Jännitysniska...

Oukei :/ , no se varmaan tosiaankin vaikuttaa asiaan!!! Ärsyttävää, et mikään ei ikinä tapahdu ilman, että joutuu vaatimalla vaatiin. Onhan se ny hitsipillit eri asia närästääkö vai onko hermot jumissa... Noi nexiumithan kyllä auttaa aika nopeesti, jos happovaivoista on kyse. Mulla ei kyllä ikinään närästä sanan varsinaisessa merkityksessä, pelkästään toi röyhtäily ja kurkunpäätunteet.
 
Keisari: Olen todellakin miettinyt alanvaihtoa, koska entiset työt ei tule onnistumaan enää. Toimisto- tai myyntihommia varmasti tulen jatkossa tekemään. Todennäköisesti oppisopimuksella kouluttautuisin kaupalliselle alalle. Siihen saa jotain erityistukea, jos joutuu terveydellisestä syystä vaihtamaan ammattia.
Mulle kirjoitettiin lähetteeseen 20 fysioterapiakäyntiä, joista siis puolet on kohta käytetty.
Tuon koulutusjutun vuoksi soitin hoitavalle lääkärille (ortopedi). Hän aikoi laittaa kiirreellisen ajan mulle vastaanotolle, jotta saisin nopeasti häneltä todistuksen selästä työkkärille. Mutta lääkärin pitää siis nähdä tämän hetkinen tilanne, ennen kuin on lupa todistuksia kirjoitella. Omt-fysioterapeutti kirjoittaa siis hänelle todistuksen, mitä mieltä hän on selästäni ja mitä hoitoja olen saanut. Nyt vain odottelen lääkäriaikaa.

PÖPÖ: Kiva, kun päänsärky on helpottanut!

Elina: Mulle sanottiin, että selkäranka on rintarangan kohdalta suora. Siinä on myös mun pahimmat lukot ja kivut. Lukothan ei siis ole meinannutkaan aueta siinä kohdassa.
Mä olen käsittänyt, että mullakin puutumiset ja huimaukset voi johtua pelkästään lihasjumeista. Voihan hermot olla silloinkin jumissa jossakin välissä.
Ja olipas todella törkeästi kommenoitu sun vaivoista omalääkäriltä :|
Mulla oli pahimman puutumisen aikaan toinen suupielikin puutunut. Ei näkynyt päälle päin eikä huomannut puheessa, mutta tuntui. Ja sanoin miehelle aina, että tuntuu, että kuola valuisi suupielestä :ashamed:

Mullahan on myös refluksitautia. Tähystyksessä todettiin, että mahanportti (muistinkohan oikein) on tosi löysä ja siitä johtuu. Mulla se on ollut erittäin pahana välillä. Nyt syön säännöllisesti Zolt-lääkettä. Se on auttanut. Mutta, joskus olen huomannut, että nämä selänseudun vaivat tuntuu myös etupuolella. Joskus ei tiedä onko kyse närästyksestä vai rankaoireista. Nimittäin joskus tämä närästystunne helpottaa, kun mies naksauttaa selkääni. Ihmeellistä. Närstyksen ollessa pahempana, mulla oli myös ikävää oloa nielussa ja kurkussa. Juuri sellaista kun te olette kuvailleet. Kuin pala olisi ollut siellä.

Kau: Jos sun oireet on alkanut selvästi kolarin jälkeen, olettaisin, että johtuvat siitä. En nyt muista oletko käynyt vain hierojalla (asuitkohan sinä liian kaukana omt-fysioterpeuteista?), mutta arvelisin, että omt osaisi auttaa siinä asiassa. Luinkin vasta jostain, että usein niskavaivat voi joutua juuri autokolareista tai vastaavasta.

Nyt lapset villiintyy liikaa, joten iltapalan laittoon!
 
kau
mä oon syöny nyt maanantaista asti lanso nimistä refluksi lääkettä.ei ainakaas vielä oo mitään muutosta tapahtunu.kuinka pian niiden pitäis tehota?tänään on tuntunu taas aika pahalta kaulassa ja hengitys tuntuu raskaalta.mulla ei siis oo koskaan aiemmin ollu näitä kaula vaivoja ku nyt marraskuun alusta alkoivat. :(
oon siis nyt käyny n.5 kertaa tavallisella hierojalla.täälläpäin ei oo tuota omt-terapiaa.tulis liian kalliiksi kulkea oulussa asti.
aattelin että jos kävis siellä erikoislääkärillä eka ja jos sais lähetteen sinne magneettiin.ja jos sais todistettuu että johtuis kolarista vaivat nii vakuutusyhtiönhä pitäis korvata nää hoidot mulle.kolarin jälkeen lääkäri kirjas ton rintalasta kivun ylös...
 
Mulla todettiin kaulan ja selän röntgenissä oikoryhti rintarangassa, eli suomennettuna selkäni on liian suora hartioiden kohdalta. Ja tuosta huimaamisesta sen verran, että luulen huimaamisen johtuvan juuri noista kallonpohjan lihasten kireydestä, koska silloin kun kallonpohjan lihakset jumittaa oikein kunnolla niin huimaukseni pahenee, myös päänsärkyni on silloin pahimmillaan, tulee oikein sellaisia vihlaisuja takaraivolta ohimolle.
Onkos teillä muilla ollut elohiiriä päänahassa? Itsellä tuossa pari päivää sitten tietyssä asennossa rupesi päänahka puutumaan vasemmalta puolelta ja sykkimään siitä kohdalta oudosti :headwall:
Olen menossa ensiviikolla omallelääkärille, joka yleensä vain pyörittelee silmiään oireilleni ja kehottaa jumppaamaan ja olenpa joskus saanut häneltä ajan jumpparillekkin. Nyt aion kuitenkin pysyä tiukkana ja vaatia lähetettä neurologille, ja sieltä toivottavasti saisin lähetteen magneettiin. Haluaisin jo ihan siitä syystä magneetin kun minulla on todella paha migreeni, se alkaa yleensä vasemman puolen raajojen ja kasvojen puutumisella,sitten tulee näköpuutoksia,sekavuutta,oksentamista ja helvetinmoinen pääkipu, onneksi kohtaukseni ovat nyt olleet harvassa kun olen syönyt magnesiumia ja möllerin kalaöljyä. Tuo magnesiumi auttaa muuten lihastenkin kunnossa pysymiseen, että kannattaa kokeilla :attn:
Aloitin nyt uudenlaisen elämän, josko saisin sillä lihakset kuntoon.
Lopetin tupakoinnin, aloin harrastamaan säännöllistä liikuntaa ja tavoitteena olisi reilun kymmenen kilon painonpudotuskin kesään mennessä. Olen nyt siinä pisteessä kipujeni kanssa että teen lähes mitä vain että saan taas terveet hartiat ja niskan.
Ja nyt kun lapsosetkin ovat jo sen ikäisiä ettei tarvitse ihan hirveästi kanniskella niin voi olla otollinen hetki aloittaa muutenkin terveellisemmät elämäntavat, josko tämä sitten auttaisi ;)
Tulipas taas pitkät sepustukset.
Hauskaa ja huimaamatonta sunnuntaita kaikille :wave:
 
Kau =) ! Mulla toi lääke on auttanu jo n. 3-4 pvn kuluessa. Sitte muutes tulee saman laisia oireita, mm. raskas hengitys, jos on tuolta lapojen välistä jumissa; jotenkin kokonaisvaltasen ahdistava olo? Joskus oon saanu sen laukeen silleen, et menee selälleen lattialle ja koittaa pyöräyttää hartioita, tai koittaa taivuttaa rankaa varovasti taaksepäin esim. tuolinselkämyksen reunaa vasten.??? Joku kirjotti palloista tai pyyherullasta (keisari) ne on varmaan tosi kätevät...

Kantsii muuten kysellä viä noista fysioterapiapisteistä (itekkin asun pienellä paikkakunnalla) et käykö siä OMT-ihminen esim. jonain päivänä viikossa? Täälä ainakin on tollanen käytäntö.
 
Marge1: :wave: Minä kuulin kans tuosta magnesiumin hyvästä vaikutuksesta lihaksiin, olenkin nyt popsinut sitä säännöllisen epäsäännöllisesti vajaan 2kk:n ajan. Ja toiveissa ois kans pieni painon pudotus, säännöllinen liikunnan avulla ja pitäs yrittää vältää jatkuvaa napostelemista. Meil lauantaisin karkkipäivä koko perheellä. Ja hitto, niistä jäi osa syömättä. Kuka ne mahtoikaan tänään popsia? Minä!! Mitenkähän rankaisisin itseäni?

Mammax: Itselläni kokemusta toimistotöistä ja kaupallisen alan töistä. Kaupallisen alan työt voivat olla myös tosi raskaita. Ainakin ruokakaupassa joutuu kantamaan ja nostelemaan painavia laatikoita ja työtahti saattaa olla todella rankka. Ja kassatöihin ei tän vaivan kanssa kyl kannata ainakaan mennä! Mutta muissa paikoissa myyntityö voi sitten olla täysin erilaista, vaikka vaatekaupassa tai kenkäkaupassa tms löytyy varmasti paljonki sopivia Toimistotöissä sitten ei ole juurikaan ollut fyysisesti raskaita hommia, mutta jatkuva istuminen ottaa tietty niska-hartiaseutuun kans paljon. Sen saa varmasti paremmin hallintaan, kun vain muistaa istua oikein....
Oletko sä nyt kuitenkin ollut kokoajan töissä? En muista?? (horopää minä!)
 
Elina-81 ja muut:Neurologi teki mulle samat kokeet kun sullekkin elina. Sillon joskus kerroit niistä. käski tehdä erinäisiä "temppuja", haastatteli tosi tarkasti, tutki silmiä...kyseli paljon.
no sanoi, että ei epäile ms-tautia. kaikki siis kunnossa. ihmetteli kuitenkin niin paljon oireita ja tahtoi poissulku mielessä magneetti kuvan.
eli sanoi, että niiden testien perusteella olen yli 95% varmuudella terve, mutta ei voi vannoa 5% varmuudella..eli mahdollisuus sairauksiin on. eli siis menin kuvaan. sanoi, että ei kukaan voi niiden tesiten perusteella vannoa 100% varmuudella että aivoissa ei olisi mitään häikkää. eli ihan poissulku kuva.
sanoivat heti yksityisellä, että tuloksia ei saa heti. ainoastaan jos jotain kiireellistä löytyy päästä, kuten kasvain tai jotain. no mä itkee pillitin siellä, että ihan kauhee joulu tulee, että kertokaa ees jos siellä ei ole mitään. ei tarvi kertoo jo on! mutta en tahdo turhaan pilata joulua. no sain ne ympäri puhuttua ja terveen paperit. jiihaa!
no maksoi yli 300e, muistaakseni lähemmäks 400e.
sain ajan heti seuraavalle päivälle helsinkiin. eli odottamaan ei yksityisellä kyllä joudu!
mielenrauha! kyllä kannatti!!!
oireet puolittui samantien. sain myös jotain lääkettä, mitä söin viikon.
semmosta! oireita on edelleen, ei kuitenkaan huimaa. paniikin tunne poissa. turta olo poissa. ainoastaa alaselkäkipua on ja muutenkin niskakipuja, nykiminen vähentynyt magneessiumilla, polttelua edelleen. oireet ei mene paniikin puolelle enää, joten kestän kaiken muun!
 
Apua miten paljon täällä on tekstiä jo.. Ja kun mä en näe lukea kunnolla, niin voin kysellä useampaan kertaan samoja juttuja mitä tuolla on jo kirjoitettu. Että pahoittelut jo etukäteen jos niin tapahtuu!

Täällä on näitä :headwall: :headwall: :headwall: päiviä.
Kaikki tuntuu pahalle ja kuvittelen kuolevani, kun en tiedä mikä mua oikeasti vaivaa.
 
Hei Pöpö! Niiiiiin tuttua toi "kuoleminen" :( ! Ois kiva jos noi lääkäriajat sais nopeemmin -ettei tarvis viikkoja odotella- johan jo senkin voimalla vois henkisesti paremmin. Odottaminen ja itekseen "asioiden" pohtiminen on just niiiiin pelottavaa ja ahdistavaa.
Mulla on kyllä ihan super ihana mies, ei puhu paljo, mutta ottaa isoon kainaloon ja pitää siinä... (voi kauhistus, kyllä se raukka saa välillä paljo kestääkkin :ashamed: ). Koita jaksaa, kyllä se aurinko taas jonain päivänä pilkistää :hug: !!!
 
Mulle on kans tosi tuttua toi kuoleman ajattelu ja varsinkin nukkumaan mennessä ajatukset rupee oikein kasvamaan kärpäsestä härkäseks.
Mutta kuten ketjun pituudesta huomata voi niin meitä on tosi paljon joilla niskat aiheuttaa niin monenlaisia oireita. Ja jos jostakin vakavasta olisi kyse niin luulen että se olisi jo lääkärissäkin huomattu tai edes testattu. Olen itse laitellut googleen näitä oireitani ja aina haun tulos on sama, oireluettelon perusteella minulla on kasvain,ALS.ms-tauti, syöpä ym... Nämä niskaoireet sopivat niin hyvin kaikkiin vakavien sairauksien oireisiin että helposti tulee itsekkin luultua että sairastaa jotain noista sairauksista. Itseäni auttaa se että puhun miehelleni ja uskottelen itselleni että olenpä hölmö kun luulen kuolevani, sillä kaikkihan me kuolemme joskus :/
Täytyy vain keksiä itselleen puuhaa päiväksi ja väsyttää itsensä että saa illalla unen päästä hyvin kiinni ja jos niskat vaivaa niin voi ottaa särkylääkkeen ja lihasrelaxantin niin pääsee kivuttomasti unten maille.
Tsemppiä kaikille. :wave:
 
Hei! Saatte musta rasitteen =) joulupukki toi koneen, ja NYT se toimii !!! Mulla on käytössä Pronaxen 500mg, ja se toimii vaivaan kun vaivaan, selvittää pöpperöisen päänkin ja on kohtuullisen vatsaystävällinen :) !
 
=) =) "Sittenhän meitä on jo kaksi maanvaivaa täällä" =) =) :LOL:

Olen nyt viimeks kokeillut tota pronaxen 500mg, mulle siitä ei ole apua. Ei lähde päänsärkykään sillä pois :'(
Olen kait jo täysin immuuni kaikille lääkkeille. :|
 
Mä olen tällä hetkellä pärjännyt aika hyvin Ibusalilla. Se vie pahimman kivun pois. Joskus tulee sitten migreenityyppistä kauheaa kipua, johon ei sekään auta. Silloin olen sängynpohjalla suurin piirtein. Kävelykin ottaa kipeää päähän. Näitä on nykyään niin harvoin, että yritän pärjätä ilman vahvempia lääkkeitä.
Aikaisemmin otin tällaisissa tapauksissa Ibusalin lisäksi Panadolin. Uskalsin ottaa näin, koska sairaalassa mulle on myös tällainen yhdistelmä annettu usein vaikean synnytyksen jälkeen.

Keisari: Mä olen kotona tällä hetkellä lasten kanssa, mutta olen työkkärin kirjoilla. Nuorin täyttää keväällä kolme vuotta, joten olis aika palailla työelämään. Seitsemän vuotta olen ollut kotiäitinä. Välillä olen ollut toimisto/myyntitöissä miehen firmassa. Pisin jakso oli puoli vuotta ja sen lisäksi lyhyempiä jaksoja silloin tällöin.
 
Noista särkylääkkeistä tuli mieleeni, että jos on pelkkää jännityspäänsärkyä niin niihin ei auta särkylääkkeet, vaan päinvastoin ne saattavat pahentaa vaan sitä särkyä. Yleensä itse koitan kärvistellä viimeiseen asti ilman särkypillereitä(ibumax400). Hyväksi olen kokenut sellaisen keinon että painaa peukaloilla tuolta takaraivosta molemmin puolin siitä niskan ja pään välistä, onpas hassusti selitetty =) mutta se saattaa laukaista jännitystä ja hellittää päänsärkyä. Toinen keino on sit hieroa kevyesti ohimolta. :attn: nämäkään keinot ei kyllä aina auta mut on kyllä kokeilemisen arvoisia. Ja sitten on nämä tennispallot sukan sisässä ja lattialle makaamaan ja pallot hartioiden alle, ne auttaa kans välillä pahimpiin kipuihin. Ja itse olen kylmägeelien suurkuluttaja :D
 
Marge: Mä kans painelen joskus peukuilla takaraivoa. Sen aikaa vähintään helpottaa, kun jaksaa painella, joskus saattaa jopa käydä niin, että se painelu sit pahentaakin kipua... Ja kylmägeeliä hieron niskaani vähän väliä, tosin mulla on käytössä "horse power" , joka siis tarkoitettu hevosten jalkojen hoitoon. Mut samaa matskua kuin kylmägeelikin. Pitää vaan vähän miettiä, et milloin sitä voi käytää, kun tuoksuu niin voimakkaasti mentholille tms., et kaikki kyl huomaa heti hajun. Ja hieron sitä niskaan ja takaraivoon, hiusrajalle asti, hieman hiusten puolellekin...on sit niinku hiukset aika töhnässä.

Pöpö: Toivottavasti voit tällä viikolla jo paremmin!

Mammax : Mulla suunnilleen sama elämäntilanne kuin sullakin, tosin nuorin täytti jo vuosi sitten 3v, sitä ennen olin 5v täysin kotiäitinä ja töitä siis olen etsinyt....Tiedän, että olen vaivojeni takia missannut ainakin 2 työpaikkaa...toinen niistä kyl harmittaa...ois ollut mulle sopivaa toimistotyötä. Olin just silloin jäänyt sairaslomalle ja soittivat täältä työpaikasta, en tohtinut mennä edes haastatteluun, oli just silloin tosi ahdistavat oireet, olinkin kyllä sit kuukauden sairaslomalla yhteen pötköön... Karenssiahan siitä ei tietty tullut kun olin jo sairaslomalla, kun soittivat... Mä panikoin just näiden työpaikka-asioiden kanssa tosi paljon. Pelottaa ottaa töitä vastaan ja nolottaa sit jos olenkin tosi kipeänä siellä koko ajan, en osaa olla tekopirteä, jos olo tuntuu paskalta, niin se näkyy kyllä päällepäin. (Tai niin luulen?)
 
Minulla kans tuo horsepower käytössä..paras geeli kokeilemistani.
Ainoa miinus on se vihreä väri, se tahtooo puskee vaaleiden vaatteidenkin läpi ja sitten se että se on aika tahmaista ja voimakastuoksuista :p
 
En ole kerennyt pitkään aikaan tänne palstalle, niinpä vastaan nyt Elinalle, että kyllä olen antanut palautetta asioistani ja annan tästä eteenpäinkin.
Eikö teille jotka kärsitte jännitys päänsärystä ole ehdotettu Triptylin kokeilua?? Se nostaa kipukynnystä pienillä annoksilla ja suuremmilla annoksilla se on mielialalääke. Ei noi tavalliset tulehuskipulääkkeet siihen auta. Ainoastaa kun niska on pahasti tulehtunut Burana saattaa auttaa kuurina otettuna. Mun kaverilla jolla ei ole MS-tautia Triptyl auttoi niska vaivoihin, välillä se koitti olla ilman lääkettä ja niskavaivat palasi ja hän aloitti lääkkeen uudelleen. Koittakaapa ehottaa sitä, kun käytte lääkärissä!
 
Hannele98: Mä ehdotin viime kuussa lääkärille, et josko saisin koklata tota tripytyl-lääkettä? Lääkäri oli reumalääkäri ja antoi muutenkin mulle uusia lääkkeitä reumatulehdukseen, ni oli sitä mieltä, että ei kannata montaa uutta voimakasta lääkettä aloittaa samanaikaisesti, et tietää sit paremmin jos jokin aiheuttaa sivuvaikutuksia. Niinpä en sitä sitten saanut!

Sovimme viime kerralla omt:n kanssa, etten nyt yritäkään venytellä niskoja. Tänäiltana sit oli pakko jo hiukan venytellä, kun alkoi kovin ahdistaa, taivutin päätä oikealla hartiaan päin ja kuului, poks. Aah!! Miten helpottunut olo onkaan ollutkaan nyt loppuillan! Jihuu!! Eipä ole enää juurikaan särkyjä, pääsi ilmeisesti hermo pois pinteestä. Kauankohan kestää tämä ihanuus tällä kertaa??
 
Jee poksahduksille =) !!! Ihana tunne kun pääsee "pinteestä". Toivottavasti se nyt on ja pysyy !!! Musta tuntuu kans välillä et on "pakko oikoo" niskaa - ja joka muutakin paikkaa- ja monesti se, et sen saa naksahtaan helpottaa.

...tää tuntee ittensä poikkeevaks... mulla noi pronaxenit tuntuu tosiaan kyl auttavan (no ei ny umpijumissa kokonaan oireita pois vie, mut auttaa kestään oloja, ja päänsäryn ne poistaa). Tai sitte mä oon nii pöljä ja ne vaikuttaa muhun plaseboina :eek: !?! Vähän se fysiatrikin sillon ihmetteli, kun sanoin pelkkää kipulääkettä ottavani... outoo.
Samaten mun niska haluu, et sitä lähinnä "haudotaan" lämpimässä -mulla on aina huivi lämmikkeenä ja se lämmitetty kaurapussi on jotain niiiin ihanaa.

Mua sit taas ottaa kaaliin tää mun nielu ja kurkun kuristus (tänään se on karheillu koko päivän), siit on niin samperin helppo lietsoo paniikkia, et koko nielu turpoo umpeen. Mistäs mä tiän mikä siinä oikeesti on vialla :/ -huokaa.
 
Itse ole miettinyt noita niskan poksahduksia että ovatko ne hyvä vai huono merkki?? Eilenkin suihkussa käänsin päätä ja kuului ihan hirveä poksahdus niskarangasta, tuli hiukan sellainen olo että katkeaako koko niska vai mistä tuollainen ääni voi kuulua. Olen nyt joka ilta yrittänyt hiukan venytellä niskojani ja pyöritellyt olkapäitä ja olkapäistäkin kuuluu melkoista rutinaa, toivottavasti se on merkki parempaan suuntaan. :headwall:
Eilinen oli kyllä pitkästä aikaa taas todella kakka päivä kun kipuili koko kroppa, käsiä pulputti ja jalkoja pulputti, tiedä sitten sitä kun aloitin liikunnan tuossa viikonlopun paikkeilla josko kehoni sai shokin kun lihakset joutuivatkin työskentelemään pitkästä aikaa :LOL:
Mysan Mulla kans illalla tuntu kurkussa siltä että siellä olisi kilokaupalla ylimääräistä nahkaa tai jotain, myös niskan puolella tuntu että se olisi jotenkin ihan lysyssä. Hyvää tiistaita kaikille :wave:
 
Mä muistaakseni jo aikasemmin kerroin, että omt sanoi rusahtelun ja naksumisen olevan hyvä merkki. Se on merkki siitä, että eteenpäin on päästy. Ja on mahdollisuudet toipumiseen, kun paikat aukeavat.

Marge1: Millaista on pulputus lihaksissa? Mulla nimittäin tuossa oikealla puolella ylävatsalla joskus pulputtaa joku hirveästi. Kerrankin en saanut koko yönä nukuttua, kun koko ajan tuntui. Välillä ei pitkiin aikoihin tunnu mitään, sitten taas joku päivä pulputtaa välillä tai yhtäkkiä nykäsee (olen verrannut samaan, kun vauva mahassa potkaisisi), että ihan säpsähän. Mutta olen tätä tunnetta kuvannut juuri pulputukseksi. Joskus samassa kohdassa jää kramppi päälle. Sairaan kipeä, eikä laukea millään. Lääkäri epäili palleatyrää, mutta sitä ei löytynyt. En tiedä onko tunne suolistossa (mulla on ollut suolistovaivaa myös :ashamed: monivaivainen) vai lihaksessa. Loppu kuusta menen muun asian vuoksi lääkäriin tk:hon, mutta siellä ei saa vaivata lääkäriä kuin yhdellä asialla per käynti :/ Mutta ehkä silti yritän kysyä tästäkin. Hoitajan mukaan lääkärit kyllä usein vastaavat, ettei ota kantaa tällä kertaa, varaa uusi aika. Menipäs vähän aiheen vierestä.

Mulla on taas tänään pahempi niska. Hiusrajasta alkaa kauhea jäykkyys ja päänsärky alkaa vaivata pikku hiljaa. Mä oon yhdistänyt tämä (nykyään harvoin olevan) niskajäykkyyden nukkumiseen. Jos nukun joku aamu pitempään viikonloppuna, niin on heti niska jumissa muutaman päivän. Eli pitäisi löytää se oikeanlainen tyyny, mutta olen unohtanut sen etsimisen joulun jälkeen.
 
Enpä kauan saanut nauttia tosta ihanasta olotilasta! :( Heti kun heräsin, niin samat juilimiset oli heti päällä. Musta kans tuntuu, että yön jälkeen niskat hankalammat, tai eivät ainakaan levänneen oloiset. yks kallis ergonominen tyyny on, mut kaapissa, ei ollut mulle hyvä. voishan tuota koklaa ostaa toisenlaisen.
Mulle kans sanottu, et naksuminen on merkki, et paikat alkaa paranemaan! Olkaamme siis iloisia, jos paikat naksuu ja paukkuu.
ja ja...mitähän te tarkoitatte tolla pulputtamisella? Mulla syksyllä oli parin vko:n ajan hieman kuin "iso" elohiiri oikealla puolella ylävatsaa/kylkeä, lihakset ihan näkyvästi pomppi siinä. Onkohan se pulputtaminen vähän tota samaa. ja sitä ennen koko vasemman käden etusormi vipatti vähän väliä. Nyt ei ole ollut ainakaan 3 kuukauteen mitään vastaavaa.
Löysin yhden keskustelupalstan, johon oli laitettu hyviä kuvia mihin osaan kehoa missäkin selkärangankohdassa oleva vika vaikuttaa. Laitanpa linkin, jos jotakuta kiinnostaa. http://terveyskeskus.net/forum/index.php?topic=11.0;all

Mulla meni toi kurkku-tunne ohi kun nikamia auottiin just tosta C4-C6väliltä.. mut vikaa siinä vieläkin on...
 
Tuo "pulputus" tuntuu siltä kuin ihon alla menisi yksi iso kupla tai monta pientä kuplaa, useimmiten minulla näitä kuplimisia tulee juuri käsiin tai jalkoihin. Ehkä voisi verrata jos mahassa hirveesti ilmaa niin senhän tuntee sellaisena kuplimisena vatsassa, minulla näitä tulee vaan sitten lihaksistoon, ehkä outoa mutta siltä se tuntuu. Yleensä tämän kuplimisen jälkeen tulee sitten jonkinlaisia elohiiriä samaan kohtaan.
 
miten paljon vaivoja voi tulla jo niskan ja hartioiden jumittamisella :eek: Tätä kun lukee, niin voi vaan hämmästyä.

***
Omaa napaa; Nimimerkin vaihto vois tehdä hyvää, vaikka jotenkin kuvaavampi nimimerkki kuten kävelevä zombie voisi nyt olla paikallaan.. Ei vais.
Perjantaisen hieronnan jälkeen jo sunnuntaina oli taas ihan "normaali" olo. Siis en ollut enää kipeä hieromisesta, enkä siis mistään. Mulla ei ole oikein ollut pitkään aikaan mitään kipuja. Aiemmin oli niskassa polttavaa tunnetta. No, kuitenkin hieronnan jälkeen maanantaina alkoi puristaa tuota takaraivo/niskaa niin että :headwall: Tuntui kun pään lihakset olisi tarkoituksella halunnut rusentaa mun aivot.
Joten soitin tk:seen ja ne käski syödä nyt buranaa tai muuta tulehduskipulääkettä 3 päivässä ja panna voltarenia niskaan. Lisäksi otin yhden sirdaludin. Ja kun mä sitä laitoin niin johan muuten alkoi tuntua puolen päivän päästä, että mä olen kipeä, siis tuntui jopa kipua päässä ja niskassa.

Sitten kysymys: Voiko olla että kun veri alkaa edes vähän kiertämään, niin sitten se kipu vasta tuntuu?

Nyt minulle on iksenyt myös ilmeisesti joku lukkotila kun tuntuu pistävän läpi tuosta keuhkojen kohdalta keskeltä.

Lisäksi mulle on tullut erilainen palantunne kurkkuun. Tämä eoi ole sitä paniikin aiheuttamaa. Olisikohan tämä sitten sitä, mitä teistä jokunen aiemmin jo kertoikin.

Huimaus on hivenen hellittänyt. Viikonloppu oli KAMALA. Huomenna mulla on aamulla fysioterapeutille aika. Toivottavasti se kasaa minut oikein.


:LOL:


Kaikille :hug:
 

Yhteistyössä