Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Omaa napaa;Lauantai aamuna alkoi kamala verinen vuoto ja tuli isoja hyytymiä pari, rauhoittui päiväksi, kunnes la iltana alkoi uudestaan. Soitin kyllä sairaalaan jo la aamuna, olivat sitä mieltä ettei tarvi tulla, kuuluu asiaan. Mutta toi uudestaan alkanut vuoto sai mut silti lähtemään tutkittavaksi. Menin terveyskeskuksen päivystykseen (=samassa rakennuksessa keskussairaalan kanssa), ne ottikin mut heti tosissaan, hälyttivät synnärin gynen paikalle, joka tuli viidessä minuutissa. Teki tutkimukset ja ultrat, ei mitään onneksi löytynyt. Eniten pelkäsin, että istukan palasia on jäänyt kohtuun, ei onneksi ollut. Eilen aamulla taas vuoto oli oli erittäin kovaa, en päässy vessasta pois kun side oli jo täynnä...Sen jälkeen vuoto on rauhoittunut, vaikka vuotaakin vielä. Kuulemma nyt kun oon lähtenny enemmän liikkeelle ja imetys sujuu paremmin, niin saa kohdun supistelemaan enemmän, joka sitten työntää loput veret pois, ja hyytymät on siis pakkautunutta verta, joka ei ole tullut verisenä vuotona ulos. No helpotti kuitenkin kummmasti, vaikka periaatteessa turha käynti olikin...Sai ainakin mielenrauhan, ettei ole mitään ylimäärästä kohdussa.

Tänään iltapäivällä taas neuvolaan punnitukseen...
 
Miksei mun sairaalakassiin ole kukaan älynnyt ostaa suklaata !?!? :)

Cisu, eikös se liittynyt perätilassa olemiseen, että jos on nurinniskoin, niin sitten makuuasennossa sairaalaan vesien menon jälkeen. Jos bebe on pää alaspäin jo, niin sitten voi mennä normisti, vaikkei olisikaan pää kiinnittynyt.

mamadread, me sulatettiin viikonloppuna pakkanen ja katselin vanhoja laatikkoreseptejä sillä silmällä jo, että kauppalistan voisi laatia. Nyt pitäis kaikki vanhat ruoat syödä nopeasti pois pakkasesta, kun ne vähän ehkä ehti pehmentyä (ulkona kun oli vaan -1 astetta ja ruoat siellä odotteli sulamista) Kiitos vaan kovasti täällä kaikille niistä munattomista ja maidottomista jouluruokavinkeistä ja myös tosta pakastinjutusta. Sain jostain heti energiaa touhuamiseen. Teen varmaan kahdet eri laatikot allergisille ja ei-allergikoille erikseen. Ehkä.

Tesmis, hyvä että kävit varmistamassa. Mä muistan, että mulla tuli ihan järkyttävän isoja hyytymiä vielä synnärillä ollessamme (me oltin siellä kumminkin 5 päivää synnytyksen jälkeen vielä) ja meinasin pökertyä, kun näin ne. Onneksi siellä joku vanhempi kätilö rauhoitteli, että on normaaleja. Harjoittelijakin näytti vähän säikähtäneeltä silloin. Mutta tosiaan, ei noista ikinä tiedä, pitää vaan tarkkailla.

Maikkussonin miehelle parempaa mieltä!

Ja kaikille halit!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Ihan ensiksi Piianen voi kamalaa mitä oot joutunut kokemaan! Onneksi tosiaan lapsillasi on äiti edelleen! En ole edes tiennyt että noinkin voi käydä. Paljon voimia ja tsemppiä toipumiseen!

Onnea Haitula!

Facebookissa en ole ollenkaan, enkä aio tulla :) toivon siis että keskustelu jatkuu täälläkin puolella jatkossakin. Itselleni tämä palsta on ollut odotusaikana tosi tärkeä, ja teistä aktiivisemmin kirjoittelijoista on tullut läheisen tuntuisia.

Omaan oloon ei kummempia. Supistuksia tulee usein, kipeitäkin, mutta tuskin ne synnytystä enteilevät. Vauvan liikkuminen on muuttunut paljon pienemmäksi, olisiko vaihtanut asentoa tai laskeutunut. Hyvin siis liikkuu, mutta liikkeet ovat vain pienempiä. Hikkaa on vähemmän kuin aikaisemmin. Tuntui tosi hyvältä saavuttaa täysiaikaisuus, kun tuossa kesällä tuli pelättyä ylittääkö raskaus edes hoitorajaa.

Mulle on tullut nyt pesänrakennusolo, olen ommellut vaikka mitä vauvalle. Mm kestovaippaimuja ja hoitopöytään suojan. Ja viimein saatiin vaunut ja hoitopöytäkin tänne, kivaa! Kiitokset muuten noista kestovaippojen hoitovinkeistä!

Sairaalakassi on pakattu, ja tuntuu että mies hermoilee synnytyksestä enemmän kuin minä :D

Tsemppiä ja halauksia kaikille joilla on hankaluuksia! Loppusuoralla ollaan jo kaikki!

donter 37+2
 
Cisu, meille sanottiin perhevalmennuksessa, että jos on perätilassa, niin ambulanssilla sairaalaan jos vedet menee, ja kysyin tänään tuota asiaa vielä pelkopolilla. Täti sanoi, että vaikka ei ole kiinnittynyt, niin jos on pää alaspäin, ei tarvi ambulanssia tilata. Eli just niin kuin Kadak jo sanoitkin.

Mä kävin tänään äitipolilla, ja saatiin pikkuisen painoarvioksi 2400 grammaa =) Hui, kun se on jo iso!! Oli ihana nähdä, että pikkukaverilla on kaikki kunnossa, vaikka mun verenpaineet heitteleekin hurjasti. Ihan superhyvä mieli, varsinkin kun onnistuin jo pelkäämään että miten nuo paineet on vaikuttaneet istukan toimintaan.

wendyduck 34+6
 
Oukkis, kiitos kadak ja wendyduck! Jostain netin synnytyssivuilta vaan lueskelin että jos vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt ja on liikkuva niin siinäkin tapauksessa pitää makuuasennossa mennä sairaalaan. Mutta eiköhän nuo selviä :)
 
Neuvolassa käyty.. esikoinen vaatii huomiota ni en kerkeä enempää kommentoida, mut cisulle jos vedet mee ni mene pitkälleen ja soita synnärille, saat sieltä ohjeet. Nuo ohjeet vaihtelee sairaaloittain!
 
Cisu kysyin neuvolassa viimeksi samaa asiaa ja sanoi et jos ei pää kiinnittynyt vaikka siis pää alaspäin niin mielellään hetki(2-3minuuttia) makuuasennossa tai takakenoisessa istuma-asennossa jos vedet menee. En tiä miksi noin lyhyt aika riittää!?

Fb:stä olisi kyllä mielenkiintoista mut en kuulu fb:iin enkä ole ajatellut liittyäkäään. Eli minäkin toivon että keskustelu jatkuisi täällä palstalla. Olette tärkeitä!!!:heart:

Tesmis mulla jatkui jälkivuoto molemmissa aikaisemmissa raskauksissani n. 5 viikkoa, alkuun runsaanakin. Ja erityisesti imetyshetkinä vuoto oli suurempaa. Eli välillä tuli enemmän ja välillä vähemmän.

Tänään rv 38+4
 
Hei!

Fb ryhmä kiinnostaa minuakin!

Tsemppiä kaikille loppuaikaan! <3

ON: En joutunutkaan tänään käynnistykseen, keskiviikkona uusi kontrolliaika ja sitten jos vauva ei ole kasvanut niin sitten käynnistys. käskivät ottaa tavarat jo mukaan. Olinkin sairaalassa pe-la välisen yön ku ensin yksi lääkäri sanoi että käynnistetään lauantai aamuna, mutta sitten vaihtui lääkäri ja passitti minut kotiin ja keskiviikkona takasin. :O eikä tämä päivystävä lääkäri saanut vauvasta edes painoarviota niin vähän kyllä jäi kaihertamaan että tiesikö tuo nyt mistään muustakaan mitään. ei kuulemma osannut käyttää "nykyajan" laitteita. HUOH. noh jos keskiviikkona jotaki selvyyttä sais asiaan. mutta painoarvio rv 37+1 oli vain 2270g :/

marrari ja pieni neiti 38+1 <3
 
jääris joo olen varautunut pitkäänkin jälkivuotoon, mutta noin runsas pisti mietityttää, ja etenkin kun hyytymiä joukossa, siis ei mitään pieniä vaan kunnon paloja...ja aiemmin mulla oli jo niukkaa vaaleanpunaista vuoto.

kokoarviosta, mähän ramppasin kokoarvioultrissa yhtenään, 36+0 arvioitiin muistaakseni 2480g, syntyi 36+4 ja painoi 2705g. vai olikohan noinkaan paljoa se arvio, en voi tarkistaa kun äitiyskortti on vielä neuvolassa..
 
Tesmis: hyvä et kävit näytillä. Mulle ainaki on aikasempien synnytysten jälkeen sanottu et jos alkaa tulla isompia hyytymiä pitää käydä näytillä! Ei se turhakäynti ollu, mieluummin niin et todetaan kaiken olevan kunnossa! Kuitenki se (niin ku piiasen tapaus osoitti) on hyvinkin mahdollista et kohtuun ois jääny jotain tai ois tullu jokin hoitoa vaativa tulehdus.

Neuvolakäynnistä. RR 109/70, hb noussu 2vk takaisesta 110 stä 121 eli jes.. painoa + 500g/viikko, vauvan sykkeet 130-150. fs mitta 31 (viimeks 2vk sitten oli 28)

Nyt en äkkiseltään muista et kellä se oli vesi vähissä.. kyselin th:lta tuosta, ultras ja alkuun meinas ettei vesilammikoita löydy mut sit sano et on täällä "pohjalla" vettä, eli vauva ikään kuin makoili sen vesimassan päällä. Paineli myös mahaa ja sano et jos ei ole vettä ni silloin vauvaa ei vois vatsanpäältä "hölskytellä". Sano myös et jos liikkeet alkaa vähenemään ni herkästi yhteys ni tarkistetaan uudestaan tilanne ja tehdään lähete äitipkl. Katso myös istukkaa ja sano et reunakalkkia alkanu muodostumaa. (kuulemma ei vaarallista ku tilanne muuten hyvä). Vauva tosiaan ei ole laskeutunu, eikä kiinnittiny.. pyöritteli mojovasti päätään. Painoarviota en ole saanu, mut pitää neuvolalääkärissä kysellä joka mulla on vasta 38+ viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Haitulalle pienestä pojasta! :heart: Hui, nyt sitten jännäillään Juliaa!

Piiaselle paljon voimia kamalassa tilanteessa! :hug: Eipä tässä muuta oikein osaa sanoa :ashamed:

Jazzylle taas voimia raskausmyrkytyksen kanssa!

MaikussonPaikussonille tsemppiä miehen kanssa. Tuttu tunne, meilläkin miehellä siipi maassa, tosin työttömyyden takia, enkä osaa oikein tehdä mitään lohduttaakseni toista :( Mutta täytyy vain uskoa, että kyllä se tästä vielä paranee!

Musta tuntuu, kuin vatsa roikkuisi aiempaa alempana (samoin tuntuu paineena) ja lääkärin mukaan toukka oli jo melko alhaalla, mutta edelleen kyllä ylettyy myös potkimaan kylkiluihin ja istuminen on vaikeaa mahan litistyessä ylöspäin. Eli ei oikeastaan hajuakaan, onko laskeutunut vai ei :p Tai sitten se on jättiläinen! Millä viikoilla laskeutuminen muuten yleisesti tapahtuu?

Viime aikoina tuntuu, että musta on tullut yksi iso valittaja :ashamed: Kaikki viimeisillään raskaana olevat tutut, joiden kanssa oon jutellut hehkuttavat, kuinka ei ole ollut mitään hankaluuksia ja näiden puolisot kehuvat, kuinka ei toisesta näe edes että olisi raskaana, niin hyvin on voinut. Ja sitten itsestä tuntuu, että kaikki mahdolliset pikkuvaivat on iskeneet. Ja niistä sitten raportoin miehelle kovin usein. Ennemminkin pitäisi olla kiitollinen että ei oo mitään todellisia ongelmia, kuten raskausmyrkytystä, -hepatoosia, -diabetesta tai muuta vastaavaa. Silti nää pikkuvaivat tekee mut hulluksi, kun ei pysty istumaan, seisomaan tai kävelemään ja jatkuvasti joka paikkaan sattuu :kieh: Huoh, mies parka. Onneksi ei oo enää pitkä matka!

Kaikenlaisia hassuja tuntemuksia on alkanut olla. Viime viikoilla on alkanut tulla sellaisia jänniä supistuksia, joissa tuntuu ikäänkuin verenpaine yhtäkkiä nousisi ja veri menee päähän. Eivät ole sieltä kivuliaimmasta päästä, mutta saavat koko kropan sellaiseksi tuskaiseksi. Vatsa taas on alkanut "hengittämään". Siis kohoilee (ei mun hengityksen eikä pulssin tahtiin) nopeasti ylös alas, kuin toukka läähättäisi vatsassa, mutta eivät kai sikiöt hengittele? :confused:

Älkäähän nyt kaikki sitten hävitkö facebookiin. Tiedän, että oon ihan muinaismuisto, kun en oo fb:ssä, mutta olisi sääli, jos tämä palsta hiljenisi muiden siirtyessä sinne. Muutaman muun palstan kohdalla näin on käynyt ja täällä on kuitenkin niin hyvä porukka, että mielellään seurailisi tapahtumia jatkossakin!

neitoperho & toukka 34+3
 
Pikainen piristys maanantai-iltapäivään =)

Eilen päädyttiin pitkästä aikaa sänkypuuhiin ja voi herranjumala sitä touhua..ihan ku ois ekaa kertaa ollu asialla :LOL: Jotenki toi maha oli tiellä ja ku toinen viel potki ja huito menemään minkä kerkes ni se vähän vei tunnelmaa pois..ja et kaikki ois mahdollisimman helppoa ni kauhee pissahätä oli kokoajan ja joutu oikein keskittymään siihen ettei vaan lirahda...Siinä sitä oiski ollu naurussa pidättelemistä ku mies ois kauhuissaan kysyny et "menikö vedet??" ja ois sit pitäny kertoo et "ei, ku pissa tuli" :LOL:

neitoperho tosta laskeutumisesta voin sanoo sulle saman ohjeen ku mun terkka anto mulle...eli.."ensin ne vauvat nousee, ennen ku ne laskee" Eiks ollu selkeetä?? =) Ei vaan, kaikillahan ei kai laskeudu ollenkaan ennen synnytystä..näin oon ymmärtäny.

Cisu mä sanoisin kans et meet joko maate tai vähintään takakenoon istumaan ja soitat heti synnärille et saat ohjeet. Vaikka sit keskellä kauppaa =) Mun terkka antaa ainaki niin ristiriitasia ohjeita synnärin kans et luotan ennemmin synnärin väkeen, jotka tekee sitä työkseen.

fanttomi & 35+4
 
Mulla on välillä maha tärissyt oudosti. Tänään on ollut välillä jaloissa niin kovia hermokipuja et on meinannut lähtee jalat alta, siis molemmissa jaloissa. Kyl sen vauvan täytyy aika alhaalla olla jotta aiheuttaa moisia irvistyksiä (iskiastyyppisiä säteileviä vain hetken kestäviä kovia kipuja pakarasta alas jalkaan). Mulla oli kyl kuopuksestakin noita. Jännittää kun keskiviikkona tarttis lähtee Tampereelle viemään tytttöä ultraan niin tarttis jalkojen pysyy hallinnassa vielä. Torstaina onkin oma neuvola. Esikoinen jo melkein toipunut flunssasta, kuopus on vielä tosi räkäinen (ei osaa kunnolla niistää eikä anna mun pumpata pikkuniistäjällä räkää pois). Itsellä myös vielä flunssa jatkuu. En oo kyl koskaan osannut tuota pikkuniistäjää käyttää ja lapset inhoo sitä, eli ihan turha kapistus.
Olen varannut yksityiseltä gynekologin mut en tiedä menenkö mut onpahan varoiksi aika. Sitä vauvan kokoa ja kiinnittymisiä, laskeutumisia mietin. Ja onko napanuora hyvin vai kiertynyt jonnekin kaulan ympärille ja missä kunnossa istukka ja lapsiveden määrä sun muuta mietityttävää asiaa. On vaan aika tyyristä maksaa 140e tuosta. Sisätutkimusta en kyl antais tehdä kun pelkään et ronkkii niin kovin et synnytys alkaa kuten kuopuksen kohdalla kävi. Taitaa olla turhaa koko yksityiselle meno!

Rv 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Haitulalle onnittelut pikku prinssin johdosta!

Kiitos Unolmahöttö synnytyskertomuksesta, tuntui siltä että kaikki meni hyvin ja rauhallisesti, etkä ainakaan mitään kovia traumoja tästä synnytyksestä jäänyt.

Sama homma, toivon ettei FB vähennä palstan aktiivisuutta sitten vauvapuolellakaan, koska päivittäin yleensä kuulumiset täällä luen ja tunnen saavani teiltä paljon apua ja neuvoja raskausajan myllerrykseen... Pitäisi vaan kirjoitella itsekkin enemmän..

Mutta nyt nötköttikeiton kimppuun.

Leenu 37+4
 
Fb asiaa kommentoisin, eli mieluummin minäkin jatkaisin kirjoittelua täällä vauvautuneiden puolella kuin Facebookissa. Tästä palstasta on kyllä ollut valtavasti apua ja tukea koko raskauden ajan vaikka en aina ole itse niin aktiivisesti tänne kirjoitellutkaan. Siitä iso halaus ja kiitos kaikille!
 
mä kans pysyttelen mieluummin täällä kuin fb:ssä,jotenkin kuitenkin kivempi pysyä anonyyminä internetissä,ei pahalla ketään kohtaan,mutta kuitenkin :wave:

onnea haitulalle:heart: ja tsempitykset kaikille,loppusuora kun alkaa jo häämöttää ja vointi alkaa sen myötä tukalaks käydä,ainakin omalla kohallla alkaa olo kirjaimellisesti olla ahdas..

taas tälläne pikakommentti,ruoka on uunissa niin kiire syömään :D omassa voinnissa ei muutoksia,hitaasti mutta varmasti se laskettu aika lähenee :) ai joo,alkohan mullakin tänään virallisesti äitiysloma :cool:

mimma ja typy 34+5
 
Ei kai täältä minnekään FB:hen kadota kokonaan =) Olette kaikki tosiaan tärkeiksi muodostuneet tässä kuukausien aikana, ja mukava lueskella muiden kuulumisia =)

Tesmis: Kuulosti kyllä hurjalta tuo juttu ja nuo isot hyytymät. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin.

marrari: Tsemppiä loppuaikaan ja toivotaan että pienellä kaikki ok. Onko tiedossa syytä pienikokoisuudelle?

Omaa napaa sen verran, että tänään oli äippäpolin käynti ja toksemia-arvot nousussa edelleen:( Puolentunnin käyrässä vain 5 liikettä, joista itse tunnistin vain yhden.
On kuulemma siinä normaalin rajoilla, että kun 10 liikettä tunnissa pitäisi saada, niin tuo 5 puolessa tunnissa on vielä ok. Silti kätilö pyysi käydä huomenna uudelleen käyrällä, että nähdään liikkuuko sitten paremmin.
Koko päivänä en ole tuntenut kuin muutaman liikkeen.
Toki voi olla, että kun vauva on jo laskeutunut ihan alas ja paikat pehmenneet että enteilee sitä että pieni olisi valmis jo syntymään. Kipeitäkin supistuksia tulee ihan kohtalaisesti päivittäin=)

Jazzy
 
Mulla on outo olo...kaikki alko menkkakivuilla, mutta vain oikeella puolen sekä ylä- että alavattalla..sit se levis koko oikeeseen kylkeen ja oikeelle alaselkään..tällön makoilin siis sohvalla kyljeltäni..vaihdoin sit asentoa kokonaan selälleen maaten jalat koukussa ja sit tuntu et koko alaselkä ois ihan tulessa ja alavattalla/nivusissa tuntu pieniä suppareita....puolen tunnin päästä oli pakko nousta ylös ja nyt seistessä/istuessa selkää edelleen polttelee ja suppareita tulee edelleen..

saas nähä....fanttomi & 35+4
 
Jääräpää Mulla on kans ollut jo aika pitkään noita iskias-tyyppisiä jalkakipuja ja varsinkin kävellessä pidempiä matkoja häiritsevät kovasti. Enää ei mitään pitkiä kävelyjä kauppakeskuskissa tehdä jos ei välillä pääse hetkeksi istahtaan. Ja joskun jalat on kuin makaroonia, ihan kuin kovan treenin jälkeen maitohapoilla. Öisin taas vaihtaessani kyljeltä kyljelle joskus lonkkaan sattuun niin mahtavasti että ihan joudun älähtään ääneen kyyneleet silmissä. Eikä sillä ole juurikaan ollut vaikutusta onko tyynyjä jalkovälissä vai ei.
Sä taidat miettiä muutenkin aika paljon samoja asioita mitä minä kuten napanuorajuttuja ja vauvan kiinnittymistä yms. Mä en ymmärrä koska sitä osaa hellittää ajatuksiaan irti kaikista huolista ja peloista, aina tulee vanhojen tilalle jotain uutta epävarmuutta ja miettimistä. Joskus vaan toivoisin että se vauva syntyisi jo pian senkin takia ettei enää tarvi stressata onko sillä tuolla massussa kaikki hyvin!
 
Lillikka
Cisu Mulle on teroitettu tota makuuasennossa menoa nyt ja viime raskaudessa neuvolan puolella, mutta neuvolalääkäri oli vähän, että aijaa niinkö ne siellä ohjeistaa? Että yleensä pää valahtaa heti tulpaksi kohdunsuulle, vaikkei olisi vielä varsinaisesti laskeutunut, mutta kai se on varmuuden vuoksi hyvä mennä makuuasennossa. Neuvola oli sanonut, että ei todellakaan mennä edes istuen autossa vaan ambulanssilla maaten. Eikä kyse ollut perätilasta vs. normiasento. Itse ajattelin, että mennään sitten varman päälle maaten, jos sellainen tilanne tulee. Työtähän ne ambulanssiukot vaan tekee, eikä tarvi ajatella olevansa hysteerikko, kun tollasen takia auton soittaa. Mutta näemmä ohjeistukset on järkyttävän kirjavia eri paikoissa, vaikka tuskin napanuorat luiskahtaa enemmän idässä kuin lännessä tai muuta älykästä! Edelleen, kai nuo makuuasento-ohjeetkin perustuu faktaan, eli luiskahduksia on tapahtunut ja senkin takia itse oisin mennyt makuuasennossa, niin ei tarvitse jossitella jälkeenpäin. Varmaan naama punasena häpeästä, kun lanssiukkoja tällasen takia vaivaan, mutta huihai!!!

Maikkuson veitpä jalat suustani, meinasin juuri sanoa jotain nasevaa finninaamaisista 15-vuotiaista pojista, mutta asia tuli jo hyvin muotoiltua :)) Kiitos asiallisista kommenteista kaikkiin hassuihin kysymyksiin, arvon daamit! Ja mun mielestä on vaan kivaa, että täällä uskaltaa kysyä ihan kummiakin juttuja. Häiris änkeetunkeemahtaileekuinsikakäyttäytyy sanoi edesmennyt Irwinkin aikoinaan...

Haitulalle paljon onnea! Kiva, että tuli eka pikkuinen mies!

Tesmis toivottavasti sut tutkitaan extratarkkaan ja vuoto tosiaan ei ole sanotun vakavampaa. Kyllä Piiasen tapaus taas teroitti mulle, että nyt lopetan ujostelun lekurissakäyntien suhteen, jos aihetta on.

Mä liputan myös tän puolen ylläpidosta ja fb:tä vastaan. Täällä tulee kommentoitua paljon laveammin ihan teknisistä syistä vs. fb, vaikka muuten siellä heilutaankin joka päivä :) Tai siis perustakaa toki sinnekin ryhmä, mutta mä jatkaisin mielelläni täällä. Tännehän saa myös suljetun ryhmän tarvittaessa.

Fanttomi :LOL: voi apua, mitä meininkiä lakanoiden välissä!! Juuei meillä vaan kyllä olla pitkään aikaan hommailtu mitään… =(

Lillikka 39+0 vähiin käy, ennen kuin loppuu!!
 
jazzy82 Ei ole löytynyt syytä vaikka monet eri lääkärit ultrannu, mutta kaikki näyttää olevan ok. siis virtaukset ym. itellä on vaan niin vaikea olla ku kokoajan miettii että onko joku hätänä vai ei.
 
marrari: Pikkusisko oli syntyessään täysiaikaisena 2400g ja on ihan terve nuoriaikuinen =) Pieni ja siro on toki vieläkin, mutta mitään vikaa ei ole missään. Jotkut vaan on siroja ja pieniä keijukaisia, toiset sitten taas isompia =) Elä hätäile ja murehdi etukäteen, murehdi sitten jos sellainen tulee ajankohtaiseksi. Nuin mulle aina äiti sanoo jos jotain hätäilen etukäteen ja se helpottaa ainakin minun oloa =)

Jazzy
 
Kyllä tänne tulee kirjoiteltua edelleen,ja toivon myös ettei palsta hiljene! :) Mukavaa on kanssanne vaihtaa kuulumisia!Kitos kaikille!

Mulla on ollu viikonlopusta lähtien toi verenpaine nousussa,pe iltana mittailin niin oli 150/100.Yläpaine on ollu siitä lähtien 140-150 ja alapaine 90-110,en nyt tiiä et onko tossa mittarissa vikaa,toki turvotustakin löytyy aika paljon eikä painotu iltaan pelkästään,vaan aamusta asti on ihan pullea olo ja näkeehän sen myös : / Pissaa oon kattellu ja omasta mielestä siinä ei nyt kauheita muutoksia ole ollut,pysyttelee siinä +/- tienoilla.Vauva on kyllä tänään ollu tosi hiljainen,mut välillä niitäkin päiviä on useempi peräkkäin. Ajattelin huomenna kun esikon lääkäri,niin samalla käydä mittailee tota painetta tk:n mittarilla ja jos sekin näyttää että olis koholla niin vois miettiä soittaa neuvolaan...seuraava aika kuitenkin vasta ens viikolla. Viime nlakäynnillä yläpaine oli kuitenkin tosi hyvä(125).
Voi vitsi ku ei oikein tiiä mitä tekis,eihän se ikinä tietty ole turhaa käydä tarkastamassa tilannetta,varsinkin kun on ollut tuo myrkytys jo.

hara 34+4
 

Yhteistyössä