~*~Joulukuun tonttuset 2013 syyskuussa ~*~



Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Odottajia yhteensä: 105
Poikaoloja: 11
Tyttöoloja: 6
Kaksosia: 2

Poikalupauksia: 26
Tyttölupauksia: 15

23.11.2013
Kurina / 20v. / 1.lapsi / TYKS poikaolo poikalupaus

26.11.2013
VanamoBr / 33v. / 3. lapsi / JS tyttöolo poikalupaus

29.11.2013
jen_ni / 26v. / 3.lapsi / TYKS poikaolo tyttölupaus

1.12.2013
Eea / 26v. / 4. ja 5.lapsi / PKKS kaksoset
Leonella / 29v. / 1.lapsi / KOKS

2.12.2013
Taskussa / 28v. / 1.lapsi / JS

3.12.2013
kozella / 30v. / 2.lapsi / NKL?
Minnie85 / ? / 3.lapsi / TYKS

4.12.2013
Na-dene / 27v. / 1.lapsi / SAS tai TYKS poikaolo
Mamimamimami / 30v. / 3.lapsi / JS
Mandeila / ? / ? / ?
Maikkis:) / ? / 1.lapsi / ?
Nicola73 / 40v. / 2.lapsi (3.raskaus) / NKL poikaolo
Missy1985 / 27v. / 3.lapsi / NKL
Kuppi / 35v. / 1.lapsi / KOS

5.12.2013
Hyy2 / 26v. / 2.lapsi / TAYS tyttölupaus
Stormy / 26v. / 1.lapsi / OYS
thera / 27v. / 1.lapsi / PHKS
Ti / 27v. / 2.lapsi / K-PKS
tömpsis / 34v. / 2.lapsi / LS tyttölupaus
helena85 / 28v. / 2.lapsi / OYS tyttöolo poikalupaus
_jemasu_ / 24v. / 1.lapsi / SeKS poikalupaus
Minnie82 / 31v. / 1.lapsi / PKKS poikalupaus

6.12.2013
mileon / ? / ? / ? tyttöolo
Myokine / 25v. / 1.lapsi / KOS
KuutioTasku / ? / 7.lapsi / OYS poikalupaus
Liise / 31v. / 1.lapsi / ? poikalupaus

7.12.2013
SaaraW / 33v. / 2. (3.) lapsi / TYKS poikalupaus
Mj. / 21v. / 1.lapsi / PHKS poikalupaus
Saru. / 24v. / 1.lapsi / LS
Tunafishu / 21v. / 1.lapsi / SeKS tyttölupaus

8.12.2013
Jeremias äiti / 31v. / 4.lapsi / NKL
Merve / 27v. / 2.lapsi / VKS poikalupaus
Nuu_Nuu / 25v. / 2 lapsi / ? poikaolo poikalupaus
hiisi -78 / 34v. / 1.lapsi / ? tyttöolo poikalupaus
Po / 26v. / 4.lapsi / ?

9.12.2013
Kaislanen / 27v. / 1.lapsi / PHKS
poikienäiti84 / 28v. / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus
saanu / 20v. / 1.lapsi / KOS tyttölupaus

10.12.2013
Skatta / 27v. / 2.lapsi / PHKS
Niandra / 29v. / 1.lapsi / ?
ÄiteeX / 30v. / 3.lapsi / TAYS
Tiksander / 31 v. / 1.lapsi / TYKS (SAS?)
Cherry87 / 25v. / 1.lapsi / K-HKS

11.12.2013
Onne / 32v. / 3.lapsi / ?
Jansu1982 / 31v. / 1.lapsi / TAYS

12.12.2013
satumyy / 22v. / 1.lapsi / K-SKS
Kootikko / 25v. / 1.lapsi / OYS
Equus / 27v. / 1.lapsi / ?
Suvi88 / 25v. / 1.lapsi / HCS, Marbella poikaolo tyttölupaus
christine-82 / 31v. / 3.lapsi / SeKS poikalupaus

13.12.2013
emunainen / 30v. / 3.lapsi / NKL
syyselo / 29v. / 3.lapsi / TAYS
riikula' / 29v. / 1.lapsi / KYS
Pohjoistuuli / 35v. / 2. ja 3.lapsi / KOS kaksoset poika- ja tyttölupaus

14.12.2013
Aina_ / 22v. / 2.lapsi / TYKS tyttölupaus
-jensku / 27v. / 2.lapsi / KOS
Neyski / 20v. / 1.lapsi / TAYS poikaolo poikalupaus

15.12.2013
Annifrid / ? / 1.lapsi / KOS

16.12.2012
Kuume84 / 29v. / 3.lapsi / ?
Minsa / 28v. / 1. lapsi / KOS poikalupaus
Pia-84 / 29v. / 2.lapsi / KOS poikaolo tyttölupaus

