**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

heissan!
vaunuista olimme itsekkin ajattelleet ensin samoja mitä kahlan tuohon laittoi eli noita firkoneita. Paljon niitä näkyy katukuvassa eli paljon niitä varmaan myydään..:) itsellä käntyi mieli sitten toisiin,kapeampiin kuitenkin..:) noissa meidän vaunuiisa tuli paketissa mukana tuo carlon turvakaukalo mikä menee noihin firkoneihinkin ilman adaptereita,mjeillä on adaptereiden kanssa. uskon että ihan hyvät ovat nuokin firkonit,ei kai kukaan niitä ostelis muuten..:)

mun kohdunkorkeus on jo 3-4cm yli navan...:O ihan outoa että se on jo niin iso,ihan hullua itseasiassa kun sen pitäis olla noin kahden kk päästä vasta siinä kohtaa..ei tarvis kasvaa,kiitos vaan.

Kohta puistoon syömään ja uimaan..:)

EevaN ja Pieni 19+0
 
Viimeksi muokattu:
Tinkerbell IHANA idea tuo huovutetut tossut! Kiitos siitä :) mä oon käsitöitä tehnyt vasta muutaman kuukauden, kun innostuin kun näin niin söpöä lankaa :D eli täysi aloittelija olen ja työtkin on sen mukaisia! Nytkin olin hehkuttanut, että eka juttu mitä neulon ja missä ei oo virheitä, kunnes huomasin, että nyt neulomani puvun toinen puntti on 1cm lyhyempi kuin toinen, mutta ehkä mä vielä joskus teen sen virheettömän :D
Tein mm. yhden kaulahuivin, sellasen päänyli pujotettavan, joka on muuten ihan hyvä, mut se ei mahdu mun pään yli :D sitten tein miehelle pipon, joka on liian iso jnejne. mut harjoitus tekee mestarin :)
Eli siis en oo huovuttamista yrittänyt, mutta tollaset tossut kuulostaa niin kivoilta, että on PAKKO yrittää! :)

Jennynny kyseli ohjetta, mä tein tälläsen Novita Oy - Neulemalli: Neulottu vauvan kietaisuhaalari (Muksuextra 2008) oli tosi selkeä ohje ja puku oli tosi helppo tehdä. Et jos insipiroisi :)
Mulla kans on tahtoa, mutta taitoa puuttuu. Nyt työn alla se kaulahuivi ja vaikka se on pelkkää ainaoikeaa, jossa lisäykset aina sivun alkuun niin siihenkin oon saanut jo virheitä :D mut siitähän sen näkee, et se on itse tehty ;) mäkin neulon aina tv:tä katsellessa, vähentää naposteluakin kun kädet on kiinni.
 
Heissan!

Joku kyseli F7-yhdistelmistä, itse hain juuri tuolta vaunulasta poistetut/käytetyt F7 yhdistelmät, tosi kätevät vaunut ja hyvännäköiset, siskolla ollut samat ja on kehunut hyviksi, suosittelen!

Rakenneultra tällä olis 26.7, sitä odotellessa.. Olis kiva saada sukupuoli selville, olis niin paljo helpompi ostella tarvikkeita. :)

Potkuja on tuntunut nyt yli viikon, tietää pikkuisen päivärytmit ja mistä tykkää, mansikoita kun rupeaa syöpöttelemään niin voi jestas mikä jalkapallo-ottelu alkaa! Muutkin haluavat aina kokeilla kun sanoin että sielä ollaan hereillä.. :D

Hulitus 18+6
 
Meikäläisen kuulumiset lyhykäisyydessään. Jumalaton niskakipu joka säteilee päänsäryksi. Parasetamoli ei auta juuri yhtään. Sydämentykytystä ja ahdistuksen tunnetta rinnassa, hermot riekaleina ja työt kutsuu taas maanantaina.

Tässä vaan kovasti mietityttää että miten voi töissä olla kun lomallakaan ei jaksa/pysty tekemään mitään?

