Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU


***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- MARRASKUU***


:heart: 7 lumihiutaletta syntynyt!:heart:





Tervetuloa jakamaan odotuksen ihanuus ja mieltä askarruttavat asiat, kasvattelemaan masua ja odottamaan joulukuisten lumihiutaleiden syntymää!


Masua kasvattelevat:

Nimimerkki - ikä - synnäri - monesko - tyttö-/poikalupaus/olo

Meitä on 98 odottajaa

tyttöoloja/lupauksia 34
poikaoloja/lupauksia 33


synnyttäneet merkitty vihreällä




26.11.2010
Kadak - NKL - 2 - tyttölupaus

29.11.2010
Lillikka - 40 - NKL - 2 - tyttöolo

1.12.2010
treehouse - VAS - 3 - tyttölupaus
Piianen - 32 - KOKS - 3 -
L-84 - K-SKS - 1 - poikalupaus

2.12.2010
Jääräpää - 36 - TAYS - 3 - tyttölupaus
Mintz - KÄT - 2- tyttölupaus

3.12.2010
eskape - HYS - 2 -
Leppis79 - 2 -
Nipsu74 - 36 - OYS - 2 - poikalupaus
solmu - TYKS - 2 - tyttölupaus
Klementine - 24 - PKKS - 3 - tyttölupaus
santtu74 - 6 -

4.12.2010
Bamse - 30 - NKL - 3 - poikaolo

5.12.2010
marrari - 20 - OAS - 1 - tyttölupaus
Salmiakki78 - 32 - JS - 1 - tyttölupaus

6.12.2010
Keltakaneli - 33 - TAYS - 1 - poikalupaus
Tesmis - 28 - 1 - tyttölupaus
Unelmahöttö - 34 - LPKS - 4 - tyttölupaus

7.12.2010
Waahtera - 1 - OYS - poikalupaus

8.12.2010
mami-81 - 1 -
hampiainen - 30 - TYKS - 1 - poikalupaus
petteripäivikki - K-SKS - 2 -

9.12.2010
megara - NKL - 4 -
Haitula - 29 - PHKS - 1 -
Leenu84 - KYS - 2 - tyttöolo
Julia82 - 28 - K-PKS - 1 - tyttöolo

10.12.2010
nunuliini - VKS - 1 - poikalupaus
Lurde - 2 - poikalupaus
Maikkusson - 27 - KÄT - 1 - poikaolo

11.12.2010
donter - KYS - 1 -

12.12.2010
Jazzy82 - 27 - OYS - 1 - poikalupaus
aarteeni - 26 - KYS -3 - poikaolo
espoir - 4 - poikalupaus

13.12.2010
Cisu - 32 - K-HKS - 1 - tyttölupaus
Adalaine - TAYS - 2 -
Safiatou - 33 - KÄT - 1 - poikalupaus
kukka86 - KYS - 3 -
Ruusunlehti - 29 - JS - 2 -

14.12.2010
Soippa - JS - 2 -

15.12.2010
Lolli - 32 - TYKS - 3 - tyttölupaus

16.12.2010
minime - 2 - tyttölupaus
Martta09 - PKKS - 2 - tyttölupaus
Saz - 25 - TAYS - 2 - poikalupaus
Myyris - KOKS - 2 - poikaolo

17.12.2010
melina84 - 25 - TAYS - 1 - tyttölupaus

18.12.2010
Iinu74 - TAYS - 5 -

19.12.2010
mimmi84 - NK - 2 - poikaolo
Lapintaika - LKS - 1 - tyttölupaus
Ninnianneli - 23 - HYS - 1 - tyttöolo

20.12.2010
Siiri Sisilisko - TAYS - 1 - tyttölupaus
what - 31 - K-HKS - 1 - tyttölupaus
rusina2010 - LKS - 1 -

21.12.2010
hiphei84 - PHKS - 2 -
lumi-enkeli - 26 - TAYS - 3 - poikalupaus
mipe81 - 28 - TAYS - 3 - tyttölupaus
Hopsuliina - KOS - 1 - poikalupaus
Jema85 - NKL - poikalupaus

22.12.2010
tuulenviri - 1 -
babar - JOS - 2 - tyttölupaus
Anve - 30 - OAS - 3 -
nachopallo - OAS - 1 -

23.12.2010
fanttomi - 25 - K-HKS - 1 - poikalupaus
miauh - 21 - NKL - 1 - poikalupaus
murunen83 - 27 - SEKS - 4 - poikalupaus
Metsätähtönen - 1 - tyttöolo
MissJ - 1 -

24.12.2010 :xmas:
auringonpilkku - 28 - SAS - 3 - poikalupaus
Jennyli - 31 - TAYS - 4 - poikalupaus
Anabela - 38 - TAYS - 2 - tyttölupaus
Orchid x2 - 24 - Kät/H - 4 - poikalupaus
Saparo81 - K-SKS - 2 - tyttölupaus - sektioaika 17.12.

