IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Superonnittelut Kipsulle, ihan huippua!!

Oon tosi pahoillani Yrittäjä että menee aikataulut puihin teillä. Mä NIIN ymmärrän sen, että 2kk tuntuu maailman pisimmältä, vaikka sitten loppujen lopuksi se ei oo paljoo mitään.

Koitetaan Haaveilija ja Jadekivi pitää vielä mielet korkealla, niin kauan kuin ei oo vuotoa, niin on toivoa eiks vaan?

Mulla on alaselkä menkkamaisesti kipee jo kolmatta päivää, mut sit samalla nippailee mahaa tosi eriskummallisesti ja väsyttää pirusti. Mä tiedän, tää on ihan sairasta puuhaa analysoida tuntemuksiaan, mutta tuntuu että ne on ainoita toiveenrippeitä mitä tällä hetkellä on - vaikka ne voi tarkottaa kumpaa vaan. Meillä on pakkanen on tyhjä, rahat vähissä ja sydän toivoa täynnä :heart:
 
Heippa kaikille ja Kipsulle super onnittelut!!!
Meitin huuruneniä(Mattia ja Teppoa) on alettu tänään sulattamaan ja aamulla on sitten tuomio edessä, et päästäänkö siirtämään. 8 aikaan aukeaa klinikka. Mulla pitää lähtä ajamaan jo 6 aikoihin aamulla, et ehdin ajoissa perille. Matkaa kuitenkin 450km yhteen suuntaan. Kiva sitten matkalla kuulla, jos homma meneekin puihin..
No nyt sormet ja varpaat pystyyn, et hommat onnistuu ja joulun ja uudenvuoden väliin se plussa napsahtaisi. Pakkanen on nyt sitten tyhjä,että jos tämä ei onnistu olisi taas punktiot yms edessä..
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Susirouva olin kanssa joskus tuota samaa linkkiä lueskellut.
Meillä siis siirto tehtiin "päivän myöhässä" eli lääkäri sanoi näitä alkioita olevan hieman hitaita 2-luokan alkioita...

Mutta tosiaan eilen kun googlaisin onnistumisia niin näyttää siltä että pelkällä alkion luokituksella ei niitä onnistumisia saada, tietenkään, vaan hyvin moni oli plussannut näillä "rupusilla" alkioilla!
Toivotaan nyt että kaikki muut olosuhteet olisi kohdallaan ja nämä "rupuset" yllättäisivät ;)

Meillä kanssa ongelmana nuo monitumaiset ja niitä itsekin mietiskelen mutta vielä en ole kerennyt sen enempää kysellä/ perehtyä.
Meillä siis kun 12 hedelmöittyi ja nämä 2 "rupusta" siirrettiin, niin loput olivat monitumaisia taikka eivät lähteneet kehittymään, siinä olotilassa ei paljon ajatus juossut enkä kysellyt sen tarkemmin.
 
Pp11 :headwall:

Kipsu: suurensuuret onnittelut:flower:

johkunen: tsemppiä ja jaksamista "tupla"piinailuun:) Mulla taas sokeri on aina ollut se heikko lenkki ruokavaliossa..sen himo on joltisenkin jatkuva :D

Susirouva:: pidän kovasti peukkuja, että sudenpennut tekevät masuusi lokoisan pesän itselleen:)

yrittäjä83: toi aikataulujen venyminen saa kyllä raivon partaalle..hoidoissa itsessään on riittävästi sitä piinallista odotusta! Ehkäpä jokin takaportti löytyis..
Niin, ja ihan pakko todeta sulle, että mekin vierailtiin viime vkonloppuna useammassa lapsiperheessä ja vaikka halu ja odotukset on korkealla oman lapsen suhteen, niin kyllä välillä tuli mieleen et miten sitä jaksais ite moista härdelliä ja kaaosta...no, kaikkeen kai tottuu:O Tosin näissä perheissä on jo useampi lapsi, joten moista vaaraa tuskin tulee, koska se ekakin on ollut sen verran pitkään tilauksessa.

jadekivi, nuppuska&Haaveilija: oli tilanne mikä vaan siellä, niin hengessä mukana edelleen...


