Ivf hoitoja lapsettomille

Täällähän on huippu-uutisia!!! :heart: voi kuinka ihanaa keijukainen että saitte kyytiläiset ja että pakkaseen jäi sittenkin vielä alkioita! aivan mahtavaa! oon niin onnellinen sun puolesta! Nyt tsemppiä alkaneisiin piinapäiviin. Mikä on sun testipäivä?

idealisti mahtavaa että se ovisplussa nyt pärähti tikkuun!! onnea lauantaille ja todellakin olet viinisi ansainnut :heart:

Haikalalle toivon myös pikaista ovisplussaa! :)
Mulla oli viimeks PAS kp30 (lääkkeellinen) ja nyt on 2.PAS kp20 (limakalvo kasvoi huomattavasti nopeammin nyt)

Manuliinalle toivon myös pikaista ovisplussaa, saisit myös joulupiinailtavaa :)

ambrosio oon kans keijukaisen tavoin laittanut ihan sormella, mut oon toki miettinyt et meneekö tarpeeks syvälle. Täällä joskus joku puhunut kohdunnapukasta, nii nyt tulee tyhmä kysymys täältä, et missä ihmeessä se on ku en mä sellasta ole löytänyt :LOL: :LOL: ei vaan ole niin ei ole :snotty:
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
idealisti hienoa että ovisplussa tuli tänään eikä huomenna!!! tsemppiä lauantain siirtoon! Meillä tosiaan 6 alkiota pakkasessa. Sinänsä aika paljon, mutta meilläkin kävi kato viimeks kun niitä sulateltiin. Jännittää että miten nyt käy.

keijukainen voi kuinka hyviä uutisia! tuli tosi hyvä mieli tuosta :heart:

Manuliinalle ja Haikalalle myös pikaisia ovisplussia toivon! :)

Helge eikös se siellä jossain emättimen perällä ole se kohdunnapukka. En oo juurikaan itse tunnustellut joten en varsinaisesti osaa sen enempää sanoa, tietäskö joku muu :wave:

Haluaako kukaan paljastaa että missäpäin te asutte? Ajattelin että onko muita tamperelaisia? :) mua ei tavallaan haittaa vaikka joku mut näistä teksteistä tunnistaiskin, mutta ymmärrän jos joku ei halua.
 
ambrosio : Me ollaan Tampereella hoidoissa. Kerroit tuolla aiemmin, että saitte julkiselle puolelle lähetteen jonoon. Me ei jouduttu kauaa odottelemaan, joten toivottavasti ette tekään. Ja kaikista parastahan tietty olisi, jos teillä tärppäisi jo seuraavasta siirrosta, ettei enää tarvitsisi julkiselle hoitoihin mennäkään. :) Mutta siis, lähetteestä ensikäyntiin meillä kesti noin 1,5kk, sittenhän siinä tehtiin kaikenlaisia tutkimuksia (jotka teillä on jo tehty) ja yksi inseminaatio. Kesäkuussa meidät laitettiin ivf/icsi-jonoon ja pistokset alkoi jo syyskuussa. Päästiin siis tositoimiin todella nopeasti, ottaen huomioon sekin, että ivf/icsi-jonoon laiton jälkeen lapsettomuuspolilla oli kesätaukokin. :)

idealisti : Lauantai lähenee... Hirmusti tsemppiä! Peukut ja varpaat on pystyssä ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki sujuisi suunnitelmien mukaan. :)

HelgeR : Siellä emättimen perällä se kohdunnapukka on. Sellainen kiinteän tuntuinen, vähän puolipallolta tuntuva uloke. Käsittääkseni se saattaa olla niin syvällä anatomiasta riippuen, ettei siihen välttämättä sormella yllä. ;) Niin ja mun testipäivää kyselit, se olis sitten ke 19.12. Jännää! Oispa kyllä maailman ihanin ja paras joululahja.. Mut nyt kyllä yritän pitää jalat maassa ja testatakin sitten vasta virallisena testipäivänä. ;)
 
Täällähän meitä on monta tampereella hoidoissa, nimittäin minä myös :) joskus oon klinikalla siinä odotustilassa miettinyt että onkohan joku näistä ihmisistä täältä palstoilta :popcorn:

Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille :) :heart:


Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS joulukuu 2012?
Helge...............1.IVF/1.PAS.........................2.PAS joulukuu
ambrosio...........1.IVF/1.PAS........................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI..................................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI.................................1.PAS joulukuu
Valoa..................2.IVF.................................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF/1.PAS.........................1.PAS joulukuu?

piinailijat :xmas:

nimimerkki............hoito.................alkiot..................testipäivä

*keijukainen*......1.ICSI/1.PAS...........2........................19.12.
 
