Jos teille tulis huostaanotto

Miten käyttäytyisit tai mitä ajattelisit? :headwall::(
Hakijat tulisivat yllättäen, lapset olisivat normaalisti hoidetut, osa koulussa, pienimmät päikkäreillä ja sen vuoksi verhot kiinni. (Ruokaa olisivat saaneet, niin kuin missä tahansa perheessä)
Huostikset tulisivat vaan poliisien kanssa ja ilmoittaisivat että NYT LAPSET VIEDÄÄN!
Mitkä olisivat ajatuksesi?Jälkeempäin saisit kuulla, kuinka lapset eivät olisi saaneet ruokaa (vaikka itse pitivät hakiessa nälässä ja olivat sen takia nälkäisiä) Kuinka vaatteet olivat likaisia ja haisivat pahalle (vaikka itse tiedät, että ne vaihdetaan joka päivä ja "tunkkainen" haju tulee siitä, kun ne pestään allergiapesuaineella, joten eivät tuoksu millekkään)
Olisiko sinusta kiva kuulla, kuinka asunto oli likainen ja lasten vaatteet likaisia, vaikka asunnon lattiat pestään kaksi kertaa viikossa ja huostaanottopäivänä oli tehty ruokaa (jossa oli valkosipulia, asunto myös haisi sille, huomasin sen, kun tulin ulkoa) PYYKIT OLI PESTY, joten puhtaat oli juuri nostettu sohvalle ja laitettu märät kuivumaan. (Tekstin mukaan asunto oli täynnä likaisia vaatteita, vaikkei ollut kuin tuo puhdas kasa sohvalla ja huostaanottajat itse levittivät vaatteet pukiessaan lapsia)
Isäni oikein "hyökkäsi" meille katsomaan, minkänäköistä meillä on ja sanoi, ettei edes ollut sekaista.
Mielestäni ja muidenkin mielestä, jotka meidät tuntevat, kaikki oli hyvin, mutta papruihin on saatu, et oli joku KRIISI?? (kumma ettei itse tiedetä sitä) Lapsilla oli ainoastaan sikainfulensa ja siitäkin on reseptit. Kaiken saa näyttämään pahalta, kun niin haluaa. Meillä on kehitysviiveinen lapsi ja siitä ilmeisesti kaikki alkoi. Meillä on myös isompia lapsia, mutta SOW alkoi vasta, kun poika alkoi häiriökäyttäytymään päiväkodissa. Syyhän oli tietysti kasvatuksessa, vaikka syy todellisuudessa on kehitysvammaan liittyvästä häiriökäytöksestä. Käytös on jatkunut myös huostaanotetussa perheessä. Muut lapset käyttäytyvät hyvin ja en kaipaa neuvojanne VAAN KYSYN, MITÄ ITSE AJATTELISIT, JOS LAPSESI HUOSTAANOTETTAISIIN ILMAN SYYTÄ?:headwall::headwall::headwall:


[I]Neuvonne ovat turhia, koska niitä en kysynyt!!! [/I]
 
Viimeksi muokattu:
gesgset
Oot aiemminkin täällä vinkunut asiasta. Jos meille 'tulis huostaanotto' niin se luultavasti olisi aiheellinen koska ei ne huvikseen tule varsinkaan noin yhtäkkiä ottamaan lapsia pois. Jos sattuisi niin että olisi aiheeton huostaanotto niin tottakai taistelisin vastaan niin helvetisti että pian lapset olisivat takaisin kotona.
 
"vieras"
Miten käyttäytyisit tai mitä ajattelisit? :headwall::(

Hakijat tulisivat yllättäen, lapset olisivat normaalisti hoidetut, osa koulussa, pienimmät päikkäreillä ja sen vuoksi verhot kiinni. (Ruokaa olisivat saaneet, niin kuin missä tahansa perheessä)
Huostikset tulisivat vaan poliisien kanssa ja ilmoittaisivat että NYT LAPSET VIEDÄÄN!

Mitkä olisivat ajatuksesi?