25.12.2010
Hopsuliina - KOS - 3 -
Azalea - 25 - KÄT/H - 1 - tyttölupaus
Millour - 2 -
Hannake - HYS - 1 -

26.12.2010
ina21 - 25 - KOS/H - 2 - tyttöolo
Jazz78 - 32 - OYS - 1 - poikalupaus
Kii80 - TAYS - 1 -

27.12.2010

Memmu86 - SatKS - 2 -
annimanni - HUS - 2 -
Ria88 - 22 - SatKS - 1 - tyttölupaus
Launuli - TAYS - 1 -poikalupaus

28.12.2010
PinguPongu - 27 - KOS - 1 - poikalupaus
wendyduck - 31 - KOS - 1 -

29.12.2010

nimiko - KOS - 2 -
mimma86 - 24 - K-SKS - 2 - tyttölupaus
Ennu - LKS - 1 - poikalupaus
Elovena80 - SAS - 2 -

30.12.2010
Helinä86 - KÄT - 1 - poikalupaus
Miime - KOKS - 3 -
NaomiFatou - NKL - 1 -
Manna- 28 - 2 -
hara - 22 - JS - 2 - tyttölupaus
Lilijan - 34 - JS - 4 - poikalupaus

31.12.2010
neitoperho83 - JS - 1 - tyttölupaus
Mandy81 - 29 - K-SKS - 2 - tyttölupaus
Punaviini - K-PKS - 1 - poikalupaus

7.1.2011
mamadread - 24 - NKL - 2 - poikalupaus





Syntyneet:


5 tyttöä / 2 poikaa

22.10.2010
Lolli - tyttö - 2200g - rv 32+2 (la 15.12)

1.11.2010
Piianen - tyttö - 3070g, 50cm - rv 35+6/uä36+3 (la 1.12.)

10.11.2010
Unelmahöttö - tyttö - 2300g, 43cm - rv 36+3 (la 6.12.)

12.11.2010
Tesmis - tyttö - 2705g, 45cm - rv 36+4 (la 6.12.)

17.11.2010
Haitula - poika - 3025g, 48cm - rv 36+6 (la 9.12.)

23.11.2010
santtu74 - poika - 2990g, 48,5cm - rv 38+4 (la 3.12.)
aarteeni - tyttö - 3540g - rv 37+2 (la 12.12.)




Veikkaukset

Oman lapsen syntymäpäiväksi veikataan
20.11. - MaikkusonPaikkuson
21.11. - solmu
22.11. / 26.11. -Tesmis - syntyi 12.11. rv 36+4
28.11. - fanttomi
28.11. - kadak (4100g, 51cm)
4.12. - Unelmahöttö - syntyi 10.11. rv 36+3
6.12. - jääräpää
10.12. - mamadread (2900g, 50cm)
10.12. - Jennyli (3500g, 50cm)
11.12./12.12. - Leenu84 (3660g, 49cm)
18.12. - mandy
25.12 / 26.12. - anve
24.12./7.1. - auringonpilkku
26.12. - Azalea (3820g, 51cm)
31.12. - lumi-enkeli





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Menetyksen kokeneet ystävämme:

Koralli73
taaperotx5 (kaksoset)
skydust
Danjuska
Nallekarkki (pieni tyttö )
neito84
Viulu
haave2010
liinukka83
Maximilian
Keffeli

24.09.2010
SaBiNe - Poika-enkeli (Rv 29+1)

-Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa, ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita on luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan....
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme, löytää tarkoituksensa pettymys-





Linkit edellisiin keskusteluihin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...010-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...10-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1851035-joulukuiset-lumihiutaleet-2010-lokakuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta mamadread =) Enää tää kuu ja sit on jo meidän kuu :heart:

Mäki kyl veikkaan et täs kuussa jo muutama lumihiutale syntyy..Oiski hauska veikata et koska seuraava lumihiutale syntyy..ensimmäistä ei voi enää veikata ku Lollin nyytti otti varaslähdön =)

Mulla oli sellanen kutina et meidän pinoon ensimmäinen syntyy 32+6 viikoilla, eli ei kauheen kauas menny arvaus. Toivotaan nyt et se ei tarkottais et oma vaavi syntyis ylihuomenna..iik!!

Mut veikataan nyt vaikka et 17.11 syntyy seuraava lumihiutale

Me tyhjennettiin miehen kans tänään varastosta peräkärryllinen tavaraa ja vietiin ne kaatopaikalle. Ne on pitäny viedä sieltä jo pitkään mut aina se on vaan jääny. Mutta nyt on tilaa varastossa kesäkalusteille, grillille ja fillareille. Ja joo, kyl meiän kesäkalusteet on viel terassilla :LOL:

fanttomi & 32+4
 
Siiri myös kiittää mamadreadia uudesta pinosta! Olen ollut ihan älyttömän väsynyt eikä työnteosta (vaikka ihan kevyttä sisätyötä teenkin) todellakaan tahdo enää tulla mitään, vielä 1,5 viikkoa äippäloman alkuun... jaksaakohan sitä vielä :/

- Siiri S ja typsy tänään tasan 33 vkoa.
 
kiitos uudesta pinosta mamadread :)

neitoperho, joo synnytyksen suunnittelu on aina vähän arpomista, kun tosi paikka voi olla jotain ihan muuta. Vesisynnytystä tai lähinnä allasta supistusten lievittämiseksi mietiskelin, mutta tosiaan esikoisesta meni ensin vedet, sitten ei tullut yhtään omaa supistusta vaan kaikki lääkkeillä ja ne oksitosiinilla saadut supistukset olikin sitten sellaisia tauottomia (käyrä näytti vaan sahalaitaa eli ei mitään sellaista, että kova pitkä supistus ja sitten lepoa) ja siis kuvittelin, etten ottaisi mitään kivunlievityksiä ja asentojakin mietin, mutta lopputuloksena makasin selällään puolimakaavassa asennossa tiputusletkuissa ja kaikki doupit käytettyinä :) lopulta synnytin kyljellään toinen jalka oman miehen olkapäällä ja mies tuki lantiosta ja oli siis siellä jalkovälissä kätilön kanssa :) mulle ei edes annettu sitä suolta tyhjentävää, mikä olis kyllä ollut ihan kiva...

mandy, sormuksista luovuttu jo aikaa sitten täälläkin, turvotusta siis jonkun verran ja todellakin toivon, että osa reisien katastrofitilanteesta olisi vaan turvotusta...

Sukkapuikkoilua on jonkun verran, mutta ei mullakaan ole ollut niitä liitoskipuja ikinä. Nivelet on tainneet löystyä, kun tuntuu, että olkapää menee sjoiltaan, jos mitään vähän raskaampaa koittaa liikutella. Jotenkin sitä ei uskalla kävellä reippaasti, kun herkästi alkaa supistelemaan ja suikkapuikkoilemaan, vaikkei ne supistukset kivuliaita olekaan. Oon miettinyt, että pitäisikö vaan kivusta ja supistuksesta huolimatta painaa menemään, mutta tuntuu, että kroppa laittaa vastaan, niin oon sitten aina pysähtynyt ja köpötellyt vanhan etanan vauhtia.

tsempitykset taas kaikille!

kadak & pikku-r 36+3
 
Viimeksi muokattu:
mamadread: Kiitos uudesta pinosta =)

fanttomi: Minä veikkaan että 23.11 syntyy seuraava lumihiutale=)

Hurjaa tosiaan, että enää tämä kuu ja sitten se olis ihan tosipaikka lähellä =) Toisaalta ei malttaisi odottaa sinne asti. Toisaalta taas hirvittäisi jos ihan lähiaikoina tämä pieni päättäisi tulla=)

Jazzy&Morso 34+1
 
Moi vaan!

Ja tsemppiä kaikille tarvitseville, mutta erityisesti Jennylille

mamadread kiitokset uudesta pinosta!

Voi että kun on tänään kaikki vauvajutut taas itkettäneet. Ja viime yönä ahdisti, että mitä jos en osaakaan kiintyä vauvaan ja koen sen vaan riesana. Että tällaista täällä. Jotenkin on tullut aika ahdistavia ajatuksia raskauteen liittyen nyt, mutta jospa mieli siitä paranisi. En kyllä jaksaisi olla enää raskaana!

Mulla olisi enää kaksi päivää töitä ennen äitiyslomaa. Kyllä sitä jo kaipaakin, kun töissä niin paljon supistelee ja yöt on menneet ihan valvomiseksi. Pe-LA yö oli kyllä pahin tähän saakka, nukuin tunnin kahdesta kolmeen ja sitten puoli seitsemän jälkeen aamulla onnistuin nukahtamaan onneksi vielä pariksi tunniksi. On pitkiä yöt kun valvoo.

Synnytyksen suunnittelua olen sen verran tehnyt, että tein toivelistan sairaalalle. Toivon mm. mahdollisimman toimenpiteetöntä synnytystä ja että kivunlievitystä ei tarjottaisi ellen sitä itse pyydä, toivottavasti kuitenkin sitten apua saan jos alkaa ihan kamalaa olemaan. Vaikeaa noita toiveita eritellä kuin sellaista ideaalisynnytystä varten, kun ei ittellä oo vielä mitään käytännön kokemusta synnyttämisestä. Malla Rautaparran kantamisen kausi -kirjaa olen lueskellut, ja Aila Miettinen-Jaakkolan Luonnollista syntymää.

Mukavaa illan jatkoa!

donter 34+2
 
Kiitos juhlamekkovinkeistä! Katsotaan josko jostain noista paikoistalöytyisi joku kiva vaate.

Onnea vielä kerran Lollille! Ja voimia Jennylille! En osaa edes kuvitella, kuinka ahdistava tilanne sinulla on :(

Mä olen kans päässyt aika kivuitta tän raskauden läpi toistaiseksi. Muutaman viikon kiusana on ollut ainoastaan vasemman nivusen kohdalla tuntuva kipu kävellessä (ja vaan kävellessä) - en tiedä onko se sitä sukkapuikkokipua vai mitä, mutta johtunee siitä, että tytsä tuntuu viihtyvän pää alaspäin vasemmalle päin. Supistuksia ei ole ollut lainkaan tai en ole ainakaan niitä tunnistanut.

Muita vaivoja, joita nyt on tullut, on turvotus ja huonounisuus. Toi turvotus johtuu varmaan siitä, et tytsä on viihtynyt pää alaspäin nyt muutaman viikon ja selkeästi painaa alapäähän ja suoniin siten enemmän. Viikko sit alkoi jalat turpoomaan iltapäivisin/iltaisin ja viime torstaina aamulla nilkat oli ihan "mummot" ja kipeät. Pelästyin tätä jopa hieman ja aloin jo spekuloimaan jotain veritulppaa, kun mä en normiolotilassani ole koskaan kärsinyt minkäänlaisista turvotuksista. Ostin tukisukat instrusta ja tuntuvat auttavan aika kivasti. Täytyy vaan olla koivet ylhäällä kotona ja antaa miehen passata :D Muuten turvotusta ei paljon ole. Vähän sormet on turvonnu, mut sormus vielä toistaiseksi mahtuu sormeen. Ja mies ja neuvolan täti sanoi, et kasvot näyttää vähän turvonneelta.

Vielä pari viikkoa sittten mietin, et miks tässä täytyy kohta töistäkin pois jäädä, kun oon elämäni kunnossa, mut kyll tää raskaus näköjään vaan alkaa tuntua ja ahdistaa :) Mut kaiken kaikkiaan oon tosi onnekas, koska oon ollut käytännössä lähes "oireeton" koko raskauden ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta mamadread!
Eilen kävin kirjoittelemassa toiseen pinoon, mutta teksti katos.
Mulla oli perjantainan neuvola, ja pissassa oli sokeria +1. Oon nyt ollut tosi huolissani siitä... mulle ei tehty sokerirasitusta, en kyllä tiedä miks, koska mulla on sukurasitteet aika kovat. Viime raskaudessa tosin ei ollut diabetestä vaikka sitä pelkäsin, mutta nyt oon kyllä syönyt makeaa paljon enemmän ja oon ihan hullun riippuvainen siitä, siis kamalasti tekee mieli makeaa tavalliseen verrattuna.
Terkka arveli kuitenkin että johtui vain siitä että olin syönyt makeaa ennen neuvolaa, ja snaoi että tarkkaillaan taas ens kerralla. Mutta eikö mee liian myöhäiseksi jos vasta 2 viikon päästä katotaan asiaa?? Kukas täällä ties enemmän noista raskausdiabetes asioista?
 
saz
Kiitos uudesta pinosta Mamadread!

Tosi moni teistä on ollut ahkera ja tehnyt ton isyyspakkauksen... Pitäsköhän munkin? Mä en viimeksi tehnyt, mut nyt alan jotenkin lämmetä asialle. Ja toki sillä etten ole aiemmin alkanut sitä tekemään johtuu meidän paskasta rahatilanteesta. Miehen tuloilla ollaan menty kesästä asti koska mä jäin kesällä hoitovapaalle ja saan sen reilu 200e kuukaudessa. Ja kun ollaan nuoria niin meillä on tietysti asunto-, auto- ja opintolainat... Eli tässä on muutama kuukausi oltu aika tiukoilla. Mutta nyt alkaa onneksi äitiysrahat rullaamaan ja helpottaa, sit vois jotain turhaa ostellakin :) Jee!

Kiva että tulee vielä uusia, tervetuloa vaan munkin puolesta!

Ihana kuulla Lollin ja pikkuisen tarina, teillä on tosiaan ollut onni mukana! Kaikkea hyvää ensimmäiselle lumihiutaleelle ja toivottavasti pääsette koko perhe pian yhdessä aloittelemaan arkea kotiin :) Ihana juttu, mielettömästi vielä onnitteluhaleja!

Jennylille isot voimahalit vaikeaan tilanteeseen. Oot kyllä mielettömän vahva nainen ja äiti. Ja Piiaselle täytyy kans sanoa et kovista oloista olet säkin selvinnyt, hieno että oot tollasesta suhteesta saanut lähdettyä ja ihanaa että nyt olet hyvässä parisuhteessa. Jotenkin vetää ihan sanattomaksi kuinka joku voi toiselle olla niin julma... Oon tosi pahoillani että oot joutunut tollaista kokemaan. Kenenkään ei kuuluisi...

Sitten omaa napaa: Mä oon kaikki muut ikävät vaivat saanut tässä raskaudessa mutta raskausarvet ja närästys ei ole mua kiusanneet. VIELÄ! Nyt tiedän mitä on närästys!! Pieni juttu ja koputan puuta ettei mitään vakavaa mutta voi perse kun on ärsyttävä vaiva! Eikä auta samarin, muuta en ole keksinyt vielä kokeilla. Mä oon niin kypsänä, en tiedä itkiskö vai nauraisko kun jotkut onnelliset hehkuttaa ettei mitään vaivaa ja elämän parasta aikaa! Siis ei pahalla kenellekään onnelliselle, oon vaan katkera omista vaivoistani :) Nyt tarvis kyllä jonkun loppukiritsempin tähän.

Eipä muuta, Saz
 
jäi vähän kesken... Lollile piti sanoa ONNEA hurjasti!! Ihmeellistä suojelusta kyllä teillä, ihanaa että tyttö pääsi turvallisesti maailmaan!
ja Jennylille isot :hug: varmasti tosi rankkaa. Meilläkin tilanne on ollut välillä ihan järkyttävä, ja edelleen mietityttää mitä tästä tulee, ja voin vain kuvitella miten vaikeaa on kun lapsia on 4 eikä 2. Voimia sulle!!

vesisynnytyksestä kysyit neitoperho. Mun oli tarkoitus viimeksi synnyttää veteen, mutta jouduin poistumaan kun synnytys pitkittyi ja avautumista ei tapahtunut. Tällä kertaa toivoisin tosi paljon sen onnistuvan. Jännittääkin nyt, jos on toi diabetes niin sittenhän en voi synnyttää haikaranpesässä. Saa nähdä ollaanko siellä samaan aikaan toivottavasti ei kun on vain yksi allas!!! Vaikka mun ois tarkoitus kyllä ottaa oma mukaan.
 
Hei,
vieläkö tällanen matti myöhänen mahtuu mukaan? Loppuraskauden häämöttäessä tuntuu asiaa olevan :) lueskellut olen aikasemminkin tätä ketjua.

LA 24.12.
Orchid - 34 - KOS Haikara - 4 - poikalupaus

Kotona viilettää jo kaksi poikaa (kohta 5 ja 2) ja pilven reunalta katselee 1 poika.

Onnittelut 1. lumihiutaleelle :heart:

Orchid ja tonttu 32+3
 
Saz tuosta närästyksestä: ootko testannut tehdä silleen, että sekoitat teelusikallisen ruokasoodaa vesilasiin ja juot sen?
Mulla on joskus jostain syystä tuo auttanut närästykseen, vaikka Samarin ei ole toiminut (vaikka suurimmalta osaltahan samarin ja ruokasooda on just samaa ainetta.. Samarinissa on vain vielä jotain "ylimääräisiä" sotkettuna sinne).. Närästys on kyllä niin syvältä! Varsinkin öisin kiva herätä, kun mahahapot on lähteneet kivalle pikku retkelle ruokatorveen..:mad:
 
saz
Tervetuloa orchildx2! Waahteralle kiitos tuosta soodavinkistä, kokeilen HETI kun vaiva palaa :/ Eilen kärvistelin poltteen kanssa varmaan 5-6h, kun sain nukahdettua niin en enää onneksi siihen herännyt.

saz
 
Veikkaus Mä veikkaan omaa synnytystä, se on joko 22.11 tai 26.11, en tiiä miksi luulen, et syntyy 38+ viikolla, ja noi on päivät jollon mies on töissä sillä viikolla =) Ja ainakun on jotain ollu ihmeitä tässä raskaudessa niin mies on ollut töissä....Ja sieltä ei siis ihan noin vaan lähdetä, jos on minimi-miehitys päällä. Toki pääsee lähtee, kuhan saavat jonkun sijaisen tilalle. Ja mies on siis töissä aina sen 24tuntia putkeen...Tosin mies on sitä mieltä et tää syntyy vasta joulukuun puolessa välissä...Saa nähä kumpi osaa lähemmäs!

35+1

p.s Missä vaiheessa vauvan pitäis laskeutua?
 
Viimeksi muokattu:
mamadread kiitos uudesta pinosta!!

synnytys: mä veikkaan et tämä syntyy joulun välipäivinä eli 41+ viikoilla, tai oikeastaan toivon et syntys vasta sitte..

Mua alko jotenki ärsyttään tuo et nuo äitiyspäivärahat maksetaan niin paljon viiveellä.. katoin et eka raha tulee 21.12 no onneks tulee veronpalautukset joulukuun alussa. Pitäs vain jo nyt päästä miettimään ja katteleen joululahjoja, mut eipä näin kh-tuella ollessa nuo tulot kovin hääppöset ole eikä viittis visaa vinguttaa..

Mul oli eilen korukivenhiontakurssi ja aloin siellä miettimään et jos vauva vain antaa ni taidan joulunjälkeen jatkaa, kysyn vain miehen siskolta tai joltain voinko viedä vauvan siks aikaa sinne, ku epäilen et mies ei alkuun "pärjää" (siis omasta mielestään) vauvan ja näiden kahen tytön hentukan kanssa. Tuol vain on niin mukavaa ku pääsee ensinnäki pois kotoa, saa vaipua omiin ajatuksiin, saa tehdä RAUHASSA jotain käsillään ja on joku mihin lähteä aina säännöllisesti. Aikasemmin ku on vuorotyötä tehny ni tämä et voi tiettynä päivänä harrastaa jotain tuntuu ihan käsittämättömän ihanalta :D

Tänäänki ois vapaa ilta, ku on naapurikunnassa "äitien-kutsus", no tulee sinne jokunen vauvaki, mut ite jätän tirpanat kotiin :D
 
minime: joo, supparit ja kivut mulla saikun syynä. Kokonaista työpäivää en pysty enää istumaan (toimistotyötä siis teen) ja illalla kivut on tosi kovat. Mutta supparit ei mulla oo tosiaan saanut mitään aikaiseksi kohdun suulla, joten ei tässä ihan vielä olla jakaantumassa ;) Lääkärin mukaan supistukset pitäisi kuitenkin näillä viikoilla saada merkittävästi vähenemään.

saz
: itse myös manasin yksi päivä, että pitikö mun nyt sitten saada ne kaikki mahdolliset raskausvaivat. Kaikki kun hehkuttavat sitä seesteistä raskausaikaa :rolleyes: Vain raskausarvet ja närästys puuttuivat... eiliseen asti. Ja sitten iski tuo närästys. Nyt siis enää arpia odotellessa :LOL:

Meillä myös melko tiukka rahatilanne ja ollaan ihan suosiolla ostamassa lähes kaikki käytettynä. Vaikka saa siinäkin rahaa palamaan ihan kiitettävästi, kun oikein innostuu! Jotenkin tulee vaan niin huono omatunto, kun useampikin kaveri saamassa nyt samaan aikaan lasta ja heiltä löyttyy kaikki viimisen päälle uutena, rattaiden kuosit on uusinta mallistoa ja koko ajan muistutetaan joka puolelta, että "onhan kyseessä kuitenkin oma lapsi". Eihän noista käytetyistä kyllä ikinä tiedä ja muutama vikatikkikin on tielle osunut, mutta tuskimpa sitä lasta vielä noin pienenä kiinnostaa, onko pinnasänky uusi vai vanha. Toivottavasti.

neitoperho & toukka 31+4
 
manna: mulla oli edellisellä neuvolakäynnillä sokeria pissassa jopa 3+. Menin uudestaan sokerirasitukseen ja siellä arvot kunnossa eikä seuraavassa pissatestissäkään enää ollut mitään, joten se, että sokeria vähän löytyy ei välttämättä tarkoita, että ois diabetes. Itse olin vissiin syöny jotain tosi sopimatonta ennen neuvolakäyntiä, en kyllä yhtään muista mitä se ois ollu mutta pitää ens kerralla olla vähän tarkempi… Sukurasitetta on täälläkin, siskolla ollut raskauden aikana diabetes ja äidillä on diabetes.

jazz 32+2
 
Hei, haluutteko että laitan tohon aloitukseen jonkun ihan virallisen veikkauslistan? Millainenkohan ois hyvä? Sellainen, missä vaan veikataan koska seuraava syntyy, vai veikataanko sitäkin, kuka synnyttää seuraavaksi? Joistain pinoista oon huomannut, että siellä jokainen on veikannut sitä päivää, milloin itse synnyttää, sellainenkin lista vois olla aika hauska?

Orchidille tervetuloa, lisäilen sut listaan! :flower: Ja Waahteralta piti kysyä, että haluatko sun synnytyssairaalan mukaan listalle, nyt sitä ei oo. Eikä toki ole pakko antaakaan, jos haluaa yksityisyyttään varjella.

Tesmis, mä lueskelin laskeutumisjuttuja kun mun vauva on kait jo laskeutunut. Laskeutuminen ei siis kai välttämättä tapahdu ollenkaan tai sit se voi tapahtua synnytyksen käynnistyttyä jo. Mut joku normi on kai viikoilla 36-37. Siitä laskeutumisesta ei kait voi muutenkaan hirveästi päätellä synnytyksen ajankohtaa, vaikka periaatteessa mitä alempana vauva on, sitä pahemmin se painaa synnytyssysteemejä auki. Mullakin kuitenkin tilanne joka lääkärikontrollista on siitä alkutilanteesta parantunut, vaikka vauva siis periaatteessa antaa jo painetta tonne.

mamadread ja ihme 30+4
 
Neitoperho ja muut. Mun mielestä on hienoa, että tavaroita ostetaan käytettynä. Meillä olis kyllä varaa ostaakin roinaa uutenakin, mutta ollaan saatu lähes kaikki lainaan, "lahjoituksena" tai nimellisellä summalla kavereilta ja sukulaisilta. Eikä olisi tullut mieleenkään ostaa uutena mitään, kun nämäkin kaikki pelittää ihan hyvin. Vaunut varmaan ostetaan uutena (ellei joku niitäkin vielä ehdi meille tarjoamaan :) ), mutta siinäkin on kyse lähinnä laiskuudesta. Ne tuntuu olevan nykyään niin hightechiä, että en vaan jaksa hakea sellaisia vaunuja, jotka ehkä haluaisin, käytettynä mistään. Työpaikalla yksi oli myymässä vaunuja, jotka olisin ostanut muuten, mutta eivät sisältäneet kaikkia mun haluamia herkkuja (kuten heittoaisa).

Joku flunssapöpö taas vähän kiusaa ja oon saikulla tänään kotona. Avasin synnytys-palstalle keskustelun, jossa pyysin kokemuksia Hämeenlinnassa synnyttämisestä. Jos joku täälläkin on synnyttänyt Hämeenlinnassa, niin kokemuksia olis kiva kuulla (minkälaista palvelua on saanut jne.). Itse haluaisin yrittää synnyttää mahdollisimman luonnollisesti, mutta katsotaan kuinka käy :) Tässä ajan kulukseni lueskelin välilihan venyttämisestäkin ennen synnytystä - pitäisi vähentää repeämiä. Ehkä täytyy alkaa sitä harjoittamaan tässä vähitellen.
 
Mamadread kiitos uudesta pinosta ja mukavaa kun viitsit ottaa päivittäjän viitan harteillesi =)

Orchid x2/B] Tervetuloa mukaan

Anve samaa minäkin olen valitellut noista äippärahojen maksusta. Tokikaan en ole edes päätöstä saanut vielä, mutta kun la on 6.12 niin arvelin että maksupv on 2-4.12. Mulle ei siis tuu marraskuussa mistään rahaa (pl. lapsilisät) ja joululahjahankinnat olis tarkoitus tehdä :rolleyes: Oonkin pikkuhiljaa luovuttanut sisäisen taisteluni ja tullut siihen tulokseen, että säästötilille kai se on kajottava..

Neitoperho ei vauva todellakaan välitä onko pinnis/vaunut/muut tavarat uusia vai käytettyjä. Minä olen kahdelle ensimmäiselle hankkinut oikeastaan kaiken uutena, mutta nyt näiden nuorempien kanssa en oikeastaan mitään. Hyvin on mennyt ja jotenkin se tuntuu niin rahan haaskaamiselta ostaa kaikki uutena kun se käyttöikä on varsin lyhyt. Meillekään ei pitänyt enää poitsun jälkeen (2v.) vauvaa tulla ja onnistuin myymään lähes kaikki vaatteet ja tarvikkeet kirpalla viime keväänä, niin nyt olen sitten ostellut sieltä takasin. No pinnis, vaunut ja kaukalo olivat vielä tallessa. Ja sitten kun olen innostunut jostakin uudesta vauvatarvikkeesta ja ostanut sen käytettynä, niin ei ole ollenkaan niin paljon harmittanut jos sille ei sitä käyttöä ole ollutkaan.
Tokikin myös ymmärrän vanhempia jotka haluavat ostaa kaiken uutena, enkä heitä missään nimessä tuomitse. Olenhan itsekin sitä tehnyt, mutta nyt ajatttelen asioista hieman erilailla ja omalla tavallaan "tälläinen nykyaikainen suurperhe" on opettanut myös kuluttamaan hieman eri tavalla. Tai no ei kai sitä välillä voi kuin nauraa itselleen. Alkusyksystä en raskinut ostaa kirpalta 20 € toppapukua pojalle, kun pidin sitä kalliina, niin nyt sitten ostin kaupasta 100€ housut+takki yhdistelmän :LOL: Mutta pointti oli siis se, että älä ainakaan koe mitään huonommuutta tai alemmuutta sen takia, että kaikki tarvikkeet eivät ole ns. viimisen tapin takaa. Lapsen/lasten kasvaessa heihin saa kyllä uppoamaan noita euroja oikein kiitettävällä tahilla.

Tuo veikkaushan on hauska idea. Veikkaan (toivon) omaani syntyväksi 4.12 käynnistämällä.
Muuten veikkaan, että seuraava lumihiutale syntyy 16.11.

Fanttomille vielä pakko kommentoida, että samoin meillä on vielä "puutarhakausi" käynnissä varjoineen päivineen :ashamed:|O

Unelmahöttö ja Kuutti 35+1
 
Tervetuloa mukaan Orchid x2=)

Neitoperho: Ei se vauva tosiaan sitä sure että tavarat on käytettyjä =) Eikä sen takia ainakaan tarvitse tuntea minkäänlaista huonommuutta. Meillä on melkeinpä kaikki toisten vanhaa. Tuttipullot ja tutit ostin uusina=)

Saz: Oletko kokeillut rennietä närästykseen? Mulle se on ainut joka tehoaa.
Tuota soodavettä en suosittele, ihan lääkärin sanomana.
Esim. miehelläni on paha närästysongelma, ja on aikaisemmin ottanut tuota soodavettä. Lääkäri sanoi että ei missään nimessä kannata ottaa, sillä tekee vaivan pahemmaksi vain pidemmän ajan päälle. Sitä en muista että mitä se teki tuolla vatsassa, mutta ainakaan se ei ollut mitään hyvää.


Jazzy
 

Yhteistyössä