Joulukuiset 2018

@Minamona ootko jutellut lääkärin kanssa estolääkityksen lopettamisesta? Täällä kans migreenit vaivaa mutta pakko elää ilman estolääkkeitä kun ne aiheuttaa vaan enemmän haittoja kuin vie päänsärkyjä :D mulle viime raskaudessa NKL:lla sanottiin että panadolia, panacodia ja toisinaan buranaa vaan eikä muuta. Mut oikeesti jos meinaa kroonistua niin pakkohan se on saada pois!

Edit. Huolimaton huomasi vasta nyt että olit sopinut neurologille ajan. Hyvä niin. Mulla tosin on vähän käsienheiluttelijakokemukset mun neurologikäynneiltä, kun tää migreeni on vähän tällainen arvaamaton sairaus :D ”migreeni voi muuttaa muotoaan tai vaikka hävitä, tai kroonistua.” Ok, kiitos :D
Juu, mulla on nyt kiva tuo neurologi, kun niitäkin on joka lähtöön :ROFLMAO: ja hänen kanssaan sovittiin tuosta estolääkkeen lopetuksesta ja että, jos taas pahenee migreenit niin pitää miettiä sellanen estolääke jota sais raskaanakin syödä..

Noista lääkkeistä sen verran, että mulla ei auta panadol, burana, ketoprofeeni tai panacod, eli ainoastaan tuo sumatriptan.. immigrania saakin myös nenäsumutteena, mitä mulla mulla oli viime raskaudessa, kun siinä on vähemmän sitä vaikuttavaa ainetta ja on tehokas (y) sitähän ei oo virallisesti julistettu turvalliseksi, kun eihän sellaista tutkimusta voi tehdä missä raskaana olevia naisia käytetään koekaniineina :LOL: mutta sitä on käytetty -60 luvulta lähtien, eikä mitään haittoja oo havaittu.. mullakin yksi tuttu joka on migreeniin erikoistunut neurologi jonka vaimo on raskauksiensa aikana syönyt sumatriptania, eli ei kait se voi hirveän vaarallista olla o_O mutta tietenkin kaikkia lääkkeitä pitäisi välttää, tai syödä mahdollisimman vähän...
 
Ckk
Oho, tännehän olikin tullu paljon juttua :) Luen muut jutut kunhan koneelle pääsen, kun kännyllä on vaikee selata ja kommentoida sivujen välillä. Mut en oo yhtään osannu luottaa raskauteen, kun ei niitä oireita nyt vaan heti näköjään tuu. Mut tein just parin tunnin pidätyksellä PC:n ja se näyttää tältä:
https://aijaa.com/UZxD1I
Niin ehkä uskallan nyt kuitenkin vähän huokasta ja kiltisti odottaa niitä oireita :)
 
@Minamona joo täälläkin suma- ja frovatriptaanivarastot on nyt käyttämättöminä... mulle vaan tulee niistä aivan kamalat sivuoireet, niin välillä jätän ottamatta vaan ja kärsin sitten pipa päässä pimeässä :poop:
Toivottavasti sulla hellittäis ees vähän raskauden aikana päänsäryt. Oot varmaan tsekannut hammaslääkärillä purennan ja fyssarilla kehonhallinnan ettei niissä ois mitään joka vois laukaista hedarit?
 
@Minamona joo täälläkin suma- ja frovatriptaanivarastot on nyt käyttämättöminä... mulle vaan tulee niistä aivan kamalat sivuoireet, niin välillä jätän ottamatta vaan ja kärsin sitten pipa päässä pimeässä :poop:
Toivottavasti sulla hellittäis ees vähän raskauden aikana päänsäryt. Oot varmaan tsekannut hammaslääkärillä purennan ja fyssarilla kehonhallinnan ettei niissä ois mitään joka vois laukaista hedarit?
Joo, mulla on selkeesti eniten hormonaalinen tuo migreeni.. tässä vähän aikaa ehdin karpata ja se näytti auttavan kun pysyi verensokerit tasaisena.. pitäis taas yrittää skarpata, toki vähän vaikeaa tuon pahoinvoinnin kanssa kun ei tekis mieli syödä niitä rasvaisia karppiruokia :LOL: no, odottelen nyt kiltisti mitä apua lääkäri antaa .. lähinnä yllätyin kun näin aikasin alkoi kun viimeks vasta vk6-7 tuli kaikki ihanat oireet :rolleyes:
 
Ckk
Tulenkin sit samantien kuitenkin kommentoimaan :LOL:
@Baabi Ohhoh! Onpas teilläkin pitkä tie takana! Oliko tää plussa nyt hoidoista vai luomuna? Saako udella mitä hoitoja ootte käyneet läpi? Toivottavasti nyt pysyy kyydissä, jo olis aika :)
@Minamona Kylläpäs aikaisin on eka yökkö tullu!

Olisko ideaa, jos viesteihin kirjottais viimeiseksi, niin kun allekirjoitukseksi mikä viikko on menossa?
Minutkin saa nyt lisätä listalle eli
Ckk/34/15.12./ensimmäinen

Ckk 4+0
 
Migreeni on kyllä kamala, toivottavasti selviätte vähäisellä oireilulla.

Tervetuloa uusille :)

Mä laskin uudestaan laskettua aikaa ja se olis oviksesta laskettuna 8.12 eli tänään olis 5+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille!

Varovaisesti liityn mukaan joulukuisiin.
Plussasin ekan kerran joulukuussa 2017, joka todettiin tuulimunaksi viimeinen päivä tammikuuta 2018. Nyt ensimmäisestä tyhjennyksen jälkeisestä kierrosta saatu plussa, ensimmäinen viivan poikanen dpo10 ja sen jälkeen sellaisia haamutasoisia.
Katselinkin teidän kuvia, miten teillä viivat jo suorastaan hehkuu punaista! Itsellä fiilis, etten usko vatsassa olevan ketään ennen kuin toisin todistetaan ultralla. Mutta jotain viivaa tosiaan on piirtynyt, aika näyttää mihin kehittyy. Tänään dpo13 ja pc:n liuskassa ei järin vahvoja viivoja vieläkään.

Joulutoive 4+1
 
Moi kaikille!

Varovaisesti liityn mukaan joulukuisiin.
Plussasin ekan kerran joulukuussa 2017, joka todettiin tuulimunaksi viimeinen päivä tammikuuta 2018. Nyt ensimmäisestä tyhjennyksen jälkeisestä kierrosta saatu plussa, ensimmäinen viivan poikanen dpo10 ja sen jälkeen sellaisia haamutasoisia.
Katselinkin teidän kuvia, miten teillä viivat jo suorastaan hehkuu punaista! Itsellä fiilis, etten usko vatsassa olevan ketään ennen kuin toisin todistetaan ultralla. Mutta jotain viivaa tosiaan on piirtynyt, aika näyttää mihin kehittyy. Tänään dpo13 ja pc:n liuskassa ei järin vahvoja viivoja vieläkään.

Joulutoive 4+1
Mun mielestä noihin liuskatesteihin tulee aika kauan suht hailakkaa viivaa, mulla vasta tänään, dpo16 tuli kunnollisen punainen viiva aamupissasta :) suosittelen melkein eniten apteekin omaa testiä, se antaa nopeammin parempaa viivaa, ja ainakin mulla aamupissa on kaikista paras (y) toivottavasti viivat vahvistuu!:love:
 
Täällä ilmoittautuu plussannut ja odottelee pääsyä faceryhmään. :) Kikuka/29/4.12/toinen lapsi. Oireita tähän mennessä: ei luojan kiitos minkäänlaista vuotoa! aina kärsinyt tiputteluvuodosta ja ekaa odottaessa vuotoa alussa. Alussa mahakipua mutta nyt ei viimepäivinä, pikkuhiljaa alkanut pahoinvointi ja lämpöä 37.1..
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86
Moi kaikille!

Varovaisesti liityn mukaan joulukuisiin.
Plussasin ekan kerran joulukuussa 2017, joka todettiin tuulimunaksi viimeinen päivä tammikuuta 2018. Nyt ensimmäisestä tyhjennyksen jälkeisestä kierrosta saatu plussa, ensimmäinen viivan poikanen dpo10 ja sen jälkeen sellaisia haamutasoisia.
Katselinkin teidän kuvia, miten teillä viivat jo suorastaan hehkuu punaista! Itsellä fiilis, etten usko vatsassa olevan ketään ennen kuin toisin todistetaan ultralla. Mutta jotain viivaa tosiaan on piirtynyt, aika näyttää mihin kehittyy. Tänään dpo13 ja pc:n liuskassa ei järin vahvoja viivoja vieläkään.

Joulutoive 4+1
Mullakin se kokemus noista liuskoista että näyttää tosi pitkään haamuja :) eka kunnon viiva missä ei tarvinnu hyvää mielikuvitusta käyttää tuli vasta dbo16 tai 17 (y)

5+3
 
Tulenkin sit samantien kuitenkin kommentoimaan :LOL:
@Baabi Ohhoh! Onpas teilläkin pitkä tie takana! Oliko tää plussa nyt hoidoista vai luomuna? Saako udella mitä hoitoja ootte käyneet läpi? Toivottavasti nyt pysyy kyydissä, jo olis aika :)
@Minamona Kylläpäs aikaisin on eka yökkö tullu!

Olisko ideaa, jos viesteihin kirjottais viimeiseksi, niin kun allekirjoitukseksi mikä viikko on menossa?
Minutkin saa nyt lisätä listalle eli
Ckk/34/15.12./ensimmäinen

Ckk 4+0
Tulenkin sit samantien kuitenkin kommentoimaan :LOL:
@Baabi Ohhoh! Onpas teilläkin pitkä tie takana! Oliko tää plussa nyt hoidoista vai luomuna? Saako udella mitä hoitoja ootte käyneet läpi? Toivottavasti nyt pysyy kyydissä, jo olis aika :)
@Minamona Kylläpäs aikaisin on eka yökkö tullu!

Olisko ideaa, jos viesteihin kirjottais viimeiseksi, niin kun allekirjoitukseksi mikä viikko on menossa?
Minutkin saa nyt lisätä listalle eli
Ckk/34/15.12./ensimmäinen

Ckk 4+0
Tuo meidän ainokainen on clomeilla saatu.

Lähes 3 vuotta menkkoja yritettiin synnytyksen jälkeen käynnistää teroluteilla, e-pillereillä ja millon milläkin, kunnes lopulta sain lähetteen naistentautien polille. Siellä todettiin heti, että kohtu on kasvanut umpeen kiinnikkeitä. Niitä poisteltiin ja samassa yhteydessä todettiin, että molemmat munatorvet täysin tukossa eli raskautuminen ei luomusti onnistu.

Ensimmäinen IVF 2009. Alkioita siirrettiin 13, ei yhtään kiinnittymisyritystäkään.

2.IVF:n sumuttelut aloitin 2011. Kesken sumuttelun tein elämäni ensimmäisen luomuplussan. Meni kesken rv 9.

2.IVF tehtiin myöhemmin 2011.
Tuosta toisesta IVF:stä on alkioita siirretty 10 vuosina 2011-2016, ei yritystäkään kiinnittyä.

Luomuplussan ei tosiaan pitäny olla mahdollista, mutta 6 luomuplussaa oon 2011-2014 saanu.
Nyt siis 7. luomuplussa tämä uusin.
 
Edellisestä plussasta jo sen verran aikaa, etten muista digitestin ohjeistusta viikkomääristä ja fiksuna nakkelen aina testipakkauksen ja ohjeet roskiin heti kaupasta kotiuduttua ja jemmaan pelkän testin. :ROFLMAO::LOL:

Onko raskaana 2-3 just se, mikä siinä nyt pitääkin näkyä? Viikkoja siis 3+6 tai 4+0, laskurista riippuen. (n)
 
Edellisestä plussasta jo sen verran aikaa, etten muista digitestin ohjeistusta viikkomääristä ja fiksuna nakkelen aina testipakkauksen ja ohjeet roskiin heti kaupasta kotiuduttua ja jemmaan pelkän testin. :ROFLMAO::LOL:

Onko raskaana 2-3 just se, mikä siinä nyt pitääkin näkyä? Viikkoja siis 3+6 tai 4+0, laskurista riippuen. (n)
Digitestin viikot tarkottaa kuinka monta viikkoa ovulaatiosta, eli hyvältä vaikuttaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Baabi
Ckk
@Baabi Iso hatunnosto, että ootte jaksaneet noin kauan! Me oltiin hoidoissa vajaat pari vuotta, tehtiin pari inseminaatiota, joista negaa ja nyt ICSI, josta tää raskaus alkoi. Meillä tuomiona selittämätön lapsettomuus.
Jos digi näyttää 2-3, niin kyllä sulla sit on 4+ jotain jo (y) Ite ajattelin tehdä digin taas maanantaina aamulla. En uskalla vielä huomenna.
 
Toivotaan kovasti baabi, että tällä kertaa pieni pysyy matkassa loppuun saakka <3

Mulla loppui jo testit eli en oo enää testaillut, kun en viitsinyt uusia testejä hakea. Vähän olis tehnyt mieli vielä digi hakea, mutta ehkä odottelen sitä neuvolan ultraa :) Toisaalta myös haluan sinne saakka elää toiveessa ja siellä sitten näkee mikä tilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Heips! Minä testailin eilen hailuran plussan, oman kierron mukaan 3+6, laskureiden mukaan tänään 3+5 vasta. Voisin liittyä mukaan joukkoon :) Eli Nemmiina/29/18.12/neljäs. Oma kierto 26pvää, mutta neuvolassakin ne taitaa laskea vain menkkojen perusteella ja 28 kierron mukaan, niin ollaan sitten 3+5 :LOL:
Mahaa nippailee, selkä jomottelee ja väsyy, ja maha tuntuu just siltä kuin pitääkin :love: Nännit arat, nenä tukkoinen ja ummettaa:D Aiemmin ollut myös kemiallisia, keskenmeno ja keskeytynyt km vko 9.
 
Ihana kuulla että en ole ainoa himotestailija. :D tänään en ole vielä testannut. Josko huomenna sitten?

Pari viikkoa pitäisi vielä odotella ultraa. Toivottavasti sieltä löytyy pieni ja pienen syke. :love:

Tänään taitaa olla 4+5.
 
Ckk
Juu, tänään taas testasin, kun ajattelin käyttää liuskat loppuun ja tehdä vertailun. Siis kattokaa tuota PC:n ja RFSU:n eroa! Samaan kuppiin kastettu o_O
https://aijaa.com/EyFvDd
Huomenna vielä digi ja sit lopetan!
Ootteko muuten kaikki aloittaneet jo välttämään niitä raskaana vältettäviä ruokia? Mä oon ja yllättävän paljon on normaalisti syöny kaikkee mitä nyt pitäis välttää tai ottaa muuten huomioon. Esim pehmeät juustot, tuntuu, että niitä on nyt joka paikassa!

Ckk 4+1
 
Onnea kaikille plussanneille!

Ja ihanaa kun täällä on muitakin jotka eivät osaa lopettaa testien tekoa.

Mä en vieläkään usko olevani raskaana tai että tämä tulisi päättymään hyvin.
On jo rv 5+3 tai jotain sinne päin enkä vieläkään saa tasavahvoja viivoja. Olen nyt käyttänyt pääasiassa noita rfsu testejä kun niillä aloitinkin mutta olen välillä kokeillut muitakin ja ei kyllä hirveen vahvoja viivoja tule.
Viikko sitten tein sen digi testin ja siihen tuli raskaana 1-2 ja 5 päivää myöhemmin tuli raskaana 2-3, mutta koska olen ihan sekopää epäilyksieni kanssa niin revin testit auki vertaillakseni viivoja. Ja ne jotka mittaa raskaus hormoonia oli miltei saman vahvuset ja vieläpä melko hailakat. Se joka mittaa viikkoja oli vain aavistuksen vahvempi kuin toisessa. Ihan hullu olen joo...tiedän.
Tuntuu että monilla joilla on rv 3-4 jotain saavat vahvempia viivoja.
Eli te joilla on rv 5+ ja testailette niin saatteko jo yhtä vahvan viivan kontrolli viivan kanssa?

Harmittaa kun en saa tänne kuvaa testeistä kun valittaa että liian isoja tiedostoja.

Jos raskaus jatkuu niin kertoisin asiasta läheisille rakenneultran jälkeen. Veljen vaimolle ehkä jo varhaisultran jälkeen.

Migreeni on täälläkin tuttu vaiva. Yleensä liittyy kuukautisiin ja ovulaatioon. Joskus myös aurallista (usein kesäisin kirkas aurinko aiheuttaa). Valitettavasti migreeni on tuttu vaiva myös raskaana ollessa. En tiedä uskaltaako noita sumatriptran sandos (tms) tabletteja käyttää raskaana. Itse yritän välttää turhia lääkkeitä raskaus aikana mutta kyllä migreeni on jotakin niin kamalaa että siitä haluaa vain eroon äkkiä.

Tsiro rv 5+3?
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
@Baabi Iso hatunnosto, että ootte jaksaneet noin kauan! Me oltiin hoidoissa vajaat pari vuotta, tehtiin pari inseminaatiota, joista negaa ja nyt ICSI, josta tää raskaus alkoi. Meillä tuomiona selittämätön lapsettomuus.
Jos digi näyttää 2-3, niin kyllä sulla sit on 4+ jotain jo (y) Ite ajattelin tehdä digin taas maanantaina aamulla. En uskalla vielä huomenna.
Tuo 2-3 kummastuttaa, koska mun kierto on sen 25-27 päivää. Jos laskis ton 27 mukaan, niin tänään olis pitäny menkat alkaa. Tai sit ovis on ollu tosi aikasin. Oireet oli kp 11 ja 12.

Minä päätin, et tuo digi oli viimenen testi. Odotan vielä muutaman viikon ja varaan ajan varhaisultraan. Jos siellä näkyy pieni ja pienellä syke, niin sitten otan yhteyttä neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona

Yhteistyössä