IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Tervetuloa Rizu ja TexWiller, toki mahtuu mukaan. :)

Manuliina mulla ovulaation ajankohta vaihtelee ihan hirmuisesti huolimatta siitä onko kyseessä lääkkeellinen vaiko lääkkeetön kierto. Ovulaation ajankohta saattaa vaihdella melkein parillakin viikolla, joten sinuna en olisi huolissaan. Tietysti tilanteesi on erilainen, jos kierrot muutoin aina säännöllisiä. Kaipa nuo hormoonit voivat asiaan vaikuttaa ja kiertoa hiukan sotkeakin, mutta eiköhän se ovis sieltä tule, en usko että kokonaan jäisi tulematta ainakaan puregonin vuoksi.
 
Heippa!

Meillä ensimmäinen IVF takana, AVA.lla. Tuli mieleen tosta kierron pituudesta ettei sillä kuulemma ole merkitystä kun hormonipiikkien kanssa pelataan, annostus sen mukaan mikä on rakkuloiden koko. Mulla ei meinannut kasvaa joten annostusta nostettiin ja lisää piikityspäiviä, saimme 6 kasaan joista 3 kypsiä ja 2 hedelmöittyi, molemmat siirrettiin.

Punktio ei sattunut, en mä mitään kohdunkaulan piikkejä saanut eikä mennyt pää sekaisin, siinä jutustelin samalla miehen kanssa. Alkionsiirto ei todellakaan tuntunut missään, enemmän perus papa on inhottavampi kokemus. Mutta kaipa nääkin on niin henk koht juttuja ja kipukynnyksestä kiinni (yhden tyttösen synnyttänyt ilman mitään kipulääkkeitä antaa kivasti perspektiiviä :D ) Saikkua sai juu sen 3pv, yritin lepäillä, en lenkittänyt koiria ja luin 500 sivua romantiikkaa.

Nyt sitten piinaillaan 23.7. asti kun on verikoe, jos mä pystyn olemaan ostamatta testiä :LOL:
 
Hei

Pikainen esittely. Minä 29 ja mies 25 vuotta. Minulla leikattu endo kolme kertaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni raskautta yritän. Tällä hetkellä menossa Procren jarruna endoon ja ehkäpä tarkoitus tehdä eka IVF lokakuussa, toivoo toivoo. Meillä suoraan hoito IVF minun vaikean endon takia. Puoliso terve ja kaikki sieltä osin kunnossa. Minulla lisänä vielä MS tauti. Hoito jutut uutta, pelottavaa, ahdistavaa.. Mutta sitä pientä nyyttiä toivoen <3
 
Mahtuisinkohan tänne mukaan kunhan juttu kesätauon jälkeen taas alkaa rullaamaan =)

Meillä kolme vuotta yritystä takana, tutkimuksiin hakeuduttiin puoltoista vuotta sitten. Matkaan on mahtunut 9 (luulisin..) clomikiertoa, yksi inssi, laparoskopia ja endon selviäminen, hoitovirheitä ja kunnallisen puolen loputtomia jonoja ja kesälomia muttei yhtäkään plussaa. Mulla kiusana myös alhainen AMH ja korkea FSH. Arvot ei vielä ihan katastrofiluokkaa mutta viittaavat mahdollisiin aikaisiin vaihdevuosiin. Siittiöt huippuluokkaa, joten hoitona nyt seuraava IVF.

Kesäkuulle saatiin viimein aika IVF-suunnitteluun, mutta juuri sen jälkeen oli edessä muutto toiselle paikkakunnalle joten päädyttiin taas uusien jonojen taakse. Puolen vuoden jonotukseen ei hermot enää riitä joten huomenna aika yksityisellä. Jos tällä lääkärillä ei mitään sitä vastaan niin mennään jo tehdyillä suunnitelmilla, eli pitkällä kaavalla endon takia.

Huomenna myös kp21 joten sprayt lähtee käyntiin saman tien! Ajatella että noin vaan soittamalla sai ajan sillon kun tarvitsi.
Kyllä aikalailla kiukuttaa kun kunnalllisen ja yksityisen välinen ero on niin monessa asiassa niin iso, kunnalliseen sairaanhoitoon pitäisi ehdottomasti satsata enemmän verovaroja sillä jokaisella lapsettomuuden kanssa taistelevalla pitäisi olla oikeus hyvään palveluun kohtuullisilla odotusajoilla!

Odotukset ei IVF:ää kohtaan ole ihan mahottoman korkealla vaikka todennäkösyydet nouseekin edellisistä hoitomuodoista nyt ihan eri luokkaan. Ollaan molemmat perusterveitä ja elämäntavoiltamme fiksuja, mutta mulla on noitten hormooniarvojen takia suurin huoli siitä munasolujen määrästä.
Luomuna sain yhdessä kevään kierrossa kokonaisen yhden follikkelin kasvamaan. Se boostattiin lääkkeillä ja kasvoikin ihan hyväksi, muttei inssistä huolimatta hedelmöittynyt. Tikutan kyllä oviksen luomunakin mutta liekö siellä aina sitten vain joku yksinäinen. Ei kovin toimiva konsepti jos aikoo saada kavereita pakkaseen saakka.. Saas nähdä.

Tsemppiä teille kaikille, toivottavasti tulee liuta taukoplussia kesän aikana! =)
 
Tervetuloa Idealisti!

Mäkin tässä olen näitä julkisen puolen jonoja manaillut. Meillä diagnoosi (azoospermia) saatiin vuosi sitten. Ilman yhtäkään inssiä tms hoitoja meidät laitettiin ivf-jonoon tammikuussa. Jos kaikki sujuu hyvin on meillä vihdoin ja viimein eka ivf elo-syyskuun vaihteessa. Jonossa on oltu siihen mennessä 8 kk. Jos hoito siirtyy vielä yhdellä kierrolla, kuten taitaa kesäsulkujen takia käydä onkin jonotusta takana 9 kk eli yhden raskauden verran. Ottaahan se päähän, että jos meillä olisi varaa yksityiselle voisi meillä olla jo vauva.

Tänään starttarsi mulla uusi kierto ja ensi kierron pitäisi olla sitten jo hoitokierto ja sumuttelu aloitettu. Epäilen kyllä, että ei ihan ehdi klinikan kesätauon vuoki. Mutta toivotaan nyt vielä parasta.
 
Heipä hei kaikille! =)

Piti nyt pitkästä aikaa taas kirjoittaa tänne, kun viimeksi kirjoittaessani luulin, että minulla on kaksi kiertoa edessä ennen ivf-hoitoja... mutta mutta... Ei olekaan vaan sumut alkaa jo tässä kierossa eli 3.8. pitäisi aloittaa!!! :O En tiedä vaan sotkeeko kuvioita, kun alkaa suunniteltua aikataulua aikaisemmin, koska mulla pari kiertoa ollut jostain syystä vain 25 päivää, norm. 28-30pv ja sen mukaan aikataulut suunniteltu! : / Pitää soittaa ens viikolla, kun klinikka aukee kesätauolta, et aloitanko sumut nyt kuitenkin...

Mehän ollaan Amalia Armas ja idealisti siis aika samalla aikataululla menossa näissä jutuissa... ;) Mulla siis jos kaikki menee suunnitellusti punktio olisi vk:lla 37! :) Mutta senpä tässä sitten näkee kasvaako sinne mitään... Nyt pikkusen on alkanut kyllä jännittämään, kun tämä odotus vihdoin palkitaan ja jotain alkaa taas tapahtumaan! Me ollaan oltu ivf-jonossa n. 6kk, mutta pienokaistahan tässä on toivottu jo 3 pitkää vuotta! :'( Jospa nyt alkais sit tapahtumaan! :)

Mites muut jännittääkö kovasti? Onko sumuttelu aiheuttanut vielä mitään oireita?
 
Kiva kun osuu niin samoille aikatauluille! =)

Maanantaina päätettiin mennä niinkun aiemmin suunniteltu, sen verran hyviä uutisia että munarakkulatilanne näytti entistä paremmalta, joten ajoitus hoidoille on tosi hyvä!

Sumutteluista viiden päivän kokemuksella sen verran että sinne meni kyllä yöunet. Heräilen pitkin yötä mukamas pirteenä, enkä saa unta kun kahden tunnin unien jälkeen on aamufiilis. Ja sen mukasesti sitten päiväsaikaan on ihan kujalla, ajatukset putoilee päästä ja päätöksenteko on ihan mahdotonta. Vaikken nyt ihan varsinaisesti kontrollifriikiks itteäni tituleerais niin tää uneetomuus ja putkiaivoisuus kyllä aiheuttaa mulle aikamoista stressiä. Mukamas vielä viikon lomalla mutta asioita olis hoidettavana yhteen jos toiseen suuntaan.. Onneks mies ottaa tilanteita haltuun kun tarve vaatii. Toivottavasti teille muille ei vastaavaa aivokoomaa osu kohalle suihkeista!

Ens torstaina verikokeita ja ultra sekä piikittelyjen alotus sillä oletuksella että vuodot alkaa alkuviikosta. Jos ei niin pitää varata uusia aikoja. Sitä hiukka jännäilen kun voi työmatka osua ilkeesti kohdalle jos kovin hommat myöhästyy..

Pitää vielä muistaa sanoa lääkärille että laittaa meidät sinne kunnallisen jonoon myös, jos sitten vielä puolen vuoden päästä jaksamista riittää vielä uusiin hoitoihin.. (huomaattehan taas suuret odotukset hoitojen onnistumista kohtaan=)

Tsemppejä kaikille!
 
Terveiset lomalta. Onneksi oli rentouttava loma, koska tänään on taas sellainen päivä että voisi suosiolla hypätä vaikka kaivoon :'( eli varoitus näin alkuun negatiivisesta postauksesta...

Meillähän alkoi jo IVF/ICSI reilu viikko sitten, en vain ole ehtinyt päivittelemään tilannetta kun on ollut nettiyhteyksien kanssa ongelmaa. Hoito tehdään/tehtiin lyhyen kaavan mukaan eli loppukierron ultran jälkeen alkoi suoraan piikittelyillä kp2. Ekassa ultrassa näytti vielä lääkärin mielestä ihan hyvältä, mutta yksi folli oli jo silloin iso, kun muut vasta kasvussa.

Tämänpäiväinen toinen kontrolliultra stressasikin kovasti kun tuntemusten perusteella epäilin, ettei siellä mitään kummoista saalista voi olla. Näköjään tunnen kroppani aika hyvin eli vain neljä keräyskelpoista follia kun se yksi oli vaan jatkanut kasvua muiden kustannuksella eli mietittiin jopa keräyksen sijaan inssin tekemistä. Miehen simppatilanteen takia päädyttiin kuitenkin kokeilemaan josko "lottovoitto" tulisi tälläkertaa IVF/ICSI:ssä...

Nyt on siis punktio edessä keskiviikkona ja sitten vaan toivotaan että ne vähäiset follit sisältäisivät kypsiä soluja ja olisivat muutenkin laadukkaita...

Tsemppiä kaikille alkuvaiheessa olijoille ja mites se Sanna-77:n testin tulos?
 
Hei naiset,

Täällähän alkaa osalla kesätauot olemaan ohi. Idealisti tervetuloa mukaan. Tosiaan tylsät nuo julkisen puolen jonot. Tähän koko prosessiin voi mennä muutoinkin ihan tarpeeksi aikaa ja kaikki on odottelun odottelua, joten mälsää vielä tuo jonottelu. Toivottavasti teillä nyt onnistaa, eikä tarvitse enää jonotella, eikä muidenkaan samoissa tilanteissa olevien. :) Me ollaan yksityisellä, jossa kaikki toimii, mutta kaikki myös maksaa! Olemme päättäneet tehdä tämän yhden ivf -hoidon yksityisellä puolella ja katsoa sitten kuinka ja millä puolella jatketaan, jos hoitojen jatkamiselle on tarve. Taloudellinen tilanne ei tällaista kyllä kauaa kestä...

Amalia Armas toivottavasti siellä klinikka ehtii palata kesätauolta ja saatte suunnitelmat toteutettua, pidän peukkuja!

Juliet83 oletko aloittamassa sumuja jo tässä kierrossa, vai kuinka?

Täällä aloitettu pistokset lauantaina. Ensimmäistä IVF:ää kohti siis mennään. Pistosten aloittamisen kanssa jahkailin ja jahkailin, sillä minulla oli kummallista tiputteluvuotoa viikon ajan, joka ei ole mulle tavallista. En oikein osannut arvioida, mikä on kp1 ja lopulta "arvoin" perjantain olevan kunnon vuodon aloituspäivä, eli kp1. Nyt olen pistellyt puregonia lauantaista saakka ja torstaina minulla on ensimmäinen folliultra. Lyhyellä kaavalla siis täällä suunnilla mennään. Jotenkin epäilyttää, että aloitinkohan pistokset oikeana päivänä ja tuleekohan tästä muutenkaan yhtään mitään. Mitään oireita ja tuntemuksia ei juurikaan ole.

Tsemppiä kaikille ja kertokaahan kuulumisianne.
 
Amele No niin soitin eilen klinikalle ja saan aloittaa sumuttelut perjantaina! :D Kyllä vähän helpotti ettei siirtynyt aikataulu vaan se paremminkin aikaistui viikolla... Eli uä aikoja siirrettiin ja punktio viikko aikaistui...:) Ja tsemppiä sinulle IVF:ään ja toivotaan että siellä kasvais oikein monta munasolua! Mulle ainakin sanottu, että ensimmäinen kunnon vuoto kierron 1.päivä ja tätä olen toteuttanut nyt hoitojen aikana, että etköhän ole ihan oikeaan aikaan aloittanut! :)

Tänään hain sumut apteekista valmiiksi ja luin tuoteselosteesta ettei saa käyttää raskauden aikana. Meille ei ole puhuttu mitään, että olisi nyt tässä kierrossa pitänyt käyttää ehkäisyä, niin entä jos jostain ihmeellisestä syystä olisinkin raskaana... :O Joka minusta kyllä epätodennäköistä näin 3 vuoden jälkeen! Mitä teille on sanottu ehkäisystä Synarelaa ennen tai entä sen aikana?

idealisti Kurjaa tuo unettomuus! : / Onneksi minä olen koko elokuun nyt lomalla, niin ei haittaa vaikka yöt valvois ja päivät olis sumussa... Mutta ei se silti varmasti kivaa olis...

Rapu78 Toivotan hurjasti onnea IVF:ään ja toivotaan että se lottovoitto sieltä tulee!!! :heart: Vaikka varmasti kurjalta tuntuu ettei muniksia ollut enempää, mutta jospa ne olisivatkin sitä parempia yksilöitä... ;)
 
Joo, ei tullut lottovoittoa... Ei siis edes kunnon soluja, joita lähteä hedelmöittämään.
Ongelmana ilmeisesti että se yksi folli lähti kasvamaan jo alkuvaiheessa niin voimakkaasti ja muut eivät pysyneet perässä. Miehenkin puolesta ICSI olisi ollut se vaihtoehto eli ilmeisesti vikaa molemmissa, kuinka mieltä ylentävää :'(

Seuraavaksi varmaan kokeillaan pitkän kaavan mukaan. Tämä lyhyt kaava ainakin oli tosi helppo (olettaen ettei hyperstimulaatio nyt iske). Punktio oli yllättävän helppo. Lääkkeet toimi niin, että ei se juurikaan sattunut. Hieman tuntui epämiellyttävältä, mutta ei mitenkään kamalalta. Stressasin kyllä jo silloin eniten että saadaanko sieltä yhtään solua..
Jälkikäteenkään ei ollut erityisemmin kipuja. Yhden buranan otin toimenpiteen jälkeen vielä klinikalla, mutta sen jälkeen lepäily on riittänyt.

Onko jollain muuten nyt käsitystä kuinka pitkään rajumpaa liikkumista pitäisi varoa? Minä muistelen, että pari viikkoa, mutta mies väittää että vain alkionsiirtopäivään saakka (sitä siirtoahan ei tosin nyt tule).
 
Heippa!

Kai minäkin voisin tänne tulla, jos vaan haluatte hieman kokeneemman mukaan kirjoittelemaan. Edessä olisi neljäs IVF, joka alkaa heti seuraavasta kierrosta (elokuun lopussa). Takana lisäksi 6 passia, joista mikään ei ole tärpännyt. Ilokseme kaksi tuoresiirtoa on kuitenkin onnistunut ja kolmatta lähdetään nyt yrittämään.

Ongelmana meillä on Endometrioosi sekä PCOS. Mukava olisi päästä jakamaan ajatuksia teidän kanssa. :)
 
Rapu78 voihan harmi! Tosi tylsää, että siirtoon asti ette päässeet ja tuo yksi folli oli ottanut etumatkaa muihin verrattuna. Ehkä pitkä kaava voisi tosiaan toimia teillä paremmin. Tsemppiä! Millä lääkkeillä ja millaisilla annoksilla olitte liikenteessä?

sebu88 tervetuloa mukaan. "Kiva", että jollakulla täällä on kokemusta jo näistä hoidoista, niin voit sitten neuvoa meitä noviiseja. Vaikkakaan ei tietystikään ole mukavaa, että joutuu useampia hoitoja käymään läpi. Millaisia kokemuksia punktiot ovat sulle olleet?

Mä kävin tänään ekassa folliultrassa. Tänään on siis kp7 ja puregonia pistetty kuusi päivää 100iu. Eilen aloitin myös jarrupistokset. Folleja oli yhteensä parikymmentä, joista osa tosi pieniä. Lääkäri veikkaili, että ehkä kymmenen voitaisiin saada kasvamaan ja sen tyyppiseen määrään pyritään, joten tuota pientä puregon annosta jatketaan ja maanantaina tilanne katsotaan uudestaan. Toivottavasti muutama isompi folli ei ota kasvupyrähdyksiä ennen muita. Lääkäri epäili punktion olevan ensi viikolla ke-pe. Minä olen jotenkin melko skeptinen tämän hoidon suhteen ja epäilen jonkin menemän vielä pieleen. Olen suhtautunut tähän hoitokiekkaan melko rauhallisesti, mutta nyt alkaa hiljalleen hieman jännittää.
 
Amele
Millaisia kokemuksia punktiot ovat sulle olleet?
Punktiot ovat olleet aika rankkoja. Mulla on ensimmäistä kertaa lukuunottamatta (jolloin tehtiin lyhyellä kaavalla) tullut 45-55 follia, joten punktoitavaa on riittänyt. Olen ollut tosi turvoksissa ja liikkuminenkin on tehnyt kipeää. Itse en siedä kodeiinipitoisia kipulääkkeitä, jota mm. punktiossa käytetään. Alan voimaan niistä niin pahoin, että seuraava päivä menisi oksennellessa. Ollaan päädytty lääkärin kanssa käyttämään paikallispuudutusta ja kipulääkettä ihan minimit, niin että pärjään. Minulle punktiot ovat olleen kivuliaita, mutta onneksi niin ei ole kaikilla. Tällä kertaa mennään kuitenkin hieman pienemmällä annostuksella ja toivotaan, ettei folleja tulisi niin paljon. Jospa niiden laatukin paranisi kun määrä on pienempi. Jos pystyt ottamaan ihan kaikki tarjottavat kipulääkkeet, niin pärjäät punktiosta varmasti oikein hyvin. :)
 
Tervetuloa Sebu08! Onneksi teillä on kuitenkin onnistanut pariin otteeseen jo.

Amele, meillä oli Gonal-F 150 ja lopussa nostettiin 175:een. Insseissä on ollut samaa 50 ja niissä kaikki näytti olevan ok, paitsi ne simpat...
Eilinen oli kyllä ehkä rankin päivä tähän mennessä henkisesti. Tähän saakka kun on ajatellut, että simppatilannetta voidaan sentään "hoitaa" ICSI:llä, mutta nyt on tosissaan mielessä että jos tämä ei ikinä onnistukaan kun ei ole edes kunnollisia munasoluja :'( Sekin vielä harmittaa, että onko kroppa tosiaan huijannut näin, että kierto on säännöllinen ja muutenkin tuntuu toimivan, mutta sitten solut on huonoja.

Ehkä tästä noustaan jossain vaiheessa sen verran että jaksaa seuraavan hoidon vielä kokeilla. Nyt myös mietin, että milloinkohan menkat sitten alkaa. Lugeja ei tässä tilanteessa tarvitse käyttää eli tuskin "kierto" kovin pitkäksi jää. Ärsyttä sekin jos nyt joutuu kuskaamaan siteitä yms. koko ajan mukana, kun on tottunut säännöllisiin menkkoihin.
 
Voi kurjuus Rapu78, että meni mönkään teidän ivf! :( Voimahali! :hug: Toivotaan, että pitkällä kaavalla onnistais... Voin kuvitella miten kurjalta tuntuu, kun oma kroppa pettää! :| Itse kans hieman pelottaa, että minkälaisia soluja sieltä tulee, kun tähän asti ei minusta ole mitään vikaa löytynyt... Jospa ne on sitten niissä soluissa! :'( Miehellä hieman siittiömäärä alentunut, mutta sekään ei ole ollut hälyyttävä joka näytteessä... Nyt täällä itsekkin toivon parasta ja pelkään pahinta... Ensimmäisen sumun otin tänä aamuna, että tästä se lähtee! Pakko kai sitä on jo uskoa siihen! :)

Sebu08 Tervetuloa mukaan vaan! :D Mukava, että joku kokeneempikin mukana meidän tukena... Mua pelottaa jo etukäteen punktio, kun mulla molemmat inssit sattuivat tosi paljon ja veri lensi! :( Niin oon ihan varma, että kaikki toimenpiteet ivf:ssä sattuu myös... Mutta sisulla mennään! ;)
 
Rapu78 ymmärsinkö oikein, että teillä oli nyt eka IVF? Meillä tehtiin silloin eka IVF lyhyen kaavan mukaan, ja hoito meni ihan reisille. Lääkärimme lohdutti silloin, että eka hoito on tietyllä tavalla "koe"-versio, jotta tiedetään, miten keho reagoi annoksiin. Toiseen hoitoon on jo paremmat edellytykset lähteä, kun on jo joku kokemus mihin pohjata uutta hoitoa. Me saatiin ekasta hoidosta kaksi juuri ja juuri siirtokelpoista yksilöä, joille ei juurikaan annettu toivoa. Ei niistä mitään tullutkaan, mutta seuraavasta punktiosta saatiin jo 12 siirtokelpoista alkiota. :) Toivotaan että pitkä kaava johtaa parempiin tuloksiin! :)

Ja meidän onnistumisista vielä.. olen niistä kiitollinen joka päivä ja ne tuo myös lohtua tämän kaiken keskellä. Tie on kuitenkin ollut pitkä ja vastaan on tullut lukemattomia pettymyksiä, epätoivoa ja ahdistusta, ennen kun ollaan päästy tähän hetkeen. Haluan vaan sanoa teille kaikille, että tiedän myös ne epäonnistumiset ja pettymykset. Mietin itse pitkään, että onko minulla "oikeus" enää tulla tänne, mutta tämä tie ei varmaan koskaan tule olemaan helppo, joskin helpompaa nyt kuin ensimmäisen kohdalla. Täällä on vaan niin paljon helpompaa purkaa mietteitään, kuin ystäville, jotka eivät tiedä mistä puhun. Saikohan tästä mitään tolkkua, yritän vaan sasnoa, että toivottavasti en pahoittanut teidän kenenkään mieltä tulemalla tänne. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sebu08 tottakai sinulla on oikeus olla täällä. Oikeastaan aika ihailtavaa, että olet jaksanut noin monia hoitoja...
Olen itse ainoa lapsi ja aina liputtanut sen puolesta, että lapsimäärää ei pitäisi jättää yhteen "huvin vuoksi" (eli jos on mahdollisuus yrittää saada useampi lapsi). No nyt on selvää, että meille tulee sitten korkeintaan se yksi lapsi, jos sitäkään. Mulla ei taatusti jaksaminen riitä tähän rumbaan uudestaan jos onnistuttaisiin saamaan yksi onnistunut lopputulos. Tähänkin asiaan piti jo tehdä surutyötä :(

Kiitos paljon lohdutuksesta! Tämä oli siis tosiaan eka IVF. Meitä ei kyllä klinikalla pahemmin varoiteltu etukäteen (paitsi siinä vaiheessa kun ehdotettiin inssiä punktion sijaan). Punktiossa taas ahdisti kun hoitajat eivät ilmeisesti ainakaan olleet lukeneet meidän papereita, kun kaikki puhuivat niin itsestään selvänä siirrosta, vaikka itse olin jo alusta alkaen varautunut ettei siihen päästä. Pahinta tässä on ollut se huonojen uutisten lisääntyminen koko ajan (alussa ei mitään selkeää syytä oikein ollut ja luomuraskautta pidettiin melko todennäköisenä) eli pelottaa miten tämä jatkuu.
Seuraavissa hoidoissa tulen olemaan taatusti vielä enemmän paniikissa siitä onko folleja ja jos punktioon saakka päästään niin onko niissä soluja. Huoh!

Ai niin unohtui laittaa tsempit Juliet83:lle eli paljon onnea teille matkaan!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Rapu78 uskon, että varmasti surettaa ja turhauttaa. Lohdutukseksi täytyy sanoa, että onneksi tämä oli kuitenkin ensimmäinen ivf yritys, joka saattaa tosiaan olla se jonkinmoinen testaus-kerta kaikkien lääkitysten yms. suhteen. Toisaalta voin vain kuvitella, että silti harmittaa ja tuntuu pahalta! Tsempitykset! Keräähän voimia hetki ja katso sitten, miltä tuntuu ajatus uudesta yrityksestä.

Kiitos punktiokokemusten jakamisesta sebu08. Rohkea olet, kun olet pystynyt/jaksanut/uskaltanut lähteä tähän rumbaan uudelleen. Minulla on kaksi kolmesta inssistä ollut kivuliaita kokemuksia, joten sen puolesta jännittää kuinka punktiossa käy, jos sinne saakka koskaan päästään. Mutta millekkään lääkkeille en tietääkseni ole allerginen/yliherkkä, joten kaikki apu sen puolesta punktiossa otetaan vastaan.

Juliet83 tsempitykset!

Tänään vessakäynnillä vuodin jonkin verran kirkasta verta? Mitä ihmettä? Tänään on siis kp10 ja kahdeksan päivää pistoksia takana. Vuoto ihmetyttää minua kovasti, osaako joku kertoa mistä mahtaa olla kyse ja onko teillä ollut vastaavaa? Onneksi huomenna on toinen folliultra, niin voi tätä asiaa ihmetellä. Toivottavasti vuoto ei jatku...
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Amele mulla on sellainen hämärä mielikuvia, että hormonivalmisteet voisivat ohentaa limakalvoja. Voisiko olla että limakalvoon olisi tullut pieni haava, joka vuotaisi kirkasta verta? Onneksi sinulla on kuitenkin huomenna ultra, jossa voit kysyä asiaa.

Missä te muut käytte hoidoissa? Me ollaan käyty kaikki hoidot Fertinovassa.
 
No voi pöh miten tän pinon hoidot nyt lähti käyntiin!
Voimia teille kaikille, vielä tää voitoksi muuttuu!

Ja tervetuloa sebu08!

Täällä neljäs piikityspäivä, kp7 meneillä. Gonal F 225 annostuksena ja Synarel jarruna. Ja siis pitkän kaavan kautta mennään. Synarel-annostus puolittui piikitysstartin myötä ja sitä myötä helpottu myös vaihdevuosioireet -onneksi! Osittainen lobotomia tässä silti on päällä, kuulemma tuon jo muutkin huomaavat :LOL:
Tiistaina tarkastetaan ja tarvittaessa korjataan annostusta, ja viikon päästä siitä sitten toivottavasti keräyshommiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Tsemppiä idealisti käyhän päivittämässä kuulumisia hoidon edetessä.

Täällä käyty tänään toisessa folliultrassa ja plääh rakkulat eivät olleet juuri kasvaneet edellisestä käynnistä. Lääkäri oli hiukan ihmeissään, miksei mitään ollut tapahtunut. Limakalvo oli myös ohentunut ja siitä ilmeisesti johtui se eilinen verenvuotokin. Follit olivat siis tallella ja niitä oli useita, mutta olivat edelleen pieniä. Lääkäri väläytteli sellaista vaihtoehtoa, että edellisessä luomukierrossa olisi kuitenkin tapahtunut jonkinmoinen raskaudenyritys, jonka vuoksi raskaushormoonia olisi veressä, joka taas aiheuttaa sen, että follit eivät lääkkeistä huolimatta kasva. Tätä aavistelua puoltaa myös se minun erikoinen viikon tiputteluvuoto ennen kunnon vuodon alkua. Plaah, mä en tajua, miten tää voi olla näin pirun vaikeaa! Ei oikein tiedä itkiskö vai nauraisko. Lääkärissä mua lähinnä nauratti. Nyt kokeillaan kuitenkin vielä, josko follit rupeisivat kasvamaan, lääkityksiä hieman muuteltiin ja saankin piikitellä itseäni joka ilta kolmella eri pistoksella vielä tämän viikon. Puregonin ja Orgarutlarin rinnalle otettiin vielä Menopur. Perjantaina katsotaan tilanne kolmannen kerran ja silloin päätetään tehdäänkö punktio maanantaina vai keskeytetäänkö hoito. Pitäkää naiset peukut pystyssä, että kroppa tästä lähtisi toimimaan. Minäkin pidän peukut pystyssä teidän kaikkien puolesta! :)
 
Mä tulen tänne kans. mulle on määrätty Gonal-F pen 900 IU/1,5ml eli 300 annosta kerralla. viitenä perättäisenä iltana. ja Orgalutran 0,5 ml x 2. eli kahtena perättäisenä iltana. Aloitan hoiton heti kun menkat alkaa kp 2 kohdalla.

Olen 35 vuotias. yritetty on lasta 9/2010 alkaen. Minulla on ennestään yksi poika, hän on ollut luojan lahja. Eli en ovuloi kuin joskus ja jouluna. Miehelle yhteinen lapsemme on ensimmäinen ja minulle toinen !


Meille ei muita hoitoja edes ehdotettu kuin siis IVF.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä Amele ja Rapu78! :heart: Niitä tarvitaan tässä matkan verralla varmasti me kaikki oikeen paljon... Voi kurjuus Amele, ettei follit olleet kunnolla kasvaneet, toivottavasti lääkkeen lisäys auttaisi ja siellä odottaisi seuraavassa ultrassa oikeen monta! :p Pidän sulle kyllä kovasti täällä peukkuja! :heart:
idealisti Miltäs ultrassa näytti? Pidän peukkuja myös sinulle, että kaikki menisi hyvin! :)

Täällä on nyt sumuja otettu muutama päivä, eikä vielä ainakaan mitään oireita ilmaantunut! Mutta eiköhän nekin kerkee vielä tulla...:) Eniten ärsyttää tällä hetkellä, kun sumut maistuu niin pahalle suussa! : / Mutta onneksi on vain hetkellistä... Nyt vaan odottelen kovasti menkkoja alkavaksi, kun niiden pitäisi tässä kohta puoleen tulla! Toivottavasti ne olisivat sitten viimeiset pitkään aikaan! :p 22.päivä on sitten eka ultra, jossa näkee miten sumut tehonnut ja pääseekö piikittelemään.

Niin ja tervetuloa mukaan InLove! :)
 

Yhteistyössä