Jatkuva riita miehen kanssa siitä, miksi en käytä kihlasormusta koko ajan!

  • Viestiketjun aloittaja koruton
  • Ensimmäinen viesti
Spencer Hastings
Mä oon miettinytr sitä, että pysyykö sormessa tatska siistin näköisenä….
Ei se kyllä useimmissa tapauksissa. Ensinäkin ensimmäinen kerta yleensä haalistuu noin puolella siitä mitä pitäisi olla, ja sitten kun se vihdoin pysyy siinä, niin se pienessä ajassa levähtää nopeasti hieman ja ajan myötä vielä enemmän.

Mulla siis sormessa sivussa tatuointi, joka on n. vuoden vanha ja näyttää jo elämisen merkkejä...
 
Peyote
Ei se kyllä useimmissa tapauksissa. Ensinäkin ensimmäinen kerta yleensä haalistuu noin puolella siitä mitä pitäisi olla, ja sitten kun se vihdoin pysyy siinä, niin se pienessä ajassa levähtää nopeasti hieman ja ajan myötä vielä enemmän.

Mulla siis sormessa sivussa tatuointi, joka on n. vuoden vanha ja näyttää jo elämisen merkkejä...
Jooh… Taitaa olla niin, että ihmiset saavat vastakin luulla, etten ole sitoutunut. :D
 
Mä haluaisin myös, mutta kun en oikein osaa päättää millainen olisi sitten tarpeeksi makee. Pitäs olla joku makee kuvio, sais vaikka peittää koko sormen ja jatkua ranteeseen päin. Tatuoinneissa pelottaa ne värit.
Meillä on ihan vaan haltiakielellä "minä rakastan sinua", mustalla. Sopivasti lauseessa vain 4 merkkiä, joten sopii hyvin sormeen. Sormessa tuntuu haalistuvan tatska nopeaan, mutta täytyy sitte ehkä parin vuoden sisään vahvistaa noita kummallakin. Simppeli, mutta omalta tuntuva ratkaisu.
 
Meillä on sormukset koko ajan. Mutta meille niistä ei käytännön haittaa ole, joten lähes huomaamattomat ovat tuossa sormessa. Mä olen muutenkin sellainen että jos mieleiseni korun löydän niin se on ja pysyy. Nytkin mulla on sormusten lisäksi hopeinen panssariketju kaulassa, ainut kerta kun otin pois, oli 2 vuotta sitten kun mentiin naimisiin. Muuten vaatteista riippumatta se kaulassa on.
 
Ei ole sormuksesta parisuhde kiinni.
Mies ei työssään pysty käyttämään sormusta. Lomilla, juhliin ja baanalle laittaa sormuksen kyllä mutta arjessa se on jemmassa.
Minä pidän aina.
Ei olla koskaan kyllä asiasta riidelty, uskollisuus ja rakkaus ovat ihan jostain muusta asiasta luettavissa kuin sormuksen pitämisestä.
 
viera.s
Joku logiikka sormuksen pitämisessä saisi olla. Jos vaan fiiliksen mukaan menee, niin oikeasti voi sormuksen pitämisestä tullakin parisuhteen tilan mittari. Siis tuollaisessa tapauksessa, kun itse ei tykkää pitää, mutta toinen niin toivoisi eikä pakottavaa estettä pitämiselle ole. Sellaisen pienen epämukavuuden toisen mieliksi sietää helpommin, kun kaikki on suhteessa hyvin, ehkä toinenkin tehnyt toisen hyväksi jotain. Mutta kun on ollut riitaa ja toinen tuntuu mäntiltä, niin ei sellaisen takia tietenkään viitsi epämukavuutta kärsiä yhtään, jos ei itse pidä sormuksen käyttöä omassa suhteessaan pakollisena.

