***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Maximilianille ja nallekarkille paljon haleja :hug: ja voimia uuteen yritykseen!

Kyllä mekin aiotaan sukupuolta kysyä etukäteen. Voisin kuvitella, että siinä synnytyshetkellä on muutakin mietittävää, niin kiva jos ei tarvitse vielä sukupuoltakin jännätä. Ja mahdollisesti sitten pettyä, jos on kovasti toista toivonut. Mutta mä nyt oon muutenkin tällainen kontrollihirmu, että haluisin suunnitella kaiken etukäteen. Synnytyksen kanssa se ei vain taida mennä niin...

Onhan sitä synnytystä tullut jo jonkun verran mietittyä, mutta kun on esikoinen kyseessä ei oikein edes tiedä mitä odottaa. Siksi en kai toistaiseksi ole osannut vielä sitä pelätäkään. Mutta eiköhän se kauhu ehdi iskeä vielä tässä puolen vuoden aikana... Naiivisti sitä ajattelee, että kaikki menee varmasti ihan hyvin, mutta melko monella tuntuu olevan negatiivisia muistoja synnytyksistään. Mutta meillähän on ihan helppo tapaus, eikö vain? :saint:
 
Pahoittelut menetyksiä kokeneille :hug:

(.)
Kotiuduttu ultrasta ja neuvolalääkäristä. Kyllä nyt on ronkittu olo. Ultrattu on tosi pitkään (koska jouduin välillä jopa pomppimaan kun pieni ei halunnut näyttää niskaansa) ja neuvolassa oli vielä lääkäriharjoittelijakin paikalla, joka myös tsekkasi kohdun koon, joten kyllä nyt on kaikki varmasti kunnossa. Pikkasen tuo lekuritäti puuttui verenpaineeseen, mutta täytyy nyt sitten vielä tsekkaila tosi tarkasti täällä kotona niitä paineita. Nt-ultrassa kaikki siis hienosti, pieni vastasi viikkoja ja nt 1,1 mm, eli vaikka ikää on niin downin riski oli vain 1:15000.

Nyt vain nauttimaan raskaudesta ja kesästä!

Siiri S 12+3
 
jääräpää terveystalolla kyllä kertovat sukupuolen ;)
Meillä kuopuksesta katsoi sen erikseen ihan lopussa. Ensin tarkkaili rauhassa kaikki muut rakenteet ja sitten kysyi olisiko meillä vielä jotain kysyttävää, jolloin sitten kysyimme sukupuolta ;)
Taysissakin sukupuolet kerrottiin kyllä mukisematta vaikka kaksosistakin oli lähes joka kerran eri lääkäri! Tosin tiedän kyllä kokemuksia joissa sukupuolta ei millään lääkäri haluaisi lähteä sanomaan.
Hurja synnytys sinulla totisesti ollut viimeinen :eek: Sitähän minäkin pelkään että kuinka rytinällä tämä synnytys menee kun edellinenkin oli niin nopea!! :x
Jos tämäkin alkaa lapsivesien menolla niin todellakaan auta jäädä kotiin odottelemaan vaikka supistukset ei heti alkaisi (ei ne alkaneet viimeksikään heti ) ja sairaalassa täytyy varmaan vaatia että pääsee heti synnytyssaliin!!

Kukas se kyselikään puudettuista?! Nopeassa synnytyksessä ei oikein muita puudutteita ehdi saamaan kuin kohdunkaulapuudutteen jos vaan kohdunkaulan reunoja on vielä jäljellä. Ja ilokaasua sitten tietysti myös!

(.) Olen aivan hermona kun poikien hoitopaikassa on nyt yksi parvorokkoon sairastunut lapsi!! :eek:
Pelkään ihan tautisesti että noi meidän pöpöimurit on saaneet tartunnan ja tuovat sen minuunkin! Sehän on alkuraskaudessa vaarallinen koska voi tarttua myös sikiöön!! :eek:
Pitäkäähän peukkuja että lapsemme ja minä säästyisimme tuolta kamaluudelta!!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:
 
kaikille menetyksen kokeneille voimia ja :hug:

jennyli täällä peukut pystyssä..toivotaan että ette tautia saa..

onnea hyvistä ultrakuulumisista

synnytyksestä mulla on molemmat synnytykset ollut aika helppoja...esikoista tehtiin 17h...ponnistusvaihe kesti 35min ja välilihanleikkaus tehtiin...puudutuksena oli spinaali (mitä ei yleensä ensisynnyttäjille anneta) mutta epiduraali ei olis enään kerenny auttaan.. kuopusta tehtiin 5h joista 1,5h synnytyssalissa ja kahdella ponnistuksella tyttö syntyi..ja puudutuksena oli jälleen spinaali ja välilihaa ei leikattu =) itellä ei siis ole harmaintakaan hajua, millaista on ponnistaa ilman puudutuksia, ja se ehkä hiukan kaivertaa mieltä..ei voi kolmas kerta mennä enään näin hyvin..
meiltä on tayssiin matkaa se 80km, joten lähdön kanssa ei pahemmin kannata vitkutella..tästä kuopuksesta supistukset alko 2 aikaan yöllä ja tayssiin lähettiin klo 4.30 ja perillä oltiin 5.30..tyttö nostettiin rinnalle klo 7.10..

ajattelin kysyä sukupuolta sitten ultrassa..esikoisesta ei kysytty..toisesta kysyttiin, mutta ei saatu koskaan varmaa vastausta..kerran sanottiin että vois ehkä olla tyttö..ja tyttö tuli =)

lumi-enkeli ja aarre 12+2 :heart:
 
Mä en oo miettinyt vielä synnytystä muuten kuin että kunpa vaavi pysyisi mahassa loppuun asti! Esikoinen kun syntyi rv 32+4, niin aika kauhea ensimmäinen kuukausi oli, ennen kuin poitsu pääsi kotiin. Nyt kyllä ihan normaalisti kehittynyt ja hurmaava 5v.
Synnytystä en oikein osaa pelätä, toi ekakin tuli niin puun takaa. Kipeäähän se teki, vaikka oli epiduraalit plus ilokaasu, mutta nopea synnytys oli, neljä tuntia vain. Kroppa kuitenkin osasi luonnollisesti hommansa ilman mitään valmennuksiakin! Oman lisänsä tuohon synnytykseen toi se, että olin ollut vuorokauden sairaalassa saamassa estolääkitystä ja kortisonia, mitään en saanut syödä kun oli leikkausvaara ja olin kyllä aika poikki kun lääkärit vihdoin totesi et ei voi mitään, nyt se tulee.
Kipeintä synnytyksen jälkeen oli muistaakseni leikattu väliliha, tarpeiden tekeminen oli jonkin aikaa melko hankalaa... Mutta ehkäpä en ennättänyt hirveästi miettimään kipuja ja muuta, kun huoli pienestä oli niin kova.

Sukupuolen sain tietää esikoisesta kunnallisella puolella rakenneultrassa, nytkin sitä ajattelin silloin kysyä. Tosin oon kyllä miettinyt, pitäisikö käydä yksityisellä ennen rakenneultraa vähän vilaisemassa, onko kaikki ok. Vakoilemassa etukäteen joskus heinäkuussa :) Saas nähdä... Jos vaikka sais ottaa ton esikoisen mukaan (kunnalliselle ei saa ottaa), niin näkisi sekin vaavin.

Huomenna nt-ultra!!!

mamadread & pullero 11+2
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Paljon tullut surullisia uutisia :hug: teille ja paljon voimia tulevaan!

Meillä oli tänään nt-ultra ja jännitin sitä aivan kamalasti. KAikki oli onneksi hyvin. Ainoa minkä takia menen uudelleen kontrolliin kuukauden päästä kätilöopistolle oli se, että päänkasvu oli 6 päivää jäljessä. Viikon kuulemma saa olla, mutta haluavat kuitenkin tarkistaa sen vielä. Sitä tässä nyt sitten vielä pitää murehtia. Veriseulaan en osallistunut ollenkaan.

Sukupuolen aion kysyä rakenneultrassa. Esikoisesta ei kerrottu kättärillä, vaikka kysyin ja toisesta kysyttiin, että haluanko tietää samassa sairaalassa ja halusin tietää.

Synnytystä en ole kauheasti miettinyt vielä, vaikka senkin aika varmasti vielä tulee. Tuon kuopuksen synnytys oli niin helppo ja mukava kokemus, että ei nyt osaa niin pelätä. Esikoisen synnytys oli kauhea ja etenkin synnytyksen jälkeiset pari viikkoa jotain järkyttävää alapään kivun takia...

Laskettu aika siirtyi ultrassa 21.12 eli 4 päivää aikaisemmalle ja sen ne muuttivat neuvolakorttiinkin. Hassua, koska aiemmin ei ole siirretty muutamaa päivää.

Hopsuliina ja Tohka 12+2
 
jennyli:suurinosa aikuisistahan on taudin sairastanu (koska voi olla myös oireettomana), mut pääset neuvolan kautta vasta-aine testiin, jolla voidaan katsoa ootko ky taudin sarastanu, jos oot ni sit ei ole sikiölle vaarallinen vaik pojat sen saisivatki
 
:hug: menetyksen kokeneille..

on ollu ihan kauhea päivä.ekaks aamulla työkkäriin jossa meni 1,5tuntia.se muori oli iha pihalla ja kysy multa että onko mulla mitää ideoita mihin menisin.NO HALOO!!eikö se oo iha niitten tehtävä keksiä jotaki :LOL: no pääsen sitte työelämävalmennykseen 4H:lle,kerhotoimintaa ym.vähä ahistaa kun ei oo vielä selvää mitä mun työtehtävät tulee olemaan,ei ne siel oikee itekkää tienny.no kai mä meen siinä vaa mukana ja auttelen,pääasia et rahaa tulee!ja sitä tuleeki paljon enemmän kuin että jos oisin kotona työttömänä =) no huomenna sit pitää mennä kyselemää lapsille hoitopaikkaa joka seki on hankalaa koska en oikee tiiä mun työaikoja,voi siis vaihdella..oon ollu niiiin väsyny tänää ja lisäks hirveä päänsärky.siks aattelin piristää itteäni kuuntelemalla nappulan sydänääniä.no niitä ei löytyny kirveelläkää,ainaki tunnin paniikissa etsin.sit luovutin ja aloin itkee..siitä ei ollu tulla loppua,tajusin kuinka väsyny oonkaa ollu..nyt hiukka helpotti ku sai vähä purkautua.niin ja kuuluha ne äänetki sit viimein :heart: ei sai pikkusen äiskää noin säikytellä piilotteluleikeillään :kieh: koti on iha sekasin ku en vaa jaksa tehä mitää..pitäs koittaa mennä aikasi nukkumaan ku aamusta saa taas hypätä pitkin kyliä ja siivotakki pitäs ku mun vanhemmat tulee käymään..joo ja onko muilla ylihysteerisiä äitejä??mulla on :D se soitti mulle ja sano et mun ei saa pestä siel toimistolla ikkunoita koska voin tipahtaa tuolilta jos joudun kiikkumaan.sit se soitti vielä et en kai mä meinaa pyörällä kulkea töihin.. :headwall: todennäköisemmin mä autolla kolaroin ku kaadun pyörällä.hyväähän se vaa tarkottaa mut meni taas niin yli mun ymmärryksen ja vielä ku oli se paniikkihetki siinä ku se soitti..no nyt meen unille,hyvää yötä teille rakkaat naiset :heart:

murunen&piilotteleva nappula 12+0 POKS!!!!
 
Voimia menetyksen kokeneille :hug:

Jokunen pvä mennyt ettei ole täällä ehtinyt vierailemaan, niin kamalat koulukiireet (käymme siis koulua koko kesän, vko on lomaa juhannuksen jälk).. Täytyy huomispäivänä keskittyä ja lueskella mitä täällä on kirjoiteltu, nyt olen aivan pihalla.. Kerron vain siis omia kuulumisiani :saint:

Eka neuvolalääkäri oli eilen ja loistavasti meni.. kaikki arvot kohdallaan ja vaavi potki doppleria niin että katsottiin se jo vastalauseeksi :) Potkut tuntuu jo muutenkin, tulee niin hellyyttävä olo ja odotan jo että potkuista tulee niin napakoita että isäkin pääsee niitä tunnustelemaan.. vaikuttaa vähän kademieleltä kun jää vielä niistä paitsi..

Piianen&Mökönen 15+1 (UÄ 15+5)
 
Olipas taas paljon tullu tekstiä. :hug: menetyksen kokeneille!

Synnytystä en osaa jännittää kun esikoista odotellaan..Oommä sitä miettiny mut en nyt jaksa siitä mitenkää stressata. Aattelen vaan et kyl se ulos tulee jollain keinolla :LOL:

Sukupuoli aiotaan selvittää..Menen varmasti johonki ekstraultraanki yksityiselle jos ei rakenneultrassa näy/ei kerrota sukupuolta.

Huomen aamulla ois nt-ultra ja heti perään hammaslääkäri, iik!!!!!!!!!Tänään varasin ajan ni ei tarvi kauan jännittää! Ja nyt oon niin väsyny et simahdan kyllä heti ku laitan pään tyynyyn =)

fanttomi & 12+0 POKS!!!!! :heart: :heart:
 
ihan p*ska päivä taas, itkettää vaa ja mies on jossai juhlimassa taas jälleen kerra niin sekös saa sitte mut vielä huonommalle tuulelle. ollaan vielä sovittu et jos nyt vaikka onki kesä ni rajottais siihen niit juoma menojaan et vaan viikonloppusi, mut "vähä venähti" taas puistossa istumiset. ÄRSYTTÄÄ, itkettää, raivostuttaa.. joo vois mennä nukkumaa :D
 
Synnytyksestä: mietityttää kyllä jo välillä, mutta pelätä en osaa. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, joten toivoisin tällä kertaa pääseväni alatiesynnytyksen maailmaan, ja saavani siitä miellyttävän muiston :whistle:

Sukupuoli kysymys.... kahden vaiheilla. Esikosta tuntui, ettei halua tietää missään tapauksessa, mutta nyt ei niin taida olla väliä. Mutta ei varmaankaan kysytä...

Maximilianille :hug:

jennylille peukkuja. Kannattas varmaan mielenrauhan takia testauttaa vasta-aineet. Itse kävin esikoista odottaessa testaamassa vesirokon vasta-aineet ja ne löytyi, vaikka äidillä ei ollut mitään havaintoa, että olisin sairastanut, mutta vesirokkokin voi mennä parilla rakolla ohi....

ON: Onko muilla väsymyksessä muutoksia? Ite oon pysynyt aikalailla valvomaankin koko ajan myöhään ja sit rv 13 asti heräilin aamulla ihmevirkeenä 6-7.30 (en tosiaankaan oo aamuihminen) ja väsymys tuntui yleensä iltapäivin, jolloin päivittäin parin tunnin päikkärit. Nyt väsymys on normalisoitunu aamuun... millään ei haluais nousta ylös sängystä, vaikka pissille toisaalta on jo kiire. Iltapäivä päikkärit tarpeen myös edelleen.
 
Neuvolaan soitettu tuon parvorokon tiimoilta ja iltapäivällä olen menossa verikokeeseen. Kovasti terveydenhoitaja rauhoitteli ettei panikoimaan kannata kuitenkaan alkaa...sairastumismahdollisuus on pieni ja sikiön sairastuminen vielä pienempi! Toivotaan ettei meidän perheestä sitä saisi kukaan :heart:

Huomena poksuva jennyli 11+6
 
Maximilianille ja nallekarkille voimia :hug:

Täällä kaikki hyvin, eilen niskapoimu ultra ja ei hätiä mitiä, kaveri jo noin 12cm pää-jalka mitta. Hurjaa miten äkkiä ne tässä alussa kasvaakin. Nyt onkin pitkä aika odotella seuraavaan neuvolaan ja ultraan jonka kaupunki jopa tarjoaa nykyään eli se rakenneultra, Ensimmäisen aikaan ei ollut kuin yksi ilmainen.
Mä haluisin kauheesti kans selvittää kumpi on tulossa, mut saa nähä mitä mies sanoo, viimeks ei halunnu tietää.
Joskohan vkl kertois vanhemmille et uus vauva ois tulossa, viimeks kun kerrottiin miehen vanhemmille vasta lokakuussa kun tammikuussa oli la.
Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa alkavaa viikonloppua :)

hiphei84 ja pikkunen12+3
 
Murunen: juuri tuosta syystä ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään sukulaiselle :) Kaverit osaa suhtautua muhun ihan normaalisti vielä uutisen jälkeenkin, mutta tiedän jo etukäteen, että sukulaisilla vinksahtaa jotain päässä ja loppuvuosi meneekin mun mahaa taputellen ja vaaville lässyttäen, ihan kuin itse lakkaisin olemasta :eek: Ja voi sitä neuvojen ja päivittelyjen tulvaa! Varsinkin, kun miehelläni ei ole sisaruksia ja meidät lapset on appivanhempien ainoita lapsenlapsia... Kauhulla odotan jo nyt, kun sovittiin miehen kanssa, että ekan ultran jälkeen kerrottaisiin ja se on jo ensi viikolla!

Sain eilen toksoplasmavasta-ainetulokset ja eihän niitä löytynyt. Eli en oo sairastanut sitä ja nyt neuvolan täti suhtautuu meidän kissoihin kuin käveleviin aikapommeihin :( Aika epätodennäköistähän se on saada, mutta silti arveluttaa. Meillä kun ei normaalisi olla mitään ylihysteerisiä tuon siivouksen suhteen... Juuri toissapäivänä oli lehdessä juttu naisesta, joka oli syntynyt lähes sokeana sairastettuaan sikiöaikana toksoplasmoosin.

Tuli muuten fanttomin viestistä mieleen, että onko teidät muut passitettu hammastarkastuksiin neuvolasta? Jostain lueskelin, että neuvoloiden tehtävä olisi huolehtia odottavien äitien suun terveydestä, mutta mulle ainakin vaan sanottiin, että "odotusaikana kannattaa huolehtia suuhygieniasta, kunnalliseen hoitoon ei kyllä pääse ellei ole jotain tosi akuuttia, kun jonot on niin pitkät. Mutta yksityisellä voi käydä tarkastuttamassa hampaansa, jos haluaa!" Jep jep. Ei vaan taida olla mitään halpaa lystiä...

neitoperho & toukka 10+6
 
Heippa pitkästä aikaa!
Meillä tilttas kone,ja oon ollut nettipimennossa jonkin aikaa...

:hug: kaikille menetyksen kokeneille... Voimia ja jaksamista!

Hammastarkastuksista Meillä neuvolasta ohjataan hammaslääkäriin ja sinne kun soittaa ja varaa ajan niin ajan saa nippa nappa puolen vuoden päähän.Joskus ylikin,aina ei edes saa heti aikaa vaan aika tulee postissa kuukausien päästä. Raskaana olevat ohjataankin suoraan suuhygienistille,joka pintapuolin tarkistaa hampaat.

Neitoperho Meillä on kissa joka on jo 11-vuotias,ja multakin on joka kerta otettu se toksoplasma testi.Mäkään en ole sitä sairastanut. Meillä terkkari sanoi,että jos omasta kissasta ei ole sitä saanut,niin se ei ole sitä sairastanut,ja siltä sitä tuskin saa. Varsinkin jos kyseessä on sisäkissa,niille harvemmin tarttuu edes se.

ON: Pahoinvointi on hellittänyt,jiihaa! Siis jos muistaa syödä ja juoda useammin kun viiden tunnin välein.
Veriseulatuloksetkin vihdoin tulivat,eikä kohonnutta riskiä ole :)
Kaikki siis hyvin,välillä tuntuu että onko sitä edes raskaana,kun liikkeitä en vielä tunne ja olo suht normaali.Kuppikoko on yhdellä koolla kasvanut,mutta vatsa ei ole taaskaan vielä tässä vaiheessa kasvanut,joten omilla housuilla mennään edelleen. :D

Bamse 14+6
 
Heippa kaikille
Ajattelin nyt vihdoinki uskaltautua tänne :) Vähä tietoa näin alkuun meistä :D Eli itse olen 27v ja mies 33v. ja ensimmäistä odotellaan. ollaan nytten rv. 14+0 ja laskettuaika olisi 10.12. Kahdessa ultrassa ollaan käyty ja molemmissa näytti 3-4 päivää aikasempaa, mutta vielä ei ole siirretty laskettua aikaa. Täälä Vaasan kupeessa Mustasaaressa asustellaan eli synnyttämään mennään VKS:n. Erikseen ei meinata kysyä sukupuolta, mutta saa kertoo jos kertoo :D Poikaa täälä on melkeempä kaikki veikkaillu. Meijän perheeseen kuuluu nyt meidän lisäksi kaksi kääpiösnautseri tyttöä, että ehkä se poikavauva vähä tasottais tätä meijän akkavaltaa :D Mutta siinä nyt jotain pientä meistä :)
 
Ulrassa käyty ja kaikki ok :heart: Pituutta murusella oli 63 mm ja vastasi viikkoja 12+4, mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan vaihdettu, eli la on 23.12.

Päivittäjä, vaihtaisitko mulle etusivulle lasketuksi ajaksi 23.12.

Niskaturvotusta oli 1,7 eli normaali. Huh, kylläpä putosi kivi sydämeltä eikä veriseulan tulokset enää jännitä oikeastaan yhtään, kun tuo turvotus oli noin pieni.

Minä olen nyt jo parina päivänä tuntenut pikkuisen liikkeet :heart: Mulla ne on sellaisia hentoja muljahduksia, tunnistan ne liikkeiksi, koska esikoisen odotuksen aikana tunsin samanlaisia muljahduksia :) Mulla on istukka kohdun takaseinässä, joten liikkeet tuntee aikaisemmin, esikoisen odotuksessa istukka oli etuseinässä ja tunsin liikkeet tosi myöhään, joskus rv 20 tienoilla.
 
Nt-ultrasta kotiuduttu. Pää-perämitta oli 59mm, vastas viikkoja 12+3 mut laskettua aikaa ei lähetty muuttaan. Niskaturvotusta oli 0,6mm ja veriseulan kanssa riskiluku on olematon. Hyvät sydänäänet kuulu :heart: Kaveri oli unilla kun alotettiin mut heräili nopsaan ja anto tädin mittailla..aina kun kätilö sano et "sen pitäis olla nyt tälläsessa asennossa" niin vaavi käänty just siihen asentoon =) Kätilö laski sormetki ja sano et 10 näyttäs olevan :LOL: Rakenneultraan sain sit samalla ajan, se on 1. lomapäivänä ja kolme kuvaa kotiin viemisiks =) Istukka näytti olevan tällä hetkellä takaseinässä.

Aamuhan alkoi taas vaihteeks oksentamalla koko mahan sisältö pihalle, siinähän sitä ultrassa sit oltiin maha muristen hirveestä nälästä.

Hammaslääkäristäkin pääsin juuri kotiin ja reikiä löyty 4!!!!!!!!!!!Yhen paikkasivat nyt ja loput ens viikolla. Jos mä kestän ku puudutusta en uskalla ottaa kun kerran siitä jonku reaktion saanu..enkä sit uskalla kokeilla onneeni. Oon kyl huomannu et hampaat on menny äkkiä tosi huonoks, tuntuu et palasia irtoilee koko ajan!! Elämäni aikana mulla on ollu 2 reikää joskus ala-asteella ja nyt noin paljon!!!

Miehen vanhemmille pitäis kertoa tänä vkloppuna..saa mies kyl hoitaa sen. Ensimmäinen lapsenlapsi tulossa molempien sukuun. Mun äiti on alkanu jo kutoon villanuttua ja peittoa jne.. :LOL: :LOL:

fanttomi & 12+1 (UÄ 12+3)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista itse kullekin!

Itsekin tänään aamupäivällä ultrassa kävin. Siellähän se sikiö köllötteli ja ihan normaalisti oli kehittynyt, MUTTA, kuten vähän aavistinkin, niin eipä vastaillut lähimainkaan neuvolassa laskettuja viikkoja (jotka ois nyt olleet 11+3), vaan vasta viikkoja 10+0. Eli siellä se pieni köllötteli, sydän löi ja pienet jalkojen ja käsien alut näkyi. Mittaa oli huikeat 30,6mm! :) Elämä on ihmeellistä!
Noiden viikkojen takia ei kuitenkaan voitu niskaturvotuksia vielä mittailla eikä rakenteita sen kummemmin tarkastella. Vauva saa kasvaa vielä 10 päivää ja sitten käyn uudelleen ultrassa.

Hirveästi ei kyllä harmita, vaikkei vielä nt-piinasta päästy. Oli ihanaa nähdä pieni ja jotenkin aika ihanaa myös, että ihan pian näen hänet uudestaan! Mies ei tajunnut siellä ultrassa mistään mitään, ihmetteli vain kun tutkimus oli niin nopea. Selittelin sitten, ettei ne vielä voineet mitään pahemmin tutkiakaan.. :D

Anyways, la siirtyi tammikuun puolelle ja on nyt 7.1. Taitaa olla joulukuisten kuopus tämä kaveri, vaikka saattaahan se joulukuun puolellakin syntyä.. :)

Neitoperho83 ja muut kissojen omistajat: Meillä on kaksi kissaa, jotka molemmat entisiä kulkukissoja, joten niillä toi toksoplasma-eliö tartunta saattanut olla. Mulla on myös koko ikäni ollut lapsuuden kodissa ulkokissa ja on leikitty hiekkalaatikoilla, mihin naapureiden kissat kävi välillä kakkimassa.. En oo käynyt edellisessä tai nykyisessä raskaudessa vasta-ainetesteissä, enkä niistä osaa hirveästi panikoidakaan. Käsittääkseni tartunnan voi saada vain kissan paskasta, jos sitä laittaa suuhun. Eikä kissa myöskään tietääkseni tartuta tautia kuin hetken, jonka jälkeen se saa itsekin immuniteetin. Riskit saada tartunta kissalta on siis aika minimaaliset. Tartunnan voi myös saada muualta, mulla on hatara mielikuva, että koiratkin voisivat kantaa sitä? Itse en lähtisi panikoimaan turhia!
Täällä aika hyvä artikkeli aiheesta http://www.clinivet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit/artikkeli_11.html
 
Meillä annettiin neuvolassa mainoslappunen hammaslääkäriasioista ja kehotti varaamaan ajan suuhygienistille. Mulla tosin oli jo aika sinne, joten ei tarvi senkään vertaa odotella. Siellä varmaan sitten seulovat, että jos on jotain niin aika lääkäriin..mutta ite oon syksyllä käyny tarkastuksessa, niin jospa ei ois mitään nytkään kun ei koskaan ole mitään.

Alkoholinkäytöstä ja muusta bilettämisestä, mun mielestä on ihan hyvä tehdä noista asioista semmonen yhteinen ratkaisu. Meillä kumpikaan ei käy ulkona oikeestaan koskaan ilman toista, joskus toki, mutta käydään muutenki niin harvoin että lähes poikkeuksetta se on jotain yhteistä sitten. Ja joskus kotona ennen tätä mun raskautta saatettiin poksauttaa kuoharipullo, mutta sitäkin aika harvoin. Nyt ei ees mies jaksa yhtä saunaolutta juoda, vaan ottaa ennemmin limpparin. MUtta ois aika vaikeaa, jos toinen kävis koko ajan ulkona ym. En kyllä tykkäis ollenkaan, varsinkin kun mulla oma isä oli alkoholisti (vaikka töissä kävikin hyvässä asemassa ja oli ihan harmiton tapaus sinällään), niin en kyllä ala kattelemaan yhtään juomista. Toisaalta onhan se parempi, että käyvät ulkona nyt..eivät sitten kun se lapsi on =) Veikkaan vaan, että rajanvetoa sitten on vaikea tehdä, jos yhtäkkiä pitäisi sopeutua. Suosittelen kuitenkin tuota keskustelua aiheesta, eihän se kiva ole jos toinen vaikka käyttää sen vähän yhteisen vapaa-ajan sitten riekkumiseen, niin kyllähän se alkaa rassaamaan parisuhdetta jota nimenomaan pitäis hoitaa. Ja voishan sitä miettiä, että käy kaverin kanssa vaikka yhdellä pubissa jne, ettei mies koko iltaa huupastele ja sitten haise pahalle seuraavana päivänä :LOL:

Jotenki kiva kun osa on menossa jo pitkällä. Ite tässä vielä 11+5 ja jotenkin varmaan semmosia pieniä epäilyksiä taas mielessä koko raskautta kohtaan. Johtunee varmaan siitä, että mulla on alkuviikosta nyt sitten se nt-ultra, ehkä sitä yrittää vähän valmistautua myös huonompiinkin uutisiin.

Mulla on kans oma äiti alkanu ompelemaan jo kestovaippoja :D Ja anoppi jo ihan valmiiksi pelottaa, kun hänelle eka lapsenlapsi..huihui. Noh, toisaalta tosi mukavaa että ovat niin innoissaan :heart: Mulla on itelläki hirvee into ostaa joku pikkuruinen body tms..ne on niin ihanan näkösiä! Ja herttanen että ne on pieniä, niin pieniä. Ei sitä usko että itekki on joskus tommoseen muka mahtunu =)

(Ainiin, huomaa ohimennen yhdestä ystävästäni, että hänellä on vähän vaikeuksia suhtautua tähän uutiseen. On siis semmonen sinkku ja muutenki vaikea elämäntilanne ym. Hän tuossa tokasi ohimennen, että "onhan se äitiyspäiväraha aika pieni opiskelijalla". Mua hieman hymyilytti, että meinaskohan että lapsia tosiaan rahan takia tehdään..siinä voi nopeesti tulla karu totuus esiin :saint: )

-metsis 11+5
 
voimahalit menetyksen kokeneille :hug:

täällä käyty np-utrassa tänään,ja nyt voi huokaista helpotuksesta :heart: vaavi liikku ja heilutti minkä kerkes,vastas tänään viikkoja 11+2 joka kuvassa,eli laskettu aika meillä muuttu,se on nyt sitten 29.12 pysyn siis kuitenkin joulukuisissa :D lähelle se meni mun omia aavistuksia ovulaatiosta,eli kierto oli sen 5 viikkoa mitä ite alun perin arvelin. muutenki kaikki ultrassa hyvin,niskaturvotus oli 0,5 ml ja kaikki rakenteetki oli jo melko hyvin näkyvillä viikkoihin nähen.tästä vaan sit odottamaan vuodenvaihdetta :wave:
mimma ja möykky 11+2
 
Heips! uusi kirjottelija olen,lueskellut olen jonkun aikaa ja nyt vihdoin saan aikaseks kirjottaa:)
Haleja täältäkin kaikille menetyksen kokeneille :hug: ...täällä olis pikkukakkonen tuloillaan ja maanantaina kävin np-ultrassa ja kaikki hyvin, laskettuaika olis ultran mukaan 19.12...
semmonen tuli mieleen että tietääkö joku miten noi mitta jutut menee kun ultran mukaan viikkoja oli 12+1 ja koko oli 62.8mm kun taas esikoisesta 12+1 koko oli n.57mm...onko niissä isokin haitari minkä kokonen vastaa mitäkin vai miten voi olla noin isoja heittoja mut silti samat rv:t?
 

Yhteistyössä