lannistaa, kun me ei ikinä onnistuta(n) Aika katkeria tunteita siis meinaa puskea. Onneksi töissä on ollut kiireistä, niin välillä pää on ollut muitakin ajatuksia täynnä.:(

@Wintersun Toivottavasti mikään ei vaaranna hoidon alkua! Tsemppiä!

Tsemppiä muillekin hoitoa odottaville ja etenkin piinailijoille!

Onnea @BlackCat (y)
 
Kovasti tsemppiä @Jantzu sulle!
Muistan kyllä vieläkin kuin eilisen noi samat tunteet neljän vuoden yrityksen ajalta ennen hoitoja.. Itkin esimerkiksi koko päivä kotona kun paras ystävä kertoi vauvauutisistaan. Se oli vaan niin kipeä ja arka paikka kun itse tuijotti kuukaudesta ja vuodesta toiseen niitä valkoisia testitikkuja :(
Ja jostain syystä edelleen vauvauutiset on jotenkin hankalia ottaa vastaan, vaikka itsellä on jo se yksi kultakimpale. Eikai tämä lapsettomuuden ja hoitojen tuoma taakka koskaan katoa kokonaan :unsure:

Kiitos kaikille onnitteluista :love: Varovaisen positiivisin mielin täällä nyt ollaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Lääkäri suositteli farritiinin minttausta, kun olen nykyäöän lähes vegaani ja runsas vuoto keskenmenosta. Yritän saada julkiselta, jos ei onnistu menen lähimpään lääkärikeskukseen. maksaa n., 50 euroa mittaus.

@Wintersun, miten olet toipunut? Joo, meillä on pakkasessa 10 alkiota, yksi siirretään ensi kierrossa <3
 
ON update: kolme alkiota mennyt pakkaseen! Kaksi pakastettiin kolmepaivaisina moruloina ja yksi viisipaivaisena blastokystina.

Otin eilen hyvin rauhallisesti, tanaan tulee hiukan enemman liiketta. Minimivitamiinit (raskausajan monivitamiini ja elavamuotoinen Foliren-folaatti lisaksi) plus laakkeet (tyroksiini 50 mikrog, metformiini 3 x 500mg, 2 x 2 x Progynova, 3 x 1 x Terolut, ja tanaan alkaa myos Lutinus ennen nukkumaanmenoa). Myos paivittain pari parapahkinaa ja pari palaa Lidlin tummaa suklaata, jossa ei ole soijalesitiinia.:)
 
Eikös toi soija voinu vaikuttaa lähinnä miehen hedelmällisyyteen heikentävästi, kun siinä on jotakin estrogeenin kaltasta ainetta.. mutta kai sitä melkosia annoksia pitäs vedellä että selkeesti vaikuttas? En tiä sitten voisko naisella sotkee jotain muiden hormoonien toimintaa?
Itse uskoisin että greippimehu voi olla haitallisempaa hoitojen aikana (jos käytössä lääkkeitä), vaikka monet kai sitäkin ottaa huoletta hoitokierroissakin.
 
No tassa jotain, joita akkia loysin:

https://www.kofinasfertility.com/patient-info/blog/dokandemo/2017/11/06/is-there-really-a-link-between-soy-and-infertility

https://www.nhs.uk/news/pregnancy-and-child/soya-based-food-and-male-fertility/

Varmastikin siis suurimmat riskit miehilla ja toisaalta suurten maarien ollessa kyseessa, plus jos on jotain modufioitua soijatuotteita. Anyway itse valtan ja kenenkaan muun ei tarvitse uskoa patkaakaan. Ravinto on sellainen alue, etta siina saadaan hyvin helposti tappelu pystyyn jos halutaan; meilla on varmasti kaikilla hyvinkin erilaiset mielipiteet siita, mika on oikein tai hyvaksi ja mika on toisaalta pahaksi ihmiselle, ja kuinka hyvaksi/pahaksi. Juttelin nyt itse siita suklaasta, etta tuli vahan pidempi viesti; etta nyt jotain sanoin. Jollekin voi olla hyotya ja tuskin kenellekaan oli mietteistani suurempaa haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Siis olen itse (ollut) tosi kiinnostunut ravitsemuksesta ja juuri hedelmällisyyden kantilta. Luin siis varsinkin yrityksen pitkittyessä ja hoitojen alussa paljon asiasta, en vaan muistanut tuota soija- asiaa kun niistä on jo aikaa :rolleyes:
Kiitos kun vastailitte.

Itse ennemmin kyllä ajattelisin, että hyvä ja kiva kun näitä asioita täällä muille jaetaan, jokainen itse miettii uskooko niitä vaiko eikö :) mutta voi olla tosiaan, että niistä voi sanominenkin tulla... Harmi sinällään kun onhan ravinnolla suuri vaikutus kroppamme toimintaan ja kaikilla meillä täällä jossain vähän varmasti präkää kun lapsia ei luomusti tule:unsure: Eli siis toisenlainen ravinto saattaisi jotain auttaa...

Täällä viivat vahvistuu ja huomenna veritestiin.. Toivon niin että lukemat ovat korkeammat kuin siinä keskenmenneessä, jossa olin itse jo heti alkuun huolissani sen alhaisuudesta kun vertasin sitä esim. pojasta tehtyyn silloiseen veritestiin..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Täällä pidetty pieni tauko palstailusta maaliskuun alun keskenmenon jälkeen, mutta nyt mukana taas:) Toivuin keskenmenosta hyvin, hcg oli kontrollissa jo alle 0,3 ja tästä kierrosta päästään pas:iin. Ultra ensi viikolla, mutta pahoin pelkään, että jos kierto on kellontarkka kuten aiemmin niin siirtopäivä osuisi viikonlopulle. Toivotaan, että km siirtäisi lyhentäisi/pidentäisi muutamalla päivällä(y)

Kovasti onnea plussanneille, tekstiä oli tullut kovin taukoni aikana, etten ihan kaikkia lukenut läpi, mutta hienoja uutisia oli tullut:love: Pahoitteluni ja tsemppiä heille, joita negauutinen oli kohdannut. Kyllä me vielä onnistutaan, itsekin 3. keskenmenon juuri läpikahlannut, ei luovuteta!!!(y)

Paljon tarrasukkia piinailijoille:love:
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa 5/19
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS

Piinailijat:
julie_ 18.4 ( PAS 3pvä)
Rusakkonen 26.4 ( 3pvä)



:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
 

Yhteistyössä