**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Muisku78 Mua vaan huolettaa ku kuiten kans keskenmenoa aikanaan tullu koettua ja muutenki sanottu et on aika pienet maholisuudet saaha lapsi siksi hermostun niin helposti ku tulee tämmösiä :ashamed: No toivotaan et kaikki on hyvin ja jos en pääse täsät huolesta eroon soitan neuvolaan ja kysyn et voisko siellä kävästä tarkistaan tilanteen niin helpottas oloa :|
 
Heippis! Lapset unilla ja ruoka uunissa :) ja ennen kaikkee :p kestovaipan kaavat leikattuna!!! hih!! Tekis nii miel jo valita kankaita..mut kai se pitää levätä hetki ku pitää illasta lähtee siin kuuvven aikohin kaupalle siivoomaan,,en jaksa olleskaa jos en oo saanu nukuttuu ees pieniä päikkäreitä. Siin hommassa menee semmoset kolme tuntii. On vaa nii mielenkiintosia sivuja kestovaipoista et niitä vois katella ja lueskella vaikka kui pitki!! :)
Muisku78 Miulla on joka raskaudessa kans tullu nänneihi sellasta! Sitä joskus kysyin ni sanottii et se on sitä ku maitoo kehittyy hiljalleen ja sit se koittaa puskee läpi,mut ku ei viel tuu maitoo ni se jää siihen päähän vaan. Ne voi varovasti rapsuttaa poikkeen. Kiva kuulla et jollain muullakii o näin :) ku oon aatellu iha kummissani et miullako vaa tällee käy.

Nyt jos mie hetken lepäisin,moicca!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki ~
 
Huomenia!

täällä katkonainen yö takana..onneks pääsee kohta päikkäreille..

ja tänään sitten ystävämme supparit saapuivat kyläilemään..
noo jospa tämä tästä..ei oo uutta ei..

ei jaksa nyt kirjotella..

MARMAx4 ja jaz 17+1
 
Hyyppäjäinen Täällä ainakin yksi vajislainen :) Mulla kontrollit labrassa 3krt raskauden aikana jos ei niissä mitään ihmeitä oo... Nyt viimisis rv12 otetuis oli TSH 0.06 ja T4V 19, eli oikein hyvät. TSH oli ennen raskautta alle 0...
Onko sulla ylimääräisiä ultria tai muita ton vajiksen takia? mulla ei ainakaan oo muuta seurantaa kun labrat.

Hirveesti en oo jaksan kirjotella taas, lukemas käyn kyl useemman kerran päiväs :)


Astre ja Eemeli 15+2
 
Hyyppäjäinen Täällä ainakin yksi vajislainen :) Mulla kontrollit labrassa 3krt raskauden aikana jos ei niissä mitään ihmeitä oo... Nyt viimisis rv12 otetuis oli TSH 0.06 ja T4V 19, eli oikein hyvät. TSH oli ennen raskautta alle 0...
Onko sulla ylimääräisiä ultria tai muita ton vajiksen takia? mulla ei ainakaan oo muuta seurantaa kun labrat.
Heip, mulla oli TSH 1,2 mutta se oli 0,02 silloinkun raskauduin, eli annostusta hieman laskettu, mutta ei mun pitäis kovin vajaalla olla. Ei ole muita seurantoja kun labrat, tosin mielelläni haluaisin useammin neuvolaan dobblerin takia :xmas:

Höyhen83. mäki pelkään niin paljon ja ei auta mikään. Miksei voi vaan nauttia ja olla onnellinen.
 
Hei.
Tulin vierailemaaan tuolta tammikuisista. :wave:
Oikeastaan saattaisin kuuluakin paremmin joulukuisiin.. Mulla on laskettuaika 12.1, mutta lapset ovat syntyneet kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Nyt siis neljättä odottelen. Eli jos samalla kaavalla menee, niin joulukuun puolella makoilen sairaalassa käynnistettävänä. No, siihen vielä aikaa ja eihän siitä tiedä koskaan, miten tämä raskaus etenee.

