Ivf hoitoja lapsettomille

Hei kaikille pitkästä aikaa! Tulin tekemään nyt omanapaisen kirjoituksen, kun näyttää siltä että meidän parisuhde ei kestä tätä kriisiä. Ennen kuin ryhdyttiin kolme vuotta sitten yrittämään lasta, olin maailman onnellisin. Tämä kivinen tie on syönyt kaiken ja olen vain muisto tuosta iloisesta ihmisestä joka ennen olin. Voimat loppuu, nyt on tunne etten enää edes halua lasta kun se on kerran näin vaikeaa. Ei löydy enää voimia :( Oon niin surullinen...
 
HelgeR, mä niin tiedän sun ajatukset ja tuon tunteen.. ensimmäiseen hoitoon lähtiessä oli toiveikas ja tuntui, että parisuhde vaan vahvistui... ekan epäonnistuneen hoidon jälkeen sitä muuttui jonkin verran katkeraksi, tapeltiin paljon enemmän ja riidat sivuutti melko paljon tätä lapsettomuutta. Mitä järkeä tässä on olla yhdessä, kun ei perhettä saada kuitenkaan. Toiseen hoitoon lähtiessä sanoin, että toisen epäonnistuneen hoidon jälkeen tilanne ei tule olemaan helpompi, vaan taisin jopa sanoa, että toinen epäonnistunut hoito johtaa varmaan eroon... (en olisi ikinä uskonut että sanon niin!) Mutta joo, ilman hoitoja sitä jaksoi olla toiveikas kuukaudesta toiseen, elämä oli normaalia ja jos joku kysyi lapsista ja tulevaisuudesta, pystyi helposti vastata: "Katsotaan, ehkä joku päivä." Nyt se kipu riistää rintaa, kun ei voi vastata enää noin, koska sisin huutaa, että vaikka tässä kaikkemme tehtiin, lasta ei meille siunaantunut. Hoidot tekee lapsettomista oikeasti LAPSETTOMIA. Jos olisin tiennyt lopputuloksen, en tiedä olisinko ikinä lähtenyt hoitoihin, mutta sitähän ei etukäteen vaan voi tietää...... hohhoi. Eli tälläisen vuodatuksen jälkeen voitte varmaan olettaa, että melkoiset menkkatuntemukset täällä..... :|
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Ja mitä enemmän netistä keskusteluja tästä aiheesta lukee, aika monet ajattelee samoin.. mikä on toisaalta ihan ihana huomata, ettei tässä ainut ole näiden ajatusten kanssa. Hoitojen alkuvaiheesta muistan, kuinka ajattelin lukiessani muiden vastaavia viestejä, että miten toi asia voi johtaa eroon.. meitä se on ainakin vaan lähentänyt. Kuinkas sitten kävikään... tietty tälläisten koettelemusten jälkeen se onnistunut hoito varmaan lähentäis, mutta jatkuviin epäonnistumisiin ei vaan kukaan osaa varautua. Monesti mietin myös, muuttuisiko se elämä "helpommaksi", vaikka tässä nyt eroaisi.. jos sitä uuden kumppanin kanssa heräisi toive omasta lapsesta ja huomaisi että sama lopputulos.. Mikä pahempaa olisi huomata, kun entinen mies perustaisi perheen jonkun toisen kanssa. Itse varmaan lähtisin uusiin suhteisiin heti sillä asenteella, että en edes halua lasta, niin sitten sitä salaa jotenkin kieltäisi itseltään sen, ettei niitä tule vaikka kuinka haluaisi... Eihän näissä selittämättömissä tapauksissa oikein tiedä mistä sitä vikaa lähtee hakemaan, mutta kovasti sitä ottaisi ennemmin jonkun "vaivan", jonka takia ei raskaudu, kuin vain "kaikki näyttää hyvältä aina punktioon asti mutta kato käy hedelmöitysvaiheessa"..... asia jota alkuvaiheessa pelkäsin, mitä jos vika on solutasolla, jolle ei voi mitään tehdä..
 
HelgeR :hug: oon niin pahoillani

).( uskallan väittää meidän suhteen vahvistuneen tänä aikana. Oon tajunnut ihan hiljattain että voin antaa lapsettomuuden viedä kaiken tai sitten päästää irti ja pitää kaiken muun hyvän mitä mulle on suotu. Hoidot jatkuu kyllä, mutta oon päästänyt irti siitä ajatuksesta, että lapsi olisi ihan kaikessa ja tae onnelliseen elämään.

