IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @Wintersun Joo mäki olin ihan kauhuissani viime kerralla, kun olin ihan varma, että ovulaatio tapahtuu jo ennakkoon ja kaikki munasolut karannu kun oireet viittas niin ovulaatioon. Tosin ei mulla näin paljon tule vv normaalikierrossa. Lääkkeet saa aikaan ihmeellisiä asioita. Mutta joo kuuluu asiaan
    ainakin oman kokemuksen perusteella.

2. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    60
    Minäki muistan ton et tuli ovisvuodot jo muutama päivä ennen punktioo ja mietin joko ne karkaa vaik siin vaihees oliki vielä pienet follit
    @cindra mullaki siirto maanantaina ja jo laskin et la tulis tohon syyskuun alkuun jos nyt onnellisesti kävis eli vuoden lämpimimmät viikot ois viimisillään nojoo onni olis jos niin kävis ☺️
    Eka kertaa ois tulossa kyytiin blasto ja pitkästä aikaa se gonapeptyl nii toiveet taas vähän korkeammalla kuin viime siirroissa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. jonxu

jonxu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2010
    Saadut tykkäykset:
    40
    @Wintersun sitä mieki mietin, voiko olla jo valmiiksi aika siihen (n) voihan se olla joku muukin ultra. Aikoivat laittaa kirjepostia hoidon kulusta niin eiköhän se selviä :)

@janitainen meillä oli nyt tuo eka kierros lyhyellä kaavalla ja saalis oli sen verran huono, että nyt kokeillaan pitkää kaavaa.

4. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    @janitainen mulla on ollut kamalia mahakipuja siirrosta asti. Päätä särkee ja tissikipu vähän helpotti. Hyvin oireetonta jos mahakipua ei lasketa :LOL:Mä testasin aamulla ja digi näytti raskaana 2-3. En uskalla yhtään iloita kun mahaa polttaa ajoittain niin paljon et pelkään keskenmenoa. No mut perjantaina vasta virallinen testipäivä et katotaan pääseekö sinne asti. Ei ollut tarkotus valittaa onnellinen olen, mutta pelottaa. Kaikille voimia paljon.Ryhmässä on ollut nyt paljon ikäviä juttuja. Toivottavasti Joulussa olis hieman taikaa ja kaikki saisi sen kauan kaivatun lopputuloksen :love:

• Ihana! Ihana! x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 10.12.2019
  5. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @Puhalluskukka voi että, onnea! :love: toivottavasti kaikki menee niinkuin pitää! Plussia lisää tänne!!:love:

Huomenna olisis siirtopäivä.. todella rauhallisin mielin jotenkin olen tähän passiin lähtenyt verrattain viime kuuhun. Olin joka asiasta jännittynyt ja hermoilin. Nyt menee aika lunkisti :cool:
    Kunnes huomenna se varmaan päättyy ja olen taas kärppänä joka oireen kanssa.:ROFLMAO:
    Päivittääkö kukaan enää listaa?

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  6. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    @Puhalluskukka jestas täällähän plussaa nyt yks toisensa jälkeen. Hurjasti onnea!!

@Jasmina20 Onnea siirtoon. Hyvä että pystyt ottaa lunkisti (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  7. cindra

cindra Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    18
  8. Annukka.

Annukka. Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    6
    L
    Tsemppiä siirtoon,toivotaan että nyt olisi se joka tarraa mukaan kovasti:)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. janitainen

janitainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    10
  10. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    188
    Saa nähdä miten tässä käy: kävin varhaisultrassa. Raskaus ja syke löytyi, vieläpä oikeasta paikasta, mutta sikiö oli melkein viikkoa pienempi kuin olisi pitänyt. Joko kaikki on kunnossa tai on menossa kesken, uusi ultra viikon kuluttua kertoo paremmin missä mennään. Ellei nyt siis mene kesken ennen sitä...

• En tykkää En tykkää x 1
    • List
  11. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    607
    Sellaisen laitan tanne, etta kirjoitin vahan pidemman viestin tuonne Alkionsiirrosta plussanneet -katjuun. Siina voi olla jotain mielenkiintoista myos esimerkiksi jollekin vanhalle tutulle ivf-hoidoista taikka luovutettujen munasolujen kayttajille (ajatuksia ja ehka kokemuksiakin epigenetiikasta). En kopioi sita tanne, koska osana viestia on myos synnytyskertomus, mutta halutessa voi kayda kurkkaamassa.

12. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 448
    Toivotaan et kaikki on kunnossa!

13. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @Rusakkonen hanat aukes kun luin tuolta synnytyskertomuksenne. En pysty edes kuvittelemaan teidän tuskaa. Onneksi te pystytte näkemään silti tulevaisuuteen ja haluatte kaiken jälkeen vielä raskautua. ❤️

14. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    Noniin, nyt on kolmenpäivän ikäinen alkio kyydissä. Olivat sulattaneet kaksi ja tämä mikä siirrettiin oli hyvä ja lähtenyt jakautumaan ja toinen ei niin hyvä jäi huomiseen seurattavaksi.
    Ihanaa taas piinailla:love:

15. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    Tyhmä kysymys kun ei itsellä pakkasessa ole ollut valinnan varaa eli voidaanko se toinen pakastaa vielä uudestaan? Toivottavasti tämä tarraa kiinni.

Viimeksi muokattu: 11.12.2019
  16. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @Ellinoora38 ei oo tyhmiä kysymyksiä! Voidaan pakastaa jos on kannattavaa, jos se muuttuu huonommaksi ni varmaan menee roskiin.

Meinasin tällä kertaa ottaa lasin vinkkua tai saunaoluen, pitikös se ottaa kiinnittymisen aikoihin ja milloinkohan kolmenpäivänikäinen mahtaisi kiinnittyä? :) viimeksi kun tyttäremme syntyi kolmipäiväisestä alkiosta, sain haalean plussan jo pp7 o_O

17. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    60
    Tsemppii piinapäiviin @Jasmina20 toivottavasti rentous säilyy, itellä ei kyllä koskaan
    @Silmu75 toivottavasti kasvaa vaan jostain syystä pienempänä ja kaikki hyvin!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  18. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @Puhalluskukka oii suuret onnittelut! :love::love:

@Jasmina20 ihanaa piinailua sulle :love: mikä sun testipäivä on? :whistle:

@Silmu75 toivottavasti kaikki sujuu hyvin!:love: varmasti piinaavaa odotella.. :oops:

Mä voisin pävitellä listaa.. oon kyllä ihan pihalla tällä hetkellä missä vaiheessa kukin on.. :D

19. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @pcosilainen jouluaatto :ROFLMAO:
    Eilen illalla tuli vähän vertao_O mahtoikohan olla että siirrossa tullut limakalvolle joku nirhauma..eikai se alkio voinut tippua? :LOL:

20. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    111
    Mulla oli eilen keräys. Oli aika kivuliasta kun ekalla kerralla ei sattunut yhtään, mutta nyt tuntui ihan rintakehässä asti niinku sähköiskuja vaikka sain lisääkin kipulääkettä. Toisella puolella oli vähän hankalassa paikassa rakkulat vissiin. Kivut ollu jälkikäteen siis myös vähän kovemmat, mutta vuotoa taas ei ole ollut yhtään sen lisäksi, mitä vähän tuli klinikalla. Viimeksi vuosin monta päivää. Taas saatiin vaivaiset 4 munasolua eli sama kuin viimeksi. Just tuli kuitenkin puhelu, että kaikki neljä on ainakin hedelmöittyneet eli toistaiseksi hyvin asiat. Viimeksi hedelmöittyi 3/4.

Mä kerron mun päivitettävät tiedot maanantaina jos siirtoon päästään niin voi samalla lisätä testipäivän.

@Silmu75 Peukut pystyssä, että siellä menee kaikki hyvin ja pieni kirii vielä. Kamalaa kun ei se jännitys lopu missään vaiheessa. Aina on jotakin uutta mitä jännittää.

21. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @Ellinoora38 inhottavaa että punktio on ollut noin tuskallinen :unsure: mutta hyvä kuulla että kaikki saadut on hedelmöittyny! varmasti pääsette siirtoon maanantaina(y)

@Jasmina20 ainaki mitä mä oon lukenu ( googlaillu :D ) ni oon ymmärtäny että se on iha normaalia :rolleyes:

Mulla rupee olee viimeiset piinahetket käsissä, harmillisesti taidan jo itse tietää ettei tästä vauvaa tullut, mulla alkoi tasan samanlaiset oireet kun viimeeksikin juuri ennen vuodon alkua.. :( ihan päivälleen, eli vuoto alkaa aivan varmasti sunnuntaina.. Koitan kaivaa tästä jotain positiivista että saan jouluna syödä mitä vaan ja juoda holia vaikka en siitä niinkään välitä :D

