**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Huomenia! Täällä myös herätty jo ennen sian pierua...Armas miehekkeeni "kehrää" sen verran kovasti, etten yöpisun jälkeen saanut enää millään unta...Ei muuta kuin kuuden aikaan ylös!! :) Tutkiskelin sitten netistä tietoa kestovaipoista...Pitänee syventyä paremmin silloin, kun en ole näin koomassa :D
Ihosta.. Itselläni on ilmeisesti psoarias puhjennut... :/ otsa ja korvan taukset kutisevat ja punoittavat...Päänahka hilseilee ja hiuksia lähtee..Nassu sentään suht paiseeton tällä hetkellä...
Lueskelin jostain humoristisesti kirjoitetusta odotusajan kirjasta, että hiukset olisivat paksut ja erittäin hyväkuntoiset raskaus aikana...Juu ei ainakaan allekirjoittaneella!!
Peijuuni ku mut on niin helppo "raskaus järkyttää"!! Mä aloin heti hipelöidä mahaani ja mietin et onko se nyt jotenki lössähtäny, epänormaali ja mahtaakohan se beibe kasvaa siellä oikein ja mitäs sit jos rakenneultrassa näkyykin jotain epäilyttävää ja....Kun yhdestä vainoharhaisuudesta pääsee, astuu toinen tilalle...Ärrin murrin!! :kieh: :whistle:
No kai se taas tästä!! :)
Nyt jos yrittäis silleen vaivihkaa oikaista ittensä tähän sohval..Ei varmaan kauaa tarvii houkutella unta.. |O Hyvät päivänjatkot!!

Kahlan ja pitkäsääri rv.16+1 :heart:
 
Täällä kans levoton yö takana. Vessassa piti käydä, niskaa ja päätä särki, kurkku oli kipeä jne vali vali. Tunnin verran kukuin ja sitten sain onneksi taas unen. Mutta kyllä on tällä viikolla väsyttänyt, huh huh, koko ajan voisin olla vain sohvalla pötköttelemässä.

Joku oli laittanut tuon Annika Eklundin Niin pieni -laulun tänne ja kuuntelin sen ja voi että mikä biisi! Itkin aivan alusta loppuun asti, älyttömän kaunis. Kiitos!

Ihosta: Mulla aivan järkky akne pukkas heti raskauden alusta asti. Mulla siis ollu aina akne mut tää on jotain hirveetä! No joka päivä lohduttaudun sillä, että josko tämä sitten synnytyksen jälkeen katoaisi.

Mulla huomaa myös jo pienen kummun mahassa, mut niin pienen et ulkopuoliset ei sitä vielä huomaa, mut ihan sitä on ite silitellä ja taputella.

Oikein hyvää ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
milizza 15+1
 
Huomenta !

Ihosta : Täällä kans enemmän rasvainen kuin kuiva. Aurinkoa ei oikein viitsi ottaa kun tulee maksaläiskiä kasvoihin ja käsiin. Vaalenevat kyllä raskauden jälkeen, mutta ei kamalan mukavan näköisiä.

Kipasin tuossa lähikirppiksellä, ja ostin sylillisen bodyja ja potkuhousuja pikkuiselle. Suu loksahti auki kun kassa sanoi hinnan, 3,40 :O
Katselin hyväkuntoisia, ja kaikki mitä löysin oli ihan "uuden"näköisiä, sellaisia kerran pestyjä. Taitaa saada kirppis uuden kanta-asiakkaan.:whistle:

Pelkoja ehtii olemaan, liikkeet tuntuu vielä niin satunaisesti. Tällä mielikuvituksella kerkeän miettimään kaikki pahimmat vaihtoehdot ja taas mieli hetkeksi rauhoittuu kun jostain kohdasta massua tuntuu pieni tömps. 13 päivää, ultraan, huokaus, sitten taas näkee mitäs nahkan sisälle kuuluupi.