Voimia kaikille, tuntuu pahalta miten täysin oikeutettu lapsitoive ravistelee meidän elämiä.
 
Helge Voimahali :hug: :hug: Tuntuu kurjalta sanoa, mutta meillä on sama tilanne ollu toukokuusta lähtien päällä. Tai oikeastaan sen jälkeen kun plussa muuttuikin viikon jälkeen negaksi helvetillisten oireiden jälkeen… Parisuhde on helvetillisessä kriisissä… Suurimman reiän sydämeeni teki se muutama päivä sitten, kun avomieheni oli sitä mieltä, että lapsia ei rakkaudella kasvateta vaan tarvitaan paksumpi tilipussi kuin minulla koskaan tulee olemaan… Että jos en kouluttaudu ennen äidiksi tuloa parempaan ammattiin niin kyllä sen tietää mihin ne minun ns. rakkaudella kasvatetut lapset joutuu, ei kuulemma tartte mennä kun kattelemaan noita katuojia/puistoja….. Ja minä olen aina uskonut ja uskon edelleenkin, että se rakkaus ja rajat on lapsille tärkeämpiä, kuin se helvetin paksu lompakko. En millään jaksa uskoa, että tässä parisuhteessa enää hoitoja jatkamme. Nämä hoidot on syöneet minut ihmisenä, mutta ne näyttää myös vieneen mennessään meidän loppuelämäksi suunnitellun parisuhteen.

Voimahalaus kaikille. Yritetään nauttia kesästä ja ennen kaikkea siitä, että olemme voimakkaita Naisia :heart:
 
Hei kaikkille taasen. Täällä näyttäys fiilikset melko apeilta... voimahaleja hirveesti kaikille :hug:

Parisuhteet ja ihmiset on niin vaikeita ja erilaisia. Tuntuu kuitenkin siltä, että viimeistään tällaset kokemukset mitä meillä kaikilla täällä on saa ihmisen todellisen luonteen viimeistään esille. Hyvässä tai pahassa...

).( Meillä toistaiseksi kaikki on hyvin. Olemme vain lähentyneet omalla tavallamme, vaikka minulle tulee välillä tunne, että ollaan vaan ihan ystäviä jotka haluaa samoja asioita. Tiedä sitten kuinka käy jos tuleva PAS epäonnistuu. Toista ei vain jaksa tukea kun itsekin rypee alimmassa helvetissä.
 
En malta pysyä pois täältä, vaikka meillä jo tärppäsi (rv 25+6 menossa ja olen nyt saikulla äitiysloman alkuun saakka supistelujen takia). Lapsettomuuden tunne pysyy yllättävän voimakkaana mukana. Olen vain taustaillut, mutta nyt oli pakko kirjoittaa.

HelgeR :hug: Voi kurjuuksien kurjuus! Kaikesta sinunkin pitää kahlata läpi. Onneksi olet voimakas nainen ja varmasti pääset tästäkin läpi voittajana!

Tsemppiä kaikille teille ja onnittelut plussanneille!
 
Helge Kuulostaa todella tutulta toi ilottomuus. Minäkin olin ennen aina hymyileväinen positiivinen ihminen. Nyt näkee kilometrin päästä minusta, että sydän on huolia täynnä. Tuntuu että elämä on pysähtynyt tähän ja pakotietä ei ole. Meidänkin suhde on muuttunut tämän kriisin myötä..riidellään enemmän pikku asioista ja seksi ei kiinnosta enää niin paljoa. Entiedä mistä se voima silti aina kumpuaa, että mä en vielä luovuta. En luovu parisuhteesta, enkä mielikuvitus vauvasta. Voimia sinulle tähän kamppailuun:heart:. Ootko ajatellut hakea apua omaan suruun terapeutilta? Ite oon miettiny, että jos seuraava siirto menee kuten muut, niin tarviin varmaan jo apua.

Ainox Sinun kirjoituksesi kyllä kosketti. On niin paljon samoja ajatuksia.


Nannukka81 Voimia myös sinulle kaiken keskelle:heart: Kyllä on julmasti mieheltä sanottu. Jospa se oli julma kommentti epätoivon keskellä mitä ei kuitenkaan tosissaan tarkoittanut:O

Meemir Milloin sulla pas?
 