ON: edelleen yritän jaksaa toivoa sitä joulun ihmettä meidänkin perheeseen. Ihme kyllä, testipaketti on edelleen avaamatta. Nyt olen antanut ittelleni luvan testata huomenna (pp12), kun on kaiken maailman nippasuja ja vihlontoja tuolla alakerrassa. Kaipa niitä voisi sanoa menkkamaisiksi, mutta itselläni on yleensä niin ihmeelliset endottaren menkat, et ennen alkamista ei oo mitään kipuja, vaan vasta menkkojen edetessä ilmenee niitä kiputiloja, ja silloinkin yleensä oikealla puolella..Nyt on kyllä aika tasasesti nippaillu molemmilta puolilta. Ai niin, ja tänään tuli ihan pikkasen verta nenukista...onkohan mun kroppa seonnu, kun se yrittää "väärästä päästä" sitä punasta laittaa, mulla ei yleensä ikinä oo nenäverenvuotoja:xmas: Mutta, epäilenpä, että Lugejen tekosia olisi tämäkin, vai mitä sanotte te muut?

Tiptap ja silleen:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
^ Voi olla, että johtuu lugeista. Mullakin on tullut useana päivänä verta nenästä, ja aivan yllättäen. Eikä mulla ole edes nuhaa, joka ois kuivattanut limakalvot.

Eilinenkin testi täysin puhdas nega, joten ei se siitä enää kyllä muuksi muutu. Aamulämmötkin on alhaalla, jota on tullut ihmeteltyä kyllä, kun progesteroniannoskin on isompi kuin aiemmin :O

---

Huomenna seuraavan hoidon suunnittelupalaveri, ja sen jälkeen alkaakin 2-3kk tauko tästä paskasta. Mua pelottaa aivan suunnattomasti, etten tule raskaaksi millään hoidoilla. Pelottaa lähteä tähän rumbaan uudestaan, kun nytkin tulokset on olleet näin surkeita, ei yhtäkään kiinnittymisyritystä.

Pelottaa, että ollaan vielä kuudeskin joulu kahden :(
 
Heippa, tulin vaan moikkaamaan ja ehkä lievästi ilmoittautumaan mukaankin etuviistosti... oon käynyt täällä stalkkailemassa teidän juttuja. Itsellä "vasta" inssit yksityisellä menossa ja niitä tarkoitus tehdä vielä ainakin pari kertaa vuodenvaihteen jälkeen, mutta eilen hain myös lähetteen julkiselle puolelle IVF:iä ajatellen.... eli ehkä perästä tullaan, ja on ollut kiva käydä täällä lueskelemassa teidän kokemuksia :)
 
Siis apua! Clomit alotettu eilen ja nyt vuoto on ihan julmetun runsasta ja tulee tosi isoja hyytymiä :( Kipu oikeella puolella on iha hirveetä välistä.
Nenästä alko vuotaan verta ihan solokenaan eilen. Onko tää normaalia?
 
Moi!
Toinen meitin huuru-ukoista oli selvinny sulatuksesta ja jakaantunu 5 soluiseksi. Se sit laitettiin iltapäivällä kyytiin. Torstaina on vuorossa gonapeptyl piikki ja estradot laastarit ja luget jatkuu.

Terveisin Tillu79 ja Teppo
 
Noniin.... hermot kerätty ainakin osittain takaisin kasaan :)

ONNEA tuplista! Tsemppiä piinaavaan odotukseen :)

Tänään taitaa vihdoin oikeesti alkaa mensut. Myöhässä ovat jo 5 päivää ja tälläkertaa ihan oikeesti. Kysyin lääkäriltä että eikö ivf kierron jälkeen pitäisi mensujne tulla ajoissa ja hän sanoi että melkeen yhtä usein tulee myöhässä... No mä olen myöhässä... Keltarauhanen löytyi ja limakalvo oli reilu 8mm joten vuoto pitäis tulla normaalina.

En oo koskaan kärsinyt "henkisistä" pms oireista. Fyysiset turvotukset ja tissijutskat on ollut aina... mutta nyt oon ihan järkyttävän hirmuista raivoa ja alakuloa yms tuuliviireilyä täynnä. Ensimmäinen oli tuo ivf mensut jolloin romahdin ihan totaalisesti ja nyt ajattelin että ollaan taas arjessa ja tuli täysin puskista nämä raivot ja muut heittelyt. Toivottavasti ei jää jokakuukautiseksi ongelmaksi. Tuun muuten hulluksi.

