Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *heinäkuussa*

Täällä ei kyllä pahemmin juosta, mitä nyt esikoisen perässä. Eilen käytiin vähän pyöräilemässä, niin kyllä jo pieni ylämäki pisti puuskuttamaan... huomaa kyllä, että hengästyy sata kertaa nopeammin, kuin normaalisti. :cautious:

@-Amanda- ihania itkuraivareiden aiheita. :D Tsemppiä, on nää hormoonit ihania!

@mimmi92 auts nastaan astumiselle. Tuo jäykkäkouristus rokote on tosiaan hyvä pitää voimassa. Sitäkun tarvii vaan niin harvoin uusia, niin helposti unohtuu.

Täällä tuntuu, että vauva majailisi välillä ihan tuossa alamasulla poikittain. On niin pinkeä/kova toisinaan tuo alamaha. Liikehdintää ja potkuja tuntuu päivittäin. Tässä yks päivä oli pidempi potkuttelujakso putkeen, niin silloin tuntui käteenkin jo potkut. :) Yleensä ei kerkee kättä masulle pistää, kun lopettaa potkut niin lyhyeen.

Ja tänään poksuu viikot jo puolivälissä odotusta. Käsittämätöntä! :love:

Nanna 20+0
 
@-Amanda- kiva kuulla, että sinäkin juokset. :) Mä oon käynyt muutaman kerran viikossa juoksemassa, tosin max 10km lenkkejä nyt raskauden aikana. Harrastin maratonien juoksemista ennen raskautta, että juoksumäärät on kyllä tippuneet, mutta jos tässä jotain pohjakuntoa saisi pidettyä yllä että ensi kesänä pääsisi takaisin kuntoon. Lenkillä välillä tuntee kun vauva puskee niin, että tulee kauhea pissahädän tunne. Ja vähän vaihtelevasti lenkit kulkee, välillä menee helposti ja toisina päivinä tuntuu raskaalta.

Ja mielentilat täälläkin vaihtelee välillä tai lähinnä herkistyn tosi helposti jos vaikka luen jotain koskettavaa lehtijuttua.

@mimmi92 hyvä huolehtia jäykkäkouristussuoja kuntoon! Ja onpa teillä hyvin vaatetta! Mulla ei oo mitään, täytyy jossain vaiheessa uskaltautua tekemään hankintoja. Ihanaa päästä hypistelemään pieniä vaatteita. <3

@Nanna-87 mulla välillä myös just tolleen alavatsa kivikova ja tuntuu että pieni tekee pesää. Onnittelut puolesta välistä! :)

Täytyy muuten olla onnellinen, että alun selkäsäryt on pysyneet poissa. Lattialle jos eksyy makaamaan niin siitä ei meinaa päästä kyljelleen kun selkään sattuu mutta muuten ei ole vaivoja.

Huh, ollut aktiivinen päivä. Kävin aamulla vajaan tunnin juoksemassa ja aamupalan jälkeen poljettiin esikoisen kanssa muutama kilometri maauimalaan, jossa vielä uin tutun kanssa puolisen tuntia. Ihana kesäpäivä täällä!

Lumi 17+4
 
Närästääkö täällä ketään muuta? Mua ei koskaan muulloin oo närästänyt, kun esikoisen odotusaikana ja nyt taas jonkun viikon vaihtelevasti. Nyt toista päivää putkeen kunnon närästykset. Ja sitten tää närästys saa illalla hampaita pestessä nähtävästi aikaan sen, että pitää ykätä ruuat ulos. :sick:
No sitähän sanotaan (jostain lukenut), että jos raskausaikana närästää, niin vauvalle kasvaa hiuksia. Ja mua närästi esikoisen odotuksessa ihan huolella ja niin oli vauvalla uskomattoman paksu ja tuuhea tukka. Jospa tääkin pieni nyt sitten hiuksia kasvattelee samoihin mittoihin. :)

Sullahan @Lumi87 on ollu aktiivinen päivä. (y)
 
@mimmi92 tuskin pitkän aikaa jaksaa juosta, mut mä otan nyt kaiken ilon irti siitä, että jaksaa vielä ja ennen kaikkea voi/pystyy vielä juoksemaan.
Ja toi oli raskausaikana ennätys juoksumatkassa (jos ihan alun lenkkejä ei lasketa), viimeks kun juoksin niin meni se 5km.
Joo täälläkin otetaan spurtteja ampiaispakoon.

Kiitos kun muistutit, täytyykin käydä uusimassa jäykkäkouristusrokotus, meni tänä vuonna vanhaksi.

Käytiin eilen anoppilassa.
Oli ihanaa ruokaa anoppi tehnyt ja appiukko oli oman isänsä kanssa korjauttanut heidän kehtonsa (miettisin varmaan puol tuntia, että mikä se sana nyt on.) Sinne oli sitte anoppi ostanu vauvalle muutaman vaatteen ja lelun.
Kehto on todella ihana ja tuleva isoisä sekä tuleva isoisoisä olivat ihanasti laittaneet kehdon kuntoon (ja onko vaikea arvata, että ketä siellä taas itki.. )
Eiköhän bebe tuu siinä hetken nukkumaan (mutta pinnasänky hommataan silti.)

@nanna87 eiks vaa olekki.
On nää joo todella ihania, pärjäisin kyllä ilmankin, tai ainakin huomattavasti minimaalisimmilla hormooneilla.
Onnittelut puolvälistä! :)

@Lumi87 jep, tuolla tulee kirmattua, nyt raskausaikana toki vähän vähemmän, mutta edes vähän. Kunhan ees kerran viikkoon sais lenkin vedettyä.
Mä oon juossu puolikkaita ennen raskautta, joten joo tosiaan ne määrät on täälläkin vähän vähentynyt ja vauhtikin vähän hidastunut. Jos jonkinlaista pohjakuntoa pystyis pitämään yllä, että jaksais raskauden jälkeen juosta.
Joo, toi pissahädän tunne on tuttu, mutta kestettävä onneks vielä.

Sulla on kyllä ollut aktiivinen päivä.

Vaihdetaan omat ei-niin-tasaiset mielialat tasaisempiin mielialoihin.

Mulla närästää aina välillä. Todella inhottava tunne. Onneks *koputetaan puuta* vielä ainakin harvoin.

Mä ajattelin, että menisin aikaisin nukkumaan, mutta eihän siitä näköjään mitään tullut.
Yritin kyllä mutta ei tullu uni silmään.
Ja sit tulikin vessahätä ja nousin ylös ja tulin miehen seuraks katsomaan telkkaria. Sit päätettiin katsoa yks/kaks elokuvaa. Eka loppus just.
Että sellasta.

Amanda 19+2
 
Noniin rokotus taas voimassa. Käsi ihan toimintakyvytön, täytyykin muistaa tämä sitten kun lapsia täytyy taas rokottaa, etteivät turhasta valita..

@Nanna-87 mua molemmissa aiemmissa raskauksista närästänyt paljonkin. Välillä ihan pystyasennossakin nousi hapot suuhun saakka. Nukkumaan mennessä nappasin aina rennien joka auttoi n. 5min ja toivoin että ehdin nukahtaa sinä aikana. Sitä odotellessa...
Lasten hiuksista, Nyt 1v3kk tytöllä saman verran hiuksia kuin esikoisella syntyessään :D eli melko kalju vieläkin, tosin alkaa nyt pikkuhiljaa kasvaa. Esikoisella oli pitkät paksut kiharat tässä iässä :) eli meillä ei samanlaista vaikutusta hiusten määrään..
Nyt myös nukkumaan mennessä närästänyt, jos iltapala jäänyt syömättä tuhdin päivällisen takia?

Vähän tekisi myös käydä yksityisellä vielä ultrassa ihan vain uudelleen kyselemässä sukupuolta. Ylimääräisille vaatteille löytyisi ottaja, mutta hirvittää näin epävarmalla sukupuoliveikkauksella luopua :D

@-Amanda- raskausaikana näköjään melko herkillä :) muistan ainakin esikoisesta kun synnyttämään lähtiessä tuli vedettyä jotkut ihan omat itku/nauru/nyt hävettää äskeinen ja se itkettää kohtaus jorvin parkkipaikalla...
Ja täällä myös jäänyt vahingossa telkkaria katsomaan, vaikka piti jo ajat sitten mennä nukkumaan

Mimmi 20+6
 
@mimmi92 mä en oo normaalisti ihan näin herkkä, vaikka herkkä olen normaalistikin.
Apua, mua pelottaa jo nyt, että millanen itkushow itsellä on sit kun synnyttämään pitäs lähteä.
Mä veikkaan, että kukun vielä kahden tunnin päästä hereillä täällä, ainakin mun tuurilla. Tai sit oon leffan aikana nukahtanu sohvalle.

Amanda 19+2
 
Valitusta..
Kävinpä aamulla taas vaa'alla ja huh huh taas tullut viikossa kilo lisää. Ei kyllä tämä tahti naurata kun kuitenkin syönyt pääasiassa terveellisesti ja kävellyt melko paljon. Ketutukseen vetäisin sitten puoli peltiä mokkapaloja kun se paino nousee joka tapauksessa, mikä ei ainakaan auttanut asiaa. Ei siinä muuten mitään mutta nyt siis jo +9kg alusta.. Noh se oli odotettavissa kun aiemminkin ihan sama juttu, mutta joka kerta järkyttää silti. Kyllähän sen painon saa sitten nopeastikin alas (jos yhtä hyvin käy), mutta harmittaa silti tämä oma olo kun haluaisi olla pelkästään onnellinen raskaudesta.
 
Mua ei ole närästänyt, mutta esikoisesta närästi vasta rv 30+ viikoilla. Ja oli pitkä tuuhea tukka syntyessään. :D

@mimmi92 ymmärrän tuon harmistuksen painon suhteen, mutta jos sulla on aiemmissakin raskauksissa paino noussut samalla tavalla niin ehkä se on vaan sun keholle ominaista? Ei ehkä lohduta mutta niin eri tavoin ihmisille kertyy raskauskiloja. Varmasti ehdit ne pois saada ja laittamassasi kuvassa olet ainakin oikein siron näköinen!

@-Amanda- juu varmasti kävelyksi lenkit jossain vaiheessa vaihtuu, mutta liikkuminen on itselleni niin tärkeä niin fyysisen kuin henkisenkin hyvinvoinnin ylläpitäjä, että pääasia jos pystyy pysymään liikkeessä. :) Ja jumpassa ajattelin itsekin syksyn käydä. Oi toi kehto kuulostaa ihanalta alkuun!

Mahakuvapäivitys rv 17+6 <3 ennen aamupalaa otettu kuva.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Markkinat oli ja meni, käytiin hyvin pikaisesti pyörähtämässä alueella, täällä nimittäin satoi aika kivasti melkein koko päivän.
Ostettiin muutama metrilaku (yks mulle, loput miehelle) ja jotain pientä. Ei paljoakaan löytynyt ja ihan hyvä vaan.

Ollaan oltu täällä mökillä jo hyvän aikaa, ehditty käymään jo saunassa ja uimassakin. Tänään on ollu nättiä säätä, onneks.

@Lumi87 ihana masu sulla.
Joo, itsellekin se on tärkeää just noista sun mainitsemista syistä. Sekä just, että pystyis pysymään liikkeessä.
Kehto on tosi Ihana, ihanasti appiukko ja isänsä on sen kunnostaneet.

Amanda 19+3
 
@Lumi87 ihana maha! :love:
Joo taitaa tuo paino johtua osittain ihan hormoneista, heitinkin nyt koti vaa'an varastoon ja jatkossa käyn vain neuvolassa punnitsemassa, niin ei tarvitse mieltä pahoittaa niin usein :ROFLMAO:

Tällä viikolla taisi olla ainakin muutamilla rakenneultra:barefoot:
Omassa odotuksessa ei taas oikein mitään jännää, ensi viikolla kela neuvola ja työnantajalle täytytyisi myös viimeistään 10.8 (alkaa 10.10) ilmoittaa uudesta äitiyslomasta, kylläpä aika on mennyt nopeasti :)

Mimmi 21+2
 
Torstaina on ultra, sitä jännin ja malttamattomin mielin odotan. Ensi viikolla saan keskiviikkona neuvolasta kela-todistuksen. Äitiysloman oon suunnitellut aloittavani 1.11. Eli 13vk töitä enää. Töiden jälkeen on alaselkä vihootellut ja lonkassa myös tuntunut kipua, sekä vilkkaina työpäivinä on välillä supistellut inhottavasti. likka 20+5
 
@-Amanda- ihanan lahjan oot appivanhemmilta saanut!

@mimmi92 kyllä ne raskauskilot varmasti synnytyksen ja imetyksen myötä katoaa. On niin yksilöllistä paljonko niitä kiloja kertyy... uskon silti, että tuntuu kurjalle, tsemppiä! Aloititkos sää mammaloman varhennettuna, kun noin ajoissa jäät? Hatara muistikuva, että oisin niin lukenut joskus aiemmin...

@Lumi87 onpa ihana masu!

Täällä rakenneultra takana! Kaikki oli niinkuin olla pitää, eli kaikki kunnossa. Sirorakenteinen, viikkoja vastaava rakkauspakkaus siellä majailee. Saatiin tyttölupaus! :love: Painoarvio 333g. Istukka on etuseinässä ja raivotarjonnassa ainakin tällähetkellä majaili. Tarkasti ultraaja selosti koko ajan, meni noin 40min ja pari kuvaa saatiin mukaan. On niin onnellinen olo ja hymy herkässä, kun ajattelee, että meille tulee toinen prinsessa! :love:

Nanna 20+4
 
@likka90 tsempit kipujen ja supistusten kanssa, ei enää pitkä aika ultraan :)

@Nanna-87 onnittelut tyttölupauksesta :love:
Etkös säkin tuntenut jo tosi aikaisin liikkeet? Jännä kun ei tuo edessä oleva istukka kuitenkaan välttämättä vaikuta liikkeisiin niin paljon, mitä itse lukenut asiasta :)

Joo ja varhennettuna aloitan loman niin pääsee pois kotihoidontuelta, lapset kuitenkin sitten äitiysloman päätyttyä jatkavat kotihoidossa niin parempi talouden kannalta mahdollisimman aikaisin aloittaa :rolleyes:
 
@mimmi92 Joo viikolla 14+0 tuntui ekan kerran liikkeet jo. Oon ihmetellytkin, kun esikoisen neuvolakortista katoin, että eka kerran oon sanonu neuvolakäynnillä 19+1, että liikkeitä tuntuu ja muistan, kun sanoin tuolloin, että ihan hentoja kuplintoja ovat. Silloinkin oli istukka etuseinässä. Nyt noilla viikoilla tuntui jo ihan selviä potkuja. Jännää miten voi olla noin erilaiset liikkeet. Ja tosiaan kuvittelin nyt, että istukka ois takaseinässä, mutta nähtävästi se ei sitten kaikilla ainakaan niin paljon liikkeitä vaimenna, vaikka etuseinässä onkin. :)

Jotenkin noin muistelinkin tuon sun mammaloman aloituksen taustaksi, piti vaan varmistaa. :D
 
Onnea tyttölupauksesta @Nanna-87 !

Vähiin käy työhommat @mimmi92 :lla, jännää! Mulla on vielä neljä kuukautta töitä, ajattelin jäädä äitiyslomalle vasta ihan marraskuun lopulla.

Mä olen saanut vaivakseni nyt ummetuksen, vatsa toimii kyllä vielä päivittäin mutta vaan juuri ja juuri. Täytyy varmaan ottaa Levolac tms. käyttöön, kun päivittäiset luumut ei tunnu enää riittävän.

Ja pakko avautua taas Postin toiminnasta, miten voi olla niin hankalaa saada yhtä pakettia toimitettua? Tilasin H&M:ltä parit äitiyshousut 20.7., ja niiden toimitusajaksi luvattiin 4 - 6 päivää, eli olisi pitänyt olla toimitettuna viime perjantaihin mennessä. Lähetysseuranta osaa kuitenkin kertoa, että mun pakettia on yritetty kaksi kertaa toimittaa mun valitsemaan pakettiautomaattiin (27.7. ja eilen), ja toimitusyritysten kohdalla lukee että "Jakelu automaattiin ei onnistu, 2. jakeluyritys myöhemmin. Odota vielä.".

Nyt paketin tilana lukee että "Lähetys on kuljetuksessa. Lähetyksen toimitus on viivästynyt, lähetys toimitetaan 1-2 työpäivän sisällä." Siis mmitä? Luin netistä, että kahden epäonnistuneen pakettiautomaattitoimitusyrityksen jälkeen se paketti viedään vaan Postin toimipisteeseen mistä sen saa hakea, mutta ota tuosta nyt selvää että missä se tällä hetkellä kulkee. En sitten tiedä onko toi pakettiautomaatti niin täynnä ettei mun pakettia saada sinne mahtumaan, mutta tuntuu kummalliselta. Kyseessä on kuitenkin Stockmannin automaatti, missä luulisin ihmisten käyvän ihan aktiivisesti hakemassa pakettejaan. Ärsyttää kun ei oo housuja mitä käyttää :devil:

Muuten ei oo mitään ihmeitä, vatsa ei oo kasvanut ja olo on ihan ok. Lauantaina käytiin miehen kanssa 13 kilometrin mittaisella, 2.5 tunnin kestoisella lenkillä ja sunnuntaina olikin sitten kyllä veto ihan pois.
 
Viimeksi muokattu:
@Shara mähän en siis tällä hetkellä ole töissä, vaan hoitovapaalla, niin ei oikein mikään muutu :)
Toivottavasti ummetus helpottaa. Ikävä vaiva, oletan että taas myöhemmillä viikoilla alkaa täälläkin vaivata.
Mullakaan ei maha ole vieläkään oikein kasvanut, mutta nyt kyllä alkaa tuntua siltä, että ei enää montaa viikkoa niin pullahtaa esiin, sen verran kovan tuntuinen on :)

Mä en ole koskaan käyttänyt noita pakettiautomaatteja, kun tosi vähän tilaan netistä mitään. Kaikki tullut aina johonkin kauppaan tai postiin noudettavaksi. On kyllä vähän omituinen juttu kun seilaa?

Mimmi 21+3

Tässä muuten taas uudelle kuukaudelle ketju
https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-elokuussa.2492739/
 

Yhteistyössä