Maui84 Tervetuloa joukkoon mukaan! Meilläkin dg selittämätön. Tarkempiin tutkimuksiin pääsee kuulemma vasta toisen epäonnistuneen IVF:n jälkeen. Voimia tulevaan hoitoon! Ja ekallakin kerralla voi onnistua!

Ainox Mitkä fiilikset siellä..?

).( Tänään kp 15 ja vihdoin ovisplussa! Mulla siis ovikset olleet kateissa helmikuusta asti, jolloin oli meidän eka IVF. Aiemmin mulla ei ole ollut ovisongelmia, ni siks oon nyt helpottunut, että ovulointi taas käynnistyi.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta.......Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... .....?
grosjean..31.......2.IVF................syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF............... ....?..............PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu.........Selitt.
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF?............. . ..elokuu......Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?............Munajohdinvaurio
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu........PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF.................elokuu
Haikala..25............2.ICSI/1.PAS......?................Endo,2. tuuba tukossa,siittiöt
Tähtitomu..38......2.ICSI/2.PAS........08/13..........PCOS/simpat hitaita+epämuodost.
Maui84..29...........1.IVF................08/2013........Selitt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ..........Alkiot.....Testipäivä...Syy
Ainox..28....................2.IVF...... ..........1..............?
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS......1.............7.6

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ..............3.5
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5
milliTU........................1.IVF... ..................16.5
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6............Endo

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
No mitäpä tänne... eilen olisi ollut testipäivä, päätin jo aiemmin että testiä en tee ennenkö menkat on reippaasti myöhässä. No onneksi en hakenut testiä ja tehnyt sitä heti aamusta, kun töissä alkoi tuhruvuoto... tänäänkin vielä pelkkää tuhruvuotoa, mutta eiköhän se siitä ylly oikein kunnolliseksi :| En oo jaksanut vielä soitella syksylle jonoon, mutta jos kolmas hoito tehdään niin ehdottomasti vielä tänä vuonna, kun on maksukatto täys. Tarvii kai alkaa kirjoittelemaan johonkin "ikuisesti lapseton" foorumeille ja hyväksyä että joskus elämä on vaan aika epäreilua. No, olisihan se pitänyt tajuta, että jos kahdeksan vuotta on saman kumppanin kanssa ollut ilman pillereitä, niin vika on jossain solutasolla. Huhhei. Kai tässä täytyy vaan alkaa nauttia elämässä asioista, joita rakastaa...
Muille parempia plussatuulia! Tähän risukasaan se aurinko ei kyllä taida tämän asian tiimoilta ikinä paistaa.
 
Ainox mutta hyvältähän tuo kuulostaa, voit aivan hyvin olla raskaana. Ymmärrän toki ajatuksesi, toivon kuitenkin sulle plussaa! Nauttiminen asioista joita rakastat, todella tärkeä ajatus muistaa tän kaiken keskellä. :hug:

Toive13 mahtavaa etä ovis vihdoin palasi.

).( aika menee nopsaan, vielä ensi viikko ja sitten suunnittelukäynnille. Jos aurinko paistaisi tähän risukasaan, tänää alko menkat, eli taas jäi luomuylläri meiltä tekemättä. : /
 
Haikala kyseli sumuttelusta pitkässä kaavassa. Se tosiaan sammuuttaa oman hormonitoiminnan ensin ja munasarjat menee ikäänkuin lepotilaan. Sitten aletaan herätteleen taas niitä tuottamaan munasoluja. Pitkän kaavan "etu" on se että sillä voidaan paremmin kai säädellä milloin keräys tapahtuu. Lyhyessä kaavassa se ei ole niin säädeltävissä.

Tähtitomu, mulla on endo ja PCOS ja mullehan sanottiin että lyhyt kaava tuon PCOS:n vuoksi. Ja niin mentiin toukokuussa. Mutta koska tulos oli laiha (kolme munista) niin lääkäri sanoi että seuraava hoito mennään pitkällä kaavalla, vaikka PCOS:n vuoksi hyperin riksi kasvaakin. Mutta ainakin TAYSissa lääkäri oli sitä mieltä että se riksi otetaan mielummin, jotta muniksia saataisiin reilummin. Mullahan alkaa toi ikä painaa jo ;)
Minkä verran sulla Tähtitomu on rakkuloita muniksissa normaalisti näkyvissä? Mulla on noin 15-20 per puoli ja lisäksi mulla liuta muita oireita. Siitä huolimatta mulle on suunnitteilla pitkä kaava, jos PAS ei nyt sitten tuo tulosta elokuussa.