Hyvää Joulua meille kaikille ja parempaa uuttavuotta!!! Piinailijoille erityisesti ;)
 
jadekivi :hug:

Scarleth Tervetuloa, vaikka toivotaan että inssi toisi toivotun tuloksen :)

Tillu79 Tsemppiä tuleviin piinapäiviin ja tarrasukkia Tepolle!

Joulunpunaisia tarrasukkia myös muille piinailijoille :)

(.) Eilen kävin suunnittelukäynnillä. 2. ivf toiveissa helmikuulle. Nyt mennään pitkällä kaavalla. Procrenin pistin aamulla ja nyt sitten odottelen mummokuumeita.
Toivottavasti tällä pysyy endo ja kumppanit kurissa.
 
Pp12


Sorruin testaamaan. Nega. Vaikka tällä historialla se yksinäinen viiva testissä tuntuu jotenkin jo tutulta ja turvalliselta, niin sellainen turta tyhjyys iskee...
Jatkan kyllä lugeja siihen asti kuin pitääkin, kun vuotoa ei näy eikä kuulu (luget on pitäny mulla aina vuodon poissa negasta huolimatta).:headwall::headwall:
 
Äsken pääsi taas itku (visiin menkat kohta alkamassa, kun yleensä pari päivää ennen niitä oon niin herkkistä aina, testannut en vielä ole, mutta mitään oireita ei ole, joten...).

Taas tuli postista kaverin joulukortti. Mä en tajua, miksi ne lähettää mulle aina joka vuosi kuvia omista lapsistaan. Jotenkin oon kestänyt ne noin 7 mitä on tähän mennessä tullut, mutta tänään tuli kortti, jossa se tyttö oli ihan saman näköinen kuin mitä mie olin pienenä. Ja mä en kestä. Mitä jos tää homma ei onnistu missään vaiheessa? Miksi kaikilla muilla on onnistunut. Mä oon jo 37 vuotta, joten tässä ei oo enää hirveän montaa vuotta jäljellä edes.

En ole kaikille tästä ongelmasta kertonut, mutta kun kaikki kuitenkin tietää, että kovasti pidän lapsista ja monasti on meinannut itku tulla, kun niiden vastasyntyneitä oon saanut pidellä. Niin miten ne ei ymmärrä tätä tuskaa, mikä tulee kun näen että aina kaikille tulee vielä lapsia lisää koko ajan ja itsellä on syli tyhjä?

Enkä mä ole menestynyt tässä maailmassa muutenkaan erityisen hyvin, en ammatillisesti enkä taloudellisesti etten voi tuuditella itseäni "uran rakentajaksi". Mikä ihmeen tarkoitus munkin elämällä on? Ja miksi kaikki muut kavereistani saa lapsia, mutten minä?
 
Huhhuh, Kipsu! Tuplaonnittelut!! :D

Itse kävin myös tänään alkuraskauden ultrassa ja siellä se pieni sydän pamppaili villisti :) LA 7.8. (jos Jadekivi päivittelet listaa jossain kohtaa). Kyllä tää on vaan edelleen niin uskomatonta... *huokaus*
 
Mangu ja krisuli :hug: mutta jos kuitenkin vielä pieni toivon-hippunen molemmille!

Nirppaselle sitä ihanaa joulua :)

Give soittele ihmeessä lekurille tai hoitopaikkaan ellei tuo olotila pian helpota!! Ei ihan normilta kuulosta...

Hei piinailijat (ja toki muutkin): onko teillä kuinka "lorahtanut pöksyyn" tässä piinaillessa? Ei siis luge-mömmöä eikä menkkoja vaan täysin kirkasta ja oikeasti tuntuu että pöksyt (side) märkä monta kertaa päivässä :$ Sorry taas nää ihanat aiheet!
 
johkunen, mun täytyy rehellisesti tunnustaa, että oon ihan lakannut välittämästä siitä, että pöksyt on jatkuvasti märät. Side mulla saa aikaan hiivaa, joten en voi pitää sitä, vaan vain laitan aina aamuisin puhtaat ja kuivat pöksyt enkä enää jaksa välittää siitä, että ne kostuu parissa tunnissa. Inhottavan tuntuista se on, alussa vaihtelin niitä pöksyjä montakin kertaa päivässä, mutta oon nyttemmin jo luopunut siitä hommasta, kun se on ihan turhaa, kun ne on niin nopeasti märät kumminkin.

Lisäksi vielä emättimestä tulee aika inhottava hajukin :confused: että ihan pahaa tekee. Mut kyllä musta loppukierrossa haisi pahalta ennen lugejakin (hassua, että elämää ilman lugejakin on joskus ollut :D ). Kovasti oon kysynyt eri gyneiltä tuosta hajusta ja vuodosta, mutta ne vastaukset on niin ympäripyöreitä, ettei niistä oikein ole mitään iloa eli epäilemättä ei sille oikein mitään voi.
 
Ihan pikapäivitys, teen tuplavuoroa töissä. Ajattelin, että saan tänään huonoja uutisia, niin en ehdi niitä täällä töissä murehtimaan. johkunen, on lorissut, tosi nestemäistä tuossa pp 10-11. Sitten taas muuttui paksummaksi lääketöhnäksi.

Soittelivat tänään, hcg eilen 30 eli joku siellä on ainakin ollut. pp 12 ei näkynyt herkällä testillä mitään pissasta eli maanantaina. Viikonlopusta asti menkkajuilintaa ja eilen sekä tänään muutama tosi pieni pisara rusehtavaa vuotoa. Huomenna uusi verikoe, eli jos hcg ei ole noussut -> varhainen keskenmeno, jos nousee niin jee!!! sanoi että puolta pienemmälläkin arvolla on ihmiset olleet kuitenkin raskaana ihan normaalisti. Eli jännäks meni, vaikka olin ihan jo luovuttanut kun verta tuli ja mahaan koskee. Ajattelin että pp 14, menkat alkaa ihan niin kun aina ennenkin. Perjantaina lupasivat soitella tuloksen. Kävi kuinka kävi, niin olen tosi onnellinen, että siellä on joku edes ollut ja yrittänyt kasvaa, sillä se antaa toivoa, että voin edes joskus tulla raskaaksi. Onhan meillä ne 6 palleroa vielä pakkasessa tallessa. nyt tuntuu pitkästä aikaa hyvältä!

Tsemppiä ja haleja teille muille, en nyt ehdi tarkempaan kommentoida, täytyy jatkaa töitä
 
Krisuli ja haaveilija hyvä tietää etten ole ainoa joka kulkee pöksyt märkinä :D
Mulla on muisti tehnyt täysin tepposet ensimmäisestä IVF-piinasta ja nää luget + endo kun aiheuttaa kaikkea muuta kivaa niin pitihän tässä alkaa vielä housujakin kastelee!

Peukut pystyssä että hcg olis noussut hienosti!!
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäri soitti ja sit ei enää syödä clomeja. Migreeni helpotti, mutta vuodosta, ku kerroin, lääkäri tuumas ettei koskaan ole kuullu moisesta. Siis että alkas clomien aikana vuotaan tuplasti, triplasti enemmän kera hyytymien.
Tää päivä meni pitkälti migreenissä ja rytmihäriöissä. 3 clomia ehdin ottaa ja nyt sitte 27.12. katsotaan uä:llä mikä on munasarjojen tilanne.
 
Haaveilijalle peukkuja!! Itse sain tänään verikoetulokset ja puhdasta negaa, ei edes yritystä kiinnittyä, vaikka oli gonapeptylkin matkassa :( Ja vuotokin alkoi tänään, eli kp1 taas jälleen kerran ja surukseni on todettava että 1.ICSI ei tuottanut meillä tulosta! Ei taho oikein joulufiilistä irrota tästä :'(

Me nyt päätettiin miehen kanssa, että mennään NKL:lle tammikuussa hoitoihin, kun on sinne jonotettu se 6kk. Eli yksi välikierto tähän väliin ja ilmottaudun seuraavasta kierrosta sinne mukaan! Mua jännittää, että kuinka kankeeta se touhu on, kaikki ajanvaraukset, PASsit ym. Tuleeko joka toimenpiteen väliin välikierto vai saako PAS-aikoja samantien? Meiän klinikalle kun ei tarttennut koskaan odottaa yhtään mitään, aina pääs lääkärille samantien yms. Tulee kyllä ikävä heitä! Onko joku Helsingissä naistenklikinalla hoidoissa?

