Ivf hoitoja lapsettomille

Minun piti jo aiemmin täällä kysellä, että kuinka moni teistä on syönyt erilaisia lisäravinteita/vitamiineja/hivenaineita hoitojaksojen aikana? Ja mitä olette syöneet? Me aloitettiin mieheni (sperman laadun ja liikkuvuuden ongelmat) kanssa samantien vitamiini-"kuuri", kun tuli kutsu ensimmäiselle hoitojaksolle elokuussa. Meillä menee selainen coctail, joka sisältää C-, D-, E-, B12-vitamiinit, foolihappo, seleeni, sinkki ja rauta yhdistelmän. En tiedä onko näiden ansiosta, mutta mieheni spermanlaatu on parantunut huomattavasti lähtötilanteesta. Joten meillä tämän coctailin nauttiminen jatkuu, vaikka ensimmäisen hoitojakson tulos oli muuten negatiivinen.

Meidän kummankaan vanhemmat ei tiedä hoidoista. He kyllä tietävät, että kärsimme lapsettomuudesta. Koska räjähdin muuttomme yhteydessä täysin, kun he isolla porukalla mittailvat lasten sänkyjen paikkoja uudessa kodissamme. Noh, että silleen meillä kerrottiin lapsettomuudestakin vanhemmille. Ekä asian olisi voinut nätimminkin kertoa, mutta silloin vain sattui huono päivä ja räjähdys. :/
 
nyt vasta aloitin syömään enemmän noita vitamiineja. Tässä kaikki mitä aamuisin kiskasen kurkusta alas: monivitamiinitabletti jossa D, E, C vitamiinia, omega 3 kalaöljykapseli,beko long b-vitamiinia, magnesium, foolihappo, sinkki, minidisperin ja huomenna saan sen vehnänalkioöljyn. Varmaan tuo rauta pitäis vielä hommata erikseen :) oon myös ruokavaliota koittanut muuttaa terveellisemmäksi ja lisännyt hedelmiä ja kasviksia. Saas nähä tuottaako mitään tuloksia, toivon et limis kasvais paremmin

Mun miehen vanhemmat ei tiedä hoidoista, ja pelottaa et koska ne alkaa uteleen jälkikasvusta varsinki ku miehen kaikilla muilla (kolmella) sisaruksella on jo pari lasta. Mitä ihmettä teen tän tulevan perhejoulun kanssa..miehen yks veli on tulossa toiselta puolen maailmaa eikä olla nähty niitä pariin vuoteen..niin paljon pieniä lapsia tiedossa et pää räjähtää jo pelkästä ajatuksesta...ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, miks en voi hyväksyä muiden onnea ja täydellisiä perheitä pienine lapsineen. Tunnen itseni täydellisen epäonnistuneeksi ja mitättömäksi niiden kaikkien rinnalla :(
 
HelgeR Meillä mun porukat tietää, miehen mitä luultavammin ei. Tai saattaa heillä joku aavistus siitä olla että yritetään mutta hoidoista eivät tiedä. Koitahan jaksaa ne joulunpyhät vaikkei se varmasti helppoa ole kun ne lapsoset muistuttavat olemassaolollaan siitä mitä sulla, eikä mullakaan, ole:headwall: Itselläni on onneksi sikäli helppo tilanne että siskon lapset on jo sen verran isoja että eivät "ahdista". Ja voisko sitä laastaria laittaa vaikka ihoteipillä kiinni? Tai sitte laittaa siihen päälle sellasta "haavakalvoa" jonka kanssa vois sitte käydä suihkussakin? Apteekista varmaan ainakin sais. Olis levollisempi olla kunnei tarttis koko ajan vahtia onko laastari vielä kiinni...