Jälkeempäin saisit kuulla, kuinka lapset eivät olisi saaneet ruokaa (vaikka itse pitivät hakiessa nälässä ja olivat sen takia nälkäisiä) Kuinka vaatteet olivat likaisia ja haisivat pahalle (vaikka itse tiedät, että ne vaihdetaan joka päivä ja "tunkkainen" haju tulee siitä, kun ne pestään allergiapesuaineella, joten eivät tuoksu millekkään)
Olisiko sinusta kiva kuulla, kuinka asunto oli likainen ja lasten vaatteet likaisia, vaikka asunnon lattiat pestään kaksi kertaa viikossa ja huostaanottopäivänä oli tehty ruokaa (jossa oli valkosipulia, asunto myös haisi sille, huomasin sen, kun tulin ulkoa) PYYKIT OLI PESTY, joten puhtaat oli juuri nostettu sohvalle ja laitettu märät kuivumaan. (Tekstin mukaan asunto oli täynnä likaisia vaatteita, vaikkei ollut kuin tuo puhdas kasa sohvalla ja huostaanottajat itse levittivät vaatteet pukiessaan lapsia)
Isäni oikein "hyökkäsi" meille katsomaan, minkänäköistä meillä on ja sanoi, ettei edes ollut sekaista.
Mielestäni ja muidenkin mielestä, jotka meidät tuntevat, kaikki oli hyvin, mutta papruihin on saatu, et oli joku KRIISI?? (kumma ettei itse tiedetä sitä) Lapsilla oli ainoastaan sikainfulensa ja siitäkin on reseptit. Kaiken saa näyttämään pahalta, kun niin haluaa. Meillä on kehitysviiveinen lapsi ja siitä ilmeisesti kaikki alkoi. Meillä on myös isompia lapsia, mutta SOW alkoi vasta, kun poika alkoi häiriökäyttäytymään päiväkodissa. Syyhän oli tietysti kasvatuksessa, vaikka syy todellisuudessa on kehitysvammaan liittyvästä häiriökäytöksestä. Käytös on jatkunut myös huostaanotetussa perheessä. Muut lapset käyttäytyvät hyvin ja en kaipaa neuvojanne VAAN KYSYN, MITÄ ITSE AJATTELISIT, JOS LAPSESI HUOSTAANOTETTAISIIN ILMAN SYYTÄ?:headwall::headwall::headwall:


Neuvonne ovat turhia, koska niitä en kysynyt!!!
Meinaatko että tällä kertaa saisit jotenkin paremman vastaanoton kuin viimeksi asiasta vinkuessasi?
 
Kai olette käyneet tuon kehitysviiveisen lapsen kanssa sairaalassa kaikki tutkimuskäynnit ajallaan? koska sairaalan sossut tekee todellaherkästi ls ilmoja ja niillä on todella suuri painoarvo sossujen silmissä.

Mutta kysymykseen, taistelisin viimeiseen asti, sitten kun ei enää mikään auta luovuttaisin.
 
[QUOTE="...";23820571]Varmasti olisin tosi sekaisin.

Mutta kerrotko mitä tuo häiriökäyttäytyminen käytännössä oli?? Että voin miettiä, koska meille tullaan...[/QUOTE]

Voin, pojalla on kehitysviive, eli hän on alkanut puhumaan 4v jälkeen ja kävelemän 2v jälkeen. Isällään lukee papruissa, et on 6v ollut 4v tasolla. Poika samanlainen, mutta joissain asioissa varmaan vielä pahempi. Lääkäri sanoi kuitenkin, et "etkö sinäkin ole pärjännyt elämässäsi ihan hyvin, et varmaan salla tavalla kehittyy" Eli aikuisena ei lapsena ollutta kehitysviivettä huomaa.
Omituinen poikkeus pojassa on mielestä sen agressiivisúus, en ole kuullut hänen isällään olleen sellaista, oma siskonikin sanoo, etten minäkään ole ollut agressiivinen. Päinvastoin lapsuuskirjoissa lukeekin, että olen ollut hyvin kiltti. (siksiköhän "hulttiomiehen sain? Kokemattomuuttani)
Jokatapauksessa poika saattaa olla hyvinkin fiksuntuntuinen ja ilman mitään syytä sillä kilahtaa ja se saattaa raapasta veljensä naamaa. Tätä kuulemma jatkuu uudessakin perheessä, joten syy ei ole meissä
 
Kai olette käyneet tuon kehitysviiveisen lapsen kanssa sairaalassa kaikki tutkimuskäynnit ajallaan? koska sairaalan sossut tekee todellaherkästi ls ilmoja ja niillä on todella suuri painoarvo sossujen silmissä.

Mutta kysymykseen, taistelisin viimeiseen asti, sitten kun ei enää mikään auta luovuttaisin.
Emme ole ajatteet luovuttaa, vaan mennään ihan viimiseen asti ja todistajia kyllä löytyy, mutta oli ihanaa kuulla, että taistelisit sinäkin.:hug:

Tutkimuksissa on käyty ja vasta pariviikkoa sitten luin PAPEREISTA, ettei aivojuttua saatukkaan tehtyä. Luulin sen onnistuneen.
 
Viimeksi muokattu:
....
Huostanottoja EI tehdä huvikseen. Tiedän huostaanottoja erittäin läheltä seuranneena,että niitä ei kertakaikkiaan voi tehdä huvikseen,on oltava painavat perusteet ja niin on varmasti sinun tapauksessakin. Tietysti jokaisen äidin/isän mielestä se omien lapsien huostaanotto on turhaa..
 
Huostanottoja EI tehdä huvikseen. Tiedän huostaanottoja erittäin läheltä seuranneena,että niitä ei kertakaikkiaan voi tehdä huvikseen,on oltava painavat perusteet ja niin on varmasti sinun tapauksessakin. Tietysti jokaisen äidin/isän mielestä se omien lapsien huostaanotto on turhaa..
Minkäköhän takia se on KAIKKIEN mielestä turha, jotka meidät tuntee. Huostaanotto perustuu vain täysin tuntemattomomien ihmisten sanomiseen, esim, lapsia ei komenneta, vaikka komennetaan ihan normaalisti. Ja myöskin perhetyöntekijä antoi positiivisen palautteen ja sen vaihtuessa tuli toinen joka antoi TÄYSIN PÄINVASTOISEN (ihan vaan huvikseen) Koko huostaanotto perustuu tuolle valheelle.
 
Valitetaan korkeimpaan hallinto-oikeuteen ja sen jälkeen euroopan ihmiskomiteaan, joka tapauksessa niin pitkälle, et katsovat asiat niinkuin ne ovat! Kaikki täytyy olla tehty ja näin ei nyt ole.
Tuo "ihmiskomitea" kuulostaa aika hauskalta instanssilta valittaa. :D

Milloin huostaanotto siis tapahtui? Miehelläsikö on alkoholiongelma vai eikö? Jotenkin tuntuu, että olennaisia taustatietoja taas pitäisi saada lisää, että voisi mitenkään tilannetta arvioida.

Se kuulostaa kyllä selvältä, että lapsella on sellaisia ongelmia, joiden ratkaisemiseksi tarvitaan todella järeitä toimia. Ehkä huostaanotto voi olla hyväkin ratkaisu, mene ja tiedä.
 
aina on syy
[QUOTE="Halikatti";23820605]En kyllä ymmärrä miten tilanteeni olisi voinut mennä siihen pisteeseen, että multa vietäisiin lapset, ilman että itsekin tajuaisin huostaanoton pohjia.[/QUOTE]

En minäkään tajua. Olen ollut kolmen lapsen yhteishuoltaja ja yhden yh, eikä koskaan ole ollut pelkoa, että lapset huostaanotettaisiin.
Tansseissakin olen käynyt ja välillä miehiä tapaillut. Kenenkään kanssa en ole asunut eroni jälkeen ja siitä on kauan aikaa.
Ei lapsia syyttä huostaanoteta, se on kallis ratkaisu. Aina on syy:mielenterveysongelmat esim ja ei siten jaksa lapsista ja kodista huolehtia, perheväkivalta, päihdeongelma, kasvatuksen nojalla käytetty ruumiillinen kuritus lapsiin.
 

Yhteistyössä