Jatkuva riita miehen kanssa siitä, miksi en käytä kihlasormusta koko ajan!

  • Viestiketjun aloittaja koruton
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="vieras.";29728095]Naiset käyttävät sormuksia miten sattuu. Miehen sormessa sormus tarkoittaa joko että on varattu tai että on homo (peukalosormus). Mies ilman sormusta on vapaata riista.[/QUOTE]
niin voihan sitä aina yrittää.
 
Haluan antaa itsestäni vaikutelman, että olen luotettava ja johdonmukainen, eikä siihen sopisi tuollainen epäloogisuus. Enkä sitä paitsi halua puolisosta töissä puhua mitään. Olen siis sellaisessa asemassa, että ihan oikeasti täytyy miettiä millaisen kuvan itsestään antaa, ei voi vaan piruillakseen hämätä yhteistyökumppaneita ja asiakkaita. Ne on pääosin miehiä, joten sekin mahdollisuus täytyy aina ottaa huomioon, että sormuksen poisottaminen lisäisi todennäköisyyttä kiusallisille iskuyrityksille. Esiintyy sellaisia muutenkin jossain illanvietoissa, mutta ainakin olen viestinyt parisuhdestatukseni rehellisesti sillä sormuksella, enkä kiusallani ketään hämännyt luulemaan, että olen eronnut.

Mutta siis toinen puoli on se, että jos sormusta käyttää fiiliksen mukaan, niin todennäköisesti sillä ihan oikeasti viestii tiedostamattaankin jotain parisuhteen tilasta. Ja minä olen tarkka yksityisyydestäni, en haluaisi että mieskään mitään tuollaisia puolitutuille paljastaa edes sormuksen välityksellä.
Kuulostaa vähän ristiriitaiselta, että muuten toimitaan tosi asiallisesti ja ammattimaisesti, mutta sitten sormuksen puuttuminen voisi johtaa siihen, että joku miespuolinen asiakas yrittää iskeä?! Millainen työ nyt sitten on kyseessä? Melko ristiriitaista myös, että annat ensin kuvan, että työssä luotettavuus ja johdonmukaisuus on tärkeää - mutta sitten kuitenkin niin mitätön asia kuin yksi sormus voi romuttaa kaiken. Ellei nyt kyse ole siitä, että olisit joku sossu tai sairaanhoitaja ja ne asiakkaat olisivat jotain aseman arskoja tai potilaita, mutta et varmaan tarkoittanut sellaista...? Ja ovatko nuo illanviettojen iskuyritykset siis asiakkaiden vai työkavereiden/yhteistyökumppaneiden taholta?

Ja oikeasti hyvässä asemasa olevien ei tarvitse miettiä, mitä joku muu hänen sormuksestaan ajattelee ;)

Miten sinun työssäsi sitten toimittaisiin, jos sormusta ei voisi jostain syystä pitää - esim. sormet turpoaisivat raskauden vuoksi, iho olisi allergisoitunut eikä sormusta siksi olisi hyvä pitää, tms? Tai jos sormus vaan unohtuisi?

Se, että sormuta käyttää fiiliksen mukaan ei kerro mitään parisuhteen tilasta. Se kertoo siitä, että tuo tyyppi käyttää sormusta fiiliksen mukaan. Voihan joku parisuhteestaankin sillä viestiä, mutta ei kannata luottaa tuollaisiin tulkintoihin.
 
Todellakin kiinnittää. Itse olen useammankin kerran ollut paikalla tilanteessa, jossa on mietitty jonkun parisuhteen tilaa, kun sormusta ei ole sormessa, vaikka tyyppi naimisissa onkin. Ja yllättävän usein näiden parisuhteissa onkin jotain häikkää ollut eli pettämistä tai suht pian tullut ero.
Siis aikuisiällä olette useinkin miettineet tuollaisia?! Kaikkea sitä kuuleekin :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29727669:
Niinhän sitä luulisi, mutta oma kokemus on, että kylläpä sen piru vieköön joku noteeraa. Itse olen ollut joskus töissä ilman sormusta ja mies joskus kertoi, että häneltä oli tultu asiasta oikein kysymään. Vähän sen jälkeen kun mieheni tästä asiasta minulle kertoi, tämä henkilö tuli minulle sanomaan, että "kappas ei ole taaskaan sormusta sormessa". Kyllä nautin tilanteesta, kun sain laittaa käteni näytille hänen eteensä ja siinä se sormus oli. Eli tuolloinkin oletti, ettei minulla sormusta ole.
Me ihmiset ollaan niin erilaisia, minä kun en olisi esitellyt ylpeänä sormustani vaan olisin kysynyt, miksi toinen kiinnittää moiseen asiaan huomiota. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, mitä toinen kehtaa vastata. Ja olisihan siitä voinut tulla kiinnostava keskustelu esimerkiksi toisen asioihin puuttumisesta, tapakulttuurista, jokaisen omasta tavasta tehdä asiat kuten tykkää, jne. Voipi olla, että keskustelukumppani olisi oppinut sinä päivänä muutaman uuden asian.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="vieras.";29728095]Naiset käyttävät sormuksia miten sattuu. Miehen sormessa sormus tarkoittaa joko että on varattu tai että on homo (peukalosormus). Mies ilman sormusta on vapaata riista.[/QUOTE]

Eräs tuntemani mies pisti sinkkuaikoinaan sormuksen sormeen aina radalle lähtiessään. Aina kävi flaksi. Siinä oli todellinen pelimies.

Itse en ole koskaan käyttänyt sormusta nimettömässä, ei käytä miehenikään eivätkä käyttäneet vanhempanikaan. Uskollisuus on jotain ihan muuta kuin sormus.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29728193:
Me ihmiset ollaan niin erilaisia, minä kun en olisi esitellyt ylpeänä sormustani vaan olisin kysynyt, miksi toinen kiinnittää moiseen asiaan huomiota. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, mitä toinen kehtaa vastata. Ja olisihan siitä voinut tulla kiinnostava keskustelu esimerkiksi toisen asioihin puuttumisesta, tapakulttuurista, jokaisen omasta tavasta tehdä asiat kuten tykkää, jne. Voipi olla, että keskustelukumppani olisi oppinut sinä päivänä muutaman uuden asian.
No itse hämmennyin siitä tilanteesta ja pointti tuossa oli se, että sain viestitettyä tyypille että "mitä ihmettä sinä oikein puhut, onhan minulla sormus, oletko sokea, miksi oletat, jotain, mistä et oikeasti tiedä mitään, et kai oikeasti puhu kylillä, että olisimme eronneet, oletko vähän nolo". Oli niin siistiä näyttää tyypille, että hän on totaalisen väärässä jo siinäkin, ettei nähnyt sitä sormustani sillä kertaa. Jälkeenpäin tuli kyllä mieleen kaikkea, mitä olisi pitänyt sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
1
Ihmiset käyttäytyvät monesti tiedostomattomasti.sormuksia pitämättömät ehkä haluavat torjua todellisen syyn sille ettei sormusta voida pitää.kaikille asioille on joku syy.ihan kaikelle.mitään asioita ei voi selittää sillä että kun vaan tuntuu siltä.
 
44ew
Ihmiset käyttäytyvät monesti tiedostomattomasti.sormuksia pitämättömät ehkä haluavat torjua todellisen syyn sille ettei sormusta voida pitää.kaikille asioille on joku syy.ihan kaikelle.mitään asioita ei voi selittää sillä että kun vaan tuntuu siltä.
Minä ainakin voin selittää sen sillä. Minusta tuntuisi hankalalta olla jatkuvasti ottamassa sormusta pois ja laitaa takaisin se silloin kun sitä voi pitää.
 