Sormuksesta voi tulla jopa tiedostamatta eräänlainen kiristyskeino. Ja toinen voi ihan perustellusti ottaa asian sitoutumiskysymyksenä, jos aina riidan jälkeen sormus pysyy kaapissa. Ja ulkopuolisetkin saa juoruiltavaa, jos ihmisten ilmoilla sormus on välillä sormessa ja välillä ei. Eli siksi pitäisin itse tärkeänä, että jos sormusta yleensä pidetään muiden keskuudessa sormessa, niin sitä pidetään sitten aina sellaisissa tilanteissa. Ihan ok myös se, että sormus laitetaan vaan suuriin juhliin tai että sitä ei käytetä ollenkaan. Kunhan on joku muu logiikka käytössä, kuin päivän fiilis parisuhderintamalla, koska sellaista en halua ulkopuolisille viestittävän.
 
Joku logiikka sormuksen pitämisessä saisi olla. Jos vaan fiiliksen mukaan menee, niin oikeasti voi sormuksen pitämisestä tullakin parisuhteen tilan mittari. Siis tuollaisessa tapauksessa, kun itse ei tykkää pitää, mutta toinen niin toivoisi eikä pakottavaa estettä pitämiselle ole. Sellaisen pienen epämukavuuden toisen mieliksi sietää helpommin, kun kaikki on suhteessa hyvin, ehkä toinenkin tehnyt toisen hyväksi jotain. Mutta kun on ollut riitaa ja toinen tuntuu mäntiltä, niin ei sellaisen takia tietenkään viitsi epämukavuutta kärsiä yhtään, jos ei itse pidä sormuksen käyttöä omassa suhteessaan pakollisena.

Sormuksesta voi tulla jopa tiedostamatta eräänlainen kiristyskeino. Ja toinen voi ihan perustellusti ottaa asian sitoutumiskysymyksenä, jos aina riidan jälkeen sormus pysyy kaapissa. Ja ulkopuolisetkin saa juoruiltavaa, jos ihmisten ilmoilla sormus on välillä sormessa ja välillä ei. Eli siksi pitäisin itse tärkeänä, että jos sormusta yleensä pidetään muiden keskuudessa sormessa, niin sitä pidetään sitten aina sellaisissa tilanteissa. Ihan ok myös se, että sormus laitetaan vaan suuriin juhliin tai että sitä ei käytetä ollenkaan. Kunhan on joku muu logiikka käytössä, kuin päivän fiilis parisuhderintamalla, koska sellaista en halua ulkopuolisille viestittävän.
Ei kai kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin? Siis toisten sormuksiin? Tai jos kiinnittää, niin ei kai kukaan normaali ihminen sellaisesta mitään ajattele???

Tuntuu ihan kummalliselta,että yhdestä sormuksesta nousee näin suuri ongelma, kun se on kuitenkin vaan yksi sormus.
 
no jaa
No kuvittelisin että ne mun tutut jotka yleensä tietää mun olevan naimisissa tai siitä mitään välittää, tietää myös että olen hoitoalalla töissä, joten tuskinpa mun sormus tai sormuksettomuus kenenkään kielenkantoja jaksaa liikuttaa.

Ja jos jaksaa niin siinähän sitten on sillä ihmisellä taas jotain mietittävää ja puhuttavaa.

Sormuksen pitäminen tai pitämättömyys ei ole ikinä mulle ollut mikään juttu. En juuri katsele toistenkaan sormussormia - paitsi töissä katson pahalla silmällä jos joku uusi ei tajuu ottaa omia pöpöpesiään pois.
 
viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29727386:
Ei kai kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin? Siis toisten sormuksiin? Tai jos kiinnittää, niin ei kai kukaan normaali ihminen sellaisesta mitään ajattele???