Nyt lisää mansikoita ja vaniljajugurttia :wave:
 
Hei! Tuun taas näillä mun harvoilla viesteilläni päivittää omaa tilaa, eli rakenneultra ois mulla 3.8. :)
Osa oli tuol edellises pinkas puhunu tuosta kiinalaisesta kalenterista, kovasti povas tänne sitten tyttöä! (Miten niin oon vähän myöhäs taas?)

Ihoasiaa: Oma iho on kukkinu ihan törkeesti koko raskauden ajan ja ollu ihan järkky kuiva myöskin.

Sitten myös huomasin et tääl on osa puhunu jo masun koosta.. No sen verran taas omasta navasta, et nyt on se kumma et vaikka ootan esikoista, niin nyt viikoilla 16+6 on jo ihan hervoton rantapallo. :whistle:
 
Huomenia kaikille!

Tuo iho on mullakin ollu ongelmana ihan alkuviikoista lähtien. Ensin iski akne ja nyt epäilen kans että ois psoriasis päänahassa :( Muuten tuntuu että iho oikein huokuu sitä rasvaa, mutta päänahka ihan rutikuiva jne.

-Tinkerbell Minäkii oon käyny aika paljon kirppareilla kattoon vaatteita pikkuselle ja ihmetyttää myös miten halvalla sieltä voi löytää. Harmittaa viime käynti lähikirppiksellä ku en ostanu kahta toppahaalaria vaikka ois kannattenu: 4e/kpl ihan uuden näkösiä ja unisexiä tietty :) Noh onneksi mulla on miehen tädit seonnu ihan lopullisesti tästä tulokkaasta, meille on kuulema jo muutama säkillinen vaatteita tulossa :D

Eilen käytiin neuvolassa. Kohdun pohjani sijaitsi kuulema aivan navan alla, en kyllä tiiä ees mitä se meinaa.. Ja kuulin ensimmäistä kertaa sydänääniä, syke tais olla siinä 150 hujakoilla. Mites se menikään; tytöllä korkeat ja pojalla matalat sykkeet vai toisinpäin? :confused: Meillä oli joku sijainen hoitajana eikä se meinannut löytää pikkuista ollenkaan, vaan minäpä tiesin että normaalisti hän köllii vasemmalla puolella ja sieltähän se syke löytyi heti.

Liikkeistä vielä sen verran, että minä luulen jo tunteneeni niitä, vaikka joka puolella sanotaan että ei näillä viikoilla ensikertalaiset tunne vielä mitään. Ensimmäisen hipaisun tunsin jo viikko sitten ja nyt on ollu viikko hiljasta, kun taas eilen ja toissapäivänä karkin syönnin jälkeen tuntu että siellä on oikein jalkapallo-ottelu tms menossa :) Minä oon kyllä aina ollut sen verran herkkä kaikelle mitä minun kehossa tapahtuu, että uskon kyllä nuitten hipasujen olevan minun pikku sintti :heart:

teenake ja sintti 16+2
 
Itselläni on ilmeisesti psoarias puhjennut... :/ otsa ja korvan taukset kutisevat ja punoittavat...Päänahka hilseilee ja hiuksia lähtee..Nassu sentään suht paiseeton tällä hetkellä...
Minulla taas se parani kun seinään! Psori oli ennen raskautta, kaikki lähti iholta kun plussa pärähti testiin ;)

Iho on tosin kuiva, rasvaa menee täälläkin! Olen myös alkanut heräilemään joka ääneen öisin. Ja sitten pyöritään ja taas itketään ja pelottaa että vauva on muka kuollut. Mies tulee vielä hulluksi mun kanssa! Huomenna olis neuvola, hyvä jos pää kestää sinne asti : /

Töissä menee hermot nykyään helpommin.. Ei pää kestä enää kitiseviä asiakkaita kun omatkin hermot suht riekaleina. Mä luulin että odotus on ihanaa aikaa, mutta nyt kun se kaikkien kommelluksien jälkeen onkin mahdollista olen aivan kauhea ressihermoherkkis.

Se itsestäni. Olitte jutelleet kestovaipoista, mä en tajua niistä mitään, hyvä kun tajuan vielä että olen edes raskaana ;)

HermoHyyppis+ Höömö 17+4 (juu ei liiikeitä vieläkään! :()
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kotiuduttiin reissusta alkuviikolla ja kesti monta päivää,että sain KAIKKI viestit luettua mitä tänne sillä välin oli tullut...yhdeksän sivullista tekstiä :O.

Meillä olisi se rakenneultra 19.7...kyllä odottavan aika on pitkä ;).Me ei meinata kysyä sukupuolta,esikoisesta kysyttiin ja tällä kertaa halutaan pitää jännitystä yllä loppuun saakka.Kovin poika olo minulla kyllä on,saas nähdä sitten.

Kestovaipoista ollut myöskin puhetta.Mä liputan kyllä ehdottomasti kertiksien puolesta.Niin kuin joku muukin jo sanoi,minua myöskin jotenkin puistattaa ajatus niistä kakkasista vaipoista muiden pyykkien seassa.Tai pesuhuone täynnä ämpäreitä missä ne olisi likoamassa...ei kiitos,ei ole todellakaan meidän juttu.Voin ekologisuutta harrastaa jotenkin muuten,mutta en kestovaippailuilla.

Liikkeitä täällä tuntuu jo päivittäin ja melko selviä potkuja jo ovat.Muutama tosi napakka potkukin ollut jo välissä.Ensimmäisen kovan potkun kohdalla ihan säikähdin,että voiko se jo noin kovasti potkaistakin =). Vatsa on kasvanut jo melkoiseksi palloksi,hyvä vaan,tykkään :D.Ensi viikolla poksuu jo puoli väli...huhhuhhuijaa kun aika onkin mennyt nopsaan.

Tarvikkeista on myös ollut puhetta.Täällä lähes kaikki onkin esikoiselta jo valmiina,pari juttua pitää ostaa,mitkä halutaan vaihtaa uusiin ja parempiin.Eli ainakin uusi pinnasänky (entinen oli käytetty ja hajosi lopuksi esikoisella) sekä uusi sitteri.Muutamia vaatteita haluan myöskin ostaa,jotta uudella tulokkaallakin olisi sitten jotain omaa,eikä kaikki vain veljen vanhoja.Mutta muuten meillä sitten kaikki tarvittava löytyykin.Vaunuista taisi olla jotain puhetta tuolla aikaisemmin.Minä kannatan ehdottomasti kovaa kantokoppaa ja yhdistelmävaunuja.Ovat olleet aivan loistavat ja mihinkään muihin en vaihtaisi.Meillä on emmaljungan vaunut ja ovat kyllä olleet hintansa väärti.

Ai niin...olihan minulla kysymyskin heittää ilmoille.Onko muut vielä kerenneet ajatella käymistä 4d-ultrassa?Minua kovin kiinnostaisi ja laskeskelin,että elokuun lopussa olisi meille ajankohtaista käydä siellä.Ihan vain mielenkiinnosta ja mä haluaisin sen dvd:n siitä sitten muistoksi.Onko jollain aiempaa kokemusta ko. ultrasta?


Mutta ei kai tässä muuta tällä erää...rakenneultraa odotellessa :whistle:

adalmiina 19+1
 
Ihanan aurinkoista päivää kaikille :wave:

Koko päivä ulkona oltu veljen perheen, mun siskon sekä lasten vaarin kanssa- ihanaa kun on ollut vieraita kylässä.
Rusketus, mä tiedän että meidän toukokuun Alanyan reissu antoi hyvän pohjan ja nämä nätit ilmat- olen aika ruskea jo. En malta odottaa jos helteet jatkuu ja viikko etelässä että minkä värinen olen elokuun alussa :D Hyvin ruskettuneena ja loman jälkeen vielä kk pitäisi töissä jaksaa, sitten jään tytön kanssa kotiin laittamaan poikia koulutielle :heart:

Kyllä loma on vaan ihan parasta aikaa :cool:

neljäs 17+6 :heart: ja tunsin eilen vasta selkeän liikkeen :heart:
 
Joku sanoi suppareista, miten muut? Onko ollu, tai onko kokemusta aiemmista raskauksista? Mulla ei ekasta vielä näin varhain suppaillut. Nyt on jo toista viikkoa ollut pahoinvointi poissa, mutta eilen illalla ihan järkkyhuono olo (lopulta oksensinkin...) ja inhottavia, jomottelevia supistuksia monta tuntia.: / Lämpöpakkaus vähän helpotti kramppaavaa masua.

Ensimaitoa on tullut minullakin rinnoista jo pari viikkoa. Tosin minä olenkin sellainen maitoventtiili, esikoisen jäljiltä maidon heruminen (heruttamalla) loppui vasta raskauden myötä, vaikka en ole imettänyt melkein kolmeen vuoteen! :p
 
swerfiel kyseli supistuksista. Mulla ainakin nyt kolmena tai neljänä iltana vetänyt mahan ihan sellaiseksi kovaksi palloksi ja joutuu hengittämään vähän puuskuttaen. Mihinkään ei ota nuiden aikana kipeää, onneksi. Pomo kuitenkin laittoi pariksi päiväksi sairaslomalle nuiden takia.
Kiinnikkeiden venyminen onkin sitten eri juttu ja ei tee ollenkaan niin kivaa oloa.
 
Supistuksista, mulla juhannuksen aikoihin verenvuodon yhteydessä oli supistelua aika paljonkin ja maha että selkä kipeä. Kohdunkaulakin oli lyhentynyt sentin kk aikana joten en tiedä pitäisikö olla huolissaan. Silloin ultrannut kätilö ei sanonut siitä kylläkään mitään, mietin itse vaan että avaudunko nopeammin kun tosi tulee kyseeseen kun sentti jo puuttuu tällä hetkellä.. Pitää varmaan rakenneultrassa kysyä asiasta. Onko muilla kohdunkaula ennallaan eli yleensä kai noin 3cm?

Onko muilla perheluku täynnä tämän jälkeen? Itse en ole koskaan uskaltanut sanoa ei koskaan, mutta mulla ollut parin päivän aikana ollut ihan hirveetä uutta vauvakuumetta :confused: Eli tällä hetkellä ajattelen että haluaisin vielä viidennen suht peräjälkeen kun tämä nelonen on syntynyt. Ehkä hormoonit on tosiaan aivan sekaisin :whistle:
Mies siis haluaisi 5 lasta joten sen puolelta ei taida estelyä tulla, minä olen ajatellut että neljä on maksimi..
Joudutaan nyt jo ostaa kuitenkin tila-auto jossa paikat 7 hengelle, joten kyllähän viides lapsi sinne mahtuisi. Koti voisi vaan olla aika tupaten täynnä sellaisen pesueen kanssa, mutta onhan ennenkin ahtaammin oltu. Lue: mä taidan suunnitella jo elämää viiden lapsen kanssa :D

Huomenna viikot taas paukkuu, ihanaa. Puoliväli sen kuin lähenee ja odotettu rakenne lähestyy.
 
neljäskö / supistukset käsin koitettuna 3cm kohdunkaulaa on normaali. Sit kun on ultrattu niin mulla on ollut reilusti yli 4cm, jopa lähemmäs 5cm :O (siis kun en ole ollut auennut ollenkaan). Uudelleen synnyttäjillähän voi olla parikin senttiä kohdunkaula auki monta viikkoa ennen synnytystä (ja kaulakin lyhentynyt), joskus oon kuullut että jopa 4cm pari kuukautta. Eli ihan yksilöllistä tuo on, ei voi vetää suoria johtopäätöksiä. Muistan myös lukeneeni (oisko ollut terveysportti tmv. luotettava lähde) että vain 5%:lla ennenaikaiset (harjoitus)supistukset oikeasti tekee jotain, eli 95%:lla ne on vaarattomia / ei haitaksi.

Liikkeet tuntuvat vieläkin vain silloin tällöin, ei kovina eikä mitenkään säännöllisinä. Etuseinässä oleva istukka toimii turhan hyvänä "laimennuspatjana" : /. Mutta en jaksa olla huolissani, kuopuksesta oli sama juttu ja kyllä sitä möyrintää / jotain eloa aistii silti vaikka situkka on edessä.

Poppeliini ja kolmas muru 18+3
 
Perheluvusta meillä todennäköisesti on lapset tämän jälkeen tässä. Itsekin välillä jo mietin että enkö saa enää olla sitten raskaana, mutta järjellä ajateltuna 3 lasta kyllä riittää meille ja meidän asuntoon (nyt siis rivari 4h+k 91m2)
 
lasten lukumäärästä: hui kun kuulosti pahalta..
no kuitessiin..eli meillä tuntui että kolme on sopiva luku,mut pikku nelonen yllätti ja nyt jo mietin,miksei vitonenkin olis kiva saada..

meillä jo valmiina bussimallin hiace-9paikkanen :)

iltavuoro oli jotenkin raskas ton ilman takia,itellä sellanen olo että ilman vaatteita suihkun alla ja sit pitäis asukkaille kehitellä tekemistä ym..

yövuoroista..mä haluisin tehdä,mut eipä nuita näytä olevan 3yötä enempää listassa..
meillä yöt toooosi rauhallisia..

MARMAx4 ja jaz 17+3 toivottavasti ensi yönä osaa nukkua..meinaa jo 6 huono unista vuorokautta riittää..vaikka nytkin niin virkiäolo..

haluisin jo synnyttämään..vaikka se tekeekin kipeää mut se on vaan jotain niin mahtavaa..kuhan ei sokerit oo päin peetä..
 
supisuksia En kahden ekan kanssa tuntenu yhtä ainutta supistusta ennen varsinaisia synnytyssupistuksia. Ekan kansa meni vedet ja ekat pienet supistukset tunsin päivällä monta tuntia vesien menon jälkeen ja kuopuksen kanssa eka supistus tuli aamulla herätessä ja toinen 4 minuuttia myöhemmin. Ne oli paljon lievempiä kun miten muut kuvailee harjotussupistuksia, ihan sellasia et just ja just tunsin jotain selässä. Mut niistä mä soitin Kättärille että mä tuun aamun aikana synnyttämään ja yhden jälkeen iltapäivällä kuopus oli jo syntyny. Tälläkään kertaa en odota et mä tuntisin yhtään harjotusupistusta.

Perheluku saa kyl luvan jäädä kolmeen. Mies olis valmis vaikka viiteen, kolmesta oltiin vähän puhuttu, mut just ennen tätä vahinkoraskautta aloin olemaan sitä mieltä että kaks on ihan hyvä lapsiluku, et saisin koulun käytyä loppuun ja pääsisin vihdoinkin tekemään terkkarin hommia. Mut nyt kolme tuntuu kyl oikein hyvältä.

Ensimaitoa tulee puristamalla, ja välillä nänneissä on sitä "karstaa".

Kohdunkaulasta mulla ei ole mitään tietoa eka lääkärineuvola on sitten isoimmilla viikoilla, en kyl yhtään muista milloin. Mut jos en ihan väärin muista niin se on aikasemmissa raskauksissa ollu 3cm joten eiköhän se nytkin ole.

Meidän uudet Phil&Teds rattaat tuli tänään. :) Niitä oon sitten testaillut eri versioina, nyt vaan odotellaan vauvaa että saadaan uudet rattaat tosi käyttöön.

Diabeteshoitajan juttusilla kävin tänään. Tässä vaiheessa jatkan mittailuja ja lähetän tulokset ensi viikon keskiviikkona sähköpostilla. Täs vaiheessa ei mitään lääkkeitä edes harkita. Olis nyt ultra voinu kuulua hintaan. Nyt tuntuu että 26.7 oleva rankenneultra on kauheen kaukana.

Fantaihana 18+2
 
Hyvää huomenta!

Mie oon taas hereillä jo näin aamuvarhaisella, ukolla soi kello 3.15 ja nousen sen kanssa aina aamupalalle. Nyt oon jo kerinnyt tiskata ja kohta menen viemään koirat aamulenkille, mukava kävellä niiden kanssa kaikessa rauhassa kun ei ole muuta liikennettä vielä ja ilmakin on viileä. Sitten voikin mennä hetkeksi torkkumaan aamupäiväunille.

Törmäsin tossa sattumalta potentiaalisiin vaunuehdokkaisiin, me oltiin ajateltu käytettyjä kun uudet on niin kalliita mutta sitten löytyikin nämä : T:mi Koskim
Onko kenelläkään kokemusta? Googlettelin hieman ihmisten käyttökokemuksia ja suurinosa tuntuu tykänneen. Noin luetun perusteella noissa on kaikki mitä vaunuista haetaan ja plussana iso värivalikoima. Mulla olisi jo vähän polte päästä osteleen vaunuja ja kestovaippoja, rakenneultran jälkeen on hyvä alkaa keräileen tavaroita.

Ihosta olitte puhuneet, mulla on normaalisti tosi pintakuiva iho, jalat pitää rasvata joka suihkun jälkeen jne. Ja pitää edelleen, mutta naama, kasvot kyllä rasvoittuvat ihan itsestään, ja etenkin otsalla on paljon pieniä finnejä. Mulla ei ole murrosiässäkään ollut näppyjä, joten vähän kurjaa on nyt olla näppyinen, kun pitäisi "hehkua raskautta"... Myös yläselässä on joitakin pikkunäppyjä, mikä on ihan ennenkuulumatonta mun iholle. Noh, jospa syksyllä helpottaa kun ei tuu niin hikoiltua.

Lapsien määrästä, meillehän on tosiaan esikoinen tulossa, ja toivottavasti lisää joskus, kolme kuulostaisi hyvältä. Haluaisin ennemmin monta lasta kuin vain yhden. Sisarukset on hyvästä.
Ei olla kauheesti suunniteltu vielä, ja saa nähdä millaisilla ikäeroilla tulevat, alussa kun joskus lapsista puhuttiin, oli tarkoitus parin vuoden ikäeroilla, mutta nyt kun tämä ensimmäinen otti vähän varaslähdön, niin seuraavaa ei ehkä kannata haaveilla ihan alkuperäisen aikataulun mukaan. Kun ukolla on ammattikorkea nyt kesken ja sen jatko-opiskeluista ja muista sitten riippuu meidän aikataulut. Eiköhän se omalla painollaan mene sekin asia.

Olikohan mulla jotain muuta kommentoitavaa.. Hmm, ei kait. Mukavaa työpäivää ken töihin menee ja aurinkoista lomapäivää lomailijoille.

Susimieli ja Pieni 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Aamuja kaikille! Eile sit sain valmiix kax kestovaippaa :p tein ne sarjatyönä,,käytin kierrätysmateriaaleja,,ja ompelukone oli pihallakii mukana :) kax tuolii ja siinä päällä vaneri levy,jatkojohto ja miulle tuoli :D sai lapset olla pihalla siin leikkimässä :) miehenki työhousuihi ompelin paikat. Täytys päästä ostaa pehmeetä tarranauhaa,,saas nähä millo se onnistuu. Eile illasta 6 aikaan töihi ja sama homma tänään ja huomenna ja sit seuraavax tiistaina..sunnuntaina ehkä vesille :) Nyt tutkin vähä netistä et löytyskö muita kestovaipan kaavoja,haluisin sisävaippoja,kuorivaippoja,kaikkee :) :p
Lapsilukua en haluu aatella,sen näkee sit :)
Mukavaa perjantaita kaikille!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 18+2 ~
 
lapsiluvusta on ollut juttua ja musta 2 oli ihan täydellinen määrä, kaikki lomapaketitkin on aina 2+2, mutta sitten muhun valitettavasti iski järjetön vauvakuume ja kolmannelle annettiin lupa tulla :) ja oli tosi hyvä päätös, kolme me aateltiin et on hyvä ja tarkoitus oli jättää siihen, kunnes tämä yllärineljäs ilmoitti tulostaan ja tää sit ihan oikeasti on viimeinen! Toisaalta oon miettinyt, et nyt meillä on sitten kaksi sarjaa, niin ollaan aateltu et lomaillaan välillä vanhempien ja välillä nuorempien kanssa.

Lumine tuolla puhui, että tulee kalliiksi toinen lapsi, kun pitää ostaa toinen syöttötuoli, pinnasänky jne. ei tarvitse. Meillä on nuo vanhemmat 1v7kk ikäerolla ja niin tulee näillä kahdella vikallakin oleen tuo ikäero, enkä oo ees harkinnut toista syöttötuolia, saati pinnasänkyä! 1,5v lapsen voi jo ihan hyvin siirtää normaaliin sänkyyn ja tykkääkin (ainakin meillä tykkäsi) siitä enemmän, kun sieltä pääsee itse poiskin. Meillä on keskimmäinenkin siirretty pois pinnasängystä tuossa iässä, vaikka ei vauvaa tulossa ollutkaan, eli kannattaa hankkia sen pinnasängyn sijaan ihan lasten sänky. Toiselle syöttötuolille ei myöskään ole käyttöä, esikoinen on jo 2v siinä vaiheessa, kun vauva alkaa opetteleen istumista syöttötuolissa ja 2v voi jo aivan hyvin istua normaalillakin tuolilla. Kyllähän te toki saatte ostaa noi kaksinkappalein, mutta tarvetta sille ei tuolla ikäerolla kyllä ole.
Sisarusrattaatkin jakaa mielipiteitä, itse en oo moisia ees harkinnut eikä siis hankita. Aikanaan kahdelle ekalle hankittiin nurkkaan pölyttymään, kunnes myytiin tarpeettomina pois.

MarsuJaSiskit on innostunut ompelemaan kestovaippoja, mä olen innostunut neulomaan vauvalle :D tein jo yhden 62-68 villahaalarin sille ja nyt on kesken 50/56 kokoa oleva kotiutumista ja pikkuvauva-aikaa varten. Sinäänsä kauhistuttaa, kun teen tuon alpakan villasta, niin langat maksoi jo 28€ ja puku menee pienelle vaan kuukauden, pari... mutku mä haluuuun! :D sit kun saan tuon valmiiksi teen samasta langasta tumput, sukat ja myssyn siihen kaveriksi.
Samalla mulla on projektin alla itelleni kaulaliina, isommille lapsille villatumput ja miehelle pipo, lisäksi sain nyt "tilaustyön" et pitäis 50v lahjaksi jotain neuloa. Nuorimmalle oon jo aiemmin neulonut neuletakin talvea ajatellen ja siihen pitäis sit housut tehä kanssa, valitettavasti ostin polyesterlankaa, kun se oli niin söpöä :)D) mut eihän tollanen tekokuitu oo ollenkaan niin lämpöistä kuin aito villa.

Meillähän on vain 5-paikkainen auto ja nyt ei ole varaa sitä vaihtaa, joten meillä ei sitten koko perhe kulje yhtäaikaa, eiköhän siitäkin selvitä. Mies on 7-paikkaisia vaihtoehtoja selaillut, mut ku ne on kaikki niin susirumia kolhoja, et mä EN HALUU!! Mies on vähän samoilla linjoilla, et noi tila-autot on toinen toistaan rumempia niin voipi olla, että ei koskaan matkusteta koko perhe samalla autolla yhtäaikaa :D Haaveissa olis sellanen joku perusfarkku, mihin olis tehty ne lisäpenkit sinne "takaluukkuun" jollon se auto on kuitenkin ihan normaalin näköinen. En vaan tiiä, et onko tollanen enää kuinka suosittua, kun noita rumiluksia niin paljon on liikenteessä.

Mullakin toissailtana tuli eka supistus tässä raskaudessa ja vihdoin ja viimein tunsin kohdun ja kauhistuin, et onpa se jo iso :D mä en ymmärrä, miten en sitä muuten tunne, mulla taitaa tuossa mahan kohdalla olla niin paljon ylimääräistä, että se uppoaa tuonne läskin joukkoon.

tatomira 15+3
 
Huomenia !

tatomira : Kiva että joku muukin neuloo, olen kans tehnyt tulevalle sukkia ja myssyjä ja tumppuja ja pukuja, ainoa vaan että alkaa oleen niin paljon että joka päivälle taitaa olla omansa. Mutta minkäs sille kun niitä on niin ihana neuloskella vaikka telkkua vahdatessa :rolleyes: Oletko koskaan tehnyt huovutettavasta langasta pikkutöppösiä? Se on seuraavana kokeilulistassa, pienen pienet punaiset huopikkaat :heart:

Lapsiluvusta: Kyllä minulla lapset on tämän jälkeen tehty. Nykyiselle miehelleni tämä on ensimmäinen joten saattaa olla että sisaruksen vielä pikkulikalle haluaa, mutta sen näkee sitten. Voihan olla että minusta muutamanvuoden sisään mummikin tulee, joten vauvoja pääsee hypistelemään jos kovin mieli alkaa tekemään :D (ikäkriisi uhkaa seinän takana, grauh)

Pihahommiin hetkeksi ennenkuin on liian kuumaa...
 
Adalmiina kyseli 4d-ultrasta, se on aivan ihana kokemus, kerran ollaan käyty:heart: Suosittelen lämpimästi Hämeenlinnan lääkärikulmaan ja Henrik Rosendahlia, aivan loistava lääkäri ja tutkimus oli hintavertailun halvimpia mutta taatusti kattavimpia sillä ultra kesti reilusti toista tuntia=) Nytkin haaveilen 4d:stä mutta saas nähdä antaako rahatilanne periksi.

Lapsiluvusta, meillä siis viides tulossa mutta en halua enkä osaa ajatella että tämä varmasti olisi viimeinen raskaus ja vauva. Aika näyttää sitten=)

Pikavisiitillä äitsy ja muru 16+risat:heart:
 
Tatomira Vitsit, mä en neuo koskaan mitään... -paitsi raskaana ollessa!! :D
Sen täytyy olla jotain nykynaisen pesänrakennusviettiä. Ongelma on se, että tahto on kova, mutta taidot eivät riitä mihinkään hankalaan. Olen jo fiilistellyt tulevia syksyiltoja kun pääsee talvivauvalle neulomaan... Itseasiassa meidän vanhin tyttö 11vee, neuloo paremmat ja nopeammat villasukat kuin minä.:ashamed:
Mutta kuten sanoin, tahto on kova!;) (onko jollain helppoja ohjeita tarjolla?)

Autoista Me vaihdettiin farmari 6-paikkaiseen Mazda MPV-malliin. Inhoan itse kans kaikkia kölsyperäisiä ufomalleja, mutta tämä pisti silmään tilavana, käytännöllisenä (allekirjoitan yhden lomamatkan kokemuksella)ja "pyöreämuotoisena" eikä ole mikään tajuttoman rumakaan. Tosin ainakin citroenilla on vielä paremman näköinen 7-paikkainen malli, mutta isäntä ei halunnut sitikkaa.
Makuasia tämäkin! :)
 
Mä oon niin katkera teille, ketkä osaatte neuloa! Itelläni puikot pysyy kyllä kädessä, mut ei sen vertaa et niistä syntyviä "tuotoksia" vois ketään pitää päällänsä :D
Onneks täti osaa tuon taidon, joten tiedän kenet pyydän pykäämään ihania neuleita pikkuiselle =)
Jahans...Tänään pitäis lähteä miehekkeeni tuttujen mökille, päiväksi tai kahdeksi :) Molemmilla kalavehkeet pakattu jo valmiiksi :) Antakaas hyviä herkkulimu tai juoma vinkkejä mitä voisin siellä lipitellä! :D Hyvät viikonloput kaikille!!

Toivottelee: Kahlan ja Kääpiö 16+2
 
Susimieli mä oon aatellu ostaa kans noi samat vaunut mitä sä oot aatellu. On niin hienon näköset. Mut käyttökokemuksii mäkin haluisin kuulla, kannattaako ostaa vai ei? :)

Lapsiluvusta me haluttais kolme lasta, tää on tosin ensimmäinen vasta et saa nähä miten mieli muuttuu synnytyksen jälkeen. :D

- Sokruli ja napero 15+4 -
 

Yhteistyössä