Höyhen83, jos sua kovin vaivaa, niin käy ihmeessä neuvolassa, että kuuntelevat sydänäänet. Mulle ainakin on sanottu, että aina voi käydä kuunteluttamassa jos siltä tuntuu. Tsemppiä sinulle, eiköhän kaikki ole hyvin. :hug:

Kestoista olette jutelleet. Minä kestoilen puolitoistavuotiaan tytön kanssa, ja aion kestoilla sitten pikkuisen kanssakin. Jos vaipat meinaa falskata, kannattaa vaihtaa sisätäyttöihin, ja villahousuihin. Mulla on pul-vaippojen kanssa ollut just tuta falskausta, mut villikset kyllä hoitaa hommansa hyvin. Vain kerran päässyt pissat kunnolla läpi. Ja vaíhtovälinäkin usein kolme tuntia. Yöksi riittää hyvin imuksi esim kolmin-nelin kertainen frotee ja lisäksi hahtuvasta neulottu imu. Hahtuvaimut ovat ehdoton lisä, jos pissaa paljon, tai just yökäyttöön.
Ja pesusta vielä, ei sitä pyykkiä niin kauheasti vaipoista kerry, joka toinen päivä pesen vaipat, ja mukaan mahtuu muutakin pyykkiä. Itse säilytän käytetyt vaipat vesisangossa, johon lorautan etikkaa, eikä hajuhaittoja ole. Vesi tosin täytyy vaihtaa kerran vuorokaudessa. Vaipat haisee vain kun niitä nostelee sangosta koneeseen.
Noniin, eiköhän siinä ollutkin tarinaa hetkeksi. Ihana kun täällä niin moni aikoo kestoilla =)

Teillä on täällä ihania masukuvia, Itselläni myös valtava pallo viikkoihin nähden :whistle:, mutta niin rakas pallo. Eilen nt-ultrassa kävin ja siellä pikkuinen kelli kaikessa rauhassa. On niin ihanaa päästä kurkkaamaan pikkusydänkäpystä :heart:

Mie toivottelen mukavaa loppuiltaa kaikille mammoille masuineen..

-Amalia- ja Muru 12+5
 
Hyyppäjäinen Sanos muuta miksi pittää kiusata ihmislasta tämmösillä ikävillä ajatuksilla :'( Voiski vaan olla et jee kaikki on hyvin mut ku ei vaan osaa :ashamed:

Kiitos vielä kaikille muillekki rohkasusta ehkä tää vaan on taas noita mielikuvituksen kepposia ja kaikki on ihan varmasti hyvin. Jos vielä huomenna tuntuu omituiselle ja ei oo tää ahistus olo hävinny soitan kyllä sinne neuvolaan :)

höyhen ja tonttu 18+3 :heart:
 
Huomattavasti paljon paremmin nukuttu yö takana. =) Suonenvetoja oli "vaan" kaks kertaa, tosin kävin vessassa kaks kertaa eikä teitenkään niiden suonenvetojen yhteydessä. Aamulla totesin et oonkin jo useampana yönä herännyt siihen että on pakko käydä vessassa. Jotenkin pitäis saada sekin ramppaaminen loppumaan.

Yövuorossa oon tän yön ja päivällä oli tarkotus nukkua päikkärit kun kuopus nukku, mut sit rupesin touhuamaan kaikenlaista ja tunnin kuluttua totesin et ei mun enää kannata yrittää levätä kun kuopus kuitenkin kohta herää. Herra päätti sit jostain syystä nukkua oikein maraton unet, 3,5 tuntia.

Masu tavalliset farkut jalassa näytän lähinnä lihavalta, mut ätiysverkkareiden kanssa maha on kunnon pallo, suunnilleen sellanen millanen edellisten kanssa on ollu joskus rv30 paikkeilla.

Täytty teidänkin kanssa jakaa tällanen ilouutinen. Tänään oli kolmas ilta kun pidettiin kuopukselle unikoulua. Jonnekkin yli 1v asti nukahti tosi hyvin yksin itsekseen mut sit tuli lisää hampaita ja maha meni sekasin ja vähän kuumettakin oli ja sillon erehdyttiin miehen kanssa tassuttelemaan poikaa unille ja sen jälkeen tätä vaan jatkettiin. Lontoossa nukuttiin perhepedissä ja sillon poika nukahti ihan hyvin pienen möyrimisen jälkeen. Toissa iltana hermostuin kun ei poika millään meinannut nukahtaa vaikka kuinka yritin tassuttaa tai olla tassuttamatta. kävelin huoneesta ulos ja ilmotin miehelle et nyt alko unikoulu. N. 15 kesti huuto ja eilen ja tänään vaan 3 minuuttia/ilta ja kohta varmaan menee ilman huutoa. Kohta pitäis kuopus siirtää esikon kanssa samaan huoneeseen, kerrossängyn alapetiin ja sillon olis kiva et nukahtaminen onnistuis ilman huutamista.

Fantaihana 18+0 POKS
 
Höyhen, olen samaa mieltä kuin muutkin että kaikki varmasti kunnossa.
Mulla kanssa päiviä/hetkiä että en edes tunne olevani raskaana paitsi tämä pömppä muistuttaa :)
Eli eiköhän kaikilla ole enemmän tai vähemmän raskausoireet/olot parempaan päin ja näinollen varmaan ei aina tunnukaan vanhoja oireita.
Ymmärrän silti hädän, joten yrittäisin sinuna saada pikaisen ajan sydänäänten kuunteluun jolloin saisit mielenrauhan ja voisit nauttia tulevasta pikku rakkaasta :heart:
Iso hali :hug:

neljäs 17+5 :wave:
 
Huomenia kaikille :)

Fantaihanalle onnittelut kuopuksen onnistuneesta unikoulusta! :) toivottavasti sama homma jatkuu eikä iltahuutoihin enää ole tarvetta.
Se taisit olla sinä, joka kyselit afrikan matkaa ihan pienenpienen vauvan kanssa. Itse en edes harkitsisi moista, vaan haluan olla rauhassa kotona ja tutustua lapseen ja ylipäänsä kaikki matkailu olis ihan mahdoton ajatus!
Mutta minä en olekaan sinä, joten sillä ei ole merkitystä, mitä minä tekisin. Sinuna odottaisin ainakin siihen asti, että vauva on syntynyt ja katsoisin sitten, että mikä on tilanne. Jos kaikki sujuu hyvin niin omien tuntemusten mukaan varaisin vasta sitten ne lennot.

Kestoista on juteltu paljon ja itse en ole moisia käyttänyt, enkä tule nytkään käyttämään. Joku kehui, että kestää "jopa" 3h vaihtamatta.... noh, joo. Mä vaihdoin kuopuksella (ja kahdella ekalla aiemmin) vaipan -jos kakkaa ei tullut- joinain päivinä tasan 2 kertaa, aamulla ja illalla. Eli yksi vaippa oli käytössä n. 12h ja kertis kesti sen hienosti ja vauvojen ihot on olleet aina kunnossa (tuo siis ihan pienen pienellä vauvalla) joten en osaa pitää 3h vaihtoväliä minään pitkänä. Itse vaihdan 3h välein vain ja ainoastaan jos on tullut kakka. Nyt kun lapsi on jo isompi (reilu 1v) vaippoja menee päivässä n. 4kpl. Vaihtovälit noissa kestoissa on niin paljon tiheämmät + pesu jne niin ei kiitos tänne. Hattua nostan niille jotka sitä jaksavat, itsestäni ei moiseen olisi!

Varmaan pakkauksen kestoja kokeilen, et miten toimivat, on sitten edes muutama vaippa vähemmän jätekuormassa :)

Täällä odotetaan kovin, että liikkeet alkaisi pikkuhiljaa tuntumaan! Jotenkin nyt on tosi epätodellinen olo ja oon ihan vakuuttunut, etten ees ole raskaana :D maha ei oo juurikaan kasvanut (silti käytän äitiyshousuja, koska normit ei mahdu) mitään oireita ei ole, pahoinvointi ja väsymys on taaksejäänyttä ja olo on täysin normaali. Mutkun liikkeitä ei tunnu ja ja ja... oon ruvennut katumaan, että siirsin ensi viikon neuvolan viikolla eteenpäin :( helpottaisi niin kuulla sydänäänet!!

tatomira rv 15+1
 
Moikka!

Ihania masukuvia ootte laittanu :) Ehkäpä mieki tässä joku kerta innostun laittamaan ;)

Höyhen: mie muistan myös esikoisesta, että huolestuin jos rinnat ei ollukkaan enää kipeät tai jotkut muut raskausoireet hävis yhtäkkiä. Kyllä siinä alkaa mielikuvitus laukkaamaan.. Mut ei mitään oo kuiteskaan ollu :) Kannattaa kyllä käydä neuvolassa, jos tuntuu että haluaa varmuuden.Tässä tokassakin raskaudessa on tosi vähän oireita, korkeintaan maha on vaa kasvanu ja yks tosi kiusallinen vaiva: kun en kerennu palautumaan kunnolla ekasta raskaudesta,niin pissan pidättäminen on toooosi vaikeeta... :ashamed:

Fantaihana: miulla on sama juttu! Jos laitan ihan normi farkut päälle,ni maha näyttää pelkästään vaan läskiltä :whistle: Mut sit kun laittaa äitiysfarkut, niin maha on ihanan söpö :) Ja mahtavaa, että unikoulu on toiminu teillä! Meillä oli silleen, että mie kun nukuin samassa huoneessa miehen ja pojan kanssa, niin syötin poikaa n. 4 kertaa (poitsu kohta puoli vuotias),koska heräsin ihan jokaiseen inahukseen. Sit tehtiin silleen, että nukuin ja nukun edelleenkin jotkut yöt yläkerrassa, että en kuule mitään, niin kappas kummaa, mies on sanonu, että poika herää syömään ehkä kerran, joskus pari. Juttu on varmaan siinä, kun mies ei herää niin kovin helposti. Kyllä mie oon helpottunu, koska vähän aikaa sitte luulin, että poika ei opi IKNÄ nukkumaan öitä. Ja etenkin kun toinen on tulossa, niin sitäkin murehdin, että mite sit ite jaksan, kun kummatkin herää öisin. Mutta ehkä tätä vauhtia saadaa jouluksi poika nukkumaan omaan huoneeseen :)

MMARMAx4: tuo Niin pieni- kappale oli aivan ihana :)

Liikkeistä, en oo ihan varma, että oonko jo pari potkua tuntenu :heart: Ne tuli niin epäselvissä tilanteissa, et en oo ihan varma. Mut kyllä mie jo niitä oottelenkin!

Voi että, miunkin tekis jo mieli tietää, että millo päästään rakenteeseen! Mut neuvola-aika jossa se rakenne tilataan on vasta parin viikon päästä. Sais olla hetinyt :D

äääää, tänää pitäis mennä iltavuoroon harjotteluun.. Huomenna onneks vapaa. Mie en kyl oikee tuosta asiakaspalvelusta niin välitä : / Ja sit etenkin, kun ne kaikki vissii luulee, että mie osaan jo kaikki hommat, kun oon viimoisella luokalla koulussa. Mut en tod. osaa! Ne ketkä on ollu siinä hotellissa jotain 10-15 vuotta, kattelee minuu vissii kieroon, kun en muutaman ekan päivän jälkeen osaa vielä niitä hommia. Murrrr!

NeitiAurinko & Murkula 16+2
 
Puhelimen kautta on vaivalloista kirjoittaa, mutta Höyhenen kanssa tismalleen samat tuntemukset, joten ajattelin muutaman rivin naputtaa. Vatsa on muuttunut pehmeäksi ja se huolestuttaa ehkä eniten, koska tiedän lähipiiristä ihmisiä, joilla juuri se oli merkki siitä, ettei sikiö kehity normaalisti. Myöskään liikkeitä en tunne ainakaan päiväaikaan ja mulla on kuitenkin jo 18+6 . Yöllä saatan tuntea tai sitten näen unta ja luulen aamulla sen olleen totta. Kertaalleenhan kävin jo sydänäänetkin kuuntelemassa ja ensi viikolle varattiin ylim. aika mielenrauhan takia, mutta todellisuudessa ne sydänäänet ei kerro mitään siitä kasvusta ja kehityksestä, joten ei lohduta yhtään.
Tää on tosi kurjaa, että koko iloinen asia jota pitkään yritettiin, on mennyt tällaiseksi pelkäämiseksi ja jokaisen oman olotilan kyttäämiseksi. En tiedä pahentaako se vielä asiaa, että esikoisen odotuksesta tiedän, kuinka ihanaa aikaa tämä voisi olla.
Tsemppiä siis sinulle Höyhen - et ole huoliesi kanssa yksin :) !

Kestoista oli myös keskustelua. Emme kestoilleet esikoisen kanssa, emmekä aio kestoilla nytkään. Pesukone käy koko ajan muutenkin enkä halua liotella kakkavaippoja pitkin kylpyhuonetta.

Ihanaa kun helteet palaa :) . Pääsee oikein lomailun makuun =) .
 
Höyhen83:hug: eiköhän kaikki ole kunnossa:) mulla lähes ainut "oikee" raskausoire on ollut tissien kipuilu, välillä enemmän välillä vähemmän kipeet. Ollaan jo niin pitkillä viikoilla että on varmasti aika normaalia että tuntemukset vaihtelee:) pari viikkoa meni ettei kipuillu kun vähän koskiessa, nyt taas viimeinen viikko on ollut tuskaa, kun suihkussa ei voi pesytyä tisseistä ja yöllä herää kamalaan kipuun. Nyt taas helpottamaan päin:)

Fantaihana kirjoitti yövessailusta, täällä alusta asti vaivannut :D yöllä edelleen käyn lähemmäs 10 kertaa vessassa, ja ennenkun saan edes unta niin sellainen 5 kertaa on aika perus. Oon yrittän olla juomatta vettä illalla mut ei sekään oikein onnistu. Onneks siihen jo tottunut, silmät kiinni vessaan ja takaisin nukkumaan.

Hankinnoista. Ihan hirveesti tekis mieli jo ostella kaikenlaista mutta kun ei oikein uskalla:/ ja aikaakin on :D turvakaukalohan me ostettiin jo muutama viikko sitten mutta muuten oon hillinnyt itseeni. Nyt miehen kanssa löydettiin netin alennuksista ihana sitteri, jossa on tärinä ja musiikkia ja se oli ihan pakko saada. Värikin sellainen että kelpaa tytölle sekä pojalle;) tänään varmaan saadaan kotiin se. Mies sitten lupasi, että saan nyt aluksi käyttää noin 100e kuussa hankintoihin ja sitten myöhemmin ostetaan loput. Meilläkun on yhteiset raha niin en viitsi olla "ilmanlupaa" ostelemassa kaikkea :D Ihanaa kun aurinko tuli taas esille, tulin piiitkästä aikaa pyörällä töihin ja kunnon perusteella saisi pyöräillä vähän usemamminkin ;) Heh ja heti aamusta tuli naapuriliikkeen omistaja onnittelemaan perheenlisäyksestä, oon siis töissä mun vanhempien omistamassa liikkeessä ni he nyt juoruilevat ympäriinsä kuinka heistä tulee isovanhempia. Isäpuoli lähinnään on huolissaan kun eivät enää pääse lomalle (talven thaimaan matkakin peruuntui minun takia) ja vapaille samallatavalla kun nytten (koko kesä ollaan tehty vajaata viikkoo ja vapaata on ollut ihan reilusti), mun tilalle ei siis palkata ketään. Tuun tänne aina tuurailemaan kun mies on vauvan kanssa ja miten itse jaksan :)

Nyt töidentekoon

Joulumamma ja vauva 14+5
 
Höyhen jos vielä ahdistaa etkä oo käyny neuvolassa niin käväise siellä, suosittelen. Mulle iski kans aivan järkyttävä ahdistus tänä aamuna päälle, sitä pahensi työkaverin lomaltapaluuterveiset parin päivän takaa: hän sanoi että eihän mulla oo masua ollenkaan! ja sellaisella äänensävyllä että kyllä nyt jo pitäis olla. Jotenkin se jäi pyöriin tuonne päähän ja tänään sitten purkautui kaikki ahdistus kerralla. Pakko oli soittaa neuvolaan ja pyytää päästä sydänääniä kuunteleen. Onneksi pääsinkin heti ja kuuluihan ne äänet hienosti, neuvolan tätikin lohdutti ettei tässä vaiheessa ja noin pitkällä ihmisellä (oon 173cm) vielä pitäiskään masun niin näkyä. Kotona tirautin pari helpotuksen kyyneltä, nyt vasta ymmärsin senkin miten tärkeä tästä masu-asukista on mulle tullutkaan. Kyllä olo helpottui ja rentoutui heti. Enkä aio enää kuunnella muitten löpinöitä vaan kasvatan masua ja sen asukkia omalla tahdillani. Isot halit muillekin keitä välillä ahdistaa, eihän se ole kivaa mutta kyllä se tästä. :heart:

Tiikeli 16+3
 
Huomenta
Täällä herätty huomattavasti paremmalla mielellä kun eilen aamulla :)

neljäskö, NeitiAurinko, joulumamma11,Tiikeli Kiitos tsempistä kyllä tämä tästä ohi menee kun tänään aamusta ku heräsin niin pikkunen päätti töniä sisuksista ja ilmotella olevansa kunnossa :heart:

Pistepirkko Samaa mieki mietin et maha on nyt ollu pehmee ku jossain vaiheessa se oli kova pallo mut ehkä nyt kuitenki kaikki on hyvin koska liikettä tuntuu :heart:

Tsempataan toisiamme ja :hug: kaikille jotaka sitä tarviipi :)

Mukavaa päivää kaikille toivotteleepi

höyhen ja tonttu 18+4 :heart:
 
Toinen neuvolakäynti takana. Sydänäänet kuunneltiin ja höpistiin kaikenlaista. Tämä oli lääkärineuvola käynti. Painoa oli tullut peräti 100g 6 viikon takaiseen edelliseen käyntiin verrattuna. Oman vaa'an mukaan n.1kg tullut tähän mennessä. Se on ihan hyvä, esikoista odottaessa painoin tässä vaiheessa jotain 3kg enemmän.

Hankinnoista. Meillä tämän toisen tulokkaan hankinnat käy monin verroin kalliimmksi kuin ensimmäisen kohdalla. Pitää nimittäin vaihtaa molemmat autot! Minun 2-oviseen ei millään saa kahta lasta laitettu takapenkille ensi kesänä selkä menosuuntaan, eikä etupenkin turvatyynyä saa pois päältä. Toisessa autossa taas penkkien väli on niin pieni tai mies niin pitkä että kuskin taakse ei mahdu edes turvakaukalo istuimesta puhumattakaan. Muita hankintoja jossain vaiheessa pitäisi ostaa toinen syöttötuoli, toinen pinnasänkykin lienee tarpeen kun ikäeroa tulee vain 1v7kk. Sisarusrattaat pitäisi myös hankkia. Vaatteita ym. härpäkettä onkin sitten ihan riittämään. Vain jos sukupuoli on eri, pitää hankkia vähän uusia vaatteita kirpparilta. Niin ja joku pieni talvihaalari (56 tai 62cm) lienee myös paikallaan. Esikoinen kun syntyi kesällä niin äitiyspakkauksen haalari meni syksyllä hyvin eikä pienempää tullut hankittua. Vielä ei olla hankittu mitään, mutta autoja aletaan katselemaan tuossa kesälomalla muutaman viikon päästä.

Olikos täällä muuten muita, joilla sisarusten ikäeroksi tulee alle 2v?

Lumine 14+5
 
Tiikelille ja muilleki masun kasvattajille piti tulla kommentoimaan ja tsempittämään, ettei sitä mahan kokoa kannata niin katsoa/verrata muihin. Mun kaveri sai tossa pari viikkoa sitten vauvan ja sen mahasta ois voinu luulla, että sillä on vielä ainaki pari kuukautta laskettuun aikaan. Sillä vaan oli tosi pieni maha. Että se on tosi yksilöllistä, kellä tulee ja minkälainen ja riippuu kaikista rakenteista ja kohdun asennoista ym.. Että ei huolta kamut!!! Varmasti kaikkien asukit voi hyvin!!! :heart:

(.) Minua kyllä varmasti nyt potkitaan.. Ei tämä enää voi mitään muuta olla. Välillä oikein naurattaa, kun Bebéllä on jotku tepsutteluharjoitukset menossa, kun yhteen paikkaan saattaa vaikka kuinka monta pientä tönäisyä tulla peräkkäin. Söin eilen jätskin ja siitäkös pieni vielä innostu.. Sanoin miehelle, että tais vauvalle tulla sokerihumala =) Ihanaa, kun liikkeet tuntuu!! Varmaan jos joku kuulis, niin pitäs mua ihan pöljänä, kun puhun vauvalle yksinäni masuun. Se on äitin pieni muru :heart:

Aurinkoista (mutta toivottavasti ei kovin tukalaa) päivän jatkoa kaikille!! Ja pakko hehkuttaa, 2 päivää töitä ja LOMA!!! =)

-MiMa ja Bebé 18+0 (POKSUU!!!)
 
Meille tulee kuopuksen ja vauvan ikäeroksi 1v 6kk. Meille ei osteta toista syöttötuolia tai pinnasänkyä. Mielestäni on turhaa hankkia monia, sillä silloin kuin vauva alkaa olla syöttötuoli-iässä, niin kuopus osaa jo varmasti istua tuolilla. Ja pinnasängystä siirretään laidalliseen tavalliseen lasten sänkyyn muutaman kuukauden kuluttua, kun vauva ei mahdu enään äippäpakkauksesta tehtyyn sänkyynsä. Sisarusrattaat oli mietinnässä, mutta jos löydän hyvän sisaristuimen vanhoihin vaunuihin, niin nekin jäävät hankkimatta. Sisaruslaudallakin ollaan pärjätty esikon ja kuopuksen kanssa nyt, mutta heillä onkin hieman enemmän ikäeroa. Näillä mennään toistaiseksi ja katsotaan miten pärjätään...

garden ja juniori 18+4
 
Heippa!

Täällä on muutosta selvitty ja onhan tämä iso koti ihana! Kaappitilaakin on niin paljon että vauvanvaatteet sain jo järjesteltyä omaan kaappiinsa, meillä kun on oikeestaan kaikki vaatteet jo. Muita hankintoja aletaan tehdä sit rakenne ultran jälkeen.

Pissahädästä oli puhetta. Päivällä käyn edelleen tiheään vessassa, mutta nyt muutamana yönä olen käynyt vain kerran yössä! Ja yhtenä yönä en kertaakaan! Ja olosssa huomaa kun saa nukuttua katkeamattomia yöunia!

Ärsyttävin raskausoire tällä hetkellä on lisääntynyt valkovuoto. Pidin siitä eilen miehellekkin lyheyn luennon. Kun en valita mitään raskausoireita kun ei niitä juuri ole niin ajattelin sitten sillekkin kertoa että tuollaisesta kurjasta vaivasta kärsin, ettäs tietää. :D

Susimieli ja Pieni 17+3
 
Kesätervehdys pohjosesta!

Turkin reissusta selvitty ja helteitä riittää kyllä ihan Suomessaki. Täällä ääneen yksikseni olen taivastellu ihania masukuvia epäuskoisena. Kai tuo omaki pönkyrä on vähän kohonnu, mutta ei kyllä havaittavasti : / Liikkeistä ei tietoakaan ja muutenki olo on "normaali".

Viime viikolla neuvolassa oli kesätuuraaja joka yritti kuunnella ekaa kertaa sydän ääniä. No eihän se niitä löytäny ja haki vanhemman kollegan paikalle. Konkari löysi ne kummasti heti ja sit ne tuijotti mua kilpaa haltioituneena.. Tilanne oli vähän jopa kiusallinen kun en ole mikään herkistelijä ja odotin vaan että lopettasivat jo ku kerran kaikki on hyvin :LOL: Toki helpottavaa oli et hyvin kuulu ja syke oli 150.