Nannukka81 Itse olen syönyt raskausmonivitamiinia(myös yrittäville) oikeastaan ihan yrityksen alusta asti. Siinä on foolihapot sun muut sitte samassa napissa;) Ja magnesium on kans kuulunu jo pitkään "vakiovitamiineihin", ihan jo oikeestaan saliharrastuksen takia ettei mee lihakset kramppiin. Ja samaten kalaöljykapseleita olen syönyt jo pitkään, muuten kun tulee tuota kalaa suht vähäisesti syötyä ni saa siitä sitten niitä rasvahappoja. Ja rautaa syön lähinnä menkkojen aikaan ettei pääse Hb laskemaan.
Kertokaas tosta vehnänalkioöljystä? Joissain keskusteluissa se on vilahdellut mutta en ole asiaa tarkemmin tutkinut. Pitäiskös semmostakin kokeilla:rolleyes:

Täällä odotellaan menkkoja alkuviikolle. Toivottavasti tulis mahdollisimman nopeesti, ja seuraava ovis kans, et päästäis vielä joulukuussa PASiin=)
 
Vehnänalkioöljy on rikkain E-vitamiinien lähde, se:
-parantaa munasolujen laatua ja kohdun limakalvoa
-sydämen ja verisuonten hyvinvoinnille
-suojaa kehomme soluja härskiintymiseltä ja ennenaikaiselta vanhenemiselta

En tiedä onko vain sattumaa että moni plussannut kun alkanut käyttää tätä, tai mikä on lume-vaikutus, mutta aion kokeilla, ei siitä haittaakaan ole :)
 
Kiitos vinkeistä. Kävin sitten minäkin luontaistuotekaupasta hakemassa vehnänalkioöljyä. ;) Berocca-tabletteja olemmekin mieheni kanssa popsineet tovin aikaa.

Olemme kertoneet minun vanhemmilleni näistä hoidoista. (Mieheni isä ei ole elossa ja erinäisistä syistä johtuen mieheni ei ole suuremmin tekemisissä äitinsä kanssa, joten hän ei tiedä hoidoista...) Kerroimme vanhemmilleni melko pian sen jälkeen, kun selvisi, ettei lapsen saaminen olekaan niin yksinkertaista. Kerroimme ihan jo sen vuoksi, että vanhempani kovasti toivovat lapsenlasta ja he olivat vihjailleet asiasta hyväntahtoisesti jo pidemmän aikaa. He ovat olleet suuri tuki ja myötäeläneet näitä kokemuksiamme.

Siirtopäivä lähestyy... Yritän olla rauhallisin mielin, mutta pieni jännitys hetkittäin tuntuu vatsanpohjassa. Jännitystä lisää se, että parina päivänä on ollut pientä tiputteluvuotoa zumenonista ja lugesteronista huolimatta. Toivottavasti sillä ei ole vaikutusta alkionistutuksen onnistumiseen...

Taidanpa mennä jatkamaan joulukorttiaskartelua. Yritän rentoutua puuhastelemalla kaikkea mukavaa. :)

Valtavasti voimia teille kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR ja ambrosio
hienoa, vehnänalkioöljy siivittäköön meidät plussa-aaltoon :)

Mulla ollut paaljon parempi mieli sen psykologi käynnin jälkeen, siellä itkin koko tunnin ja vuodatin kaiken pahan olon pois, jotenkin paljon rauhallisempi ja tasaisempi mieli nyt kun sain varmistuksen sille että kaikki nämä tunteet "kuuluvat asiaan" hoidon tässä vaiheessa. En myöskään pyöri enää pakkomielle omaisesti netissä lukemassa kaiken maailman tilastoja ja kertomuksia, olen pysynyt lähinnä vain tällä palstalla ja sitäkin koittanut vähentää jotta saa ajatukset suunnattua muualle.

keijukaisen siirtopäivää odottelen ja oma seurantaultra on maanantaina. Positiivisin mielin lähti ainakin joulukuu käyntiin :) Ihanaa joulukuuta meille kaikille vahvoille naisille :heart:
 
Mä olen täällä niin malttamattomana nyt! Menkkojen pitäis siis alkaa alkuviikolla(nyt siis menossa dpo12) eli oletettavasti keskiviikkoon mennessä. Ja jos siis ei siihen mennessä ala niin todennäköisesti ei ehditä joulua ennen siirtoon, vi**u!! Ottaa päähän jo valmiiks, ku ei oo minkäänlaista menkka(tai muutakaan) oloa eli oon aika varma että kierto venahtaa ja homma kusee... Jeps, ei mulla taas muuta! Parempaa onnea muille!
 
