IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Emmiina, pidän ihan hirmusesti peukkuja, että olis vaan harmitonta tuhruttelua! Ja noi viikot, eikös se pidä kuitenkin paikkansa, että tänään olis vielä tuo 2-3 viikkoa? Ainakaan paljon ei siitä heitä? Tiedän kyllä omat fiilikset tossa vaiheessa :( Mutta mulla on hyvät fiilikset vielä sun testin suhteen! (y)

Lia, kuulostaa hyvältä suunnitelmalta kaiken kaikkiaan. Peukut pystyssä vielä sullekin tälle kierrolle!! Monelle toi pp10kin on ollut aikainen.

Roxanne, mä en ole testannut nyt pariin päivään. Alkoi mennä niin neuroottiseks testiviivojen vertailuksi, ettei siinä ollu enää järjen hiventäkään mukana. Toisessa hetkessä olin ihan varma, että viivat haalenee, välillä taas ne mun mielestä vahvistui. Testaan varmaan seuraavan kerran tiistaina. Eli virallisena testipäivänä. Eipähän tarvii arpoo.
Mut oloja ei oo, ei oikein minkäänlaisia.

Janne, mä ihailen sun ja sun vaimon hermoja!! Uskomatonta että ootte oikeesti piinaillu tän koko 2 viikkoo :eek:(y) Tuleppa sit heti kertomaan meillekin tulos, täällä jännäillään myös teidän puolesta (y):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Lia_
Emmiina ystävälläni tuhrutteli ja välillä jopa vuosi oikein runsaastikin vähän väliä koko raskauden ajan. EIlen oli la, vielä ei ole pikkuherra saapunut mutta kaikki siis oikein hyvin ajoittaisista kovistakin vuodoista huolimatta. Pidän peukkuja että olis sullakin kaikki hyvin! :love:

Janne on teillä kyllä lehmän hermot :LOL: Piti jo aiemmin myös sanoa, että kannustaisin vaimoasi hakemaan sitä unelmien työpaikkaa, ei sieltä pois potkita vaikka koeajalla olisi raskaana. Tai jos yritetään niin liiton juristeille tulee oikein lysti keikka jyrätessä työnantaja maan rakoon, raskaana olevan erottaminen koeajalla on sellainen no-no ettei siihen moni työnantaja helpolla ryhdy. Palataan sieltä äippälomalta joskus töihinkin, ja silloin olisi ihanaa jos tietäisi palaavansa kivaan työhön.

Lia pidän peukkuja että olisi kuitenkin vain myöhäinen kiinnittyjä. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_ ja Roxanne
Pikainen omanapa vielä: tulipa aikamoiset ovislimat just. :eek: Onko ihan normaalia tässä vaiheessa, kun on viikon piikitellyt Menopuria ja kolme päivää Orgalutrania?

Unohtui myös sanoa että jotain positiivistakin näkyi eilen kontrollissa, eli oli oikein hieno limis kerrankin, jo 9mm! Yleensä mulla ei vielä kaks sekuntia ennen ovistakaan oo niin paksu. Sain myös ohjeet ottaa ihan tavallista reseptivapaata yskänlääkettä puntkiopäivästä alkaen arvioituun kiinnittymiseen asti, onkos muille annettu vastaavia ohjeita? Kuulemma pitäisi edistää kiinnittymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Onnittelut Jannelle! Ei varmaan enää juuri kiinnosta, mutta itse testasin vasta edellisenä päivänä verikokeesta. Ja digitestillä.

Ankkalinnalle tsempit!

Mä soittelin perjantaina klinikalle, kun sen yhden vuotopäivän jälkeen ei kuukautisia kuulunut. Ajattelin että jos olikin vain niin pieni vuoto ja ne meni siinä. Hoitaja sitten kyllä sanoi, että ei sellaisesta huonosta kierrosta kannata pas:ia tehdä, mikä varmaan on erittäin tottakin. Sanoi että ei auta kuin odotella, raskaustestin kehoitti tekemään vaikka toppuutteli ettei varmaan ole raskaus mahdollinen. Sitten sanoi että lääkkeillä käynnistetään kuukautiset jos ei millään ala kuulua, ja pas siirretään syksymmälle. No, alkoivathan ne vihdoin ja viimein eilen, kierron päivänä 35, ehdoton ennätys (nykyisin ollut n.24pv, ennen 28 ja maksimissaan 31 tai 32). Taidetaan ehkä...mahdollisesti ehtiä ennen kesätaukoa. Sitten vaan jännäämään sitä ainokaisen sulatusta....
 
Kyllä se nyt niin taitaa olla, että jos blastolla ei pp10 mennessä saa aikaan kuin harmaita viivanpaikkoja ja negoja päivästä toiseen eri testeihin, niin ei tule mitään muutakaan. :cry:
Jatkan nyt silti kiltisti lääkkeitä ja testaan pp14 klinikan ohjeiden mukaisesti. Sen jälkeen pitää vielä jatkaa lääkkeitä kolme päivää ja testata vielä kerran, ennen kuin ne saa lopettaa..

Kohti uusia pettymyksiä.. Toivottavasti elokuulle ajoittuisi punktio, sitä ennen ei taida ehtiä kun klinikka menee juhannuksena kiinni (ja pitäisi ehtiä lääkitykset ym. suunnittelemaan ennen sitä).

marrasmai - Tuskin muutama tippa mitään haittaa, joskushan sitä lääkettä voi tulla pistoskohdasta hieman ulos kun ottaa piikin pois. Toivottavasti saalis tasoittuisi ja pääsisitte punktioon!

Emmiina - Tuhruttelu pelästyttää, mutta se voi olla myös täysin vaaratonta. Minulla myös tuhrutteli syksyllä alkuraskaudessa muutaman päivän ajan, mutta se meni ohi.

Jannelle tsemppiä testiin ja viimeisiin piinatunteihin. Sinä kun et ole voinut tehdä testejä edes salaa ennalta, kuten moni meistä muista on tehnyt. :ROFLMAO:

Roxanne - Onnea uuteen hoitoon!
Lia_,ain on toivoa,niin kauan kun ei vuoto ala,vaikka luget pitää sitä poi on mulla alkanu aina niiden läpi kun ei ole onnistunut siirto..
Viime passissa blastolla plussasin haalean vasta pp12,tätä iloa kestikin viikolle 9 jonka jälkeen keskeytettiin..
Älä luovu toivosta vielä,vaika tiedän että helppo on sanoa,mutta tässä vaiheessa tiedän miltä sinusta tuntu(y)paljon peukkuja sulle❤
 
Onnittelut Jannelle! Ei varmaan enää juuri kiinnosta, mutta itse testasin vasta edellisenä päivänä verikokeesta. Ja digitestillä.

Ankkalinnalle tsempit!

Mä soittelin perjantaina klinikalle, kun sen yhden vuotopäivän jälkeen ei kuukautisia kuulunut. Ajattelin että jos olikin vain niin pieni vuoto ja ne meni siinä. Hoitaja sitten kyllä sanoi, että ei sellaisesta huonosta kierrosta kannata pas:ia tehdä, mikä varmaan on erittäin tottakin. Sanoi että ei auta kuin odotella, raskaustestin kehoitti tekemään vaikka toppuutteli ettei varmaan ole raskaus mahdollinen. Sitten sanoi että lääkkeillä käynnistetään kuukautiset jos ei millään ala kuulua, ja pas siirretään syksymmälle. No, alkoivathan ne vihdoin ja viimein eilen, kierron päivänä 35, ehdoton ennätys (nykyisin ollut n.24pv, ennen 28 ja maksimissaan 31 tai 32). Taidetaan ehkä...mahdollisesti ehtiä ennen kesätaukoa. Sitten vaan jännäämään sitä ainokaisen sulatusta....
Tottakai kiinnostaa. :) Me ei enempää testailla, onhan nyt nää kaksi testiä tehty. Eiköhän tähän voi jo luottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmi_83
Janne Onneksi olkoon! Mahtavaa että tärppäsi! Tosi komeat viivat teidän testeissä.

Lia jospa olis vielä toivoa vahvistumiseen.

Emmiina varovaiset onnittelut. Jospa tuhru olisi varaatonta eikä enteilisi menkkoja.

Mimmi83 tsemppiä lopputestiin!

Täällä aika matelee tosi hitaasti...huomenna olis viikko siirrosta. Mulla ei kyllä ole mitään oireita...jotain juilintaa tuntui viikonlopun aikana ja toivon että olis kiinnittymisoireita. Toivossa on hyvä elää :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Janne91
#2014 #1. #siittiöt #1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI

Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF

Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
piipa85 #? #1.#endo/selittämätön# 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Mimmi_83 31.5 (5pv/17.5)
Lia_ 2.6 (5pv/19.5)
Nennalii 3.6 (5pv/24.5)
vipe1986 6.6 (3pv/23.5)
piipa85 6.6 (2x5pv/25.5)
Toiveikas81 7.6 (3pv/25.5)
Yrittäjä J 10.6 (5pv/27.5)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Paljon onnea, Janne, ihan mahtavat viivat! :love:

Toive* juu, aika samaan tahtiin mennään, jos siis mulla on kaikki OK tulevassa ultrassa ja saan aloittaa piikittelyt. Kiva saada piinailuseuraa! :) Olikos sulla muuten 2. IVF nyt menossa? Toivo2016:lle kiitokset kokemusten jakamisesta. Varmasti on ollut tosi pelottava tilanne teillä. Onneksi munasarjaa ei tarvinnut poistaa, toivottavasti se vielä virkoaisi ja alkaisi toimia normaalisti!

Marrasmaille piti vielä kommentoida, et mulla on kyllä ollut ovislimoja piikittelyjen aikana. Viime kerralla oikein säikähdin, kun niitä alkoi tulla niin paljon muutama päivä ennen punktiota. No, sitten tilanne kuitenkin rauhoittui ja punktiossa oli kaikki munarakkulat yhä paikoillaan.

Kaikille piinailijoille on täällä peukut pystyssä. Onko Nennalii jo testannut? Entäs Darnin tilanne, joko siirtopäivä on varmistunut?
 
Nyt tuntuu että joudun pyörtämään päätökseni ja alankin testaileen aikaisemmin...Jotenkin tuntuu etten pysy enää nahoissani...ilmeisesti liikaa aikaa miettiä asiaa kun olen vapaapäivän vietossa. Kysymykseni kuuluu että milloinkahan sitä vois aloittaa testailun kun mulle siirrettiin 3-päiväinen alkio? Oliko siirtopäivä pp0 ja seuraava päivä pp1 vai miten se menikään?
 
Nyt tuntuu että joudun pyörtämään päätökseni ja alankin testaileen aikaisemmin...Jotenkin tuntuu etten pysy enää nahoissani...ilmeisesti liikaa aikaa miettiä asiaa kun olen vapaapäivän vietossa. Kysymykseni kuuluu että milloinkahan sitä vois aloittaa testailun kun mulle siirrettiin 3-päiväinen alkio? Oliko siirtopäivä pp0 ja seuraava päivä pp1 vai miten se menikään?
Luulisin että pp7 vois näkyä ainakin ovisliuskassa jo ekat merkit, itellä tummuminen on alkanu näkyyn pp5 ku siirretty 5 tai 6 päiväsiä blastoja. Ja joo, pp0 on siis siirtopäivä.

Mitä muuten tulee testailuun, niin ihan ekoissa siirroissa oli helpompaa olla tekemättä niitä varhaistestejä ja testasinkin vaan sen yhden ja ainoan varmistusnegan kun vuoto alkoi jo ennen virallista testipäivää lugen läpi. Kun niitä negaromahduksia sitten oli tullu jo pari tuoresiirtoo ja 4 alkiolla niin aloin testaan aina hyvissä ajoin jo että tietäs mahdollisimman pian mihin suuntaan on menossa, ku ei halunnu enää leijua missään turhissa kuvitelmissa yhtään kauempaa ku oli pakko...aiemmin sitä ehkä halus säilyttää sen illuusion ehkä-raskaudesta mahdollisimman pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Paljon onnea Janne :) Tervetuloa uudet!

Toiveikas joo juuri niin, siirtopäivä on nollapäivä. Mä sain tuoresiirrossa kaksipäiväisellä? pp 9 haamun. Olikos sulla Pregnyl käytössä? Se saattaa näkyä raskaustestissä 10 päivää. Mulla on nyt pp3 ja blasto siirretty. Mä en ainakaan kauaa enää pysty venyttämään :) Mulla pp 6-7 pitäisi alkaa näkyä...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Janne91
Mandala ja Lullby kiitti vinkeistä/tiedoista. Mulla vasta pp5 menossa joten vielä ei kannata testailla. Alan kallistumaan siihen ajatukseen että varmaan tuossa pp9/pp10 testailen niin tietää sitten mihin suuntaan ollaan menossa. Eipä sit turhia kuvittele jos ei mitään tapahdu. Tosin edelleen täällä toivossa eleteään :)

Yrittäjä J
mulla ei ollut ovista nyt ollenkaan koska siirto tehtiin hormoonikierrolle ja käytössä estrogeeni ja nyt lisäksi progesteroni. En tiedä miksi tähän päädyttiin, ilmeisesti sen mun keskenmenon takia. Joten ei käytössä pregnyliä tällä kertaa. Taidetaan samoihin aikoihin aloittaa testailut :)

Yritys oli kyllä kova olla testaamatta mutta ei se auta kuin aloittaa hyvissä ajoin :) Ilmeisesti suositte pregcheck testejä? Mä en oo niitä koskaan käyttänyt, testannut vaan digillä. Pitäs varmaan lähtä niitä jostain metsästään. Onneksi seuraavat päivät sen verran kiireisiä ettei ehdi edes testailuja miettimään. On tää piinailu kyllä sanonko mistä!
 
Hurjasti onnea Jannelle! :love::barefoot:

Roxanne kiitos kun jaoit kokemuksesi. :) Hyvä tietää että on siis ihan normaalia toi limailu, säikähdin vähän kun tuli niin aikaisessa vaiheessa.

Käytiin toisessa kontrollissa aamulla, näkyi vasemmalla edelleen ne kolme ruppanaa, mutta oikealla jo vähän enemmän. Yhteensä näkyi 3 kypsää ja 9 "puolikypsää". Verikoekin oli ok, eli tänään vielä Menopur + Orgalutran ja huomenna irrotuspiikki. Torstaina aamulla sitten punktio, piru vie että jännittää! :ninja:

Joku kyseli joskus aiemmin mitä mulla testataan verikokeessa. Ei ihan vieläkään selvinnyt, mutta kuulemma katottiin että jos joku arvo (en tiedä mikä) on paljon yli 10 000, niin hypeririski on niin suuri ettei tuoresiirtoa tehdä. Ilmeisesti nyt siis ko. arvo oli kuitenkin ok.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Janne91
Marrasmai: mulla ollut noita ovislimavuotoja IVF-hoitojen piikittelyiden yhteydessä. Ekassa ivf:ssä todella reilusti monta päivää ennen punktioo. 2.ivf:ssä myös reilusti, mutta vähemmän kuin ekassa. Nyt tässä kolmannes ei ole limavuotoa ollut, ja nyt olenkin ollu huolissaan että onko lääkepistokset vaikuttaneet ja onko kaikki ok kun luulin että lomat kuuluu asiaan o_O. Tsemppiä torstain punktioon (y). Mulla punktio huomenna. Siukku: sulla myös taisi olla punktio huomenna? Tsemppiä siihen ja toivotaan hyvää saalista (y). Paljon onnea plussanneille Janne ja Emmiina :):love:
 
Oijoi, Jannelle ja Emmiinalle valtavasti onnea plussista:barefoot:(y)

Toivo2016, huomenna tosiaan punktio, tsemppiä sinullekkin sinne!(y) mua ainakin jännittää ihan hulluuteen asti.

Omaa napaa:
Lueskenlin tänään noita sairaalan papereita ja haluan ny kysyä teiltä muutamaa asiaa.
Mulla luki limakalvosta viime ultrassa (joka siis tehtiin nyt viimeksi kp10 tai 11) että on lähestulkoon suoraviivainen,3-kerroksinen ja 9.8mm paksu. Olikohan tuo nyt sitten hyvä?
Punktioon oli myös määrätty antibiootit,onhan ihan normaali käytäntö?
Hyperstimulaatioriskin takia lääkäri oli myös kirjoittanut että ehdoton yhden alkion siirto. Siellä myös luki että yli 20 munista on tuloillaan. (Minulle puhui 18..) kuinka herkästi se hyperi tulee?

Oon ihan tulisilla hiilillä täällä kun jännittää niin paljon :p:D

Kivaa päivää muillekkin :cool:
 
Siukku: mulle annettiin viimeksi ennen punktiota antibiootti suonensisäisesti, koska vasemalla mulla on hyvin pieni endometrioosi epäily. Lääkäri selitti, että antibiootti annetaan sen vuoksi varulta..

Roxanne: juu toinen kierros lähti eilen käyntiin. Seurantaultran olisin saanut perjantaiksi, mutta se ei mulle käy. Ultra on nyt siis vasta viikon päästä maanantaina, kahdeksan päivän piikittelyn jälkeen! Vähän jänskättää ku lääkärin kanssa suunnittelukäynnillä puhuttiin hyperin riskistä suuremman gonal f annoksen takia..! :unsure:

Mahottoman paljon onnea ja hyviä tuulia plussanneille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Janne91
Kiitos yrittäjä J ja Toivo2016 :)
Limailu on jatkunut tänään, eli ilmeisesti hyvin menee :D

Siukku mulla oli tänään limis 9mm ja kolmikerroksinen, joka oli lääkärin mielestä oikein hyvä. Eli uskaltaisin väittää että 9,8mm on suorastaan erinomainen (y)

Toivo2016 ja Siukku paljon tsemppiä huomiseen punktioon!

Aiheen vierestä: Oltiin ajateltu pitää asuntokaupoista mahdollinen taukoviikko jos eilisen näytöissä ei olisi ollut mitään erityistä. Oli kuitenkin montakin kivaa, tänään vielä yksi näyttö ja meklari soitti että olis kolme kivaa kämppää tiedossa tälle viikolle vielä. Että nyt niitä hyviä asuntoja tunkee sitten ovista ja ikkunoista kun olis tässä vähän muutakin tekemistä kuin meklarien kanssa puhelimessa roikkuminen ja ties kuinka monesta eri kämpästä tarjoaminen. Tukholman asuntomarkkinat on kyllä ihan oma lukunsa, sellainen sirkus ettei paremmasta väliä. No, tuleepahan nyt sitten mahdollisesti hoidettua sekä kämppä että kyytiläinen saman viikon aikana. Nii ja pittäis jossain välissä töitäki tehä se nelkyt tuntia... Vienon hysteerinen viikko tiedossa siis. Ettei kävis aika pitkäks :ROFLMAO:
 
Luulisin että pp7 vois näkyä ainakin ovisliuskassa jo ekat merkit, itellä tummuminen on alkanu näkyyn pp5 ku siirretty 5 tai 6 päiväsiä blastoja. Ja joo, pp0 on siis siirtopäivä.

Mitä muuten tulee testailuun, niin ihan ekoissa siirroissa oli helpompaa olla tekemättä niitä varhaistestejä ja testasinkin vaan sen yhden ja ainoan varmistusnegan kun vuoto alkoi jo ennen virallista testipäivää lugen läpi. Kun niitä negaromahduksia sitten oli tullu jo pari tuoresiirtoo ja 4 alkiolla niin aloin testaan aina hyvissä ajoin jo että tietäs mahdollisimman pian mihin suuntaan on menossa, ku ei halunnu enää leijua missään turhissa kuvitelmissa yhtään kauempaa ku oli pakko...aiemmin sitä ehkä halus säilyttää sen illuusion ehkä-raskaudesta mahdollisimman pitkään.
Semmosen huutelen tänne täältä välistä että ei vissiin kaikilla toimi se ovistesti raskaustestinä. Mulla oli raskaustesti plussaa ja ovistesti ihan blanko kun ylijääneillä huvikseni rinnalla testailin :)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai

Yhteistyössä