IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Susirouva aivan totta, enpä koskaan osannut kuvitellakaan mitä elämä tuo tullessaan, mutta näillä mennään, toivoa täynnä. Meillä on tosiaan sellainen tilanne, että mieheni on ollut auto-onnettomuudessa ja halvaantunut, se vaikuttaa moneen asiaan elämässä, myös siis lapsen saamiseen. Minulla on ennestään yksi lapsi, mutta nyt siis kysymyksessä eka yritys yhteisestä lapsesta =)

Rowan79 Juu, kyllä toi procren on kerta pistos ja siinä on 4 viikon vaikutusaika ja just tuosta syystä ehkä tosiaan vaivattomampi kuin sumut useasti päivässä.

Susirouva ja Ööpö kyllä mussa on tuota keräilijän vikaa jonkin verran, että ihan sopis sekin nimimerkiksi :D
 
Hoitolaiset:

83yrittäjä
.....1.IVF.......lokakuu?
Dreamer74
......1.IVF.......syyskuu?
Euphonia
.......1.IVF.......syyskuu
Hilda80
........1.IVF.......?
jadekivi
.......1.IVF.......elo/syyskuu
Jag78 ..........1.IVF.......syyskuu
Katjuska-81 ....1.IVF.......syyskuu
kerällä81 ......1.ICSI......elo/syyskuu
lumileopardi ...1.IVF.......loka/marraskuu
MiiJane ........1.ICSI......lokakuu?
Ninnu77
........1.ICSI......heinä/elokuu
Nonna76
........1.IVF.......syyskuu
Rowan79
........1.IVF.......syys/lokakuu
Tuuli 1976
.....1.IVF.......elokuu
Ööpö
...........2.IVF.......elo/syyskuu


Testipäivät:

Ninnu77 .........22.8
Susirouva
.......23.8


Plussat:

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
jag78,
meille lääkäri painotti useaan otteeseen, että sillä mitä tekee siirron jälkeen ei ole vaikutusta siihen, tarraako kyytiläinen mukaan vai ei. Joten kyllä mä ainakin uskaltaisin jumpassa käydä. En nyt ehkä mitään rajua punttitreeniä aloittaisi, mutta muuten se kevyt liikunta saattais olla hyväksikin. Itse liikun just sen verran, että käytän koirat, joten pitäis ehkä vähän petrata :p

Katjuska,
teillähän on melko sama tilanne kuin meillä. Ehkäisy jätettiin pois reilu 3,5v sitten ja tutkimuksiin hakeuduttiin lopulta viime vuoden loppupuolella. Ekat hoidot tehtiin tänä keväänä ja kahden epäonnistuneen inssin jälkeen päätettiin lähteä tähän IVF-rumbaan.

Hilda80,
mä en ole vielä uskaltanut edes miettiä, että kuinka monta hoitoa sitä jaksaa. Tässä vuosien varrella on tullut jo niin pirun monta pettymystä, että kyllä näihin on jo jotenkin turtunut. Enemmän mua hajottaa ajatus siitä, että joutuu miettimään sitä, mihin meidän rahat riittää. Ei sitä kovin moneen hoitoon vuodessa ole varaa : / Koitankin siis nyt olla mahdollisimman luottavainen sen suhteen, että meidän nuori ikä (24&27v) nostaisi onnistumistodennäköisyyttä ja onnistuttaisiin kertalaakista. Just nippanappa vois ehkä yhteen PASiin olla varaa tänä vuonna, ja en kestä ajatusta että jouduttaisi taas odottamaan jatkoa kuukausitolkulla :(


ON:
Mä oon aika innoissani. Sain eilen viestiä Simpukasta, että julkaisisivat mielellään mun blogissa olevia kuvia lehdessään ja olisivat kiinnostuneita painattamaan niistä mahdollisesti myös kortteja. :)

Mua jännittää huominen ultra ihan kauheasti, mutta toistaiseksi sentään vielä ihan positiivisessa mielessä enkä ole alkanut stressaamaan mahdollisia huonoja uutisia. Piikitykset sujuu ihan ok, mutta mies saa kyllä silti hoitaa sen jatkossakin.
 
Heippa!

Tännehän on tullut tekstiä paljon, kivaa kun on luettavaa, kun muutaman päivän on poissa koneelta, ihanaa kuulla etten todellakaan ole ainoa kuka jännittää ja odottaa odottamista.. Ei olla mieheni kanssa puhuttu asiasta kenellekkään vielä, jottei sitten tarvitse vastailla niihin kiduttaviin kysymyksiin, että jokos tärppäs jne, täältä tuntuis saavan aika lailla mahtavaa vertaistukea, kiitos teille jokaiselle siitä..

Tervetuloa Ööpö, Give, Katjuska ja Euphonia!! Ja kaikki muut jotka ehkä unohdin vielä listasta.. =)

Jadekivi Iso kiitos listasta, pysyy paremmin kärryillä ketä on mukana ja millä aikataululla..

83Yrittäjä Meillä aika lailla sama tilanne munasarjojen suhteen, mulla oikeella lääkärin mukaan hyvin "pikkuiset" ja todennäköisesti toimimattomat, jotenka suoraan pitkä kaava ja epäilys sen lisäksi niskaan, ettei oikeelta löydy yhtään mitään käyttökelpoista..

Rowan ja Euphonia Meillä kans polkaistaan pitkä kaava käyntiin juurinkin 1.9 aloitettavilla sumuilla. Jospas se samoilla päivämäärillä jännittäminen vaikka hieman helpottais..? Tai ainakin ihanaa kuulla, mitenkä mennyt, ja millaiset tuntemukset jne..

Paljon voimia jokaiselle ja oikein ihanaa vauvauutisten täyttämää syksyn odotusta!! :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta listasta :) Niin notta mistä lasketaan se milloin ivf on? Kenties punktion mukaan vai siitä kun alkaa hoito eli sumuttelu minunkin kohdalllani? Se nyt alkaa jo syyskuun viimeisinä päivinä ehkä tai lokakuun alussa mutta punktio menee marraskuun kieppeille... (nooooooh.... ei viilailla pilkkuja ;) )

Mulla oli hirmunen stressi kun odottelin suunnittelukäyntiä... Pelkäsin juurikin että tulee pitkä kaava ja menee aloitus parin kk päähän... (ja niinhän kävi) Eli nyt jännitetään todenteolla sitä tuleeko sieltä yhtään käyttökelpoista solua...

Ahdistavaa on vaan odottaa odottamistaan... Veikkaan että meistä kaikista tulee oikein hyviä odottajia aikanaan koska siitä meillä on jo vakaa kokemus.
 
^ Mä merkkasin ajankohdan sen mukaan, mille kuulle hoito osuu. Omalla kohdalla esim. aloitettiin elokuun puolivälissä ja testipäivä osuu jonnekin syyskuun puoliväliin, niin hoito jakautuu kahdelle eri kuukaudelle. Pitkällä kaavalla venynee myös, kun sumut aloitetaan jo edeltävässä kierrossa?
 
Moikka kaikille! Kiva, että on tullut niin paljon uusia nimiä tähän ketjuun. Itse oon pitänyt tietoisesti vähän hiljaiseloa tässä ketjussa, kun olen yrittänyt ajatella muita asioita, mutta vaikeaa se on. Ja mitä lähemmäksi maanantai tulee, sitä enemmän asia pyörii koko ajan mielessä. Tuon Lugesteron-kuurin takia on kyllä tosi vaikea sanoa, että onko mitään raskausoireita. Väsyttää ihan hirveästi, vatsa on turvonnut ja toisella puolella vatsaa ”jomottaa”, mut en sitten tiedä onko tuo Lugejen vaikutusta, kuvittelua vai ihan oikeita oireita.

Tietääkö kukaan muuten veresta otettavista raskaustesteistä (jos on esim. inssin yhteydessä otettu), että saako sen tuloksen samantien? Lääkäri puheli pikatestistä, joten olettaisin, että tuloksen saa aika lailla heti. Sekin mietityttää, että vaikka tulos olis positiivinen, niin ilmeisesti kohdunulkoinen raskaus tms. ei ole poissuljettu? On tämä vaan kaameeta, että vaikka tuliskin positiivinen tulos, ei varmaan uskaltais liikaa innostua, ei ainakaan ennen varhaisultraa...

Tuosta pitkästä vs. lyhyestä kaavasta; olen itse ykistyisellä puolella ja ymmärsin, että siellä pääsäntöisesti tuota lyhyttä käytetään. Asiasta ei oikeastaan edes keskusteltu vaan se oli itsestään selvää, että lyhyellä mennään omassa tapauksessani, tosin oma kierto oli suht säännöllinen ja se varmaan myös vaikutti.

jag78, kyselit liikunnasta. Mulle sanottiin, että muuten voi normaalisti elää ja liikkua, mutta kakkosultran jälkeen (siis ennen punktiota) piti jättää hikiliikunta (jumppa, juoksu ja kuntosali) kokonaan väliin, koska munasarjat alkoi olla isot ja painavat ja muutenkin epänormaalissa tilassa. Ilmeisesti pahimmassa tapauksessa ne voi jotenkin kiertyä ja se vaatii leikkaushoitoa. Samoin viikon verran punktiosta piti ottaa rauhallisesti samasta syystä. Nyt tällä viikolla saisi kai jo liikkua ihan normaalisti, mutta on ollut veto ihan poissa, ilmeisesti Lugejen takia.

Hirmuisesti tsemppiä koko porukalle!
 
Give, kyselit ensikäynnistä. En kerennyt ajoissa vastata ja nyt sun käynti on jo varmaan ohi, mut jos muita kiinnostaa, niin ainakin itsellä ensikäynnillä (olin käynyt samalla lääkärillä jo pari kertaa inssissä, joten lääkäri oli tuttu, mutta tämä oli IVF mielessä ensikäynti) käytiin läpi ohjelma, ultrattiin (ilmeisesti tätä ei aina tehdä, mutta lääkäri halusi nähdä onko ovulaatio tapahtunut edellisessä kierrossa) ja sitten lääkäri vastaili mahdollisiin kysymyksiin mitä nyt mielessä olikaan (kyselin itse mm. lääkkeiden sivuoireista). Tuon ohjelman sai sitten paprulla ja sitä täydennettiin sitten myöhemmin matkanvarrella. Lääkärin kanssa käydyn osuuden jälkeen hoitaja antoi vielä pistoskoulutusta. Olen siis yksityisellä puolella enkä tiedä miten julkisella tuo systeemi menee.
 
Moikka! Meillä 1. IVF:ään päästään varmaan vasta joulu-tammikuussa... Tarkastuksessa oli kysta, joka poistetaan laparoskopiassa ensi kuussa ja sen jälkeen on munasarjoilla muutaman kuukauden lepovaihe,joten palailen astialle myöhemmin. Kaikille teille onnea hoitoihinne!! :)
 
No nyt käytiin meidän lääkärin kanssa keskustelu meidän tilanteesta. Kuulemma raskauden riski tässä on niin pieni, että alotetaan nyt vain ne e-pillerit tänään ja niitä syödään 3 viikkoa. Jos vaik olis luomu hedelmöitys käyny, ni näistä ei pitäs olla vaaraa sikiölle. Varmuuden vuoksi tehdään raskaustesti 1.9. ja jos se on nega ni sit on turvallista tehä loput tutkimukset ja piikittelyt alkas 10.9...
Näin ollen ei tulis viivästymisiä meidän hoitoon - YES - ja punktio olis 22.9. tienoilla. Miltä kuulostaa? Tehtiinkö oikea päätös?

Hieno päivityslista muutes!
 
jadekivi, kiitos listasta! :) Oikein hieno. Ja onnittelut tuosta Simpukan hommasta! :flower: Simpukan FB-sivuillahan oli joku päivä sitten linkki blogiin ja kävin katsomassa ja ajattelinkin, että vitsit kun noista sais upeita kortteja, magneetteja jne. Taitava olet ja voi kyllä, niihin ajatuksiin on niin helppo samaistua...

Nonna, jep, kyllä mie ainakin omalla kohdalla luulen, että edes vähän helpottaa piinailuja kun saa samalla lukea muiden kokemuksia ja jännätä yhdessä tuloksia. :) Kun ei näitä kuvioita ja kaikkia tunteita mitä tähän liittyy vaan oikein pysty tajuamaan, jos ei ole itse samassa jamassa nyt tai joskus ollut. Läheisten tuki on mulle kauheen tärkeää, mutta vertaistuki myös, koska te tiedätte ihan oikeasti, miltä miusta tuntuu. Ja samalla sitä tietysti itsekin haluaa olla tukemassa teitä muita samassa tilanteessa olevia.