HelgeR : Jännittää sun puolesta, että miten ultrassa menee... Toivottavasti saat sellaisia uutisia, että pääsette pian PASsiin. <3

Manuliina : Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että sun menkkasi alkais keskiviikkoon mennessä! :)
 
Noin, nyt on tilattu vehnänalkioöljyä, ts.E-vitamiinia, kapselimuodossa. Mitäpä sitä ei tekis jos vaan pienikin toivo on että se auttaa...

idealisti ja Haikala tsemppiä teille kovasti!=) Ja taitaapa se HelgeR niinikään olla samoilla vaiheilla? Mitä ne HelgeR siellä ultrassa sanoivat? Toivottavasti hyviä uutisia!:)

Nyt tulee kysymys sarjassamme "minulla on ilmeisesti ihan liikaa aikaa ja siksi mietin tälläistä"...Eli: kun PAS tehdään luonnolliseen kiertoon, tai miksei lääkkeellisessäkin sama pätisi, niin eikös siinä ole mahdollista tulla myös "luomusti" raskaaksi? Vai annetaanko siinä sitten joku yhdyntäkielto ennen PASia? Joka taas ei kävisi millään muotoa järkeen koska jos vaikka alkiot ei selviäisikään sulatuksesta niin silloinhan peli olisi täysin menetetty jos ei olisi saanut seksiäkään harrastella siinä oviksen aikoihin:confused: Ja jos taas mitään estettä seksille ei aseteta niin eikös teoriassa tuplien mahdollisuus ole siinäkin olemassa jos kypsyisi normaalistikin yksi ja sattuis hedelmöittymään(niin suuret kun ne mahdollisuudet meillä onkin:LOL:) ja sitte vielä laitettais toinen alkio sinne joka myös lähtis kasvamaan... Että nyt naiset, valaiskaa mua ku mä olen tätä nyt jo pari päivää miettiny. Liikaa aikaa, kuten sanottu;):headwall:

Niih, ja en vieläkään usko yhtään hiukkaa siihen että me tässä kuussa siihen siirtoon päästäis, koska vaikka ne menkat alkaiskin vaikka ylihuomenna niin ei se ovis niin äkkiä ehtis tulemaan etteikö joulu tulis suunnitelmia sotkemaan. Että näin. Mutta tosiaan, vastailkaa tohon mun äärimmäisen hyödylliseen pohdintaani!!:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina oon joskus miettinyt tota ihan samaa mutta lopetin miettimisen koska mulla tehdään aina lääkkeelliseen kiertoon ja lääkkeellisessä kierrossahan ei tapahdu ollenkaan ovulaatiota. Joten en osaa auttaa tuossa asiassa mutta erittäin kiinnostunut olen kuulemaan vastauksen tuohon jos joku tietää :)

keijukainen toivon että sulatus onnistuu ja saat kyytiläisen huomenna matkaan ja toivotaan samalla että pakkaseen jäisi vielä alkioita! :heart:

idealisti toivon ovisplussaa sulle huomiseksi!!! siirtoko olisi siis perjantaina jos niin kävisi?