Tuntuu ihan kummalliselta,että yhdestä sormuksesta nousee näin suuri ongelma, kun se on kuitenkin vaan yksi sormus.
Jaa, no kyllä mä veikkaan, että useimmat jossain vaiheessa huomioi, että onko vaikkapa työkaverilla sormus nimettömässään vai ei. Vaikka sitä ei nyt mitenkään erityisesti kyyläisi, niin onhan se aika näkyvässä paikassa. Ja mitäs siitä nyt ajatellaan, no vaikka että jaa, tuo on naimisissa/kihloissa. Sitähän sillä sormuksella on tarkoitus viestiä.

Jos sormus yht´äkkiä työkaverin nimettömään ilmestyy, aika moni varmaankin onnittelee. Ja jos se siitä yllättäen katoaa, niin ei ehkä kehdata mitään sanoa, mutta varmasti joku voi miettiä, että onkohan tuo nyt eronnut vai onko riita päällä.

Ongelma ei tietenkään ole ne läheisimmät, joille on tod.näk. sormuksenkäyttötapansa selittänyt. Mutta sellaiset puolitutut, joille ei parisuhdeasioitaan selittele, eikä haluakaan selittää. En haluaisi, että sellaiset turhaan spekuloi mitään, joten sormusta joko käytetään tai ei käytetä, mutta ei samanlaisissa tilanteissa vaihdella tyyliä miten sattuu.
 
Jaa, no kyllä mä veikkaan, että useimmat jossain vaiheessa huomioi, että onko vaikkapa työkaverilla sormus nimettömässään vai ei. Vaikka sitä ei nyt mitenkään erityisesti kyyläisi, niin onhan se aika näkyvässä paikassa. Ja mitäs siitä nyt ajatellaan, no vaikka että jaa, tuo on naimisissa/kihloissa. Sitähän sillä sormuksella on tarkoitus viestiä.

Jos sormus yht´äkkiä työkaverin nimettömään ilmestyy, aika moni varmaankin onnittelee. Ja jos se siitä yllättäen katoaa, niin ei ehkä kehdata mitään sanoa, mutta varmasti joku voi miettiä, että onkohan tuo nyt eronnut vai onko riita päällä.

Ongelma ei tietenkään ole ne läheisimmät, joille on tod.näk. sormuksenkäyttötapansa selittänyt. Mutta sellaiset puolitutut, joille ei parisuhdeasioitaan selittele, eikä haluakaan selittää. En haluaisi, että sellaiset turhaan spekuloi mitään, joten sormusta joko käytetään tai ei käytetä, mutta ei samanlaisissa tilanteissa vaihdella tyyliä miten sattuu.
Mutta jos ihminen ei itse välitä muiden spekuloinneista, ei tarvitse varmaan toisten takia pitää sormustakaan...?

Itse varmaan tykkäisin just kiusata tuollaisten spekuloijien maailmankuvaa pitämällä sitä sormusta ihan "epäloogisesti" ja juuri kun kaikki ovat ihan varmoja, että olen eronnut, mainitsenkin jotain puolisostani.

Mutta tämän ketjun perusteella kuulostaisi siltä, että olisi fiksumpaa olla mitään sormuksia ostamattakaan, kun siitä kerran voi tulla ongelmia niin kotona kuin työpaikoillakin. Ja onhan se sinänsä vähän hassua (mielestäni) että joillekin tuntemattomillekin pitää sormuksella kertoa olevansa kihloissa tai naimisissa. Tarkoitan, että kun mistään muusta asiasta ei sitten viestitä samalla lailla, vaikka ei luulisi siviilisäädyn olevan kuitenkaan omassa persoonassa se kaikkein tärkein asia.
 
vie ras
Jaa, no kyllä mä veikkaan, että useimmat jossain vaiheessa huomioi, että onko vaikkapa työkaverilla sormus nimettömässään vai ei. Vaikka sitä ei nyt mitenkään erityisesti kyyläisi, niin onhan se aika näkyvässä paikassa. Ja mitäs siitä nyt ajatellaan, no vaikka että jaa, tuo on naimisissa/kihloissa. Sitähän sillä sormuksella on tarkoitus viestiä.

Jos sormus yht´äkkiä työkaverin nimettömään ilmestyy, aika moni varmaankin onnittelee. Ja jos se siitä yllättäen katoaa, niin ei ehkä kehdata mitään sanoa, mutta varmasti joku voi miettiä, että onkohan tuo nyt eronnut vai onko riita päällä.

Ongelma ei tietenkään ole ne läheisimmät, joille on tod.näk. sormuksenkäyttötapansa selittänyt. Mutta sellaiset puolitutut, joille ei parisuhdeasioitaan selittele, eikä haluakaan selittää. En haluaisi, että sellaiset turhaan spekuloi mitään, joten sormusta joko käytetään tai ei käytetä, mutta ei samanlaisissa tilanteissa vaihdella tyyliä miten sattuu.
Meillä ei ainakaan töissä tiedä yhtään sormuksen perusteella, kuka on naimisissa ja kuka ei. Sormuksia ei hoitoalalla käytetä (paitsi idiootit, ketkä ei välitä hygieniasta).

Miksi kukaan selittelisi kellekään sormuksenkäyttötapojaan? Mä en itse koskaan katso, onko jollakulla sormusta vai ei. Eikä katso kuulemma mieskään, kysyin.

Mitä ihmettä se kellekään kuuluu, vaikka pitäisin sormusta vaan maanantaisin ja keskiviikkoisin vapaa-ajalla, muuten en? Tai jos ykskaks en pitäisi ollenkaan. En todellakaan vaivaa päätäni sillä, spekuloiko joku nyt mun eronneen jos en enää sormusta haluaisi pitää.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29727386:
Ei kai kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin? Siis toisten sormuksiin? Tai jos kiinnittää, niin ei kai kukaan normaali ihminen sellaisesta mitään ajattele???

Tuntuu ihan kummalliselta,että yhdestä sormuksesta nousee näin suuri ongelma, kun se on kuitenkin vaan yksi sormus.
Todellakin kiinnittää. Itse olen useammankin kerran ollut paikalla tilanteessa, jossa on mietitty jonkun parisuhteen tilaa, kun sormusta ei ole sormessa, vaikka tyyppi naimisissa onkin. Ja yllättävän usein näiden parisuhteissa onkin jotain häikkää ollut eli pettämistä tai suht pian tullut ero.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29727386:
Ei kai kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin? Siis toisten sormuksiin? Tai jos kiinnittää, niin ei kai kukaan normaali ihminen sellaisesta mitään ajattele???

Tuntuu ihan kummalliselta,että yhdestä sormuksesta nousee näin suuri ongelma, kun se on kuitenkin vaan yksi sormus.
Niinhän sitä luulisi, mutta oma kokemus on, että kylläpä sen piru vieköön joku noteeraa. Itse olen ollut joskus töissä ilman sormusta ja mies joskus kertoi, että häneltä oli tultu asiasta oikein kysymään. Vähän sen jälkeen kun mieheni tästä asiasta minulle kertoi, tämä henkilö tuli minulle sanomaan, että "kappas ei ole taaskaan sormusta sormessa". Kyllä nautin tilanteesta, kun sain laittaa käteni näytille hänen eteensä ja siinä se sormus oli. Eli tuolloinkin oletti, ettei minulla sormusta ole.
 
viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29727629:
Mutta jos ihminen ei itse välitä muiden spekuloinneista, ei tarvitse varmaan toisten takia pitää sormustakaan...?

Itse varmaan tykkäisin just kiusata tuollaisten spekuloijien maailmankuvaa pitämällä sitä sormusta ihan "epäloogisesti" ja juuri kun kaikki ovat ihan varmoja, että olen eronnut, mainitsenkin jotain puolisostani.
Haluan antaa itsestäni vaikutelman, että olen luotettava ja johdonmukainen, eikä siihen sopisi tuollainen epäloogisuus. Enkä sitä paitsi halua puolisosta töissä puhua mitään. Olen siis sellaisessa asemassa, että ihan oikeasti täytyy miettiä millaisen kuvan itsestään antaa, ei voi vaan piruillakseen hämätä yhteistyökumppaneita ja asiakkaita. Ne on pääosin miehiä, joten sekin mahdollisuus täytyy aina ottaa huomioon, että sormuksen poisottaminen lisäisi todennäköisyyttä kiusallisille iskuyrityksille. Esiintyy sellaisia muutenkin jossain illanvietoissa, mutta ainakin olen viestinyt parisuhdestatukseni rehellisesti sillä sormuksella, enkä kiusallani ketään hämännyt luulemaan, että olen eronnut.

Mutta siis toinen puoli on se, että jos sormusta käyttää fiiliksen mukaan, niin todennäköisesti sillä ihan oikeasti viestii tiedostamattaankin jotain parisuhteen tilasta. Ja minä olen tarkka yksityisyydestäni, en haluaisi että mieskään mitään tuollaisia puolitutuille paljastaa edes sormuksen välityksellä.
 
vierass
Todellakin kiinnittää. Itse olen useammankin kerran ollut paikalla tilanteessa, jossa on mietitty jonkun parisuhteen tilaa, kun sormusta ei ole sormessa, vaikka tyyppi naimisissa onkin. Ja yllättävän usein näiden parisuhteissa onkin jotain häikkää ollut eli pettämistä tai suht pian tullut ero.
Ootte varmaan aika nuoria? Viimeksi muistan, että sormuksiin olisi kiinnitetty huomiota joskus opiskeluaikoina yli 20 vuotta sitten. Silloin sormuksista pystyi päättelemään, että parisuhderintamalla on jotain menossa. Nykyisellään en usko, että kukaan huomaisi mitään olipa sormus sormessa tai ei. Sitten jos nimi muuttuu, niin siitä voi epäillä, että on mennyt naimisiin tai on eronnut.
 
[QUOTE="hmh";29727949]Siis kuin pieni elämä palstailijoilla oikein on?[/QUOTE]

Kyllä, pieni:

Mutta siis toinen puoli on se, että jos sormusta käyttää fiiliksen mukaan, niin todennäköisesti sillä ihan oikeasti viestii tiedostamattaankin jotain parisuhteen tilasta

Mitenkään muuten ei elämässä asiat mene, kuin siten, miten itsellä. Piste.
 
meillä
isäntä ei ole käyttänyt sormusta 10vuoteen eikä laita sormeensa enää kun kerran töissä meinas koko sormi lähtee sormuksen takia eikä se kyllä sille enää mahtuiskaan ja itse käytän sormusta välillä riippuu missä kunnossa sormet on. mulla tuppaa tulehtuun sormuksen alta iho ja sit otan sormukset pois ja ne voi olla montakin kk poissa kunnes tulee taas mieleen et jos vähäks aikaa laittaa. nyt on sormukse sormessa mut kun ilmat lämpii nii sormukset lähtee taas kaappiin :)
 
koko sormi
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;29727997:
isäntä ei ole käyttänyt sormusta 10vuoteen eikä laita sormeensa enää kun kerran töissä meinas koko sormi lähtee sormuksen takia eikä se kyllä sille enää mahtuiskaan ja itse käytän sormusta välillä riippuu missä kunnossa sormet on. mulla tuppaa tulehtuun sormuksen alta iho ja sit otan sormukset pois ja ne voi olla montakin kk poissa kunnes tulee taas mieleen et jos vähäks aikaa laittaa. nyt on sormukse sormessa mut kun ilmat lämpii nii sormukset lähtee taas kaappiin :)
Nyt on kyllä pakko kysyä että mitä ihmettä sun mies oikeen tekee työkseen?
 

Yhteistyössä