Mutta ei tässä muuta, kuin piinailijoille tsemppiä loppurutistukseen :) Ja kaikille hyvää joulua, toivottavasti ensi jouluna meillä kaikilla on pikkuset nyytit sylissä :heart:
 
Moikka, ilmoittautuisin kanssa mukaan jo pidempään pinoa seuranneena. Tänään oli 1. IVF:n suunnittelu, riippuen menkkojen alkamisajankohdasta IVF olisi tarkoitus tehdä joko tammi- tai helmikuussa. Klinikan joulutauon vuoksi seuraava kierto tulee olemaan haasteellinen, mutta sain kuitenkin reseptit valmiiksi. Taustasta lyhyesti sen verran, että minulla on pco- tyyppiset munasarjat (tai mfo, riippuu lääkäristä :D ) ja siihen liittyen ovulaatiohäiriö. Lisäksi miehen simpoissa parantamisen varaa. Tutkimuksiin hakeuduttiin 04/2011 ensin yksityiselle, jossa tehtiin kolme inseminaatiota. Sittemmin saimme lähetteen julkiselle, jossa haluttiin vielä jatkaa insseillä. Nyt neljännen inssin pp6 meneillään ja lupa siirtyä vuoden alusta IVF-jonoon. Näin ollen paluu yksityiselle tekemään odotellessa ainakin yksi IVF.
Yritän nyt ylläpitää toiveet tätä kyseistä hoitokierrosta kohtaan, mutta ajatukset väistämättä hiipivät jo ensi vuoden puolelle..
Koskas Haaveilija82 saat kuula tämän päivän verikoetulokset? Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että arvo on noussut!

*edit: nuppuska me olemme olleet NKL:n hoidossa nyt yhden inssikierroksen ajan ja ainakin niissä pitää olla välikierrot. Vaikea sanoa koskeeko sama PASseja. Lääkäri on ollut melkein joka käynnillä eri, viim. kolmea käyntiä lukuunottamatta. Kenestäkään ei kuitenkaan negatiivista sanottavaa! Ajanvarauspuhelin tuntuu olevan välillä tukossa, mutta kärsivällisen jonottamisen jälkeen olen ajan aina saanut (tosin aikoihin ei voi juuri vaikuttaa ja ne ovat usein keskellä päivää..)
 
Viimeksi muokattu:
Siirryn pikkuhiljaa hoitotaolle, joten joku muu voisi ottaa listan päivitysvastuun ainakin pariksi kuukaudeksi. Se on helppo päivittää, kun painaa vastausruudun vasemmassa yläreunassa olevaa A/A-painiketta.

Toivottavasti kaikki viimeisimmät päivitykset olis nyt ainakin tässä..


Hoitolaiset:


Anni-78 ........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu

Dreamer74
......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Haaveilija82 ...... 1.IVF ................ joulukuu
HaaveissaToinen ... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 2.IVF ................ huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Joku_raja.......... 1.IVF ................ helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ alkuvuodesta
krisuli ........... 1.ICSI 2.PAS ......... joulukuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF 2.PAS .......... joulukuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
Mirdav ............ 1.IVF ................ tammikuu?
mökkelö ........... 1.IVF ................ tammi/helmikuu
-nasu- ............ 1.IVF ................ tammikuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu

Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 1.IVF 2.PAS .......... joulukuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
poritar ........... 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 2.ICSI ............... keväällä
Rödluvan .......... 1.IVF ................ helmikuu?
sannamary ......... 1.IVF ................ tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... tammikuu?
Susirouva ......... 2.IVF 3.PAS .......... joulukuu
Syys77 ............ 1.IVF ................ tammikuu
Tammuska .......... 1.IVF ................ joulu/tammikuu
Tillu79 ........... 1.ICSI 1.PAS ......... marras/joulukuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF 1.PAS........... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu


Piinailijat:

Haaveilija82 .... 1.IVF ................. 20.12.
amor ............ 1.IVF 1.PAS ........... 21.12.
Mangu76 ......... 1.IVF 2.PAS ........... 23.12.
krisuli ......... 1.ICSI 2.PAS .......... 26.12.
Susirouva .......
2.IVF 3.PAS ........... ?
Tillu79 ......... 1.ICSI 1.PAS .......... ?


Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba ......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA 27.7.2012
Kipsu ......... 5.IVF .......... LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ......... LA 7.8.2012


:heart:
 
nuppuska meille on naistenklinikalla tehty 4 inssiä ja nyt 2 IVF-hoitoa. Meillä hoidot ovat menneet mun kroppaa kuunnellessa: inssit tehtiin muuten putkeen mutta yksi välikierto oli suklaakystan takia (joka siinä hävisikin). Samoin molemmat IVF:t on tehty niin että hoitoon ollaan mahduttu ja niiden välillä oli periaatteessa yksi kierto välissä jotta kroppa tasaantuu. Mulla ei ole mitään moitittavaa, hoitajan ja lääkärit ovat mielestni mukavia ja ensimmäisen IVF:n jälkeen vaihdettiin heti lääkettä jos saataisiin parempi vaste.
 
