JOULU 2019

vierailija
Ei. Ne on tosi ihania ja melkein rupesin viime vuonna tekemään kun löysin kulkusen mutta kun....
Se vähän sotii sitä vastaan että tontut on joulupukin apulaisia, asuu korvatunturilla ja kurkkivat ikkunoista:oops: mä oon liian tiukkis....:notworthy:
Ei niillä voi olla omaa ovea:ninja:
Käytin kulkusen sitten joulupupuun:giggle:
No tonttuja on joka paikassa,ei ainoastaan korvatunturilla ja ennen joulua osa korvatunturin tontuista muuttavat vähäksi aikaa ihmisten nurkkiin tarkkailemaan onko lapset kiltisti.. Ja on saunatonttu ja Kotitonttu. Kotitonttuovi..
 
Teettekö te muuten itse/lasten kanssa jouluaskarteluita? :)Tuosta Lisbetin videosta tuli mieleen...
Me askarrellaan aika paljon kaikennäköistä, tosin ei kovin montaa saada aikaseks kun ajatus lähtee rönsyileen ja loppupeleiks koristeet on niin haastavia ja monivaiheisia että yhtä väkästellään lasten kanssa monta päivää, ja molempienhan täytyy aina saada omat joten kaksin kappalein tulee kaikkea:D
Kädestäpitäenhän se askartelu meni silloin kun lapsoset oli pieniä. Kyllä se siitä helpottui vuosi vuodelta kun taidot karttuivat.(y) Olihan se varsinaista tuskaa välillä kun oma askartelu jäi tai oli tuskallisen katkonaista!:D Teinkin usein niin, että lasten mentyä nukkumaan, paskartelin sydämeni kyllyydestä.:LOL:
Kyllä lasten kanssa askartelu on kaikenkaikkiaan tosi ihanaa.:love:
Aina ei saatu valmista, eikä se ookkaan pääasia. Lapset muistaa vieläkin nyt esiteineinä mitä on tullu väkerreltyä. Varmaan siksikin kun niiden hullu mama pyrkii säilyttämään kaiken. En kehtais ikinä tunnustaa montako sellaista ensivedosta löytyy missä on tyyliin muutama viiva ja sotku, anteeksi siis tarkoitin auto, siinä paperissa on auto!:D
 
Ei ne koulussa paljoa tee, ja päiväkotiaskartelukin on tyyliin liimaa tontun kuva pahville ja valmis on(n) Sitä paitsi mä oon käsillä tekijä, tykkään ommella, askarrella ja kehitellä kaikennäköistä, ja tahdon samat taidot/mielikuvituksen käytön opettaa lapsillekkin niin kauan kuin heitä kiinnostaa tekeminen. Toistaiseksi ovat innolla mukana vaikka lievänä perfektionistina välillä puutun liikaakin niin että meinaavat hermostua:ROFLMAO:
Ei hitto, ollaan ihan samallaisia tuossa(kin) asiassa!! varkaitakin ollaan molemmat!:D
 
Mä teen kaiken näköistä muutakin varmasti typerää heidän kanssaan. Niinkuin ulkoilen, käyn uimahallissa, leivon ja laitan ruokaa. Mutta ehkä he antavat typeryydet anteeksi, ja jollei anna niin se olkoon sen ajan murhe:)
Ihan selvästi syrjäytyneitä psykopaatteja niistä yrität leipoa!:D
Ei hitto noita harmaita!!!!:ROFLMAO:
 
Kädestäpitäenhän se askartelu meni silloin kun lapsoset oli pieniä. Kyllä se siitä helpottui vuosi vuodelta kun taidot karttuivat.(y) Olihan se varsinaista tuskaa välillä kun oma askartelu jäi tai oli tuskallisen katkonaista!:D Teinkin usein niin, että lasten mentyä nukkumaan, paskartelin sydämeni kyllyydestä.:LOL:
Kyllä lasten kanssa askartelu on kaikenkaikkiaan tosi ihanaa.:love:
Aina ei saatu valmista, eikä se ookkaan pääasia. Lapset muistaa vieläkin nyt esiteineinä mitä on tullu väkerreltyä. Varmaan siksikin kun niiden hullu mama pyrkii säilyttämään kaiken. En kehtais ikinä tunnustaa montako sellaista ensivedosta löytyy missä on tyyliin muutama viiva ja sotku, anteeksi siis tarkoitin auto, siinä paperissa on auto!:D
Meillä menee myös niin että iltaisin mä piirtelen kaavoja ja leikkaan/liimaan/kehittelen vaikeimpia kappaleita ja päivällä sitten lapset jatkaa taas mitä pystyvät:D Meillä on kans tallessa kaikki noiden askartelut, ja aion ne säästää myös jatkossa:)
Tänä vuonna voi olla askartelut tiukilla kun vaikuttaa siltä että töissä kiireet tulee yltämään jouluun asti, jos se syö energiaa liikaa niin ei kerkiä tai jaksa ihan hirveästi ylimääräistä, just ja just jaksaa perusarkihommat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Meillä menee myös niin että iltaisin mä piirtelen kaavoja ja leikkaan/liimaan/kehittelen vaikeimpia kappaleita ja päivällä sitten lapset jatkaa taas mitä pystyvät:D Meillä on kans tallessa kaikki noiden askartelut, ja aion ne säästää myös jatkossa:)
Tänä vuonna voi olla askartelut tiukilla kun vaikuttaa siltä että töissä kiireet tulee yltämään jouluun asti, jos se syö energiaa liikaa niin ei kerkiä tai jaksa ihan hirveästi ylimääräistä, just ja just jaksaa perusarkihommat.
Saat kyllä respektit täältä!(y) Johan mä tuossa aiemmin sanoin että oot tehotyttö!!!:giggle::)
Mä en ollut töissä moneen vuoteen kun lapset syntyivät. Lapset oli meillä eskaan asti kotona. Aikaa siis oli runsaasti ja elämä oli tosi seesteistä. En tiedä miten olisin suoriutunut jos olisi vielä pitänyt käydä töissä!:coffee: Kotoa käsin tein ainoastaan jotain paperin pyöritystä, mutta en laske niitä työksi, koska oli niin kevyttä hommaa.
Tsemppilöitä jaksaa luopua askarteluista, edes joskus.:coffee::)
 
vierailija
Ollaan oltu koiran kanssa metsässä päivällä keräämässä ovikranssiin täytettä.
En viitsi itse pajusta vääntää kranssirinkulaa vaan käytän 16” polkypyörän ulkokumia!:D Kaipa siitäkin ihan passelin saa. Rautalangalla sitoo ensin havuista pohjan ja sitten tuikkii väriä sekaan.:)
Ihania värejä!:love:

 
Kyllä hätä keinot keksii!:D



Onko vinkkejä...voisko käpyjen päälle sirotella esim. Perunajauhoa lumeksi?:barefoot: Ne kävyt on kyllä nyt umpimärkiä siksi ovat noin tummiakin!
 

Yhteistyössä