***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Eliikkäs huutelua: Ennu la 29.12, LKS, 1. ja pojalta näytti rakenneultrassa ihan omiinkin silmiin.

Tarkoituksena oli ostaa käyetty pinnasänky, mutta Haaparannalta Jala lastentarvikeliikkeestä tarttuikin hetken mielijohteessa (tää on varmaan tätä pesänrakennusviettiä kans ;)) mukaan tarjouksessa ollut perusvalkoinen pinnis. Merkkiä en muista, mutta pohjan saa säädettyä kahdelle korkeudelle, samoinkun laidankin. Pinnasänkyä lukuunottamatta lähes kaikki isommat hankinnat olen hommannut käytettynä.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Nimenhuutoon: Minz, LA 2.12, synnäri kätilöopisto, 2.lapsi, tyttö tulossa.

Kamala flunssa menossa, olo on ihan rätti ja päätä särkee neljättä päivää, ei kivaa.
Yöt tosi levottomia muutekin, selkä jumahtaa jos pitkään on selällään. Sitten jos on kyljellään kauan, niin sekään ei oo hyvä. Ja vessassa saa ravata joka yö sen pari kolme kertaa, hieman katkoo noita unia.

Pinnasängystä, meillä on sen mallinen makuuhuone jottei normikokoinen pinnis mene oikeen mitenkään päin, kiinteiden vaatekaappien takia moinen ongelma. Löysin sitten huutonetistä vanhanajan pinnasängyn, joka on jatkettava. Käytiin se pari päivää sitten hakemassa, ja on kyllä näppärä. Sängyn saa 80-110cm pituiseksi, ja meillä on ovipielessä 95cm:n "kolo", mihin tuo sängy loistavasti asettuu eikä ole tiellä ovesta kulkiessa. Mies maalaa sängyn, niin sehän on sitten kuin uusi :)

Grago logic S -kaukalo ja siihen ne sopivat rattaat ostettiin kaverilta, ne on kyllä tosi näppärät kun saa kaukalon rattaisiin eikä tarvia pikkuista sitten siirrellä eestaas kun vaikka kauppaan menee. Emmaljungan city crossit on sitten normikäyttöä varten.

Ensi keskiviikkona sokerirasitus, en kyllä yhtään innolla sitä odota..

Minz 26+2
 
Heips!
Meillä oli eka neuvolana (espoo) suvelan neuvola, mutta nyt se sitten yks kaks vaihtuukin....
Ite en oo kyll tyytyväinen neuvolaan, eivät halua vastata kysymyksiin vaan neuvovat kääntymään ties kenen puoleen ja he taas neuvovat kysymään neuvolasta..... moni asia pohdituttaa - ja varsinkin eilisen rasitusekg.n jälkeen. täytynee siis soittaa ens vkolla neuvolaan josko sais jonku "hätäajan". Siis fyysisesti kaikki ok mutta muuten ei ... :(

Mulla siis riskiraskaus (aorttastenoosi), ja eilen sydänlekuri sitten sano että ennen synnytystä tehdään mulle joku sydäntoimenpide - kuulostaa hurjalta! ja alateitsesynnytys > imukupilla. Äsken sitten lueskelin imukuppisynnytyksestä vs keisarinleikkaus ja pää aivan sekasin! Mies pelkää et kuolen ja itell huoli kaikest mahollisest. :(

Itse oisin halunnu Jorviin synnyttää, mutta lääkärit päättäneet että Naistenklinikalle mentävä on.
(( Nimenhuutoon LA21.12. / poitsu lupaus / Naistenklinikka ))

Ens vkolla olis muutto, ja nyt sitten ainaki ens vkon saikulla - hengenahistust ym joten ei taida olla töihin enään palaamist / työsuhde loppuiski 12.11....
 
pinnasängystä meillä on enfantista ostettu pähkinänruskea pinnis..makso sillon 189€ (aika kallis, mutta oli niin hieno että pakko oli saada) :p pohjan saa kolmeen eri korkeuteen, toinen laita laskee ja saa myöhemmin kokonaan pois, myös purusuojat löytyy. itse oon kokenu parhaimmaks ton laskevan laidan...on helppo ollu nostella yöllä pienempää vauvaa syömään, kun laita ei ole ollut tiellä ja myös toi pohjan laskeminen on ollut ihan ehdoton. on ollut hintansa arvoinen.

turvakaukalosta meillä on toi Gracon Logico S ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen...on niin nopea asentaa autoon telakan ansiosta ja on tilava=) vaunut on jo viisvuotta vanhat oran jovi airit ja sit rattaana on emmaljungan scootterit...

ainoa hankinta vauvalle on ollut tähänmennessä kaukalopussi ja pieni pipo =)

niin ja sen kelan äitiysavustuksen päätin nyt sittenkin ottaa pakkauksena..oli ihan ok näkönen verrattuna tohon 2005 vuoden pakkaukseen, jonka vaatteita en pahemmin käyttäny..

hyvää lauantain jatkoa kaikille..

lumi-enkeli ja aarre 23+4:heart:
 
Repäisykivuista tms onko teillä vielä näillä viikoilla niitä? Mulle tuli eilen kun nousin sohvalta kauheella vauhdilla ylös niin sellainen että kivusta olin ihan kippurassa jonkin aikaa kun sattui niin kovasti. Sitten se meni ohi eikä tuntunut enää ollenkaan. Tänä aamuna myös maatessani aika samoille kohtiin tuli pienempi sellainen. Vieläkö niitä saa tulla tässä vaiheessa? Ja kipu oli tosiaan mieletön hetken aikaa.

Jennyli mulla on koko raskauden ajan ollut kauhee pelko että jokin menee vinoon ja tällä hetkellä tuntuu että päivät matelee liian hitaasti kun haluaisin kanssa niitä raskausviikkoja taakse vielä paljon ennen synnytystä. Pelkään tosiaan ennenaikaista synnytystä vaikka mulla ei sellaisesta ole mitään kokemusta kun molemmat tytöt ovat menneet yli la:n muutaman päivän. Mulle tämä raskaus on ollut kyllä todella rankka ja nyt on jotenkin paljon enemmän tietoinen kaikesta mikä voisi mennä pieleen.

Tänään rv 26+2.
 
Nimenhuutoon: Safiatou LA 13.12, Kätilöopisto, 1. lapsi ja poika tulossa.

Vähän samaa mieltä FB-ryhmästä kuin muut, että en haluais siellä vielä mainostaa raskautta. Mutta jos ryhmän todella saa niin salaiseksi, että kukaan ei näe että sellaiseen kuulun niin sitten ok.

Täälläkin on alkanut vähän kaikenlaisia kipuja, jäykkyyksiä ja jomotuksia, alaselkää, pakaroita ja nivuset/lonkat. Yritän vain venytellä ja joogailla päivittäin. Siinä onkin sitten kaikki liikunta mihin pystyn.

Safiatou 25 + 5
 
Ei tykkää tästä uudesta... vihdoin sain kirjauduttua.

nimenhuutoon: Leenu LA 9.12., KYS, 2.lapsi ja tyttöolo.

Äitiyspakkaus tuli tosi nopeaan, hain postista viikko sitten. Katsoin pikaseen läpi ja sit jäi silleen. Ei ollu niiin ihku, mut ihan kiva. Mitään pesänrakennusviettiä ei ole.Esikoisesta hirvee vaatteiden pesu ja vauvanhuoneen laitto vimma oli jo näillä viikoilla, ja nyt tuntuu, et jos sit äitiyslomalla jotain alottas laittamaan; kuten vaihtas huonejärjestystä.

Meillä pinniksessä 3 asentoon laskeva pohja. ihan on tarpeeksi, vaikka laita ei laskekkaan, aikalailla sit perhepedissä nukuttiin ja nukutaan osin edelleen.

Selkä on ollu kipeä ja tän viikkoa olen saikulla; kumartaminen ja pitempiaikaisempi istuminen koskee ristiselkään, iltaisin koskee välillä mahaankin ja nivusetkin on kipeenä. Aloin jo pelätä lantion löystymistä, onko kellään ollut??? Mitenkä vaikuttaa synnytykseen???

Tiistaina lääkäriultra, saapahan tietää onko kohdunkaulalla mitään muutoksia. Osin kauhullakin siis odotellaan. Vauva kyllä potkii paljon ja kovaakin, aamullakin herätti venytellessään poikittain koko pituudelta, niin kyljet soi.

Jep, lähtee mummolaan saunomaan.