Haikala mulla meneillään siis nyt kp10 ja limakalvon kasvattelu :LOL:

ja siitä päästäänkin siihen että tänään tosiaan oli kontrolliultra, ja en ollu uskoo korviani, limakalvo oli nyt jo 8mm.. viimeks se oli siirrossa 8,1mm ja siirto oli vasta kp30!!! ELÄKÖÖN vitamiinit ja vehnänalkioöljy :)
Eli tämä tarkoittaa sitä, että pääsen siirtoon jo ensi viikon tiistaina, huh, tulipa äkkiä, oon aivan ällikällä lyöty edelleen :)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
HelgeR : Mahtavaa! Upeeta, että limakalvo on kasvanut noin hyvin ja pääset siirtoon jo viikon päästä! :heart: :) :) :)

Manuliina : Oon miettinyt ihan samaa ja melkein kysynyt lääkäriltäkin, mutta en sitten kuitenkaan ole kysynyt... Aika epätodennäköistä se kai on, mutta näin maalaisjärjellä mietittynä varmaan kuitenkin mahdollista. :D Jos joku tietää jotain faktoja asiasta niin muakin kyllä kiinnostais kuulla.

idealisti : Toivon sulle pikaista ovisplussaa! :)

Haikala : Olisi kyllä maailman paras joululahja... :heart: Pikaista ovisplussaa toivon sulle! :)

Mua jännittää ihan hulluna... Vatsaa vääntää eikä nukuta YHTÄÄN. Huomenna klo11 pitää soittaa ja kysyä, onko ykskään alkioista selvinnyt sulatuksesta. Niin valtavan paljon toivon, että siirtoon päästäisiin ja että niitä pikkukavereita jäisi vielä pakkaseenkin... Voi kääääääks tätä jännitystä!
 
Täällähän on monella hyvällä mallilla kierto :)

jännittää sun puolesta keijukainen toivon että pääset siirtoon tänään :) :heart:

idealistilla on limis hyvin kasvanut :) ja kiva kuulla että vaikeuksien jälkeen kroppa toimii taas :)

Hienoa Helge pääset noin nopeesti jo uuteen siirtoon!

Tsemppiä myös muille!

Täällä tilanne se, että tänään ultra ja kuulen siirtopäivän. Menee joko ens tai sitä seuraavalle viikolle. Omalääkärin juttusilla käyty ja lähete saadaan myös julkiselle puolelle jonoon. Helpottaa hieman tätä rahan menoa.
 
Mulle soitettiin äsken lapsettomuuspolilta. Yksikään sulatetuista alkioista ei ollut selvinnyt. Tänään sulattavat lisää ja huomenna sitten siirto, jos joku niistä selviää. Hoitaja ei tiennyt, kuinka monta tähän mennessä on niistä kuudesta sulatettu. Että näin. Kamala epätietoisuus jatkuu huomiseen...

Parempaa päivää teille muille! :heart:
 
Voi *keijukainen*, mulla on ainakin peukut ja peukkuvarpaatki pystyssä sen puolesta että edes yksi onnekas selviäisi sulatuksesta ja saisit hänet masuusi matkailemaan!:hug: Sama jännitys mulla on, vaikka tiedän ettei se jännittämällä parane. Kuitenkin se punktio oli niin kivulias että en ihan äkkiä uutta ottaisi...

Pikainfoa omista jutuista: menkat alkoi kun alkoikin tänään, jeeee!! Nyt ei sitte tarvita enää ku se ovis sinne max.kahen viikon päähän ja aika siirtoon. Nii ja tosiaan sulatuksesta selviävät alkiotkin auttaisi asiaa. Mutta mä nyt kerrankin iloitsen näistä menkoistani täällä, murehdin muita juttuja sitten myöhemmin!:LOL: Eli huomenna soittoa sinne polille ja sitten lienen taas hiukan viisaampi...
 
keijukainen olit mun mielessä tänään koko päivän töissä ja toivoin että pääset siirtoon, vielä on onneksi toivoa ja toivotaan että huomenna pääsisit! tsemppiä sinulle kovasti! :heart:

Manuliina jippii!! nyt sitten se ovis kehiin :)

idealisti juu lääkkeellinen mulla, ku mullahan PCO joten luomuoviksia ei tapahdu. Toivon että huominen tuo sinulle ovisplussan! :)

ambrosio miten ultra meni? selviskö siirtopäivä?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Helge ultrassa kaikki ok, ja siirtoon ens keskiviikkona jos sulatukset onnistuu. Kaksi siirretään jos jää niin paljon siirrettävää. Mehän piinaillaan sitten ihan samoilla päivillä, kiva :)

keijukainen tsemppiä siirtoon!