83yrittäjä, tuossa oot kyllä niin oikeessa, että me varmasti ollaan sitten oikein hyviä odottajia. Kyllä tää kokemus on ainakin miun kärsivällisyystasoa nostanut aika huimasti. Suoraan sanottuna veetuttaa joskus lukaista normivauvakuume-palstoja, kun siellä jotkut panikoi, kun on jo yk 3 ja mitään ei oo vieläkään tapahtunut! Ja varsinkin viestit, joissa kerrotaan, että yritettiin mekin jopa 5 kuukautta ennenku tärppäs. Olen katkera, tiedän ja kuulosti varmasti typerältä. :ashamed: Pysynkin nykyään poissa tavallisilta vauvakuumepalstoilta. Oli se vielä onnellista aikaa se...

jag78, miekin olen pohtinut tuota liikunta-juttua, kun käyn salilla ja pumpissa useita kertoja viikossa. Mulla on laihdutusprojekti tässä samalla käynnissä (35 kg pudotettu ja nyt BMI 28 eli sais pudota vielä) ja oon koukussa liikuntaan. Mulle IVF-hoitaja sanoi, että kyllä se keho tietää ja ilmoittaa, milloin pitää levätä. Eli jos massu kipeytyy hoitojen aikana liikkuessa tai tuntuu pahalta, niin silloin pitää kehoa kuunnella ja levätä. Tiedän jo omalta kohdalta, että jos noin käy, niin tulee olee vaikeeta, koska samalla mulle liikunta on sellaista pään nollausta ja viime keväänä välillä sali oli miulle henkireikä.

Ninnu, voi vitsit sulla on enää muutama päivä jäljellä testipäivään! Kovasti tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! =) On varmasti vaikeaa veikkailla tuntemuksista kun on tosiaan nuo luget käytössä. Ite olin tosi väsynyt ja alakuloinen viime keväänä niiden kanssa, vaikka silloin insseissä annostus oli vain 200mg/vrk. Nythän se tulee varmasti olemaan aika paljon suurempi, joten vähän jänskättää, miten ne sit vaikuttaa. Mut sulle nyt toivotaan parasta!!

linnuton puu, tsemppiä laparoskopiaan ja toipumiseen!

Dreamer, hyviä uutisiahan nuo olivat! :D Eiköhän tuo päätös ole ihan oikea, kyllä se lääkäri tietää miten tulee toimia ja tuskinpa ottaisivat mitään isoja riskejä tuossa asiassa. YES todellakin!

Minua on alkanut mietityttämään vähän juurikin se, että mitäs jos se hoito ei onnistukaan ekalla kerralla. Miten pahasti se sit minuun vaikuttaa... Tyhmää ajatella näin etukäteen, mutta en vaan voi sille mitään. Toivottavasti sais nämä ajatukset pois ja jaksais ajatella positiivisemmin. Mut sit taas toisaalta pelkään, että jos ajattelen liian positiivisesti kyllä se onnistuu, niin sitten epäonnistumisen kohdatessa tippuis niin kauheen korkeelta. Ristiriitaista.

Kaikille hirmuisesti jaksamista odotteluihin ja onnea hoitoihin! :heart:
 
Dreamer,
musta kuulostaa oikein hyvältä, että hoito ei siirtynytkään. Kerta niistä e-pillereistä ei mitään suurta haittaa ole, jos raskaus nyt ihmeen kaupalla olisikin alkanut, niin miksi ihmeessä lykätä hoidon aloitusta? Tsemppiä! =)

Ninnu77,
mä luulen, että veritestin tuloksen saa labrasta saman päivän aikana. Ei varmaankaan ihan samantien, mutta soittavat luultavasti parin tunnin sisään, ellei ole kamala ruuhka. Veritestissä on se hyvä puoli, että saa tarkan hcg-arvon, josta voi monesti jo päätellä jotain raskauden jatkumisesta.


ON: Hmph. Mä olin ymmärtänyt, että nuo pistoslääkkeet ois aika hyvin siedettyjä, mutta mä taidan reagoida rajusti kaikkiin hormoneihin, joten olihan tää kai odotettavissa että saan kärsiä.

Olen saanut kaverikseni etovan olon, joka eilisen piikin jälkeen äityi niin pahaksi että jouduin ihan taistelemaan oksennusta vastaan. Ja päänsärky on jatkunut aaltoilevana tiistaista asti : /

Musta on myös tainnut tulla aika äkkipikainen. Mies ärsyttää erityisen paljon, ja se onkin ihan hämillään kun tiuskin sille ihan mitättömistä asioista. Tää osuus johtuu luultavasti vain jännityksestä, mutta voi kai noi lääkkeetkin olla osasyyllisiä.

Toivottavasti jarruista ei tule enää lisäoireita. Tässä on jo ihan tarpeeksi kestämistä.
 
jag78 ja Rowan79
noita liikunta asioita oon minäkin mietiskellyt ja päätynyt siihen, että kevennän huomattavsti tahtia piikitysten alkaessa ja jatkossa jää varmasti punttisalit ja kahvakuula tauolle. Juuri niin kuin Rowan kirjoittelit, on minullekin liikunta "pään nollausta" ja varmasti asia on niin, että oman kehon kanssa saa hoitojen aikana tehtyä sellaisen kompromissin, että mielen ja kehon on hyvä olla =)

Dreamer74
Hyvältä kuulostaa minustakin.

jadekivi
ikäviä noi sivuoireet : / voimia ja kestämistä.

Mulle tuli tänään aika seuraavalle polikäynnille, se ois 5.9 ja kyseessä on ilmeisesti 0-ultra (?) ja pistosten aloitus. Yhdet menkat tässä kai pitäis tulla vielä ennen tuota... lääkäri kyllä tuumas että: tulee tai ei tule... no niinpä : /
 
Dreamer kyllä mäkin täysin asiasta enempää tietämättä sanoisin, että on tuo hyvä ratkaisu.

Tuli tässä ihan ohimennen mieleen, että oli kiva, kun viimeeksi oltiin lääkärissä (lähipoliklinikalla) ja juttelin lääkärin kanssa et kuukautisten pitäisi alkaa ihan kohta. Niin, tavallisestihan docktorit pitää yllä positiivista asennetta, et jos vaikka olet raskaana..., niin tämä sanoi, että jos miettii historiaa, nii ei ole kyllä todennököistä, että olisit just nyt sitten raskaana. Ja se tuntui yllättävää kyllä hyvältä, ettei aina ylläpidetä mahdollisia toiveita, varsinkin kun ne on aika pienet.

Rowan kyllä muakin ottaa päähän sellaiset, jotka sanoo tai kirjoittaa, et oli meilläkin tosi vaikeeta saada vauva...kesti varmaan 5 kuukautta! :kieh: Joo-o. Mitäs ne sellaiset ihmiset sit on, joilla kestää viis vuotta?? MUR vaan kaikille tasapuolisesti, kelle tämä on helppoa!:D
 
Kiitos liikuntavastauksista, taidan sitten 2,5 vuoden tauon jälkeen lähteä taas jumpppiin mukaan :) Tää vauvaprosessi on kestänyt meillä kohta 3 vuotta ja koiran kanssa lenkkeilyyn on nyt sitten kaikki jämähtänyt tänä aikana, kun ei ole uskaltanut jatkaa jumpissa. Painoa on myös joku 5 kiloa tullut lisää ja haluan nuo kilot pois. Mun on pakko päästä kunnon lenkki tekemään joka päivä, muuten pää hajoaa ja oikein odotan että pääsen virtaamaan hikeä jumppiin taas.

Hilda80 Olen miettinyt kuinka kauan vielä jaksan, neljä inssiä tehty tälle vuodelle ja nyt eka IVF ja tämän jälkeen on noin 4000 euroa tälle vuodelle mennyt rahaa kaikkeen eli eniten ehkä pohtii samaa mitä jadekivi. Toisaalta pelkään eniten uutta kohdunulkoista raskautta.

Rowan79Hieno painonpudotus, onnittelut! :flower:
 
jadekivi, jaksamista oireiden kanssa!

kerällä, jep luulen, että maalaisjärjellä pääsee tässä(kin) asiassa pitkälle. :) Tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu ja heti jos alkaa pahalta tuntua, se on merkki, että tarvii lepoa. Omalla kohdalla vaan tosiaan jännään sitä, että jos kroppa ei kestä liikuntaa, niin mitä se pää siihen sit sanoo? :LOL:

lumileopardi: Joo kyllä miusta ainakin on hyvä, jos lääkäri on realistinen eikä turhia toiveita anna. Niinkuin viime keväänä meillä kun oltais haluttu vielä 4. inssi ennen kesätaukoa, lääkäri sai meidät tajuamaan, että ei meillä taida juurikaan olla mahiksia raskautua sillä keinolla, vaan parempi huilata nyt muutama kuukausi ja jatkaa syksyllä. Ja miten oikeassa hän oli! Jos ois menty se 4. inssi, ois se vaan tiennyt taas yhtä kierrosta hermoja repivää odotusta, hormoneja, polilla ravaamista ja pettymystä. Nyt kohti syksyä uusin voimin! :)

jag, kiitos! :) Ja kannatan jumppaan lähtemistä! :D

Tuuli, tervetuloa mukaan! :wave:

Mulle tuli mieleen, että tietääkö kukaan täällä tarkemmin tuosta Synarelan aloituspäivästä? Kun sehän taitaa yleensä mennä niin, että kp 21 pitäis aloittaa. Mutta entäs jos on lyhyt kierto? Mulla oli viime kierto 25 päivää ja se on mulle melko normi. Viime kuukausina on vaihdellut 22-28 pv. Ja ovulaatio on ollut aina siinä kp 12-13 paikkeilla viimeisen puolen vuoden ajan. Että onkohan tuo kp 21 liian myöhäinen ajankohta aloittaa vai onko sillä merkitystä? Pitääpä tuostakin muistaa lääkäriltä kysyä ensi viikolla.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Rowan79: Mulla on tuo aloituspäivä 1.9. kp 20, kierto viime ajat ollut 26 päivää. Lääkäri harkitsi jopa kp 19 aloitusta, koska mulla on aiemmin ollut lyhyempää kiertoa. Ymmärsin niin että kun mulla on ultra kp 18, niin sen jälkeen saatetaan vielä säätää aloituspäivää.
 
Meillä oli eilen (kp5) ultra, ja näytti siltä että sisuksissa kasvoi 9kpl 8-11mm rakkulaa. Muutamia pienempiäkin oli, joten saattaahan sieltä tulla vielä pari lisääkin punktioon mennessä :)

Limakalvo oli jo 6mm, josta olin todella yllättynyt kun vuotohan vasta loppui. Mullahan on koitettu aikaisemmin saada limakalvoa kasvamaan paremmin ja se on parhaimmillaan ollut 7,7mm inseminaation aikaan, välillä menty niinkin surkeissa lukemissa kuin 3,5mm : / Nyt siis vaikuttaa ainakin sen suhteen lupaavalta, että alkiolla olisi ehkä vähän pohjaa kiinnittyäkin :) Taitaa olla niin tujuja lääkkeitä, että tämä meidänkin suurin ongelma on korjattu tässä samalla.

Tänään alkaakin sitten jarrulääkitys ja tiistaina katsellaan näkymiä uudestaan. Samalla saan ohjeistuksen irroituspiikkiä ja punktiota varten.
 
Euphonia, kiitos infosta! :) Voihan se olla, että mullakin sitten aiemmin aloitus, saa nähdä mitä se lääkäri sanoo. Oon menossa sinne kp 9 ja eiköhän tuo samalla kurkkaa miltä siellä näyttää. Kaipa silloin voi jo vähän arvioida kierron pituutta.

jadekivi, onnittelut hienosta rakkulamäärästä! :) Ja voihan niitä tosiaan vielä lisääkin tulla.
 
Tuuli1976, ihanan positiivinen asenne sulla :)

Jadekivi, kuulostaapas hirmuisen hyvältä kaikki!! Hyvät on siis lähtökohdat bebelle :heart:.
Mulla näkyi tuossa ultrassa 12 rakkulaa, mutta punktoidessa saatiinkin 16, jossa 15:sta solu. Että hyvin voi tuo määrä tuosta sullakin kasvaa. Vaikka toivotaan nyt ettet tarvitse niistä kuin sen ensimmäisen :).

Huonolta näyttää tällä suunnalla :(. Pari tosi puhdasta negaa olen testannut, ja olo on sellainen, ettei raskaus ole alkanut. Ma testaan vielä (meinasin kirjoittaa suoraan että negan :D), ja ti on verikoe, mutta en kyllä raskaana ole :(. Ajatuksia siirtelen nyt uuteen siirtoon.
 
Susirouva :hug: Eipä näissä tilanteissa ikinä oikein tiedä, mitä sanoisi kun kaikki on vaan yhtä klisettä. Mutta hirmu hienosti (jos noin voi sanoa) sie kyllä suhtaudut, osaat jo siirtää ajatuksia seuraavaan yritykseen. JOS se nyt ei tuosta enää muutu plussaksi. Teillähän taisi jäädä kuitenkin vielä jotain pakkaseenkin, jos oikein muistan? Mutta katsotaan nyt tämä kierros loppuun ensin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä