IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 456
    Jatkan menopuria su asti ja ma irrotuspiikki :)

Ke sitten punktio ja pe siirretään, jos on siirrettävää. 2 pvän ikäisenä siis.. Saas nähä kuin käy. :eek:

• Tykkään Tykkään x 6
    • List
  2. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @Puhalluskukka 18.12 ois testipäivä, viimeeks en selvinny edes sinne asti vaan vuodot tuli tukilääkkeenki läpi :D nyt toivon kyl et jos ei alkais ennen maanantaina ni tässä vois olla jopa mahdollisuus :love:

@Jasmina20 kiitos tsempeistä:love: mulla on vaa pirun tarkka migreeni joka alkaa just 2pv ennen menkkoja ja se on taas kylässä, kellon tarkasti ni tuntuu vaikeelle uskoo että tääkään ois onnistunu, valitettavasti :D mutta onneks tässä nyt on vielä aikaa vielä niin on ees jotain toivoa.. :love: toivottavasti sun piina aika menis nopeemmin! :whistle:

3. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @Wintersun hei mahtavaa! tsemppiä tulevaan punktioon ja siirtoon (y)(y) oliko sulla minkälainen saalis tulossa punktiosta?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 456
    16 follia näkyi. Yksi oli kyllä aika pieni.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  5. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @pcosilainen ja @Jasmina20 samaan plussa-aaltoon vaan edellisten kanssa (y)

@Wintersun hieno saalis tulossa. Tsemppiä punktioon ja siirtoon. Tuolla follimäärällä luulis siirtoon päästävän kun vielä 2-päiväinen siirretään (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @Ellinoora38 olis kyllä mieletön joululahja kun testipäivä on 24. :) vaikken kuitenkaan jaksa sinne asti varrota:whistle:.. mies sanoi kyllä että pitäisi tällä kertaa odottaa sinne eikä tuhlata rahaa rtesteihin :eek::D

• Tykkään Tykkään x 2
    • Hauska Hauska x 2
    • List
  7. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    @Ellinoora38 loistavaa kun kaikki hedelmöittyivät! Etköhän pääse maanantaina piinailemaan :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @Solunen Saitko jo tietää miten klinikka suhtautuu mahdolliseen hinnan alennukseen kun antoivat väärää tietoa teidän kohdalla ja aiheuttivat turhan toimenpiteen sinulle?

9. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 456
    Paljonko hyvä limakalvo on? Mä en tajunnut eilen kysyä, kun puhuttiin vaan että hyvin kasvaa limakalvo.

Miten kauan teillä on mennyt punktiossa aikaa? Kauanko sairaalassa siis ootte ollut?En muistanut tätäkään kysyä. Lähinnä sen takia et osaan varautua. Mies ei voi olla mukana punktiossa eikä lepohuoneessa ym. Kun polilta sanoi ettei heillä ole sellaisia tiloja.

10. Eloveera-79

Eloveera-79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    132
    @Solunen Paljon voimia sinne!

Onko sun mies voinut olla jollakin salimömmökuurilla? Mun mieshän veti selän takana salimömmöjä lyhyen aikaa ja kolme kk ehdittiin tahkoa kunnes päätin, että nyt äijä marssit lääkäriin. Mulla oli säännöllinen kierto, joten jotenkin tiesin ettei ongelma ollut minusta peräisin. Siittiöitä löytyi vain kaksi, joten aloitettiin Letrozolkuuri. 3kk jälkeen näytteestä löytyikin 468milj siittiötä eli aika nopea nousu. Joku lääke voi tosiaan vaikuttaa rankastikin siittiötuotantoon ja joskus tarvitaan toinen lääkitys palauttamaan tuotanto. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Tsemppiä!

11. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @Wintersun En tiedä mikä on hyvä limis mutta siirtoa ajatellen kai minimi on noin 8 mm. Punktiossa menee noin 10-15 min ja mun klinikalla halutaan seurata sen jälkeen parin tunnin ajan. Ite lähdin nyt kahden tunnnin jälkeen ja ekalla kerralla pötköttelin vähän pidempään ja sanottiin että saa olla niin kauan kuin haluaa. Kannattaa pyytää lämpötyyny heti vatsan päälle, jos eivät tuo automaattisesti. Se on ihan ehdoton ja mulle tuotu kummallakin kerralla samantien ihan pyytämättä.

12. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 456
    Okei! Kiitos tiedosta!
    Mulla oli 13,5 nyt viimeksi muistaakseni.

13. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Mulla oli 13mm limakalvo tokassa ultrassa eli sun on varmasti oikein hyvä :) Sairaalassa oltiin 9.30 ja päästiin 2 aikaan kotiin. Punktion jälkeen pitää olla tunnista kahteen seurannassa siks siellä menee aikaa.

14. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    Mulle ei edes kerrottu limakalvon paksuutta siirtopäivänä, kp 13 oli limis 13,7mm näköjään. Ja siirto oli kp 21, toivottavasti ei ollut liian paksu:eek:

Nyt nautiskelen sohvalla kiinnittymis siideriä :coffee:
    Pp3

Muoks. Limakalvo oli 8,2mm.. tais tää yksikin siideri mennä päähän ku puhun puuta heinää. :ROFLMAO:

• Hauska Hauska x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 14.12.2019
  15. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    39
    Iltaa täältä risukasastakin :) @Ellinoora38 tosi hieno tulos teillä, että kaikki hedelmöittyi!! Hyvältä vaikuttaa! Lääkäri soitti alkuviikosta ja käytiin vaan vähän läpi tapahtunutta ja sanoi edelleen, että ei olisi voinut kyllä meidän kertoman perusteella tuota odottaa, kun yleensä korkea kuume liittyy siittiökatoon. Ja toki mieheni ei voi vannoa, etteikö sillä olisi jonain yönä vaikka ollut kuume korkealla välillä kun vointi oli tosi huono. Meillä ei ollut itse asiassa puhetta rahasta kun kaikesta muusta siinä juteltiin..Mutta saatan palata asiaan, kun lähettävät tuosta loppulaskun meille. Mutta ainakin ihan omasta aloitteestaan kirjoitti uudet pistoslääkkeet niin, että voin ne hakea valmiiksi vielä tämän vuoden lääkekattoon, vaikka ei tarkemmin vielä tiedetä, koska voidaan yrittää uudestaan.

Nyt siis edetään niin, että loppiaisen jälkeen mieheni käy antamassa näytteen ja katsotaan tilanne. Joskus voi kai mennä kolmekin kuukautta, ennen kuin tilanne palautuu esim. kuumeen jälkeen:(Kannattaa pitää siis huoli, että miehenne ottaa influenssarokotteet!! Lääkäri kirjoitti mulle myös sitä Dheaa, että on nyt edes se lohtu tässä, että saan tässä odotusajalla pumpattua itseeni näitä lisäravinteita ja ehtivät vaikuttaa. Myös miehelle suositteli sermatrop alfaa siittiötuotannon tueksi. Ja en siis @Eloveera-79 usko kyllä, että hormoneja olisi tässä välissä ehtinyt vetämään:sneaky:, kaikki näytteet siis olleet priimaa tähän asti, viimeksi marraskuussa.

Jotenkin alkuviikosta iski kamala ahdistus päälle kun harmitti niin paljon kun kaikki tyssäsi niin seinään, meinasin jopa saikulle jäädä..Mutta sitten sitä taas on jostain kasattu voimia. Onneksi toisaalta tulee joulu, niin on mukavaa tohua tiedossa. Aloin myös suunnitella jääväni opintovapaalle loppukeväästä, niin onpahan jotain muutakin positiivista odotettavaa tässä, jos tää raskausjuttu menee lopullisesti puihin. Se vähän piristi mieltä. Mutta ensi viikolla aloitan kuitenkin vielä sen dhea-hormonin, onpahan sitten sekin oljenkorsi käytetty.

Mutta onnea @Puhalluskukka !! :love: Ja tsemppiä piinailuun @Jasmina20 ja vielä kai @pcosilainen myös, jos et ole jo ihan kirvestä heittänyt kaivoon. Ja hieno saalis tulossa myös @Wintersun ! Niin toivon, että saisitte heti plussan kaiken kokemanne jälkeen(n) Ja muuten tosta limakalvosta, niin täällä taisi siitä just vähän aikaa sitten olla juttua, että kai se rakenne on myös tärkeä, eikä se paksuus pelkästään..itsellä ollut 6-8mm ja aina sanottu tosi hyväksi. Ja käsittääkseni täälläkin on tosi eri luvuilla plussattu..

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  16. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 456
    Kiitos @Solunen kurjaa kyllä miten teillä kävi. Toivottavasti seuraava kerta on onnistuneempi!

17. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @Solunen Kiva kun jaksoit kirjoitella ja hyvältä vaikuttaa nuo uudet suunnitelmat nyt tälle odotteluajalle ja tulevaisuuteen. Täytyisi ktsekin keksiä joku uusi juttu/tekeminen, jos hoidot tyssää tähän. Tosi hyvä, että saat uudet lääkkeet tän vuoden piikkiin.

Mulla alkoi taas ne kovat supistelut/kouristukset keräyksestä parin päivän päästä. Nyt sitten jos ma pääsen siirtoon, niin mielenkiintoista nähdä miten se joku lääke näihin oikein tehoaa.

Mun limis oli nyt toka ultrassa 8,3mm. En tiedä sitte ehtiikö siitä kasvaa vielä siirtoon mennessä. Mun PAS-kierrossa en juonut greippimehua ja limis oli siirrossa 7,9. Ekassa tuoresiirrossa yli 10mm ja join greippimehua. Nyt olen taas juonut. Ehkä se vähän siis vaikuttaa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  18. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    188
    Limakalvon ihannepaksuus siirron aikaan on 8-14mm, siitä oli joku tutkimus että eniten raskauksia alkoi tuolla välillä. Mulla tosiaan oli kp10 se 7mm ja siirto kp21, en huomannut että silloin olis mitään mitattu, mutta kai se kymmenessä päivässä jonkun verran on kasvanut.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne! Mulla on ens perjantaina se kontrolliultra, ihan rauhallisin mielin odottelen. Etova olo ja kipeät rinnat, että eiköhän tuolla vielä elossa olla. :love: Eilisissä pikkujouluissa olin kyllä yksi harvoista, jotka eivät hyödyntäneet runsaskätistä alkoholitarjoilua. Tämän työpaikan ekat pippalot, joten nyt mua varmaan pidetään raivoraittiina. :LOL: En kyllä muutenkaan olisi juonut kuin yhden lasin jotain, mutta eihän ne sitä tiedä.

• Tykkään Tykkään x 3
    • Hauska Hauska x 2
    • List
  19. odotuksenodotus

Rekisteröitynyt:
    04.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Hei, minut voi poistaa listoilta. Viime yönä tulvi siihen malliin, ettei jäänyt epäilystäkään etteikö olisi ollut keskenmeno. Kohti uutta ivf hoitoa jahka jaksetaan. :(

• En tykkää En tykkää x 5
    • List
  20. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @odotuksenodotus Voi ei! :cry: Olen niin pahoillani. Tsemppiä toipumiseen, ja voimia koko prosessiin!

21. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
  22. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @Solunen niin harmillinen toi teidän hoitojakso:unsure: mutta varmasti näyte paranee kontrolliin mennessä (y) kiva ku saitte lääkkeet viel tän vuoden kattoon!

@Silmu75 ihana kuulla:love: tsemppiä tulevaan viikkoon!

@odotuksenodotus ei oo totta, oon todella pahoillani sun puolesta:cry: hirveesti tsemppiä ja jaksamista ❤️

Mulla ei oo muutaku menkkaoireita, oottelen et tuleeko läpi vai pääsenkö jopa testaamaan :geek: tuleeko teillä muilla muuten menkat tukilääkkeiden läpi vai pääsettekö aina ihan testipäivään asti ilman? Mulla on aina tullu, nyt tuntuu et luget pitää niitä loitolla.. ekat luget siis käytössä mulla :LOL:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @odotuksenodotus Voi surkeus :cry: Olen tosi pahoillani. Kovasti voimia toipumiseen.

@pcosilainen Mulla ei ole lugeja ollut mutta aina on menkat alkanu tukilääkkeen läpi ekakerralla pp7 ja tokalla pp10. Sun oireethan voi viitata raskauteenkin. Onko rinnat kipeät?

Viimeksi muokattu: 16.12.2019
  24. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @odotuksenodotus voi ei!! Oon niin pahoillani :cry:

@pcosilainen mullakin alko viime siirrossa oisko ollu pp8-9 menkat lugejen läpi, testasin negan ja sain lopettaa luget. Samat ohjeet tähän kiertoon.
    Oot aika loppusuoralla jo, enää muutama päivä! Jännää :love:
    Täällä pp 5, päänsärkyä oli eilen.. se yleensä vaivaa juuri ennen menkkoja:cautious:

25. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    Harmittaa kyllä olla oikeassa aina, mutta tunnen oman kehoni liian hyvin.. Sieltähän se vuoto saapui :cry:

Meillä meni loppujen lopuksi 2 pakkaseen mutta ennen siirtoja on vielä edessä joko vika punktio tai kystaleikkaus, tai molemmat tai ei kumpaakaan.. Tähän asiaan palataan ensi vuonna:unsure:

Eli siirryn taustailemaan, käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia ja toivon teille kaikille sydämeni pohjasta sitä parasta mahdollista lopputulosta mahdollisimman pian:love:

• En tykkää En tykkää x 2
    • List
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus