**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Heissan!
Täällä valvottu pääkipuisena koko yö melkeinpä putkeen,,olen koittanut juoda erilaisia juomia,syödä,ola varjossa,käysdä suhikussa,eikä auta mikään....alkaa olla jo tosi vaikeaa kun pään kääntäminenkin sumentaa näön..todella tuskallista.

tutkin asiaa liikunnasta ja liikkumisesta..:) liikkua voi läpi raskauden ja sitää suosittelevatkin,kunhan ei mene äärimmäisyyksiin.. tutkittu asiahan on että liikkuvien äitien lapset syntyvät keskimääriin n. 8päivää ennen laskettua aikaa ja yli tuskin mennään,synnytys sujuu yleensä paremmin kun on hyväkuntoinen äiti.. itse tämän totesin silloin kuopuksen kanssa etä totta on ja viime marraskussa syntyi ystäväni lapsi jonka äiti oli iikkuivaista sorttia,pumpissa kävi loppuun saakka ja lenkkeili päivittäin,poika syntyi 7päivää ennen La:ta ja synnytys oli "kevyempi" kuin muut,myös laihtuminen pääsi vauhtiin paremminn synnyttämisen jälkeen kun oli kuntokin parempi... katselin aika mielenkiintoisia kirjoja kirjastossa laihduttamisesta raskauden jälkeen..

eilen olin myös ystävän luona ja hänellä oli kaksi kirjaa joiden nimet otin jotta saan etsiä kirjat kirjastosta.. toinen kirja "saamme vauvan" kertoo raskaudesta ja siinä on mm. oikean kokoiset kuvat vauvasta eri viikoilta,voi mallailla vatsan päälle ja nähdä miten vauva täyttää masua.. ihana kirja!! tekijä oli Sheila kiitzinger
Toinen kirja oli tekijältä miriam stoppard VAUVA: hedelmoitys-raskaus-syntymä

tänään paistaa vielä aurinko,odotan sadekuuroa,tuomaan raikautta.. mutta en vaita tästä kuumuudesta,on tää niin paljon parempi kuin ne kauheat talven kylmyydet...

EevaN ja Pieni 18+1
 
Täällä myös ollut järkyttävä päänsärky eilisestä lähtien. Panadol 1g auttaa hetkeksi aikaa, eilen tuli niitä otettua yhteensä 2,5g. Mulla tavis päänsäryn lisäksi niskassa / takaraivolla pahempi kipu, johtuu todennäköisesti jonkin verran myös ihan yläniskan / kallon lihaksista, zon-geeli + kaurapussi auttoivat hetkeksi. Yöllä siis heräilty useampaan kertaan ja nyt aamulla otin yhden buranan joka kyllä auttoi todella hyvin. Satunnaisesta käytöstä ei pitäisi olla haittaa ja kipu oli jo sen mukaista että oli pakko ottaa jotain vahvempaa : /

EevaN siirräkö sun la:n 2.12 kun kerran viikot lasket sen mukaan?

Poppeliini ja kolmas muru 17+5
 
Heippa!

Kiitos tosiaan Poppeliinille uudesta pinosta :)

Hoitopöydästä, myö mietittiin esikoista odotellessa, että minkälainen ratkasu tehdään, ja päädyttiin sit sellaseen, että ostettiin Ikeasta sellanen lipasto (vaaleanpunanen,mie sain valita värin ;) ), johon sit mies rakensi päälle laidat. Oon tykänny TOSI kovasti tuosta ratkasusta, kun niihin lipaston laatikoihin saa laitettua vaipat, vaatteet yms. :)

Rakenneultrasta, mie en vielä tiiä, että millo se on :( maanantaina kun varaan seuraavaa neuvola-käyntiä, niin eiköhän siellä sit sitäkin aikaa katella. Mut kyllä täytyy sanoa, että aika on menny ihan hirveen kovaa vauhtia, kun rakennettakin jo sit varaillaan! Kohtahan se vauva on jo tuossa sylissä :D

