IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ei se estä, mutta jos ovulaatiota ei testillä löydy, niin sitten menee huti. Onko zumet jarru? Silloin se estää irtoamisen, mutta missä tapauksessa sitä käytettäisiin pasiin (n)
Mä en kyllä tiedä..lääkäri sanoi et ilman zumeja pitää tikuttaa ovis, mut zumeilla pystyy päättään siirtopäivän..

Mulla siis nyt ne käytössä, pas kierros menossa..
 
Zumeilla minun käsittääkseni kasvatetaan limakalvo (ei siis jarru) korjatkaa joku jos väärässä en ole itse käyttänyt. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt sillon "pelataan vaan sen limiksen mukaan" joten se ovis ei niin olennainen kun luomuna.. (jolloin ovis vaikuttaa siihen limakalvon muuttumiseenkin)
 
Lääkkeellisessä pas:issa käytetään usein zumenonia (tai muuta estrogeenia) kierron alusta lähtien, mikä estää ovulaation. Ultrissa seurataan vaan limakalvon kasvua ja siirto riippuu ihan siitä.
Luomukierroissa taas jos ovulaatio tulee huonoon aikaan niin viikonloppu saattaa estää siirron. Alkion sopiva siirtoaika siis määräytyy sillon ovulaatioplussan mukaan.

Onnea Jantzulle!!

Mulla yritetään nyt pitkittää kiertoo zumenonilla muutaman päivän jotta punktio ym. ajottus sit paremmin. Tavotteena että 10.3. alkaisin pistää bemfolaa 300y mikä tuntuu ihan hevosen annokselta.. pari vuotta sitten vielä "vain" 225. Mutta kai ne tietää mitä tekee ja tällä ikää solurappio per vuosi jo niin kiihtyvää...hiukan se olo että tässä jo sitä viimestä kelvollista solua lähetään metsästään kun neulaa heinäsuovasta, taistellaan aikaa vastaan jne. Onko täällä paljon muita siinä 40v paikkeilla, minkälaisilla annoksilla muilla on menty ja paljonko tullu soluja?

Jarruna tällä kertaa cetrotide orgalutranin sijaan, kun se on kuulemma lopuillaan tms. toimitusvaikeuksia monissa apteekeissa. Jotain ennenkokematonta lääkettäkin voi näemmä vielä 5. kerrallakin tulla :p Lääkäri sai ylipuhuttua jättään pois sen pergoveriksen ainakin toistaseks, kun kuitenkin puhdas fsh se mikä toiminu lopulta parhaiten.. pergoveris ollu mukana parissa hoidossa ja sillon alkioiden laatu oli hiukan parempi (tai näytti siltä) ja 3. hoidossa ennätysmäärä 3 blastoo pakkaseen. No ei niistä kuitenkaan pysyvää plussaa tullu, ja mistä tiän miten ois onnistunu pelkällä gonalilla tai puregonilla.. ja lyhyellä kaavalla. No nyt oon lisäks syöny parina kk edeltävästi gelee royalee ja ubikinon Q:ta, vaikka tuskin niillä nyt suurta merkitystä on. Niin ja lisäannoksia foolihappoo ja d-vitamiinia monivitamiinin kans.
Otetaan myös embryoskooppi mukaan, jos siitä ois mitään apua alkioiden laatuun. Joo, eihän se kromosomiviallisia korjaa mutta on ainakin se häiriötekijä pois kun jouduttas muuten ottaan välillä ulos viljelykaapista ym.
Nykysin tuolla viljellään aina pidempään 4-6 päiväsiks jollei oo mitään erityistä syytä siirtää aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mut voi varovaisin ottein lisätä plussanneisiin...!! Ainakin toviksi. Kyseessä siis hoitojen välikierto, mutta letroja kuitenkin söin (omin päin huvikseen), eli letrokierto. Ja koiranpentukierto... Eli: suosittelen joka ikiselle koiranpennun hankkimista!! Sekä sen hoitamista niin, ettei edes muista kiertopäiviään. Noin dpo20 havahduin, että eipä ne menkat sittenkään alkaneet, tuo oli nyt lauantai. Testasin tasavahvat ja järkytyin :) Eilen kävin hcg-testissä ja äsken lääkäri soitti. Arvo oli kuulemma normaali, no, minusta näille päiville (5+3) vähän alakanttiin, 2800, mutta kaipa se tosi henkilökohtaista on. Varhaisultra varattu. Olen ÄIMÄNKÄKENÄ. Mutta hyyyyyvin nöyrin askelmin, en luota tässä iässä alkioihin juurikaan, mutta toki on hellyttävää, että siellä joku sinnikäs yrittää tehdä parhaansa! <3 Yksi alkio jää siis toistaiseksi pakkaseen vielä odottelemaan, mitä tuleman pitää. Huuuuh.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS

marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat: :whistle:

jansku00 9.3 (5pv/23.2)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (3pv)
MaiMei (luomu)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Mä teen paluun listalle
Piiiitkän tauon jälkeen meillä tässä kuussa tulossa 5.icsi.
Viime kesänä jäätiin siis totaalisesti pois hoidoista mutta taas se "jospa kuitenkin" tunne tuli vahvasti esiin ja nyt uutta yritystä siis.
Menkkojen alkuun olis reilu viikko vielä ja sit startataan hoitokiertoon.
Enköhän mä tässä hiljakseen pääse myös mukaan muiden listalaisten hetkiin, mutta nyt en vielä oo lukenu täältä mitään reiluun puoleen vuoteen.
Hirmuiset tsempit kullekkin omaan hetkeensä

Niin ja ken listaa päivittelee mulla syy ikä ja simpat ja yritys alkanu 2012
 
Tervetuloa takaisin, Darni! :) Kiva kuulla että jaksoitte vielä lähteä yrittämään. Onnea ja tsemppiä tulevaan hoitoon! (y)

MaiMeille onnittelut vielä tätäkin kautta! :)Jännä tosiaan, että luomuplussiakin on nyt alkanut tänne putkahdella – mutta mikäpä sen hienompaa. :love:

Lullabylle kovasti onnea uuteen hoitoon! Mä kuulun listan vanhusosastoon, olin itse asiassa jo 41 kun aloitettiin hoidot vuosi sitten. Mulla on aina käytetty isoja hormoniannoksia (Menopur tai Pergoveris 300 yksikköä, kerran myös Pergoveris 150 + Gonal-f 150) ja stimulaatiot on olleet pitkiä. Lähes aina on kumminkin saatu enemmän kuin 10 munasolua. Ikä tietenkin näkyy solujen laadussa – meillä on jo hedelmöittymisvaiheessa käynyt iso kato, ja alkioita on saatu vain 1–2 per hoito (tai no, oltais toki saatu enemmän, jos ei oltais tehty pitkää viljelyä, mutta en oikein usko että ne alkiot olisi kohdussakaan selvinneet, jotka on maljalla kuukahtaneet). Toisaalta olen ymmärtänyt, että vaikka solujen laatu noin keskimäärin heikkenee iän myötä, niin vanhempanakin voi vielä joitain hyvälaatuisia soluja olla jäljellä. Sitä paitsi solujen laatu on tosi yksilöllistä, ja onhan sitä niitäkin – toki harvoja – tapauksia, joissa joku tulee nelikymppisenä tuosta vaan raskaaksi.

ON: Eilen sain kyytiin 5-päiväisen kauniiksi kehutun blaston. :love: Toinen alkio saatiin tänään pakkaseen, muut neljä sitten hyytyivät matkan varrella. Toki olin salaa haaveillut vähän isommasta pakkassaaliista, mutta hyvä näinkin. Just tämän siirron suhteen en tosin ole kovin optimistinen, sillä meillä ei ole koskaan tärpännyt tuoresiirrosta. Mutta kai mun pitää nyt antaa tällekin hippuselle mahdollisuus. :barefoot:

(PS: Voin päivittää tietoni piinalistalle sitten kun tulee jotain muutakin päivitettävää, niin ei tartte heti edellisen perään laittaa tuota rimpsua. :))
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby ja Bridge
Tähän lääkevasteasiaan pitää käydä kommentoimassa, vaikka vähän taukoa pidänkin palstailusta muuten. Mulla ikä 35 ja AMH ihan hyvä ikään nähden, mutta joka kerta saanu piikittää hevosannoksilla ja aika pitkään, eikä yli kymmentä munasolua ole tullut kertaakaan. Ja kato on ollut kova neljäntenä päivänä, mutta tässä viimeisimmässä hoidossa pakastettiin kaikki kolmipäiväisinä joten katoa ei ehtinyt tulla niin paljon, mutta eipä ole näkynyt vauvaakaan, joten huonoja taitavat olla taas kaikki alkiot. Lääkärit on ollu aika ymmällään, koska mun munasarjat käyttäytyy ihan päin vastoin kuin niiden kaikkien arvojen perusteella pitäis. Eli näinkin voi olla vaikka vasteen pitäis mulla kaiken järjen mukaan olla hyvä.
Itse epäilen valtavaa työstressiä ja loppuunpalamista syylliseksi.

Onnea plussanneille!
 
Darni: Tervetuloa takaisin ja jospa se sinun tunne ja olo, että haluatte kuitenkin vielä yrittää, olisi enteilisi parhainta lopputulosta❤

MaiMei: Hurjasti onnea! Teillä on kyllä siellä super ihana koiranpentu, kun lumosi sinut niin, että raskauduit ihan huomaamatta :) Voi miten ihanaa. Ja kyllähän toi sun arvo hyvältä kuulostaa! Ihana kun tulee luomuplussiakin❤

Lullaby: Minä laskin sen punktiopäivän aiemmin väärin, eli kyllä se viikolle 13 näillä näkymin osuu, eli alkuperäisen suunnitelman mukaan mennään. Mää en tajua mittään noista sun lääkkeistä!? Aina vaan luomukiertoon tehty mun siirrot. Ovis oli eilen eli parin viikon päästä pitäis alkaa menkat.....vielä ehtis luomuplussa tännekkin :D mistä sen sais napattua! Ovis on kyllä hyödynnetty, mutta päivän myöhässä, eli eipä tainnu ehtiä edes teoriassa..meiät on tuomittu kyllä toivottomiksi tapauksiksi luomuihmeen suhteen, että tuskin sitä saatais vaikka joka päivä yritettäisiin. Miehen näyte ei ollut onneksi 3v takaisesta lääkärin lausonnon mukaan huonontunut. Mulle tulee ens kuussa ikää 38vee. Eli parhaat päivät oon minäkin nähny lasten saamisen suhteen.... varmaan kyllä muutenkin kun ryppyjä sataa ja tukkaan alkanu tuleen harmaata :eek: mulla on oikeesti nyt jokin ikäkriisikin, tunnen olevani tosi vanha:( , mutta jospa tämä morkkis menisi ohi. 40kriisi!!! Munikset ilmeisen toimivat kuitenkin, kun puregon 150 on annos.....sama ku viimeksi.

Roxannelle pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä. Hyvän kyytiläisen oot nyt saanut, voi kun tämä pieni nyt viihtyisi pesässään ja syntyisi teille loppuvuonna❤

Onnea paljon kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Maimeille hurjasti onnea!:love: Täällä yksi hätähousu, joka oli niin päättänyt että testaa vasta virallisena päivänä, uitti testiä kuitenkin jo nyt aamuvirtsassa.... Siis ihan silminnähtävä haalea viiva siihen tuli jo testiajan puitteissa! Voiko se olla ees normaalia näin aikaisin :LOL:o_O Nyt siis menossa vasta pp7. Kuvan lisäisin jos osaisin... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nyu ja Roxanne
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 1.ICSI/6.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat: :whistle:
jansku00
9.3 (5pv/23.2)
Roxanne 10.3 (5pv/28.2)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (3pv)
MaiMei (luomu/letrot)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Roxanne, hyvältä kuullostaa...tuon täytyy olla nyt SE alkio :love:

Siida, mulla menee punktio vk12 jos kaikki menee suunnitellussa aikataulussa.. jos viivästyy vasta seuraavalle viikolle, joutuu infektiotestitkin ottaan uusiks.
Joo, luomu ois melko toivoton kun nyt ei oo edes siittiöitä tarjolla...täysin hukkaan menee välikierroissa hyvät (?) ovikset (n)
Ekat harmaat päästä bongasin jo 6 vuotta sitten :eek: alkuun nypin pois niitä mutta lopulta luovutin ja totesin että oon pian kaljukin jos jatkan...sitten niitä on tullu tasaseen tahtiin lisää, vaikka vielä tukka näyttää pääasiassa ruskeelta. Onneks hiusväritkin on keksitty.. toinen mummo oli kuulema täysin harmaa jo alle 40v! :confused:

MaiMeille onnea! Oliko se siis letro-avusteinen kierto, eikä täysin luomu? Sori pilkun viilaus.. :) mutta jos ton merkkais listalle niin sehän vois antaa tosi paljo toivoo kyseistä lääkettä käyttäville?

jansku00lle vahvistumista testille! (y)
 
Voi ihanuuksien ihanuus Roxanne piinailemassa, oon niin täysillä mukana JES:barefoot: no toisaalta joudettas kyllä olee jo plussanneiden ketjussa(n)

Laskeskelin tossa et jos menkat alkaa suht normi aikaan niin ollaan lullaby:n kanssa aikas samoissa.

Onkos bridge siellä tilanne mikä?
 
Kun luen teidän plussista niin alkaa vaan enemmän piinaan ja jännittään että päästäänkö siirtoon asti ens viikolla,lähteekö 2 päiväiset jakautuun jatkoviljelyssä vai joudutaanko ottaan se ainoa blasto ja selviääkö se sulatuksesta (n)
 
Kiitos Darni! :love: On tosiaan taidettu yhdessä jännäillä joskus ennenkin... :) Ja joo, samaa mieltä siitä et joudettais kyllä jo plussanneisiin molemmat täältä! Millainen lääkitys sulla on tällä kertaa, kokeillaanko jotain uutta?

Blobille tsemppiä! Toi pelko ja jännitys on kyllä niin raastavaa... (n)
 
Darni, kiva kuulla susta, pitkästä aikaa :) paree painella tuonne toiselle puolelle kuiteski tästä yrityksestä, jookos. Roxanne myös, jännitän täällä sun kanssa ja toivon niin paljon onnistumista.
Mulla tm:n jälkeinen menkkojen odottelu, en pääse vielä siitä uuteen yritykseen, kun uusi klinikka mielessä ja pitäis tilata pankista tavaraa. Mieli masentui taas, mutta yritän aktiivisesti päästä siitä yli. Ei oo helppoa, mutten luovuta.
Kyllä me varttuneemmat vois myös päästä toiseen ketjuun ihan loppuun asti. Munat vaan on huonoja, mutta kyllä sieltä vielä se täydellinen yksilö tulee.
Olettako muuten kuulleet/lukeneet sen yhden äidin ja pitkään toivotun IVF lapsen jutun, miksi Jumalalla meni aikaa äidin saada lapsi ja lapsi kertoi syyn? Se oli ihana juttu. En nyt voi puhelimella linkata juttua, mutta koittakaa googlettaa, se on ihana. Varsinkin jos uskoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Oliko se tää runo Bridge?

”Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee? Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa,
enkä tule, vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.


Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa, ettei niin kumarassa hän ois?


Kerro heille, Taivaan, Isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on Luojalleen,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.


Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskea silittää saan.


Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärillä tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme, löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.


Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?”
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Ei kertakaikkiaan mää osaa laskea sitä punktioviikkoa, mutta jos piikitykset alkaa viikon 11 alussa (ma tai ti) ilman yllätyksiä, niin koska se punktio sitten on? Ajoittuuko se sitte jo viikon 12 lopulle? Aika on mennyt ihan siivillä.

Onnea Jansku❤

Onnea siirtoon Blob!

Kiitos tuosta runosta Bridge ja Lullaby, Oon joskus lukenut tuon runon, ja nyt luin ääneen miehellekin ja kyllä meille tuli kummallekkin kosteutta silmiin❤
 

Yhteistyössä