Jos teille tulis huostaanotto

"vieras"
Tämän päivän keskisuomalaisessa oli juttu äidistä ja isästä, joiden 4-vuotias oli viety lastensuojeluun, isää syytettiin lapsenhakkaajaksi.

Lukiko kukaan?

Isä oli siis syytön, vuoden verran tämä hel*etti heillä jatkui, ennen kuin hänet syyttömäksi todettiin.
 
"vieras"
Ap ei taida ees muistaa mitä tänne on kirjotellu :D Voi luoja sentään..

En ihmettele, oletko aineissas vai ihan vaan kännissä vai molempia. En todellakaan ihmettele, et lapset on viety. Tekis mieli sanoa muutakin, mutta taidan ehkä jättää väliin.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";23821839]Tämän päivän keskisuomalaisessa oli juttu äidistä ja isästä, joiden 4-vuotias oli viety lastensuojeluun, isää syytettiin lapsenhakkaajaksi.

Lukiko kukaan?

Isä oli siis syytön, vuoden verran tämä hel*etti heillä jatkui, ennen kuin hänet syyttömäksi todettiin.[/QUOTE]

No olisinkohan lukenut, kun tuolla ylempänä asiasta mainitsinkin. Oli kyllä hurja juttu.
 
Vastaus aloituskysymykseen: karjuisin varmaan henkihieverissä, että mitä helv.. Luulette tekevänne ja haluan faktaa pöytään. Minun lapseeni ette koske.
Käytännössähän koko huostaanotto olisi edes ajatuksen tasolla vieras, koska emme ole ikinä olleet sossujen kanssa missään tekemisissä.

Sori kirjoitusvirheistä, puhelimella taas palstailen.
 
Viimeksi muokattu:
toinen tuplien äiti
Surullista minusta tuossa olisi se että en huomaisi kehitysviivästymää tai aggressiivisuutta ajoissa. Siis se, että en olisi hankkinut lapselleni apua jota tarvitsee.

En usko että kenenään lapsia huostaanotetaan siksi ettei sänkyjä ole pedattu, tai olis aika paljon huostaanotettavia lapsia tässä maassa. Eikä sossut mistään olisi voineet teidän huushollin siisteystilaa etukäteen tietääkään, sattuuko siellä just olemaan siistiä vai sekaista. Ei se ole mikään huostaanottoperuste.

Mutta jos rahat ei riitä, mies juo ja itse ei saa hankittua lapsilleen apua tuohon kehitysviiveseen, eikö se ole hyvä että saatte vihdoin sitä ulkopuolista apua asiaan. Ja sitten kun asiat taas sujuvat lapset voivat jälleen asua kotona. Huostaanotto ei ole pysyvä tilanne vaan voidana purkaa.

Tärkeintä on yhteistyöhalu ja kyky sosiaalitoimen kanssa. Olen huomannut että ihmisillä joilla on ongelmia poliisin tai sosiaalitoimen kanssa suhtautuvat lähtökohtaisesti jo negatiivisesti näihin viranomaisiin.
 
"vieras"
Ap, onko sun kehitysviiveisellä lapsella virallinen lääkärin tekemä diagnoosi? jos ei ole, niin hanki ihmeessä sellainen, järjestä lapsi neurologille tutkittavaksi ja jos lapsella on joku kehitysvamma tai häiriö, saat siitä mustaa valkoiselle ja uskon että se auttaa kun taistelet viranomaisia vastaan.

Itselläni on poika 7v. jolla monimuotoinen kehityshäiriö, käytöshäiriöitä on muiden ongelmien rinnalla ollut myös...nämä on aikoinaan ollut päiväkodin tiedossa ja nykyään koulun. Sairaalassakin tietävät että kotonakin on joskus hankalia hetkiä pojan takia...mutta ei meiltä sen takia lapsia huostaanoteta.

