IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Hei vaan!

Minäkin voisin alkaa seurailla tätä ketjua. Meillä siis miehestä johtuva lapsettomuus, simppoja vähän ja nekin suurimmalta osalta viallisia. Ikää minulla 28v ja miehellä 32v. Kaksi vuotta nyt ns. yritystä takana, viimeisin vuosi Väestöliiton tutkimuksissa, miehelle Tamofenia syötetty (tuloksetta) ja yksi inssikin tehty kunnes puhalsimme pelin poikki. Ei nähty niissä oikein järkeä tässä tilanteessa. Nyt lääkäri laittoi lähetteen TYKS:iin IVF-hoitoihin ja sinne kuulemma puolen vuoden jonot...miten sitä jaksaa odottaa ja odottaa ja ODOTTAA! :D
 
Lumileopardi: Toivotaan, et ei kauheesti menis yli sen puolen vuoden kummallakaan :). Järjellä kun ajattelee niin puol vuotta on tosi lyhyt aika, mutta sitten taas toisaalta ihan hemmetin pitkä! Ja sitä odottamisen tuskaa ainakin omalla kohdalla pahentaa se, että ystävät ja sukulaiset ympärillä lisääntyy ku sienet sateella. Ei jaksa oikein olla AIDOSTI onnellinen kenenkään puolesta ja se harmittaa. Mutta ehkä (toivottavasti) tämä odottaminen palkitaan :heart: :)
 
Heips! Minäkin voisin liittyä mukaan tähän porukkaan. Yritystä meillä takana neljä vuotta. Kummastakaan ei ole löytynyt mitään lapsettomuutta selittävää. Minulla Thyroxin-lääkitys, mutta kilpirauhasarvot viitealueella. Hoidossa ensin yksityisellä 5/10 ja 6/10 inseminaatiohoidot ja 8/10 HSSG. K-SKS:ssa 11/10 kolmas inssi ja 3/11 ensimmäinen IVF. Ei yhtään plussaa ikinä. Nyt 29.8 aika uudelle IVF -suunnittelukäynnille. Meillä K-SKS:ssa ei ole tällä hetkellä jonoja IVF-hoitoon. Lyhyellä kaavalla tehtiin ensimmäinen IVF ja saaliina 17 kypsää munasolua. Tulevakin hoito lyhyellä kaavalla ja toivottavasti huomattavasti pienemmällä Puregon-annoksella ettei ihan niin montaa munasolua tällä kertaa tulisi. Tsemppiä kaikille tuleviin hoitoihin :)
 
Täällä on varovaisen POSITIIVISIA uutisia! =) Kävin aamulla verestä otettavassa pikatestissä klinikalla ja testeriin tuli näkyviin viiva, tosin haaleahko sellainen. Tarkoittaa siis, että veressä on raskaushormonia, mutta tuosta pikatestistä ei vielä ilmennyt kuinka paljon. Verinäyte lähti nyt tarkempaan tutkintaan ja jos hcg-hormonin määrä on 50 tai yli, kyseessä on erittäin todennäköisesti normaalisti alkanut raskaus, jos taas alle, niin saattaa olla kemiallinen tai kohdunulkoinen tai sitten hormonitaso ei ole vaan ehtinyt vielä nousta riittävästi. Täällä eletään siis varsin jännittäviä aikoja! Luulin, että tämä olis selvinnyt jo aamulla, mutta ei sittenkään. Vielä en uskalla hirveästi hihkua ja intoilla, koska odotan noita lopullisia tuloksia, mutta onneksi ne tulee jo huomenna.

Kotitestejä en tehnyt ollenkaan ennen tätä verikoetta, koska en oikein uskonut, että siellä mitään näkyis. Veressähän tuo pitäis näkyä jo pari päivää ennen. Susirouva, älä siis vaivu vielä depressioon, odota ne huomiset verikokeet nyt vielä.
 
