IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ekaksi vielä tätäkin kautta pahoittelut sinulle @Rusakkonen . Olin kyllä ajatellut että nyt on plussa viimein tulossa, sen verran hyvältä kaikki kuulosti. Hienoa että sinulla on tarmoa ja mahdollisuus vielä jatkaa eteenpäin, koska lahjasoluhoidolla on hyvät mahikset saada vauva kotiin.

@vipe1986 , pahoittelut viivan katoamisesta. On niin julmaa kun ensin toivo herää ja sitten tylysti se viedään pois.

@justhope , pahoittelut. Onpa tylsää ettei hcg edes värähtänyt. Näyttikö limakalvo kuitenkin hyvältä siirrettäessä? Paljonko alkioita vielä on?

@daim1 mitkä fiilikset? Onko mitään tuntemuksia tai oireita? @adelmiina_ lla vielä vuoto alkanut? @Anemonee , hyvä että pääsette saman tien jatkamaan eteenpäin ilman mitään välikiertoja.

@hillan_kukka tervetuloa mukaan ja samoin myös @Tuimatar ! Tuimattarelle onnea huomiseen punktioon, toivottavasti tulee hyvä solusaalis! Itse toimenpide menee varmasti hyvin, mulla nyt takana yhteensä 3 kpl eikä ole ollut satunnaista nipistelyä kummempaa kun oon saanut sopivasti kipulääkettä suoneen.

Paljon onnea plussasta @love- , ihana juttu!

@atvk87 kiitos kun päivität listaa ja olet mukana tsemppaamassa! :love:

@Taival toivottavasti ERA saadaan nyt tehtyä. Missä olitkaan hoidossa? Mulla tuohon ERA-kiertoon (kuten aina muulloinkin) ohjattiin ovulaatio lääkkeillä juuri halutulle päivälle. Jopa yhdellä päivällä siirrettiin eteenpäin Orgalutranilla, jotta aikataulu menisi nappiin.

@lapsettomuuta10v , ootko testannut että onko viiva kuitenkin pysynyt? Oireetkin voi vaihdella, joten ei kai toivo vielä ole mennyttä tämän yrityksen suhteen?

@gemmy voi ei miten turhauttavaa!! :( Tuleeko nyt eri lääkkeet seuraavaan stimulaatioon?

Hyvältä kuulostaa suunnitelmat @millionnea ! Hienoa että pääsette heti aloittamaan. @Mariah33 lle tsemppiä seuraavan kierron odotteluun!

Kiva kuulla sinusta @Nipsu_78 . Pahoittelut keskenmenosta. Hyvä että ei tarvinnut tehdä mitään tyhjennyksiä. Onko kontrolli verikokeella vai ultralla? Mulla on sama perusongelma eli alkioiden laatu ikään liittyen. Olen myös tuota lahjasoluajatusta pitänyt taustalla, mutta haluan vielä jonkin aikaa yrittää omilla. Rahaa tässä kyllä palaa ihan huikeasti ja on pitänyt alkaa louhia säästöjä, mutta talous kestää vielä ainakin pari yritystä. Ubikinonista: mun paketissa luki että 150 mg max 2 kpl, joten aluksi söin niin, mutta kun lueskelin hedelmällisyyssivustoja ja -palstoja, kohtasin toistuvasti suosituksen syödä isompaa annosta ja päätin sitten, että antaa mennä, ja nyt oon syönyt yht. 600 mg päivässä. Yleensä en katso netistä mitään annosteluohjeita, mutta tässä tein nyt poikkeuksen, koska löysin viitteitä tutkimuksiin jossa se oli todettu vielä isommillakin annoksilla turvalliseksi.

