Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Hara: Mulla on myös verenpaine lähtenyt nousuun viikonlopun aikana vaikka siis lääkkeenä menee albetol 200mg kolmesti päivässä=(
Aika lailla samoja lukemia mullakin on..useimmiten kuitenkin pysyttelee alle sadan. Mulle äippäpolilta on annettu ohjeeksi että niin kauan kun alapaine ei näytä toistuvasti 100 tai yli, voin olla kotona, muutoin heti pitää soittaa ja mennä näytille.
olipas sekavaa=)
Mullakin on turvotusta nyt tullut oikein hulppeasti!Onneksi pissa kuitenkin toistaiseksi ollut puhdas. Huomenna taas pitää viedä neuvolaan näyte kun täällä ei anneta liuskoja kotiin.

Mulla on nyt kuitenkin alkuperäinen tavoite saavutettu, eli 35+0!!!!!Saan siis synnyttää tossa kilometrin päässä kotisairaalassa=)
Seuraava tavoite luonnollisesti on kuitenkin päästä vielä viikko eteenpäin...päivä kerrallaan=)
 
Nyt ainaki näyttää ja tuntuu siltä et väärä hälytys oli..Nivusissa ja sisäreisissä tuntuu välillä jotakin ja vauva tuntuu olevan vähän alempana ku aikasemmin, välillä vihlasee oikein tonne hävyn seudulle..Toivotaan nyt kuitenki et edes jotain edistymistä olis tapahtunu, keskiviikon lääkärikäynnillähän se selviää. Selkeitä supistuksia tulee myös edelleen ajoittain, siis useampi tunnissa mut ei sen säännöllisemmin. Vaikee ekakertalaisena sanoo millon on tosi kyseessä =)

fanttomi & 35+4
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä, vaikeaa aikaa on ollut itselleen. Päivän kohokohtia on ne kun pikkurinsessa tulee tissille äidin luo sairaalaan. Tänään etenkin on ollut oikea itkupäivä, oon surrut kaikkia vanhoja asioita; vääriä valintoja ja ratkaisuja ym, mitä ei pitäis mut ajattelin surra kaiken nyt kerralla. Psyk. sair.hoitaja kävi tänään tässä mun huoneessa ja itkinkin silloin oikein urakalla kun oon niin huono itkemään omien ihmisteni parissa kun oon olevinani aina niin vahvaa (mikä on ihan typerää). oli kuitenkin ihana itkeä silmät päästään kun joku istui vieressä ihan sitä varten :) hB on yhä 78 mut huomenna olis mahdollisuus kotiutua jos se aamulla on vähänkään nousussa. kotiin pääseminen olis niin ihana vaikken siellä voikaan muuta kun maata ja imettää, mut se riittäis mulle!!!!
Siitä miksi näin kävi, on vieläkin epäselvyyttä. "ehkä" pala istukkaa kohdussa jne.. kohtu on patologilla tutkittavana ja sen jälk pitäis tulla virallinen slitys mikä tähän ajoi. jos kaikki on jonkun inhimillisestä virheestä johtuvaa niin oon katkera kyllä pitkään...

piianen

p.s. onnea pikkuprinssistä haitulalle!!!
 
Piianen: :hug: ihana et oot saanu käytyä asioita läpi.. anna tunteiden tulla!! Sit ku oot taas kotona ni tuo ajatus "olen vahva" on läsnä.. itke, naura, puhu, ole hiljaa.. mut se kaikki mitä oot käyny läpi on niin valtavan paljon et varmasti menee pitkään ennen kuin pystyy käsittelemään koko prosessin läpi, sekä hyväksymään kaiken tapahtuneen! Mahtava kyllä et sairaalassa on psyk. sairaanhoitaja joka on ihan sitävarten että tulee pyytämättä.. ja tosiaan että se on vieras. Oma mies, äiti jne on liian lähellä! Toivon kyl sydämestäni et pääset huomenna kotiin.. niiden rakkaiden luo jotka varmasti äitiä kotiin jo kaipailevat!! Vois sanoa että elä elä menneessä vaan katso tulevaan, mutta niin se vain on että ne menneet on ensin käsiteltävä läpi että voi katsoa tulevaisuuteen!
 
Mulla loppuu kohta viimenenki kärsivällisyyden hitunen, ei se niin kään haittaa et illasta häätyy valvoa mut tää on jo 3s yö viikon sisään ku meidän 11kk ikäinem herää 3-4 ja valvoo sen 2h.. :headwall::headwall: ihan kirjaimellisesti :headwall::'(
 
Onnea Haitulalle vauvautumisesta!

Jääräpää Ei kait me samaan aikaan laitokselle päästä, vaikka mulle onkin povattu että lapsonen syntyisikin ennen laskettua aikaa.. vaan eihän sitä tosiaan tiedä! Mä veikkaan, että tää tulee tossa joulukuun alkupuolella kun sillon meillä on lapsenhoito-ongelmia. Sillon synnytään :p

Mä kyllä lasken viikkoja kun en toivo, että tää ihan vielä syntys. Tällä viikolla 36 ja ens viikolla jo 37, sitten voi huokasta!

Meillä nousi esikoisella kova kuume sunnuntai-iltana. En edes mitannut, oli tulikuuma ja väsähti saman tien. Ihan puusta nousi kuume, käytiin kylvyssä ja oli siellä iloinen, mutta sen jälkeen tunti niin makas jo reporankana vieressä. Eilinen meni ihan sängyssä katsoen videoita johonkin neljään saakka, kunnes vähän piristyi ja alkoi tekemään palapelejä ja leikkimään autoilla. On se kyllä kauheaa kun nuo lapset sairastaa, varsinkin kun ovat ihan pelistä pois. Tänään on varmaan parempi päivä. :whistle: Luulen että tämä kuumeilu oli seurausta influenssarokotuksesta, saimme piikit perjantaina.

Mulla itsellä on oikea lonkka ihan kauhean kipeä, en tiedä johtuuko eilisestä makoilusta vai edellisestä yöstä, joka tuli valvottua ja siliteltyä lasta huonossa asennossa, vai mistä. Onnun kuin vanha mies! :kieh:

Vauva liikkuu kovasti ja herään siihen usein öisin. Hikkaa on täälläkin ja vatsa nousee ja laskee välillä kun vauva tekee hengitysharjoituksia. Vauva on tosi alhaalla, potkut tuntuvat välillä tosi inhottavasti tuolla alhaalla, ihan kuin olisi just tulossa ulos :O

Anabela 35+4
 
huomenta typykät :D

haitulalle, onnea hirmusesti pojasta :heart:
piianen, :hug:


ja voi hitto..synnytyksen käynnistys yrityksistä olen saanut sen verran aikaseksi että sain hirveän flunssan!!!!oon vissiin liikaa viihtyny ilman housuja :D :D hehee, olipas huono vitsi heti aamusta:whistle:

eilen säikähdin kun tämä lapsonen oli ollut mielestäni tosi hiljainen, ajattelin että parempi mennä tarkistuttamaan et kaikki on hyvin. yllättäen taas bileet mahassa alkoi käyrässä ja käyrä oli todella hieno:heart: sitten lääkäri ultrasi, ja niimpä siirtyi minun ultraan/käynnistykseen meno aikani.sain uuden ajan normi seuranta ultraan ensi tiistaiksi ja käynnistyksetä ei ollut enää mitään puhetta sillä viime torstain ultrassa tapahtui mitta virhe niinkun vähä epäiltiinkin kun kunnolla ei saatu reisiluuta mitattua eikä pään ympärystä. nyt tyttönen sai paino arvoksi 3007g:heart: saattaa olla isompikin tällä hetkellä kun edelleen oli vaikeaa saada mitattua mutta pääasia että kaikki pienellä on hyvin ja kasvua on siis tapahtunut ihan niinkuin pitääkin:heart:
mulle iski nyt hirveä paniikki...eilen kun mulla oli noita lääkäreitä, ultra,hypnoosi ja sitten yksi muu aika joka ei liity raskauteen niin se lääkäri sanoi että ei varata nyt ensi viikoksi aikaa kun sulla on se laskettu aika ensi viikollla....ensi viikolla....herranen aika ENSIVIIKOLLA!!!!:O mitä mitä mitä, joko tässä meni se 9 kuukautta!!??! :O a-p-u-a..... alan tietenkin tajuamaan nyt taas vasta oikeasti sen että yksinkertaisesti ei enää mene kauaa että synnytän, joko luonnollisesti käynnistymällä tai sitten käynnistettynä mutta synnyttämään silti mennään ihan vähän ajan sisällä. taas mä jaksan pyöritellä päässäni tätä että en mä vissiin oikeasti sitä tajunnut että synnytetään.:O:eek::heart:
no päätin nyt kuitenkin sitten yrittää hyvin rauhallisin mielin ja luottavaisin mielin odottaa synnytystä ja jos pelottaa niin otan miestäni kädestä kiinni ja pelkään siinä sitten :D

mun piti kommentoida monelle juttuihin mut nyt en taas muista kun olin itsekäs ja kirjoitin vain itsestäni.. tänään olis taas neuvola klo 12.15, tulen sit kirjottamaan lisää ja kommentoimaan muillekkin:wave:

flunssainen klementtine ja tyttö rv 38+4:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille tuleville mammoille! Ja onnea vauvautuneille!!:heart:

Enpä oo pitkään aikaan kirjotellu, mut kirjotampa nyt...

Tänää ois yks ylimääränen jorvi keilla eessä, kun mun paino ei ole noussu tarpeeks (vain 2kg koko aikana ja 190g viime neuvolakäyntien välillä) ja sitte kun mun maha ei oikee kasva, sf mitta on vaan 26 :| nii ja hemppakin siihen päälle 96 huh hu... kieltämätta jotenki pelottaa ja harmittaa kun neuvola täti nipotti mun syömisestä viimeks niin paljon, mut minkä teet jos ei oo enempää nälkä ja mä en pysty enempää syömään kun maha vetää!!!
Mieskin on ollu työmatkalla 2viikkoa ja viel ois 2 viikkoa jäljellä, täällä mä pörrään 3 muksun kans työleskenä ja mietin näit asioita yksinäni, viel enempi jännitän nyt sitä et jos tää masuasukki ei kasva tarpeeks ja päättävät ottaa sen ennenaikojaan pois, nii mitä ihmettä mä noille 3 muksulle teen??? aaarrrgg.... ärsyttää!!!
Anteeks tää mun purkaus, mut johonki se on pakko purkaa kun ei oikee muualle voi :ashamed:

lilijan 34+4
 
Liljan: tämä paikka on hyvä paikka purkautua!! Ei sitä tartte anteeksi pyydellä.. kaikilla meil on väliin hetkiä et nyt on PAKKO päästä sanomaan (niin ku itellä aamulla ku nuorempi valvotti). Toivottavasti tän päivän tsekkauksessa on kaikki hyvin ja saat vähän aikaa huokaista!! Ei ihme et oot pörrö sekaisin jos mies on reissussa!!

Klementine: pikaista paranemista.

Hei muuten tänään on poks poks poks päivä eli 36+0
 
Huomenta vaan kaikille!

Mä olin varma, fanttomi, että sulle tuli lähtö, mut ei sitten. :) Jännää! Oliko se nyt jääräpään la, mikä on tällä viikolla? Kyllä niitä vauvoja varmaan kohtapuoliin saadaan lisää. :)

Tsemppiä kaikille paineiden, kasvuongelmien ja kipeiden mukuloiden kanssa sinnitteleville! Meilläkin esikoinen on toista viikkoa flunssassa, tuntuu, ettei se millään lakkaa ja oonkin alkanut metsästämään lämmönnousua, jos vaikka jotain poskiontelo- tai korvatulehdusta kehittää itselleen. No, onhan se parempi sairastaa ennen joulua! :D

Jaahas, täällä päässä pyörii jo ties kuinka monetta päivää putkeen vauvanpyykkejä, tai tällä kertaa itse asiassa makuupusseja. Viel ois pyykättävänä vaippoja, lakanoita, peittoja ja muutama kassillinen 70- ja 80-senttisiä vaatteita. Ne ei lopu ikinä! :headwall:

mamadread ja ihme 33+4
 
Heips!

Hara, mun ois tuossa verenpaineessa pitänyt jo häippästä äitiyspolille. Kaiketi vähän vaihtelevat ohjeet ja sitten tietysti alkupaineesta verraten. Mulla on, että 150/95 ja sitten pitäisi mennä äitiyspolille vaan suoraan. Tietysti siinä taisi olla maininta "toistuvasti mitattuna", mutta kuitenki. Tai jos on 2+ proteiinia (tähän ei tarvita sitä verenpaineen nousua, vaan pelkkä tuo jo riittää että pitää mennä äitiyspolille). Sanoivat myös, että jos on huono olo tai näköhäiriöitä, niin sitten kans. Mut mullahan on se ongelma, että nään noita tähtiä joka päivä ja ties kuinka pitkään oon jo nähny. Ne ei oikeen mulla kerro muuttuneesta tilasta mitään. Voithan muuten ottaa käynnille mukaan sen oman verenpainemittarin ja verrata vähän, että näyttääkö samoja.

Klementine, mullekin on iskeny pari kertaa semmonen olo että oikeesti kohtako tämä masuliaika päättyy. Tilalle onkin tullut sitten se jännitys, että mitenkähän sitä sitten pärjää vauva-arjessa ja onko sitä koko ajan niin kamalan väsynyt kuin mitä sanotaan.

Piianen, toivotaan että pääset pian kotiin. Varmaan kotona asiat alkavat omassa mielessäki järjestyä. Ja voihan sitä käydä keskustelemassa ulkopuolisen kanssa, joskus se voikin olla parempi keino päästä eteenpäin.

Pakkasin eilen sairaalakassin ja kävinpä vähän konvehtejakin ostamassa sinne. Jotenki nyt on kovasti semmonen positiivinen jännitys, vaikka mua ihan hirveesti jännittääkin tuo että miten lapsivesi riittää ja onko se vielä perätilassa sitten. Kukahan se tässä nyt yllä kommentoikin tuota lapsivesihommaa, niin oon tosiaan tehny välillä vähän liikelaskentaa jos on tuntunut että sielä ois hiljasempaa ollut.

Mitenkähän kun tuo napero on tainnut laskeutua mulla alemmas ihan selkeesti ja kun se on perätilassa (sekä sitä vettäki vielä vähän)..niin ei se varmaan taida enää nousta ylemmäs ja kääntyä? Musta tuntu, että se useamman päivän yritti pungertaa ja kääntyillä, mutta ei tainnut onnistua..sitten laskeutu alemmas. (Jotenki yritän kai henkisesti valmistautua siihen sektioon tässä, ehkä se ei niin kamalalta nyt enää tunnukaan.)

-metsis 35+5
 
Täältä tulee nyt täysin omanapaista tekstiä. Eilen oli taas neuvolakäynti, missä vastassa oli sijainen. Juteltiin niitä näitä mm. viimeviikkoisesta näköhäiriöstäni ja keljusta olosta. Verenpaine oli taas joka mittauksella koholla (alapaine 102, 98, 98...) mutta pissa puhdas. Terkkari halusi kuitenkin varmistaa asian ja äippäpolipuhelun jälkeen pääsin sinne samantien. Teki mieli hyppiä riemusta (vaikka toki huolestutti), sillä luvassa oli ainakin käyrälle pääsyä, ultra ja KOKOARVIO. Täällähän ei ole kuin alkuraskauden lääkärineuvola, joten kaiken tälläsen loppuraskauden normiseurannan on saanut unohtaa ellei ole jotain erillistä tarvetta. En ole katkera mutta kuitenkin har har :D

Äippäpolilla verenpaine oli jo ihan ok, vaavin sydänkäyrä myös mutta pissassa "ehkä jotain jos oikein tarkkaan katsoo". Lääkäri ultrasi vaavin pienikokoiseksi, 2800g ja lapsiveden määräkin oli aika vähäinen mutta merkkasi silti äitiyskorttiin määrän normaaliksi. Sisätutkimuksessa paikat oli pehmenneet ja sormelle auki mutta kaulaa on vielä jäljellä, ja sain vielä ens viikolle ajan kontrolliin jos ei ole jo synnytys käynnissä. Nyt tietysti vähän mietityttää tuo lapsiveden määrä ja lapsen koko, mutta en suostu ottamaan siitä yhtään sen enempää stressiä enkä varsinkaan rupeaa googlaamaan yhtään mitään. Ollaan miehen kanssa vaan niin onnellisia, että päästiin lääkäriin, ilman ei ois näitäkään tiedonjyviä saatu. Soittelen vielä neuvolaan myöhemmin tänään jos saisi loppuviikolle pissa/verenpainetsekkauksen. Vaavi liikkuu koko ajan reippaasti, viime yönä valvottiin kolmesta kuuteen, ja hikkaakin on parin päivän tauon jälkeen. Alan olla aika kypsä koko odotukseen, tai lähinnä kömpelöön oloon, ja haluaisin jo tutustua tähän tyyppiin :D

L-84 ja vaavi 38+6
 
Tervehdys taasen!

Piiaselle :hug: :hug:

Me käytiin esikon kanssa tuolla lääkärissä,th ottikin sitä ennen meijät sisälle ja katto viel mitä sen kuulo näyttää,kuulee taas paremmin kuin viime kerralla :) (Vasemmassa siis ollut alentumaa jo muutama vuosi) Lääkäri sitten totesi ettei menoa haittaa kun niin pieni ero enää :)

Pääsin sitten itsekin käymään nlatädillä kun kerroin viikonlopun vp-arvoista,mitattiin siellä niin oli 156/96 ja 145/9,mä jo kauhistuin että nytkö tästä pitää jo sinne polille lähteä.Pissa kuitenkin sama kuin ennen joten nou hätä,ainoastaan taas tuli kiireellinen lähete Jorviin ja odotan että millon taas sinne aika ja neuvolaan torstaina. Liikelaskenta ohjeet kans sain,ja että pitää sinne sairaalaan näytille mennä jos ei täyty se 10 tunnissa,kattovat kuulema siellä mielellään että kaikki ok.

Nukkuminen on aivan mahdotonta nykyään,pyörin vaan sängyssä ja kuuntelen ku ukko kuorsaa vieressä :kieh: Välillä tönin sitä vaihtaa asentoa ja välil pidän nenästä kiinni :D Aamulla ärsyttää ja ketuttaa kun väsyttää niin paljon ja pakko nousta|O

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta,jos sais jostain virtaa lisää tähän koneeseen niin senkin vois tehdä.

Sori,taas tuli vain omaa napaa.

hara 34+5
 
Piiaselle voimia! TOdella ikävä juttu ja tosiaan, jos voimia riittää toipumisen jälkeen, niin kannattaa miettiä, et olisko joku voinut tehdä jotain toisin - siis hoitohlökunta. Kohdunpoisto ei ole mikään pikkujuttu naiselle. Mä mietin, kun täällä valittelit kuumetta ja outoa oloa, että toivottavasti ei ole mitään ikävämpää. Täytyy vaan pitää näköjään mielessä, että omista tuntemuksistaan pitää ottaa vaarin ja taistella hoitoon pääsemisestä. Tää nyt on hyvin pientä Piiasen kokemuksiin, mutta mulle jäi viime vuoden kesän lääkkeellisestä keskeytyksestä (tulimunaraskaus) roippeita kohtuun (siis epäilin sitä itse oireiden perusteella) ja sain oikeesti taistella, et pääsin TYKSin gynelle tarkastukseen. Ja sinne kun pääsin, niin hoitohlökunta oli todella osaavaa ja miellyttävää ja homma hoitu parilla käyntikerralla kuntoon (tarkastuskäynti ja kaavintakäynti). Mut, kun oliskin päässyt heti hoitoon! TK:n yleislääkäri (nainen!) vaan vähätteli, et pitäis sun tietää, ettei tällaisesta niin vaan äkkiä toivuta ja oli ihan wtf, kun aloin siellä tietty itkemään, kun yritin saada asiani selväksi. TYKSiin pääsin vihdoin gynelle, kun laitoin puhelimessa kovaa kovaa vastaan jonkun sijaistavan nuoren mieslääkärin kanssa, joka soitteli labratuloksia mulle :D

Mut sit muuten omaa napaa. Oltiin eilen synnystapa-arvioinnissa. Ei siitä itse asiassa paljon jäänyt käteen, kun flunssaisena siellä olin enkä muistanut kaikkea kysellä (ja lekurikin kertoili asioita lähinnä sanelulaitteeseeen sillä aikaa, kun mä olin pukemassa vaatteita takas päälle). Mut tytön painoarvio oli ultrassa 2900-3000g ja raivotarjonta oli merkitty neuvolakorttiin. Sisätutkimuksessa kaikki oli ilm. ok. Eli lantio on hyvä ja tilaa pitäisi olla hyvin synnytykseen. Pirun inhaa se vaan on, kun joku tuolla sisällä ronkkii :kieh: En paljon edes kuunnellu, mitä se lekuri siinä jutteli, kun kaikki keskittyminen siihen ikävään ronkkimiseen. Mut paikat tais olla vielä kiinni - "mitoista" ei mitään käryä. Mulle alkoi nyt tulee sellainen tunne, et tää tyttö ei täältä taida ennen laskettua aikaa ainakaan tulla ulos. KUn ei mulla oo oikeestaan mitään supistuksiakaan ja paikat ilmeisesti vielä ok tuolla alakerrassa.

Ai niin ja viikkoja on nyt 36+2. Lääkäri sanoi painoarvion perusteella, et ei kannata paljon herkkuja syödä, mut ei pal vaikuta muhun. Eipä oo herkut maistunu mulle koko raskausaikana. Mies sanoikin lääkärille, et eipä ne herkut oo maistunu tähänkään asti :)

Neljäs viikko flunssaisena pyörähti käyntiin eilen. Toivottavasti te muut ette tällaista pöpöä saa (vaik jollain taiskin jo olla sama tilanne). Sain viime torstaina antibioottikuurin, kun alkoi tulehdusarvot vähän nousemaan ja siitä seuras sit pienimuotoinen hiivatulehdus :headwall: No ainakin tästä jatkuvasta ja paineella tapahtuvasta niistämisestä saa hyvää vatsalihasreeniä synnytykseen :D
 
Viimeksi muokattu:
Piianen Kovasti voimia sinne :hug: Asiat helpottuu ku niistä puhuu, vaikka se ei aina niin helppoa ookkaan. Ja itkeminen auttaa myös, hyvä että psyk sh on käynyt sua tapaamassa. Eikä sun tarvi kotona väkisin olla vahva...sulla on lupa tuntee niitä tunteita mitä käyt läpi.

klementine Hyvä, että neiti on kasvanut =) Ja pikaista paranemista sulle, piähän ne pökät nyt jalassa :LOL:

( . ) Heräilin pitkin yötä supistuksiin ja vauvaki oli tosi levoton, änkes ja punkes joka suuntaan minkä kerkes. Aamulla joskus 8 aikaan alko hirveet menkkakivut alavattalla ja tuntu et jotain "valuu", en sit jaksanu nousta kattoon että mitä...odottelin vaan sängyssä et mitä tapahtuu, mut jossain vaiheessa kivut on sit helpottanu koska oon nukahtanu uudestaan. Sit ku nousin ylös ni huomasin et verta oli tullu ihan pieni tippa jossain vaiheessa ja ehkäpä limatulppaakin tossa bongailin. Sitä kyl saatto tulla jo aamuyöstä..ku en ikinä laita yöllä valoja vessaan ni ei voi tietää mitä on tullu =) Joten saas nähä miten tää päivä menee...

fanttomi & 35+5
 
Kaikki tekstit luin, mutta aina sitten tässä kirjoituskohdassa unohtuu, että kuka mitäkin laittoi :saint: eli siis kaikille tasapuolisesti hyvää tiistaita ja halauksia!

Piianen voimia sinulle kovasti ja fanttomin tilanne jännittää, että josko olis jo pieni kohta sylissä!!!

Hurjia verenpaineita monilla. Onneksi niitä voi sht helposti seurailla. Mulla on kotimittari lainassa äidiltä, mutta alhaisia arvoja näyttää.

) .) Väsyttää ihan hirveästi ja päätä särkenyt useamman päivän ja äreä mieli edelleen. Eilen pikkuinen nyrkkeili tonne virtsarakkoon ja oli aika epämukavat oltavat. Milloinkohan tämä syntyy??? Täällä kanssa aika outo ja epäuskoinen olo, että kohta olisi toinen lapsi talossa ja synnytys pelottaa edelleen. Miehelle oon yrittänyt puhua, mutta se on enemmänkin toiminnan mies sitten, kun tilanne on päällä, eikä etukäteen stressaa mitään. Onneksi täältä saa tukea omiin pelkoihin ja ajatuksiin :)

Esikoisen flunssaputki harmistuttaa, mutta ei sille vaan voi mitään ja olisi kiva, jos omakin tukkoisuus helpottaisi.

Mulla on ollut kamalasti ilmaa mahassa eilisestä asti ja en yhtään tajua, mistä se on sinne mennyt :) pörisee ja mörisee vaan ja tänään oli mahakin ihan löysällä. Enteileeköhän se jo jotain (muutakin kuin vatsatautia...)

k&pikku-r 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään yksityisellä yleislääkärillä kun eilen illalla rupes puolet päästä jomottamaan kun laittoi pään alas... särki siis pää, leukaluut, poskiontelo ja korva (en osannut paikallistaa). Korvassa ei kuitenkaan ollut mitään eikä kai poskiontelossakaan. saattaa kuulemma olla kehittymässä joku tulehdus mut en saanut antibiootteja. Limakalvoturvotukseenkaan ei mulle voitu määrätä mitään duactia tms. raskauden takia joten tässä kärvistellään. Flunssa jatkunut mulla 7 päivää. Outoa jomotusta. Harmi kun näin loppumetreillä tuollaista sitten tulee.

What mulla myös tammikuisen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen jäi vielä istukan pala kohtuun. Sairaalassa sanoivat et kaikki on poistunut ja käskivät kotiin. Ultrausta ei tehty eikä kuulemma kontrollitarvetta. Puolitoistaviikkoa vuosin sitten kotona vielä riekaleita ja ihmettelin kunnes menin yksityiselle joka ultrasi ja sanoi et peukalonpäätä isompi istukanpala vielä kiinni ja lapussa luki että kohdunsuu tursuaa residuaa:O. Lähetettä sairaalaan takaisin kaavintaan ja antibiootit mahdollisen kohtutulehduksen varalta. Kaavinnan jälkeen vasta olo helpottui. Sanoivat sairaalassa (tays) että ennen aina ultrattiin lääkkeelisen jälkeen mut nykyään SÄÄSTÖSYISTÄ sitä ei enää tehdä.

Tänään rv 38+5
 
meillä vaavi oli tässä reilun vrk:n huomattavasti hiljasempi,aamulla menin sit neuvolaan ja sieltä laittovat äitipolille näytille vähentyneiden liikkeiden takia.käyrille tuli kyllä kovasti liikkeitä,en vaan ite jostain syystä tunne niistä kuin murto-osan.ei osannu sanoa sit siihen sen kummapaa,kaikki muuten ok ja painoarvio oli 2,1 kg.onks se sitten vähän kun huomenna viikkoja kuitenkin jo 35 täynnä??? sano et viitearvojen alarajan yläpuolella kuitenkin on.eli ei siis kai mitään sen kummampaa :) sovittiin sit että en mee sinne plekopolille ollenkaan kun tuli tänään tää käynti,jossa painokin on nyt katottu,ja en kuitenkaan varsinaisesta synnytyspelosta kärsi.sellasta täällä tänään :) olipa omanapanen teksti,mut pakko kirjottaa vaan pikaseen :)

mimma 34+6
 
Monilla on verenpaineet hurjan koholla :| Tsemppiä niiden kanssa kärvisteleville. :hug:

Hurjat viikot paukkuu jo teillä joilla l.a. on marras-joulukuun taitteessa!!!! :flower:

Monet jo supistelevat ja limatulppiakin on jo bongailtu, Kohta taitaa alkaa oikea lumipyry =) :heart:
Nyt vaan jännitellään kuka seuraavaksi "poksahtaa".

(.) Nyt on sairaalakassi pakattu, vain piilolinssi/rilli tarvikkeet puuttuu ja puhelimen laturi, mutta laturin voi mies tuoda perässäkin... Poikien hoitokassi on myös pakattu. Jos tulis lähtö yhtäkkiä ei muuta kun kamat autoon ja menoks. MUTTA kun mulla ei ole mitään oireita. Noin 2 supistusta tulee päivässä ja nekin kivuttomia. Ei len käytössä kaikki kolme ässää, mut ei mitään. Eikä näillä viikoilla nyt niin kiire olekaan vielä, mutta olis kiva saada jotain kypsymistä aikaan tonne alakertaan ennen laskettua aikaa. Haluaisin niin paljon "luomusynnytyksen", tai ainakin "luomusti "käynnistyvän...

Mutta tsemi tsemii vaan kaikille. Tänään rv 35+4
 
Unelmahöttö Kiitos synnytyskertomuksesta! :) Noita on aina kiva lukea. Käyn kurkkimassa vähän väliä myös marraskuisten ryhmää ja ahmin näitä tarinoita.

Fb-ryhmä En ainakaan ihan heti liity. Tykkään myös kirjoitella täällä palstalla. :)

Tesmis Hyvä juttu, että kävit kuitenkin tk:ssa tarkistuttamassa paikat, vaikka oli ns. turha käynti. Ei näissä asioissa voi olla koskaan liian varma. Ainakaan mun mielestä..

marrari Tsemppiä huomiseen kontrolliin! Sitähän ei tiedä, vaikka synnytys käynnistettäisiin sillä käynnillä.

Jazzy Kävitkö tänään uudestaan käyrillä? Tuliko liikkeitä tarpeeksi?

anve :hug: Toivottavasti tuleva yö menee paremmin!

klementine Kiva kuulla, että vauva kasvanut hyvin ja kaikki kunnossa. :heart: Ja kyllä sitä ihmismieli vaan näköjään mukautuu ajatukseen synnytyksestä, kun se lähenee. Itse kuvittelen myös, että synnytys on vielä kaaaaukana edessä. Mutta eihän siihen väkiselläkään mene kuin 7 viikkoa.

liljan :hug: Toivotaan todella, että miehesi ehtii reissusta takaisin kotiin, ennen kuin vauva päättää syntyä. Miten siellä Jorvissa meni? Minkä kokoinen vauveli oli?

hara Alkaa kyllä kuulostaa siltä, että sun kannattais ainakin pakkailla jo sairaalakassi. Tulehan kertomaan sitten, miten Jorvissa meni?l

fanttomilla ja kadakilla tuntuu olevan ihan lähdön tunnelmia. Jännää! Missähän Aarteeni ja Julia ovat? Taitaa tulla kohta vauvauutisia. :)

( . ) Eilisen kävelylenkin jälkeen alkoi särkeä alaselkää ja illalla tuntui, että pohkeet räjähtää. Mullahan ei oo ollut oikein mitään kipuja tähän mennessä. Tänään oon lyllertänyt kuin mikäkin ankka. Tuntuu, että vauvan pää on jalkojen välissä. Kävin tänään neuvolassa ja tätsy tuumasikin, että vauva on tosi alhaalla. Sf-mittakin (30 cm) oli tippunut keskikäyrän alapuolelle. Saas näha. Toivottavasti masuasukki jaksaa olla yksiössään ainakin vielä reilu 2 viikkoa.

Mandy ja pallero 34+4
 
argh!!!!!ois kai pitäny jättää toiki saunareissu välistä, voi perkele mä kirosin äsken!!!Saunominen meni hyvin ei siinä mitään mutta sit ku olin saanu hoitoaineen päähän ja saippuat levitettyä ni lämmin vesi loppu ku seinään!!!!!Ihan sama ku ois tonne hankeen käyny hinkkaamassa ittensä puhtaaks =( Menin sit takas saunan lauteille odottelemaan et mies keittää vettä mulle et saan jotenki huuhdottua itteni puhtaaks. On se hyvä et on toi vauvan amme, siihen sai hyvät kylpyvedet tehtyä itelleki :LOL:

Nyt lähen kiukuspäissäni ABC:lle ostamaan appelsiineja ku unohdin ostaa niitä kaupasta ja mun on PAKKO saada niitä NYT HETI!!!

Huomenna on sit se neuvolalääkäri heti aamusta ja oon jo niin varma et alakerrassa ei oo tapahtunu mitään kypsymistä vaikka suppareita ja menkkajomotuksia on ollu vaikka muille jakaa..Se vaan sanoo et "luultavasti ei synny ennen laskettua aikaa". Että näin.

fanttomi & 35+5 lähtee aplarin haku reissulle =)
 
Fb ryhmä ei oikeinmuakaan houkuttele...toivottavasti keskustelu täällä jatkuu.Monesti päivässä käyn täällä lukemassa juttuja joten olis tosi outoa jos täällä ei enää kirjoteltaskaan:(
fanttomi ei sitten vieläpäässytkään nyytin hakuun...mä jo jännäilin täällä että joko joko:) nyt rupeaa olemaan se aika että aina kun tulee lukemaan niin jännittää onko vauva-uutisia tullut:)
Ja yök fanttomi sun saunareissua! kylmä vesi on jotain niin kamalaa!
sairaalakassia en ole pakannu, enkä kyllä muutenkaan ole tehnyt vielä mitään:) vauvan vaatteet odottaa tuolla pahvilaatikossa että sais aikaseks laittaa ne kaappiin, vauvan sänky on ihan vaiheessa...selvästikkin olen varautunut siihen ettei tämä itekseen täältä tule vaan käynnistetään niinku esikoinenkin:)
mulla seuraava kohokohta on maanantai jolloin menen synnärille kokoarvio ultraan ja illalla vielä neuvolaan...rupeaa olemaan jotenkin niin malttamaton ettei millään jaksais odottaa enää:) supistuksista ei tietoakaan täällä joten se varmaan vaikuttaa tähän mun varmaan oloon että ei synnytys itekseen ala:)
 

Yhteistyössä