Ninnulle varovaisen ihanaiset onnittelut!

Aurinkoinen tervetuloa ja onpa teillä ihanan lyhyet (=olemattomat) jonot. Pääsittekö siis samantien hoitoon kun vaan halusitte? Hienoa kuulla, et jossain voi olla oikeasti noin hyvä tilanne. Täytyy muuttaa sinne!:D

Nirppanen joo-0 sieniä sateella! Ja tänä vuonna niitä sieniä riittää!:stick:
 
Tervetuloa muutkin uudet aloittamaan odotuksen odotusta!:D

Ninnu77:Varovaiset onnittelut, toivottavasti hormonimäärät ovat noususuuntaisia!:heart:

Kiitoksia myös vastauksistanne lyhyen ja pitkän hoitokaavan eroihin, lokakuussa viimeistään selvinnee, kummalla meillä edetään! Syyskuun vois kyllä mun puolesta tänä vuonna passata!:rolleyes: Ei ny vaiskaan, ihanaa elää sitä ennen myös muiden jännityksessä mukana!

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Voi Ninnu, varovaiset onnittelut siis täältäkin!

Tervetuloa Nirppanen ja Aurinkoinen! :wave:

Odottelua, odottelua... Huomenna olis sitten se polikäynti. Jokohan tulee reseptinivaska kouraan? Toivottavasti, että pääsis aloittamaan tämön kierron lopussa.
 
Ninnu ilmoittelee sitten itsestään heti kun tulokset tulee labrasta, eikös niin? :D Varovaisesti uskallan minäkin jo onnitella, on siellä ainakin jotain tapahtunut!


ON: Kipaisin tuossa aamusella taas ultrassa, ja nyt saatiin saldoksi 12 follia. Vasuri toimii vähän hitaammin, joten siellä follit oli pienempiä. Oikealla isoin oli kerennyt jo 18mm mittoihin. Lääkäri sanoi hyvin luottavaisesti, että eiköhän me se kymmenen solua saada perjantaina kerättyä.

Kuulin myös, että labran henkilökunta käy töissä myös lauantaina, ja soittelevat mulle sit heti aamusta, että miten maljalla menee. Toivotaan nyt kovasti, ettei kävis hirveä kato ja kaikki menisi hyvin.
 
Hienoa Ninnu!!! Laitat nyt sit meidan plussa listan alulle! :heart:

Meilla e-pillerit menossa. Vasta 10.9. alkais piikitykset ja tuntuu etta se on niiiiiiin kaukana.
Kovasti jannittaa koko taa kokemus ja pelottaa etta onnistuuko, mut tavallaan taa on kivaa
aikaa, kun on toivoa viela pelissa. :)
 
Mielelläni kertoisin iloisia uutisia, mutta vielä pidetään jännityksessä. Sain aamupäivällä verikoetulokset ja hcg-arvo oli ollut ma aamuna otetussa näytteessä 39. Tuosta ei voi kuulemma nyt oikein vielä päätellä, että onko normaali, kohdunulkoinen vai kemiallinen raskaus. Olen menossa torstaina antamaan uuden näytteen, jonka tulokset tulee perjantaina ja sitten nähdään onko arvo lähtenyt nousemaan. Ajattelin kyllä huomenna kokeilla kotitestilläkin, jos saisi vähän mielenrauhaa. Luulin, että ne piinapäivät tosiaan kestäisi sen 14 päivää, mutta eipä niin ollutkaan. Palailen perjantaina kertomaan miten kävi!
 
Ninnu77 huh miten jännittävää! Nyt todella toivotaan että raskaushormoonin määrä nousee seuraavaan verikokeeseen!

Kiitos vielä kannustuksesta! Itse olen testannut kolme vitivalkoista negaa, viimeisin sunnuntaina, ma en testannut kun testit loppuivat "kesken" ja tänään kävin siellä verikokeessa. Soittoa en ole vielä saanut, mutta en mitenkään pysty uskomaan että olisin raskaana, kun ei ole yhtään sellainen olo. Rinnatkin olivat kipeät aikaisemmin, mutta kaikki tuollainen tuntemus lakkasi.

Odotin kovasti tänään sitä soittoa, mutta taisin käydä liian myöhään siellä labrassa, kun soittoa ei kuulunut. Vaikka en siis uskokaan että raskaana olisin, niin ainakin voisi sitten lopettaa lugejen käytön. Nyt kun niitä on vielä pakko käyttää ennen "virallista" tuomiota.

Parempaa onnea Sinulle, ja kaikille muillekin :heart:!
 
Vaihdampas minäkin tänne puolelle, eli heissan vaan kaikille =) Ensimmäistä IVF hoitoa alotellaan ja sillä lyhyemmällä kaavalla mennään. Tänään olisi ihka ensimmäinen pistos illalla, siis kun täältä töistä pääsen kotio. Jänniä aikoja siis täälläkin. Jaksamisia ja onnea meille kaikille <3
 
Oi täällä niin jänniä hetkiä monilla meneillään=) Toivotaan että niitä plussia tulee nyt ihan urakalla:heart:

Mulla tänää kp.1 eli tästä se eka IVF kierto lähtee. Ylihuomenna eka ultra ja piikki. Syyskuun alussa sitten olis tarkotus päästä sinne punktioon ja siirtoon.
Mulla lääkkeinä on Elonva, Orgalutran ja puregon.

Jag meillä tosiaan tuntuu olevan paljonkin samanlainen tarina...pitkä matka on kuljettu mutta jos se nyt sitten saadaan päätepisteeseen näillä hoitokierroilla.

Tsemppiä mimmit...nyt plussataan!!!
 
JES! Meille tuli aika ensikäynnille marraskuun alkuun. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Siis kuinka kauan siitä mahtaa joutua vielä odottelemaan itse äksönin alkamista?? No pääasia että asia etenee edes jotenkin :). Eihän tässä meinaa pöksyissään pysyä :D
 
Uskomatonta Nirppanen! Ollaankohan me sama henkilö?! ;) Minäkin sain tänään kirjeen marraskuun alkuun polille TYKSiin ensikäynnille! Ehkä ne on lähetellyt niitä sarjatulella....ja mietin siis aivan samaa ja tulin sitä just tänne kysyynkin, et kauankohan kestää, et pääsee tositoimiin....??
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Heippa!

Tulin kertomaan polikuulumiset, tänään siis oli IVF-suunnittelukäynti. Mukaan lähti melkoinen pinkka reseptejä: Procren, Puregon, Pregnyl Ja Lugesteron. Sisuksissa kaikki oli ok ja päästään aloittamaan tähän kiertoon. Mulle ei alotetakaan Synarelaa, vaan lääkäri sanoi, että helpommalla pääset kun pistät Procrenin. Sen siis pistän kp 21, joka on mulla 5.9. Sitten odotellaan ja 0-ultra on 26.9. Sen jälkeen alkaa Puregonin piikitys ja punktio olis viikolla 41. Kauheen pitkältä tuntuu aika vielä tuonne! On tää kyllä taas yhtä odottelua koko homma. Mut muuten oon ihan positiivisella mielellä, pääasia että päästään eteenpäin. Ja kuitenkin kiva, kun jo sain jotain ajankohtia eikä ole samanlaista arpapeliä tämä kuin keväällä inssien aikaan.

Hienoa lumileopardi ja nirppanen, kun kirjeet saapuivat viimein! :)
 
Meillä meni tyksissä niin että ensikäynti on vaan tilanteen päivitystä ja "tiedonkeruuta". Jos päätyvät tekemään ivf:än niin siitä alkaa vasta jonotus siihen... (jono oli nyt keväällä muutamia kuukausia) että pääsee ivf suunnitteluun... Josta sitten aloitetaan ivf hetimiten kun on tilaa ja kierto saadaan alkamaan. Meilläkin meni nyt niin että käytiin tän kuun alussa ivf suunnittelussa mutta vasta syyskuun mensuista alkaa meillä pitkä kaava koska oli ruuhkaa...