Parisuhde-keskustelussa oli teillä hyviä ajatuksia ja analysointia. Olen kyllä ymmärtänyt että lähse jokaisen parin suhteessa tämä koettelee jonkin verran tai enemmän. Se on niin monesta kiinni että kuinka sitten parisuhde ja sen parisuhteen puolisot nämä vastoinkäymiset kestää. Myös se että tuleeko se pahin "ahdistus" molemmille yhtäaikaa ja mitä elämältä "lopulta" halutaan.

Täällä odotellaan menkkoja ja elokuun PASia.
 
Ei oo koskaan normaali määrää laskettu mutta siis niitä on ihan hervottomasti eikä ikä (joka sekin alkaa jo kolkutella viimesiä mahiksia) kuulemma oo vähentäny määrää. Viimeks punktiossa kerättiin 24 ja yli kymmenkunta jäi vielä sellasia pieniä joita ei keräilty. mutta tosiaan mulla oli edelliskerrallakin lähemmän 20 kerättyä.
Nyt vaan saatiin laihasti siirrettäviä, yks tuoresiirrettiin ja kolme pakkaseen. niistä viimeks ei päästy siirtoon joten kaks vielä jäljellä. Eka keralla kuitenkin saatiin tuoresiirto ja pakkaseenkin jäi vielä olikohan 7.
 
ainox miten siellä? :confused:

).( akupunktiossa taas käyty, nyt alkaa yrtit lisäksi. :) Sitten kun on taas alkionsiirron aika, aion käydä pisteltävänä, kuulemma akupunktio siirtopäivänä lisää kiinnittymismahdollisuuksia kun verenkierto paranee. Tuolla on kyllä kiva käydä, saa niin kokonaisvaltaista hoitoa. Uskon että auttaa ainakin kestämään hoidon stressaavuutta paremmin. Alkaa taas olla toiveikas olo, jännittääkin. Mites muut elokuussa toiselle kierrokselle suuntaavat, oletteko linjoilla?
 
Viimeksi muokattu:
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta.......Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... .....?
grosjean..31.......2.IVF................ syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF............... ....?..............PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu.........Selitt.
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF?............. . ..elokuu......Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?............Munajohdi nvaurio
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu........PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Haikala..25............2.ICSI/1.PAS......?................Endo,2. tuuba tukossa,siittiöt
Tähtitomu..38......2.ICSI/2.PAS........08/13..........PCOS/simpat hitaita+epämuodost.
Maui84..29...........1.IVF.............. ..08/2013........Selitt.
Ainox..28....................3.IVF...... ..........?..............Selitt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ..........Alkiot.....Testipäivä...Syy
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS......1.............7.6

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ..............3.5
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5
milliTU........................1.IVF... ..................16.5
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6............Endo

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka

Huhhei... onpahan ollut rankka viikko :'( Tuhruttelu yltyi kunnon vuodoksi ja oman jaksamisen kanssa sai tehdä kyllä kovasti töitä. Töissä oli raskasta, kotona oli raskasta... teki mieli vaan itkeä ja nukkua. Nyt kovasti mietityttää, onko tälläisen hoitorumban (kaksi mennyt niin samalla kaavalla) järkeä lähteä enää kolmatta kertaa epäonnistumaan, sen jälkeen on taas entistä raskaampaa? Tilasin netistä taas kasan vitamiineja, kun alkaa tuntumaan että luomunakin vois olla ihan samat (eli olemattomat) mahikset. Samalla on tullut mietittyä elämää ja tosiaan, ei ikinä plussan plussaa... ei luo siis kovin paljon toivoa. Jotain on oltava pahasti pielessä. Jostain keskustelupalstalta osui silmiin kohdun vasta-aineet, jotka pitävät alkiota vieraana kohtuun kuulumattomana esineenä ja hylkivät sen pois... en tiennyt että sellaisiakin voi olla olemassa ja niitä ei automaattisesti tutkita. Olisko järkevämpää vaatia lisätutkimuksia ennen kolmatta hoitoa? Ainiin, ekalla kertaa mulle tehtiin puoliksi ivf, puoliksi icsi. Ivf:llä hedelmöittyi vaan muutama --> ei lähtenyt jakaantumaan ja icsillä useampi, joista vaan siirretty lähti jakautumaan. Nyt tehtiin kaikille kymmenelle icsi, jollain alkionkuoren avauksella. Jos oikein käsitin, tästä avauksesta selvisi ainoastaan neljä, joista yksi normaali jakaantuva alkio. Nyt näytti olevan sairaalan papereissa, että jos tarvetta kolmannelle hoidolle, kaikille tehdään pelkkä ivf... Olipa pitkästi pelkkää omaa napaa, mut täällä on niin hiljaista ettei varmaan kukaan ole edes lukemassa :D Tsemppiä kaikille hoitoja kohta aloitteleville, kunpa mäkin olisin tuossa vaiheessa ja toivoa olis vaikka muille jakaa!
 