17.12.2013
Rubia / 28v. / 3.lapsi / KOS
reikai / 28v. / 1.lapsi / ?

18.12.2013
Tafgu / 26v. / 3.lapsi / SeKs
Eltzu84 / ? / 2.lapsi / KYS
Raisa. / 35v. / 2.lapsi / KOS

19.12.2013
Lisconen / 27v. / 1.lapsi / EKKS poikalupaus
Martta Hanski / 27v. / 1.lapsi / SeKS

20.12.2013
Anazu / 30v. / 2.lapsi / TYKS

21.12.2013
Milla+ 2011 / 23v. / 2.lapsi / TYKS
Judie / 28v. / 3.lapsi / SeKS
Alexa / 40v. / 4.lapsi / KOS poikalupaus?
Di-mang / 26v. / 1. lapsi / K-SKS tyttölupaus
Katrin79 / 34v. / 2.lapsi / SeKS poikalupaus
Emmanen / 23v. / 2.lapsi / JS

22.12.2013
Nomppeli / ? / 2.lapsi / ?
NuNutin / 26v. / 3.lapsi / HYS

24.12.2013
miranenn / 23v. / 1.lapsi / EKKS poikalupaus
Lakritsa / 22v. / 2.lapsi / PS
Kapsukka / ? / 1.lapsi/ JS
Haje / 28v. / 1.lapsi / KOS poikalupaus

25.12.2013
princesssa / 23v. / 1.lapsi / KAKS poikaolo poikalupaus
Chariot / 22v. / 2.lapsi / JS
HANNE70 / 42v. / 1.lapsi / TYKS poikalupaus
Myyttynen / 25v. / 1.lapsi / PKKS tyttöolo
Paivih / 23v. / 1.lapsi / KAKS poikalupaus
Vivie / 30 v. / 2.lapsi / ? poikalupaus

26.12.2013
jenninenn / 29v. / 1.lapsi / KOS?
Innu / 35v. / 2.lapsi / LS
MeMaMi / 27v. / 3.lapsi / K-PKS poikaolo
DiipaDaapa / 29v. / 1.lapsi / OYS tyttölupaus

27.12.2013
Santsukka88 / 25v. / 1.lapsi / SAS (TYKS)
Sandrastiina / 30v. / 2.lapsi / ? tyttölupaus?

28.12.2013
Linttu / 31v. / 3.lapsi / SAS (TYKS)
second_edition / ? / 2.lapsi / ?
Helena2013 / 28v. / 1.lapsi / ? tyttölupaus

29.12.2013
Barbamama35 / 38v. / 4.lapsi / TYKS
SnowFlakes / 28v. / 2.lapsi / TAYS

30.12.2013
Jeccika / 26v. / 3.lapsi / LPKS
Tiikeli / 30v. / 2.lapsi / TAYS tyttölupaus?
Pieta / 29v. / 2.lapsi / ? poikalupaus

31.12.2013
Anette24 / 24v. / 1.lapsi / K-KSK tyttöolo

5.1.2014
RiksuNa / 23v. / 2.lapsi / LKS poikaolo

14.1.2014
Judidi / 19v. / 2.lapsi / OYS tai OAS poikaolo


Tulossa: (ultrat)

Syyskuu
jen_ni UÄ 20.9.
Katrin79 UÄ 30.9.

Lokakuu
helena85 UÄ 10.10.
Aina_ UÄ 21.10.




Menetyksen kohdanneet:
Minel83
Taru81
Elina31v
3kerta
Tattis
Ellia
annamay
tiiti89
ben&jerry's
Kengu83
NeitiT
Kettula
sunflower86
ralliruutu
Joliana
verppu
evaparadise


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, UÄ = joku muu ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen!


Aikaisemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...et-2013-kevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266305-joulukuun-tonttuset-2013-touko-ja-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2277379-joulukuun-tonttuset-2013-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285393-joulukuun-tonttuset-2013-elokuussa/sivu12.html
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos helena85 uudesta pinosta jälleen! :)

Täällä on monet kirjoitelleet, että "meillä alkaa olla jo kaikki valmiina vauvaa varten" kääk, meillä ei oo vielä mitään! :D Tai no, onhan meillä jo ennestään tuo esikoispoju ja sen takia tavarat melkein kasassa, mutta ne pitäis kaivaa varaston perukoilta ja laittaa järjestykseen... Vaatekaapit pitäis järjestää ja vauvan vaatteille tehdä joku oma paikka. Kaverilta ostin just sellasen korisängyn vauvalle, saa nukkua siinä ekat kuukaudet. :)

Mua jännittää huominen, kun silloin pitäis mennä jälleen töihin... 4 viikon kesäloma on ohi. :( Vielä 2 kk ois töitä ennen mammaloman alkua, epäilen kyllä vahvasti etten jaksa olla loppuun asti. Mulla on ollut sellasta kummallista mahakipua, joka helpottaa levossa. Tänä iltana olen touhunnut - en tosin mitään erikoista - vain pessyt pyykkiä ja järjestellyt kaappeja, ja heti masu on kipeä. :( Kiristää ja ahdistaa ja on ihan kosketusarka. Kun menin maate, tuntemus helpotti, mutta taas ylös kun nousin niin tuntui. Neuvolassa puhuin tästä ja terkka meinas, ettei kuulosta supistuksilta kun ei oo menkkamaista kipua ja ei huolta, kun helpottaa levossa. Mietin vain, miten mä töissä selviän jos tällainen kipu/tunne tulee taas. Mulla siis fyysisesti tosi raskas työ. No, huomenna se nähdään sitten.

Voi, että jotkut on saaneet jo äitiyspakkauksen, ihanaa! Koskahan se meille tulee... Mä oon laittanu hakemukset, mutten ole vielä lähettänyt raskaustodistusta Kelaan. Pitäis käydä ottamassa kopio siitä ensin. Löysin kaupasta tarjouksesta Finlaysonin Muumi-aiheisen makuupussin ja mun oli ihan pakko ostaa se, vaikka äitiyspakkauksenkin mukana tulee ihana makuupussi. :)

Nyt nukkumaan, kun aamulla herätys klo 5.30. :O

Merve ja masupoju 26+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Kiito Helenalle taas! <3

Minä innostuin järjestämään kaapit uuteen uskoon tänään ja nyt on KOKONAINEN TYHJÄ VAATEKAAPPI vauvan vaatteita varten. Ihanaa! Nyt pääen siis purkamaan kaikki lahjoitukset kunnolla pyykkikonee kautta vaatekaappiin. <3 Tuumasin miehelle eilen, että minusta tuntuu meillä olevan vaatetta yli tarpeiden. :D Eipähä poika palellu ;)

Nyt on mieskin jo innostunut ja alkaa ymmärtää vauvan tulevan. Se siis vain vaati sen, että raahaan hänet jonnekki vauvantarvike ostoksille. :)


Kamala stressi tuli siitä, että meidän ihana koti on liian pieni. Pinnasängyn laitto makuuhuoneeseen tuottaa päänvaivaa. Mutta jospa joku ratkaisu tähän keksittäisiin.

Ensi viikon perjantaina meillä on neuvola, jossa saa sen raskaustodistuksen ja selvennystä kelan asioihin. Tänään laskeskelin kelan sivulla raha-asioita ja sain jotakin euromääriä aikaiseksi. Luulen vain, että laskin sen väärin. Sain aivan uskomattoman suuria summia. :D

Huomenna alkaa viimeinen kokonainen viikko töitä. 6 päivää töitä jäljellä, kolme viikkoa lomaa ja sitten ollaankin työttömiä. :( Haikeaa låhteå talosta, jossa ollut yli kaksi vuotta töissä. Mutta onneksi aika menee äkkiä ja saa oman pikku nyytin kainaloon. <3



Paivih ja pallero 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
helena85 ~ Kiitos uudesta pinosta :)

Merve ~ Tsemppiä töihin! Mullakin alkoi viimeviikolla työt ja heti toisena päivä uurastin sitten niin kovasti, että vatsaa alkoi pistämään vasemmalta puolelta tosi kovasti. Juuri semmoista pistoa kun esim.juoksee kovasti ym. Kipu ei sitten loppunutkaan koko päivänä ja illalla se alkoi säteilemään navasta asti vasemmalle puolelle. Onneksi meni yön aikana ohitte. Nyt tiedän, jos tollaista tulee niin pitää himmata ja lujaa. Olenkin yrittänyt nyt ottaa töissä rauhallisemmin, sen mitä olen pystynyt ja yrittänyt pyytää apua kun on pitänyt raskaita juttuja nostella... Hienosti työkaverit huomioivat kyllä... Mutta kamala huomata, ettei sitä enää taivukkaan samalla tavalla, saati ylety joka paikkaan kun IHANA! masu on tiellä :D

paivih ~ Minäkin sain lomalla siivottua kaksi kokonaista vaatekaappia vauvalle, henkarikaapin ja tavallisen. Toki se on muutakin vauvatavaraa pullollaan kuin vaatteita. On ihanaa välillä mennä kurkkimaan kaappien sisältöä :heart: Kiva kun olet saanut paljon lahjoituksia. Meillä ei lähipiirissä enää vauvoja olekkaan, joten kaikki pitää itse metsästää ;) Hyvällä mallilla toki jo...

8 päivän työputki menossa, vielä keskiviikkoon pitäisi jaksaa. Ihana oli kesäloman jälkeen nähdä työkavereita ja kun niin monet kehuivat masua, se kun on pompsahtanut kesäloman aikana kuulemma kunnolla näkyviin. Ja ne jotka eivät raskaudesta tietäneet huomasivat nyt. Työvaatteillakaan ei voi enää masua peitellä :D Perjantaina tilattiinkin mulle äitiystyöhousut kun ei mene enää vanhat kiinni. Saankin mukavasti olla nyt muutaman päivän omilla housuilla - jotka ei purista eikä paina :) Kyllä vaan on jotenkin haikea olo jättää työkaverit hetkeksi, meillä on niin ihana työilmapiiri ja mahtavat työkaverit. Työpaikkamme avattiin 2012 keväällä ja kaikki ollaan oltu alusta asti talossa, niin ollaan tultu mukavasti tutuiksi. *Niisk*

Lokakuuta odotellessa, lääkärikäynti silloin synnärillä kun katsotaan tuota sektioarven kohtaa, nopeasti menee aika - eikä siitä ole kuin noin kuukausi kun mammaloma alkaa... Yksi neuvolakäynti on tässä välissä. Äitiyspakkaus tai itseasiassa rahapäätös tuli ja se poksahtaa tilille perjantaina.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja voikaahan mahakkaasti ;)

Judie + sintti 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Judie - tsemppiä työputkeen :)

paivih - ihanan pitkällä olet jo valmistelun kanssa. Meillä ei vielä ole vaatteen vaatetta....no, ehtiihän tässä vielä :)

(.) täällä odotellaan keskiviikon lääkärineuvolaa. Juniori oli tossa välissä pari päivää kovin hiljainen ja ehdin jo hieman huolestua mutta nyt potkuja satelee taas. Kiva päsätä juttelemaan lääkärin kanssa noista sokereista. Meillähän tlanne on se että todettiin rd noin kuukausi sitten, tehtiin seuranta ja tuloksia ei sitten olekaan kukaan halunnut tietää. Olen kyllä syönyt tosi varovasti, mutta olisi kiva tietää että ovatkohan omat arvaukseni ruokavaliosta kovinkaan oikeita. Varsinkin kun siinä parin viikon takaisessa ultrassa (kävin yksityisellä 4D ultrassa) juniori oli jo kuusi päivää koonsa mukaan edellä viikkoja....

Maikkis :) 26+5
 
heips!

Oon hölöttäny tuola facen puolella niin paljo että oon täällä käyny vaa lukemassa :D Mä oon tässä siis saikulla nyt noiden supistusten takia. Mulla on ollut ultrat kahden viikon välein, mutta nyt on puolentoista viikon päästä, eli tän viikon perjantaina. Supistusten syykin selvisi, liikaa lapsivettä. Täytyy melkeimpä nyt vaan levätä ettei ''poksahda'' ja tule vedet pihalle :)

Jeiii, meillä tuli äitiyspakkaus viime perjantaina! voi että oli kaikkee niin kivaa, mutta oon hieman pettynyt kun on oikeasti tosi vähän pikkusia vaatteita, suurin osa jotain 70 kokoo.. ;s Vaikka tän tiäsinkin jo mut silti vähän petyin.. Vielä pitäisi löytää sellainen pussihaalari esim 56 kokoa talveksi :)

kääk, mulla on viikopäästä eli 9pv pitkänruotsin yo-kuuntelu! ei millään vaan oikein keskittyminen tai kiinnostus oo ruotsissa vaan vauvassa.. ei taida mennä kovin hyvin tuo yo.. ;s

Neyski +poitsu 25+2 :kiss:
 
Heips pitkästä aikaa.
Menny taas muutama päivä kirjottelusta, päivittäin lukenu kylläkin kaikkien tekstit :)
Ainiin ja kiitokset helena85 kun jaksoit tehdä uuden pinon <3

Täällä ollu vaikka minkälaista häslinkiä, muutto suoritettu ja uusi koti valmis asuttavaksi.
Äitiys ja vanhempain rahan päätöski tullu :)
Parisuhteessa vähä hiertää asiat mut jospa sitä selviäisi näistä omistaki hormooni höyryistä.

Vauva potkinu nyt taas ihan hyvin, seuraava neuvola aika kahden vk päästä :)

Princesssa & Papu 23+5

Voi että viikot mennee nopiaa.. Ohhoh. .
 
Kiitos uudesta pinosta :)
Pohjoistuuli: soittelin KELAlle ja siellä neuvottiin pyytämään Y17-todistus, mutta epäilin etten sellaista saa. Sitten soitin palkanlaskijalle ja hän sanoi, että voi laittaa palkkatodistuksen, ja tuo Y17-lomake ei ole oikein ajankohtainen sitten siinä vaiheessa, kun haen rahaa (eli lokakuun lopussa). Työsuhde on ollut määräaikainen ja loppunut, ja kun haen KELAn rahoja, on jo tulut muita tuloja eli työkkärirahaa monen kk ajalta.. Kuulemma näillä pitäisi pärjätä, mutta käski olla yhteydessä jos ongelmia tulee. jotenkin epävarma olo, mutta luotetaan nyt palkanlaskijan sanaan :)
 
DiipaDaapa, en oo nyt ihan perillä, että mikä sun tilanne olikaan.. Mihin päivään asti oot/oot ollut töissä ja kuinka kauan oot työttämänä ennen äitiysloman alkua? Mulla nimittäin loppui työsuhde viimeinen päivä ja äippäloma alkaa vissiin lokakuun vika päivä, mutta haen 6 kk:n tuloilla rahoja, miinustettuna nää kaks työttömyyskuukautta (eli maalis13-elo13) ja niin voi siis tehdä!
 
Minulla oli siis määräaikainen työsuhde, joka päättyi nyt kuun lopussa. Kesti n. 4,5 kk. Sitä ennen olen ollut opiskelija. Näin mulle sanoi palkanlaskija, että ei voi tehdä oikein sitä Y17-todistusta, mutta aion kyllä vielä käydä selvittämässä asiaa ihan KELAssa paikan päällä. Mulle laskettiin äippäloma alkavaksi vasta marraskuun puolella... äh, miks tämä on tämmöistä säätämistä taas? :/ Noh huomenna on muutenkin asioita hoidettavana, samalla vaivalla menee tämäkin.

Muoks. ja lisäys: palkanlaskija sanoi, että pelkällä palkkatodistuksella ja työsuhteen keston esittämiselläkin pärjää, vaikkei olisi tuota todistusta. Itse mietin, että mulla oli niin vähän työtunteja, ettei taida nousta yhtään siitä minimipäivärahasta tulo... melkein sama kun hakis 2011 tuloilla.

Kun sitä pitää olla niin urpo ja ummikko näissä jutuissa! :p
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei,

piiitkästä aikaa! Täällä on heinäkuu lomailtu ja elokuussa alotettu uudessa työpaikassa, niin ei ole tullu koneella oltua vapaa-aikana pitkiin aikoihin. Olipa kiva nyt lukea teidän kuulumisia!

Täällä on kaikki mennyt hyvin. RU jännitti ihan hirveästi, mutta kyllä siellä näytti kaikki olevan hyvin. Pojalta kuulemma näyttääpi, kuten molemmat arveltiinkin, eli poikalupauksen voi meille päivittää =) Vilkas tapaus tuntuu olevan, jumpat menossa vähän väliä =)

Keskiraskaus oli ihanan vaivatonta aikaa! Jostain syystä heti viimeisen kolmanneksen alettua alkoi kroppa vähän krakaamaan. Ei onneksi pahasti, selkää vaan koskee ja liikkuminen meinaa olla hankalaa, kun kävely alkaa nopeasti sattua vatsaan lyhyilläkin matkoilla. Kiireisemmän työpäivän huomaa heti, kun ei enää meinaa pystyä kotona tekemään mitään =P Mutta ei siis vakavampaa.

Vauvantarvikkeista oli täällä puhetta. Mie oon kahminut vaatteita hirveet määrät! Niitä ei vaan pysty vastustamaan ;) Tällä viikolla tulee myös hoitopöytä ja -alusta sekä turvakaukalo ja matkarattaat. Pinnasänky odottaa autotallissa hiomista ja maalaamista =) Tavaraa alkaa siis olla, joskin sitä vielä paljon puuttuukin.
...mutta mitä ihmetä pitää ottaa huomioon rattaita valittaessa? Heittoaisa täällä taidettiin todeta käteväksi. Entä millaset renkaiden kannattaa olla, jotta niillä pärjää myös metsässä ja lumisilla kaduilla? Ja miten pehmeä ja kova kantokoppa käytännössä eroaa toisistaan? Terv. Täysin ummikko =P


Kylläpä aika rientää! 3,5 kk raskautta jäljellä (toivottavasti!), 2,5kk äitiyslomaan. Äitiysavustuksen, -rahan ja lapsilisän hakemukset on laitettu Kelalle menemään pari viikkoa sitten, ovat vielä käsittelyssä. Niitä odotellessa!

Minkälaista oloa muilla on nyt ollut, alkaako tulla vastaan loppuraskauden oireita? Entä millä mielin syksyyn ja kohti äitiyslomaa ja äitiyttä?


Lisconen & pikkujannu 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
DiipaDaapa, jos luulet et nää 6kk tulot vois kuitenki olla sen 20 prossaa paremmat kuin 2011 tulot ni niillä kannattaa hakea. En mene vannomaan, mutta jos oliski niin, että 2011 oliski paremmat niin kela laskis sit automaattisesti niillä. Oliko epäselvästi selitetty? Kelan sivuilla oli tosi paljon kaikenlaisia erilaisia esimerkkejä, musta jossain niistä oli semmosestakin tilanteesta, että töitä ois takana vähemmän kuin sen 6kk... Itse sain kelassa tosi hyvää palvelua, toivottavasti sullekin osuis kiva virkailija!
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Mäkin olen tainnut kaiken tän stressin keskellä unohtua tonne facebookin puolelle. Taas.

Mulla oli viime viikolla aikaistettu lääkärineuvola historiani takia (edellisessä raskaudessa kohdunkaulakanava lyheni ja aukesi ennen aikojaan). Siellä todettiin, että taas on paikat pehmenneet ja sain lähetteen äitiyspolille. Sieltä sain kuitenkin hyviä uutisia, kun ultralla katsoessa kohdunkaulakanava on ihan ok eikä ole syytä pelätä ennenaikaista synnytystä sen perusteella. Voi että tulin onnelliseksi! Stressasin mahdollista vuodelepoon joutumista niin, että oksentelin... Viimeksi siis olin vuodelevossa yli 2kk ja se oli kamalaa. Nyt olisi varmaan vielä kamalampaa, kun kotona on jo pieni lapsi, josta joutuisi "eroon" :( Mutta nyt ei ihan hetkeen tarvitse murehtia siitä! Kontrolliultran sain lokakuulle, 21.10. Viikkoja on silloin 32+2.

Tänään oli myös se kauan odotettu 4D-ultra, jossa tyttölupaus vahvistui. Mini vaikutti edelleen terveeltä ja kaikinpuolin sopusuhtaiselta :) Oli aivan mahtava kokemus ja voin suositella sitä kaikille!

Anteeksi vain nämä ainaiset omanapaiset kuulumiset, mutta nytkin väsyttää niin että silmät lupsahtelee... :D Jatkakaamme!

Aina_ & Mini 25+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Hienoa Aina että tuli hyviä uutisia :) Mulla ens maanantaina neuvola ja pyydän kanssa aikaa lääkärille ensi viikolle jotta saa tietää onko paikat pysyneet kiinni, edellisissä raskauksissa jo kaula lyhentynyt näillä viikoilla.

Aloitin eilen työt 5 viikon sairasloman jälkeen, ja supistelu alkoi samantien. TYöpäivän aikana tuli n. 10 supistusta. Kyllä mä nyt haluaisin jäädä loppuajaksi saikulle ettei ihan pikkukeskosena synny tämä kirppu :|

Hankinnat on muuten tehty, mutta turvakaukaloa vielä metsästän, käytettynä. Oon ostanut oikeastaan kaiken käytettynä.

Mukavaa viikkoa kaikille pallomahoille :p

syyselo ja kirppu 25+4
 
Syyselo - nuo supistelut ovat kyllä ikäviä. Toivottavasti eivät äydy tuosta kipeiksi. Itsellä vaan maha vetää kovaksi palloksi (nää on kai niitä harkkasuppareita?) ja vaikka ei se satu niin olotila on vaan ikävä.

Aina - me käytiin kanssa 4D ultrassa ja jotenkin itsekin tykkäsin paljon. Tuli vaan niin varma olo kun lääkäri tuntui tosi osaavalta ja itsekin näki pienen palloposken :) Onnittelut myös hyvistä kuulumisista. En osaa kuvitellakaan miten ahdistavaa 2 kk:n vuodelepo olisi...

Lisconen - Me ostettiin käytettynä sellaiset Emmaljungan duo edget (tai joku sinnepäin). Niissä nyt sattui olemaan pehmyt koppa. Olisin ehkä halunuut kovan kopan mutta sitten toisaalta mietin että kun meillä on sellainen talo että sinne on kiivettävä isot rappuset aina ylös niin ehkä se pehmyt koppa olisi tässä tilanteessa helpompi kantaa...no, aika näyttää. Aattelin että jos käy ihan mahdottomaksi niin netissä näytti olevan pelkkiä koppiakin myynnissä. Itse kyselin kovasti kavereilta, joilla oli vauvoja, mielipiteitä ja hiukan tuntu siltä että riippui keltä kysyi niin vastaus oli sen mukainen. Toisaalta kuvittelin että kovassa kopassa olisi voinut nukkua sisälläkin esim. mökkireissut....

(.) Meillä selvisi nyt vihdoin kuukauden säätämisen jälkeen tää sokeri-hässäkkä. Nyt on selkeät ohjeet ja niiden mukaan mennään. Huh, hieman jo alkoi ahdistamaan.

Hoitopöytää olen alkanut miettimään. Olen hieman päätynyt siihen että pelkkä sellainen alusta voisi meidän tapauksessa riittää, ainakin yläkerrassa. Alakertaan on varmaan pakko hankkia pesuhuoneeseen joka sellainen tasosysteemi kun pesuhuoneessa ei ole mitään tasoa johon sen alustan voisi laittaa. Miten muut olette ajatelleet ratkaista asian?

Maikkis :)
 
Moikka,

Kelan jutuista - mun täytyy kyllä myöntää, että oon aika pihalla noista Kelan jutuista. Eilen kävin toimistossakin, mutta en saanut siitä mitään oikein irti. Mullahan siis tilanne on se, että oon nyt työttömänä eli haen tukea ed. 6 kk tuloilla. Tässä on kuitenkin nyt se tilanne, että voi olla, että saan saikkua seuraavalla äippäpoli-käynnillä. Oon yrittänyt selvittää sitä, että miten se sairauspäiväraha vaikuttaa tuohon äitiysrahaan. Tai jos haen nyt sitä äitiys-/vanhempainrahaa ja selviääkin myöhemmin, että voinkin hakea tota sairauspäivärahaa.. Mä oon kokenut, että tuolla Kela-Kertun Suomi24.fi -palvelussa saa paremmin vastauksia kuin toimistossa tai puhelimessa. Ite tykkää enemmän siitä, että saa selkeähkön kirjallisen vastauksen :)

Eilen kävin sokerirasituksessa ja tänään neuvolassa. Arvot oli sallituissa rajoissa - jei. Kaksosraskaudesssahan on tossakin kohonnut riski. Muutoin neuvolassa ei mitään ihmettä. Painoa oli tullut vaan 300g lisää (3vkoa sitten ed. kerta). SF-mitta oli käyrien yläpuolella, mutta niin se vaan menee kaksosraskaudessa. Siihen ei ole olemassa omia käyriä. Tällä kertaa molemmat sydänäänet löytyivät helposti. Toinen aloitti melkoisen mylläämisen, kun terkka yritti löytää äänet :)

Mutta muuten päivä kerrallaan. Vaatteet on hankittu ja suurin osa jo pesty ja laitettu laatikkoon. Saattaa olla, että noita pienimpiä vaatteita on liikaa, mutta jotenkin vaikea arvioida tässä vaiheessa, että kuinka pitkälle tässä mennään ja minkä kokoisia kavereita sieltä tulee. Pienimmät mulla on siis 44cm. Ne näyttää ihan Baby Born -nuken vaatteilta :O

Eilen sain aloitettua ekat neulomiset vauvoille. Katotaan, et minkä verran ehtii tehdä..

Pohjoistuuli ja tuplat 25+4
 
Nyt ollaan mekin käyty rakenneultrassa!

Painoarvio 399grammaa, rakenteet kunnossa :) Siellä hän nyrkkiä söi ja yritti ottaa varpaistaan kiinni :) :heart: Sukupuoli jäi yllätykseksi, niinkuin suunniteltiinkin. Nyt ei sitten olekaan enää tässä raskaudessa enempää ultria tai äitiyspolikäyntejä, jos kaikki sujuu hyvin.

Mulla on tullut ihan järkyttävät liitoskivut. Näistä kärsittiin myöskin edellisessä raskaudessa, tosin vasta loppuvaiheessa silloin. Sängystä on tosi vaikea nousta aamulla ylös. :( Inhottava vaiva.

Judidi ja Venkula 21+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Mä olin jotenkin muistanut väärin, neuvola oli tänään eikä huomenna! Apua, tuli kiire, 20 min aikaa käyttää koira, meikata ja ajaa sinne. KÄÄK! Ehdin kuitenkin.

Tyypin syke kuului, rautaa pitää alkaa syömään kun se huitelee enää 118:ssa. Paljon sain uusia aikoja eli eka lääkäri kolmen viikon päästä, samalla viikonlla on sokerirasitus ja sit vähän sen jälkeen jälleen neuvola. Kaikki muut oli kunnossa, painoa +2kg raskauden alusta, helpottavaa koska syön joka päivä makeeta. Tänäänkin suklaata, pullaa, jäätelöä ja pannarii. Oh no!

Mutta ihan kiva et kaikki on hyvin.

Ainiin eka sf-käyrä vai mikä lie otettiin ja se oli 20cm eli normaali, mites teillä tää on näyttänyt?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli tänään neuvolalääkäri, viikkoja kasassa 26+4. Sf-mitta oli 24 cm, 4cm enemmän kuin kuukausi takaperin. Paino oli noussut (muka) melkein 3 kiloa, eli yhteensä ois tullut melkein 7 kiloa jo, hui! Lääkäri ei kuitenkaan todennut mitään negatiivista siitä. Vauvaa ultrattiin ja sillä sen painoarvio oli reilu 1100g ja osuisi sillä keskikäyrälle.

Olin tässä viikon ajalla pohtinut jostain tuntemuksista, että oisko ne hikkaa ja varmistui nyt, kun vauvalla sattui tulemaan hikka siinä ultratessa. :) Ja tytöltä vaikutti edelleen.

Jos siihen jälkimmäiseen fb-ryhmään haluaisi liittyä, niin miten se onnistuikaan?
 
Heipsistä pitkästä aikaa!

Itsekin olen jämähtänyt tuonne FB:n puolelle turisemaan, mutta jospa paraintaisin tapojani =)

Maanantaina olin sokerirasituksessa ja ensi viikolla on neuvolalääkäri. Testin tulokset saan kai viimeistään silloin.

Eilen kävin päivystyksessä NKL:lla kun oli niin kovat alaselkä- ja mahakivut. Mitään ei löytynyt syyksi ja vauva voi hienosti mikä tietysti tärkein tieto :heart: Pitää vaan yrittää jaloitella töissä mahdollisimman paljon, jospa se auttaisi.

Tuplarattaatkin löysin Torin kautta, todella edulliset ja suht uudet. Suuri helpotus! Nyt voi sitten keskittyä miettimään yksösrattaita, että ostetaanko vanhoihin vaunuihin uusi runko vai kokonaan uudet/käytetyt vaunut.

Saa nähdä missä mitoissa itsellä tuo SF-mitta. Ainakin maha tuntuu olevan jo aika muhkea, vaikka kai se tahtoo olla isompi uudelleensynnyttäjillä kuin ensisynnyttäjillä. Muuten olo melko ok, lukuunottamatta kipuja ja mielialanvaihteluita.
No päivä kerrallaan! Onneksi kuitenkin enää kolmisen kuukautta jäljellä ;)

-jenksu & little miracle 25+4
 
Moikka!

Siitä SI-vyöstä. Soitin siis neuvolaan ja pyysin lähetettä siitä terveysaseman fysioterapiapuolelle. Neuvolassa olivat sitä mieltä, et se vyö tuskin tulee mitään auttamaan liitoskipuihin, "mutta voihan sen lähetteen laittaakin". No hyvä että laittoi, nyt on olo kyllä helpompi! Kannattaa siis kokeilla, älkääkä antako neuvolassa päättää ettei se toimi :) Mulla toimi, ei ehkä valitettavasti toimi kaikilla.

Täällä on törkeen kiire töissä - huh huh! Päivät ja viikot vilisee... Kohta pitäis vissiin saada hankittuu ne loput tavaratkin!

Mulla on masussa varsinainen Karate Kid! On kyllä ihanaa kun hän siellä tosi paljon liikuksii ja kääntyilee, innostuu musiikista - varsinki kun iskä soittaa kitaraa :) Isä on ollu kovin otettu, yks fani tulossa lisää ;)

Onks muilla tullu raskausarpia? Mulla on muutama hassunkurinen viiva ilmestyny korkeimmalle kohdalle navan viereen ja pari yläreiteenkin. Oon kyllä rasvaillu ja öljynny aika paljon, pari kertaa päivässä, mutta näköjään niitä tulee kuitenki...

Voikaa hyvin :heart:
 
Tiitsi laita täällä yksityisviestinä Neyskille sun nimi tai linkki facebook sivuillesi niin pääset mukaan naamakirjankin puolelle turisemaan, kivaa :D! Siellä kyllä on jotenkin nopeempi ja helpompi kirjotella ja lisäillä aina mitä mielessä liikkuu...vaikka ite kyllä täälläkin aina käy lukee jutut,mutta siihen omaan kirjoitteluun saa ettii aina aikaa :ashamed:

Kuppi kyselit raskausarvista, niin ei oo tullu, enkä oikeen osaa rasvaillakaan kun ei kahdelta ekaltakaan tullu...kai se on niin ihmisestä ja ihotyypistä kiinni tuleeko... vai riippuuko paljonko painoa tulee raskausaikana!? Mä ihan säikähin ku kävin tässä vaa´alla ja oli tullu jo kauheesti painoa, 8 kg!!! Edelliskerroilla tullu se 10 kg koko aikana ja heti lähteny poiskin...nyt mietin onnistuuko enää yhtä helposti, ku "ikääkin" on enempi mitä ennen :D!

Sf-mitta oli viimeksi 19 cm rv. 22...

Ja nyt viikon ollu sellasia vaivoja, että alavatsaa painaa jotenkin ja alaselkää särkee jos liikaa kävelly tai touhannu, mut kaippa ihan normaalia ja levolla menee ohi! Ja just noita mahan kovetuksia tulee välillä...Väsy ollu kova,niin rupesin retafer rautatabletteja syömään floradix rautajuoman lisänä! Jaa...mielialan heittelyt ollu nyt valtavia, itkettää, raivostuttaa ja on onnellinen olo kovin vaihtelevasti :p...Siinä sitä on miehellä ymmärtämistä ja lapsilla!

MeMaMi ja pieni 23+6 huomenna poksuu TAAS!
 
Moikka taas.
Täällä myös ollut töissä älytön kiire. Ei jotenkin enää oikein motivoi nuo työt, kun tietää, että pitkä loma koittaa marraskuussa.
Ajatuksen tasolla olen jo järjestellyt vauvan tavarat, vielä pitäis käytäntö toteuttaa. Tuntuu, että haluan vielä pari viikkoa odottaa ennen kuin kamat laitan, kun jotenkin tuntuu, että pitää odottaa hieman isommat viikot (nyt 23+). Oon ehkä vähän taikauskoinen kyllä.
Mulla sokerit edelleen aamuisin korkeat insuliinista huolimatta ja annosta on saanu nostaa. Syyskuun lopussa seuraava äitipoli-kontrolli, jospa ei Junnu ole liikaa kasvanut. Vatsa tuntuu kyllä isolta ja SF-mittakin tais olla jo 23. Mulla tosin ylipainoa reilusti,joten se saattaa vaikuttaa mittaukseen. Hemoglobiini myös matala (105),vaikka olen rautaa syönyt. Ei siis ihme, että väsyttää.|O
Raskausarpia mulla tuli edellisessä raskaudessa älyttömästi ja varmaan tulee nytkin.Vielä en ole uusia bongannut.

Pieta ja Junnu 23+2
 
Heippa naiset. :)

Täällä on uusi viikko taaa pyörähtänyt käyntiin. Nyt jotenkin alkaa oottamaan aina viikon vaihtumista enemmän ja enemmän. <3
Nyt tällä viikolla olen alkanut purkamaan tosiaam niita vauvan vaate laatikoita ja totesin tänään yhden asian! MEIDÄN PYYKKIKONE SYÖ PIKKUHERRAN SUKAT!!! Jo kaksi erilaista sukkaa ilman paria, vaikka tasan tarkkaan minä molemmat sukat sinne laitoin!! Voi peeveli! Ja ne pikku sukat ei oo halpoja. :( Kyllä ärsyttää!

Iltaisin alkaa olla selkä väsyneen oloinen, mutta ei kauhean kipeä. Ensi viikolla alkaakin se kolmen viikon kesäloma ja sitten ois aikaa vielä puolitoista kuukautta tehdä töitä. Saa nähä onko tarjolla lyhyitä sijaisuuksia vai mitä tapahtuu. Mutta en stressaa. Onneksi pääsen ansiosidonnaiselle päivärahalle.


Meidän pikku-ukko vetelee kunnon ilta jumpat klo 23... ja joka ilta. Ihan maha hytkyy. <3 ihana. Ja aamulla kun herää niin toivottaa huomenet potkuilla. :)


Paivih 24+0 vissiin :D
 

Yhteistyössä