***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

Synttäreitä valmistellessa. Viikonloppuna olisi 5-vuotissynttärit tulossa ja kauhea leipominen ja häsääminen niiden takia meneillään. Ei siinä muuten, mutta selkä aiheuttaa vaikeuksia edelleen. Onneksi tyttö kutsui vain 5 kaveriaan, eikä aikuisiakaan tule monta. Kiva toisaalta laittaa juhlia, kun tyttö niin kovasti odottaa, mutta olen vaan niin onneton sählä keittiöhommissa, että joudun aina tekemään kaiken tuplana, että edes jotain onnistuu.

Vauvavakuutuksista oli puhetta. Meillä on kaikilla kolmella vakuutukset, ja ovat kyllä maksaneet itsensä takaisin. Varsinkin nyt kun olen itse joutunut jonottamaan tunteja terveyskeskuksessa, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen siihen, että lapset on päässeet yksityiselle ongelmitta. Isoimmat jutut on olleet, että esikoisella on vatsaongelmia, keskimmäisellä oli syntyessään puolen pään kokoinen luomi, joka aiheutti tutkimuksia jos jonkinmoisia ja tulevaisuudessa ja nuorimmalla on ollut korvatulehduksia. Ja kaikkea pientä siinä mukana, lääkkeetkin on saanut aina vakuutuksesta, ja isommilla omavastuukin on vain 60e vuodessa, pienimmällä 100e. Tulevalle vauvallekin vakuutus otettiin.

Vauvan tavarat on kaikki kasassa lukuunottamatta jotain makuupussia/kantokoppaa vaunuihin. Toisaalta sitten tuo 1-vuotias tarvitsee vaikka mitä, kun entiset tavarat siirtyy vauvalle. Sänky ja turvaistuin olisi hankittava hänelle.

Imetystyynyn haluaisin, sairaalassa viimeksi kokeilin ja sillä sai kyllä hyvän asennon. Tavallisilla tyynyilläkin on kyllä pärjätty tähänkin asti, niitä tarvitaan vaan useampi kun minulla ei tuo rintavarustus kovin iso ole ja selkä on pitkä, jolloin vauva jää helposti liian alas. Katsoo nyt, jos tulee edullinen vastaan jossain.

Meilläkin kaksi nuorinta meni nyt hoitoon, kun mies aloitti työt vaikka minä olen täällä kotona. Ei vain selkä kestä pienimmän perässä. Oli jokseenkin hämmästyttävää, kun oli tottunut isompien päivähoitoaloituksessa siihen, että itkulla mennään ja itkulla haetaan, mutta tämä tiitiäinen vain juoksee aamulla suoraan leikkihuoneeseen ja naureskellen juoksee syliin sitä haettaessa. Missä se itku on, mikä on mennyt pieleen?? Ei vain, ihanaa, että hoidon aloitus kävi näin helposti ja eihän sen tarvitse olla kuin jokunen kuukausi hoidossa, 1-vuotiaalle varmasti riittää kotihoitokin sitten, kunhan pääsen tästä mahasta.

Työpaikaltani on soiteltu kuulumisia jokusen kerran, enkä oikein tiedä miten siihen pitäisi suhtautua. Toisaalta kiva etteivät ole unohtaneet, mutta toisaalta kyselevät vointia ja oireita ja sellaista, ja tulee vähän sellainen olo, että kyttäävät :( Minulla on kyllä mukavat työkaverit, joiden kanssa on kiva tehdä töitä, mutta työyhteisössä on niin paljon selän takana pahan puhumista ja muiden asioiden vatvomista, joka lähtee ihan esimiestasoltakin.

Keittiö kutsuu!

Tsoink ja vauveli 29+1
 
Miimau
Tuolta Me&I webshopista saa vain edellisten kausien tuotteita, joita on jäänyt myymättä. Kaikkia kokoja ei ole ja tosiaan on niin kuin outlet. Jotain kivaa voi siis toki löytyä.
Kuluvan kauden tuotteita ei saa kuin kutsuilta tai ilmeisesti tuntemalla jonkun myyjän, jonka kautta saisi sitten tilattua.

Muoks: Ja niin mulla on toki nyt sen tiistaisen myyjän sähköpostiosoite, josko kysyisin, että jos hän voi ottaa tilauksen?? Hän oli kyllä nyt juurikin lähdössä viikoksi matkalle ja palailee ensi viikon lopulla sitten... Mutta eipä sillä sun tilauksella kai kiire olisi, jos niitä pöksyjä tahdot. Myyjä sanoi, että lokakuun puolella voisi olla taas varastossa ja sitten niihin saa taas tilauksen sisään...

Ja olihan tuolla vielä tietoa näin:
ostaminen

SariP
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Ruuasta, syömisestä ja mieliteoista haluaisin kysellä.

Mulla aamun ensimmäinen ajatus on jo pari viikkoa ollut tuoremehu. Juon luvattoman paljon Brazil-mehua. Mutta kun kahvi ei enää maistu aamuisin ollenkaan ja tarvii saada jotain raikasta.

Aamupalat on ongelmallisia kun kaikki normaalit aamupalat tökkii. En halua leipää, puuroa, jugurttia, mysliä. En mitään mitä normaalisti syön. Sen sijaan haluaisin koko ajan syödä kunnon ruokaa.

Painaako vauva jotenkin mahalaukkua kun olisi jatkuva nälkä, mutta voin syödä vaan tosi pieniä määriä kerralla. Jos syön normaalin annokseni, olen niin ähky etten pysty edes liikkumaan.

Ahdistaa tällainen syöminen kun on tottunut vetämään kunnon satsin ruokaa ja että sillä pärjää monta tuntia.
 
Huomenta!

Taas on tovi vierähtänyt kirjoittelusta muta lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti :)

Täällä alkaa vaivoja jo olemaan mm. pari viimistä yötä olen lähes valvonut kun unta ei vain saa, flunssa pukkaa päälle ja närästys oli pahin riesa viime yönä!
Liitoskivutkin on alkanut vihoittelemaan....

Imetystyyny olisi tännekin tervetullut :) meillä ei sitä ole ollut mutta nyt sen haluaisin... Siitä on myös kovasti hyötyä loppuajasta hyvän nukkumisasennon löytämiseen....

enskuvoihan se olla että kun vauva kasvaa porhalta niin vie sun energiaa niin että tuntuu että olis koko ajan nälkä :)

Nyt jatkamaan aamua.... Hyvää viikonloppua kaikille meille plussa-palloille :)

¨¨VauvaHai & vaavi 26+0¨¨ (POKS)
 
Sain viimein toimitettua Kelan hakemukset ja äitiyspakkaus on onneksi jo matkalla. Päivärahan hakeminen sai taas niskakarvat pystyyn, kun tiskin takana ollut työntekijä ei ollut kovinkaan halukas vastaamaan kysymyksiini, ainakaan ystävällisesti. Ongelmahan tässä on se, että teen määräaikaisia lyhyitä pätkiä töitä ja minulla ei ole vielä tietoa miten paljon töitä minulla ehtii ennen äitiyslomaa olemaan.

Työnteko alkaa jo tuntua puurtamiselta. Aamulla ei jaksaisi herätä töihin ja illalla kun tulee kotiin, väsyttää niin paljon, että ei jaksa tehdä mitään muuta kuin löhötä sohvalla. Viikonloput taas aiheuttaa päänsärkyä, kun tietää, että kaikki viikon tehtävät odottaa tekijäänsä ja kohta on taas maanantai, eikä viikonloppunakaan pysty lepäämään niin paljon kuin haluaisi. No, ehkä ensi viikon jälkeen helpottaa, kun ei ole mitään töitäkään tiedossa vähään aikaan. Sitten varmaan särkee päätä sen takia kun ei ole töitä ja sehän kai tuntuu päivärahassa.

Jospa siinä olisi ollut tarpeeksi ärsytyksen purkamista. Vaunuista kyselen vielä. Ollaan siis Ora Taigoja ottamassa ja kun verrattiin niitä kaupassa Joveihin, niin jousituksessa huomaa ison eron. Jovit on ilmeisesti nivelletty ja niitä voi helposti hytkyttää ja Taigat on jousitettu ja ovat paljon jämäkämmät kuin Jovit. Onko tuolla jousituksen jämäkkyydellä mitään vaikutusta ihan normaaliin käyttöön olosuhteissa, joissa lunta ja jäätä riittää?

Vauvasta ehdin jo huolestumaan, kun liikkeitä ei tuntunut pariin päivään, mutta nyt taas liikkuu :heart: . Alkaa tämä maha olla jo tiellä. Aika jännä olo, kun ikinä en ole näin suurta palloa ennen omistanut. :D

Piti vielä jonkun tekstiä kommentoida, mutta en enää muista edes sitä, mihin se liittyi. Pitää mennä juomaan vettä, jos tuo päänsärky helpoittuisi sillä... Mahtaakohan tällainen särky olla edes tervettä? Onko muilla?

Lontoon rae & Pätkis 26+3
 
Täällä jo jännäilen nyt että pysyykö tämä laskettuun asti ollenkaan sisällä. Hyvin samanlaisia oireita kun esikoisen odotusaikana ja hän syntyi 36+ ja vedet menivät rv 35+ puolella. Eli tällä viikolla kahdesti supistellut hyvin kipeästi ja muutaman pienemmän tuntenut. Eilen jouduin vaihtamaan kahdesti alushousuja ja housuja kun lorahti jotain muuta kuin pissaa. Sitten laitoin pikkuhousun suojan ja siitäkin oli illalla mennyt "ohi" niin että alushousut olivat kosteat.
Muutenkin hyvin outo fiilis alakerrassa, hurja paineen tunne jota ei ainakaisemmin 3 raskaudessa ole vielä tässä vaiheessa ollut. Päivystyksestä (soitin sinne) pyysivät eilen seurailemaan tilannetta, jos muutaman päivän sisällä tulee uusi supistusaalto tai reilusti jotain vuotoa niin sinne näytille. Vauva kuitenkin liikkuu kohtalaisesti tai hyvin joten en sillein ole hädissäni. Reilun viikon päästä synnärillä kontrollikäynti muutenkin niin viimeistään siellä selviää alaosaston tilanne :whistle:
En minä pahaksi laittaisi vaikka syntyisikin rv 36, mutta vielä on aivan liian aikaista.

Samalla remppahommat jäi mun osalta nyt väliin koska ne selkeästi (ainakin osittain) vaikuttaa supisteluihin. Ehkä parempi ottaa vähän iisimmin nyt kunnes selviää onko paikat kiinni vielä.
Tänään ollut ihan ok päivä onneksi.

Tulipa omaan napaan. Onko täällä muita äitejä joilla edellinen olisi syntynyt hyvin etuajassa? Liittyikö siihen supisteluja vai tuliko yllätyksenä?
Minulla siis esikoisen aikana alkoi noin rv 26 supistelut, töistä jäin pois viikko sen jälkeen koska pelkkien rappusten kävely sai aikaan voimakkaita supistuksia. Rv 35+ vedet lähtivät varoittamatta yöllä ja se oli menoa sitten ;) Kuitenkin hyväkuntoinen ja vähän yli 3kg poika syntyi. Toisen ja kolmannen odotuksessa ennenaikaisia supistuksia tuli hyvin vähän ja voin hyvin muutenkin heitä odottaessani..

Anteeksi vuodatus, päivät tuntuu vaan niin tylsiltä kun ei oikein mitään voi tehdä. Heti tuntuu pahalta jos vaikka imuroin koko asunnon tai kyykistelen enenmmän. Puhumattakaan ulkohommista joita olisi vaikka muille jakaa ja uuden kämpän remppa joka pitäisi olla 2 viikon päästä valmis : /

Mutta, kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa.
pikkuinen 28+1 :heart:
 
neljäskö mulla ei ole kokemusta kuin ennenaikaista supistuksista. Esikolta jäin saikulle rv 27 ja kuopuksesta rv 31, silti niillä supistuksilla ei ollut mitään vaikutusta kohdunsuulle vaan molemmat ovat ovat syntyneet käynnistettyinä (rv 42+2 ja 40+0). Suurimalla osallahan ennenaikaiset supistukset ei aiheuta mitään, mutta sitten on se 5-10% joilla vaikuttaa ja vauva syntyy ennenaikaisena
 
Heippa! Sainpas vihdoinkin aikaiseksi kirjoitella tänne kuulumisiani. Lukemassahan olen käynyt päivittäin juttujanne.

Hurjaa ajatella, että enää kolme kuukautta laskettuun aikaan, tuntuu aika kuluvan hurjaa vauhtia.
Täällä vointi ollut varsin hyvä. Helteiden loputtua hävisi turvotuskin jaloista. Hemoglobiini ja verenpaine erinomaiset, samoin tulokset sokerirasituksesta vaikka sukurasitetta ja ylipainoa löytyy. Painoa on tullut nyt viimeisen 2kk aikana 5kg, nyt siis yhteensä sellaiset 8kg. Ainoina oireina oikeastaan ilmestynyt hengästyminen, jatkuva pissihätä, nälkä ja iltaisin pakottaa jonkin verran lantiota/selkää. Saikulla ei ole tarvinnut olla vielä päivääkään raskauden takia.. ja onneksi ei muutenkaan. Vielä, kun jaksaisi sen 1,5kk niin pääsis sitten äippälomalle :)

Äitiyspakkauksesta sen verran, että sain itse haettua paketin tänään postista ja siellä oli sellainen vaaleanruskea/beige "peitto", joka on kooltaan noin 40cm*30 cm, kaksi paksua kangasta ommeltuna yhteen (ei täytettä). En löytänyt sille selitystä tuotelistasta, enkä kuvaa kelan sivuilta, mutta onko kyseessä kenties vauvan tyyny sänkyyn? Kellään tietoa? Sais olla ohjeet mukana tällaiselle keltanokalle :D
Kestovaippojakin pyörittelin ja olen niistä jonkin verran lukenut, mutta lopputuloksena en usko, että alan niitä harrastamaan.. jotenkin vaikuttavat aivan liian monimutkaisilta ja hankalilta käyttää.

Onko täällä muuten muita, jotka eivät ole vielä hankkineet mitään vauvatarvikkeita? Meillähän siis tuo äitiyspaketti on ensimmäinen konkreettinen asia, mitä vauvalle löytyy tästä talosta : /
Anoppi tosin tilas vauvalehden, josta valitsimme tilaajalahjaksi Brion turvakaukalon, mutta siitä ei ole vielä kuulunut mitään.. vaikka tilauksesta on jo yli kuukausi. Kellään kokemusta, miten kauan noissa yleensä menee? Ilmeisesti laskuakaan ei ole vielä tullut.. pitäisiköhän soitella jo perään? :/

Vauvavakuutuksesta vielä sen verran, että ei otettu sitä eikä oteta. Katsotaan sitten syntymän jälkeen, jos otettais se vakuutus. Toivottavasti tuli tehtyä oikea ratkaisu.

Mutta nyt lauantaipuuhiin.
 
Ensku Vau.fi – Raskausanimaatio Kyllä ton animaation mukaan mahalaukku alkaa näillä viikoilla olla jo aika kasaan painautunut. Itse en ikinä ole huomannut että joutuisin syömään niitä pienempiä annoksia useammin, mut monillahan se menee just niin.

neljäskö Mulla tuli esikko 37+3, lapsivedet meni vuorokautta aikasemmin. Edellisenä iltana kun vedet meni aamulla juoksin illalla kun piti ehtiä bussiin. Yhtään supistusta ei tullut kun vasta monta tuntia vesienmenon jälkeen.
Mullakin on välillä kävellessä tota paineentunnetta, mitä ei aikasempien kanssa ole ollu.

Imetys Miten teillä muilla on imetys onnistunu kun taapero hyppii vieressä? Esikko oli kuopuksen syntyessä jo 3v9kk ja imetykset hoitu kivasti niin että luin esikolle samalla kirjaa. Mut toi kuopus tulee olemaan 1v10kk ja ainakin täs vaiheessa toi kiipeeminen ja möyriminen sylissä on aika hurjaa. Osaako noin pieni mitenkään varoa vauvaa?

(.) Eilen alko tuntua sukkapuikko kipuja ja tänään niitä on tullu enemmänkin.: / Just ehdin vähän totutella kävelemään hitaammin ettei kohdunkiinnikkeet kipeydy niin nyt iski uus vaiva.

Fantaihana 28+3
 
Vielä ei ole joulukuu, joten vielä ehtii toivottavasti mukaan!

Elikäs ensimmäistä odotan syntyväksi 19.12. Naistenklinikalla, ikää mulla on 34 v. Haluttiinko jotain muita tietoja?

Kauris-82: Mä tulkitsin, että se ruskea riepu on vaippa siihen Imsevimsen kuoreen. Voin olla tosin ihan väärässäkin.. Paketin sisältö oli ylipäätään paljon kivempi kuin odotin, taitaa olla vain se laivakuvioinen asu kun jää käyttämättä. En myöskään välitä eläinkuvioisista lakanoista, mutta enhän se olekaan minä, jonka tarttee niillä nukkua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: NewYork
Kauris itse tilasin myös tuon vauvalehden + brion kaukalon, tai virallisesti äitini tilasi ja minä saan lehden. Siinähän luki niin että kun lasku tulee menee siitä vielä 3 viikkoa että lahja toimitetaan. Itse toivon että viimeistään marraskuussa tulisi kaukalo, tosin me tehtiin tilaus vasta tällä viikolla. Olettaisin kuitenkin että ensi kuussa tulee lehti + mahdollinen lasku.
 
poppeliini & kauris mäkin tilasin taino sisko tilas saman jutun. katoin kauhukseni että mulla toi alkaa vastaa joulukuussa ja jos se kestää viel 3vkoa lisää :O niin saa nähdä joutuuko synnytyssairaalaan ottaa toisen istuimen mukaan. Pitää toivoa että niitä kaukaloita riittää!!!! :D
 
PrinsessaV : Kiitos tuosta "riepuvinkistä". Tarkemmin asiaa tutkittuani, niin se imuosahan tämä tunnistamaton kangaspala tietysti on. Kuinka noloa :ashamed:

Vauvalehden lahjasta Itse tosiaan olen jo saanut ensimmäisen vauvalehden numeron kolmisen viikkoa sitten, mutta laskua ei tosiaan ole vielä kuulunut. Itseä kans just se jännittää, että kun laskun maksusta menee se 3vkoa, niin että ehtiihän sitä varmasti saada kaukalon ennen lapsen syntymää. Ehkä odottelen vielä tovin ja jos ei parin viikon sisään ala kuulua, niin pitää kysellä perään.
 
Kuulumisia täältäki päin!

Ummetus selätetty ainaki hetkeksi ja olo on ihana =) Viimeviikon perjantaina sokerirasitusvuoro oli tääläki ja no se paastoarvo tais olla 4.7 eli kuulemma ok, muita arvoja en ole vielä kyselly. Kaikki pelotteli sillä liejulla mutta ihan hyvää se ainaki meillä oli. Jääkylmää kokista ilman happoja :LOL: ja mahaki tuli täyteen niin jakso oottaa sen pari tuntia.

Lääkärineuvolaki oli samalla viikolla ja poitsu oli ny reilu kilonen jässikkä. Kaikki kuulemma hyvin ja vastas viikkoja, vaikka ittestä on tuntunu että maha on niin vauhilla kasvanu että olen sen sokerilla turvotanu hirveen kokoseksi :O Painoa tullu n. 600 g/viikko, mut vaatteista päätelleen tohon mahaan kaikki..

Viikonloppua olen vietelly kaverin tykönä jolla 3 kk vanha tyttö. Imetystä seurannu silmäkovana ja vinkkejä kyselly,mut ei tästä paljon taida irti saada ku ovat noi vauvat niin yksilöitä niinku äiditki. Parempi ehkä kokeilun kautta sitte oppia oman kans. Imetystyyny toimii täälläki sohvatyynynä, joten ei nyt vaikuta kovin hyödylliseltä ja kaveri tuumaski että hällä imetys ainaki sujuu makuulta parhaiten.

Ei tällä erää muuta..
Hyviä vointeja mammat!

Bellaella ja Antsa 27+0 POKS!!
 
Aurinkoista sunnuntaita!

Mäkin oon Fantaihanan tavoin pohtinut tota että mitenkähän sitä saa rauhassa imetettyä kun nuo isommat mukulat ei ehkä malta antaa olla rauhassa sitä aikaa. Onhan ne kuitenkin reippaasti yli 2v sitten, mutta jos tää tuleva roikkuu koko ajan tissillä niin miten ihmeellä ne saa viihtymään? Ei viittis joka kerran pistää piirrettyjäkään kattomaan, eivätkä oikein malta vielä kirjojakaan katsella. Samaten mietityttää nuo yösyömiset ja vauvan unirauha muutenkin, kun tuo toinen pitää melkoset yökonsertit edelleen ja tulee vieläkin viereen. En oikein lämpene ajatukselle että joutuisin syöttämään vauvan muualla kun omassa sängyssä, saati että nukuttais kokonaan toisessa huoneessa vauvan kanssa.

Nyt on kyllä pakko avautua TÄYSIN raskauteen ja vauvoihin liittymättömästä asiasta :D Onks muilla facebookkaajilla sellaisia kavereita listoilla jotka ei mitään muuta tee kun valittaa JOKA asiasta? Lapset ei nuku, töissä on paskaa, viikonloput on liian lyhyitä, ihan joka asiasta. Mulla jokunen on semmonen kaveri on ja jostain syystä nyt on alkanu ärsyttää ihan sairaasti jatkuva valitus ihan turhista asioista :D Ei viittis suoraankaan sanoa mutta kun kuitenki tekis mieli sanoa että eikö oo elämässä kerrassaan mitään hyvää kun joka päivä pitää jostain valittaa.. En tiiä, ehkä tää ärsytys kuitenki liittyy raskauteen :D

Eilen vaihtui viikot ja 26 ois menossa. Kyllä on odottavan aika pitkä, olispa jo joulukuu :)
 
Imetyksestä sisarusten ollessa pieniä... Huvittuneena muistelen, että opin imettämään kävellessä/juostessakin! :D Isommat sisarukset olivat 3v ja 1v4kk, kun kolmas lapsemme syntyi, joten joskus oli vain pakko joko lopettaa imettäminen kesken tai sitten opetella kyseinen juosten imettäminen! ;)
Alussa saattoi olla mustasukkaisuutta ja jos syliin ei päässyt, tehtiin "pahoja", mutta kyllä ne sisarukset nopsaan tottuivat, mutta silti tuon ikäiset saattoivat joutua yhtäkkiä lähelle vaaratilanteita, joten mentävä oli. Tietysti pyrin rauhalliseen imetystilanteeseen eikä noita keskeytyksiä onneksi koko ajan ollut. Nyt tulisi mieleen, vaikka jotkin lelut, jotka saisi ottaa aina imetyksen ajaksi leikkiin, siihen äidin ja vauvan lähelle ja muulloin ne olisi piilossa... vaikka legot, leikkiastiat, palikat, mikä nyt olisi hitti sen ikäisellä. :)

Neljäskö Olisiko vuoto ollut valkovuotoa, muuttuu joskus raskaudessa kovin vetiseksi... Toivottavasti vauva pysyy yksiössään vielä monta viikkoa!

Tirppa82 Facebookissa en ole, mutta ymmärrän kyllä ärsyyntymisesi! Itse ärsyynnyn helposti toisten käytöksen takia, tai lähinnä käytöstapojen puutteen takia! Aiemmin ei ole samat asiat kiukuttaneet näin paljon, lähinnä ihmetyttänyt, mutta nyt kyllä risoo ja kunnolla! Kait se kuuluu tähän raskauteen...Ei huvita pitää yhteyttä sellaisiin ihmisiin, joten mieluummin keskittyy niihin hyviin ystäviin ja etenkin omaan perheeseen. On jotenkin niin hyvä olla nyt! :)


Hippuliinu ja Villis 25+5
 
heissan :)

Joku joskus ammattikoulu aikana totes ihan puun takaa että siitä tietää et nainen on raskaana jos alkaa leipomaan paljon yht äkkiä :D no en tarkota et itse olisin alkanu yllättäen leipomaan mut nyt sitä on tullu tehtyä paljon, niin makeeta (aika paljon) ja suolasta. Yhtenä vkona valmistu kahtena päivänä sämpylöitä, ja mokkapaloja ym. helppoa :) mies totes yks aamu et oikeen odottaa kun jään äitiyslomalle (johon ei enää oo ees pitkä aika). Onko kenellekkään käynyt samoin? :D

Huomenna taas neuvola, joko ne kohta alkaa olla 2 vkon välein? ärsyttää kun olen luonteeltani ihan liian kiltti ihminen joka ei melkein mihinkään sano ei ja uskoo kaiken mitä luvataan vaikka on huomannu et ne lupaukset harvoin pitää, mut niin haluisin pyytää neuvolasta sairaslomaa noiden alapääkipujen takia, onkohan ne sitten niitä sukkapuikkopistoksia? kun lyhyenkin matkan kävely tuottaa noita vihlomisia. sitten ajattelen vain että pakko ne on kestää kun ihan asiaan kuuluvaa kipua jne. lisäksi, työnantajani on yksityisyrittäjä (siivousfirma) ja hänellä omat työt yllättäen lisääntynyt niin ei ole saanut ketään mun tilalle jatkamaan mun töitä marraskuussa :/ kamalat paineet itsellä tästä. eli siis hänellä ei ole edes ketään tuuramaan mua jos jään saikulle. tiedän myös sen että on kovin itsekästä ajatella että kyllä jaksan olla töissä, kun vauvakin kärsii siitä jos on noita stressihormoneja liikaa..

ja anteeksi vuodatus :)

tänään on kyllä muuten ollut ihana päivä kun on aurinko paistanut. kohta lähden kaverin kanssa tekemään ruokaa ja illalla odotan toista kaveria tulevaksi meille kun mies on iltavuorossa ;) ja iski sunnuntai inspiraatio kun olisin halunnut laittaa olohuoneeseen verhot (huom laittaa ei vaihtaa) mutta ne ei ollutkaan sellaiset kunn muistin niin tarvii sitten ihan ostaa siihen verhot :) eli suunta kirpparille ens viikolla :D vauvalle ei kyllä enää tarvii muuta kun vaunut..

Ihanaa sunnuntaita kaikille

Kista & Tipi 28+3 :heart:
 
poppeliini oisko ollu joskus syyskuun alussa. Mä kävin kattoo mun asiakastietoja kun mulle tulee muita saman firman lehtiä. Noh, eikä se ehtii ja ehkä niitä kaukaloita on vielä silloinkin jäljellä......

ps. tervetuloa vaan uusille! :D
 
Viimeksi muokattu:
Ensku mäkin juon luvattoman paljon tuoremehua:)Erityisesti omenamehu on vaarallisen hyvää:p

Lontoon rae vaunuja on helpompi kääntää ja vauvaa hyssyttää jos on kunnon jousitus ja ne hytkyy helposti.Lumella ajaessa sillä ei niin suurta merkitystä ole mutta ei niin hytkyvät vaunut tärisee enemmän kesällä epätasaisella alustalla ajaessa esim.hiekkatiellä kun taas jousitetut kulkee pehmeämmin.

Imetys mulla oli esikoinen 1v1kk kun kakkonen syntyi ja imetys onnistui oikein hyvin vaikka sitä ensin jännitinkin.Esikoinen istui vieressä ja katseltiin kirjaa tai sitten se leikki lattialla ja mä istuin siinä sen vieressä imetin ja leikin samalla pojan kanssa tai vaan kommentoin sen leikkiä.Ja kolmosen kanssa isommat oli 2v8kk ja 3v9kk niin imetys onnistui todella hyvin kun pojat leikkivät niin paljon keskenään että ei juuri tarvinnut keskeyttää imetystä vaan siihen sai ihan rauhassa keskittyä.Nyt en tiedä kun tuo kolmonen on vauvan syntyessä 1v9kk ja siinä on tuota luonnetta paljon enemmän kuin pojissa yhteensä että miten se luonnistuu mutta eiköhän se omalla painollaan.

PrinsessaV tervetuloa mukaan:)!

Vauva-lehden kaukalosta mähän tilasin sen myös ja musta se kaukalo tuli ihan parissa viikossa laskusta.Se lehti tuli heti seuraavassa kuussa tilaamisesta,siitä lasku n.kolmessa viikossa ja siitä kaksi viikkoa niin kaukalo.

tirppa82 mullakin on valittaja kavereita kaksi kappaletta ja niiden päivitykset on kyllä todella masentavia kun yleensä kummallakaan niistä ei oo ikinä mistään mitään positiivista sanottavaa ja varsinkin toinen niistä valittaa ihan jatkuvasti miehestään ja sanoo alkavansa etsimään omaa kämppää ja jättävänsä koko p***an mutta kuitenkin tilanne jatkuu samana kuukaudesta toiseen ja välillä tää pariskunta innostuu tappelemaan julkisesti fb:ssa.
 
Kiitos lisäyksestä Poppeliini, tuloksas on tyttö.

Mistä te olette Vauva-lehden tilanneet? Joka puolelta kuulee tilaajalahjoina saaduista itkuhälyttimistä ja kantoliinoista ja nyt turvakaukalosta. Mies tilas mulle lehden ja lahjana tuli maailman rumin valokuvakehys..
 
Päivää taas pitkästä aikaa!

Tällä viikolla oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Sattui olemaan ihan mielettömän mukava lääkäri, hirveän paljon höpötteli ja kyseli kaikkea. Kaikki oli edelleen oikein hyvin, paitsi tällä kertaa oli verenpaine hieman koholla, mutta luulen että se johtui siitä että jouduin tosi kiireellä tulemaan neuvolaan ja en oikein ehtinyt istahtaakaan siinä kunnolla ennen paineen mittausta, kuten normaalisti. Sf-mitta oli 25 cm ja viime käyntiin nähden painoa oli tullut vain reilu parisataa grammaa per viikko :) HB oli noussut 126:een, rauta siis alkanut tehota. Ajattelin kyllä jatkaa raudan syöntiä, vaikkei siitä mitään puhetta ollutkaan. Sykettä lääkäri myös kuunteli. Tyttö ei tainnut siitä oikein tykätä, vaan koko ajan potkiskeli jne ja veti ihan älyttömät potkunyrkkeilysarjatkin kesken kaiken :D Ei siis ennen ole ollut mitään vastavaa! Kohdunkaula on kuulemma pitkä ja kohdunsuu yhä kiinni, niin kuin kait pitääkin tässä vaiheessa (minähän noista en paljon mitään oikein tiedä).

Sain pari viikkoa sitten vihdoin Kelan paperit vetämään. Mun mielestä siellä netissä oli paljon selkeämmin selitetty asiat kuin tuossa paperihakemuksessa :stick: Vielä pitäis vaan liitteet palauttaa, siihen enää pari päivää aikaa. Ei turhan viime tinkaan mene tän kanssa :D Äitiyspakkaustakaan ei ilmeisesti saa ennen kuin raskaustodistus toimitettu Kelaan? Kelakin sais tulla nykyaikaan, ja mahdollistaa liitteiden sähköisen latauksen niin helpottuis nää hakukuviotkin...

Lueskelin muuten tuota etusivun hankintalistaa. Aika hyvin kai alkaa olla hommattuna jo noita, luulen että suuri osa tulee äitiyspakkauksen mukana. Sen kun vielä sais joskus, niin sit tietäisi mitä puuttuu. Muutama kysymys tyhmältä:
- mihin suolatippoja käytetään?
- entä isot terveyssiteet? Onko synnytyksen jälkeen yleensä pitkäänkin + runsaita vuotoja (vielä kotiinpäästyä)?
- ja mikä ihme tuo kaalijuttu on :D?

Vauvavakuutus on jo hankittu. Tietysti pitää toivoa, ettei sille tulisi paljon käyttöä. Mutta mieluummin otan ajan yksityiseltä silloin kun haluan, enkä istu tuntikaupalla yleisessä päivystyksessä.

Imetystyynyä ei varmaan hommata, varmaan kokeillaan tavallisella tyynyllä. Mutta vapparoskis kyllä tulee varmaan hommattua. Ei jaksaisi olla koko ajan viemässä roskia, joten tuo lienee hyvä vempele laiskalle ;)

Supistuksia ei täällä ole vielä onneksi näkynyt, tai sitten en vaan ole ollut tietoinen että ne on supistuksia. Joskus käy hieman pistämään mahaan jos kävelee liian nopeasti, mutta se menee kyllä ohi kun hidastaa tahtia. Muutenkin liikkeet ovat alkaneet hieman kangistua. Etenkin ylös nouseminen istualtaan tai makuultaan ja kumartelut ovat alkaneet hieman sattua alaselkään. Toivottavasti ei menis tästä pahemmaksi...

Joululahja2011 27+3
 

Yhteistyössä