Mulla oli eilen punktio ja 12 munasolua kerättiin. Tänä aamuna sain jännittää puhelua hedelmöittyneistä ja tulihan se soitto viimein. 8 oli ollut kypsää ja 6 hedelmöittynyt. Huomenna saan vielä tiedon, miten nämä ovat lähteneet jakautumaan. Jos joku kehittyy blastoksi asti niin sitten maanantaina tulee siirto. Sain muuten ERA-tuloksetkin ja mulle sopii se ihan tavallinen siirtoajankohta.
 
Onnea @love- plussasta :love: hienoa, että tulee onnistumisia. On tää niin vuoristorataa tää taival, että fiilikset pystyy kyllä menemään laidasta laitaan. Ei voi asiasta tietämätön tietää kuinka mahtava fiilis tuollaisesta pissaan kastetusta tikusta voi tulla :ROFLMAO:

Luin myös @atvk87 sun varhaisultrakuulumiset :love: mahtavaa, nyt vaan hermoja vielä ja yritätte nauttia parhaan mukaan.

@Katti75 hyvä saldo (y) pidetään peukut pystyssä, että maanantaille tulee sekä siirrettävää että pakkaseen. Ja tosi hyvä, että se siirtoajankohta saatiin varmistettua, ei tarvitse ainakaan sitä jossitella. Mulla on varmaan syntyjään huonot munasolut, kun kovasti tota katoa tuntuu käyvän.. mut kiva myös pitää se lahjasoluajatus takaraivossa tulevaa ajatellen. En tiedä pitäiskö ubikinoni ottaa taas käyttöön, tuskin siitä haittaakaan on.

@lapsettomuuta10v muakin kiinnostaa, että ootko testaillut ja miten siellä menee?

ON: Ei mitään kummempia tuntemuksia, lähinnä jännittää o_O Aiemmista tuoresiirroista mulla ollut sellaista viiltävää kipua munasarjoissa, mutta nyt ei onneksi. Oliko punktio sitten helpompi vai mikä vaikuttaa. Turvotusta todennäköisesti lutinuksista ja huono olo tulee, kun verensokerit laskee liiaksi. Sen km jälkeen kyllä toi pahoinvointi myös negakierroissa astunut kuvioihin, kun oon herkästi pahoinvoivaa sorttia. Mites @Jantzu piinailut?
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Hyvä määrä hedelmöittyneitä @Katti75! Tehdäänkö kaikille pitkä viljely? Tavallaan hyvä tietysti, että era oli normaali, mutta oishan sieltä ollu kiva löytää syy.

@daim1 kiitos. :love: ja pitkää pinnaa sulle, oireettomuudesta ei tosiaan mitään voi päätellä.

Onnea punktioon @Tuimatar (y) Se on aivan sidettävä toimenpide. Hyvät lääkkeet ja mukavat kätilöt/hoitajat.
Muistelen välillä sitä omaa punktiota, joka tosiaan kesti 40 minuuttia, eikä siitä huolimatta ollut kivulias tai tullut mitään komplikaatioita. :LOL:
 
@atvk87 joo kaikille pitkä viljely, vaikuttaa olevan yleinen käytäntö tuolla Dextrassa. Mä luulen kyllä että se perusongelma meillä on mun ikä (43), jonka vuoksi munasolujen laadussa on toivomisen varaa. Jos niitä tulisi tosi paljon niin harkitsisin sitä alkiodiagnostiikkaakin ennen siirtoa, mutta viime kerran perusteella olen iloinen jos saadaan ylipäänsä siirrettävää (ja jos pakkaseenkin, se ois ihan huikea bonus!) ERA oli siis enemmänkin poissulkujuttu, ettei tarvitse miettiä sen enempää onko siirtoajankohdasta kiinni.
 
