Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Heippa vaan!
Kiitos uudesta pinosta.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti: on monenlaista vaivaa ja pulmaa, mutta loppusuoralla jo mennään! Ja Lollille isot onnittelut tyttövauvasta!
Meidän vauva on edelleen sitkeästi perätilassa, joten tiedossa on kääntöyritys sairaalassa : /
Muuten on kaikki hyvin, tavaraa alkaa pientä varten olla ihan valtavasti, kun ollaan tutuilta saatu kaikenlaista. Äitiyslomakin alkoi, joten on aikaa niitä lajitella ja ihmetellä.

Marraskuisin terveisin Haitula 34 + 5
 
Voi kertokaa joku mulle, että nämä liitoskivut loppuu synnytykseen? Ei jaksais enää näitä. En tiedä pahentaako työnteko tätä vaivaa, mutta iltaisin oon tosi kipeä, eikä tiedä miten päin ois hyvä olla. Yöllä herään aina kun pitää kylkeä kääntää tai jalkoja liikuttaa. *vali-vali* :ashamed:
 
Kiitokset uudesta pinosta!


Orchid x2 Tervetuloa mukaan! :flower:

Kävinpä sitten taas siellä neuvolassa...
Pissa oli +/- niinkuin viimeksi.
Verenpaineet 148/87 ja 140/91
Sairaslomaa tuli siihen asti kunnes alkaa äippäloma eli vika saikkupäivä 14.11
ja terkka sanoi nyt pistävänsä kiireellisen lähetteen tonne Jorviin,jotenka sieltä pitäis tulla 1-7päivässä kutsu sinne.

Puhetta ollu uutena ostamisesta...Meillä ainoastaan vaunut on uudet,toki joitakin vaatteita on mitkä tullut uutena mut itte en oo ostanu mitään.Oon sitä mieltä että ei kannata hirveesti satsata noihin vauvan vaatteisiin kun kuitenkin niin äkkiä pieniä.Sen oon todennu että tolle 6v esikolle pitää ostaa joitakin vaatteita uutena mm.talvivaatteet että kestää sitten koko talven ehjänä.Lähinnä metsästän noita vaatteita kirppikseltä tai sitten itte tekee niitä.Saahan noihin tavaroihin sun muihin uppoamaan kamalia summia jos haluaa.Pääasia kuitenkin lienee se että lapsella on puhtaat ja ehjät vaatteet päällä eikä viimeistä huutoa olevat.Mutta jokainen tekee tyylillään,jos haluaa ostaa kaikki uutena niin siitä vaan.

Unelmahöttö Olen myös itseni kohdalla törmänny tuohon kirpparilla "en raaski ostaa tätä,on liian kallis" ja sitten siitä joutuukin pulittaa kaupassa huimasti enemmän :LOL:

Muakin ärsyttää noi päivärahojen maksut,onneks tosiaan tulee veronpalautukset joulukuun alussa,tosin me ei nyt osteta noita lahjoja ihan älyttömiä määriä..Omalle lapselle + kummilapselle pelkästään.Aikuisten kesken ollaan sovittu ettei mitään osteta,kaikilla kuitenki kaikkee jo on ja mä oon sitten joulun tietämillä leiponu ja vieny niitä isovanhemmille jne.


Jennylille Piti vielä kommentoida että voimia paljon! Meilläkin takana aikamoisia kriisejä ja puoli vuotta asumuseroa.Mutta kaikki aina selviää ja uskon että erilleen muutto ei ole ollenkaan paha vaihtoehto,se voi aukaista miehesi silmät!

Tosi outoa ajatella ettei tarvitse mennä 3vuoteen töihin...

hara 31+5
 
mamadread:
Juu, OYS:ssa synnytän (toivottavasti..:D mun tuurilla tää syntyy varmasti meidän eteiseen..) En hoksannut laittaa sitä siihen ekaan viestiin..

Neitoperho:
Ette ole ainoita, joilla kaikki on vanhaa.. Me on haalittu käytännössä kaikki kama sukulaisilta.. Vaunut on jostain 90-luvun alkupuolelta (hyväkuntoiset kyllä edelleen, vaikkei ulkomuoto silmää imartele).. Ja pinnasänky on kohta kolmekymmentä vuotta vanha! Siinä on jokunen miehen suvun pentu ehtiny koisimaan..:D
No, turvakaukalo on uusi, koska sellaista ei käytettynä löytynyt (tai löyty joku erittäin "turvalliselta" vaikuttava antiikkimalli, mutta tässä meni meillä säästämisen raja..ei todellakaan pentua ruveta kuskaamaan sellasessa)

Haitula:
Mullaki on lapsi perätilassa.. Ensi viikolla aletaan pohtimaan tuota kääntämishommaa, jos ei nyt pieni yllätä ja punge itseään oikeaan asentoon..:( En kyllä jaksa uskoa, että se sen tekee.. jonkin verran tympii..
 
Cisulle kiitos kuvavinkeistä. Hetkinen meni tossa hommassa, kun piti opetella miten systeemi toimii. Värkkäilen sen veikkauslistan sitten myöhemmin, laittakaahan arvauksia tulemaan! :) Nyt selkää lepuuttamaan... :)

mamadread + ihme 30+4
 
Kiitos uudesta pinosta!

Rokotuksesta on nyt seurauksena kipeytynyt käsi. Ei se kuitenkaan niin kipeä ainakaan vielä ole kuin viime vuonna sikapiikin jälkeen. En tiedä kuvittelenko vaan vai kovettuiko mulla maha tavallista enemmän eiilen illalla eli supistuksia. Vauva ollut aikalailla hiljaa, yöllä olin suorastaan huolestunut mutta nyt tuntuu jotain liikettä. Yritin yöllä töniä vauvaa että olis antanut jonkin elonmerkin mut vaivoin sain jonkin pienen liikahduksen aikaiseksi. Mutta tosiaan nyt liikettä vähän enemmän. Väsyttää!

Manna mulla ei ekassa raskaudessa ollut rd:tä mutta kerran oli sookerit kahdella plussalla ja johtui siitä kun olin edellisena iltana syönyt VIISI sokerimunkkia, nam! Vähänkö sain pauhut silloiselta terkalta kun tunnustin mitä oli tullut tehtyä!!!:LOL: Toisessa raskaudessa ja tässä raskaudessa sitten onkin rd mutta pissassa ei oo ollut sokereita ja yleensä aina neuvolaa edeltävänä päivänä oon välttänyt makeaa;).

Minä veikkaan että meille syntyy vauva itsenäisyyspäivänä 6.12, koska mulla raskaudet ovat kaikki menneet muutaman päivän yli la:n, joten jos tämä menee vaikka neljä päivää yli niin on itsenäisyyspäivä.

Jennylille voimia toivottelen:hug:! Ei meilläkäään tämä parisuhde herkkua ole kun mies on tuollainen mörö viilipytty. Kiukkupäänä juuri muutama päivä sitten sanoin hälle ettei tarvi tulla synnytykseenkään mukaan kunhan hommaa mut jotenkin sairaalaan. Mutta meillä tää on ihan tavallista ja mun raskaushormoneilla on osuutta asiaan! Isäntä nukkuukin nykyään vallan olohuoneessa! Mulla on tuollainen himometsästäjä miehenä joka varsinkin näin syksyihin viettää suuren osan ajastaan metsässä erityisesti viikonloppuisin. että käytännössä oon ollut yksinhuoltajana tässä vaikka teoriassa en sitä olekaan. Mutta ei me eroamassa olla kuitenkaan. Tää on vaan tätä meidän arkea tämä. Mutta ymmärrän kyllä kuinka raskasta sinulla on ja varsinkin jos todella aiot erota miehestäsi.:hug:

Tänään rv 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mamadread uudesta pinosta:flower:
Noita kuvia tosiaan otin itse täältä Glitter Graphics: the community for graphics enthusiasts! sinne voi hakuunsanoiksi laitella baby tai christmast jne. ja sitten tulee aiheeseen sopivia kuvia;)

Todellakin, elellään marraskuuta jo!:O Ihana ajatus tuo leikkimielinen arvuuttelu syntyvistä lumihiutaleista=)
Mä veikkaan että 3 hiutaletta syntyy marraskuussa ja seuraava 23.11:heart:
Taisi joku muukin muuten veikata samaa päivää...tuo tuli vain ekana mieleeni:D
Omat lapseni ovat syntyneet sen 2 vkoa etuajassa ja kummankaan kohdalla en ole päässyt virallisen kuun puolelle! Nyt kun La on loppukuusta niin tälläkertaa joulukuisen vauvan varmaan saammekin, kutina on kuitenkin että laskettuun ei päästä...mulla on tunne että vauva syntyisi rv 36-38!

Kiitos vielä kaikille myötäelämisestä:heart: Omat ajatukset ja tunnelmat vaihtelee ihan päivittäin! Eilen olin murheen murtama ja ryvin itsesäälissä ja ahdistuksessa ja tänään olo on paljon parempi=)
Mies tuli eilen töistä ja lähti saman tien pois jolloin huomasin miten vapautunut olo mulle tuli! Olin jo valmiiksi ahdistunut tulevasta illasta ja kun mies lähtikin niin tunne oli älyttömän vapauttava! Hän palasi kyllä yöksi kotiin mutta haki yötamineensa ja nukkui sohvalla!
Näin siis meillä...kurjaa mutta tunnen sisimmässäni olevani oikealla asialla ja oikeaa tienhaaraa valitsemassa!

Synnytykseen liittyvät ajatukseni on lähinnä sellaiset että tuleeko mies vai ystäväni mukaan?! Miten lähden ja millä...sekä tietysti se pelko että taas kaikki käy nopeasti ja kivuliaasti:O
Odotan kuitenkin jo vauvan syntymää ja sitä että saisin fyysisen itseni takaisin!

Teitä joilla supistuksia on niin kuinka usein ja ovatko kipeitä?! Supistaako teitä öisin levossa?!
Muahan on viimeiset viikot supistellut tosi paljon ja ovat kipeitäkin! Herään myös yöllä ja aina kun käännän kylkeä tmv. niin samalla supistaa:O
Muutenkin alapäässä tuntuu välillä omituisia tuntemuksia...poltetta, nipistyksiä ja niitä sukkapuikkokipujakin!
Valkovuoto on runsastunut älyttömästi ja olenkin miettinyt ettei vaan hiivaa tm. piilevää vaikka hajuja tai muita oireita ei olekaan...

Muuten olen oikeastaan kumman oireeton ja tuntuu että aikaisemmilla viikoilla olisi ollut enemmänkin vaivoja! Närästystä ei oo yhtään, ei liitoskipuja, ei turvotusta ym. Ainoastaan nuo supistukset ja kramppaavat jalat mutta villasukat ovat aittaneet kummasti eikä suonta vedä niin paljoa!
Olikohan se jääräpää kellä jalat meinaa lähteä välillä alta?! Mulla on sama juttu ja oli edellisessäkin raskaudessa! Vauva tosiaan välillä painaa tuonne jonnekkin nivuseen/hermoon ja jalka meinaa lähteä yks'kaks alta!
Ruokahalut on edelleen tosi minimissään ja välillä ahdistaa kyllä kovasti kun vauva painaa keuhkoja ja mahalaukkua!
Pissalla tulee käytyä 1-2krt yössä ja yleensä aamuyöllä 4 aikaan tulee sellainen vaihe etten meinaa saada unenpäästä millään kiinni. Liekö sitten tosiaan ennakointia vauvan tuloon ;)

Mahan löysyydestä piti vielä kommentoimani että mulla on nyt kans jokusen viikon tullut tämmöisiä 'kohtauksia' että masu meneekin ykskaks ihan sekaisin!! En tiedä kyllä mistä johtunee sitten...ite oon miettinyt että vaikuttaisko vauvan liikehdintä tuohonkin asiaan?! Synnytystä se ei oo ainakaan enteillyt vielä eikä aikaisempienkaan synnytysten kohdalla ole vatsa tyhjentynyt!
 
Viimeksi muokattu:
Hello!

Unohdinkin eilen hehkuttaa että sitä ollaan nyt virallisesti mammalomalla!!!! Jippii =) Vaikka eipä se lomalle jääminen enää miltään tunnu reilu kuukauden saikun jälkeen...

Mamadreadille kiitokset uudesta pinosta ja päivittäjän duunin ottamisesta. Toivottavasti laittamani linkki toimi :flower:

Neitoperho Älä todellakaan huoli vaikka tavarat vauvallesi olisikin kierrätettyä ja vanhaa, sillä ei ole mitään väliä. Vauvasi ei sitä tule huomaamaan/tietämään ja hänelle on pääasia että perustarpeet tulee tyydytettyä ja hän saa rakkautta! Ja jos jotain ulkopuolista häiritsee, se on hänen häpeensä.
Meillä olisi periaatteessa ollut varaa ostaa enemmänkin uutena mitä nyt mutta en näe siinä mitään järkee!!!! Olisihan se pirun hienoa jos olis brännärit merkkivaunut sun muut kotkotukset mutta kaiken sen käyttöaika on niin lyhyt niin se olis melkein rahantuhlausta ostaa kaikki uutena. Varsinkin kun mä en jaksa jälkeenpäin alkaa niitä kamoja myymään enkä varmaan tule toista lasta saamaan jolla voisi niitä sitten hyödyntää. Mutta jokainen tehköön niinkun parhaimmaksi näkee. Itsellä arvot on jossain muualla kun pintakiillossa.

Jennyli Mulla on alkanut nyt ihan lähiaikoina supistelemaan jopa niin että MÄKIN NE TAJUAN! Siis nyt on tullut ilmeisesti niitä kipeitä supistuksia (?!) eli menkkamaista jomotusta ja vatsan kovettumista. Ja niitä tulee yhä useammin ja todellakin myöskin lepotilassa. Olen huomannut että jos vaihdan makuuasennossa kyljeltä selälleen niin tulee melko takuuvarma supistus!!!
Ja kävellessä joskus on niin valtava se painon tunne tuolla alapäässä että tuntuu melkein kuin vauva tippuisi sieltä!!! Liekö mulla synnytys lähellä kun on tuota mahan löysyyttäkin ajoittain?! Jotenkin on vaan kutina ettei mene laskettuun aikaan 13.12 asti vaan synnytän ehkä viikoilla 36-38.

Mutta onkos kellään vaikeuksia olla itsensä kanssa/omassa kropassaan??!!! Mun olo on välillä niin tukalan ahdas ja tuntuu että sisuksii ei yksinkertaisesti mahdu enää mitään. Hengittäminen on välillä vaikeaa ja ahdistaa ja hyvää asentoa en löydä sitten millään. Ei ole hyvä istua, ei maata selällään ja kyljiltäänkin asentoa pitää vaihtaa jatkuvasti. Joskus tuntuu että mä en jaksa tätä enää!!!!

Tänään olis neuvolan synnytysvalmennus. Ja täytys vissiin kassi synnäriä vartenkin pakata. Valmennuksen jälkeen mennään ostaan vauvalle sairaalasta kotiutumisvaatteet. Ensin ajattelin yksiä kaverilta ostamiani käyttää mutta sitten päätin että vauva ansaitsee kyllä ihan omat ja uudet jotka sitten säilytän muistoksi. Joko te olette valinneet kotiintulovaatteet vauvalle?!

Cisu 34+1
 
Cisu: mä en ole vielä muuta vauvalle ostanutkaan ku kotiintulo haalarin :D sellaisen lime-vihreän et käy niin tytölle ku pojallekki. Kumpasemmallekki tytölle oon kans ostanu omat kotiintulo vaatteet jotka säilytän sit niille. Samote kummallekki oon ostanu pikkuruiset "sisäkengät" jotka oon jemmannu muistojen laatikkoon.
Mua oikeasti ahistaa nyt tämä raha tilanne.. tietty voin käydä miehen rahapussilla, mut ku on oppinu elämään ns. omilla rahoilla (vaik kumpanenki toisen tilillä voi pyörähtää ja laskuja maksaa), ni tuntuu niin nöyryyttävältä et voisit sä nakata vähäsen :D Pitäs ihan tosissaan alkaa käymään nuo vauva-vaatteet läpi et missä kunnossa ovat ja tarviiko jotain hommata. Mitään isompaa ei tarvis mut jotain pikkuruisia vaatteita on mukavaki ostaa, ettei tartte kaikessa pukea tyttöjen vanhoihin :D
Mä oon kans kierrätyksen kannalla, me onki aikapaljon sisarusten kans kierrätetty vauvojen ja yleensäkki lasten vaatteita. Meil menee silleen mukavasti et vanhin tyttö sisarusten lapsista on nyt 5v seuraava 4v sit meidän neiti vajaa 3v ja 1v.. et aika monet kamppeet siirtyy sit tytöltä seuraavalle ja sit ku tulevat meille ni oon nakellu huonompia suosiolla menemään.
 
Hjälp! Osaisko kukaan sanoa, että miks mä en saa näihin viesteihin kirjoitettua tekstiä boldilla/väreillä? Tuossa näkyy kyllä nuo merkit, mistä pitäis saada valittua fontin väriä yms. mutta niitä saapi kliksutella miten mielii eikä mitään tapahdu..:O Eilen ne toimi vielä.. Tyhmä tietokone.. Yyh..

Cisu:
Mulla on just tuollainen olotila, mitä äsken kuvailit..:/ Ahistaa ja mitenkään päin ei ole hyvä olla.. Kaikenkaikkiaan tuntuu, että meitä on tässä kropassa yksi liikaa.. Varmaan aika monella alkaa olla samat fiilikset..

Me varmaan tänään kahtellaan noita kotiintulovaatteita.. Ostin semmosen aivan ihanan pörröhaalarin, jossa on hupussa pienen pienet korvat <3 Ei ehkä maailman käytännöllisin, mutta jos mä pinnallisuudelle annan sen verran periksi, että YHDEN vaatekappaleen ostan vauvalle ulkonäön takia niin voi kauheeta..
Ja tänään pakataan sairaalakassikin valmiiksi.. Apua! Nyt rupes sit tuntumaan, että sehän syntyy ihan justiinsa! Kauheen nopeeta menny aika..
 
täällä olisi tilattu pikkanen 21.11(olisi sama kuin kaksosserkuilla). toivon mukaan käynnistyksellä.on ajallisesti pitkä matka sairaalaan että olisin mieluiten oikeessa paikassa oikeeseen aikaan! esikoinenkin syntyi käynnistämällä.ison koon ja mun korkeen verenpaineen takia. syntymäpaino oli kuitenkin3630g ettei mikään jättiläinen ollu. ultraaja tuumas että tulee lihava lyhyt jalkanen vauva vaikka ihan normaalin kokoinen oli.

minkäläisia matkoja teillä on sairaaloihin? mulla matkaa on 90km mutta ajallisesti voi yöllä venyä 2.5h:mittaiseksi päivällä pääsis n.2 tunnis sairaalaan. asun saaressa lauttojen takana mitkä ei kulje kun hälyttämällä.

tarvikkeita/vaatteita en ole ostannut kun yhden bodyn ja sisarusrattaat(kirppikseltä) kaikki muut saa periä siskolta. en edes ehtinnyt varastoida niitä vielä kun kakkonen ilmoitti tulostaan. onneksi kummatkin on tyttöjä!

jennyli kyselitkö yksinhuoltajista? täällä yksi ihan omasta tahdosta. biologista"isää" ei ole tai tietenkin on mutta ei lapsien elämässä. elikkä pyöritän perhettä yksin. lapsilla on paljon parempi olla ilman riitelyjä vaikka ei näkisi niin ainakin vaistoavat sen kyllä sitä pärjää kunhan ei stressaa turhista asioista ja ottaa päivän kerrallaan.sisko oli yksin neljän lapsen kanssa nuorimmat tuplat,pärjäsi hyvin isompien auttaessa vauvojen kanssa 4,5 vuotiaat. että tsemppejä sulle.

solmu ja pikkanen 35+4
 
terveisiä ultrasta! kasvu oli neidillä tasaantunu ja oli nyt 2220g mikä vastaa täysin viikkoja :) eli jeiii ehkä meillä ei mitään megabeibiä ookkaan tulossa :D lapsivettä oli edelleen normaalin rajoissa mutta hieman liian paljon jonka takia taasen mennään ultraan parin viikon päästä ja mikäli se vaan lisääntyy niin sitten saan tayssiin lähetteen ja ne miettii millon synnytettäis..että saapahan nähdä mitä tuleman pitää! jänskää! ei ollu vauva laskeutunu vielä, mitä en yhtään ihmetellykkään, eipä nuo aiemmatkaan laskeutunu kumpikaan ennen laitokselle menemistä.
käytiin hakemassa nyt vihdoin sänky ja varaamassa vaunut, meillä on tälle tapaukselle ihmeen paljon uutena hommattua tavaraa, ehkä siks kun vanhat vaunut ym on esikoisen jäljiltä eli 11v jälkeen ja oli kaukalot ym hieman erinäkösiä ja olosia sillon :D mutta ei tosiaan vauva sitä ymmärrä onko sänky vanha vai ei, meillä ainakin on kaksi hyvin tyytyväistä vauvaa ollut käytetyissä tavaroissa että ei siitä kannata stressiä ottaa :)
JENNYLI kyseli supistuksista ja mulla on niitä kivuliaita versioita ollu aika usein, varsinkin kun oon poitsun tarhaan vieny ja kävelly vähän normaalia nopeemmin kotiin ja samoten öisin on ihme kipuiluja ollu just kun kääntyilee, muutenkin yöt on ihan tuskaa kun saa juosta vessassa ja oksettaa..
NÄRÄSTYKSEEN kantsii kokeilla maitoo! mulla ainakin se on ainoo mikä auttaa pahaanoloon vaikkei tää varsinaista närästystä ookkaan, mutta yölläkin kun käy lasillisen hörppäämässä niin jo vaan helpottaa :)
mutta nyt meen sulatteleeen siipiä mitkä napattiin tulomatkalla kotiin, törrrkee ähky :D
mipe & neitonen 33+0 POOOOKKKKSSS!!
 
Hei! Seuraavan lumihiutaleen syntymää veikanneet; metsään meni :) Meille nimittäin syntyi viime yönä klo 3.05. pieni tytön tyllerö rv35+6 (uä36+3) mitoilla 3070g ja 50cm. Kirjoittelen vauhdikkaasta synnytyksestä kotiuduttuamme.

Piianen ja pikku-murunen :heart:
 
oi onnea Piianen :heart:

voimia kaikille teille ongelmien kanssa painiville,on niin paljon tekstiä tullut että en kaikkia erikseen muista :ashamed:

meillä on kans aika sekavat fiilikset tällä suunnalla,kotirintamalla menossa moni asia uuteen uskoon.ei miehen kanssa ole ongelmia,ja meijän suhde on oikein hyvällä mallilla,mutta perheeseen liittyy näillä näkymin kokopäiväkseks jäseneks miehen vanhin lapsi tässä jossain vaiheessa.niin on aika iso elämänmuutos tulossa,kun kohta onkin sitten täyspäiväsesti kolme lasta mukana tässä paletissa.mutta ehkäpä sitten moni asia tasaantuu ja selkityy,kun lapsella ei oo kun yks koti ja loppuu tää kahden kodin välin kulku.

vauvalla lie kaikki ok,kovasti ainakin mukana jytkyttelee :LOL: parin viikon päästä vasta seuraava neukku edessä,sitä siis odotellessa :)

mä oon kans suurimman osan tavaroista hommannu käytettynä,ihan jo senkin takia että kun ei ihan täyttä varmuutta ole että tyttö tulee,niin ei tuu suuri rahallinen tappio vaikka jotain vaaatteita onkin tyttöväreissä.kaikki suuret hankinnat on neutraalin värisiä et käy kummalle vaaan.hoitopöytä ja sänky on esikon,nekin ennestään käytetyt.vaunut on melkein uudenveroset emmaljungat,jotka kavereilta ostin melkko edullisesti.kaukalo myös esikolle ostettu.sitterin ostin tälle uutena,mut sekään ei oo kalliimmasta päästä.mä oon kauhea kirppari-fani,voisin kierrellä päivät pitkät niitä :D

mutta nyt lähettävä ruokkiin lapsia :)

mimma ja typy 31+6
 
Piianen onneksi olkoon oikein paljon pienen prinsessan johdosta!! =) :heart: Hyvän kokoinen on tosiaan tyttö viikoihin nähden! =)

Piti alkaa jo pakkailemaan omaa sairaalakassia, eihän sitä näköjään voi koskaan tietää milloin tulee lähtö.. ;)

minime 33+5
 
Laitoin nyt tollaisen alkeellisen veikkauslistan tonne alkuun. Oman vauvan kokoa voi tietty myös samaan syssyyn veikata, jos synttäripäivääkin. :)
Mä veikkaan, että seuraava lumihiutale syntyy 12.11. ja että itse poksahdan lopullisesti 10.12. ja ihme on mitoiltaan 2900g ja 50cm. :D

mamadread ja ihme 30+3
 
Onnea Piianen! Tosi hyvän kokoinen tytteli jo on! :flower:

Tavaroista: meillä on uutena ostetut vaunut ja turvakaukalo, kaikki muut on ostettu käytettynä tutuilta. vaunujen suhteen olin ronkeli se myönnetään, joka päivä niitä tullaan tarvitsemaan kelissä kuin kelissä, (asutaaan maalla ja meillä on koira) joten niihin halusin satsata.
Kotitutumisvaatteet Täältäkin löytyy ulkohaalariksi sellanen nallepuku, jonka äitini osti ja sisävaatteet on mun omat/vanhat kotiutumisvaatteet, ihme kyllä ei edes mitään retroa :D
 
Paljon onnea Piianen tytöntylleröstä :heart: Hyvänkokonen neiti =)

mamadread korjaatko mun veikkaukseks 17.11 (siit oli jääny ykkönen edestä pois)..Omaa vauvaa veikkaan syntyväksi 28.11/joku sunnuntai (se johtuu siit mun unesta et vauva syntyy rv36+3 TAI rv??+3)

Pitäis joo pakata se sairaalakassi tai ainaki kirjottaa ylös et mitä pitää ottaa mukaan jos tuleeki hirvee äkkilähtö ja mies joutuu pakkaamaan sen kassin.

Mulla ei oo imetysliivejä vielä. Aattelin tilata noita Carriwellin liivejä sit ku näkee et kuinka paljon tissit turpoo kun maito nousee. Synnärille aattelin ottaa mukaan jotain lindexin/hennesin halpisliivejä, ni ei harmita niin paljon jos ne jääki heti pieniks. Oon odotusaikana joutunu ostaan jo kahteen kertaa seuraavaa kuppikokoo, sen takia en uskalla viel tilata noit Carriwellin liivejä.

Uutena ostamisesta oli puhetta. Meille tuli vaunut ja turvakaukalo uutena ja sit kaikki vaatteet. Meillä ei oo kellään tutulla pieniä lapsia jolta ois esim. vaatteita saanu. Ja vaunut ja turvakaukalo vaan haluttiin ostaa uutena. Pinnis on n. 4-5v vanha ja sitteri vuoden vanha (mies osti sen työkaveriltaan kympillä). Meille ei pitäny edes tulla sitteriä mut tulipahan nyt sitten. Pinniksen patjan sain työkaverilta. Mut kaikessa ollaan säästetty/tingitty missä on pystyny. Ois meilläki varaa ostaa kaikkee mut ei haluttu ku hyvää tavaraa saa kierrättämälläki. Ja tosiaan vaunut ja kaukaloki ostettiin sieltä mistä halvimmalla sai.

( . ) Mua on sattunu vasempaan nivuseen nyt lähes vuorokauden putkeen. Välillä se helpottaa vähän mut ei lopu kokonaan. Öisin särkee lonkkia kans ihan järkysti. Menkkakipuja ollu taas eilen ja tänään..ja vattaki ollu löysällä. Toi vattan löysyys ei kyl merkkaa mulla mitään ku normaalistikki se menee tosi helposti sekasin, varsinki noista rautatableteista ja oon syöny nyt tulista ruokaa monena päivänä =)

Mä jatkoin äsken eilen alkanutta siivousvimmaa ja sain kaappeihin vähän lisää säilytystilaa ja tosiaan terassikausiki loppu tänään..eli aurinkovarjo, grilli ja pihakalusteet on nyt varastossa :LOL:

Huomen on neuvola =)

fanttomi & 32+5
 
Moi!

Vieläkö mahtuu yksi tuleva joulukuinen lumihiutale ja sen odottaja mukaan? Taustoilla olen seurannut kirjoituksianne jo kesästä saakka, mutta nyt vasta saan aikaiseksi itse ilmoittautua joukkoon =) Nyt kun alkaa laskettu aika lähenemään, niin sitä huomaa, että vertaistuelle on tosiaan tarvetta.
Me odotellaan esikoista, ikää on 31 la 28.12 ja synnytyssairaala tulee olemaan KOS. Odotus on mennyt tähän saakka ilman suurempia kremppoja, mitä nyt vähän turvottaa ja närästää. Toisaalta tässä on hyvin aikaa vielä hankkia kaikki mahdolliset vaivat itelleen näiden viimeisten viikkojen aikana :p

Kivaa tioistain jatkoa kaikille!

wendyduck ja masukki 32+0
 

Yhteistyössä