Ainox pahoittelut ja voimia! Luin tuon hoitokertomuksen läpi pari kertaa, en tajua miten tarjotaan IVF:ää hedelmöitystavaksi kun se ei toimi? Oletko vielä päässyt lääkärin kanssa keskustelemaan? Itse vaatisin kaikki mahdolliset tutkimukset ennen uutta hoitoa. Ja ei vitamiineista haittaa ole. Ootko tutkinut DHEA-nimistä lisäravinnetta, sillä on kai positiivinen vaikutus munasolujen laatuun.
 
Ainox, :( pahoittelut
Ole samaa mieltä kun aniraz, kaikki mahdolliset tutkimukset vaan kehiin. Meilläkin nyt vasta tutkittiin vasta-aineet, kromisomit, hyytimistekijät sun muut mitä nyt yleensä otetaankin. no sit tämä lääkäri ei kuitenkaan laittanu sokerirasitusta. Onneks oltiin viimeks sillä ihanalla vanhemmalla naislääkärillä, se määräs välittömästi rasitukseen ja hopsis, jo sieltä löyty pieni häikkä. Paastoarvo oli ihan ok, mutta sit se kahden tunnin arvo olikin vähän koholla(seurattavalla tasolla). Tämä lääkäri meinaan oikein painotti, että sokerit pitää olla kunnossa. Samoin tämä lääkäri suositteli kokeilemaan primaspania kun muut on ollu heti jyrkällä EI kannalla.
Jännityksellä jään odottelemaan noiden kokeiden tuloksia, ne kun kestää 6-8 viikkoa valmistua. sopivasti valmistuvat seuraavalle poli käynnille :)
 
Ainox, mun mielestä sun kannattaisi ainakin kysellä lääkäriltäsi mitä mieltä hän on kun yhtään plussaa ei ole tullut, olisiko jotain tutkittavia juttuja vielä olemassa. Minusta kannattaa myös kysyä että miksi päätyisivät IVF:ään eikä enää ICSIin jos kolmanteen hoitoon menisitte. Tuttavani kävi todella monessa hoidossa ja heille tehtiin (yksityisellä) hyvin monta ICSIä eikä meinannut tärpätä millään. Munasolut olivat kuulemma huonolaatuisia vaikka periaatteessa heidät oli luokiteltu selittämättömiksi. Lopulta kuitenkin se viimeiseksi päätetty siirto tuottikin tuloksen.

Koita Ainox kerätä voimia (ja rohkeutta) vaatia tutkimuksia ja hoitojen suunnittelua/ perustelua.

Täällä on PAS konkareitakin paikalla. Onko lääkkellisiä vai omaan kiertoon? Ymmärsin jostain että lääkkeellisessä PASsissa ei ole merkitystä millä päivällä siirto tehdään vaan limakalvo on se joka ratkaisee siirtopäivän.
Laskeskelin että elokuun puolen välin tuolle puolen menee varmasti meidän PAS kun kierto on nyt vasta alussa.
 
Onhan täällä lääkkellisiä PASseja.
Noin se juurikin menee, että limakalvon paksuus ratkasee. Meilläkin on myöhäisin siirto tainnu olla jotain kp23 ja aikasin oli kp14.
Mekin ollaan elokuussa taasen menossa yrittämään lääkkeellistä josko jo vihdoin.
Tänään ei taas oo liikenteessä näkkyny kun isoja mahoja :/
 
Ainox Samaa mieltä oon muiden kans eli yritä pyytää lisätutkimuksia ennen kolmatta hoitoa! Mä meinaan yrittää saada niitä jo ennen toista hoitoa meille. Jos jotain selviäis, ni voisivat lähteä uusin kujein teidän kolmanteen yritykseen. Ja jos olette selittämättömiä, pyydä tutkimuksia myös miehelle! Jos dg on selittämätön, miehen tutkimukseksi ei riitä pelkkä sperma-analyysi..

Aniraz Mun yksityislääkäri sanoi tuosta DHEA:sta, että se on lähinnä jokin viimeinen oljenkorsi yli 40-vuotiaille naisille ja niille se on sitä kai määrännyt. Mut mikä mielenkiintoisinta, mun julkislääkäri ei ollut kuullutkaan tuosta lääkkeestä! Oli vaan että ai mikä lääke?! Ei herättänyt kyllä suurta luottamusta sitä lääkäriä kohtaan..

).( Vahvasta ovisplussasta kp15 huolimatta, oon alkanut epäilemään, että irtoskohan sitä munasolua sit kuitenkaan.. Aina aiemmin rinnat on tulleet pari päivää oviksen jälkeen tosi kipeiks ja nyt ei muuta kuin vähän aristusta ja painon tunnetta. Ja oon aivan liian hyväntuulinen kärsiäkseni PMS-oireista.. Lämmöt on kyllä koholla 36.8-37.2 ja eilen kp25 peräti 37.5. No, asiaan oli pakko saada selvyys joten marssin aamulla labraan ja otatin progesteronin. Vastaus tulee postissa.
 
Viimeksi muokattu:
Rupesin miettimään miksei näitä tutkimuksia tehdä kunnolla saman tien, ennen ensimmäistäkään IVF:ää. Tietysti on säästösyyt, mutta kyllähän IVF:kin maksaa prkl. Paljon järkevämpää olisi mielestäni tehdä kaikki tutkimukset heti niin todennäköisemmin onnistuttaisiin ehkä ensimmäisellä kerralla, jos kokeista selviäisi jotain.

).( Minua rupesi epäilyttämään diabetes.. Itselläni on jatkuvasti hiivatulehduksia, ja luin juuri jostain että se saattaisi olla yksi merkki diabeteksestä. Myös prolaktiini oli joskus koholla ja sekin kai voi liittyä tähän : / En tosin tarkkaan tiedä (eikä googlestakaan selvinnyt) kuinka mahdollinen diabetes sitten vaikuttaisi lapsettomuuteen. Pitäisikö sitä yrittää päästä työterveyden kautta testaan...
 
aniraz, kiitti vinkistä, täytyy tutkia paremmin! Kun saisi voimia, soittaisin uutta aikaa syksylle, mutta sitä ennen aion tosiaan kyllä vaatia jotain tutkimuksia. Eihän tässä nyt oo suoraan sanottuna päätä eikä häntää pumpata täyteen hormoneita, olla töistä poissa ja kaiken kukkuraksi "saalis" vielä ihan olematon. Jotain vastauksia on pakko löytyä, kun riittävästi kaivaa.

Ja olen kyllä Meemir kanssasi niin samaa mieltä, että miksi kummassa niitä tutkimuksia ei heti tehdä perusteellisemmin. Ehkä kalliita joo, mutta saatettaisiin välttyä myös monelta turhalta IVF-hoidolta, jos olisi jokin oikotie olemassa.

Mun kierto tuntuu olevan jo nyt ihan sekaisin.. alkoi tuhruttelulla, väliin kunnon menkka vuoto ja sen jälkeen taas tuhruteltu normaalia kauemmin. Elimistö on muutenkin vielä ihan sekaisin hormooneista... mahdan olla hyvää kesälomaseuraa : / Ihmeen äkkiä se pettymyksen tunne hoitojen jälkeen kuitenkin menee ohi, vaikka aluksi tuntuu että elämä loppuu ja koko tulevaisuudelta katoaa merkitys. Eihän tää elämä nyt kuitenkaan oo loppumassa, niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Vai miten se sanonta menee... :) Ja tavallaan off-topic, onko kukaan uskaltautunut ikinä tästä aiheesta ennustajalle? En oo ikinä ollut ennustajalla, mutta olisipa toisaalta aika pelottavan jännää mennä ennustaja-eukolle, joka ei tietäis näistä hoidoista mitään.. mä olen sen verran heikko luonne omalla tavallani, etten ehkä uskalla kuitenkaan.....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä