IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Hui ompas täällä ehtinyt taas tapahtumaan! Ja uusia osanottajia vaikka kuinka paljon :)

Nyt tulee vaan omaa napaa: Yöllä alkoi menkat eli jeeee tänään vihdoin KP 1 menossa (alkoi siis KP38:na, kyllä oli taas pitkä odotus). Tämä on jee tietysti siksi että huomenna KP 2:sena saan alkaa pistämään Gonal-F:ää ja nyt alkaa siis vihdoin tapahtumaan jotain!

Nyt tuleekin se tärkein kysymys: te keille näitä hoitoja on tehty lyhyellä kaavalla: Monentenako KP:nä teillä on ollut suunnilleen punktio ja entäs itse siirto sitten jos siihen asti ootte päässy??

Mä tahtoisin vähän osata nyt itse laskea etukäteen että mihin punktio osuu.. tästä ei meinaan lääkäri sanonut mitään silloin suunnittelukäynnillä että mennäänkö edes päivissä vai viikoissa vai mitä! Kun klinikallekin pääsen soittelemaan vasta huomenna, ja sieltä tietysti vaan annetaan se eka ultra-aika missä sitten kattellaan ja arvotaan, eihän ne varmaan mulle mitään arvioita siihen punktioon vielä anna :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :) Kyllä kai tässä pikku hiljaa alkaa toipumaan järkytyksestä ja tilalle alkaa tulla pelko, joka varmasti kestää siihen ensimmäiseen ultraan asti, jos sinne asti päästään... Toivon hirveästi jaksamista kaikille tänne ketjuun on nämä hoidot vaan niin rankkoja! Mutta tämä ketju on ollut uskomaton tuki ja turva! :heart: Vaikka nyt hetken aikaa olenkin lomaillut...;)

baulie Me oltiin alkututkimuksen jälkeen 2vuotta sitten selittämättömiä... Mutta tässä hoitojen aikana miehen siittiömäärät on olleet huonompia, joten syyksi muuttui se. Minussa ei mitään vikaa ole löytynyt, muutakuin jossain tekstissä luki, että vilkkaat munasarjat ei kuitenkaan pco! ;) Eli luomuraskauden mahdollisuus kuitenkin oli olemassa, mutta siihen ei enään kyllä itse uskottu... :) Meillähän siirryttiin viime tipassa IVF:stä ICSI:iin ja siinä kato kävi vasta hedelmöittymisvaiheessa.:( 20:stä munasolusta siirtokelpoisiksiksi hedelmöittyi vain 5! Kaksi siirrettiin syyskuussa ja 3 jäi pakkaseen eli meillä olisi ollut yksi PAS tähän ekaan hoitoon enään jäljellä... Tämä luomuraskaus oli siis todella iloinen yllätys! :D
 
  • Tykkää
Reactions: *mimmu*
Adela, meille tehtiin hoito lyhyellä kaavalla. Punktio oli kp 15 ja siirto kp 17, mutta kaikki ilmeisesti riippuu siitä kuinka lääke sinuun tehoaa eli kuinka rakkulat kasvavat :)
Minulla huomenna viikko punktiosta ja maha on edelleen turvoksissa ja nyt on rinnat menny aroiksi ja turvonneet :)
Juliet83Paljon Onnea raskaudesta:saint: Oliko sinulla mitään oireita ennen testiä:)?

Tsemppiä kaikille !
 
Viimeksi muokattu:
Adela Meillä kans lyhyt kaava ja huomenna punktio, eli kp 13. Ja jos nyt ihme käy ja siirtoon päästään ni se tehdään sitten kuulemma keskiviikkona eli kp 15. Ja mulle ne ainaki heitti jo ekalla ultrakäynnillä arvion että millon olis punktio. Ja se näkyy nyt täsmäävän jopa!:)

Haikala Pystyitkö menemään töihin heti niitten kolmen saikkepäivän jälkeen vai pitikö olla pidempään pois? Mulle kun väläyteltiin sitä hyperin riskiä ni sanoivat että saattaa ilman hyperiäkin venyä viikkoon toi saikke, koska niitä rakkuloita on tosiaan niin paljon...Kiva sitte keksiä jotain syitä työkavereille, niille kun en ole kertonu enkä aio kertoakaan. Turvotukset ilmeisesti ainakin jatkuu kauemmin...

Jännittää ihan hirveesti se huominen punktio!!:O Vaikka molempia kokemuksia on saanut lukea ni kyllä niitä kauhukertomuksia on ollu huomattavasti enemmän ku niitä kivoja juttuja...Taidan pyytää tosi tujut lääkkeet vaikken kovin kipuherkkä olekaan. Se hoitaja siellä ohjauksessa sano että se lääkitys on sellanen että jokainen reagoi hiukan eri tavalla: jotkut alkaa kuulemma kikattelemaan ja joitain taas alkaa väsyttää. Oliskin mukavaa kyllä jos menis punktio ihan hihittelemällä läpi!:LOL: Tänään siis hormoniton päivä, eilisiltana laitoin se Gonapeptylin, joka muuten kirvelee yhtä paljon, ellei enemmänkin, ku Pregnyl!
 
Tsemppiä kovasti punktioon Manuliina! Niitä huonoja kokemuksia saa lukea niin paljon siksi, että niistä paljon helpommin kirjoitetaan. Kyllä mulle ainakin klinikalla sanottiin, että yleensä on nopea, helppo ja suht. kivuton toimenpide ja lääkettä saa pyytää aina, jos tarvitsee. Turhaanhan niitä lääkkeitä ei kannata mitenkään liikaa ottaa, tulee vaan huono olo. Mua jännitti punktio ihan hirveästi mutta olikin oikein positiivinen kokemus. Mahaa on särkenyt vasta myöhemmin. Ole rauhassa vain, kyllä ne kauhukertomukset kuitenkin vähemmistöä on! :)
 
Manuliina: meillä kävi tosi huono säkä kun tää hässäkkä osu viikonlopulle eikä voinu soittaa klinikalle. Mä en nyt siis ottanut sitä piikkiä, ja vieläkään ei ole tullut mitään vuotoa. Eli jos mun kp 1 olikin sitten jo toissapäivänä, niin on myöhäistä enää ottaa piikki. Ei siinä muuten mitään olisi, siirtäis vaikka aloitusta seuraavaan kiertoon, mutta koska mä otin ton lääkkeen huoneenlämpöön jo pe, se on käytettävä 30 päivän kuluessa!! Eli pahimmassa tapauksessa mulla menee hukkaan toi 375€ lääke :'( Ärsyttää ja masentaa kun tuli tällainen tilanne.
Kovasti tsemppiä sulle punktioon!

Tervetuloa uudet! Ja kaikille tasapuolisesti tsemppiä vaiheisiinne.
 
Kiitos paljon vastauksista Haikala ja Manuliina ! :) Tämä selvensi kummasti mietintöjäni :) Tässä saa siis pari viikkoa vielä jännittää tulevaa punktiota! Jaiks! Tsemppiä Manuliina kovasti punktioon :))
 
Tsemppiä punktioon Maunuliina.
Mulla tänään viides pistospvä. Pistän tosin iltaisin, lääkärin kehoituksesta. Sanoivat että kun aamuisin käy verikokeissa saattaa yksikkömäärä muuttua ja vastauksen kokeista ehtii kuulemaan ennen seuraavaa pistosta. Tänään siis verikoe pvä. Olen tähän asti pistellyt sen 150 UI iltaisin puregonia. Mites muilla, onko teille tullut mitään kummalllisia oloja tuon pistoshoidon alettua? itsellä eilen vasta ensimmäisen kerran kuumia aaltoja sen verta että tuli sellainen tasainen kuumotus päälle joksikin aikaa. aluksi oli hurja päänsärky ekapistospväivän alettua mutta se meni ohi. Nyt kilahdan ihan herkemmästäkin asiasta. Harmittaa ihan miehen puolesta kun sillä on niin kestämistä ja parhaansa yrittää olla tukena.
 
Juliet83 Paljon onnea!

Robina Mitäs kuuluu?

ON: Olen viikonlopun ollut maalla vetämässä henkeä viime viikon negasta. Vuoto alkoi pe yönä ja on itse asiassa loppunut nyt ei ollut kyllä mitenkään runsasta joka hiukan ihmetyttää kun hoitaja sanoi että tyhjennys vuoto on runsasta ja voi olla kivuliasta.
Hiukan mietityttää PAS siirto joka nyt sitten ilmeisesti menee tammikuulle jos sittenkään miten joulu sotkee. Mulla kun se kysta joka tyhjennettiin punktiossa on tullut takaisin, niin mietin et pitäskö kysyä et kannattaako se poistaa ennen PAS siirtoa jos se vaikuttaa/sotkee kiertoa jotenkin. Kertokaa joku jos on kokemusta hoitojen aikaisista kystista?

Tsemppiä ja halauksia kaikille :hug:
 
Vienda: Onnea paljon, hurja määrä soluja kun vain yhdestä ollut puhetta! Me ollaan ihan samassa tinanteessa. Munlta saatiin kerättya kahdeksan joista sitten 7kypsää ja 4hedelmöittyi... Jännityksellä olen koko aamun odottanut puhelin soittoa mutta ei ole soinut. Eli kahdelta mennään siirtoon :) saa nähä miä siellä on tilanne, jääkö yhtään pakkaseen! Toivotaan etä sullakin kaikki kolme olisivat voimissaan ja jotain jäis muös pakkaseen :) hirmuisesti tsemppiä siirtoon :heart:

Ja sandaali: Minä mietin kans noita asioita. Tosin jos valitaan huono siittiö niin silloin ei yleensä solu jaksa siirtoon asti tai ei ainakaan kiinnity/ tule raskautta.
Mutta tuosta lapsesta joka saa alkunsa maljassa, minulla yksi sellainen jota yritettiin muutaman kerran, toisella siis tärppäsi. Kun se koko matkan mahassa matkustaa loppuun saakka, on se tunne kun sen ensimmäistä kertaa syliin saa ihan sanoinkuvaamaton! ja minusta tuntuu että sitä rakastaa jopa paljon enemmän kuin luomusta alkunsa saanutta lasta koska sitä on niin paljon kaivannut ja odottanut. Ja vielä se ihme että sen saa... kun kaikki tuntuu välillä niin tyhjältä ja toivottomalta. Meillä on nyt icsi tyttö yhden vuoden...kolme yritystä jo toista takana ja tänään siirto pv. Minulla ei munasolut hedelmöity normisti eikä luomu raskautta koskaan tapahtu. Melko vaikeasti nuo on onnistunut tuolla icsi menetelmälläkin. Mutta halusin vaan sanoa että samoja ajatuksia itsekkin pyöritellyt paljon, lienee ihan normaalia tässä elämäntilanteessa. Älä huoli se rakkaus on varmasti rajaton sitä omaa ientä lasta kohtaan kunhan sen saatte :heart:

HilleriHiirulle paljon jaksamisia :heart:

Tervetuloa muillekkin uusille :)

Ja paljon tsemppiä ihan kaikille, ihanaa talvista maanantaita :)

Ja Juliet83 Ihan mahtavia uutisia! Todella paljon onnea :heart: Ihmeitä todellakin voi tapahtua! Tästä sai taas enemmän voimia varmasti jokainen jaksamiseen :) paljon hyvää sinulle ja toivotaan että kaikki menee oikein hyvin :)

Manuliina: onnea punktioon!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Sannukka1: Tervetuloa! :) Älä turhaan pelkää punktiota, ajattele vaikka ihanaa palkintoa, mikä on tulossa, kun sen kestät (ja tietysti kaikki muukin menee hyvin). Itselläni se oli tosiaan ihan miellyttäväkin kokemus, en tuntenut muuta kuin kanyylin laiton käteen, vaikka jännitin ihan hirveästi etukäteen. Oma pistely oli paljon epämiellyttävämpää. Pistelyistä, itse siirtäisin pistosajan nyt klo 20, jos se ennen oli klo 21. Itse olen miettinyt noiden Lugesteronien laittoaikaa mutta olen ajatellut, että se ei varmasti ole niin tunnin päälle, kun ne nyt vaihtelevasti sieltä valuvat ulos kuitenkin. Laitan ne aina sopivan tilaisuuden tullen suunnilleen samoihin aikoihin.

Juliet83: Hurjasti onnea, vautsivau!! :heart:

Toivottavasti Manuliinan punktio meni hyvin!

Onko Rapu78 jo käynyt siirrossa? :) Toivottavasti kaikki on ok!

baulie: Nuo pistospäivien aikataulutukset menee varmaan jotenkin sen mukaan, että pyritään välttämään punktion osumista viikonlopulle ja laskeskellaan todennäköisyyksiä sille. :)


ON: Meillä on kyytiläinen!! :heart: :heart: Kuulemma "hyvä nelipäiväinen alkio". Kysyin solumääristä mutta kuulemma niitä on jo niin paljon neljäntenä päivänä, että ei pysty laskemaan... :heart:
Ja mikä hienointa, me saatiin näitä samanlaisia hyviä alkioita kaksin kappalein! Eli toinen meni nyt pakkaseen odottelemaan! :) Tulos on minusta ihan huikea kaikkiin odotuksiin nähden ja nyt vaan sitten piinaillaan kovasti n. puolitoista viikkoa ja toivotaan tosi kovasti, että kaveri kestää matkassa!
 
Kiitokset kaikille tsempeistä! Ei kyllä ollut alkuunkaan mukava toimitus toi punktio:'( Alku meni ihan ok mut suunnilleen puolesta välistä asti mä vaan koitin hengitellä syvään, kyyneleet tuli väkisin ja itkin ja tärisin, niin saamaristi se sattu!! Jokasen rakkulan puhkasun tunsin siinä loppupuolella vaikka koko ajan meni lääkkeitä suoneen, rauhottavaa ja kipulääkettä... Eli ei tällästä kiitos enää ikinä uudelleen! Tulos tähän mennessä ihan kohtalainen: 42 rakkulaa tyhjennettiin ja niistä saatiin 19 munasolua. Nyt sitten pitäisi mennä keskiviikkona siihen PAS-suunnitteluun kun ei tosiaan tuoresiirtoa tehdä. Ajattelin että pitänee huomenna kuitenkin soittaa sinne ja kysyä miten on hedelmöittyneet, malttamaton kun olen. Ni ei jää sitten keskiviikolle jännättäväksi enää ku se että alkavatko jakautua, mikäli ees hedelmöittyvät. Toivon todellakin parasta!

Nyt lepäämään, ei paljon muuta voi tehdäkään... Tsemppii kaikille!!:wave:
 
Voi Manuliina kurja kuulla, että punktio oli noin kivulias sinulle! :ashamed: Nyt se on kuitenkin ohi ja huikean määrän saitte soluja, toivotaan, että alkioita myös! muista lepäillä ja juoda tosi paljon. Varmasti menee aikaa, että kroppa palautuu tuosta määrästä. Tsemppihali! :hug:
 
ManuliinaIkävää, että punktio ei mennyt kivuttomasti: / Itse en tuntenut punktiossa juuri mitään, tuntui ne lääkkeet siltä että vajoaa uneen ja hengityskin oli todella raskasta sen olon takia. Punktion jälkeen olin todella turvonnut (munia 20 kpl), mutta join vaan paljon ja 3 päivää saikkua riitti mulle. Tosin särkylääkettä kyllä kului :)
Hyvän saalin saitte ja varmasti monta vauvan alkua:heart:

ViendaPaljon onnea kyytiläisestä:heart: Itse olen koittanut hirveästi tehdä töitä, että aika kuluisi ja piinapäivät lyhenisi..silti vähän väliä sitä miettii että vieläköhän se on "elossa" tuolla ja onko se kiinnittynyt ja oonkohan mä nyt raskaana vai en..:D
vielä 4 päivää testaukseen..nyt alkaa jännittää:)
 
Haikala: Hyvin oot malttanut olla testaamatta! Jään odottelemaan tulosta neljän päivän päästä! :popcorn: Itse olen niin malttamaton, että taidan testailla aikas monta kertaa ennen virallista testipäivää... :whistle:
 
:pHaikala Kysyit oireista... Oikeestaan ei juurikaan ollut tai en oikeestaan edes hirveesti kytännyt! ;) Jotenkin oli niin menettänyt toivonsa näiden luomukiertojen suhteen... Ainut mitä ihmettelin, kun kierto alkoi tulla loppuaa ettei rinnat kipeenny ollenkaan, niinkuin minulla yleensä aina ennen menkkoja eikä muutenkaan menkka oireita! :confused: Mutta ajattelin vaan, että tulee pitkä kierto ivf-kierron jälkeen... Tein eka testin kun menkat pari päivää myöhässä ja se oli nega niin siinä sitten odottelin vaan menkkoja, mutta kun niitä ei kuulunut rupesin viikon päästä miettimään uutta testiä! =) Testiä edeltävänä päivänä tuntui kovaa vihlontaa kohdun seudulla ja ajettelin että nyt kyllä menkat alkaa, mutta ei... Seuraavana aamuna positiivinen testi! :D Nyt sitten tullut pientä huimausta ja näläntunnetta, vähän ehkä etookin vai tekeeköhän pää tepposet...:LOL: Sulla ei ole enään montaa päivää testaukseen! Tsemppiä oikeen paljon ja toivotaan positiivisia uutisia! :heart:
 
Onnea Viendalle kyytiläisestä!!

Haikalalle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ennen testausta! Onko mitään oireita?

Manuliina: sulla on kyllä sellainen saalis, ettei olettais sun vähään aikaan tarviivan mennä uudestaan punktioon... ;) Minkäs takia sulle ei tehdä tuoresiirtoa? Olet sen kyllä kertonut mutta en muista :ashamed:

Täällä onneksi tänään oikea kp 1. Lääkäri suositteli kuitenkin huomenna ultraa, että kaikki on varmasti kunnossa pistosta varten. Eli huomenna klinikalle, ja toivottavasti illalla piikki!!
 
Uniunna Viikonloppuna rinnat turpos ja kipeyty ja yhtenä päivänä oli menkkamaista kipua, mutta mitään muuta en ole havainnut :) Tuo menkkakipu oli viikonloppuna, jolloin alkio on kiinnittynyt jos on..toivotaan että se ois hyvä merkki:heart:
Toivottavasti teidän hoito pääsee tänään alkamaan:)
Vienda Ei oo kyllä tullu vielä mielenkään testata..hmmm..jokohan se näkyis testissä? Ehkä mä jaksan oottaa perjantaihin..onhan tässä jo parivuotta mennyt odotellessa niin eiköhän sen neljä päivää malta vielä odottaa :D

Juliet83 kiva kuulla sun oireista, kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa kyttäämään omaa kehoaan tapahtuuko mitään :D Oliko teillä kauan yritystä takana:)?
 
Vienda Onnittelut kyytiläisestä!=)

Haikala Peukut pystyssä jo testauksen varalle! Toivotaan parasta, koita jaksaa vielä hetki vaikkei se helppoa olekaan!:D

UniUnna Tuoresiirtoa ei tehdä koska hyperin riski olis liian iso. Kun oli noin paljon munarakkuloita, on se jo itsessään riskitekijä, mutta ilmeisesti jos vielä alkio siirrettäisi kasvaisi riski entisestään. Ja ne sanos että koska "normaalistikin"(ilman hyperin riskiä) mahdollisuudet onnistua on aika samoissa tuoresiirrolla ja pakasteilla niin parempi antaa kropan rauhottua niin on sitten mahdollisimman vastaanottavainen jos PAS:iin päästään. Vaikeasti selitetty mutta toivottavasti hiukan aukes:D Niin, ja tsempit sullekin ivf:ään!!:)

Ja lisäyksenä vielä, turha se on vissiin yrittää pomoilta salailla syitä sairaslomaan, näkyy kaikki koodit löytyvän ihan netistä ICD-10-tautiluokituksesta...Että se siitä salailusta...
 
Viimeksi muokattu:
*Piude*lle tsemppiä alkaviin hoitoihin! ja tervetuloa :)

Myös Sandaali tervetuloa mukaan! Oon kans miettinyt et mitä pahaa olen tehnyt kun mua rangaistaan näin lapsettomuudella. Mutta sitten tajusin, että asia onkin ehkä päinvastoin! Meitä hyviä ihmisiä ei rangaista, vaan yläkerrasta joku haluaa varmistua siitä, että me saadaan juuri se oikea alkio ja sille oikea sielu :) Narkkarit ja muut voi sitten saada mitä tahansa muuta, hyvät lapset valikoidaan meille ja mikäli ei tärppää, niin tarjolla vaan ei ollut sillä hetkellä hyvää sielua. Näin sen on pakko olla :)
Vaikka onhan se toki kieltämättä huimaa, että biologi valitsee sen joka tänne sitten syntyy.

Juliet83 Ihanaa!!! Oon niin onnellinen teidän puolesta! :heart: Niin se elämä yllättää silloin kun vähiten odottaa. Toivon sydämestäni että teillä kaikki sujuu hyvin ja teillähän jäi vielä pakkaseenkin sisaruksia :)

Täällä monella piikitykset alkaneet, tsemppiä baulie ja Adele mulla kans lyhyt kaava ja punktio oli kp15 ja siirto kp18.

Sannukka1 mulle lääkäri sanoi että pistokset saa heittää max 3 tuntia joten ei kai ihan tunnin tarkkaa laitatko kasilta vai ysiltä. Itelläkin pakostikin heitti tunnilla suuntaan tai toiseen töiden yms takia ja hyvin meni kaikki kuitenkin :) Mulla ei ollu sinänsä oireita muuta kuin se, että olin supermukava ja hyvällä tuulella koko pistoshoidon ajan, olo oli tosi rauhallinen eikä mikään ärsyttänyt (mieskin huomas tämän ja toivoo varmaan et pistokset jatkuis vieläkin :LOL: ) Tsemppiä sinulle piikittelyihin!

UniUnna Toivottavasti pääset huomenna aloittamaan pistokset!

Vienda ihanaa! onnea kyytiläisestä! :heart: ja pakkaseenkin vielä jäi! mahtavaa. Ihan kuin oisin jostain lukenut että yhtä ei pakasteta, mut hyvä näin! voi tietty olla klinikka kohtaisia erojakin? Onnea ja tsemppiä piinapäiviin!

Manuliina voi ei, kurja kuulla että oli niin kivulias punktio :( koitahan lepäillä ja juoda. :heart:

Itse täällä saan vielä reilun viikon odotella että pääseen PAS:iin
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Onnea Vienda kyytiläisestä! Toivottavasti tarraa hyvin kiinni!

Manuliina Isosti peukut pystyssä että toista kertaa sun ei tota punktiointia tarvii läpikäydä! Tylsää että oli niinkin kivuliasta, toivottavasti huurunenistä riittää perheen rakentamiseen. :heart:
...joo ton koodihomman kans ite tajusin, ite googletin saamani sairastodistuksen ja tuloksena "sikiön kuolema kohtuun". Ettäjotta yhtä hyvin voinen sitten kertoa ihan koko tarinan, samapa tuo.

Omaa napaa:
Edelleen antaa pientä plussaa raskaustestiin mutta pianpianpian se on poissa ja ollaan nollissa taas. Sitä odotellessa! :popcorn:
 
HelgeR Kiitos! :heart: Kyllä tämä oli aika iloinen yllätys! Joo sinne pakkaseen jäi kolme alkiota...:)

Haikala Jo 6,5v sitten jätin pillerit pois, mutta totista yrittämistä meillä takana 3,5v ja 6 clomikiertoa, 2 inssiä sekä 1 ICSI:n tuoresiirto takana... Eli kyllä tätä pienokaista on odoteltu monta monta pitkää vuotta ja nyt tälläinen iloinen luomuyllätys... :D Toivotaan että pieni pysyy matkassa koko 9kk! :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksista. Manuliina: ikävää että sulle tuli niin kurja kokemus... (ihan kylmät väreet tuli)
Tää nyt varmaankin ihan tyhmä kysymys mutta onko se niin että tuo punktioajankohta yleensä niillä kiertopäivillä 13 suunnilleen? Onko teillä jatkunut nuo pistoshoidot siihen saakka eli esim edellisiltaan saakka ennen punktiota. (puhun nyt puregonista) Huomasin tuossa että mulla kiertopvä 13 osuisi sunnuntaille ja mahdollisesti maanantaina saattaisi olla punktio. Puregonia mulla on to iltaan saakka ja sitten apteekissa haettavissa vielä yks 600UI. Nään jo mielessäni kuinka haen sen ja pistän tyyliin vain kerran siitä ;) (kallista lystiä) ja ovitrellekin vielä odottaa apteekissa (se kai se irrotuspiikki)
Meillä jatkuu tuo puregon samalla annostuksella ku aloitettiin eli 150UI, hoitaja soitteli eilen siitä. Perjantaina sitten menen ultraan.
 
Ja lisäyksenä vielä, turha se on vissiin yrittää pomoilta salailla syitä sairaslomaan, näkyy kaikki koodit löytyvän ihan netistä ICD-10-tautiluokituksesta...Että se siitä salailusta...
...joo ton koodihomman kans ite tajusin, ite googletin saamani sairastodistuksen ja tuloksena "sikiön kuolema kohtuun". Ettäjotta yhtä hyvin voinen sitten kertoa ihan koko tarinan, samapa tuo.
Voitte pyytää lääkäriltä sairastodistuksen, jossa ei mainita mitään koodia. Minulle hoitava lääkärini kirjoitti sellaisen automaattisesti, kun minulta poistettiin kohdunulkopuolinen kuollut alkio. Työnantaja saa rahansa Kelalta vaikka todistuksessa ei lue mitään.
 

Yhteistyössä