***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Onnea paljon Garden ihanaa!! :)

Mulla oli tänään neuvolassa protskut kahdella plussalla ja virtsassa pieni määrä verta.. Uusintä näyte huomen aamulla ja siitä tulee taas tuskaa koska 4 tuntia virtsaamatta on aivan täysi mahdottomuus. Kellään mulla ollut kahta plussaa tai enempi? Onko välttämättä jotain vakavaa (raskausmyrkytys, virtsis?) Mitään muita raskausmyrkytyksen oireita ei ole, painoakaan tullut syyskuun jälkeen kun 100 grammaa. Paineet 120/77

Tänään jouduttiin lopettamaan koko perhevalmennus aikaisemmin koska sain niin kipeitä suppareita, että mies joutui sanomaan että lähdemme kesken kaiken pois. Päättivät sitten lopettaa siltä kerralta siihen. Itse en kehdannut sanoa että olin niin tuskainen, mutta onneks tuo mun ukkeli pitää musta huolen :)
 
Garden ONNITTELUT!!! :heart::heart:
Miida Täälläkin vauva vielä perätilassa, jännityksellä kans oottelen joutuuko kääntämään. Onkohan siihen pakko suostua? Mitäs jos ei käänny, tai kääntyykin jopa takas perätilaan? Kerro sitten heti mitä maanantaina tapahtui..
 
Onnea koko Gardenin perheelle!!! <3

Meillä olikin jo tänään neuvola ja nlalääkäri eikä vasta huomenna.. onneksi tarkistin.
Kohdunsuulla kaikki ennallaan, ei mitään muutosta mihinkään päin. Mut sehän on tavallista eka kertalaiselle. Kaikki oli ok. Ei mitään ihmeellistä ja nyt sitten seuraavan kerran pitääkin jo ens ke mennä kun alkaa olla käynnit jo kerran viikkoon.
Tiistaina meillä alkaa perhevalmennus ja niitä on 4 kertaa: parista perheeksi, synnytys, imetys ja vauvan hoito ja sitten pitäisi tässä jonain torstaina mennä tutustumaan sinne TAYSiin... Katsotaan ehditäänkö ennen h-hetkeä.. noi valmennukset on ens viikosta alkaen juuri torstaisin lukuunottamatta aloitusta, joka on tiistaina..

Kohdun äänistä oli ollut puhetta ja minä en oo nyt kuullut mitään ihmeempää ääntä mutta reilu kk sitten muutaman kerran kuului naksahtelua parina päivänä aina kun istahdin huussiin :D En tiedä mitä ne äänet oli mut ei niitä enää ole edes kuulunut.

Joskohan sitä saisi itsestänsä huomenna irti alkaa siiivoilla tätä hävityksen kauhistusta. On mennyt tosiaan tuohon vanhempien eroprosessin alkuhöyryihin kaikki energia.. Onneksi ehkä vähän alkaa laantua tilanne ja kuun vaihteessa on toisella muutto niin ehkä se tilanne kotosalla rauhoittuu. Mulla on eka- ja neljäsluokkalaiset pikkuveljet, niin niiden vuoksi etenkin on vähän oltu huolissaan.. Mun mielestä on jotenkin karseeta kun mun syntymäpäivä on se päivä kun ne voi viedä sen toisen ja lopullisen paperin maistraattiin. Ja minä oon se esikoinen, kun oon ilmoittaunut aikanaan tulostani jo "varkain", vaikka he eivät varsinaisesti edes seukanneet keskenään. Ovat siis "mun vuoksi" alkaneet vakavammin porukoimaan, onhan meitä kaikkiaan 5 lasta, että kai siinä on jo sitten muitakin syitä ollut jatkaa, mutta kuitenkin. No, kai siinä sitten se ympyrä sulkeutuu tai jotain..
 
Oi ihanaa garden, oikein paljon onnea sekä sinulle että perheellesi pienestä pojasta :flower:

Täällä olisi taas yksi yökukkuja, illalla uni tuli jo heti 9 jälkeen, mutta lukuisien vessareissujen päätteeksi meijän pikkuinen masukki päätti 0400 että äiskän on aika herätä. Alkoi kunnon myllerrys, ihan sama mihin asentooon menin niin sateli aika kipeitä potkuja ympäri masun ja kyljen. Onneksi ei ole menoa minnekkään ja saa nukkua vaikka päikkärit jos siltä tuntuu :)

Hyyppäjäinen mulla oli neuvolassa viikko sitten proteiinit plussalla, samoin puna ja valkosolut. Neuvolan täti lohdutteli jo silloin ettei välttämättä ole mistään vakavasta kyse, että näillä raskausviikoilla saattaa proteiinit nousta päivän mittaan. Sen takia haluavat tutkia aina aamun ensimmäisestä pissasta kaiken että näkee parhaimman tuloksen, ja mulla siinä oli ainakin kaikki ok. Ja siis raskausmyrkytystä epäili mullakin päänsäryn, turvotuksen ja noiden pissatulosten perusteella.

Eilen oli taas neuvola, siellä kaikki hyvin. Painoakin tullut vain 200g / vk (pienin tähän mennessä) vaikka turvotus on lisääntynyt reilusti. Pissassa oli tälläkertaa kaikki kunnossa, onneksi! viimeiset neljäkertaa on ollut häikkää ja on saanut ravata viemässä aamunäytteitä labraan. Ja taas ensiviikolla neuvolaan... minuu nyt juoksutetaan siellä viikottain kun tutkitaan noita arvoja, lähinnä pissa, turvotus, päänsärky ja Sf mitta.. sehän huiteli siellä ylärajoissa muutama viikko sitten, ja nyt se taas ei enää nouse minnekään, sekin on sitten yksi huolenaihe :D huoh. ihanaa tää raskaus.

Nyt voisin mennä tekemään miehelle aamiasta ja lähtä viemään hänet töihin, saanpahan ainakin auton käyttööni päivän ajaksi eikä tarvitse kotona kykkiä :) Voisin vaikka lähtä vähän joulushoppaileen ;) Ihanaa viikkoa kaikille

Joulumamma ja vauva 33+6
 
:heart:Oikein paljon onnea Garden tonttupojasta:heart: Ihanaa kun vauvauutisia alkaa tulla=)

Mikähän Adalmiinan tilanne on?

Hilipatuinen, en tarkoittanut sitä että on ennenaikaisuuden uhka ja lisäviikot extraa vaan tarkoitin sitä syntymisen toivomista muista syistä jo viikoilta 35 jolloin vauva ei ole täysiaikainen.

Yleensä nämä syyt on juuri ihan malttamattomuudesta tai jopa itsekkäistä syistä johtuvia joita mä en ymmärrä. Mun puolesta kaikki siis saa toivoa mitä vaan mutta kerroin vaan etten ymmärrä sitä=) Ja jokaisella meistä, myös mulla, loppuaika on täynnä kremppoja, väsymystä ja yleisesti olo on raskas mutta kyllä tämä kaikki loppuu aikanaan ja aika kultaa muistot. Viimeiset viikot vaan muodostuu tosi pitkiksi jos vauvan syntymää alkaa odottaa kovasti jo sieltä 35-36 viikoilta kun se odotus voi kestää sen 42 viikkoakin=)

Maanantaina oli neuvola missä kaikki oli ihan ok, pikkuiruista vauvaa, hyvä jos kolmikiloista povaili terkka ja ens ma on lääkäri jossa sitten kaiketi tehdään painoarviotakin. Sf-mitta oli 31 cm viikolla 34+6 ja painosaldo kaikkineen nyt noin 12 kiloa.

Lisää vauvauutisia odottaen äitsu ja muru 35+2:heart:
 
Huomenia!

Yön jomoteltuaan voikin lähtä kaupungille kirppari kierrokselle ja ettimään esikoiselle talvikenkiä :)

Ja viime yön sain ihan ok nukuttua vain 4krt ylös ja käymään pissalla.

MARMAx4 ja Jaz 36+3
 
Ihanaa huomenta kaikille :)

Onnea hirmuisesti gardenille ja perheelle pienestä pojasta. Lisää nyytti uutisia odotellessa.

Voimia Muiskulle, ei varmasti ole helppoa olla murehtimatta tilannetta ennen synnytystä, toivottavasti pääset yksityiselle ultraukseen. :hug:

Yö valvomisista oli puhetta, täälläkin on alkaneet katkonaiset unet vaivaamaan. Viime viikkoon saakka olen nukkunut ihme kyllä kuin pieni porsas, mutta nyt se on historiaa. Lonkat särkee jatkuvasti ja vessassa saa käydä useaan otteeseen, jonka jälkeen on hankalaa saada enää unta ja ne hyvät asennot on historiaa.: /

Eilen käyty synnytystapa-arviossa lonkkia kolistelemassa oikein kahden lääkärin voimin. :) Neuvolassa oli uusi lääkäriharjoittelija seuraamassa, joka pyysi saada tekemään saman tutkimuksen oppiakseen kuin neuvolalääkärikin. Annoin luvan tottakai, koska tekemällähän sen parhaiten oppii. Eli hyvin mahtuu vauva tulemaan alakautta ja ei ole isoa jättiläistä tulossa vaikka paino noussutkin hyvin, nyt kokonaiset 13 kiloa ja viimeisen kahden viikon aikana kilo per viikko. Turvotusta ei ole, joten kaikki ihan omaa ja vauvan painonnousua, mutta ei huolta kun lähtö oli alhainen. Sf-mitta 31 cm, pysynyt siinä jo 3 viikkoa, vauva laskeutunut hyvin ja kohdunsuu ihan pehmeä, supistelut tehneet jo työtä. Muut arvot pysyneet hyvänä. Sauna ja seksi kielto kumottiin ja pitihän niitä molempia heti illalla kokeilla. :LOL: Ei kyllä tuo seksin harrastaminen enää ollut niin kauhean notkeaa tällaiselta valaalta. :LOL: eikä tehneet supistelujakaan onneksi vielä.

Eilen oli muutenkin jännittävä ja koskettava päivä minulla. Olen tehnyt pitkäaikaista sijaisuutta sairaalassa jo toista vuotta yhtä mittaa ja kävin eilen työhaastattelussa vakinaista toimea varten. Nauratti oikein itseäkin mennä sinne vatsa pystyssä viimeisillään ja hieman epäilyttävä olo toimen saamisesta kuitenkin tässä tilassa vaikka ylihoitaja siitä joskus sanoi ettei raskaus ole este toimen saamiselle. Varsinkin kun enhän minä ole työkuntoinen toimen alkaessa vuoden vaihteessa vielä vaan vasta äitiysloman loputtua. Yllätyksekseni sain illalla puhelinsoiton, jossa kerrottiin minut valittaneen toimeen,olin niin iloinen että itkeä tihrustin onnesta. Aivan ihan joululahja tämän tulevan nyytin lisäksi. :D

*angeleyes* 35+4
 
Hirmuisesti onnea Gardenille!! Ihanaa kun alkaa tulla vauvauutisia ja toivottavasti paljon synnytyskertomuksia.

Muuten hyvin nukutun yön päätteeksi heräsin viideltä murehtimaan, että vauva ei liiku tarpeeksi. On ollut pari hiljaisempaa päivää eikä eilisillan heavymusiikkipainotteinen duunikeikkakaan saanut aikaiseksi kuin hikan.. (Kertoo lapsen tulevasta musiikkimausta?)
Siinä sitten kehittelin päässäni kaiken maailman kauhuskenaarioita ja herätin miehenkin jo kuudelta.
Hyvin ja reippaasti on vauva liikkunut koko aamun, kannatti siis murehtia. :D
 
Paljon paljon onnea pienestä pojasta Garden! :flower:

Täällä on ollu luvattoman pitkä tauko kirjoittelulle.... :ashamed:

Vointi on vielä suht hyvä mitä nyt nuo liitoskivut vaivaavat ihan urakalla etenkin öisin. Meillä oli muuttokin juuri kuun alussa ja nyt ollaan asettauduttu vielä kaikessa tohinassa uuteen kotiinkin.
vauvalle on lähes kaikki jo valmiina, vielä pitäisi vaatteita ja lakanoita pestä niin sitten saisi pikku tonttu luvan syntyä :)

Monella alkaa olla jo jännät paikat ja toivottavasti saadaan pian lisää tonttuja maailmaan :) Nyt jatkamaan tätä aamua.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja zemppiä ja voimia sitä kaipaaville vielä loppumetreillä :)

¨¨VauvaHai & pikkunen rv 34+5¨¨
 
Pikapikaa tulin hyyppäjäiselle kertomaan, että miulla oli pari viikkoo sitten protskut kahella plussalla. Samantien laittoivat lähetteen synnytyspolille, olin käyrissä puolituntia, ottivat verenpaineen ja uuden virtsan joka oli yhellä plussalla. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Käyrissä ei mitään erikoista. Kotona seurailen tikuttamalla ja verenpainetta myös. Epäileevät että näytteeseen olisi päässyt valkovuotoa. Vieläkin silloin tällöin yhellä plussalla. : /

eipä muuta. :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Garden!

Tosi harvoin tulee käytyä kotona ollessa koneella, aivan hävettää... :ashamed: Luen kuitenkin sitten aina urakalla kaikki sivut läpi, niin etten missaa mitään, ainoastaan saan tietää kaiken aina vähän myöhässä.

Pesukone myllää ekaa satsia vauvanvaatteita, pinnasänky odottaa "jo" kasaamista aulassa ja niin päin pois. Sairaalakassia ajattelin miettiä kasaan vielä ehkä tällä viikolla. Olen aika myöhässä asian kanssa, kun vertaa teihin muihin, mutta jotenkin vain tämä tapa sopii mulle. (voi olla että pakkaan sen kassin just lähtösuorallakin;))
Neuvolassa tulee hypättyä jo joka viikko, ei siellä mitään suurempia tapahdu. Painoa olin saanut uudet enkat ikinä: 1400g!! Nestettä on kylläkin, sormet ei meinaa enää edes taipua : / Ja huomenna pääsen hemmottelemaan itseäni jalkahoitoon, piristää kummasti oloa, joka on aika alavireinen edelleen tuon miehen takia. Mutta en taida jaksaa siitä edes jutella nyt.

Jennynny ja neljäs 37+4
 
Hei ja terveisiä synnytystapa-arviosta :) poika kasvaa hienosti keskikäyrillä, painoarvio 2,7kg ja kohdunsuu jo reilusti yli 3cm auki!!Kännyllä hiukan vaikea täällä kirjotella,et jos tulee jotain outoa tekstiä, niin syytän ennustavaa tekstin syöttöä :) sain käskyn ottaa rauhallisesti nyt muutonkin kanssa ..
 
Onnea Gardenille perheineen poikavauvan syntymän johdosta! :)

Täällä kasvukontrollissa käyty. Selällään nukkumiseen tuli kielto, napasuonen virtaukset kun heikkeni selinmakuulla. Mutta minkäs teet kun unissaan kääntyy selälleen!? Tosin arvo oli jotain 3,7 selinmakuulla kun sen pitäisi olla alle 4, kyljellään oli 2,6. Eli sallituissa rajoissa selällään ollessaankin. Painoarvio oli 2,4kg ja ihan keskikäyrällä vauva kasvaa edelleen. Sain ajan vielä yhteen kasvukontrolliin 3vko:n päähän. Vauveli on toivon mukaan silloin vielä mahassa. Oikeastaan toivon että olisin ainakin joulun yli yhtenä kappaleena. :) Ultran lopussa lääkäri kyseli vielä onko sukupuolesta tietoa. Sanoin, että 3 kertaa on jo tytöksi veikattu.... mutta tämä lääkäri totesi siihen, että hän ei kyllä olisi asiasta niin varma!! Hihii, ja meillä kun on ostettuna vino pino vaaleanpunaisia vaatteita!! Sitten ei auta kun hakea vintiltä esikoisen vanhoja vaatteita ja laittaa uudet syrjään. Sairaalaan mukaan ei ainakaan nyt kannata ottaa kuin neutraaleja vaatteita. Menipäs jännittämiseksi kumpi mahtaa tulla.

Lumine 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Angeleyes Onnea toimesta :)
Kahlan Sullapa on paikat tosi paljon auki, viikkoihin nähden :O Kannattaa varmasti ottaa rauhallisesti, vaikka poika onkin hyvän kokoinen :)
Musiikkimaun ennustamisesta/kehittymisestä Tuli vaan mieleen, että meillä ainakin kun isännällä oli aivan kamalan kova Pink Floyd kausi menossa silloin kun ootin meidän ekaa niin synnytyksen jälkeen poika rauhoittui siihen musaan ja nykyäänkin tykkää vähän samantyyppisestä musasta, toista oottaessa oli isännällä enemmän JaakkoTeppo kausi ja pienempi tykkää selkeästi enemmän taas sen tyyppisestä musasta. Ja molemmat selkeästi jo mahassa reagoivat näihin tuttuihin biiseihin. Tällä hetkellä meillä kuunnellaan melkein kaikkea joten ei varmaan oo mitään yhtä tiettyä :) Tää tykkää kun pojat mekastavat ympärillä niin täytyy kanssa laittaa masussa ranttaliks samalla tavalla :D
Jennynny Onhan se hyvä, että ei kaikki oo samanlaisia hätähousuja kuten esim. minä kassin pakkaamisen yms. suhteen :)

Eipä tässä muuta, pienempää en vienyt vielä tänään hoitoon kun oli eilen sitä lämpöä, mutta eipä me hirveesti kotona olla oltu kun kymmeneen mennessä niin oli poisulla jo sellaiset kierrokset päällä, että oksat pois. Me lähdettiin sitten käymään mun kaverin luona ja vähän kaupoilla kun ei ulos viitsinyt lähteä kun on kuitenkin yskäinen vielä...

Lumine Eikä, jos sieltä tuleekin poika, vaikka on moneen kertaan sanottu, että tyttö tulee :D,

Mä toivon (en kylläkään mitenkään hirveän tosissani), että kätilö olisi rakenneultrassa erehtynyt sukupuolesta ja meille tyttö tulisi, mutta kyllä munkin mielestä kuvissa niin selkeästi näkyy kaikki ettei siitä oikeen voi erehtyä :D
Oikeestaan mä en mitään muuta toivo oikeasti kuin ettei tämä vauva olisi samanalainen koheltaja kuin nuo isoveljensä, mutta taitaa tällä geeniyhdistelmällä mikä musta ja miehestä tulee niin olla mahdotonta =)

Hilipatuinen ja Silmukka rv 37+3
 
Ylimääräisellä nlalääkärin tarkastuksella käyty ja kaikki oli paremmin kun hyvin :) Pakko oli heti tulla leijumaan kun olin niin huolissani supisteluista ja ihan turhaan :D Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut yhtään mitään, samat mitat kun sillon rv 25 käynnillä ja kohdunkaula napakasti kiinni ja kova. Lääkäri ultrailikin kaikessa rauhassa, painoarvio oli nyt 2,5kg eli hyvin vastasi viikkoja. Sen verran näytti kuvaa mullekin että näin kun pikkanen aukoi suuta ja näytteli kieltä :heart: Ja poikittain oli yhä edelleen, on se tässä asentoaan vaihtanut ja myllännyt ympäri mahaa mutta ei edelleenkään tahdo mennä rt. Lisäksi otettiin noiden alakerran kaiherrusten takia sivelynäytteet ja huomenna vien vielä pissaputket labraan. Kovasti lääkäri kyseli myös pojista, enemmän varmaan niistä juteltiin kun tästä vauvasta :D Oli siis juuri silloin erikoistumassa tonne mammapuolelle kun odotin poikia, liekö ollut eka kaksosraskauden seuranta sille kun edelleen kyllä muistaa meijät :) Näki se lääkäri vissiin ihan selvästi kumpaa sukupuolta vauva on, kysyi että olikos se niin ettei me tiedetä ja ei haluta tietää. Sanoin etten haluu tietää vaikka vähän ois kyllä tehny mieli vastata ihan päinvastoin ;) Mutta pysyköön nyt kuitenkin yllätyksenä..

Nyt kun siellä alakerrassa ei ollut mitään muutoksia ja jos ei mitään erikoista löydy näytteistä niin ehkä meilläkin voitais harkita sitä mukavimpaa ässää :D Voin kertoa että ei oo meillä tapahtunut peittojen välissä MITÄÄN puoleen vuoteen, ei oo paljon haluttanut kun on tuo alakerta oireillut. Molemminpuolinen turhautuminen lie jo käsin kosketeltavaa..

Huomenna lähettäiskii sit sinne mummolaan, mulla kyllä tärähti joku flunssa päälle, kurkku on vähän kipee ja niskaan koskee mut jos ei tää olo tästä huonone niin kyllä mennään. Ihana mummo oli varannut pojille valokuvausajan lauantaiksi, oli sitä mieltä että pitäähän niistä nyt ottaa kuvat ihan valokuvaamossa kun ei oo koskaan otettu. Kun ei meillä oo semmoseen varaa :ashamed: niin oon ihan tohkeissani kun saa kunnollisia kuvia :)

Kovasti oli neuvolatäti ja lääkäri huolissaan mun jaksamisesta, koittivat siinä päänsä puhki miettiä mistä saatais apua mulle kun ei vielä oo kunnassa sitä kotiapuakaan tarjolla. Lääkäri käski jo antaa ukolle ukaasin että nyt on kyllä auteltava kotihommissa tästä eteenpäin, että alkaa jo niin rankaksi käydä mulle tuo lasten- ja kodinhoito. Pitänee mainita asiasta sille, jospa se viimein alkais tajuta että oon viimesillään raskaana ja etten ihan kaikkeen veny enää. On se nyt kyllä vähän jotain kotona tehnytkin mutta yleensä erikseen käskemällä ja hirmuisen tuiskamisen ja äyskimisen kanssa :(

Nytpä taijan lähteä herättelemaan pikku-ukot välipalalle, hyvää vointia kaikille!
 
Onnea hurjasti Garden !!!! Ihanaa oli lukea vauvauutinen :heart:

Muisku83: Paljon voimia sinulle ja toivotaan että synnytys käynnistyisi pian jotta pääset tästä odottamisen piinasta.. se juuri onkin vaikeinta kun päässä pyörii varmasti paljon kysymyksiä eikä niihin saada vastausta ennen vauvan syntymää! oikein paljon jaksamisia sinulle!!!

Täällä äitiysloman 3 päivä menossa ja menoa ollut koko ajan.. laivareissua ym ja nyt olenkin kyllä puhki eilisin laivareissun jäljiltä vaikka kivaa olikin!
Tänään täytyisi vielä jaksaa lähteä vetämään lapsille jumppaa..muutama kerta olisi vielä ennen joulutaukoa, toivotaan että ohjaaja pysyy yhdessä koossa siihen asti :D onneksi mulla on siellä apuohjaaja etten ihan yksin ole lasten kanssa!

Vointi on muuten hyvä mutta selvästi alkaa vauva painamaan alas ja tulee vihlontaa nivusiin silloin tällöin ja vauva jumppaa muutenkin nyt jotenkin ihan hurjasti ja jumppaamisillaan painaa virtsarakkoon :)

Jaahas, kai sitä täytyy ryhdistäytyä ja lähteä esikon kanssa ulkoilemaan edes hetkeksi!

Innolla jään odottamaan ketä seuraavaksi saa jouluvauvansa syliin :xmas:

Hipu+pikkuveli 35+1
 
angeleyesille Onnea työpaikkajutuista! Hienoa!

Jennynny Mäkin hirveällä tohinalla olin pakkaamassa sairaalakassia heti kuun alussa, aloinkin, ja edelleen se on ihan vaiheessa :D Vauvalle on kotiintulovaatteet katsottu ja eväät on kassissa, ja muuta ei olekkaan. Ukkokin jo eilen kyseli hieman huolissaan että voisinko kohta sen kasata.. :D

Kahlan Ohohoh, ootpa sie jo "valmiina" siellä!

Lumine Aikamoista ois varmaan synnytyksen jälkeen ihmetellä minne se tyttö meni jos sieltä poika tulisikin :D Kyllä itse ainakin on niin juurtunut ajatukseen vauvan sukupuolesta, että olisi aika järkytys jos totuus olisikin toinen.

Viime yö meni taas ihan harakoille, en saanut nukuttua kunnolla ja ravasin vessassakin sen sata kertaa. Argh. Aamulla olo oli hirveä, onneksi sain päivällä hieman torkuttua.

Edelleen väsynyt Susimieli ja Pieni 36+4
 
onnea niille jotka jo ovat nyytin saaneet syliin :heart:

pakko kertoa,oli niin mielenkiintoinen lääkärireissu toissayönä...

kävin illalla nukkumaan,ja huomasin että kylkeen sattuu.. yritin rauhoittua unille,mutta hetken päästä kipu oli jo todella kova,ja päätin nousta jaloittelemaan hetkeksi.
pääsin vaivoin sängystä ylös ja menin alakertaan, ajattelin istahtaa sohvalle hetkeksi,mikä oli kamala virhe! en päässyt enää ylös pistävän kivun takia,ja hetken päästä en saanut enää kunnolla henkeäkään kun pisti niin p*rrkeleesti tohon kylkeen...
huusin ukon hereille ja käskin soittaa ambulanssin,jolla sitten lähdin sairaalaan..

päivystyksessä luokseni tuli nuori mieslääkäri; tökkäsi kerran mua kylkeen ja pyyti tutkimushuoneeseen. tuumasi "katsotaanpa kohdunsuun tilanne" ja siinä vaiheessa ihmettelin että mitä se tähän liittyy kun mua sattuu kylkeen...

no,ei muuta kun housut pois ja pöydälle.
lääkäri tutki ja totesi että "kohdunkaula hävinnyt ja paikat auki,eli synnytys on käynnissä"...

menin ihan sokkiin,ei supistuksia,ei lapsivettä tms, ja nyt sitte pitäs synnyttää!!! :O

no mut sitten ohjattiin päivystyksestä synnärille,jossa kätilö tutki uudestaan ja totesi heti että paikat kiinni,eikä sieltä ketään ole tulossa ulos...

voitte vaan kuvitella kuinka säikähdin koko tilannetta... :LOL:

kätilö tuumasi vaan että "ei tainnut se lääkäri olla mikään alapään ammattilainen..."

kaikkea sitä kuulee,ja näkee... menin siis lääkäriin KYLKIKIVUN takia...
että näin meillä... :kieh:
 
laarrppa mua alkoi ihan naurattamaan toi sun kertomus ja piti ihan uudestaan lukea et olihan se varmasti totta eikä vaan unta,kuulosti niin epätodelliselta:)Jos se olikin se kuuluisa valelääkäri:D Hyvin oli kyllä kätilö todennut:LOL:

adalmiina mikä on tilanne??Onhan kaikki hyvin?
 
Laarppa Eikä?! :LOL: :LOL: :LOL:
Tirppa Paranemisia :)
Hipu Olisi se aika kamalaa, jos synnytys käynnistyisi kesken jumpan ja sitten irvistelisit ja yrittäisit ohjajata yksin isoa lapsilaumaa :D, onneksi siis et ole yksin :)

Mun piti valittaa jotain omasta olosta, mutta unohtui täysin kun luin ton Laarpan jutun, eli ei tainnut sittenkään olla mitään normaalista poikkeavaa :D
 
Voisin hivenen arvaille että onko adalmiinan tilassa päädytty sektioon ja ei siksi pääse palstailemaan,kuiteskin sen verta aktiivisesti kirjotellut.

Olispas se kaupunki reissu ja kirppariltakin löytyi vaikka mitä,niin poijille kenkiä kuin boksereita,paitoja ym ym ja pikkuselle jälleen yks toppapuku josta saa pussin tehtyä ym.
ja kieltämättä,oli melko ärtynyt olo kun kotia tultiin.
alamahaan jomotti kuin menkat olis ja äskön tuli limaa ja iiihan hitunen veriviiru.onneks kivut vaimeni kun otin särkylääkettä ja pötköttelin :)
yrittäs nyt jaksaa pysyä vielä su iltaan asti sisällä :)

Siinä pötkötellessä tuli kyl mieleen kärvistelyt siis ne kunnolliset kivut ja tokasinkin ukolle että eikö tätä sais vielä peruttu ;) ukko ei oikein heti tajunnu että oli leikkiä..

että näillä mennään..

MARMAx4
 
Nyt on joulusiivous jo tehty, siivosin kaapit ja vauvvelin puklurätitki on pesty. Vielä ois noita vaatteita parikoneellista, mutta kerkeehän neki vielä pesemään. :) Viimeyön sain onneks nukuttua hyvin ja pitkään nukuinki. Nyt on mukava olo ku on puhdas koti ja siisti, vielä tekis mieli lähteä lenkille mutta saa nähdä jaksaako sitä :D Vai jumittuuko tähän sohvalle netin ääreen. Kuinka moni täällä harrastaa vielä jotain? Itse olen ollut aika laiska vaikka synnytys varmasti on helpompi jos liikkuis tällä isolla mahalla vaan ku ei ole kovin mukava liikkua :)
 

Yhteistyössä