Lääkäri määräsi pojalle adhd lääkityksen ja nyt elämä hymyilee...käytöshäiriötkin ovat poissa.
 
ok
Ap on valittanut jo vuosia huostaanotoista jotka johtuu lapsestaan joilla kehitysviivästymää, ensin oli yhdellä ja nykyään kahdella (tosin tässä ketjussa yhdellä). Ap:n asenne oli, että ei se kehitysviivästymä haittaa, kun isälläkin oli nuorena ja parani itsestään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja on tää palsta;23821783:
Saako mode kertoa tuollaista? Eikö teillä ole vaitiolovelvollisuus tietoihinne? On tää palsta
No tuota, ihan profiilia klikkasin ja sieltähän löytyy jokaisen kirjoitukset ihan ilman moden oikeuksiakin. :) Että sellanen palsta.
 
EJK
Ei tapahtuisi, joten en osaa sanoa miltä tuntuisi. Mä en usko siihen, että kiireellinen huostaanotto/sijoitus voi tulla ihan yllätyksenä.
Minä voin kertoa sinulle, että se ei olekaan mikään uskon asia. Valitettavasti niin oikeusvaltio kuin Suomi onkin, myös rajojen sisäpuolelle mahtuu monenmoista viranhaltijaa.

Pääsääntöisesti itse olen sitä mieltä, että Suomessa vanhempia hoidetaan ja kuntoutetaan liian pitkään lasten kustannuksella, mutta valitettavasti myös satunnaisia tapauksia perusteettomista sijoituksista mahtuu joukkoon.
 
"vieras"
Jos meille tehtäisiin perusteeton huostaanotto, tekisin tietysti aivan ekana siitä ketjun palstalle!

No, totta puhuen kukaan ei vie minun lapsiani minulta, ei hyvällä eikä pahalla. Tämä talo pyörii lasten parasta ajatellen ja sen epäilijät poistuvat pihasta vaikka väkivalloin.
 
"Vieras"
Jos tämä nyt pitää paikkansa, kuten se on kirjoitettu, niin... Aivan järkyttävä tapaus. :( En halua edes kuvitella, millaista olisi olla tilanteessasi. Todella paljon voimia, ja toivottavasti kaikki päätyy niinkuin pitääkin!
 
Mua alkoi pelottamaan kun luin tätä.. Meille tulee huomenna perhetyöntekijä, ehkäisevästä perhetyöstä, ei kuulemma liity lastensuojeluun. Sen vuoksi kun olen koliikkivauvan yh ja en saa öisin nukuttua. Mitä jos ne vie vauvan pois samantien.. Muut asiat on kunnossa ja vauvan- eikä kodinhoidossa ole ongelmaa, väsymys vaan painaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23823075]Jos meille tehtäisiin perusteeton huostaanotto, tekisin tietysti aivan ekana siitä ketjun palstalle!

No, totta puhuen kukaan ei vie minun lapsiani minulta, ei hyvällä eikä pahalla. Tämä talo pyörii lasten parasta ajatellen ja sen epäilijät poistuvat pihasta vaikka väkivalloin.[/QUOTE]

En lähtisi tappelemaan poliiseja vastaan, sillä pahentaisi vain tilannetta. Valokuvia saattaisin ottaa. Ensin yrittäisin vihastani huolimatta saada virkailijat perumaan päätöksen. Jos se ei onnistuisi, tekisin asiasta julkisen.
 
"vieras"
Mua alkoi pelottamaan kun luin tätä.. Meille tulee huomenna perhetyöntekijä, ehkäisevästä perhetyöstä, ei kuulemma liity lastensuojeluun. Sen vuoksi kun olen koliikkivauvan yh ja en saa öisin nukuttua. Mitä jos ne vie vauvan pois samantien.. Muut asiat on kunnossa ja vauvan- eikä kodinhoidossa ole ongelmaa, väsymys vaan painaa.
Ei ne lasta vie. Luultavasti niistä ei ole sen puoleen apuakaan, mutta hyvällä tuurilla on.
 

Yhteistyössä