Nyt tulee sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta miten ootte noi luget laittaneet, ku musta tuntuu ettei mun sormet yllä laittaan niitä tarpeeks syvälle. Olisko siihen olemassa jotain asetinta millä ne sais laitettua ja jos on niin mistähän niitä sais ja millähän nimellä.. :ashamed:
 
Idealisti Onnea ovisplussasta! Minulle tehdään passi myös luonnolliseen kiertoon ja jännitän jo tällä hetkellä tuota testausta!! Harmittaa suuresti jos jään ilman ovisplussaa ja joulukyytiläistä:heart:

Keijukainen Onnea kyytiläisestä !:heart: Saanko kysyä kuin paha kato kävi sulatuksessa?

Huh..kyllä tässä stressi vielä tulee..eka pitäis saada ovulaatio pongattua ja sitten vielä rukoilla, että kaverit selvii sulatuksesta!

PASSILAISET, mikä kp teille on tehty siirto? Montako päivää teillä yleensä kuukautiskierto?
 
Alkuun suuret kiitokset teille kaikille myötäelämisestä! :heart:

Manuliina : Mahtavaa, että sun menkat alkoi! :)

HelgeR : :heart: Kiitos. :heart:

ambrosio : Mä olen laittanut luget ihan vaan sormella työntämällä. Luulen, että se on silloin tarpeeksi syvällä, kun näin hoitajakin neuvoi luget laittamaan. :)

idealisti : Huippua! Onnea ovisplussasta! Toivottavasti saatte (ja otatte) molemmat kaverit matkaan! ;) :heart:

Haikala : Mulle tehtiin tänään siirto kp 22. Mut mulle tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Normaalisti mun kierto on 28-32pv, mut välivuotojen vuoksi tehtiin lääkkeellisesti. :)

Siis ette voi uskoa! Meille siirrettiin kaksi hyvälaatuista alkiota! :heart: Sain eilen hiukan harhaanjohtavaa infoa lapsettomuuspolilta, kun sieltä sanottiin, että sulatetuista yksikään ei selvinnyt ja joutuvat sulattamaan lisää (ja ko.hoitaja ei tiennyt, montako oli sulatettu). Noh, todellisuudessa oli käynyt niin, että olivat maanantaina ottaneet yhden sulamaan. Tiistaina se oli näyttänyt niin raasulta, etteivät sen vuoksi tehneet siirtoa vaan ottivat pakastimesta toisen sulamaan. Tämä toinen selvisi sulatuksesta hienosti ja superyllärinä ensimmäiseksi sulatettu alkio otti kunnon kasvupyrähdyksen ja siirrettäessa molemmat olivat laatuyksilöitä. Ihmeellistä tämä elämä! Pakkaseen jäi siis vielä neljä alkiota. Olin aivan äimänä, kun menin siirtoon ja kuulin tämän kaiken. Melkeen siinä onnen itku tirahti. :heart: Nyt on sitten mahdollisuus kaksosiin! :heart:
 
*keijukainen* Ihan mahtavaa!!:heart: Hirmusen paljon onnea, ja toivotaan että vähintäänkin toinen nappaa oikein kovasti kiinni!!:whistle: Nyt se jännitys sitte vasta kunnolla sulla alkaakin;)

idealisti Jee!! Onnea oviksesta! Ja onnea lauantaiseen siirtoon myös!=)

Itse soitin tänään polille ja ens viikon perjantaina olis ultra. Toivottavasti sitten heti alkuviikolla, tai jo viikonloppuna, tulis ovisplussa niin olis sen puoleen edellytykset päästä siirtoon vielä ennen joulua. Ei auta kun toivoa parasta:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*

Yhteistyössä