Eikä mitään liikkeitä vieläkään : /


Ensku ja toukka 18+1
 
Hankinnoista. Meillä on tripptrapp syöttötuoli, ainoa missä tuo villikkomme pysyy paikallaan. Ajateltiin ostaa toinen samanlainen ja siihen aluksi vauvakaukalo. Saa vauvan turvaan jos isompi äityy mustasukkaiseksi. Tuollaista "korkeaa sitteriä" kaivattiin jo esikoisen aikana, mutta silloin ei ollut vielä missään myynnissä. Toista vauvasettiä ei osteta, joten isompi saa omasta syöttötuolistaan nuorisotuolin sitten 2v iässä. Meillä on keittiön pöydän ja tuolien korkeusero niin suuri ettei 2v millään yltäisi tavalliselta tuolilta edes syömään. Siksi pitää hankkia toinen syöttötuoli. Pinnasänky hankitaan vasta sitten jos sille ilmenee tarvetta. Tähän asti olen vaan kuullut sellaisia kommentteja, että 1v7kk on liian nuori tavalliseen sänkyyn. Kiva kuulla muunkinlaisia kommentteja! :) Äitiyspakkauskoppaa meille ei tule ensisängyksi. Vauva saa nukkua perhepedissä ihan ensimmäiset viikot ja sen jälkeen kehdossa tai pinnasängyssä.

Liikkeeitä on täälläkin alkanut jo tuntua. Viimeksi tuntui viikoilla 16+, mutta nyt vielä aikaisemmin. Tosin ei vielä joka päivä, pitää oikein rauhoittua kuulostelemaan.

Lumine 15+0
 
Supisteluista on ollut puhetta, itselläni oli toisen lapsen odotuksesta ennenaikaisia supistuksia kovastikin, kohdunsuu lyheni ja aukesi hieman jo aika aikaisessa vaiheessa. Sairaslomallekin jouduin yli kk ennen äitiysloman alkua... Mutta sitten loppujen lopuksi poika ei alkanut syntymään millään, vähän jälkeen LA:n käynnisteltiin vauvan ison koon vuoksi ja vielä synnytyksen aikana lääkäri vitsaili että taitaa vaivaa roikkua kohdun yläosassa kiinni "että en varmana tule ulos täältä" :LOL: siis aina ei enneaikaisista supistuksista näköjään ole haitan tekijöiksi:) Kolmannenkin lapsen odotuksen kohdalla jouduin syömään supistuksia estäviä lääkkeitä. Nyt neljättä odottaessa ei ainakaan vielä ole ollut pahemmin suppareita.
Sen sijaan mulla todettiin raskausdiabetes. Yritän nyt sitte opiskella hiilaripitoisuuksia ja laskea mitä syön, huoh. Mites olette rd-odottajat saaneet pysymään ruokavaliolla arvot kurissa? Ohjeiden mukaan pitäisi kieltäytyä ihan kaikesta herkusta:(
 
EevaN mulla myös kohdun korkein kohta tuntuu n 3cm navan yläpuolellla eli korkealla jo on :whistle:

kipsukka mitkä arvot sulla on koholla? paastoa voi olla melkein mahdotonta saada laskemaan paljoa ruokavaliolla (yöpala olisi tehokkain), ruuan jälkeisiin ruokavaliohoito tehoaa sitäkin paremmin. Karppiruokavalio on aika tehokas jos siis ruuan jälkeiset kohoaa liikaa. Mulla pysyy tällä hetkellä jälkeiset tosi hyvin vaikka söisin leipää, hedelmiä, marjoja tai maitotuotteita. Mun ongelma on paastoarvo, johon aloitettiin 15+ viikolla suunkautta otettava lääke diformin retard. Tiedän että ne ruuan jälkeiset (varsinkin aamupalan jälkeinen) alkaa kohoamaan kun viikkoja tulee lisää. Heikoimmillaan kaikilla odottajilla on sokerinsieto n rv 26-30, joten viimeistään silloin uskon että myös muut sokeriarvot alkavat nousemaan.

Lumine itse olen ajatellut vuokrata Vaavisängyn ekaksi 4kk jonka aikana kuopus varmasti siirtyy pois pinnasängystä. Tai sit ostetaan kirpparilta / käytettynä tosi halvalla toinen pinnis.. Ja ikäeroa meille tulossa kuopukselle ja vauvalle 1v7kk

Tää viikko painettu töissä. Tänään oli tuplavuoro. Olo sen mukainen, väsyä ei kyllä ole kun jotenkin käy ylikierroksilla. No, eikähän se uni tuu kuiteknin...

Poppeliini ja kolmas muru 18+4
 
Huomenia!!!

r-diabeteksestä ei tarttee kaikesta kieltäytyä,riittää kun syö pääsääntöisesti terveellisesti ja tasasin väliajoin. mä annan itselleni kyllä luvan herkutellakkin,käydä pizzalla ym n.1krt/1-2vk.
täällä kans häikkää ollut juuri paastoarvoissa,mut nythän nuo on pysyneet hyvinä kun ei todellakaan saa nukuttua yli 6h,yleensä 3-4h.

jotenkin kello päälaellaan..mä valvon yöt ja yritän sit päivät olla töissä.nyt meinaa väsy painaa

vauveli jotenkin majailee enempi selkärangan luona ja potkut tuntuu toooosi hentoina :/

näyttää olevan aika monella jo masut korkialla,täältä ilmottautuu kans yks mamma.
monesti miettinyt että miten vauveli voi liikkua niin laajasti tuolla mahassa.
koska välillä on ihan pötkönä navan luona ja välillä jopa kylkiluiden alapuolella.
ma olis sit neuvola :)

MARMAx4 ja jaz 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Moro kaikille! Tääl seuraavax aamupalukalle ja sit pakkaamaan ja laittaa vaatteita kaappii ja toisia koneesee..illasta sit töihi..ootan huomista ku lähetää vesille :)
Eile leikkelin pieniä paloja kankaista/vaatteista ja menin vesihanan alle ja kokeilin et oisko joku sopiva kosteussulkukangas :D ja joku paita sit ei päästäny vettä läpite olleskaa ja o semmonen pehmonen,oli hyvä löytö! Siit tulee sit jossai vaiheessa kuorivaippa taikka sitte taskuvaippa :)
Mies on kax viikkoo lomalla et voip olla hiljasta ompelukoneella..mut jospa saisin kankaita leikeltyy jossai välissä ;)
Miulla on se ultra 20.7.
Nyt sitä aamupalloo! Moro!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 18+3 ~
 
HUomenta!
Poppeliinille ja Marmax4 kiitos tiedoista! Mulla oli kohollaan paastoarvo ja 1h jälkeinen arvo. Lohduttavaa kuulla ettei tarvitse ihan kokonaan kieltäytyä herkutteluhetkistä:)
Se miten ja kuinka paljon ne ruuan jälkeiset kohoaa, niin määrää aika paljon mitä voit syödä. Kaikki ei todellakaan pysty syömään kohtuudella kaikkea, moni joutuu luopumaan jossain vaiheessa kokonaan nestemäisistä maitotuotteista, hedelmistä, marjoista, tumma leipäkin voi tehdä tiukkaa. Vaihtoehtona on tietenkin se että jos ei pysty ruokavaliolla pitämään arvoja kurissa, niin lyhytvaikutteinen insuliini ruuilla. Moni siis mielummin ottaa karsitun ruokavalion kuin alkaa pistelemään. Mut välillä sekään ei auta ja ne insuliinit tulee. Se mitkä sopii yhdelle raskausdiabeetikolle (siis ruuat) niin ei pakosti toisella nosta niin paljoa verensokeria. Kokeilemalla löytää ne itselleen sopivat ruoka-aineet. Tällä hetkellä itse pystyn kohtuudella syömään kaikkea, mutta tiedän että melko varmasti tiukemmalle linjalle joudun myöhemmässä vaiheesssa.
 
poppeliini totta tuokin,mut mä otan ennemmin insuliinin kuin alan syömään pelkkää rehua, varsinkin maito tuotteet mulle henki ja elämä.(ensmäiset rv14,elin oikeastaan maidolla,kun muu ei pysynyt sisällä) toi ruisleipä tekee välillä todella tiukkaa,kun alkaa miltein heti närästään.

mulla esim normi puolikas pizza ei nosta verensokeria yhtään enemmän kuin normi ruoka.
mut iltapalaksi sitä ei kannata nauttia,varsinkaan jos saan nukuttua yöni hyvin.
on toi elimistö oikeesti aika ihmeellinen,jos nukut yön hyvin ja piiitkään,sokerit pomppaa.
mut jos valvot ja nukut pikku pätkissä niin sokerit ok.

keskimmäisen aikaan oli loppu odotuksesta vaikeaa kun insuliini pistettiin iltasin ja jos ei saanutkaan yöllä unta niin sokerit laski.sillonhan yritettiin käynnistää synnytystä mut poitsupa päätti odotella hetken että sain levähdynpäivän ja sit tultiin ja rytinällä :)

nuorimman aikaan ruoan jälkeiset saattoivat jopa olla 3.3, eli todella matalat..

ja koska tää todellakin sukurasitteinen niin en laske liikaa syömisen varjoon,eli jos tulee tarve insuliinille niin se tulee.
pikku-siskolla puhkesi r-diabetes ja se jäi päälle, mut hällä olikin sokerirasituksen tulokset yli 25.0,eli jos hän nykyään sairastaa flunssan tai hermostuu on milteimpä sama ajaa jo keskusairaalalle valmiiksi.viime talven saldona 2kertaa teholla letkuissa makoilemassa.

mut kai se on lähdettävä töihin hikoilemaan.

moro!!!

hei muuten,osaatteko varmistaa mun ajatusta siitä että lomapäivät kertyvät ihan normaalisti ollessani äitiyslomalla..
 
Viimeksi muokattu:
ak
Ensku jos sulla on semmoinen olo, ettet jaksa töissä niin haet sairaslomaa. Noi olothan voi muuttua parempaan ihan viikossa parissa ja sit voi kokeilla taas töihin menoa. Mulla on vielä vk lomaa jäljellä, mut nyt jo mietin kans et miten jaksan töissä kun nyt on jo ihan väsy ja selkää jomottaa. Tärkeintä on kuunnella omaa oloa ja jaksamista, se on vauvankin kannalta kaikkein parasta. Jä tärkeintähän on, että äiti ja pieni voi hyvin! Ai niin, oletko käynyt hierojalla niskojen takia, intialainen päähieronta on aivan luksusta ja auttaa rentoutumaan ja kipeisiin niskoihin eikä lääkettä tarvita. Mulla on myös jyvätyyny pakkasessa ja se auttoi itselläni eilen kaksipäivää kestäneeseen päänsärkyyn. Siitä on myös hyötyä synnytyksessä ja imetyksessä lämmitettynä, suositteln hankkimaan, jos et vielä omista=) Jaksamista sinulle!

Rakenneultra on meillä 10.8. kiitos Niisku kun päivität=)

Yövalvomisista Mä herään joka yö n. klo 3.00 ja valvon pari tuntia. Nyt se ei niin haittaa kun lomaa toisaan vielä viikko jäljellä, mutta kun töissä pitäis jaksaa ja jos sama tahti jatkuu niin voi hyvää päivää. Aamuvuoroon kun menen niin kello soi 4.30 ja jos olen herännyt 3.00 niin tulee pitkä päivä... Muistelen, että kuopuksen imetysaikana mulla oli samaa valvomista yöimetysten välissä|O siinä sitä oli jaksamista päivällä...

).( Pieniä potkuja tunsin pariviikkoa sitten, mutta sen jälkeen ei mitään: / No, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinässä, että sen puoleen en odota liikoja. Rakenneultraa odottelen, ma on kuitenkin neuvola ja pääsen kuuntelemaan pienen sykkeitä.

ak ja iippana 15+6
 
Nyt on pakko vähän hehkuttaa, nukuin ekaakertaa KUNNOLLA koko tän raskauden aikana viime yönä. Heräsin vaan 2 kertaa vessaan (aikasemmi puhuin että saa jatkuvasti ravata) eikä meidän ihana kissanpentu herättänyt mua kun vasta 6.45. Normaalisti katti päättää siinä 3-5 välillä että nyt on aika herätä. Nyt on niin pirtee ja hyvä olo, toki tänään alkava lomakin voi vähän vaikuttaa asiaan mutta silti. Mahtavaa ihanaa. Tälläisiä öitä kun olisi enemmänkin;) Nyt vielä pariksi tunniksi töiden pariin ja sit lomanviettoon.

Ihanaa kesäpäivää kaikille

Joulumamma ja vauva 15+1
 
Moikka vaan pitkästä aikaa :) Ollu niin hienot kelit ettei paljon koneella oo tullu oltua.

Lukenut oon kyllä :)

Lapsiluvusta Meillä jää kyllä tähän kahteen :) Miehen sain puhuttua ympäri kun alunperin oli tarkotus että vain yksi lapsi olis meille hyvä. Itsekkin oon tyytyväinen ja tiedän että voimavarat riittää täyspainosesti kahden hoitoon.

4D-ultra Ei varmaan erikseen mennä kun täällä rakenne uä tehdään jo 4D:nä :)

Neljäskö On käynyt jo turkissa raskaus aikana ja vielä menossakin, itse oon lähdössä elokuun alussa ja mielellään kuulisin onko mitään erityisiä vinkkejä esim. ruokien suhteen mitä kannattaa vältellä tms. ? Turkissa oon toki aiemmin muutamankin kerran käynyt mut raskaana en oo ikinä missään ulkomaan reissuil ollu ja vähän hirvittää ettei vaan saa mitään ruokamyrkytyst tai muuta sit mikä vois olla vauvalle vaarallinen.

Listalle vois päivittää la:n 25.12 kun se np-ultras sitä vastas ja neuvolas/ ite lasken viikot nyt siitä :)

Jossain kohtaa ollut täällä myös päänsärystä puhetta, mulla ollu muutaman päivän ihan hirveen kipee pää :(


Mukavaa viikonloppua!

Astre ja Eemeli 15+6
 
ak
Matkailusta Me ollaan kans lähdössä Turkkiin syyskuussa ja kuten Astre kyseli niin minäkin mielelläni haluaisin tuosta raskauden aikaisesta ruokavaliosta siellä päin tietää lisää. Nyt kun kaikki ulkoilainen pastöroimaton maitotuote on kielletty niin mitä ihmettä siellä uskaltaa syödä? Salaatteja ei kuulemma ainakaan suositella, mun neuvolatäti kehoitti jopa omanmaan porkkanat keittämään ennen syömistä:O
 
heipsan!!

Puuuh kun on kuuma!!! Täälläkin viikot vierii nyt ollaan jo 19+0 huih ku tuo aika rientää. :D

Hankintoja olen sen verran tehny et ostin pari käytettyä bodyä ja muutamat housut ihan pientä kokoa ja hyväkuntosia käytettyjen lastenvaatteiden liikkeestä. sieltä aattelin käydä kattoon sit syksymmällä haalaria yms ku nyt oli aika kesästä varustusta :)

puuh nyt päikkäreille pultoistatuntia unta viimeyönä ei ihan tainnu riittää,pikkunenki mellasti osan yötä niin et seki häiritti unia : /

höyhen ja tonttu 19+0 :heart:
 
Astre ja ak, söin viimeksi aikalailla kaikkea. Meillä oli all inclusive hotelli ja vedin kyllä kaikkea mikä vaan maistui ;)
Jäätelöäkin söin hotellin ulkopuolella ja jotain kanarullia eikä maha mennyt sekaisin mistään.
Eli en aio varoa muuta kuin ravintolan majoneesia ja käytän maalaisjärkeä. Eli lähden nauttimaan kuumuudesta, turkista ja hyvästä ruoasta :p
Ei tulisi mieleenkään keittää porkkanoita ja tuhlata lomaa hysteerisuuteen, pullovettä join ja sillä pesin hampaatkin..
Eli hyvin mielin lomalle, ainakin minä lähden..
Meillä viimeksi kukaan viidestä ei saanut minkäänlaisia vatsaoireita mistään ja tosiaan söimme kaikkea :)
2 viikon päästä istumme koneessa kohti Alanyaa. Ihan huippua.

Pinnasängystä joku puhui, meillä esikoinen siirtynyt jatkettavaan 1,8 vuotiaanan sisaruksen synnyttyä ja meille se oli hyvä ratkaisu.

Ihana lämpö, ihana raskaus, ihania pikku liikkeitä ja ihana joululahja :heart:

Mies kutsuu vauvaa haueksi, joten pikku hauki 18+1 :xmas:
 
neljäskö Meillä on myös all inclusive hotelli :) Itsekkään en ole ikinä turkin reissuilta mitään vatsaoireita saanut, syönyt olen kaikkea mikä näyttää/maistuu hyvältä ja maalaisjärjen mukaan, niin varmasti sitten myös elokuussa.
Sen kuitenkin tiedän kun reuma kokeiden yhteydessä testattiin jotain noita sille altistavia ruokamyrkytys bakteereita niin kampylo- ja shigella vasta-aineet löytyi eli joskus olen ne saanut jostain. Etelän reissuja on kyllä useita takana että nehän on voinut tulla mistä tahansa :)

Reissua odotellen :) Matkalle lähden siis oman äidin kanssa, mies ja tyttö jää kotiin kun miehellä töitä, työpäivät tyttö hoidossa mummolla ja papalla. Pääsee nyt kunnon lomalle ja jaksaa sitten hyvin olla taas tytön kanssa+ sitten joulun aikoihin ottaa vastaan tämän pienen masukaverin <3
 
Moikka!

Tohon rakenne uä-listaan voinee samaan sitten merkata jos kukanenkin saa tietää ja haluaa jakaa tiedon onko tyttöä vai poikaa lupailtu?

Täällä on ollut tukala hellepäivä, onneksi nyt tuntuu tuuli yltyvän, josko kohta sataisi vettä ja ukkostaisi!

Jonkinmoisia liikkeitä on nyt ollut joka päivä, välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta taitaa pikkuinen vahvistua kun liikkeitä alkaa olla säännöllisesti tunnettavissa :)

Ajattelin kokeilla pitkästä aikaa neulomista, en ole mikään haka käsitöissä mutta jospa osaisin myssyn neuloa pienelle..

http://plaza.fi/ellit/kasityot/neuleohjeet/lapset/vauvan-kyparamyssy

Eikun päästelemään ärräpäitä kutimien ääressä.. ->

Susimieli ja Pieni 17+6
 
Pakko päästä purkamaan suunnatonta pahaa oloa ja surua.

Ystäväni vauva syntyi ja kuoli eilen. Viikkoja oli kasassa jo 39 ja kaiken piti olla hyvin. En tiedä mikä meni pieleen. En ole hänen kanssaan puhunut ja mitä voisin muka sanoa...:'(

Olo on epätodellinen. Suru heidän puolestaan sekoittuu pelkoon. Mitä jos itselle kävisi niin?

En osaa edes kirjoittaa tunteistani kun ne on vielä niin pinnassa.
 
Mäkin oon innostunut neulomisesta, mutta en näin kuumalla. Onneksi on aikaa syksyllä sitten neuloa. Esikoiselle tein villahaalarin asusteineen ja kuopuksellekin jotain pientä. Jos nyt tekis vaikka neuletakin tms.

Lapsiluvusta meillä on ehdottomasti tässä. Mulla alkaa olla ikääkin sen verran, että vaikka vauvakuume vielä nostais päätään niin ei kannata ehkä enää riskeerata.

Päivittelin tuon Rakenne-uä-listankin. Mä oon samaa mieltä kuin Poppeliini että sukupuoli-veikkaukset / lupaukset vois laittaa tuohon la-listaan. Siellähän ne poika/tyttöolotkin jo on.

Ensku toi on kyllä surullista. Niin vaan jostain syystä tapahtuu. Selittämättömän surullisia asioita :( Suuren suuret voimahalit ystävällesi ja sinullekin :hug:

Neljäskö ja Astre on lähdössä reissuun. Kivaa, mäkin aina haaveilen tuosta all inclusive -hotellista. Ja toden totta sellainen seuraavalla reissulla otetaankin. Olisi ollut tarpeen jo edellisella Rodoksen reissulla, kun hotellimme olikin hiukan keskellä ei mitään. Siinä saikin sitten pähkiä missä kahden lapsen kanssa syödään joka päivä kahdesti. Mä olin Turkissa ollessani kyllä kipeä. Hirvee mahatauti ja oksensin yhden yön. Onneksi en enmpää. En tiedä mitä sitten söin väärin. Edellisenä iltana syötiin pizzaa.

Mulla ei ole tuota r-diabetesta koskaan ollut, mutta työni puolesta tiedän, että noiden syömisten kanssa saa välillä olla tosi tarkkana. Hedelmät on melkein kiellettyjä, samoin kuin tuoremehut nostaa sokeria. Mutta eikähän pienellä kokeilulla jokainen saa sokerinsa pysymään kurissa. Ja minusta parempi on kyllä tarkkailla syömisiänsä ja hiukan luopuakin jostain kuin ottaa se insuliini. Eihän sitä loppuelämäksi tarvitse luopua pizzasta ja herkuista. Raskausaika on onneksi melko lyhyt ;)

Pientä liikehdintää tuntuu nyt melkein päivittäin. Töissäkin jo tunsin, vaikka olin liikkeessä. On se ihanaa, kun voi hiukan huokaista, kun kaveri ilmoittelee olemassaolostansa aina välillä.

Supistuksia mullakin jo on ollut. Ei kipeitä onneksi, että ei siellä mitään varmaan tapahdu. Useesti yöllä, kun on kova pissahätä eikä jaksa ihan heti lähteä niin silloin supistaa. Kai se täysi rakko jotenkin laukaisee sen supistuksen. Päivällä ei niinkään supista.

Niisku 16+3
 

Yhteistyössä