Miulla oli eilen eka harjottelupäivä siellä hotellissa, tänää meenkin sit neljään. Mie luulin, että siellä kuolen ikävään, kun en nää poikaa 8 tuntiin, mutta yllätyinkin, et en ikävöiny oikein ollenkaan! :O Oli nii paljon kaikkea tekemistä ja sen sellasta. Harjottelu vasta alko, ja mie jo toivon että se olis ohi (2kk).. Joteki tuo ala ei vaan ookaan minuu varten. Mut mie oon jo niin pitkällä valmistumista, eli tää harjottelu ja opinnäyte enää,niin en todellakaa aio jättää kesken. Pitäis vaan nyt se 2kk jotekinperin jaksaa!!

NeitiAurinko ja Murkula 15+5
 
Heipä hei piiitkästä aikaa:)

Aika rientää kuin siivillä, en edes muista koska olen viimeksi tänne kirjoitellut. Siispä tässä hieman omiakin kuulumisia: Kesäkuisessa lääkärintarkastuksessa todettiin kaiken olevan hyvin =) Sokerirasituksessaki tuli käytyä ja siinä huomattiin tunnin arvon olevan yli 10, eli pitää kuulemma alkaa seuraileen sokereita ja passitettiin ensi viikolla neuvolaan. Masu on kasvanut paljon ja liikkeetki tuntunu jo jonku viikon. Rakenneultra on 25.7, jolloin alkaa olla noin 22vk kasassa. Nettilaskureiden mukaan mun LA on 5.12, neuvolan mukaan 6.12 ja ultran mukaan 4.12, että minkä mukaan nuo päivät sitte laskis :LOL: No joka tapauksessa nyt on 18 vk meneillään.
Doplerista me tilattiin se pitkän mietinnän jälkeen ja mies on siitä ihan tohkeissaan :) On kuulemma paras ostos mitä on ikinä tehty ja olen ihan samaa mieltä. On ollut ihania hetkiä perheen kesken kuunnella pientä masussa ja välillä on kuunneltu muidenkin murinoita masusta tai sydänääniä, varsinkin kuopuksella ollut tosi hauskaa:LOL:

Kestovaipoista
kerttoisitteko käyttökokemuksia? Meillä tulee hirveästi pyykkiä muutenkin (isohko harrastava perhe), niin mietin minkälainen se pyykkirumba olisi ko vaippojen kanssa..

Päänsärystä Huomasin lukiessa kirjoituksia että aika monella on päänsärkyä. Mullakin ollut aika tiheään nyt odotusaikana päänsärkyä, normaalisti pää kipeä tosi harvoin. Mistähän tuo johtuu?
Mutta täytynee lopettaa ennen kuin alan romaania kirjoittamaan :)
Ihanaista odotusaikaa kaikille, vaivoista huolimatta! :)
 
Huomenta!
yövuoro takanapäin ja nukkunut ihan hyvin.

mut tää päänsärky saa voimaan pahoin,ei hellitä ei..juotu on,kaikkea mahdollista..panadolia ja burana coktailit kokeiltu ei ole kuin hetkellinen helpotus..tulis vaan kunnon rankkasade ja ukkosmyrsky..

ei jaksa nyt enempää ajatella..
vointeja kaikille..

MARMAx4 ja jaz 16+5 jee kohta vaihtuu taas viikot..
 
täälläki yövuron jäljiltä herätty ja tuhottoman kuuma on kokoajan eli unet jäi vallan lyhykäisiksi.vielä pitäs iltapäivästä ottaa torkut et jaksaa vielä toisenki yön valvoskella pikkusten unia :)

nyt syömään jotaki ja hetkeksi ulos :)

höyhen ja tonttu 18+0 :heart:
 
Yövuoroista. Minä sain jo vapautuksen yövuoroista. Viime viikolla vielä valvoin ja meni ihan hyvin. Muutaman viikon päästä alkaa loma ja loman jälkeen on raskaus puolivälissä. Edellistä odottaessa siinä vaiheessa alkoi yöt tehdä tiukkaa, joten sovittiin esimiehen kanssa jo valmiiksi ettei sitten loman jälkeen tarvitse enää valvoa.

Doplerista. Ollaan tykätty myös kuunnella sydänääniä kotosalla. Esikoista odottaessa melkein joka päivä kunnes liikkeet alkoi tuntua, nyt on jaksanut ehkä kerran viikossa korkeintaan testailla. Sitten kun liikkeet alkaa tuntua, kapistus tuntuu jo aika turhalta.

Kestovaipoista. Esikoisella kokoeiltiin ihan alussa ehkä pari kolme kuukautta. Falskasivat aina vaikka vaippa oli kunnolla. Ei siis tykätty. Ja muutenkin pyykkiä tuli hirveästi, ja meillä jätevesi maksaa niin paljon (umpisäiliö) että tuli kalliimmaksi käyttää kestoja kuin kertiksiä. Joten hyvällä omallatunnolla käytetään taas kertiksiä, kestot on laitettu jo kiertoon.

Hoitopöytä. Meillä esikoisella oli alusta kodinhoitohuoneen pöydällä. Tosi kätevä pesualtaan vieressä ja kodinhoitohuoneen kaappiin sai kaikki vaatteet ym. tarvikkeet. Alustassa oli sen verran korkeat reunat, että poika pysyi paikallaan vielä 8kk ikäisenä. Teippivaipat on meillä koettu kätevämmiksi edelleen vaikka muksu käy jo potalla (1v1kk), housuvaippoja on kyllä muutamaan kertaan kokeiltu. Makuja on siis monia.

Pahoinvointi alkaa lopulta helpottaa, lopetin imetyksen muutama päivä sitten. Epäilen että imetys vaan vei energiat. Jollekin oli sanottu, ettei saisi maitoa pumppailla raskaana ollessa, miksiköhän ei? Tilanne on tietenkin eri jos ei ole koko alkuraskautta jo ollut tissitakiaista. Imettämisen jatkamisellekaan ei esitetty mitään estettä, olisi saanut jatkaa vaikka koko raskauden jos vaan itse jaksaa. Minä en jaksanut ja tuo 1v juo jo niin hyvin tavallista maitoa että siksi lopettelin imetyksen nyt.

Lumine 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Väsy,päikkäreitä koitin nukkua mut edelleen niin kuuma et ei saanu kunnolla nukuttua. Nyt tietenki väsyttää ku töihin lähtöön on enää puoltoistatuntia. Meinasin et jos vielä enslistan omat yöt jaksas tehä ja sit pyytäs et ei tarvis tehä ku kakkosyökön hommia,sillon ei tarvis yksin valvoa ku tuntuu jo nyt niin ylitsepääsemättömältä tuo 10h valvoa itekseen. : /

höyhen ja tonttu 18+0 :heart:

Mut nyt pittää alakaa ryhistäytyyn ja ihmismäityyn ennen ku tuleepi taas hoppu :|
 
Onpas ollut rankka päivä helteineen ja kaikkineen, en meinannut äsken sängystä päästä ylös kun siiheen hetkeksi kellahdin! Olin töissä aamuvuoron, ihanaa seisomatyötä, minäkin R-kioskin myyjänä, kukas muukin oli? Noh, on meinaan hieman poikki tämä äiti, koska töitä on ollut nyt 7pv putkeen, ja tiedossa on yksi vapaapäivä vain!

Onko muillakin tunteet pinnassa välillä? Mä meinaan loukkaannun ihan kunnolla jos mies yhtään korottaa ääntään mulle! Ja viime raskaudessakin suuntasin sitten aina vessaan itkemään.. Ja aika pikku asioista, kuten jos toinen on eri mieltä jostain asiasta ja ilmaisee sen vaan vähän kovemmalla äänellä : /
Äsken mies erehtyi kysymään enkö vieläkään oo laittanut vaippaa pojalle/miten siinä voi noin kauan kestää? Ja minä puolikuolleena sängyn pohjalta nousin ja yritin jotain olla avuksi kun mies oli alkanut vain siivoamaan keittiötä! :headwall:
No, nää on näitä, ja tulee vielä paljon samoja tilanteita, tiedän... Mutta väsyneenä sitä on aika herkillä..

Tänään käytiin ekaa kertaa rannalla ja uimassa, poika tykkäsi kyllä :) Ja tietty itekkin oli kiva päästä viilentymään. Huomasin vaan että mun bikinien yläosa oli ihan liian pieni, ja mulla on kahdet bikinit! Ja molemmista tissit tulee ulos :D Eikun ale-myynteihin uusia bikinejä ettimään!

Mulla rakenneultra 25.07. :heart:

Ai niin, aloin nimiä miettimään ja tekemään koneelle listaa kivoista nimistä. Ja jostain syystä piti niistä tyttönimistä aloittaa!

miida ja pikkuinen 17+0
 
Huomenta =)

Taas moitteettomasti nukuttu yö takana, varmistuu yhä enemmän se, että niiden kamalien päänsärkyjen syynä on helle, viimeyö oli viileämpi kuin parina edellisenä. Hieman jo toivoo syksyn sateisia ja viileitä mysrkyiltoja .

Eilen piti käydä hieman shoppailemassa, ja kun satuin löytämään jesper&juniorista hyviä tarjouksia (pikkuiselle pinkkiä vaatetta) :whistle:, niin pakkohan oli ostaa. Muutama body ja potkupuku siis hankittuna, kokoa 50. Nyt sitten hypistelly niitä ja ihmetelly että voiko näihin kukaan mahtua :) Itselle tarttuikin sitten hieman isompaa kokoa olevia venyviä vaatteita pussiin. Tähän saakka pärjännyt vanhoilla vaatteilla, mutta eilen alkoi farkkujen liitingit ahdistamaan.

Mitäs olette mieltä tämän vuoden äitiyspakkauksesta? Onko se hieman "poikamainen"? Ei silti, ne tuotteet ovat ainakin ennen olleet tosilaadukkaita ja mielellään sen pakkauksen nytkin otan.

Taitaa tulla siivouspäivä, viikon olen nyt loikoillut lomalla tekemättä mitään ja kerrankin on heti aamusta virtaa kuin durasell-pupulla, pakko siis purkaa johonkin.

-Tinkerbell ja hyppykeppi 18+0
 
Nigeria: Itse en lähtisi tuolla kokoonpanolla. Ensinnäkin se vauvan malarialääkitys (ovatko edes sopivia imetyksen aikana käytettäviksi? Lariam-nimisessä valmisteessa sanottiin, että tietoa käytöstä vauvoilla ja imetyksen aikana ei juurikaan ole, ja että rintamaidon kautta saatava annos ei ole riittävä malarian estoon. Joutuisi siis ryhtymään koekaniiniksi. En tiedä, minkä tyyppiselle reissulle olette lähdössä, mutta ns. turistipaikkojen ulkopuolelle en haluaisi alle 2v:n kanssakaan lähteä. Jo tavallinen turistiripuli kuivattaa tuon ikäisen kuoliaaksi pelottavan nopeasti kuumassa ilmassa, jos turvallista sairaalaa ei ole heti käsillä. Lisäksi oma synnytyksestä palautuminen mietityttäisi, esim. intiimihygienia ja tulehdusten välttäminen. Onko paikallinen vesijohtovesi tarpeeksi puhdasta paranemassa olevan alapään pesuun? Ja uida ei voisi ollenkaan. Mutta matkahan on teidän, turistikohteeseen lähtisin helpommin kuin niiden ulkopuolelle.

Mies mukaan odotukseen: Minua harmittaa myös, että mies ei ole yhtään messissä. Hän on kuulema miettinyt asian valmiiksi vauvantekopäätöstä tehdessä, ja nyt odottelee sitten sen syntymää, tai edes liikkeiden tuntemista. Tuo on tosi ärsyttävää, mutta myös ihan tutkittu tosiasia, että miesten sopeutuminen raskauteen ja vauvan tuloon tulee "jälkijunassa" naisiin verrattuna, koska he eivät koe raskautta samalla tavalla omassa kehossaan. Koitetaan vaan olla kärsivällisiä, kyllä ne sitten aikanaan lämpiävät... viimeistään, kun vauva on sylissä. :)

kestovaipat: Meillä on näistä hyviä kokemuksia kaikkina aikoina, paitsi taaperon yövaippana. Vaikka kertsitkin valskaavat usein, niin kestot eivät kohtuullisen kokoisena pakettina enää yli kaksivuotiaalle ole riittäneet.

Ihan alussa oli harsot ja villahousut. Helppo säätää sopivaan kokoon ja kuivuvat pesun jälkeen nopeasti, kun villahousuja ei tarvitse pestä kuin ehkä kerran kuussa. Paitsi jos niihin pääsi kakkaa, jolloin pesaisimme saman tien kyseisen kohdan hanan alla sappisaippualla. Kun vauva alkoi kääntyillä eikä enää antanut rauhassa sitoa harsoa ja pukea villahousuja, siirryimme taskuvaippoihin. Samat harsot imuina, ja tarralliset taskuvaipat kuorina, nämä toimivat hyvin koko päivävaippaiän, myös päiväkodissa.

Pyykkirumbasta: Minusta ei ollut kohtuuton, heittelin vaipat ihan surutta muun pyykin sekaan, kun olin sohauttanut ensin käsisuihkulla enimmät kakat pönttöön. Harsoja mahtuu koneeseen niin älyttömästi, että eipä niiden pelkiltään pesemisessä paljon järkeä olisikaan... taittelussa on oma hommansa, meillä se sujui parhaiten niin, että kuivia narulta kerätessä viikkasin ne saman tien vaipan muotoiseksi. Toinen tapa olisi rutata ne mihin vain, ja taitella vaipaksi vasta tarpeen tullen.

Kestojen lisäksi meillä oli kertsejä varalla, jos puhtaat loppuvat tai alkaa muuten vaan kyllästyttää. Aika vähän niitä käytettiin.
 
miida minä myös R-Kioskilla töissä, muista en tiedä, mutta en ole asiasta aikasemmin maininnut, joten täällä varmaan joku kolmaskin. :)

Tuli sitten tännekin tilattua doppeli AS:n halppis..kaks kertaa kuunnellu, ja alkuunsa kestää melko kauan, ennen ku lyötää. Jotenki vielä kuvitelen että vauveli on paljon alempana, kun onkaan ;) Tosin myös np-ultrassa kävi ilmi, että istukka on melko edessä, joten sekin voi heikentää ääniä.

Nyt ollaan hankittu body ja potkuhousut ja Emmaljungat tulee käytettyinä sukulaiselta, mut sitten vähän syksymmällä. Pitäis tehdä remppa, ennen ku vihtii ostella hoitopöytää, sänkyä tms.

Masussa tuntuu välillä heikkoja "kuplintoja" siis ihan tossa etumasussa..voiskohan ne olla tuntemuksia masusta?

Painoa tullut nyt 3kg...hyvin on siis ruoka maistunut. :D

Mulle vois la:n muuttaa 26.12 ja rakenne u-ä 15.8.

Niin ja mammahousut tuli hankittua, kun ei paljoa ole enää pöksyjä, joita haluis vetää jalkaan sen verran ikävästi masua painaa.

Tarantella83 ja ElliEemeli 14+6, huomenna poks..
 
Tarantella83 tai voi olla että muistelen yhtä vauvakuumeiluketjua, ehkä siellä oli joku R-kioskilainen :) Mut jos täällä on, niin saa ilmottautua!

Tänään ostin pikkuiset sukat joissa lukee 1:heart:mum ja toisissa 1:heart:dad, en voinut vastustaa kiusausta. Ja sitten niin pienen myssyn, että en tiedä onko niin pientä päätä olemassakaan! vaikka tosin kokona oli 3-6kk :)

Ihanan "viileä" päivä ollut, kun tuli vettä kunnolla aika rajun ukkosen kera. Tuntui heti että lämpötila tippui siedettävälle tasolle.
 
Tarantella83 Olen jokin aika sitten maininnut olevani R-Kioskilla töissä! Mukava kun täältä löytyy muitakin! :) Millainen olotila teillä muilla ärräläisillä töissä? Täällä alkaa pikku hiljaa olemaan suhteellisen normaali.. :)

Eilen tultiin kolmepäiväiseltä risteily&hotellireissulta Tallinnasta. Ihmettelin suuresti kun kunnialla selvisin reissusta eikä kertaakaan tullut huono olo. varsinkin kun automatkat Helsinkiin oli n. 4-5 tuntia/suunta.. Jotenkin lohduttavaa muutenkin kun viikkoon ei ole tarvinnut käydä oksentamassa!

Mulla rakenneultra 2.8.

Huomenna aamulla olisi aika neuvolassa ja juuri selvisi että joudunkin todennäköisesti sinne sokerirasitukseen vaikka alunperin ei olisi tarvinnutkaan mennä. Viime viikolla selvisi että omalla isälläni on diabetes joten pakko sinne on kai mennä..

Aurinko ei paista mutta kävelylle tekisi mieli lähteä!

Kestovaippailuista olisi mukava lukea lisää ainakin näin ensikertalaisena. Tai jos tiedätte jonkun sivuston josta löytyy tietoa voitteko laittaa linkin sinne? Kiitos paljon!
 
Heips!

Päivittelen tuon rakenne-uä pinon samalla.

Miida mäkin ostin tuollaiset I :heart:mum ja I:heart:dad bodyt huutiksesta juuri. Aivan ihanat ja vielä unisexiä =)

Aivan ihanaa, kun on hiukan viileämpää. En ole ikinä ollut mikään helle ihminen tai auringon palvoja, mutta joten nyt se on ahdistanut entisestään.

Mä ehkä olen nyt parina päivänä tuntenut jotain liikehdintää tuolla masussa :heart:
Juuri katselin kalenterista, että kuopuksesta olen tuntenut joskus rv. 17+ liikkeitä. Esikoisesta sain odotella niitä jonnekin 20+ viikolle asti. Nyt ois sitten rv. 16+.

Päänsäryt varmaan ainakin osittain johtuu teillä näistä helteistä ja ukonilmoista. Mun päätä ei nyt taas ole särkenyt. Toivottavasti ei enää alakaan. Muutenkin on nyt melko seesteinen olo. Ei kummempia vaivoja :)

Joku oli miettinyt Nigeriaan lähtöä. Hui! Itse en kyllä uskaltaisi niin pienen vauvan kanssa lähteä, mutta te varmaan olette tottuneet reissaamaan muutenkin. Enkä menis kyllä vannomaan, että vauva syntyy etuajassa ihan vaan sen takia, että muutkin on syntyneet. Mun kaveri sai juuri pojan. Kaksi ekaa on käynnistetty yliaikaisena reippaasti ja nyt tämä pojan vesseli kiirehti syntymään melekin 4 viikkoa etuajassa. Ja kaveri oli niin varma että yli menee. Sen takia en itsekään uskalla suunnitella yhtään mitään ainakaan la:n lähistölle pariin kuukauteen. Lisäksi itselläni oli kuopuksen jälkeen kohtutulehdus, joka ilmeni noin viikko synnytyksestä ja oli kyllä kipeä kokemus. Jotenkin olen hyvin epäileväinen oikeastaan kaikkien ulkomaiden terveydenhuoltoon, mutta jotenkin Afrikan erityisesti. En kylläkään asiasta sen enempää tiedä. Tehän taidatte olla siellä käyneet useastikin, joten varmaan itse tiedätte parhaiten. Mutta ihan la:n nurkille en ehkä matkaa suunnittelisi. Kannattaa varmaan neuvolasta kysyä tuota malarialääkitystä.

Kipsukalle ja MARMALLE kestovaipoista. Mä en kokenut myöskään pyykkirumbaa mitenkään kovana. Pyykkiä tuli muutenkin paljon ja vaatteiden sekaan nakkasin vaipatkin. Aluksi mies sitä hiukan kummeksui, mutta nopsaan alkoi hänkin laittamaan vaippoja muun pyykin joukkoon. Toki jos vaippoja oli jostain syystä paljon pyykättävänä niin laitoin ne pyörimään yksinään 60 asteeseen, muuten pesin ne 40 asteessa. Mä en tykännyt harsoja käyttää vaikka moni onkin kokenut ne hyviksi. Mulla oli muotoon ommeltuja sisävaippoja esim. Nalle Nöttösiä, jotka on tosi hyviä ihan pienelle. Päälle hahtuvavillikset. Meillä pul-kuoret falskasi, mutta kun löysi pitävät villahousut niin ne oli kyllä loistavat. Ja niitä kuoriahan ei tarvitse niin pestäkään ellei ne ole kakkaan tuhriutuneet. Riittää kun laittaa tuulettumaan. Joten suosittelen kyllä kaikkia ainakin kokeilemaan. Eikä kannata lannistua ekoista kerroista, jos vaipat falskaa. Vaippalainaamot on hyviä siitä, että voi kokeilla monenlaisia vaippoja. Ja sitten ostaa itselleen parhaimmilta tuntuvat. Kestovaippayhdistyksen sivuilla on vaippalainaamojen yhteystietoja, joita on jo aika monella paikkakunnalla. Äitiyspakkauksen kestot ei välttämättä ole ihan parhaita.

Niisku rv. 15+5
 
Ihanaa kun keskustelette noista kestoista, kun itselläni ei ole merkkien laaduista mitään tietoa...Että mikä sopii vastasyntyneelle ja miten ovat käytännössä toimineet yms. Kiinnostaisi kokeilla niitä...Pyykin määrä vaan pelottaa ja se miten kaikki sisukset asetetaan niihin ja....Iik! No on tässä onneksi aikaa tutkia asiaa :D Miten monella vaipalla homma kannattaa aloittaa?

Kahlan ja pipparmato 15+5
 
Heips pitkästä aikaa!

Aika tosiaan kulunut hurjaa vauhtia ja tänään piti oikein kalenterista tarkistaa millä viikolla tarkalleen ollaan menossa, hui. Mulla alkoi loma nyt ja rennosti fiilistellen on eka lomapäivä sujunut.

Monenmoisia asioita täällä on pohdittu ja niitä on kyllä kiva lukea. Rupean itsekin vähitellen erinäisiä asioita pohtimaan. Kaikki on sujunut ihan hyvin. Pahoivointi rupeaa hellittämään ja harvenemaan ja nyt kun ei lomalla tarvi herätä niin aikaisinkaan niin luultavasti helpottaa tosi paljon. Mulla myös jotkut vaatteet jo kiristävät, mutta mitään uusia housuja en ole vielä ostanut.

Oikein hyvää, hieman viileämpää viikkoa kaikille kanssaodottajille!
milizza 14+5
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Täällä se rakenneultra olisi 12.8, eli kauan joutuu vielä odottelemaan pienen näkemistä. : /

Sorruin perjantaina sitten alennusmyynneistä ostamaan pienelle jo ensimmäiset vaatteet ja netistäkin taisin yhden setin tilata samalla, kun itselleni tilasin ekat mammahousut. :ashamed:

Dopplerinkin päädyin meille ostamaan, kun nyt jotenkin niin "tylsä" vaihe menossa. Oloja ei ole suuntaan eikä toiseen, maha ei ole kasvanut juuri yhtään, eikä liikkeitäkään vielä tunne. Seuraava neuvolakin vasta elokuun lopulla, joten pakko saada välillä (joka päivä) varmistusta siihen, että toinen vielä on mukana. :heart:

Kestovaippailusta olitte täällä keskustelleet. Itse en osaa vielä sanoa, että aletaanko kestoilemaan. Mies ei ainakaan kauhean innokaalta vaikuta, joten voi olla että kertiksiä meillä tullaan käyttämään. Muutenkin jotkut asiat vähän hakusessa, näin esikoista odottaessa. :) Ehkä ne asiat siitä kuitenkin selkiintyy.

Täällä olisi suuntana iltavuoro tänään, näin loman jälkeen. Kiinnostusta ei olisi tällähetkellä juuri yhtään. :/

iseeyou + Onni-Ilona 14+4
 
Heippa!

Liikkeistä eilen illalla masussa tuntu hennosti potku, oli se ihana tunne :heart: Muuten on aika rauhallista ollut :)

Mä taidan olla ainoo tääl joka ei aio kokeilla kestovaippoja, en oo tykästyny niihin ollenkaan. :/

On : Täällä oli tänään neuvola käynti, kaikki oli hyvin ja sykkeetkin saatiin selkeesti kuulumaan :) Seuraava neukku aika onkin kolmen viikon päästä :)

- Sokruli ja pikkunen 15+0 *poks poks* -
 
Fantaihanaja matka suunnitelmat. Sanotaan näin että aika hurjalta kuulostaisi jättää sen varaan että vauva syntyy etuajassa, synnytys menee oppikirjojen mukaan, vauva-aika alkaa normaalisti jne..
Itse en lähtisi kyllä varaamaan noilla tiedoilla mitään matkaa joulukuulle. Voisiko ajatella että ehkä tammikuussa vasta lähtisitte?
Mietin myös että entä jos vauva tuleekin 2 viikkoa lasketun jälkeen ja sitten jälkivuodot ja muut, itse en todellakaan haluaisi olla kuin kotona!
Mutta SINÄ tiedät parhaiten teidän tilanteen :)

Unista, oletteko paljon nähneet vauvaan liittyviä unia?
Onko niissä ollut vauva sukupuoleton vai selvästi jompaa kumpaa?
Itse näin ekaa kertaa tämän odotuksen aikana että synnytin rv 35 pienen poikavauvan :D
Saa nähdä onko ennustus tulevasta :whistle:
Unessa mietin jotain runoa jolla ilmoittaisin tutuille että vauva oli syntynyt ja aamulla herättyäni ajattelin ihan oikeasti että onko kenelläkään mitään sivua tms josta voisi ruonoja katsoa??
Haluaisin jonkin kivan ja ehkä vähän erilaisen.

Täällä vihdoin LOMA alkoi, ihanaa. 3 viikon päästä ollaan Turkin kuumuudessa ja sitä ennen nautitaan Suomen kesästä lasten kanssa.
Tänne ei muuten ihmeempää kuulu. Pikkuisen liikkeet tuntuu aavistuksen silloin tällöin ja odotus tuntuu todellisemmalta. Tuntuu että mies vasta nyt innostunut tästä raskaudesta, mutta ei edelleenkään halua kuunnella dopplerilla ääniä, en oikein tiedä miksi.. miehen miehet :D Muuten silittelee mahaa ja yrittää tuntea jo liikkeitä läpi.

Mukavaa viileämpää päivää kaikille :wave:

odotettu 17+3


Sokruli, minä kuulun myös niihin jotka ei kestoile ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sokruli

Yhteistyössä