Mulle on näytetty ivf-hoitoa suunnitellessa kolmen eri lääkärin toimesta sellaista kaaviota, josta muodostuu melkein rasti. Laskeva viiva kertoo raskauden onnistumistodennäköisyydestä ja nouseva keskenmenojen todennäköisyyden kasvamisesta ja ikä on lukusuorana niiden alla. Luulen, että se näytetään, koska ikää nyt se +40v. Että on realistisempi ajatus koko prosessiin..olettaisin, että se on sekä hoidoissa, että ilman -otannalla. Saman tapainen kuva vilahtaa jossain niistä videoista, joita Dextra on julkaissut Youtubeen.
@atvk87 saako inositolia pillereinä/kapseleina Suomesta? Se Donaferty maistuu aika ällölle..
@Katti75 kiva, että saatiin hyvä saalis. Pidän peukkuja, että mahdollisimman moni jaksaisi kasvaa ja tietenkin että joukossa olisi se tärkein! Mun kontrollikäynti on ultraamista, mutta voisin kuvitella, että otettaisiin myös verikoe. Km-lääkärikäynti oli muuten eka kerta, kun yksin käyvä saa Kelan pienen avustuksen..Joku kyseli aikaisemmin S -hCG-hintaa, ja Dextralla se oli 42,90 (ja näyttää tässäkin olleen Kelan apu 3euroa).
Te kenellä on hoidossa mukana kortisonia, niin onko se nimenomaan kiinnittymistä tukemaan? Itselläni on muuten sellainenkin asia selvitettävänä, kun veriryhmäni on reesustekijältään negatiivinen. Ja voi tulla jotain vasta-aineita tms. Mutta tätä juttua seulotaan ilmeisesti vasta rv8 eteenpäin. Ja jos olen ymmärtänyt oikein, ei pitäisi vaikuttaa kiinnittymiseen tai varhaiseen km-riskiin. Nyt syön taas rautaa, koska oli niin runsas vuoto. Toivon, ettei pudottanut liikaa varastorautoja.
Hyvää viikonloppua kaikille!:)
 
@Rusakkonen & @justhope Pahoittelut negasta :cry:

@gemmy voi ei ompa turhauttavaa :(

@love- Onnea!:love: Kuinka monta siirtoa teille olikaan yhteensä tehty? :)

@Tuimatar Tsemppiä punktioon!

@daim1 Tsemppiä ja jaksamista piinapäiviin!

@Katti75 Toivottavasti saatte tuoresiirron lisäksi pakkaseenkin alkioita. Tsemppiä maanantain odotteluun.:) Me ollaan yksityisellä Helsingissä ja lääkäri oli sitä mieltä, että kun mulla ei ole kierrossa mitään häikkää, niin parempi olisi antaa ovulaation tulla omalla painollaan. Ja tälläisesta omasta kierrosta testata se ERA sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Nipsu_78
@Katti75 , hienoa, toivotaan nyt, että siellä on se yksi hieno yksilö :) (y)

@love- Ihania uutisia :love:

Itselläni oli eilen 4.follikkeliultra ja tämä IVF-hoito keskeytyi siihen :unsure: Onneksi lääkekatto on ollut jo aikoja sitten täynnä, että taloudellisesti tämä on sitten 4 ultran menetys (eli 2,5 kk ruokarahat o_O). Nyt Terolut 10 päivää eli 2 viikon päästä pitäisi sitten alkaa vuoto ja siitä uudestaan Menopurilla kokeillaan.
Lääkäri halusi tähän keskeytyneeseen kiertoon, että syön e-pillerikiekan eteen, että munasarjat vähän rauhoittuisivat. No, ei vissiin ollut hyvä idea kun rauhoittuivat ihan liikaa. Kokeillaan nyt samalla lääkkeellä ja samalla annoksella tähän alkavaan kiertoon (onko järkevää?), lääkäri oli sitä mieltä, että nyt kun ei ole e-pilleriä taustalla niin se voisi toimia.

Tällä hetkellä mun oma olo on lähinnä lähellä luovutusta. Olen aika peruspositiivinen ihminen eikä nämä hoidot ole juuri mun tunteisiini käynyt, mutta nyt kun sitten 5. IVF kolkuttelee niin alkaa mietityttää.
 
@Taival millä klinikalla tehdään tuota ERA-testiä? Se kiinnostaisi kovasti, kun meilläkin jo (ainakin) kuusi siirtoa takana eikä mitään kiinnittymiseen viittaavaakaan. Uskon kyllä, että meillä myös alkiot ovat jollain tapaa huonoja, kun tulee paljon katoa sekä monitumaisuutta.

@Anemonee me taidetaan mennä lähes samalla aikataululla PASsia kohti. 15.10. olisi ultra ja siitä sovitaan sitten siirto.

@gemmy tuollaiset keskeytykset kyllä syövät ihan valtavasti :( Meillä meni kolmas hoito julkisella pieleen ja tuntui sillä hetkellä, että maailma romahti päälle. Antoivat sitten vielä yhden mahdollisuuden. Meillä yksityiselle siirtyminen on haastavaa, sillä lähimmälle klinikalle on lähes 400 km matka, joten käytönnän toteutus tulisi vaatimaan poissaolon töistä hoidon ajaksi.
 
Olen yrittänyt lukea teidän kuulumisia mutta tuntuu, ettei pää rekisteröi mtn.. kotona sairaslomaa viettänyt, kun pettymyksestä en ole jaksanut lähteä töihin, olen siis lastentarhanopettaja.. piti nämä pari päivää nuolla haavoja niin sanotusti, että jaksaa ma taas lähteä töihin.. siis omaa napaa..raskaustesti edelleen positiivinen, mutta verenvuoto kovaa.. nyt veritestiin, että nähdään tilanne.. keskenään tämä meni, ei tuosta verenvuodatusta kukaan selviä..:cry:

Mutta 1.IVF Ei saatu yhtään pakkaseen ja tämän tuomion sain myös Alkion siirto päivänä tästä 2.IVF alkioista..MUTTA nyt pakkaseen on mennyt 2 alkiota, yksi 5 päivänen ja yksi 6 päivänen o_O:)
Niitä pääsee sitten jossain vaiheessa siirtelemään, jos selviää sulatuksesta, jotain positiivista sentään, ainakin tällä hetkellä :barefoot:
 
Olen yrittänyt lukea teidän kuulumisia mutta tuntuu, ettei pää rekisteröi mtn.. kotona sairaslomaa viettänyt, kun pettymyksestä en ole jaksanut lähteä töihin, olen siis lastentarhanopettaja.. piti nämä pari päivää nuolla haavoja niin sanotusti, että jaksaa ma taas lähteä töihin.. siis omaa napaa..raskaustesti edelleen positiivinen, mutta verenvuoto kovaa.. nyt veritestiin, että nähdään tilanne.. keskenään tämä meni, ei tuosta verenvuodatusta kukaan selviä..:cry:

Mutta 1.IVF Ei saatu yhtään pakkaseen ja tämän tuomion sain myös Alkion siirto päivänä tästä 2.IVF alkioista..MUTTA nyt pakkaseen on mennyt 2 alkiota, yksi 5 päivänen ja yksi 6 päivänen o_O:)
Niitä pääsee sitten jossain vaiheessa siirtelemään, jos selviää sulatuksesta, jotain positiivista sentään, ainakin tällä hetkellä :barefoot:
Meillä sama jännitysnäytelmä, kaksi 6 päivän ikäistä blastoa pakkasessa ja nyt kaikki sormet ja varpaat ristissä, että selviäisivät, kun parin viikon päästä pitäisi päästä siirtoon..
 
@Nipsu_78 , toinen myoinositolivalmiste on nimeltään Inofolic, mutta sekin on nesteeseen sekoitettava jauhepussi. En kyllä kiinnittänyt huomiota makuun silloin kun sitä käytin, mutta oli jotenkin työlästä kun sakkaa aina vähän jäi lasin pohjalle ja sitä sieltä kalastelin. Kyllä olisi kapseli paljon helpompi!

@gemmy toi e-pillerijuttu varmaan selittää sen, ettei tullut nyt mitään vastetta. Kurjaa että tuli tällainen viivytys. Toivottavasti uudella yrityksellä lähtee kasvamaan hyvin, kun ei ole mitään jarruja taustalla.

@hillan_kukka ainakin Dextrassa Helsingissä tehdään ERAa.

@lapsettomuuta10v onpa kurja tilanne. Pääsisitkö käymään ultrassa että näkisi tarkemmin tilanteen? Onneksi saitte nuo 2 alkiota pakkaseen.

@vipe1986 pahoittelut negasta. Hyvä että on jatkosuunnitelma jo valmiina, se ainakin mua auttaa jaksamaan.

Sain tänään tietää että meidän viidestä hedelmöittyneestä 4 on jatkanut jakautumista tähän päivään (päivä 2). Toivottavasti edes yksi jaksaisi jatkaa ja olisi maanantaina blastovaiheessa, niin päästäisiin silloin siirtoon.
 
Pahoittelut @lapsettomuutta10v teidän tilanteesta. Toivottavasti saatte vastauksia pian ja kovasti jaksamisia täältä! Hieno uutinen, että saitte pakkaseen alkioita (y)

Samoin pahoittelut @vipe1986 negasta.

@Nipsu_78 kyselit kortisonista ja mulle selitettiin se sillä, että siitä voi olla apua, jos oma elimistö pitää alkiota tunkeilijana ja estää sen kiinnittymisen. Tosiaan eka kerta, kun sitä määrättiin ja vasta punktiopäivänä (näitä hienouksia, kun lähettävä päättää lääkityksen ja punktiot tehdään eri paikassa). Mitään vasta-aineita multa ei ole mitattu, mutta lääkäri totesi vaan, että siirtoja jo sen verran takana, että jotain vippaskonsteja tarvii kokeilla.

@Katti75 hyvältä sit kuulostaa edelleen - pidetään peukut pystyssä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Kiitos kaikille onniteluista ❤ en vielä uskalla siirtyä tonne "toiselle puolen" ja tulla taas maitojunalla takaisin.. :unsure:

Katti75 hyvän saaliin olet saanut! Peukut pystyssä että pääset siirtoon (y)

Taival kyselit siirroista, on niitä joku 10-12 tehty, en nyt tarkasti muista. Muutma ollut kahdella alkiolla, silloin ekasta kahden alkion siirrosta tuli kemiallinen, muut olleet negaa :)

gemmy sehän tosiaan voi olla et ne e-pillerit sit on liiankin hyvin rauhottaneet munasarjat.. Peukkuja jotta seuraavalla kierroksella olisi vastetta! (y)(y)

lapsettomuuta10v todella ikävää :( en varmaan sun tilanteessa, tuossa ammatissa ainakaan, olisi pystynyt itsekään töihin. Ihan hyvä ottaa lepiä silloin kun siltä tuntuu.

hillan_kukka peukut pystyssä että pääset siirtoon (y)(y)

vipe1986 :( pahoittelut!

daim1 se oireettomuuskin voi olla juttu ;)

ON:
Tänään pp14 ja aamulla viivat lähes tasavahvat :love: testailen nyt ens tiistaihin asti, silloin vasta pääsen soittelemaan polille.
 
  • Tykkää
Reactions: Carinem ja Nipsu_78
@hillan_kukka aika samoissa aikatauluissa tosiaan mennään. Meillä 11.10 ultra ja siellä sovitaan siirto, mikäli kaikki on ultrassa hyvin.

@Katti75 tuo on jännä vaihe teillä nyt menossa! Tsemppiä odotteluun ja toivotaan tosiaan että alkiot jaksaisivat kehittyä.

@love- onnea vahvoista viivoista! Valaa uskoa ja toivoa että ehkä vielä joku päivä itsekin ne saisi nähdä :rolleyes:

Itse juuri älysin, että meidän ainokainen pakkasessa oleva alkio onkin kuusipäiväinen eikä viisipäiväinen, tuoresiirtopäivänä se oli ilmeisesti hitaasti kehittynyt ja siksi sitä seurattiin vielä yhden päivän ajan. Toivottavasti on silti kelpo yksilö:unsure:

Ihanaa viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Oho, täällä tapahtuukin nyt ihan valtavasti jo päivässä o_O Pahoittelut negoista ja huonolta näyttävistä tilanteista, jokaisen kohdalla tuntuu vihlaisu vaikkei teitä tunnekaan sen paremmin - vertaiskokemukset on kyllä ihmeellinen asia :cry:

Meidän punktio meni todella nätisti, vaikka sinne mennessä saatoin kyllä pillahtaa kiukkuitkuun kun oltiin vähän turhan tiukalla aikataululla liikkeellä, ja sit klinikan sisäänkäynnillä olikin joku remontti ja piti kiertää toisen rakennuksen kautta... Miehellä oli siinä vähän ihmettelemistä :oops: Kipulääkkeet oli varsin tehokkaita, ja punktio itseasiassa sattui huomattavasti vähemmän kuin aukiolotutkimus aikanaan! Saatiin 15 munasolua, nyt sit vaan lepoa ja kärsivällisyyttä maanantaihin, että saa tietää miten kävi ja päästäänkö siirtoon :love:

Kiitos hurjasti kaikille tsempeistä, tuli älyttömän hyvä mieli niistä!
 
@Katti75 Kyllä mun ymmärtääkseni näytti, väliultrassa ennen siirtoa oli ihan hyvä paksuus jne. Siirrossakin mainitsi jotain että ihan hyvältä näyttää, jos nyt oikein muistan enää.
Sinänsä tilanne on ok alkioitten osalta, on viel 4 viisipäivästä ja yksi kuusipäivänen blasto pakkasessa. Jännittää silti taas selviääkö ne miten sulatuksesta...

Vähän alkaa olla taas hieman parempi mieli, uusi kierto alkoi tänään (hivenen vähäistä vuoto mutta kai tän voi jo ekaksi kiertopäiväksi laskea...) joten huomenna varmaan taas alan zumenonia napsimaan. Joskus kp11 sitten ultraan ja miettimään siirron ajankohtaa, laskeskelin että loppukuun tietämillä se olisi. Äkkiähän se aika menee, ehkä tällä kertaa tulisi ees kiinnittymisyritys... toivon niin.
 
No nyt paatettiin, mita tehda. Eli testailen viela nyt lauantaina, mahdollisesti myos sunnuntaina, ja jos on yha negatiivinen, lopetan laakityksen ja annan vuodon tulla. Kunnon vuodon alettua aloitan laakityksen uudestaan ja siis uuden kierroksen. Talla kertaa siirretaan omista munasoluista alkunsa saanut alkio. Anyway, haluan ne nyt siis katsoa tuonkin kortin eli PAS:in omilla soluilla. Talla kertaa ei antibioottia, mutta otetaan pieni 50mg vauva-aspiriini Klexane:n lisaksi. Jos ei onnistu, niin meilla on sitten kuitenkin jaljella viela useampia omia ja yksi lahjasolun kera muodostettu alkio (klinikalta ehdotettiin geenitestausta; niita ei ole PGS-testattu, mutta se ei ole meilla se prioriteetti eika niin kalliiseen hommaan kuin 3000-4000 euroa tai jotain tassa vaiheessa ainakaan voida ruveta). Sitten muutaman kuukauden paasta aloitamme uuden ICSI-hoidon lahjamunasoluilla, jos ei ole tarpannyt tasta tai ehka seuraavasta hoidosta (jolloin taas varmaan vuorostaan lahjasolulla muodostettu alkio). Etta sellaiset savelet suunnitelmissa.
 

Yhteistyössä