Leenu 25+2
 
nimenhuutoon: aarteeni LA 12.12.2010,Kys ja 3 tulossa

en meinannu päästä kirjautumaan tänne ollenkaan,mikähän tätä sivustoa vaivaa :kieh:

meillä poika ollut jo ma-ti välisestä yöstä lähtien kovassa kuumeessa (39-40) ja tänään taas käytiin lääkärissä,ei onneks ollut mitään vakavaa infektiota,ottivat verikokeita ja keuhkokuvat ja ne oli hyvät.epäilivät jotain virusta.ihme että me muut ei olla vielä tultu kipeeks,koputtaa puuta :)

äitiysavustuskin tuli yks päivä,innolla odotan että pääsen shoppailemaan jotain kivaa pikkuiselle :heart:

mekin varmaan ostetaan tuo gracon kaukalo jalustalla ja siihen sit ne matkarattaat,jos vaan mahtuu meidän autoon tuo kaukalo ja jalusta.joku päivä pitäs käydä lastentarvikkeessa sovittamassa erilaisia malleja että mikä mahtuu,kun meillä on sit 3 istuinta takana.ja samalla sitten katotaan pinnäsänkykin,haluaisin sellasen mistä saa pohjan laskettua joko 2 tai 3 korkeudelle ja että sais laidan laskettua.

joku tais kysellä neuvola käynneistä..minä oon käynyt nyt tähän mennessä 3 kertaa neuvolassa,yhden kerran lääkärineuvolassa ja 2 kertaa ultrassa. 6.9 olis kontrolliultra,ei millään jaksas odottaa sinne asti :) ja sit siitä seuraavalla viikolla on taas neuvola.lääkärineuvolaa ei otettu nyt sen takia kun epäili neuvolantäti että tuolla ultrassa samalla kahtovat kaikki tarvittavat jutut.

aarteeni ja pikkuinen 24+6 :heart:
 
Oho! Onpa paljon tullut tekstiä! :O

Hauskaa viikonloppua vaan kaikille ja jemalle tervetulotoivotukset ja tsemppihalit! :hug:

Jennylille tsemppihali myös! :hug: Yritä ajatella mukavia ja rauhoittua, sekin auttaa vauvaa pysymään massussa pidempään! Varmasti viikkoja saat vielä kasaan kunnolla ja siellä rv 30+ jälkeen kaikki on jo vauvan kannalta useimmiten hyvin, vaikka hän ulos päättäisi aikaisemmin tullakin!

Mulla näyttikin nimenhuutoa varten olevan kaikki tiedot kohdillaan, joten entisellään saa pitää!

Karvoituksesta en osaa sanoa, onko sitä enemmän tai vähemmän kuin normaalisti, ainakaan jaloissa en ole huomannut pahemmin eroa. Tosin oon tosi laiska trimmaamaan niitä muutenkin, kun inhoan sitä sänkeä, joka melko pian kuitenkin kasvaa. Yök! Ennemmin pidän sellaiset ronskin miehiset, mutta pehmeät karvat jaloissa ja oon sitten pahemmin vilauttelematta sääriä missään hamosissa... :D Mahassa on se iki-ihana lineakarva ja lisäksi mulla on toiseen tissiin (nännipihaan) kasvanut karvoja. Mies on kovasti myös tota alapään karvoitusta kommentoinut reheväksi, itse ei sinne tuu pahemmin kurkittua, että eipä paljon haittaa.. :LOL:

Pinnasängystä on vaikea sanoa, mikä olisi hyvä, kun käyttötapoja on niin monia. Meillä on sellainen ikivanha pinnasänky, johon on vaan uusittu patja (nytkin ajattelin varmuudeksi ostaa uuden, kun toi vanha on voinut varastossa kerätä hometta). Muistaakseni siinä on pohjan säätö kahdelle tai kolmelle korkeudelle, ihan hyvin sopi tarkoitukseensa esikoisen kanssa. Eipä tuo paljoa siinä öisin nukkunutkaan, vaan mun ja miehen vieressä hyvin pitkään. Nytkin ajattelin joko ottaa tän tulevan nyytin viereeni nukkumaan tai sitten äippäpakkaukseen sängyn viereen aluksi. Ainoastaan alkuillasta, kun ei olla itse vielä nukkumassa, niin esikoinen meni omaan sänkyynsä. Päikkärit sujui pitkään parvekkeella vaunuissa.
Muistan, että sitten kun esikoinen oli isompi ja pohja alimmillaan, niin mun (158cm) oli jo vaikea saada sitä sieltä pohjalta, mutta toisaalta toinen osasi jo itse siinä vaiheessa vähän avittaakin, kun oli jo isompi. Vähän ennen kahta ikävuotta siirryttiin tollaiseen laidalliseen jatkettavaan lastensänkyyn, se on ollut tosi hyvä.

