Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Lion -79 Tervetuloa mukaan!

Pepsimax86 Ne perus harjoitussupparit on semmosia missä vielä tässä vaiheessa alavatsa, mutta myöhemmin sitten kokovatsa kiristyy ja menee ihan kovaksi. Harjoitussupparit on kivuttomia, mutta jännän tuntusia.

Cirulle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

tombatar Mulla on kanssa ollut ihan alusta asti poikafiilis ja nähnyt myös unia, että vauva on poika. Sykkeetkin oli eilen lääkärissä melko poikasykkeitä n. 145. Mies taas kovasti toivoisi tälläkertaa tyttöä. :) Molemmille on kuitenkin loppupeleissä myös ihan sama kumpi sieltä tulee, kunhan saadaan nyytti vihdoin syliin.

Vogue ja Taimen alku 14+5 (eikö tää viikko koskaan lopu.. :D )
 
Moikka :)

Eilen oli TAYSsissa seuranta käynti, kun tää raskaus luokitellaan riskiraskaudeksi edellisen raskauden tapahtumien vuoksi. Nyt kaiken pitäisi onneks olla ok ja lisää TAYSsin keikkoja ei tule jos ei jotain uutta ilmene. Olin kovin yllättynyt kuinka huono ultra kuva siel oli. Ei näkynyt kuin joku sumee pallo jolla oli virtsarakko mutta ei päätä eikä jalkoja :D Lekuri tosin sano et kyl nekin siellä on... Keskusäitiysneuvolassa oli PALJON paree ultra. Näku nenäluu, poskiluut ja kylkiluut ym. Ja sukupuolenkin oli ultraaja jo nähnyt...

Valittelin TAYSsissa lekurille väsymystä ja itkukin siin tuli kun edellisen raskauden tapahtumia käytiin lävitte. Lekurin ratkaisu olisi ollut mieliala lääkkeet. Kattoin sitä hetken enkä huolinut niit. Seuraavaks se olis kirjoittanut nukahtamis lääkkeitä... En niitäkään huolinut. Viimein kirjoitti reilun viikon lepolomaa.. Aika metkaa et ongelma joke mielestäni hoituu parilla ressittömällä päivällä yritetään poistaa pillereillä. Ja kun mun pääni on suurinpiirtein ihan jees :D

Mä oon käynyt neuvolas vaan yhen kerran, ihan alus jollon en ees tiennyt viel kuinka monta viikkoa on. Tarttis varmaan ilmoitella ittestään neuvolan suuntaan? Mites te ootte neuvolas käynyt? Mulla jäi todella p***a maku suuhun neuvolasta Taavin kohdalla, neuvola täti ei edes tiennyt et mulle kuulu äitiysloma vaikka poika kuoli... Ja nytten vaihtu neuvola, se täti vaan nauro jos sanoin et joku mättää tai rassaa. Mut veikkaan et se oli todella hermostunut, ehkei sillä ollut viel sattunut kohdalle vauva-kuolemaa...

Jopas tuli stooria :whistle:

~Pumpsi & Iivari 14+5~
 
sykkeet kattelin tuos joku aika sitten vanhoja äitiyskortteja ja vertasin merkittyjä sykkeitä. ei niissä ollu MITÄÄN eroo! eli sen puolesta ainakaan mun kohdalla ei voi sanoo kumpi olis tulossa...

neuvolakohtelu mulla kai on ollu hyvää tuuria,ku kaikki neukkutädit ollu mukavia ja oikeesti kiinnostuneita kuinka voin.

ei tää kirjotus ny onnistu,ku taapero hyppii koko ajan päällä :p

 
sellaista kysyisin, että millä viikoilla ootte kertonu raskaudesta töissä työkavereille? mä oon nyt miettinyt et kertoisin jo pian, ku kaikki töissä kyselee miks mun määräaikaisuus päättyy jo marraskuussa :D ja aloitin nyt äitiysloman jälkeen työt kesäkuun alussa, joten tämmönen ½ vuoden pätkä tässä vaan töitä painetaan. mut oonko liian ajoissa? maanantaina poksuu viikot ja on 12+0..

jen_ni ja hipsu 11+5
 
Moikka taas pitkästä aikaa!
painan niin hulluna töitä, etten oo kerennyt tänne näemmä kahdeksaan sivuun.. HUPS! korjataan asia nyt :>

jen_ni ite kerroin viikolla 9 jo töissä, kun kaikki melkein arvasi, ja pomolle vähän myöhemmin.. meitä on aika pieni ja tiivis porukka niin uskalsi kertoa :) kaikille kerrottiin ekan ultran jälkeen (viikolla 12). eli et varmaan ihan liian ajoissa ole ;>

Me varattiin hääpaikka ensi kesäksi <3 ja nyt ois kova suunnittelu häitä kohtaan meneillään.. vieläkun nää mun mielialavaihtelut loppuis, vai mahtavatko loppua ollenkaan, oksentelukin on jatkunut viikon 12 jälkeen satunnaisena mikä on kyllä vähän kamalaa ! Häämekkoja soviteltu tän mun pömpön kanssa, ja ruokaa varailtu... on kyllä ihanaa aikaa <3
Mun pääkipu vaan ei tunnu hellittävän, en tiedä pitäiskö alkaa huolestua siitä kun on ihan joka päivä kauhee päänsärky...

Tuntuu että aika juoksee hirmu vauhdilla, tuntuu että just oli viikko 4 ja tein testin... ja nyt on jo eka kolmannes takana ja viikot vaan poksuu poksumistaan! puoli vuotta jäljellä hei!

Mukavaista kesää kaikille ja ihanaista odottamista <3 pitäkää pikkuiset kyydissä <3

Sandde 15+1
 
Hävettävän pitkään aikaan en ole kirjoittanut mitään. En vain yksinkertaisesti ehdi. Kännykällä ehdin kyllä teidän muiden jutut lukea, mutta ei kännykällä jaksa mitään kirjottaa.

Minä olen myös huomannut, että tässä muutaman viikon sisään on ollut tosi hiljaista. Taitaa tosiaan kaikki olla FB:n puolella. Minä en ole, enkä mene. En vain halua julkistaa tuntemattomile omaa henkilöllisyyttä.

Minäkin olen käynyt jo np-ultrassa viikko sitten ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkuinen vastasi viikkoja, mutta oli aika itsepäinen, kun ei meinannut kääntyä sopivaan asentoon, että oltaisiin kaikki asiat nähty heti. Aika paljon ja sai yskiä, juoda vettä kävellä yms. LA pysyi siis samana.

Mulla oli melkoista pahoinvointi alkuraskaus, mutta nyt se on onneksi jo ohi. Pari viikkoa on ollut nyt parempi olo. Pari kertaa oksensin, mutta ne oli sellaisia vahinkoja hampaita pestessä. Koko alkuraskauden ja edelleenkin on ollut isona vaivana päänsärky ja se aina ajoittuu iltapäivälle. Siihen ei 1 g panadol ole auttanut, eikä ulos ole kärsinyt mennä, eikä mitään tehdä. Nyt pari päivää sitten tajusin mistä se johtuu. Mulla on normaalistikin alhainen verenpaine ja nyt raskauden aikana tosi alhainen. Tämä aiheuttaa siis päänsärkyä ja vetämätöntä oloa. "Lääkkeeksi" tähän vaivaan ei taida olla muuta kuin kahvi (jota ei kärsi juoda), salmiakki ja kokis. Siis suola ylipäänsä. Ilmankos onkin tehnyt koko ajan mieli salmiakkia ja suolaa. Tulee nykyään lisättyä omaan ruokaan normaalia enemmän suolaa. Täytyy varmaan ensi viikolla kysyä neuvolasta asiasta, että tarviiko huolestua...

Monilla taitaa olla nyt pitkä väli neuvolassa, mutta mulla ei. Pari viikkoa sitten oli lääkärineuvola ja parin viikon päästä on neuvola. Lisäksi tässä on ollut se ultra ja viime viikolla oli jo ensimmäinen sokerirasitus. Sitten ensi kuun alussa on äippäpolilla ensimmäinen käynti. Käyntiä joka paikkaan siis riittää. Sokerirasitus otettiin sen vuoksi jo nyt, kun edellisessä raskaudessa oli arvot vähän koholla. Äippäpolille menen siksi, että nyt seurataan raskautta tarkemmin, kun esikoinen syntyi ennenaikaisesti, eikä mitään varmaa syytä löydetty.

Mä en pysy yhtään mukana, että mikä viikko on menossa. Tuntuu niin hurjaa vauhtia etenevän tämä raskaus ja kesä!

Olen ollut tuntevinaan liikkeitä jo pari viikkoa. Tosi aikaisin, mutta esikoisestikin tunsin rv 16 muistaakseni liikkeet vaikka istukka oli edessä. Joka päivä niitä ei tunne, ja parhaisen ne tuntee illalla nukkumaan mennessä, kun voi rauhassa tunnustella.

Nyt kotihommiin, ettei mene koko aika tässä koneella istuessa!

kaapo
 
kaapo80 Mulla on myös ihan samat mietteet fb:sta.

Täällä masu pömpöttää jo sen verran, ettei varmastikkaan tarvitse muiden miettiä olenko raskaana vai en.. :ashamed: Liikkeitäkin olen ollut havaitsevinani muutamana päivänä jo..

Vogue ja Taimen alku 14+6
 
en minäkään oon naamakirjassa. nyt on vain sellanen vaihe,et mitään ei tapahdu.
ei neuvolakäyntejä tai ees liikkeet ei tunnu.

nimiehdotuksia oon jo miettiny ja tytölle olis valmiina,mut pojalle ei! meillä kun ei ukon kans käy yksiin mielipiteet :mad:

pitää vaan olla vissiin kovana sen kans...


 
Viimeksi muokattu:
En ole minäkään vähään aikaan kirjoittanut tänne, kun tuntuu niin kiirettä olevan näin kesän aikaan.

Olo on nyt mitä mahtavin, jos ei vain tarvis jatkuvasti vessassa hönnätä! :/
Rakenneultra aika on heinäkuun lopussa ja päätettiin, ettei oteta selville sukupuolta :) Mä näin kyllä unta, että meille syntyi poika :D

Aika mennä huristaa kyllä vauhdilla... Liikkeitäkin olen pariin otteeseen ollut tuntevinani :)

piio 15+2
 
En ookaan hetkeen kirjoitellut, kun kävin viikon verran lepäämässä isotätien mökillä Keski-Suomessa :) Nyt sit kaikki sukulaiset tietää ja yllättävän rauhallisesti on mun uutinen otettu vastaan.

Itse en myöskään ole fb-ryhmässä, toisaalta voisin liittyä, mutta enpä varmaan sinnekään osaisi kirjoitella paljoa, luultavasti vielä vähemmän kun aina olis nimi ja kuva esillä.

Liikkeitä oon ehkä vähän ollut tuntevinani, tai ainakin jotain tuntemuksia, mutta en kyllä osaa sanoa. Ne on niin hentoisia, että tiedä vaikka maha muuten vaan möyryäisi :D Mahan muoto on myös nyt jo muuttunut huomattavasti, jee :) Painoa ei ole vielä tullut yhtään.

Keskiviikkona on neuvolakin, toivottavasti kuunnellaan pienen sydänäänet. Tosin taidanpa mennä isosiskon luokse dopplerin ääreen :) Samalla aion pussailla pientä juuri syntynyttä siskontyttöä :heart:

Emerentia 16 + 1
 
Tervetuloa uusille!
Onnea kaikille hyvistä uutisista!

Kauheen useesti en kerinny kirjottelemaan tänne, ollu kiireitä, mökillä oltu, siskolla käyty ja kauheesti kaikke muutakin.

Mutta tänään *POKS*

Susanna#1 & LillaMy 13+0. <3
 
Minäkään en aio liittyä tuohon fb-ryhmään, koska haluan pysyä nimettömänä ja tänne on helpompi kirjoittaa.

Tänään on ollut todella vetämätön olo, oikeastaan se alkoi jo eilen ja mietin, että johtuuko se huonosti nukutuista öistä vai nyt siitä raudan vähäisyydestä, vaikka syönkin niitä monivitamiineja missä on rautaa. Yritän aamuisin syödä sen monivitamiinin tuoremehun kanssa ennen varsinaista ruokaa, että jos se rauta pääsisi imeytymään ennen leivän kanssa syötyä juustoa. Luin, että maitotuotteet heikentävät raudan imeytymistä. Vatsassakin on tuntuvat vähän oudolta parin päivän aikana. Voi olla, että johtuu suolistosta, mutta pari kertaa on vihlaisut kohdun alueelta ja tänään on nipistellyt. Toivottavasti vain kohtu kasvaa, eikä pikkuisella ole mitään hätää, mutta tietty vähän huolestuttaa. Onneksi mitä olen netistä lukenut, niin monilla muillakin on samoja oireita, eikä huolta ole ollut, joten kunhan ei vuotoa tule, niin kait tässä voi ihan rauhassa olla. :)

Peppi1981 ja Sykerö 15+0
 
Täällä ollaan, ketju on kyllä hiljentynyt mutta minäkään en ole fb:ssä.

Mitään senkummempia ei ole, kovasti liikkeet ovat voimistuneet viikon 13 jälkeen, vatsa on kasvanut , vaikea peitellä :)

Kertominen lapsille edessä, isompi varmaan jo hoksannut mutta ei ole mitään sanonut...
Lomalle tällä viikolla , ke onkin sitten neuvola.

Kaamee himo ollut ranskanperunoihin, mutta paino on onneksi pysynyt samassa kokoajan.

Tekis mieli niiiin ostella pikkuruisia vaatteita, yritän malttaa sinne rakenneultraan jos asukki näyttelis haaroväin niin ostelen sitten :)

Joku kyseli siitä sukupuolitestistä, mä ite siitä oon lukennu paljon ja youtubis on paljon pätkiä siitä. Yhdessä ketjussa kaikki odottajat jotka olivat testanneet Gender Maker testillä, olivat saaneet tulokseksi tyttö :)
Ketjusta ei käynyt sitten ilmi kuinka monella osui oikeaan ja monella väärin......



Mulla on myynnissä valkoinen Anita raskaustekivyö koko S, suhteellisen siisti,nyppyjä löytyy mutta tarra pitää hyvin, laitan kuvan myöhemmin mutta samanlainen kuin tässä , valkoinen.

Hinta 7e sis. pk.

b e b e s . f i

15+6
 
Viimeksi muokattu:
En minäkään ole fb:ssa, koska itsekkin tahdon pysyä nimettömänä! Nyt on vaan menossa niin "tylsät" viikot, kun mitään ei oikein tapahdu..

Peppi1981 mullakin on ihme vihlomisia ja jomotuksia alavatsalla, mutta eiköhän nämä ole ihan asiaan kuuluvia kolotuksia! :)

Pepsimax86 toivottavasti joulun tienoilla ei kuitenkaan ihan ruuhkaa ole KOKSiin, koska olen yhden lapsen synnyttänyt ruuhka aikaan ja oli aika ikävää, kun osastolla oli yli täyttä! Itse pääsin onneksi huoneeseen, mutta äitejä ja vauvoja jouduttiin sijoittamaan käytäville yms joksikin aikaa.. :( Mutta tuskinpa joulukuu on mikään ruuhka kuu.. Aika monet varmaankin yrittää vähänkin ajoittaa LA:ta jollekkin muulle kuin joulukuulle! Mutta eipä niitä lapsia kalenteri kädessä tehdä :)

Meneekö muilla maha sekaisin tulisesta ruuasta näin raskausaikana?! Innostuin illalla syömään nuudeleita jotka olivat TODELLA tulisia ja aamu yöstä rupesi mahaa vääntämään kunnolla ja sai vessassa istua useampaan otteeseen.. Ennen minulla on ollut oikea teräs vatsa, mutta enää ei taida uskaltaa tuliseen ruokaan sortua!

Itsekkään en tuohon sukupuolitestiin jaksa uskoa! Olisihan se tietysti kiva kokeilla, mutta taitaa olla rahan haaskausta..


Hilma 13+6
 
juron-jaure: mua voisi kiinnostaa toi vyö! Ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut, mut jotenkin tämä maha on jo nyt niin valtava, että sille voi kyllä tulla tarvetta. Laitatko yv:llä vaikka tilinumero niin laitan osoitteen :)

).( mä olen muuten fb:ssä, mutta en halua tätä jutustelua sinne siirtää. Sain tikit pois masusta ja haavan kiristys loppui siihen. Jälleen yritin kysyä kontrollia vauvan voinnista, kun ei ole leikkauksen jälkeen tsekattu miläänlailla, mutta ei kuulemma tarvitse. Mä niin odotan tuota rakenneultraa (31.7.), että saisi tietää, kun on tulossa. Sitten pääsisi pikkuvaateostoksille, jee, ja pystyisi nimittää asukasta nimellä. Jännä, että tytöistä mulla oli niin 100% varma tyttö olo alusta asti ja nimet valmiina, nyt niin epätietoinen oli ja nimi ihme kyllä mielessä pojalle?!? No, vähän yli kuukausi siihen. Toivottavasti kaikki menisi hyvin vaan...

hilma: mullahan on maha löysällä joka ikinen aamu (rv 8 lähtien). Neuvolassa sanoi, että johtuu vaan raskaudesta yleensä, mutta musta tuntuu omituiselta. Yhtenä iltana muistin ottaa maitohappobakteerin just ennen nukkumaan menoa ja seuraava aamu on ollut ainoa, leikkauksen jälkeisiä lukuunottamatta, että maha on ollut normaali. Toisaalta nautin joka aamu superison vanilja laten tyhjään mahaan enkä muuten enää juo kahvia ja tuon jälkeen tulee kiire vessaan...
 
Pepsimax86
Mulle neuvolassa sanoi tätsy ekalla kerralla et hyvä kun ei ole joulukuulle sattunut lapsi syntymään että on kuulema nyt paljon sille kuulle lapsia syntymässä. No nyt sit onkin tulossa joulukuussa ja itseäni pelottaa jo nyt et olen varmaan se käytävässä majaileva äiti :D

Tänne ei oikein mitään uutta, samaa kuin ennenkin. Oon tuolla dopplerilla kuunnellut kerran viikkoo niin on kyl ihan alkan naurattaa kun eka kuuluu et puhaltelis jotaa kuplii siel ja sen jälkee kamala huitominen/potkiminen.
Muutaman hennon liikkeen ehkä olen tuntenut tuossa (tai sit ollu suoli :LOL:), mutta oottelen kyllä niitä kovempia liikkeitä mitkä voin varmaksi todeta.

juhannuksen jälkeen onkin sit neuvolalääkäri. Oon koittan miettii pääni puhki et mitä se lääkäri tekee/tutkii, kun en yhtää muista esikon ajalta.. Mut ei tuu vaa mieleen :eek:

Ain00 & Milli 14+2
 
Meillä oli tänään kromosomipoikkeavuusriskin takia ultra. Kaikki minkä vain pystyi näkemään oli hyvin ja pikkuinen liikuskeli paljon. :)

Jätettiin sitten lapsivesinäyte ottamatta, kun keskenmenon riski on siinä suurempi kuin meillä tuo poikkeavuusriski, joka on 1:230. Minun ikäisillä tuo on normaalisti 1:1500 ja normaalin raja on 1:250. Aika paljon tuo riski siis oli kohonnut. Ultralla saa kuitenkin sulettua pois vakavan rakennevamman todennäköisyyden ainakin sitten rakenneultrassa. Nyt on kuitenkin positiivinen mieli. :)

Olen nähnyt jo kahdesti unta että meille tulisi poikavauva, mies taas on sitä mieltä että tyttö sieltä tulee. :D Saapas nähdä kumpi on oikeassa.

Nykyinen äitiyspakkaus on minun mielestä niin poikapainotteinen että jos tytöksi tämä todetaan niin otan luultavasti ennemmin rahat. Pitää katella sitten millainen se uudempi pakkaus on, jos sen saamme. Ainakin laatikko on kauniimpi. :)

15+3
 
Jospas minäkin ryömisin taustalta ketjuun takaisin ja yrittäisin aktivoitua. Kävin ilmoittautumassa joskus 5. viikolla, mutta sitten tuli pahoinvointi ja vei mennessään, pyttyä en ole halaillut, mutta olo on huono edelleen. Nyt sentään pystyy jotenkin normaaliin elämään, mutta esikoiselle teki tiukkaa ymmärtää miksi äiti vaan makaa sohvalla naama valkoisena. No, ehkä tämä tästä pikkuhiljaa.

Nt-ultrassa kaikki oli ok, istukka edessä joten kunnon liikkeitä saa varmaan odotella hetken mutta jotain pientä tönimistä olen ollut tuntevinani. Maha tuli näkyviin lähes yhdessä yössä, ei tätä enää juurikaan peitellä. Lasketun ajan voisi vaihtaa tuonne listaan, siirtyi parilla päivällä eteenpäin eli 22.12

Mulla on ihan poikaolo, saas nähdä mitkä on sykkeet seuraavalla neuvolakäynnillä. Esikoisesta poikasykkeet piti paikkansa.

Nopnop, hienoa että kaikki näytti hyvältä ja olet hyvällä mielellä!

Vanullas 13+5
 
Jostain syystä eka viesti lähti kesken näytille, no onneks sai poistettuu sen...
Tää raskaus on näköjään sitte jotain ihan muuta mitä edelliset... Ja tänään sitte säikäyttikin ihan kunnolla kun aloin just ennen töihin lähtöä vuotaan verta, jota tulikin ihan kunnolla. Ei auttanu kun lähteä ensiapuun, josta pääsin ultraan... Siellä köllötteli ja heilutteli pieni tyyppi, jonka sydän sykki oikein kunnolla. Itkuhan siinä tuli kun pelko keskenmenosta oli niin kova... Verenvuodon syytä ei saatu selville, mutta tarvii asiasta puhua huomenna neuvolassa... Ekasta mulla tuli ns. valemenkkoja muutamatkin ennen kun sain tietää olevani edes raskaana, että onko tää nyt sitten sitä vaiko jotain muuta, sitä ei tiedetä. Toivottavasti vaan vuoto loppuu pian ja saa alkaa taas odottelemaan tulevaa hyvillä mielin :)
 
En oo itsekään facessa kirjoitellut, nyt vaan ei niin hirveesti tapahdu. Eikä tää nyt mikään hiljainen ketju kuitenkaan oo :O Liikkeitä odottelen tuntuviksi mutta varmaan menee vielä pari viikkoa ainakin kun on esikoinen. Olo on nykyään suht ok paitsi väsymystä ja päänsärkyä. Yritän nukkua riittävästi ja juoda paljon ja otan Panadolia tarvittaessa. Kait se siitä.

Rödluvan ja Beetakingi 13+2
 
Heippa! Itse olen kirjotellu tuolla facen puolella ja nyt tulin pikasesti lukemaan teidän muiden kuulumisia. Tervetuloa uusille, onnea kaikille kivoista ultrauutisista, ja kiri: sun tilanne on ollu todella vaikea, mut oli ihana lukea että toinen vauva saatiin pidettyä <3 jaksamista ja samalla onnea :)

on: mulla tänään poksuu 13+0, viime perjantaina oltiin ultrassa ja kokemus oli todella kiva ;) ihana pikku pörriäinen siellä sätki ja potki, vastasi sillon viikkoja 12+4 eli nyt mulle voi lasketun ajan muuttaa 23.12.2012

raskaus tuli entistä todemmaksi ja isoin huoli on pois, niskaturvotuskin oli vaan 0,7. mä mukamas tunsin aamulla ekaa kertaa sellasta jännää värinää alamasussa, ja koska oon ensikertalainen en voi tietää mutta koska se oli uus tunne niin oletan että ois ollu liikettä :)

mulla masu näkyy jo aika hyvin, ja siksi meillä töissäkin kaikki tietää jo. raskaus tuntuu kaikin puolin kivalta ja oon ikionnellinen että vihdoin tää meille tapahtuu! kivaa juhannusta kaikille!
 

Yhteistyössä