Jos teille tulis huostaanotto

gesgset
Mua alkoi pelottamaan kun luin tätä.. Meille tulee huomenna perhetyöntekijä, ehkäisevästä perhetyöstä, ei kuulemma liity lastensuojeluun. Sen vuoksi kun olen koliikkivauvan yh ja en saa öisin nukuttua. Mitä jos ne vie vauvan pois samantien.. Muut asiat on kunnossa ja vauvan- eikä kodinhoidossa ole ongelmaa, väsymys vaan painaa.
No ei lapsia oikeasti viedä tosta noin vaan! Ehkä 0,01% huostaanotoista on aiheettomia mutta todellakin erittäin, erittäin pieni osa! Just tällasta paskaa nää aiheeton huostaanotto-paskanjauhannat aiheuttaa että sitten ihmiset ei uskalla hakea apua kun on peloteltu että lapset viedään ym. Ole huoletta, ei teillä ole mitään hätää asian suhteen!!
 
"Vieras"
[QUOTE="ahaa";23821582]Kyllä se näkyy ihan totta olevan, että aiheettomia huostaanottoja tehdään. Tämän päivän sunnuntaisuomalaisessa (Keskisuomalaisessa) oli aiheesta juttu:

Vuoden piina lapsen pahoinpitelyepäilyistä - Kotimaa - Keskisuomalainen[/QUOTE]

Järkyttävää. Näköjään riittää, että joku heittää vaan jonkun epäilyksen, niin sillä mennään sitten pilaamaan toisen elämä. Uskomatonta. Miten voi kestää vuodenkin selvitellä näin tärkeää asiaa??? Ei voi käsittää.
 
Kyllä tuon kertomuksen perusteella teidän kotiolot on melkein pilkulleen samanlaiset, kuin meilläkin. Sillä erotuksella ettei meillä ole erityislasta ja itse olen laiskempi kodinhoitaja.. Joten vinkuisin ja valittaisin kyllä sitä vääryyttä netin palstat pullolleen, jos meiltä otettaisiin lapset huostaan yhtäkkiä. Seuraavaksi istuisin alas ja alkaisin pohtia, mitä täytyy tehdä paremmin, jotta saisin lapseni takaisin.
 
"vieras"
Mua alkoi pelottamaan kun luin tätä.. Meille tulee huomenna perhetyöntekijä, ehkäisevästä perhetyöstä, ei kuulemma liity lastensuojeluun. Sen vuoksi kun olen koliikkivauvan yh ja en saa öisin nukuttua. Mitä jos ne vie vauvan pois samantien.. Muut asiat on kunnossa ja vauvan- eikä kodinhoidossa ole ongelmaa, väsymys vaan painaa.
Tota luitko noita kirjoittajan vanhoja kirjoituksia? Asia kyllä vaikuttaa sille, että huostaanoton perusteet löytyy. Sä taidat olla vähän eri tilanteessa, ku ap. vaikka perhetyöntekijän saatkin. Ei ne nyt oikeesti vaan huvikseen tee ilmoituksia kenestäkään. Ota apu vastaan ja lepää, niin ei koskaan tuukaan tollasia juttuja. AUTTAMAAN perhetyöntekijät tulee ei kyttämään sua jos kerta kaikki on ok. Aika monesti näissä jutuissa on oikeesti perusteita kun perhetyöntekijä ilmoituksen tekee vaikka ainahan vanhemmat joista ilmoitus tehdään älähtää. Joskus harvoin huostaanotto tehdään oikeasti ilman syytä. Väsymys ja koliikki vauva ei ole mikään perusta. Nauti siis avusta ja levähdä!!
 
nytharmaana
[QUOTE="Vieras";23823244]Järkyttävää. Näköjään riittää, että joku heittää vaan jonkun epäilyksen, niin sillä mennään sitten pilaamaan toisen elämä. Uskomatonta. Miten voi kestää vuodenkin selvitellä näin tärkeää asiaa??? Ei voi käsittää.[/QUOTE]

Pakko ottaa sen verran asiaan kantaa, että meiltä yritettiin viedä aiheetta lapset, onneksi jaksoin masennuksesta huolimatta lähteä taistelemaan ja lapset palasivat hyvin pian kotiin. Meillä tilanne lähti siitä että minun sukulainen toiselta paikkakunnalta (jonka kanssa aina ollut huonot välit kun on ilkeä paskanpuhuja ollut aina) soitti ls-ilmoituksen ja kertoili kaikenlaista soopaa. Ainut asia mikä hänellä oli faktatietona, oli että olen masentunut, siitä sitten paisutteli ja oli oikeen olevinaan huolissaan, niin lapset haettiin tarhasta kesken päivän!
Onneksi sain hyvin vilkkasti lausunnot mm. tarhasta ja lääkäriltä jotka olivat myös puolestani järkyttyneitä. Eli kun joku kertoo tarpeeksi uskottavasti jotain paskaa sinusta, ja taustalla on joku pieni fakta, niin kuin minulla masennus, niin heti päättelevät että kaikki muukin kerrottu on oltava totta! Varsinkin kun kerta sukulainen soittaa! Tästä suoraan sanottuna olen edelleen niin loukkaantunut ja ahdistunut, että en tiedä milloin helpottaa. Ja olen vienyt asian myös eteenpäin ja tulen taistelemaan tästä, koska lapset repäistiin vieraaseen paikkaan juorupuheiden perusteella!
 
"Noora"
Minkäköhän takia se on KAIKKIEN mielestä turha, jotka meidät tuntee. Huostaanotto perustuu vain täysin tuntemattomomien ihmisten sanomiseen, esim, lapsia ei komenneta, vaikka komennetaan ihan normaalisti. Ja myöskin perhetyöntekijä antoi positiivisen palautteen ja sen vaihtuessa tuli toinen joka antoi TÄYSIN PÄINVASTOISEN (ihan vaan huvikseen) Koko huostaanotto perustuu tuolle valheelle.
Ihan oikeasti hei olen ihan satavarma, että tapauksessanne on toimittu ihan pykälien mukaan ja, että aihetta kyseiseen toimenpiteeseen on todellakin ollut. Mitä kirjoituksiasi täällä lukee niin en todellakaan yhtään ihmettele miksi teille kävi niin ku kävi. Ja toisaalta tuo koko teidän tuttavapiiri on samaa mieltä tuosta huostaanotosta niin oletko ottanut lainkaan huomioon sitä varmastikin tosiseikkaa, että tuttavanne ovat hmm...samaa tasoa teidän kanssanne!
 
"vieras"
Mua alkoi pelottamaan kun luin tätä.. Meille tulee huomenna perhetyöntekijä, ehkäisevästä perhetyöstä, ei kuulemma liity lastensuojeluun. Sen vuoksi kun olen koliikkivauvan yh ja en saa öisin nukuttua. Mitä jos ne vie vauvan pois samantien.. Muut asiat on kunnossa ja vauvan- eikä kodinhoidossa ole ongelmaa, väsymys vaan painaa.

Mun ystävä, myös yh, pääsi/joutui tuon ehkäisevän perhetyön piiriin, ja sai siis vain apua. Työntekijä esim hoiti vauvaa niin että hän pääsi lenkille/ostoksille. Tai sitten kävi vauvan kanssa vaunulenkillä ja ystäväni sai ottaa päiväunet jos ei ollut yöllä saanut nukuttua, tai tehdä kotitöitä jos oli rästissä. Ja olivat kuulemma mukavia työntekijöitä, ei halveksuvaa asennetta tms.
 

Yhteistyössä