Fanttomiko se oli, joka kyseli hikoilusta, mulla ei oo sitä ongelmaa ollut. Pikemminkin oon ollut kylmissäni nyt kun ilmat on niin äkkiseltään viilenneet hurjasti! Mut tossa neuvolasta saadussa kirjassa kyllä sanottiin, että hikoilun lisääntyminen 20+ viikoilla on ihan normaalia, suoraan lainattuna "kilpirauhasestasi tulee aktiivisempi: lepoaineenvaihduntasi on 20% korkeampi kuin normaalisti. Yöhikoilu auttaa jäähdyttämisessä samalla kun jäteaineita poistuu. Muistathan juoda riittävästi!"
Vettä kyllä menee ihan sairaasti, tuntuu, että mulla on jatkuvasti jano!

Jääräpää, mulla on ollut repäisykipuja myös! Välillä aivastaessa tai just äkkinäisissä liikkeissä. Ei läheskään niin paljon kuin alkuraskaudessa, mutta kaipa ne ihan normaaleja on?

Neuvolakäynneistä piti vielä kommentoida, että mulla on ensimmäinen neuvolalääkäri viikolla 26! Saa nähdä, onko toi sitten ensimmäinen ja viimeinen, vai tarjoaako Helsinki vielä niitä lisää. Viikolla 29 (muistaakseni) mulla on Naistenklinikalla monen tunnin tutkimusaika kun tutkivat niitä riskejä, että kuinka suurella todennäköisyydellä tääkin kaveri päättää tulla ennenakaisesti.
Mä oon ollut ihan kohtuu tyytyväinen neuvolasta saamaani palveluun, vaikka eihän ne siellä oikein mihinkään ota kantaa, kun kysymällä kysyy.. :kieh:

mamadread ja ihme 21+1
 
Mä innostuin iltapäivällä vaihtaan makkarin järjestystä ku halusin kokeilla et miten ois järkevintä laittaa pinnasänky. Ja onnistuinki saamaan 3 eri vaihtoehtoa, täytyy sit kattoa et mikä käytännössä toimii parhaiten. Kaikkiin ratkasuihin mahtuu viel lipastoki vauvanvaatteita varten.

Lisäks siivosin viel vaatehuoneen ja heitin turhaa kamaa pois ja laitoin sellaset vaatteet "pois silmistä" jotka ei nyt mahu päälle (toivoen et viel joskus mahtuu). Nyt sit sattuu alaselkään ihan hulluna. Kantapäätki on kipeet ku on seissy.

Aamulla oli kauheita menkkakipuja, eipä oo ennen ollu niitä. Kesti varmaan jonku tunnin mut meni sit itestään ohi, sen jälkeen alkoki sit supisteleen. Kyllä on ollu vaivanen päivä =(

Neuvolakäynneistä oli kai jotain puhetta, mä oon muistaakseni käyny 5 kertaa ja siihen päälle sit nt ja rakenneultrat sairaalalla ja yks ekstra käynti lääkärillä kohdunkaulan tilannetta tsekkauttamassa.

Toivottavasti se äippäpakkaus tulee ens viikolla..mä haluun jo nähä ne vaatteet!!! =)

fanttomi & 23+2
 
mamadread mä luin kans ton kilpirauhasjutun siitä neuvolan kirjasesta..mut ku tää kuumuus on alkanu monta viikkoa sitten, ja nyt ku toi kilpirauhanen vaan kiihtyy ni kuumuuski lisääntyy sitä mukaa. Kyl mullaki silti välillä on jopa viilee, mut ne hetket on hyvin lyhyitä :LOL:

btw, huomenna viimenen lomapäivä =(
 
Heips!

Nimenhuutoon Kaikki muu onkin kohdalla paitsi Poika-lupaus on hävinny.

Pinnasänky on täällä päässä hankittu, tutuilta käytettynä 60e. Iso jenkkipinnis (135cm, 90cm), jousipohjalla, neljään eri korkeuteen säädettävä ja pinnat sää kätevästi laskettua eestä pois vaikka kokonaan (saa myös yksittäisiä pinnoja pois). Tykkään tästä sängystä tosi paljon :) Vielä oottaa kokoon kasaamista, kun ei vielä haluta muokata koko kämpän järjestystä vauva-aikaan, vaikka kovasti tekis mieli :) Jos tonne marraskuuhun sinnittelis pesänrakennusviettiä vastaan...

Neuvolakäynneistä Mulla 26+1 on eka neuvolalääkäri (samoin kuin mamadredillä) ja mulle ainakin sanottiin että toinen käynti oli jos oikein muistan joskus 34 tai 36 viikkojen paikkeilla. Helsingissä siis minäkin.

Viime neuvola käynnillä 22+0 kaikki oli kohtuu ok, pikkuisen syke 140, (sf arvio) 19cm, painoa tullut kokoraskauden aikana +1,2kg, verenpaineet 100/54 ja hemoglobiini oli laskenu 116, eli lisäraudan ottamista suositteli. Voi varmaan tosta hemoglobiinistäkin johtua et väsyttää taas normaalia enemmän vaan 9-10h yöunet on sopivat, muu tuntuu liian vähältä...

Jokos sitä kehtais la iltana mennä nukkuu? :)
 
Leenu84 ja muut keitä kiinnostaa :): onko sulla sit lantion löystymä jo? Mulla oli ekassa, ja on taas harvinaisen paha, ja se kyllä valitettavasti vaikutti synnytykseen. Kätilöt ei kans ollenkaan tajunneet että kipu joka oli mulla pahin ei ollut supistukset tms vaan se kun pistettiin esim istumaan tai jalat niihin telineisiin tms, tuntu että lähtee luut paikoiltaan. Löysinkin nyt ohjeita synnytykseen ja aion viedä pelkopolille mukaan ja ottaa synnytykseen, niin että osaa kätilöt sit tajuta mistä kivusta on kyse. Tässä on linkkejä jotka on tosin englanniksi, voin käännellä noita ohjeita jos joku tarvii suomeksi.
Eka linkki, en saanut suoraan liitettyä tähän mutta jos klikkaa tossa sivulla olevan ensimmäisen linkin(Pregnancy-related Pelvic Girdle Pain: For Mothers-to-be and New Mothers) on TOSI hyvä tietopaketti lantion löystymisestä (ladattava pdf) ja toi toka linkki on "synnytystoivelista" liittyen siihen lantion löystymiseen.
http://www.pelvicinstability.org.au/resources.html
Birth Plan tai Birth Plan
 
Uskaltaudun vihdoin minäkin mukaan, neljättä lasta (4. poika =))odotan. LA 12.12.

Vaunuiksi olen ajatellut noita Stokken Xplory -kärryjä. Onko kenelläkään niistä kokemuksia? (Asun Keski-Euroopassa, eli lumi ei tavallisesti ole ongelma).

Raskaus on tähän mennessä sujunut hyvin, keskenmenopelkoja luuunottamatta ei ole ollut minkäännäköistä vaivaa - ei pahoinvointia alkuraskaudessa eikä nytkään kolota yhtään mistään - vaikka ikää on varmasti tuplaten moniin tällä kirjoittaviin verrattuna. No, vielähän tässä on kolotteluunkin aikaa, kun 15 vkoa on vielä jäljellä!

Vanhemmat lapset ovat jo niin paljon vanhempia, että vauvanvaatteita ei ole talossa yhtään. Pitäisi varmaan vähitellen alkaa hommaamaan. Sänkyä en missään nimessä aio hankkia, koska vauva tulee viereen nukkumaan - niin tein edellisenkin kanssa ja vähintään 8 tunnin yöunet olivat taatut ihan alusta lähtien (tietty pikku yösyöttö siinä välissä, mutta kumpikaan ei silloinkaan kunnolla herännyt). Olen kyllä ihan vakuuttunut siitä, ettei vauvoja ole tarkoitettu nukkumaan yksikseen, eikä ainakaan omassa huoneessa...

Tuttipulloja en myöskään hanki, koska aion imettää, ihan niin kuin edellisetkin lapset. Mielenkiintoiseksi menee tietysti sitten, kun äitiysloma loppuu - täällä sitä on vain 4 kuukautta(eikä päivääkään ennen laskettua aikaa), sillä aikatauluttaminen on tietysti haasteellista, mutta kyllä siitä varmasti selvitään.

Siinä nyt vähän omia mietteitä näin alkuun - ihanaa raskausaikaa kaikille, se on varmasti nopeammin ohi kuin luulisikaan!
 
Nimenhuutoon: nachopallo la 22.12. synnärinä OAS ja eka ois tulossa.

Mulla on ollut koko päivän kummallisia sydämen tykytyksiä, tuntuu vähän muljahtelulta tai siltä kuin sydän löisi jotenkin lujempaa kuin normaalisti. Vähän huolestuttaa... Ja vielä enemmän huolestuttaa se, että ois Helsinkiin mentävä tässä reilu viikon päästä. Miten mä jaksan koko automatkan? Tekis mieli jäädä kotiin, mutta tuota matkaa on miehen ja kavereiden kanssa suunniteltu jo ennen raskautta, niin ei haluais jättää väliinkään... : / Mutta onko kenelläkään kokemusta tuommoisesta sydänhommista? Neuvola ois vasta yli viikon päästä ja ma vasta pystyis soittoaikaan kyseleen...
 
Tervetuloa espoir :wave:

Neuvolassa olen itse käynyt kerran kuussa ja neuvolalääkärissä kerran (niitä on yht. 3). Ultria on ollut 2 ilmaista ja alkuraskaudessa kävin omasta pussista, samoin kuin nyt menossa 4D-ultraan.
Onko tämä sitten näitä pienen paikkakunnan etuja että neuvolassa juostaan tiuhaan vaikka odotuksiakin olisi jo monta takana?! Mukavahan se tietysti että seurataan!=)

Otinpa huvikseni muutaman masukuvan rv 23+1


 
[/URL][/IMG]

oli pakko tulla tänne kokeilemaan et saanko kuvan näkyviin..

siinä siis rakenne ultrasta,josta kylläkin aikaa jo monia viikkoja (kamala miten nopeeta aika menee:O) meidän tyttö siinä siis vähän pienenpänä :heart:

klementine ja tyttö rv 26+1 :heart:
 
Tervetuloa espoir! :flower: 4 kuukautta äitiyslomaa! Mitäs sä meinaat sen jälkeen? Onko siellä sama käytäntö kuin Suomessa, että voi jäädä hoitovapaalle vai menetkö töihin?

Jennylillä on oikein kaunis masu! :)

Mies huutelee nukkumaan.. Eipä tänne ihmeitä kuulukaan.

Mandy ja pallero 22+1
 
nää menkkakivut vaan jatkuu ja jatkuu..taitaa se mun huonekalujen ja vaatteitten kans rehkiminen tehä tän nyt?

nachopallo mulla on ainaki noita tykytyksiä. sydän tosiaan tuntuu hakkaavan kovempaa ja nopeempaa välillä ja joskus tuntuu siltä ku se löis ittensä rinnasta ulos. mun piti kysellä niistä tääl jo aikasemmin ja sanoo viime neuvolakäynnillä mut ehä mä sit mitään muista. maanantaina joudun muutenki soittaan neuvolaan ni kyselen tykytyksistä ja kivuista sit samalla.

jennylillä on tosiaan kaunis masu =) oma alkaa oleen kohta samaa kokoluokkaa, hih =)

miten kaikki veikkaa mun mahasta tyttöä?en kyl ite osaa sanoo et miltä se näyttää..muuta ku et poika masussa ni kai se poikamaha on =)

kipuileva fanttomi & 23+2
 
Nachopallo mulla oli jo esikoista odottaessa ja nyt samoin noita sydäntuntemuksia. Eli tuntuu kuin ois lisälyöntejä ja etenkin tiheä syke. Nää tuntuu etenkin levossa. Mulla niitä koitettiin tutkia, mut mitään ei löytyny ja todettiin et on harmittomia. Tosi ikävän tuntusiahan ne on! Nyt olen taas yhdistäny et liittyy stressiin ja väsymykseen sekä ihan tähän raskauteenkin. Kyllähän se kroppa kovemmalle joutuu. Kannattaa varmasti ottaa puheeksi neuvolassa ja vaikka heti maanantaina sinne soitella, mut elä menetä yöuniasi, koska ovat luultavimmin ihan harmittomia sinullakin!! :hug:

jaahas nyt tän pitäs mennä jo nukkumaan.. olin pitkästä aikaa (viimeksi marraskuussa..) iltalomalla niin venähti normaalista tää elämä.. :LOL:

-Martta 24+2-
 
moikka.

mulla on kanssa ollu ihmeellistä sydämentykytystä,sekä eilen siihen liitty tosi kova äkillinen huimaus.oli ihan pienestä kiinni etten pyörtyny, onneks oli tuoli vieressä.
mä luulen et toi sydämentykytys jollain tavalla liittyy siihen et verimäärä on lisääntynyt ja siten olis jotenkin normaalia alhasempi hemoklobiini..voisko olla? itelläni on perjantaina onneks neuvola.
sitten oliskin 8.9 jo 28 viikon ultra sekä pelkopoli=)
kamala tätä aikaa miten menee nopeeta..

eilen otin masustakin kuvan




klementine ja tyttö rtv 26+2:heart:
 

Yhteistyössä