Laitetaan nyt vielä perään raportti eiliseltä..

Käytiin siis eilen siellä toisen IVF:n suunnittelupalaverissa. Hcg oli taas alle 3, joten ei tuolla kohdussa ollut taaskaan tapahtunut yhtään mitään.

Mies nappasi klinikalta mukaansa kaksi pakettia Menevit-tabletteja, joita alkoi syömään heti. Kun on napsinut niitä 3kk, mies käy antamassa näytteen, jolle tehdään DNA-fragmentaatiotutkimus. Jos fragmentaatio-ongelmaa on tuon kuurin jälkeen, niin siinä tapauksessa ehkä yritetään ottaa siittiöitä suoraan kiveksistä.

Lääkäri on kuulemma mun ja parin muun tapauksen vuoksi nyt lähtenyt selvittelemään limakalvoasioita, ja on käynyt sähköpostivaihtoa jonkun ison Espanjalaisen klinikan kanssa. Eli mun kohdun limakalvosta ehkä otetaan joku näyte tietyssä vaiheessa kiertoa, ja se postitetaan tuonne Espanjaan, jossa ne tutkisi siitä jotain juttuja ja lähettäisivät tulokset takaisin Suomeen. Siellä on kuulemma löydetty limakalvolta jotain muuttujia, joiden perusteella voidaan tehdä uudenlainen hoitosuunnitelma, jotta limakalvosta saataisi vastaanottavaisempi.

Hoito olisi tarkoitus tehdä joskus huhti-toukokuussa, ellei tässä nyt ilmaannu jotain yllättävää. Sama lääkitys kuin viimeksikin, mutta lääkäri pohdiskeli, että se voitaisi ehkä aloittaa päivää myöhemmin (kp3), jolloin olisi jo vähän selkeämmin valikoitunut ne parhaimmat munarakkulat ja pienimmät olisivat surkastuneet pois. Voi olla, että saalis olisi hieman pienempi kuin viimeksi, mutta todennäköisempää olisi että solut olisivat silloin kaikki kypsiä ja laatukamaa. Lääkärin mielestä meidän hoitoennuste on kuitenkin todella hyvä, koska saatiin viimeksi neljä oikein hyvää alkiota ja mun ikä ei todellakaan ole hidaste vielä moneen vuoteen.
 
Jade> Hienoa että jollakulla on noin positiivisen oloinen lääkäri joka jaksaa aiheesta myös selittää... Täälläpäässä ei oo ihan yhtä hyvä info. Meillä ei oikeestaan kerrota juur mitään mistään mitenkään...

Tuli tuosta jaden viimeisestä lauseesta sellainen fiilis, että pitäiskö oikeesti tehdä itselle ns. 5v suunnitelma elämässä eteenpäin. Nyku kun tuppaa elämään aina vaan 9kk kerrallaan... ja siitäkin vielä 1kk kerrallaan tietyissä asioissa... Jos vaan tekis pitkäaikaisemman suunnitelman, niin ei ressais niin paljoa tästä heti mulle kaikki tänne asenteestaan.

Meilläkin kun iän puolesta aikaa periaatteessa olisi. Niin mikäjottei.... Taidan tänään töissä alkaa suunnitella sitä... Että jos vaikka 33 vuoteen asti elämässä tekis nyt suunnitelman :)
 
^ Mäkin päätin nyt yrittää ottaa kaiken irti tästä tauosta ja varasin ajan ihotautilääkärille. Yritän saada Roaccutan reseptin tähän 15vuotta vaivanneeseen lievään akneen. Nyt on juuri oikea sauma saada naama kuntoon ja itsetuntoa kohennettua! Ja mikä parasta, jos saan reseptin ensi viikolla, niin nekin lääkkeet saanen melko edukkaasti koska lääkekatto on täynnä! :D

Neljään vuoteen tämä ei ole ollut mahdollista raskaustoiveen takia, mutta nyt tiedän ettei mitään lapsirintamalla tapahdu ainakaan ennen huhtikuuta niin voin rentoutua ja tehdä just mitä lystää! ;)
 

Yhteistyössä