Viimeksi muokattu:
Idealisti voimahalit sinulle :hug: Kun meillä oli tuoresiirto, niin lääkäri sanoi että alkio on top luokkaa ja todella vilkas kaveri, että nyt on kyllä hyvät mahdollisuuset jne.jne.
Entäs sitten kun kuukautiset alkoi..mieli oli ihmetystä täynnä kaiken tuon hehkutuksen jälkeen , että miten tässä näin kävi kun kaiken piti olla niin täydellistä. Idealisti, ymmärrän sinua täysin että lääkäreiden optimistisuus välillä ärsyttää ja kiukuttaa. Kannustus on tietysti ihanaa ja uskoa pitää olla, mutta ensikertalaisena tipuin kyllä kokealta tuon hehkutuksen jälkeen. Noh, seuraavaan Passiin mennään sydän toivoa täynnä, mutta jalat maassa :heart:

Täällä odotetaan maanantain ultraa kuin kuuta nousevaa ! Osaakohan lääkäri jo silloin sanoa, että milloin siirto on?
 
idealisti Voi ei :hug: oon todella pahoillani. Hurjasti voimia! Tuo on myös mun suurin pelko ja mua kans välillä kiukuttaa lääkärien yltiömäinen optimistisuus ku ite haluis pitää jalat maassa.

Haikala eivät varmaan vielä pysty sanomaan tarkkaa siirtopäivää, eikös sun pidä bongata se ovis ensin, eikös sulla luonnolliseen kiertoon tehdä PAS? Toivottavasti maanantain ultrassa kaikki on kunnossa :)
 
Viimeksi muokattu:
idealisti : Voi kurjuus... Olen todella pahoillani sun puolesta... :( Toivottavasti ette joudu odottamaan kauaa julkiselle pääsyä. Sitä niin kamalasti toivoo ja kun lääkärikin vielä hehkuttaa hyviä mahdollisuuksia, on pudotus varmasti karu ja korkea.. Halauksia sinulle! Ja valtavasti voimia! :heart:

HelgeR : Sun siirtoa jännäillään seuraavaksi. Voi toivon kyllä koko sydämestäni, että pääsette siirtoon ja pakkaseenkin jäisi vielä alkiota! :heart:

Täällä pp3 meneillään. Eilen ja tänään ollut hetkittäin sellaisia ihan hentoisia menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Toivottavasti tarkoittaa hyvää. Rinnat alkaa oleen turvoksissa ja melkoisen kipeätkin jo, mut sen pistän ihan täysin lugesteronin piikkiin.
 
Voi idealisti, ei riitä sanoja kertomaan kuinka pahoillani olen sun puolesta:hug: Tuo on myös mun pahin pelko että sitten kun sinne asti pääsee niin sulatus ei sitten onnistukaan:'( Mulla on onnekseni ollut tuolla julkisella sellanen lääkäri joka ei turhia ole hehkutellut, on kertonut niinku asiat on ja sanonut että nyt vaan toivotaan parasta. Yksityisellä taas oli muuten mukava mutta just sellanen ylikannustava ja turhaa toivoa luova lääkäri.

Haikala Toivotaan että ultrassa näyttää hyvältä=) Mulla on kans ens perjantaina ultra, saas sitten nähdä onko toivoa siirrosta ennen joulua, tiukille varmaan vetää mutta pidetään nyt vielä toivoa yllä!:) Tosiaan tossa laskin että ovisplussan pitäs tulla viimeistään ti 19.12 että olis mahdollista saada kyytiläinen jouluksi. Sais kyllä tulla jo vaikka ens viikonloppuna, ihan vaan mun hermoja säästääkseen!:LOL:

Tsemppejä kaikille, ootte korvaamattomia tän kaiken keskellä!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
HelgeR Joo luonnolliseen kiertoon tehdään..tänään kp 10 ja tein ekan ovistestin ja ei näyttänyt hymynaamaa (plussaa). Ei vielä paniikkia kun eka testi ja kierto noin alussa..loppuviikosta sitten pyyhin kylmää hikeä otsalta jos ei testin näyttö mihinkään muutu :D

Manuliina Elämme siis kroppamme armoilla :D Toivon sinulle pikaista ovisplussaa:heart: Monta päivää sun kierto on? Mulla on yleensä 27-28 pv, mutta viimekierto jäi vaan 25 pv..varmaan vaikuttaa nuo hoidot ja lääkkeet, että jäi noin lyhyeksi.

Huomenna on se ultra..jesjesjesjes!! Ihanaa päästää vähän eteenpäin ja juttelemaan lääkärin kanssa ja esittämään miljoonia kysymyksiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Haikala Mulla kierto vaihtelee siinä 27-31 välillä, yleisimmin just tossa 28-29. Punktio-kierto olikin sitten vaan 17 päivää ja viimeisin sen suht normaalin 31. Mä tässä elättelen toiveita että kierrot noudattais samaa kaavaa ku kesällä eli inssien jälkeen eka "normaali" kierto oli 31(ovisplussa kp17) ja sitä seuraava sitte 26(ovisplussa kp13). Eli eka homma ainaki täsmää, siis toi viime kierto ja ovis, ja jos sitten kävis niin onnekkaasti että homma menis samaa rataa niin tän kierron ovisplussan pitäis tulla kp 13 eli ens sunnuntaina:p Toivotaan, toivotaan...
 
Pikaisesti omaa napaa : Ultrassa käyty ja lääkäri sanoi että huomenna tai ylihuomenna ovis ja että voin lopettaa panikoinnin siitä että tuleeko koko ovista koska se on todellakin tulossa !! Laskeskelin, että siirto tulis ehkä perjantaille tai maanantaille HipHuraa!
Manuliina Pidän sulle peukkuja pystyssä pikaiseen ovikseen :D ! toivotaan että päästään kohta tuonne piinailijoiden riviin !

Onnen potkuja kaikille !
 
Haikala joko ovisplussailit? :)

Manuliinalle toivon myös pikaista ovisplussaa! :)

ambrosio millä mallilla siellä ollaan? eikös sulla ollut kans siirto ihan näinä päivinä?

keijukainen Kiitos! onko sinulla ollut mitään oireita?

Ja sitten omaa napaa :) siirtoon päästiin, kaksi siirrettiin, testipäivä on jouluaatto..huh huh! mitenkähän sitä sillon uskaltaa, en tosin tiedä onko mikään paikka auki silloin, joten jos teen kotona niin sitten vasta testaan 26. päivä. Jonkinlainen kato taas kävi sulatusvaiheessa, mutta pakkaseen jäi kuin jäikin vielä 2 alkiota. :) Päivitän samalla listaa

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS joulukuu 2012?
ambrosio...........1.IVF/1.PAS........................2.PAS joulukuu?
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI............. ....................1.PAS joulukuu
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013

piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

*keijukainen*......1.ICSI/1.PAS...........2....................... .19.12.
Helge.................1.IVF/2.PAS............2.........................24.12.
 
  • Tykkää
Reactions: Manuliina
Ovis tuli tiistaina ja siirtoon mennään perjantaina:heart:!!! Mikäs tilanne Manuliinalla?
Helge Ihanaa! Onnea kahdesta pakkasukosta:heart: Saanko kysyä menetittekö monta alkiota sulatuksessa? Itsellä mielen päällä juuri tuo sulatus, että mitenköhän ne selviää. Miten sinulla tukihoitolääkitys, aloitatko siirtopäivänä vai aiemmin?
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Haikala mahtavaa! montako alkiota teillä olikaan pakkasessa? Meillä siis ekassa PASsissa jouduttiin sulattamaan peräti 6 joista 2 siirrettiin ja tässä toisessa nyt sulatettiin 4 joista 2 selvisi. Tukihoitona toimii estradot laastarit joita olenkin käyttänyt kierron alusta asti, lugesteronit aloitin jo viime viikon lauantaina, lisäksi vielä gonapeptyl piikki tukemaan kiinnitystä parin päivän päästä. Niin ja zumenon aamuin illoin. Limakalvo oli nyt aikas hyvä, reilut 10mm :) Lääkäri sanoi että siirretyt pakkaskaverit kulkivat kohtuun käsikädessä ja olivat kilttejä ja rauhallisia :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Helge kahdesta kyytiläisestä! Mahtavaa! :heart: Ja hienoa, että pakkaseenkin vielä jäi. Aika hurja toi testipäivä, jouluaatto... Mutta olis kyllä maailman parhain joululahja, jos plussa tulis! Toivon oikein paljon jarrusukkia ja näppylähanskoja sun pikkuisille kyytiläisille! :heart: Meillä on nyt sit kummallakin tsäänssit kaksosiin. ;)

Haikala : Hienoa, että ovis tuli ja pääset siirtoon! Onnea ja tsemppiä! :)