Miinukset on mun kohdalla se että meille tulee tässä nyt varmaan ainakin muutaman kuukauden tauko, ellei enemmänkin koska joudun kystan poistattamiseen. :( onko kellään täällä kokemusta kystan poistosta hoitojen välissä tms, ennen hoitoja? Kaikki kokemukset kiinnostaa. :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  22. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
    Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
    Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
    Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
    Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF, PAS
    Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI
    kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
    lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
    Maikkukoo #toinen #1. IVF 3.pas
    Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
    MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
    Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
    Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
    pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#2ivf
    Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
    Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
    Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
    Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI
    Odotuksienodotus #33v #05/2018 #ovulaatiohäiriö, pcos-tyyppinen ja epäilty munasoluvika #1.ivf 2.pas
    Helinä87 #32v.#09/2017#endometrioosi# 1.ivf (ja seuraavaksi sitten 1.pas)
    Puhalluskukka #32v. #03/2015#selittämätön#1 ivf
    Ensikatse #39 #2/2017#3. (miehen 1.)#selittämätön/ikä #1.IVF

Piinailijat

Pcosilainen, 2.IVF, tuoresiirto, testipäivä 18.12
    Jasmina20, 1.IVF, 1 PAS, testipäivä 24.12

:love: Plussat 2019 :love:
    Tammikuu:
    hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
    CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
    Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
    Helmikuu:
    kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
    Taigariina 2.IVF (2pv)
    Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
    Maaliskuu:
    Anemonee 2.ICSI (6.pv)
    Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
    AuroraK 1. IVF, 2. PAS
    Huhtikuu:
    WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
    BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
    julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
    rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
    Toukokuu:
    Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
    Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
    Kirsillevauva (km)
    Kesäkuu:
    Shelterme
    1.IFV 1.PAS
    Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
    Jantzu 5. ICSI 1. PAS
    Aislinn83 2. IVF
    Nonnakka 1.IVF 1. PAS
    Nyuu 3. IVF
    Elokuu
    kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
    Syyskuu
    Carinem 3. IVF
    Lokakuu
    Pupuna112 1.IVF
    Maris83 1.IVF
    Marraskuu
    Maikkukoo, 1.IVF, 3 PAS
    Silmu75, 1.IVF
    Odotuksienodotus, 1.IVF, 2 PAS
    Joulukuu
    Puhalluskukka 1.IVF

Listaa päivittäessä klikkaa listan lopusta "vastaa", ja pyyhi pois listan alusta ja lopusta ja kaikki teksti, mitä kahden hakasulkeen [x] välissä on. Lisää omat tietosi listalle eli #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään ja lähetä.

Voit myös pyytää jotakuta muuta muokkaamaan tietosi, kirjoita tällöin päivitettävät asiat erillisenä kommenttina tai oman kommenttisi loppuun. Neuvoa saa aina kysyä:)

23. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    @Silmu75 toivottavasti hän on vain pienikokoinen ja kaikki olisi hyvin. :love:

@Jasmina20 olisko se pieni vuoto kiinnittymisestä johtuvaa:) Mullakin näky tää 3 päivänen pp7.

@pcosilainen koska sulla on testipäivä? Kumpa nyt tarttuisi kovasti kiinni.

@janitainen miten sulla menee??

Kiitos kaikki ihan hirmuisesti onnitteluista :love: Tänään vielä positiivista näytti testit. Huom. kyllä testejä on kulunut ja tuun niitten kanssa hulluksi kohta :LOL: Tänään ilmoitin tuloksen hoitopaikkaan. Oireita on tosi vähän, vaikeaa uskoa et olis raskaana. Ei auta kun mennä päivä kerrallaan. Haittaako jos taustailen täällä tovin vielä? En oikein uskalla tähän luottaa kun niin monta keskenmenoa takana.

24. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    193
    @Puhalluskukka oliko sulla oireita ennen plussaa? :love: toivottavasti täältä tultaisiin perässä!

@pcosilainen äläs vielä manaile, menkka oireet voi johtua kummasta vaan tuloksesta :) ja ensimmäistä kun aloin odottaa niin menkkaoireet vaivasi pitkälle ennenkuin vaihtu ns raskausoireiksi :D tsemppiä!:love:

Pp2..aika matelee..

25. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Siirrosta lähtien aina sillon tällön mahakipuja. Rinnat jonkun verran kipeet ja turvonneet, tuli jo kyllä siitä ovitrellestä. Jos en ois siirrossa ollut, niin menkkaoireiksi oisin nää laittanut :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri