Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *elokuussa*

Lista joulukuun odottajista

LA/nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

13.11

Iltatähti17/27/ 3./TAYS

30.11
noora.I/25/1.

2.12
mhv/ 38/3.
MomToBeM/25/2.
Neljästoive/33/4.

3.12
hömppää/32/6.
khissu/24/3.
Henzqu/34/1.?
nellinu/29/3.

4.12
UusiElämä16/39/1.
Hilma85/31/1./poikalupaus
saheanpa/?/1.

5.12
Lilliani/30/3
suvi88/?/1.
siltsuli/25/1.

7.12
Nyytti88/28/4.
Ruusunen5/?/1.
ekkuvekuli/38/8.
Henriette/30/3./TAYS/poikalupaus

9.12
mimmi92/25/3./HYS/tyttölupaus

10.12
liila~
ovivia/26/2.

11.12
ritsalaari/?/1./poikalupaus

12.12.
Susu90/27/1./tyttölupaus
Neilikkaaa/21/1.
Kaneli/32/6.

13.12
Surusilmät/28/3./poikalupaus
Taaartsan/35/1.
jessica03/35/4.
likka90/26/1.
Martuulia/31/1.

14.12
mmauks/25/2
vilmaedith/25/2.
Nanna-87/30/2./K-SKS/tyttölupaus

15.12
krafla/25/2.
Poppy Honey/33/1.
hipsu79/38?/6.
Sininenkukka/25/2.

16.12
Sunmer/34/2.

18.12
Snowmamma82/35/4.
julle22/26/2.
aprikoosinkukka/25/1./tyttölupaus

19.12
vihersmoothie/34/1.
Rössypottu/35/4.
Jansu91/26.1.

20.12
Tiha/27/2.
-Amanda-/23/1./SATKS/tyttölupaus

21.12
Clavel/28/2.
Heiddi/26/2.

23.12
tanttumaaria/29/2.

24.12
milip/30/3.

25.12
KittyKat/36/2.
Annikki91/26/3.
maijjup/33/4.

26.12
tk87/30/3.
Lumikko84/32/1.
noorajohanna/29/2.

27.12
*Elba*/31/2.

28.12
suski90/26/5.

29.12
Emmerdale 2015/33/2.
Shara/27/1./tyttölupaus
Pinja-maria/26/1.

31.12
Vilmu/22/1.
annaar/?/2.
Lumi87/30/2./poikalupaus

1.1
Nems/21/2.

Yhteensä 64 odottajaa

Edelliset keskustelut;
https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017.2488887/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-toukokuu.2490232/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-kesaekuussa.2491092/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-heinaekuussa.2491906/
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään ylimääräisessä rakenneultrassa yksityisellä sellaisella lääkärillä, joka on elämäntyönsä aiheen parissa tehnyt. Olipa tosi pätevä ja ihana tohtori! Ja mikä tärkeintä, kaikki niin kuin pitää ja pieni poika siellä mahassa asustaa, ei jäänyt arvailujen varaan. <3 laskettu ultran mukaan 30.12 mut 31.12 se virallinen.

Tutki aivan mielettömän tarkkaan kaiken mahdollisen, että jäi tosi rauhallinen ja tyyni olo. Ei voisi kuulemma paremmin olla asiat. Toki mennään parin viikon päästä kunnallisellekin mutta tää oli tällänen ylimääräinen ultra, mutta sitäkin parempi ja tarkempi. Selitti jostain silmän lihaksista ja ettei ole kampurajalkaa eikä huulihalkiota ja sydän kuulemma erityisen hieno viikkoihin nähden ja kaikki elimet normaalit. Ja poika! On tässä ihmettelemistä esikoistytön jälkeen. Kuinka onnellinen voi ihminen olla. <3 sain miehelle näytettäväksi kuvan pippelistä. :D

@Nanna-87 onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :love:

@mimmi92 mulle voi päivittää poikalupauksen. :love: Varmasti maha pian pullahtaa kun viikot niin pitkällä jo, mutta pääasia että pieni kasvaa hienosti sun mahassa! Ja hui että nyt jo pitää pian töihin ilmoittaa, kauheen nopeesti aika kuluu.

@likka90 tsemppiä ultran odotteluun ja supistuksiin ym vaivoihin, kurjaa että on vaivoja.

Täällä tosi selkeitä potkuja ja liikkeitä, ihmettelen miten esikoisen kanssa tässä vaiheessa just pientä kuplintaa, liikkuko vauva eri tavalla vai miksikä noita potkuja luuli? :D Molemmissa raskauksissa istukka takana.

Elokuu jo, ihanaa. Muutama kuukausi töitä ja pari lomaviikkoa välissä, marraskuun lopulla aloitan äitiysloman. Ihanaa aikaa. :love:

Lumi 18+2
 
Onnittelut @Lumi87 poikalupauksesta :love:

Täällä myös kunnon potkuja tuntuu käteen ja näkyy vatsan läpi liikettä, esikoinenkin ihan ihmeissään tunnustelee ja kyselee paljon vauvoihin/synnytykseen liittyviä kysymyksiä, vaikea vaan 3,5vuotiaalle ihan kaikkea selittää :ROFLMAO:
Ihmetyttää nuo tarinat yllätys synnytyksistä, että miten voi jäädä huomaamatta, jos puolivälissä jo tämmöistä liikehdintää vatsassa(n)

Tosiaan n. 4kk ja saattaa olla jo pikkuinen sylissä, jos yhtä ajoissa tulee kuin nuo aiemmat, täytyykin pikkuhiljaa alkaa tuota tyttöä vähän vieroittamaan minusta, kun oli järkyttävän kiukkuinen ja sylin kipeä kun kävin yksin parin tunnin kävelylenkilllä aamulla..
Jotain pieniä hankintojakin voisi alkaa pikkuhiljaa tekemään, tosin näillä näkymin ei tarvitse kuin pieniä vaippoja, tutti, korvikepurkki ja lansinoh rasva kun kaikki muu taitaa löytyä jo :) nuokin kyllä saa hommattua vaikka synnäriltä kotiutuessa lähikaupasta, joten ehkä en vielä montaa ajatusta uhraa asialle
 
@Lumi87 onnittelut poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista!

@mimmi92 täälläkin potkut tuntuu jo ihan käteen asti. Ja aivan samaa oon miettinyt noista yllätys synnytyksistä! Miten voi olla mahdollista, että ei huomaa niitä potkuja ja loppuvaiheessa koko mahan nostavaa liikettä, voiko jollain olla niin vähän liikkuva vauva vai mitä ihmettä! :ROFLMAO:

Meilläkään ei mitään erityistä hankittavaa nyt tule, kun esikoisen jäljiltä kaikki mahdollinen tallella. Seisomalaudan voisi ehkä vaunuihin esikolle hankkia, niin pääsee kävelylle. Ja sit juuri vaippoja jne. pientä. :) Vaikka olihan mun eilen rakenneultran jälkeen käytävä ostamassa alesta yksi pikkuruinen body. :whistle:

Mulla oli aamulla sokerirasitus ja siinä välissä neuvola. Rasituksesta selvisin kunnialla, vaikka se juoma (sitruunan makuinen, ällöttävän makea tiskivesi) oli oikeesti aika järkyttävän makuista! Toivottavasti tuloksetkin ois kunnossa... Ensimmäinen odotustunti meni joutuin, kun oli neuvola. Siellä kaikki ok. Hb oli tippunut 147->120. Paino oli nyt noussut viimekäynniltä 2kg, aiemmin onkin aina ollu tippunut... jotenkin arvasin, kun maha on oikeesti pompannut niin esiin. Sf mitta 19cm. Esikoisesta oli 19+1 16cm, niin kyllä tää masu on nyt selkeesti isompi, vaikka ultrassa vaavi sirorakenteinen onkin. :)

Nanna 20+5
 
Heippa myös täältä pitkästä aikaa!

Ihania ultrakuulumisia. Kuulostaa tosi hyvältä lääkäriltä @Lumi87 :) Meillä rakenneultra ylihuomenna ja jännittää. Mulla oli aluksi poikaolo, mutta se katosi ja sen jälkeen ei ole oikein ollu oloa suuntaan tai toiseen.

Potkuja on tuntunut viime viikosta lähtien, mutta niitä tuntee vielä aika harvakseltaan. Mieskin kerkesi muutaman tuntemaan, mikä oli kiva juttu.

Hankinnat on meillä vielä lähes kaikki tekemättä, mutta tarkoitus sitten pikkuhiljaa alkaa tekemään isompia ostoksia ultran jälkeen. Vaunut ja kaukalo on ainakin jo katottuna, mutta vielä kaupassa. Tekis mieli ostaa tai pyytää sukulaista tekemään (ite en osaa) sellanen vauvapesä/babynest. Onko niistä kokemuksia ja ootteko kokenut hyödylliseksi? :)

Ainiin, mun ikä on 25 kun puuttui vielä listalta.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@Nanna-87 seisomalauta on ainakin meillä ollut todella hyödyllinen, nopeutui kummasti liikkuminen sen jälkeen (y)

Pieniä bodyja tekisi mieli hankkia muutamia uusia, täytyy yrittää metsästää käännettävillä hihoilla kun ei meillä ole tumput käsissä noilla pysynyt, joten vinkkejä otetaan vastaan jos joku jossain kaupassa sattunut huomaamaan?

@Surusilmät ja @aprikoosinkukka tsempit ultrien odotteluun :barefoot:

Mulla ei kokemusta noista vauvapesistä. Ihanan näköisiä kyllä ovat :love: meillä lapset nukkunut alusta saakka perhepedissä tai pinnasängyssä sivuvaunussa. n. 5-6kk iässä siirtyneet omaan huoneeseen nukkumaan

Äh ja siitä tulikin mieleen, että nukkumisjärjestelyjä täytyisi miettiä vähän etukäteen. Tyttö 1v3kk nukkuu vielä pinnasängyssä ja sehän täytyisi sitten saada uudelle tulokkaalle käyttöön. Esikoinen siirrettiin tässä iässä junnu sänkyyn hyvällä menestyksellä, mutta sen verran jääräpäinen on tyttö että eihän se siellä tulisi pysymään, vaikka kuinka yrittäisi. Toista pinnasänkyä en kyllä ala myöskään hankkimaan.. Ehkä saa sitten alkuun ihan suosiolla nukkua vieressä, tai sitten vuokraan vaavi sängyn. Myös pidempi aikaista (kerrossänky?) ratkaisua täytyisi miettiä, kun meillä 2mh alakerrassa ja 2mh ylhäällä, jossa nyt nukutaan kaikki. Ja tarkoitus olisi samassa kerroksessa nukkua niin kauan kun lapset pieniä.
Myöskään auton turvaistuin asiassa en ole edennyt ollenkaan. En vaan osaa päättää kummalle hommataan uusi (ja mikä!) istuin. Monissa istuimissa tuo painoraja on alkaen (kuten esikoisen tämän hetkisessä) 9kg ja tytöllä tällä menolla se täynnä vasta ehkä vuoden päästä. Kaukalossa matkustaa edelleen ja hyvin mahtuu vielä jonkun aikaa, mutta sekin täytyisi saada sitten käyttöön. Vähän tälläistä ääneen pohdintaa :ROFLMAO:
 
@mimmi92 Mä oon kans katellut vuokrattavaa vaavisänkyä ekoiksi kuukausiksi ja vaikuttaa muiden kokemusten perusteella tosi hyvältä! Toki myös pinnasänky hankitaan, mutta tollanen pienempi liikuteltava sänky ois varmasti alkuun hyvä. Välttämättä sitä vauvapesää ei sitten erikseen tarvis vaavisängyn lisäksi, mutta taidetaan silti hommata :)
 
@aprikoosinkukka mulla ei ole kokemusta nuista vauvapesistä. Meillä esikko nukkui alkuun äippäpakkauksen laatikkoon tehdyssä pedissä tai vaunukopassa. Sitten meidän sängyssä mun vieressä (jatkuva tissillä olemisen tarve) ja sitten pinniksessä. Tälläkin kertaa ensisängyn virkaa toimittaa pinnikseen nostettu äippälaatikko. :)

@mimmi92 eipä oo muuten tullut vastaan nuita bodyja kääntöhihoilla! Täytyykin pitää silmät auki, niitä voisi jonkun hankkia, muistaakseni meillä ei niitä ollutkaan kuin pari, mutta on kyllä kätevät, niin ei pieni raavi itseään. (y)
 
@mimmi92 samaa mäkin olen ihmetellyt, että miten kukaan voi olla huomaamatta vauvaa vatsassaan! Ja en kyllä muista nähneeni kääntöhihoja bodeissa, täytyy pitää silmät auki.

@Surusilmät tsemppiä ultran odotteluun, ei enää pitkä aika!

@aprikoosinkukka mullakaan ei ole vauvanpesästä kokemusta. Meilläkin esikoinen nukkui vastasyntyneenä @Nanna-87 :n tapaan äippäpakkauksen laatikossa ja paljon vieressä, muutaman kuukauden ikäisestä omassa sängyssä. Nyt varmaan pidän paljon vieressä alkuun niin on yösyötöt helpompia. Sellaista vauvan riippumattoa kyllä vähän haaveilen tai jotain heiluvaa kehtoa, mutta voi olla että jää hankkimatta.

@Nanna-87 toivottavasti sokerirasituksessa kaikki arvot kunnossa! Ja voi että mä odotan sf-mittausta mut neuvola vasta rv 23 seuraavan kerran. Mutta tänään ultrassa vaikutti kohtu nousseen jo kovasti, tai on ainakin jonkin verran navan yläpuolella.

Meillä on kaikki hankinnat tekemättä, mitään ei oo jäljellä. Tai kyllä mä tänään ostin ultran jälkeen ekan vauvan vaatteen. :love:
 
Täälläkään ei oo mitään hankintoja tehty, taino en varmaan pääsekkään mitään tekemään :ROFLMAO: Kaikki tosiaan löytyy jo.
Sitterin kerkesin myymään, koska en pitänyt sen väristä joten babybjornin balance ois jälleen ostoslistalla, käytettynä kunhan sopiva väri tulee kohdalle. :) Kaikki ei sitteriä tartte, mutta meillä tuo kapine on ollut tosi hyödyllinen joka muksulla joten kokeillaan nyt tämänkin kanssa (y)

Seisomalauta Koska vaunoja en aijo vaihtaa tupliin, ostan näihin Brion kärryihin seisomalaudan, koska tyttö on tosiaan sen ikäinen ettei jaksa varmaan 6-8km edestakaisin parivuotiaana kävellä. Talvisin ei onneksi hirveästi tule liikuttua tuolla kylänpuolella, kuin pakollisia reissuja, oma piha on onneksi iso ja tekemistä riittää niin ulkoilu onnistuu siellä. Puistoihin nyt ei talvisin pääsekkään.. Heti kun lumet sulaa niin pyörällähän me lähtään liikenteeseen, pyöräperäkärryn aattelin hommata jossa menee sitten nuorimmainen ja keskimmäinen. :)

Rakenneultra Meillä on miehen kanssa molemmilla poikaolo, saa nähä menikö metsään arvailut :ROFLMAO::ROFLMAO:

Nukkumajärjestelyt Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen ja sänkyyn 2kk iässä, oli niin levoton nukkuja sekä tuhisija että heräsin joka pihaukseen. Omat unethan siinä kärsi. Tällä ratkaisulla heräilin sitten vain kun poitsulla oli oikeasti nälkä. Tyttö nukkui olosuhteiden pakosta meidän huoneessa 8kk ikään.Oltaisiin siirretty omaan huoneeseen jo aikaisemmin mutta tilanpuutteen vuoksi ei ollut mahdollista. Nyt on isompi kämppä ja molemmilla omat huoneet. Vauvahan muuttaa tytön kanssa samaan huoneeseen jossain vaiheessa, alkuun pinnasänky on tietysti meidän huoneessa, itse en uskalla vauvaa vieressä nukuttaa, sillä olen todella levoton nukkuja ja pyörin ja kierin pitkin yötä, pelkään että kierähdän vauvan päälle nukkuessani. Sellainen babynest tosin voisi auttaa :) Mutta hyvin nukkuu vaavi siinä vieressä pinnasängyssäkin.

Vauvanliikkeet Täällä myllää ja potkii jo kunnolla, päälle viikon verran on liikkeet kyllä tuntunu jo mojovasti. Perhekin näkee jo päällepäin kun vaavi myllää menemään. :love:

Tänään taitaa vaihtua viikotkin 21+0 :eek:
 
Sitteri (emma) on meillä ollut alkuun melko turha kapistus kun eivät ole siinä viihtyneet, vaikka pystynyt keinuttamaan ja selkänojaa säätämään moneen eri asentoon. Soseita aloitellessa (n. 4kk iässä) taas ollut hyvinkin hyödyllinen, kun ei vielä voi syöttötuoliin istuttaa ja sylissä itselle jotenkin hankalaa (ja sotkuista!) puuhaa :) myös oman suihkussa käymisen ajan on lapset siinä vauvoina mukana ollut, tykkäsi tai ei..

Turvotus iski yhtäkkiä nyt tännekkin. Sormukset sain rasvan avulla irti, enkä kyllä uskalla enää laittaa, sen verran tiukassa oli.

Mimmi 21+4
 
Palailtiin tänään mökiltä ja ihana rentoutumisloma takana. Saunottiin, uitiin ja grillailtiin. Oli ihana olla ihan kahdestaan (jollei papusta lasketa) ja vaan olla. Makoiltiin laiturin nokassa ja käytiin soutelemassa keskellä yötä, se oli kyllä jännää.

Huomenna rakenneultra (jännittää.)

Ja perjantaina onkin edessä töihin paluu, vielä kevyesti iltavuorolla.
Ja reippaasti kasvaneella masulla, on siinä kokoeroa ennen lomaa olleeseen masuun. Oli pakko töihin ilmoittaa, että tarvitsen isommat työvaatteet, ei mitään mahdollisuutta enää mahtua vanhoihin työvaatteisiin.

Turvotus mä pohdin vähän just noita sormuksia. Vielä ne liikkuu suhteellisen hyvin, mutta pelkään just tota, että ne ei irtoakaan.
Mutta vielä otan sen riskin, että pidän, ainakin siihen asti, että ne vaikuttaa niin tiukalta, ettei kannata laittaa sormeen.

Vauvanliikkeet bebe möyrii nyt ihan kunnolla ja mieskin tunsi ensimmäiset liikkeet masun päältä, oli niin innoissaan.

Vaikka tää meidän ensimmäinen vauva, niin ollaan mietitty nukkumisjärjestelyitä jo.
Ja ollaan päädytty siihen, että katsotaan vauvan synnyttyä, että miten lähtee menemään.
Todennäköisesti vauva tulee nukkumaan omassa sängyssä (kehdossa tai pinnasängyssä) alusta alkaen, koska mä oon sen verran levoton nukkuja.

Mä oon kans yrittäny kaupoista etsiä noita kääntöhiha bodeja, mutta ei oo tullu vastaan. Netistä löysin kyllä ja tilasinkin jo muutaman

Hankintoja tehdään varmaan tässä pikkuhiljaa, meillä kun ei valmiina mitään ole, niin tulee hankittua aikalailla paljon tavaraa.

Ja tänään ollaan puolivälissä! ❤

Amanda 20+0
 
Taas pitkästä aikaa!
Tänään saatiin nähdä ultrassa ihanan poikamme pippeleineen! Ei ollut kyllä epäilystä. Kuvissa hän näytti aivan samalta kuin esikoispoika ultrakuvissa. :love::love:
Ekan ultran nukuin pommiin! :notworthy:

Meillä nukkumajärjestelyt tuottaa hankaluuksia. Asutaan rakennusajan pienessä kämpässä, kaikki samassa huoneessa. Suvun kehto olisi olemassa ja sitä aiotaan käyttääkin, mutta sen jälkeen huoneessa ei mahdu kävelemään.. lasten pikkusängyt saisi kerrossängyksi, mutta nuorempi on vielä pinniksessä enkä tiedä uskaltaako nelivuotiasta yläsänkyyn!? (n)

Samoin vaatekaappitilaa ei ole. Eikä tilaa hoitopöydälle, jollaista ollaan aiemmin käytetty. :unsure: Meillä on lapset nukkuneet läpi yöt 5-6 kk ikäisenä ja siirtyneet pinnikseen eri huoneeseen. Saa nähdä millaisia yöt nyt tulevat olemaan. Hieman liian pienen kämpän valittiin, mutta ehkä tästä selvitään.

Ihana mennä kaivelemaan poikien pieniä vaatteita, en malta odottaa!!! :)

Henriette 21+6
 
Meillä on muuten babybjörnin liituraitainen sitteri. Se on ollut kyllä mahtava etenkin syöttöpuuhissa ja esim ruokaa laittaessa. Luulen että nyt pidän kuitenkin vauvaa mieluummin liinassa niin ei tarvitse vahtia isommilta. Tuon syöttämisen takia en ehkä raaski vielä myydä eteenpäin.

Muutenkin tavaraa ei ole nyt mahdollista kovin ostaa rajallisen tilan vuoksi eli on pärjättävä kaikella edellisten tavaroilla. En kyllä taida malttaa olla ostamatta muutamaa uutta vaatetta (meidän lapsilla on ihan liikaa vaatteita! Eivät ikinä ehdi käyttää kaikkea). :D

Henriette
 
Ihanaa kun nyt lähiaikoina alkaa ultrauutisia tulemaan urakalla!

@-Amanda- miltä sivulta löysit/tilasit bodeja? Mäkin haluun! Huomista ultraa jännäillään.

Onnittelut @Henriette poikalupauksesta! Mä jo mietinkin, että onkohan kaikki hyvin kun muistin tuon aiemman ultra ajan :D

Se oli kyllä pojan kohdalla mukava, kun itsekkin erotti kuvasta kumpi on, tytöstä (ja tästä) ei kyllä mitään selkoa itse ottanut :ROFLMAO:

Omaa esikoista en uskaltaisi laittaa vielä kerrossänkyyn ylös, sen verran kovasti sängyn laita ja seinät kolisee kun pyörii unissaan. Muutaman kerran nykyisestäkin sängystä pudonnut unissaan. Mutta jos teillä rauhallinen nukkuja niin miksipäs ei? Mä myös ajattelin sen kerrossängyn hommata, kun joku täytyy kuitenkin tilalle ostaa, mutta yläpeti saa olla tulevan kuopuksen pinnasänky ajan tyhjänä/varasänkynä. Myös jonkun portti viritelmänhän voisi sen kulkuaukon kohdalle tehdä?

Millon teillä muuten pitäisi rakennusprojekti suunnilleen olla ohi?

Hoitopöydästä olen aina haaveillut, mutta eipä ole joko mahtunut, tai sitten muuten vaan jäänyt hommaamatta. Tähänkään asuntoon ei mene mihinkään järkevästi, kun haluan että olisi lavuaari lähellä. Khh tasolle tulee sama ikean hoitoalusta mikä noilla vanhemmilla ollut käytössä.

Meillä esikoinen alkoi nukkumaan kellon ympäri n. 2kk iässä, toinen n.1v, eikä kyllä vieläkään ihan joka yö heräämättä nuku :sleep:Vähän hirvittää tuleva, mutta eiköhän siitä jotenkin järjissään selviä..
 
@mimmi92 meidän rakennusprojekti on vähän hitaammanpuoleinen. Mies on aina haaveillut tietynlaisesta hirsitalosta ja niitä tekevillä firmoilla on jonotusaika.. eli ehkä ens kesänä päästäis vasta aloittamaan. Nyt tehdään metsä- ja maatöitä yms. valmiiksi. Eli ei ole kyllä tietoa aikataulusta. :)

Poika on kyllä rauhallinen nukkuja, mutta kömpii usein viereen yöllä. Tyttö taas on levoton nukkuja eikä tykkää nukkua vieressä, mutta tippuisi varmaan alasängystäkin.. :unsure: ehkä pidetään nukkumiset näin vauvan ensimmäiset kuukaudet ja mietitään sitten keväällä uudelleen. Onhan lapset silloin isompia.

Tänään oli sitten neuvola heti peräkkäisenä päivänä. Sf-mitta oli 23!! o_O Ei siis ollut omaa kuvitelmaa, että on jo iso.. paino noussut 3 kg alusta. Olo on kyllä vähän kuin olisi seitsemännellä kuulla raskaana :ROFLMAO:

Hg 131 ja paine 103/64. Paljon huimausta verenpaineesta ja hemoglobiinin laskusta..mutta ainakin hyvät arvot.

Henriette 22+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Meillä myös vähän hankaluuksia keksiä ratkaisua hoitopöydäksi. Haluaisin sen vessaan vesipisteen lähelle, mutta sinne ei kunnon pöytä mahdu. Täytyy todennäköisesti kokeilla viritellä pesukoneen päälle jotakin. Kone ei vaan ole hirveän syvä, mutta ilmeisesti joitakin tasoja olemassa, jotka saa koneen päälle. Säilytystilaa tarvis kuitenkin silti..

Tsemppiä @-Amanda- ultraan :) Me käytiin aamulla kattomassa pientä ja kaikki näytti suureksi helpotukseksi olevan kunnossa. Pientä tyttöä veikkailtiin :love: Tyttölupauksen saa päivittää myös listaan. Kovasti tekee mieli miettiä nyt nimiä. Pojalle meillä olis ollut nimi jo päätettynä, tytöllekin on vaihtoehtoja ennestään pohdittu kyllä. Mutta eipä tässä vielä kiire sen suhteen ole.
 
@Henriette toivottavasti valmistuu sitten kun aloittamaan pääsee pian :)
Ja totta onhan nuo keväämmällä jo isompia ja nopeasti kasvavat muutenkin

Ompas kyllä mahalla kokoa, toivottavasti huimaus helpottaa :)

Onnea @aprikoosinkukka tyttölupauksesta :love:
Meillä on ollut pehmeä siirrettävä alusta suoraan pesukoneen päällä ja pyykkikaapissa vaipat yms. Hyvin on mahtunut pesukoneen päällä ekat 6kk vaipat vaihtamaan kun pienikokoisia olleet, sen jälkeen siirrytty vaihtamaan vähän milloin missäkin kun eivät paikallaan ole pysynyt ja lattia usein turvallisin :D

Tänne ei mitään ihmeellistä, ensi viikon ke neuvola ja tapaan uuden terveydenhoitajan. Toivottavasti tullaan yhtä hyvin toimeen kuin edellisen kanssa. Esikoisen aikaisen kanssa ei oikein juttu luistanut. Mielenkiinnolla odotan millainen sf mitta tänne tulee, jossain navan korkeudella reuna tuntuu

Mimmi 21+5
 
Täällä ei oo onneksi turvotusta vielä ilmennyt. Esikoisen odotuksessakaan ei ollut, sormukset sai olla sormessa loppuun asti.

@-Amanda- kuulostaapa mukavalta mökkilomalta. Ja onnittelut puolivälistä! :)

Onnittelut poikalupauksesta @Henriette ja tsemppiä pienissä tiloissa asumiseen. Mekin vietettiin esikon ensimmäiset pari vuotta pienessä kämpässä, nyt nautitaan, kun on tilaa asua ja olla! (y)

@mimmi92 nuita kääntöhiha bodyja näytti olevan netissä ainakin baby stylessa, kun pikaseen eilen googletin.

Hoitopöytä meillä oli esikolla, koska pienessä asunnossa ei ollut mitään järkevää laskutilaa mihin ois hoitoalustan saanut. Nyt uudessa talossa ajattelen hoitopöydän olevan taas turha, koska hoitoalusta mahtuu niin hyvin kodinhoitohuoneen pitkälle tasolle ja vaipat yms. khh kaappiin. :)

Onnea tyttölupauksesta @aprikoosinkukka! Minäkin oon yrittänyt miettiä jo nimeä tulevalle typylle, mutta ei vielä oo oikeen sitä oikeaa löytynyt. Onneksi tässä on vielä aikaa. :)

Miksi musta tuntuu, että teillä monilla on neuvola tosi harvoin? Kun mulla on tasaisesti neljän viikon välein. Onko näissäkin niin eri käytäntöjä eri paikkakunnilla? (n) Seuraavaksi mulla ois loppukuusta neuvola ja lääkäri ja saan sen kela todistuksen. Pääsee sit sen äippäpakkauksen tilaamaan! Sitä on ootettu! :love:

Nanna 21+0
 
@Nanna-87 kiitti vinkistä, täytyykin vilkaista :)

Ainakin osassa HUS alueella on kuntien nettisivuilla luettelo tulevista neuvola/lääkäri käynneistä ja millä rv ne on ja mitä siellä tehdään. Lisäksi niissä lukee koskeeko kaikkia odottajia, vai vain esikoista/uudelleen synnyttäjää. Uudelleen synnyttäjällä taisi olla 1-2 käyntiä vähemmän lopussa. Mulla mennyt ainakin ajat suunnilleen sen luettelon mukaan :)
Mulla edellinen Th neuvola rv 13+ ja nyt seuraava 22+, mutta välissä ollut pelkkä lääkäri ja ru, eli myös n. 4vko välein terveydenhuollon kanssa tekemisissä :)
 
@mimmi92 mä tilasin tälläisestä kuin Babystyle.
Joka on siis sama kuin minkä @Nanna-87 laittoikin.

Rakenneultrassa käyty ja pienellä kaikki hyvin.
Siro mutta viikkoja vastaava bebe.
Ja saatiin hyvin vahva tyttölupaus.

@aprikoosinkukka Onnea tyttölupauksesta. :)
@Henriette Onnea poikalupauksesta. :)

Mä oon miettiny tota hoitopöytää ja sen hankkimista.
Kun khh ois hyvä vaihtaa, kun mahtuis alusta ja siinä on ihan vieressä pesupaikka ja vaipat sais hyvin kans siihen ihan käden ulottuville.
No täytyy tätäkin katsoa vielä.

Nyt syömään.

Amanda 20+1
 
Meillä oli hoitopöytä esikoisella, mutta en kokenut kovin tarpeelliseksi eikä nyt hankita. Asutaan kolmiossa, jossa varmaan vielä ainakin pari vuotta asutaan joten tilaakaan ei juuri ole niin mitä vähemmän huonekaluja sen parempi.

Mulla oli lääkärineuvola rv 13+, nyt rakenneuä rv 20+ eli 7 vko:n tauko välissä, rv 22+ sitten kela-neuvola. :) toki kävin tässä välissä ylimääräisessä ultrassa niin oli joku kontakti.

Ihanaa kun uä-kuulumisia ropisee tätä tahtia. :love:

Onnea @-Amanda- ja @aprikoosinkukka tyttölupauksista ja @Henriette poikalupauksesta. <3

Meillähän olis tytölle ollut nimiä vaikka kymmenen, mutta pojalle ei ole ainuttakaan hyvältä kuulostavaavaihtoehtoa. Onneksi on aikaa miettiä. :)

@Henriette mullakin matala hb ja verenpaine ja huimaa tosi herkästi. Ed raskaudessa suositeltiin salmiakkia tuohon mutta nythän se on kielletty.

Turvotusta ei ole vielä ollut, mutta esikoisen raskaudessa ihan vikoilla viikoilla alkoi jalat turvota tosi kivuliaasti, saa nähdä käykö nyt samalla tavalla. Luottavaisin mielin olen kun selkäkipujakaan ei nyt ole ollut, että turvotuksen suhteenkin voi mennä eri tavalla.
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja samat sinne @-Amanda- :)

@mimmi92 Joo varmaankin myös meille riittää hoitoalusta pesukoneen päällä ja myöhemmin voi siirtyä vaihtamaan milloin missäkin. Täytyy vähän yrittää hillitä itseään näiden ostosten kanssa, kun niin mielellään hankkis vaikka ja mitä :D Kirppareilta oon vaatteita roudannut kyllä aika surutta, voiskin huomenna käydä kattomassa, jos sieltä löytyisi jotain kivaa tyttömäisempää neutraalien vaatteiden lisäksi.

Mulla on ollut neuvola kaks kertaa, neuvolalääkäri on kuulemma vasta jokus rv 26 paikkeilla. Kelaneuvola kuitenkin tulossa kuun puolivälissä.
 

Yhteistyössä