Täällä pp7. Rinnat on edelleen arat, mut se johtunee lugesteronista ja zumenonista. Alavatsalla on ollut jo monena päivänä sellaisia hentoisia menkkamaisia tuntemuksia. Ruokahalu on ollut suurempi, mutta välillä on ollut myös sellaista hentoista kuvotusta. Tiedä sitten, johtuuko lääkkeistä vai tapahtuuko kohdussa oikeasti jotakin... Voi toivottavasti tapahtuu. Välillä olen ihan varma, että raskaana ollaan ja välillä sitten taas ajattelen, että kaikki johtuu lääkkeistä ja jos ei johdu niin kuvittelen oireet... Vielä 7 päivää... SEITSEMÄN! Tuntuu kyllä tosi pitkältä ajalta.. Miten mä maltan olla testaamatta? Ehkä mä en maltakaan. Mutta toisaalta haluan elää mahdollisimman pitkään tässä uskossa, että raskaus on mahdollinen, joten ehkä se auttaa mua jaksamaan sinne ens keskiviikkoaamuun. Huoh.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala ja HelgeR
Helgelle onnittelut kyytiläisistä!:heart: Tosi ihana joululahja olis kyllä jos plussa sieltä tulis! Miten teillä päädyttiin siirtämään kaksi alkiota? En oo vielä itse oikein perillä näistä systeemeistä että millä perusteella päätetään siirretäänkö yksi vai kaksi... Ja Haikalalle myös onnittelut ja tsemppiä perjantaille!!=) Täällä on menossa vasta kp9 eli ei vielä mitään paniikkia. Toki toivon edelleen että se ovisplussa tulis mahdollisimman pian mutta ylihuomenna on sit se ultra ja kai ne sitten kertoo miltä vaikuttaa ja uskaltaako sitä ovista odottaa ajallaan:rolleyes: Voiiii että mä toivon että päästäis siirtoon ennen joulua!!!

*keijukainen* Voin vaan kuvitella miten vaikeeta on olla testaamatta, etenkin jos jotain oloja on! Toivotaan että kaikki olotukset johtuis just siitä että uus elämä siellä tarrailee napakasti kiinni!=)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Kiitos Manuliina :heart: Toivon että pääset siirtoon ennen joulua!! :)
itseasiassa oli meidän toive jo viime kerralla että siirretään kaksi ja nyt lääkäri ehdotti sitä itse, en sen paremmin edes tiedä mikä siihen on sitten se peruste että miksi päädyttiin näin. Jotenkin tuntuisi nyt siltä että jatkossakin haluan aina siirrettävän kaksi koska mitään kiinnittymisestä viittaavaa ei ole kertaakaan tapahtunut.

keijukaiselle tsemppiä piinailuun :) ja Haikalalle myös tsemppiä perjantaille, tulehan sitten kertomaan kuinka kävi!

Tsemppiä kaikille muillekin! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
onnea Helgelle kyytiläisistä! :heart: toivon sinulle parasta joululahjaa mitä voi toivoa :) lujia hermoja piinailuun sinulle ja keijukaiselle

Haikalalle tsemppiä huomiselle! Ja Manuliinalle pikaista ovisplussaa! :)

lutinus kyselitkö lääkäriltä niistä kiinnittymisongelmista ja saitko mitään vastauksia?

Oma napa: tänään siirrettiin myös täällä kaksi alkiota :heart: mie testailen sitten joulun jälkeen torstaina pp15. Lääkäri sanoi että nyt otetaan varman päälle ja käytetään lugeja pidempään ja testataan vielä uudelleen pp17 jota ei mene kesken jos ei näkyiskään virtsatestissä.
 
Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS joulukuu 2012?
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Haikala..............1.ICSI............. ....................1.PAS joulukuu
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013

piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

*keijukainen*......1.ICSI/1.PAS...........2.........................19.12.
Helge.................1.IVF/2.PAS............2..........................24.12.
ambrosio............1.IVF/2.PAS............2..........................27.12.
 
Onnea kyytiläisistä sinulle ambrosio! :heart: Meitähän onkin nyt monta kahden alkion kyydittäjää! ;) Fiksu lääkäri sulla, kun sanoi, että tarvittaessa testaus vielä pp17 ja luget siihen asti! Pitäisköhän itse tehdä samalla tavalla, jos virallisena testipäivänä tulee nega... ehkäpä. :) Tsemppiä sinulle piinailuun!

Helge : Tsempityksiä ja jarrusukkia! :)

Haikala : Onnea huomiseen! :)

Manuliina : Onnea huomiseen ultraan ja pikaista ovisplussaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR

Yhteistyössä