***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Hei vaan kaikille
nt-ultrassa käyty perjantaina ja kaikki oli kunnossa. Oletin et la muuttuu enemmän, mutta muuttui vain päivällä eli nyt la 16.12. meilläkin siis ollut jotain supersimppoja, kun oisin veikannu ite viikkoo aikasemmaksi.. :LOL:
Ei paljoo tätä raskautta enää salailla, juorut on täällä jo lähteny liikkeelle ja kuulema näkeekin jo.. Kieltämättä on melko turvonnut olo vaikka painoa ei olekaan juuri tullut. Kohtu eteenpäin kallistunut ja edellisestä raskaudesta melko vähän aikaa, joten vaikuttanee asiaan. Sain hyvällä omallatunnolla shoppailla kesävaatteita, töissä kun on pakko olla jotain siistimpää.. :)
Mitähän piti kommentoida.. ainakin noita parisuhdekiemuroita. Meillä elellään taas melko räjähdysherkällä maaperällä. Täytyy toivoo, et jossain vaiheessa lakkais taas toisen naama ärsyttämästä, alkaa olla rankkaa jo koko porukalle. :kieh: Mutta tällaista meillä on ollut aika ajoin koko ajan, yhteistä historiaa kaiken kaikkiaan jo lähemmäs 10 vuotta..

Tässä romaania viikon aluksi, jos taas tällä viikolla ennättäs kirjotella enemmänkin

-Martta 13+4-
 
:wave:
Tääl pakkailen kamppeita, ku pitäs lähteä ens yöksi mummulaan ja huomenaamulla tuon nuoremman kans OYS:n neuron pkl näyttämään sen käsiä. Ei käytä sormiaan normaalisti (on nyt 6kk ja ei aukaise peukaloa juurikaan nyrkistä). Menen mummulaan jo valmiiksi yöksi ni saa tuo esikoinen jäähä aamulla sinne nukkumaan.
Vihdoin on tuo ensimäinen aika, ni on yks huoli edes vähän vähempänä.

Aattelin samalla paljastaa mummulanväellekki tämän pikkukolmosen tuloaikeista :heart:
onneksi on nuo laskurit, ku mulla ei ois muuten mitään hajua viikoista :D

 
Nt-ultrassa kaikki hyvin,niisk!! :heart: Ette usko kuinka helpottunut olo mulla on!!
Jännitin niin että oli ihan huono olo :x

Pikkuisen La 24.12 eli virallisestikin joulutonttunen :xmas: Pp-mitta 58.6mm ja niskaturvotus 1.15mm. Rakenteet mitä katseltiin näytti olevan kunnossa...mahtava fiilis :heart:
Tässä Nuppunen 4D:llä kuvattuna
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, tulevista ja menneistä häistä sekä tervetuloa uusille! :flower: Voimia kaikille pari- ja muiden suhdeongelmien kanssa kamppaileville :hug:

Mahtavaa kun täällä lähes kaikki on saaneet suoraan hyviä uutisia ultrasta! Itsekin toivon kovasti, että vauvalla niskaturvotukset ok, eikä tartte jännitellä niin paljoa verikokeiden tuloksia. Olihan se ainakin perjantaihin asti kehittynyt ihan normisti.. :D

Tännepä ei mitään ihmeempiä kuulu, turvottelu jatkuu hurjana, aamuisin maha on pieni siihen asti kunnes laitan jotain suuhuni, sitten taas turvottelee. Tissit on vieläkin vähän kipeät, mutta kuvotuksia ei enää ole. Ja hei, veristä tuhruttelua ei oo ollut yli kahteen viikkoon! Jei!
Ajattelin nyt ostaa sen dopplerin kotiin, josko vaikka kohta sydänäänetkin alkaisi kuulumaan. Ultraaja ei vielä perjantaina suostunut kertomaan sen enempää istukan paikasta kuin kohdun asennostakaan, sanoi että ne näkee tarkemmin sitten virallisessa np-ultrassa. Kaipa se 10 päivää vaikuttaa sitten niin paljon noihinkin?

Syömisistä. Mä syön tukevahkon aamiaisen, yleensä muutaman leivän ja maustamatonta jogurttia ja tuoremehua. Ennen söin mysliä, mutta lopetin sen tässä taannoin kun meinasi lentää oksu sen mausta.. Lounaalla mulla on eilisen päivän iltaruokaa ja hedelmiä tai tukeva leipä, soijajogurttia ja hedelmiä sekä tuoreita vihanneksia. Jotain pientä välipalaa saatan iltapäivällä syödä töissä ennen kotiin lähtöä (esim. näkkileivän). Kotona syön ison annoksen lämmintä ruokaa ja illalla ehkä vielä hedelmän tai pienen soijajogurtin.
Liikun lisäksi pyörällä 24 km päivässä (työmatkat) ja kotihommien hyötyliikunnat päälle, joten kyllä sitä energiaa kuluukin. Herkuttelut oon jättänyt viikonlopuille. Painosta en tiedä tuon taivaallista, kun mulla ei ole vaakaa kotona. En usko, että se on ainakaan hirveästi noussut, koska vaikka maha on turvonnut, niin ei missään mitään lisääntynyttä läskiä näy.

Onko teille muuten tullut jo jotain mielihaluja nyt raskaana ollessa? Mä oon vedellyt vadelmakiisselin kanssa sikana maustamatonta viiliä ja maustamatonta jogurttia, vaikka ennen en tykännyt noista happamista maitotuotteista lainkaan.. :p

mamadread, joka kertailee salamatkustajan kanssa viikkoa 10+3 ja kattelee kateellisena kun melkeinpä kaikilla jo vaaranviikot on täällä taakse jäänyttä aikaa.. :)
 
jennyli IHANA tuo 4D kuva :) ihtiä harmittaa ku täälllä päin ei nuin tarkkaa kuvaa saada ku ei tolla 4D:llä näytetä :/

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Käyttekö kukaan rullaluistelemassa? Itellä on tullu semmone tapa nyt että joka päivä kaks kertaa yleensä käyn, se on nii mukavaa :) mutta tietysti varovasti pitää mennä ettei vaan kaadu. Ei kai siitä mitään haittaakaan voi olla?

muoksmuoks unohtu:

15+1 <3
 
Kiitos Anve ja marrari :heart: Kyllä se iso jännitysmöykky tippui sydämeltä kun kaikki on hyvin tähän asti! :heart:
Samalla mun tyttö-oloni on alkanut horjua :whistle: Minusta tuo pieni tuossa kuvassa näyttää ihan pojalta!!! Ihan isoveikoilta ;) Ja tuli sellainen olo että ei tuokaan voi olla kuin poika, ei me taideta muita saada aikaiseksikaan!!
Samalla huomasin toivovani tyttöä, ehkä liikaa :ashamed: On vähän sellainen plaah-fiilis...taasko sittenkin poika!!! Luulin että mulle on ihan sama kumpi tulee mutta ehkä mä kuitenkin taidan toivoa tälläkertaa niin kovin sitä tyttöä!! :/
10.8 olisi rakenneultra jossa sitten toivottavasti tuo sukupuoli selviää!

Jennyli 12+4
 
Syömisistä ja mielihaluista: Aamulla höräsen Gefilus-mehua, pitkähkön työmatkan aikana syön jonkun hedelmän (ja nukun apukuskin paikalla miehen ajaessa :) ), töihin saavuttua yosa-"jogurtin", töissä aamukahvilla maustamatonta jogurttia, (suomalaisia/omia) marjoja ja mysliä tai pari ruisleipää juustolla ja lounaaksi ihan kotiruokaa (tänään eväänä massaman-currya tofulla ja kasviksilla + riisi). Neljän aikoihin oon syöny joko pelkän hedelmän, leipää tai jogurttia fiiliksen mukaan, et jaksaa taas istua autossa kotimatkan :). Kotona sit hedelmä, jos tarvis ja myöhemmin illalla ihan perusruokaa tai leipää/salaattia, mitä nyt mieleen tulee ja kaapista löytää. Lihaa en syö. Mun ei tee yhtään mieli mitään makeeta, vaiks mies mussuttaa joka päivä nannaa. Tummaa suklaata saatan ottaa palan joku ilta. Töissä, jos joku tarjoo herkkuja iltapäiväkahvilla, niin syön. Kiepun normaalisti normaalipainon ylärajoilla, mut ekassa neuvolassa olin päässy sen rajapyykin yli kevyesti :/ , mut nyt ei oo tainnu paino ainakaan nousta, kun ei oo tarvinnu koko ajan tunkea jotain suuhunsa, ettei tavaraa tulis toiseen suuntaan.
 
Tämä höyrypää menee tänään ultraan ihan vaan tsekkaamaan mikä tilanne mahassa! Kun siis ei tunnu, ei näy ja jotenkin epätoivoinen fiilis. Enkä erota mahdollisia potkuja kiertävästä ilmasta. Äitini oli eilen sitä mieltä että mahan pitäis olla isompi ja siitäkös huolestuin vallan kauheasti. Eli tänään viideltä on totuuden hetki ja nähdään mikä tilanne. Ja rv 15+4.
 
Kaikki ultrassa ok, oli vähän isompi joten La siirty. Eli päivittäjälle: La 23.12. Kiitos =)

Kyllä jännitti hulluna, ihan pää on kipee ja liekö migreeninki pukkaa tähän. PItäis töihinki vielä pirteänä lähteä. Oli niin aktiivinen kaveri, ettei meinannu kuvia saada kun se koko ajan siellä heilu. LIekö äitiinsä tullu :saint:

Tervetuloa uusille, oli ainakin What ja oli muitakin :flower:

-metsis 12+5 Nykyään
 
Onnea metsis :flower: :heart:

Jääräpäälle :hug: Kyllä sielä pienellä kaikki hyvin on :heart: Masun kokokin vaihtelee niin kovasti eri ihmisillä...onko pitkä vai pätkä, onko pitkä selkä, onko taakse vain eteenpäin kallistunut kohtu jne.
Mä jopa tiedän sellaisen odottajan jolla ei edes viimeisillään ole mainittavaa masua! Vauva vaan jotenkin uppoutuu sinne syvälle lantioon piiloon! Sitten kun kohtu alkaa kasvaa kunnolla ja nousee häpyluun yli niin alkaa masukin paremmin pullistua...toisilla se kasvu alkaa näkyä vasta rv 20 eteenpäin! ;)
Joten ole huoleti :heart:
 
verenpaineista musta tuntuu kanssa että paineet heittelee.tänään jouduin lähtee töistä aikasemmin kun tuntu koko aamun sille että vähän huimaa.kävin sit lääkärissä ja se sano että ortostaattiset paineet sen varmaan aiheuttaa että on sellanen huono olo ja huippaa.

en tiiä onko mahollista mut musta on tuntunu muutamana päivänä mahassa sellasta kuplintaa,jotenkin tuntuu että ne ois ton vaavin aiheuttamia.ne tuntuu niin kauhean alhaalla että ei siellä mikää suolistokaan ole :LOL: esikosta tunsin ekan potkun viikolla 16+ jotain,ja sillonki se kuplinta alko viikoilla 12-13.et ei kai se siinä valossa mahottomuus ois.

onnea mandylle :heart:

jääräpää toivottavasti kaikki on kunnossa.mut niinku tuolla jo oli,se mahan koko on niin yksilöllistä että ei siitä varmaan kannata huolestua :hug:

mimma ja möykky 11+6 jei huomenna 12 +0 poks!!
 
Onpas täällä matalapaineista porukkaa =)
Mulla oli esikoisesta raskausmyrkytys, ja oikeestaan aina ollut taipumusta korkeaan verenpaineeseen.Esim ehkäsypillerit nosti paineet taivaisiin..
Mulla neuvollassa oli 150/97 ja sairaalassa 150/107 :eek:
Kävin sitten ostamassa oman mittarin ja nyt olleet siinä 130/90, mikä on mulle ok.
Oon miltei varma että tästäkin kehkeytyy vielä myrkytys..(jos siis niille viikoille vaan päästään)

jääräpää:Toivottavasti/ eiköhän kaikki ole hyvin :hug:

annimanni 12+1
 
Annimanni mulla oli kans verenpainelääkitys kuopuksen syntymän jälkeen 2-3kk ajan, kun paineet nousi yllättäen pilviin 180/120 :eek:
Mulla on kans taipumus korkeisiin paineisiin ja reagoin heti paineilla stressiin, väsymykseen ja jännitykseen! Ja mä jännitän ihan törkeesti sitä mittaamista aina kaikkialla muualla kuin kotona niin paineethan on aina korkeammat :whistle:
Raskausaika mulla on ollu paineille aina suotuisaa mutta ei ne mullakaan älyttömän matalat oo, keskimäärin 110/70. Loppua kohti sitten hieman nousee!
Mä mittaan ja seuraan kans kotona...siitä tuli jonkunlainen tapa!
Saas nähdä alkaako lääkitys taas tämänkin synnytyksen jälkeen?!
 
What tervetuloa joukkoon.

Hiusvärjäyksestä oli puhe. Itse rajoitan värjäämästä raskausaikana, vaikka mitään todisteita tai tutkimusta haitallisuudesta ei kai ole. Kampaajat ainakin osaavat valita vähän miedomman värin ja eivät sitten värjää ihan päänahkaa myöten, jos jotain haittaa voisi ollakkin.

Anvella on pikkuinen jo kotonakin, todella pienelle välille tuleevat =) Mummolassa on aina mukava käydä, vaikka teillä nyt itse reissun tarkoitus ei niin mukava ollutkaan.

Kiitos Jennylille ihanan kuvan jakamisesta. Tosi hieno 4D, kyllä ne on niin paljon tarkempia.

Miauh kyseli eläimistä; meiltä löytyy koira, 3 kissaa ja kaksi hepoa (suokki tamma ja lämpönen ruuna; just käytettiin muuten uimassa, on ne vaan niin mainioita =) Että elukoita löytyy ja kissatkin ihan täällä maatilalla kaikkialla pyörii ja päivittäin niitä tulee jokseenki rapsutettuakin kai. Esikon synnyttyä 3,5 vuotta sitten koira harmaantui just... Sellanen musta lappiksen ja kultasen sekotus (silloin 3,5v. koira), ja polonen tais järkyttyä niin, että rauhottu ja vanheni välittömästi. Ovat kyllä tytön kanssa parhaita kavereita. Kissat taas ihmettelivät tulokasta kovasti ja nuorin, joka on uteliain, niin pari kertaa työntyi vaunuihin =( Ei kyllä ongelmia, sopiivat koko lauma olemaan ja äkkiä tottuvat tyttöön.

Tulehan jääräpää kertomaan hyvät ultrauutisesi sitten.. Mahan koko on tosiaan kiinni niin monesta asiasta, et ei siitä voi päätellä viikkoja tai ees raskauskuukausia. Joillakin ei tosiaan kunnon mahaa tule ollenkaan, ja jotkut on 5kk kohdalla jo aivan poksahtavan näköisiä.

Annimanni korkeat verenpaineet on vaaralliset tosiaan. Toisilla on ongelmaa mataluudesta, toisilla korkeudesta, joten taidan itse kuulua siihen harvinaiseen lähes normipaineet porukkaan. :LOL:

Omaa napaa: ei kummempaa, tänään on saanut hikoilla nurmikonleikkuun kanssa ja sit päivän kruunaus oli toi ku isännän kanssa käytiin meidän hepat uittamassa. Lämppäriruuna on malli esimerkki siitä miten mennään ja suokkitamma vasta muistelee/opettelee hommaa...

Ja nälkä taas. Eiku syömään.

Leenu 14+5 (kylläpä pittää joka kerta oikeen laskeskella, ku ei vaan oikeesti pysy perässä).
 
Lillikka
Onnea ultrakuulumisista ja jäitä hattuun sitä vielä odotteleville!

Mä täällä yritän pysyä housuissani, kun pitäisi tulla lapsivesipunktion tulokset postissa, jos kaikki ok ja puhelimella, jos jotain häikkää. Olin punkteerattavana pe-aamuna eli kai ne olisivat jo soittaneet, jos jotain oisi huonosti, eiks joo..!!!!???? Mutta haluan sen paperin, niin voi vihdoin ihmisille kertoa!!! Parille hiekkalaatikkomammalle kerroin tossa leikkipuistossa, kun oli vähän pakko lieventää tätä kertomisen hinkua :)

Mulla ei ole mitään kummia mielihaluja ainakaan enää. Alussa söin wasabia ja suolakurkkuja vähän normaalia enemmän, mutta nyt vaan pitäisi yrittää pitää makea kurissa. Perjantaina on sokerirasitus ja oon yrittänyt vähän silmää palvoen välttää makeeta tässä pari viikkoa :ashamed: Mä onnekas pääsen siihen ihanuuteen kahdesti, kun viime kerralla oli paastoarvo hieman koholla. Karppasin noin vuoden ja laihduin mukavasti mutta nyt on tullut vedettyä vähän liikaa pastaa ja leipää ja se todellakin näkyy ja tuntuu iltapöhönä ja vatsan olossa. Niin se vissiin on, että kun ilmastoidusta ja alati käymistilassa olevasta vatsasta pääsee eroon ruokavaliolla, niin sitä ei todellakaan halua enää takasin! Noi jätskit vaan on liian hyviä höh.

Mulla on myös etuistukka - kuka tästä puhuikaan - ja kuulemma vatsan päältä ei sitten hirveän hyvin kuulu sydänäänet tai tunnu liikkeet. Ei onneksi haittaa näihin sisäänpäintuntemisiin, kun välillä siellä aina tuntuu joku vähän töykkäsevän :) Piti oikeen tarkistaa, että ai eteisistukka, mutta ei onneksi ollut se.

Nyt laittamaan isoveli-to-be:lle ruokaa, moikka!

Lillikka 16+1 oiskohan päivät nyt näin..
 
Leenu84 onhan nämä murut pienelle välilä, ku esikoinen on nyt reilu 2v (syntyny 3/08) ja tämä nuorempi 12/09 :heart:
Oys:ssa kaikki hyvin, siis tällä nuoremmalla. Motorisesti normaalisti kehittynyt. Ft meinas, et todella hyvin ikäisekseen käyttää roppaansa ja tulee kiertoliikkeitä jne. Käsiin tulee tukilastaT. Tosin jäi tarkemmin kyselemättä et kauanko nuita pidetään, mut meillä on 1.7 lääkärille aika, ni sit voi kysellä ne kysymykset mitä jäi kysymättä. Todella huojentunut olo, kun ei ft:n mukaan ole mitään neurologisiin ongelmiin viittaavaa ja toimintaterapeutin mukaan nuo lastat auttavat hyvin vielä tässä vaiheessa.
Mut ette arvaa kuin mua tympäs illalla :kieh: :kieh: ku aattelin et pääsen pitkästä-aikaa rauhassa kaupungille, mut mummu ilmoitti et he lähtee tytön kans mukkaan. Jäi sit käymättä monta sellasta paikkaa mis oli tarkotus käyä. :kieh: Noo o ihmeen hyvin meni meni, onneks tuli otettua rattaat mukaan ni sai neitit niihin levähtään. :heart:
 
Kiitos onnitteluista! Kylä lä on vaikeeta yrittää elää uuden sukunimen kanssa. Ei vaan lähe...

Menkää nyt hyvät ihmiset H&M:lle käymään! Ainakin täällä Keski-Suomessa alkoi ale ja mä hain Mama-vaatteita halvalla.

Mandy ja pallero 11+5
 
miauh Meillä kaksi kissaa (1½v poika ja 2½v tyttö), joista toi nuorempi on aika villi ja vilkas tapaus ja olenkin just miettinyt, että mitenkähän hän vauvaan suhtautuu. Kissat ei kuuluneet meidän perheeseen vielä silloin kun esikoinen syntyi, mutta kun toi villi poika meille tuli niin jonkin aikaa oli ongelmia, kun se hyökkäili esikoisen kimppuun. Laitettiin kissa ojennukseen ja nyt menee hyvin. Kissa rakastaa meidän esikoista ja ne viettävät paljon aikaa yhdessä! Esikoinen oli tuolloin kuitenkin jo iso ja osasi puolustautua, joten mietityttää, että mitäs jos kissa tekee saman tempun vauvalle... No, sitten täytyy miettiä ratkaisuja. Voihan olla, että se ei uskalla tulla lähellekään sellaista rääkyvää rääpälettä.. :LOL:

jääräpäälle onnea ultrakuulumisista! Olinkin varma, että kaikki on hyvin. Ei se maha turvottele mihinkään vuorokauden aikaan, jos siellä ei elämää ole. :D

mamadread & 10+3
 
kiva oli lukea kaikkien kuulumisia =) ite alotin "työt" eilen ja on kyl ollu yllättävän mukavaa!lapsetki viihtyy päiväkodissa hyvin. kaamea päänsärky on iskeny,koko vknlopun särki päätä ja eilen ja tänään taas..en oo oikee saanu nukuttua kunnolla ku nuo pirun hyttyset kiusaa kaiket yöt ja pienin typykkä tunkee viereen melkee joka yö.ei sen kans saa nukuttua ku se pyörii ku hyrrä unissaan :LOL: oksu lentää yhesti joka aamu,ja väsyttää .muuten olo ihan ok!ultra perjantaina.jänskättää ihan kamalasti et jos sieltä tuleeki jotai ikäviä uutisia..kun ollaan jo tosi monille kerrottu vauvasta.no ja ei silläkää nii väliä et ihmiset tietää mutta lapsille tää on niin iso asia et kamalaa jos kaikki ei ois hyvin..olis ehkä pitäny malttaa pysyä hiljaa vielä mutta jälkiviisaus ei paljoo auta.monet on tuntenu liikkeitä,mä oon kans ehkä jotai pientä kuplintaa ja tökkimistä tuntenu ihan tuolla alhaalla.voihan se olla ilmaaki :D masu on valtava pallo etenki iltaisin ja aamusinki.en oo ees viihtiny enää piilotella ja vetää sitä sisää julkisilla paikoilla..nyt pää niin kipeä et pakko mennä iltapesuille ja nukkumaan et jaksaa aamulla töihin.onneks mulla alkaa vasta 10.00 et saa aamulla rauhassa laittautua.siltiki tuntuu et tulee aina kiire ku tenavat säntäilee paikasta toiseen ja kaikki on hukassa :kieh:

murunen&nappula 12+5
 

Yhteistyössä