Inhottavaa kun saa jonottaa jonosta päästyäänkin... Ensin hoidonsuunnittelu... sitten ivf suunnittelu ja sitten vielä itse hoidon jono... :( Toivottavasti tiellä menee helpommin...

Ninnu> Tsemppiä piinailuun :D
 
Heippa!

Hienoa, että lumileopardi ja nirppanenovat saaneet päivämääriä, on ainakin jotain konkreettista mitä odottaa! Itseäkin jännittää, kuinka pitkä aika hoidon suunnittelusta tulee olemaan, itse hoidosta nyt puhumattakaan.

Näin muuten viime yönä unta, että menin ekaan IVF-hoitoon. Kolme hoitajaa istui rivissä mustissaan ja jakoi vuoronumeroita (hieman Idols-tyylisesti) ja itse hoidot suoritettiin kaikkien nähden. Unessa kysyin omalta hoitajalta, että tehdäänkö tuolle yhdelle parhaillaan punktiota?
Kuulemma tehtiin.:D
 
pikkusiskoni synnytys käynnistyi tänään.. huh. Joo joo, olen ihan aidosti onnellinen heidän puolestaan, ja olen iloinen, että minusta tulee täti, mutta silti jossakin sisällä on se kateus, ja kysymys, että koskas minä.. Jotenkin tää arki ei tahdo pyöriä ollenkaan, joka toinen ajatus on vauva.. Hetkittäin iskee epätoivo, ettei tää kuitenkaan onnistu, kannattaako edes yrittää..

No niin sellainen purkaus tällä kertaa..

Minunkin puolestani tervetuloa kaikille uusille jännittämään ja piinailemaan!

Ninnu Ilmottelehan heti kun tiedät varmasti!! Varovaiset onnittelut nyt etukäteen kuitenkin!! Kylläpä olisikin ihanaa, kun plussalistan joku sais avattua.. =)

Rowan Onnittelut päivämäärien saannista, alkaa tuntua sille, et viimeinkin jotain tapahtuu, niin pitkiä kun ne päivät ovatkin, ja aika tuntuu pysähtyneen..

lumileopardi ja nirppanen Samoin teille onnittelut siitä, että kutsut viimein tulivat, alkaa hiljalleen rattaat pyöriä eteenpäin..
 
Hilda, nauroin unellesi :D.

Tänään hoitaja soitti tulokset, eli negaa oli kuten "odotin". Seuraava siirto tehdään ensi menkoista ja omaan kiertoon, eli nyt jää kuukausi väliin. Pakkasessa on kyllä materiaalia, 9 solua, mutta jonnekin ovat "kadottaneet" 5 kpl, koska 14 niitä oli vielä tovi sitten.

On tämä kyllä varsinaista odottamisen odottamista! Nopeaa ajankulua meille kaikille!!
 
Susirouva, olipa ikäviä uutisia. :hug: Toisaalta osasit ilmeisesti jo odottaa näitä. Itse vielä täällä jännitän, mutta tottapuhuen olen henkisesti varautunut jo siihen, että kemiallinen raskaus taisi olla. Tein tänään kotitestin ja siihen tuli hyvin, hyvin haalea viiva. Voihan se tietenkin olla, että tuo kotitesti ei reagoi yhtä herkästi, mutta tuossa oli kuitenkin pari päivää välissä siitä verestä otetusta positiivisesta testistä ja hcg-arvojen pitäisi ilmeisesti nousta aika nopeasti (olikos se niin, että tuplaantuu aina kahdessa päivässä?). Mullakin muuten katosi muutama alkio eli 8 alkiosta 1 siirrettiin ja 4 meni pakkaseen eli 3 ”katosi”. Ymmärsin, että vain laatuluokaltaan paremmat alkiot pakastetaan, joten ilmeisesti noi 3 oli sitten sen verran huonoja, ettei kannattanut. Muutamassa taisi ainakin olla monitumaisuutta. Jos sulla muuten tehdään tuo PAS omaan kiertoon, niin tarkoittaako, että et joudu käyttämään ollenkaan lääkkeitä? Sieltäkö sitten vaan sulatellaan 1-2 alkiota sopivassa vaiheessa sun kiertoa ja siirretään? En ole tajunnut tuosta PASista oikein edes kysellä lääkäriltä, kun ollaan menty aina askel kerrallaan näissä hoidoissa.
 
Tulen jo esittäytymään tähänkin ketjuun. Ollaan kolmekymppinen pariskunta ja lapsettomuutta takana reilu kaksi vuotta. Viimeinen IUI tehtiin viikko sitten maanantaina ja päästiin IVF jonoon. Suunnittelukäynti on lokakuussa ja ensimmäinen punktio ajoittuu ensi vuodelle tammi-helmikuun vaihteeseen. Tässä odotellessa tehdään mahdollisesti vielä yksi ovulaation induktio mutta ihan keskenämme, kun miehen simpoissa on ollut vaihtelua. Nyt siis piinaillaan crinonen voimin mutta ei mitään tuntemuksia ole ja veritesti vasta ensi viikolla. Onnea kaikille hoitoihin.
 
Heissan vaan kaikille!

Mä tulen mukaan keskusteluun. Meillä on pitkä, 5 vuoden lapsettomuus. Väliin mahtuu 3 inseminaatiota (ei yhtään plussaa), mutta yksi luomuplussa, joka oli ja meni. Raskaus päättyi H6, joka kirpaisee vieläkin. Saimme siitä kuitenkin sen verran "pontta" yrittää raskautta ilman hoitoja, mutta nyt 1 ½ v. mennyt keskenmenosta joten luovutimme ja siirryimme IVF-hoitoihin, pitkällä kaavalla aloitetaan.

Aloitin viime sunnuntaina Synarelat, jatkoon ois tarkoitus pistellä Puregonia. Muista lääkkeistä ei olla vielä saatu reseptejä, ehkä saamme ne ensi viikolla, kun silloin on vasta meidän ivf-info. Päivämäärät ultriin on kuitenkin tiedossa ja siirron pitäisi tapahtua viikolla 39!!!! Sitä nyt toivomme ja rukoilemme, että pääsisimme keräykseen ja siirtoihin asti, ettei tarviis luovuttaa kesken kaiken..Näitä pettymyksiä kun on ollut jo ihan tarpeeksi.

Välillä tää lapsettomana oleminen raastaa ja "hiljaa hajottaa", mutta ei meidän auta muu kuin yrittää sinnikkäästi loppuun asti. Kaikki ystäväni ovat saaneet lapsia ja jatkuvasti kuulee lisää raskausuutisia, sisarenikin on loppusuoralla..Olen tietty onnellinen heidän puolestaan, mutta en voi sille mitään, että pieni kateuden pisara sisälläni välillä läikähtelee :) Luin hänen aloittamaansa vauvakirjaa, johon oli kirjoittanut "olemme yrittäneet sinua jo kauan ja luulimme, ettemme ikinä saisi omaa lasta", niin itkuhan siinä pääsi...Mietin vaan, että kukahan se tässä on pitkään yrittänyt..heillä yritystä noin 2 ½ v, meillä puolet enemmän..Mutta se siitä.
YRITETÄÄN OLLA POSITIIVISIA JA USKOTAAN, ETTÄ KAIKILLE MEILLE SUODAAN SE OMA PIKKUNEN KÄÄRÖ VIELÄ JONAIN PÄIVÄNÄ <3
 

Yhteistyössä