....
Ja otankin itseeni jos puolisoni ottaa sormuksen pois ilman todellista syytä.. Koen itse että monet ihmiset kunnioittavat sormusta vielä tänäkin päivänä, ja jos ei ole todellisia syitä niin miksi se sitten otetaan pois?
Mulle tulee ihan väkisinkin mieleen että halutaan viestittää jotain muuta kuin todellisuus.
 
44ew
Kun olin töissä, siellä ei voinut pitää sormuksia,
mutta eipä sitä kukaan ihmetellyt, sama tilanne kun oli kaikilla.

Nyt äippälomalla ei tule pidettyä sormusta, koska se on iso, siinä on röpelöisiä teräviä kiviä, enkä jaksa olla tunnin välein olla kiskomassa sitä irti vauvan pyllypyykkiä, vaatteidenvaihtoa, kylvetystä jne... varten.

Meidän parisuhde on aivan yhtä todellinen sormuksilla tai ilman.

Toki pistän sormuksen sormeen ihmisten ilmoille mennessä, niinkuin muutkin korut.
Mutta jos olen läheisessä S-Marketissa ostamassa maitoa ja vaippoja ilman sormusta,
se EI ole mikään viestittely yritys kylän urooille jotta liitossa menisi jotenkin huonosti ja riiaus yritykset ois tervetulleita :LOL:
 
....
Onko hygienia todellinen syys joka takia sormuksen voi ottaa pois?

"Korujen käyttö voi aiheuttaa elintarviehygieenisen riskin, koska esim. sormuksen alle voi jäädä kosteutta ja kerääntyä likaa, mikä edesauttaa mikrobien esiintymistä käsissä." Henkilökohtainen hygienia - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
Se on melko helppo päätellä onko todellista syytä, jos sinulla on ollut 5v sormus sormessa ilman ongelmia ja nyt jostain syystä et voi sitä pitää (ilman kunnollista syytä) niin poikkeuksetta se on omista haluista kiinni?
 
44ew
jos sinulla on ollut 5v sormus sormessa ilman ongelmia ja nyt jostain syystä et voi sitä pitää (ilman kunnollista syytä) niin poikkeuksetta se on omista haluista kiinni?
Mikä se kunnollinen syy on onko se esim. hygienia riski?

Elämässä tapahtuu muutoksia, ihmiset lukee vaikka tutkimuksia ja tulee ajattelleeksi että sormuksen pitäminen ei ehkä ole tarpeellista jonkin siihen liittyvän riskin/vaaran takia. Ihmiset saa lapsia, vaihtaa työpaikka, työpaikalla tulee uusia määräyksiä....
 
....
Mikä se kunnollinen syy on onko se esim. hygienia riski?

Elämässä tapahtuu muutoksia, ihmiset lukee vaikka tutkimuksia ja tulee ajattelleeksi että sormuksen pitäminen ei ehkä ole tarpeellista jonkin siihen liittyvän riskin/vaaran takia. Ihmiset saa lapsia, vaihtaa työpaikka, työpaikalla tulee uusia määräyksiä....
No esim mulle ei uppoaisi hygienia syy, koska tiedän että se ei olisi se todellinen syy..
Työpaikka syyt ym tottakai toimisi, mutta vaan työpaikalla ;) se että töissä ei voi pitää rinkulaa ei estä sen pitämistä muuten?
 
44ew
[QUOTE="...";30376862]No yleisesti ottaen ihminen tuntee puolisonsa aika hyvin? Ja silloin myös osataan nähdä mitkä ovat todellisia asioita ja mitkä eivät..
Jos mä vaikka nyt ilmoittaisin puolisolle että luin hygieniasta ja en sen takia pidä enää sormusta, Puolisoni tietäisi HETI että puhun paskaa,.[/QUOTE]

Oletusten tekeminen (=puolison omasta mielestään hyvin tunteminen) on melko vaarallista. En automaattisesti oleta että puoliso puhuu paskaa... edelleen olen tyytyväinen että en ole puolisosi.
 

Yhteistyössä