Rakenneultra tais olla 8.8 ja niinku muutki kovasti odottelen, ku isukkiki pääsis siihen mukaan:)

Toi hankinta-/tarvelista on ihan loistava keksintö meille ensikertaisille. Mulla on hyvin vähän lähipiirissä lapsiperheitä ja varmaan pitää hankkia paljon tavaraa. Vähän tuli tässä viestejä lueskellessa olo että pitäskö tässä jotain jo katsella ku mitään en ole hankkinu. Miettiny vaan että ei tässä ny vielä uskalla:| Kaikille joille olen kertonutki niin huomaan hokevani että tää nyt on vielä melko alussa. Pessimisti ei pety vai miten se nyt meni. Jospa nyt minäkin alkasin katsella vaikka niitä vaunuja:p

Vielä tähän loppuun kysymys, jos joku hoksaa tosiaan vastata. Onko jollain muulla iho TOSI kuiva? Mulla hilseilee ihan mahoton ja normisti en tarvi rasvaa koskaan. Toki ulkomaan aurinkoki kuivatti mut ei tää enää sitä oo????

Onko vinkkejä hyvistä rasvoista tai esim. helokkikapseleista ku eikös niitten pitäs tasapainottaa sisäisesti??

Bellaella + siemen 16+4
 
Huomenia!

Bellaella: täällä päinvastoin,iho toooooosi rasvanen.varsinkin hiukset,kasvot ja muutenkin ylävartalo ja eipä nuita jalkojakaan ole piiitkään aikaan tarvinnut rasvailla.

täällä ei taas nukuta,menin nukkuun joskus vähän ennen yhtä ja tunteroisen jo pyörin tossa sängyssä mut ei,uni ei vaan tule takaisin.
tää hivenen rasittavaa kun illaksi töihin kuitenkin meno.

MARMAx4 ja jaz 17+3 vielä 2,5vk <3
 
täällä kanssa yksi joka herää ennen auringon nousua...tänään 3:50 ja poltoista tuntia pyörin sängyssä ja ja nousin sit ylös kun mies lähti töihin aikaseen...se on niin huolissaan tästä mun nukkumattomuudesta...onneksi ei tarvi töihin jaksaa,se ois kauheeta.
Ihana aurinko taas paistaa,meillä päivät menee pitkälti puistossa ollessa,mitä istun ja nautin oleisusta ja lapset,pelaa,leikkii,syö ja ui...:) ihanaa..:)

oih, 10 päivää ultraan..:) ihanaa kun päivät vähenee..:)

eilen sain tietää että yki perhe samalta kadulta missä me asumme,haluaisi tähän taloon missä me asumme ja heillä olisi 5h+keittiö kun meillä on 4h+keittiö,kävin heillä sit eilen katsomassa ja kyllä se on paljon isompi,mutta ei remontoitu niin kuin meillä,mutta tässäkin asunnossa aikomuksena vetää nää seinät uusiksi,kun ei miellytä nään vitivalkoiset seinä ja sinivalkoinen tapetti..:x
niin samahan se olisi sitten muuttaa isompaan ja vetää siellä niistä paikoista uusiksi vain mihin ei ole tyytyväinen ja missä tarvitaan fiksausta..:) ktsellaan miten asiat kehittyy..

Vauvasta on tullut tosi potkivainen,varmaan mun unettomuus omalta osaltaan johtuu siitäkin,kun vaavi on hereillä aina aamuyöt enkä ole tottunut liikehdintään oikein vielä,kai se tästä,hyvähän se on kun liikkuu..:)

iho on mullakin tosi kuiva,koskaan aiemmin en ole mitään voiteita joutunut laittelemaan,niin nyt on kyllä joutunut,käsivarsiin ja jalkoihinkin...huomaan myös että rusketun tosi nopsaan nyt kun on raskaana,yleensä vain palan...:)

eipä tänne muuta..ihanaa päivää kaikille!:wave:

EevaN ja Pieni 18+6
 
Moroloiskis kaikille! Eilen leikkelin kahteen all-in-one vaippaan kankaat :) tänää jos pääsis ompelee :p hmm,,voiskoha ompelukoneen viiä ulos.. :)
Miullakii on jalat ainakii kuivat ja rasvausta tarviaa.
Aamusella kävin verokokeessa (muokkausta) siis verikokeessa. Nyt lähetään tyssien kans pihalle,ja mietin sitä ompelukoneen ulkoiluttamistakii.. :D

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 18+1 ~
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä