~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Paljon tekstiä tullu,kiva kun on aktiivinen ketju :)! Päivittäin on kyl tapana käydä lukee uusimmat jutut,mutta vastailla ei kovin usein ehdi...nytkin äitiä huudetaan :D... On kyllä ihana huomata miten tytöt kohta 2-v ja kohta 5-v jo hyvin leikkivät ja viihtyvät yhdessä :heart:

Mä joskus aikaisemmin mietin että olis tyttöolo (ettei kuitenkaan poikaa tuu), mutta nyt on enemmän poikaolo,koska vähän erilainen raskaus ollu ja olis niin kiva saada toistakin sukupuolta oleva lapsonen ;)! Että saa laittaa mulle poikaolo!

chariot ite oon tykänny vierekkäin olevista sisarusrattaista ja kohta tulee olee taas käytössä :)! Tietty joissain kauppojen kassoilla tai pienten putiikkien ovilla ollu pieni mahtumis ongelma, mutta aina jostain päässy tähän asti :p ja kai niitä voi olla vähän eri levyisiäkin malleja samoin toiset on kevyempiä ku toiset...itellä carena merkkiset tuplarattaat ja kirpparilta ostetut...

marrr mulla vähän samaa, että pph. työskentelen ja ollu nyt 2 vuotta pois ja jännittää/nolottaa kertoa pomolle sit joskus, etten tuukaan takas niinku sovittiin :ashamed:! Ja kun vielä sellaisessa parityöskentely yksikössä toisen hoitajan kanssa ollaan työskennelty ja hänkin sai juuri vauvan ja sit vielä ollu vaikeeta saada meille sijaisia yms....niin saa nähä miten reagoi! Ja meille tulee kans alle 3 vuotta ikäeroo "sopivasti" :D ei kyl sillee suunnitellusti myöskään!

Ja ei olla vielä kerrottu isosiskoille,mutta vaivihkaa oon kyselly että olisko kiva jos tulis uusi vauva...;)!? Ja isompi tuumas että "joo,jos se on poika" :p ja pienempi sano että "hali pusi uusi vauva" :heart:

Jospa sitä ylihuomenna kerrottais kun np. ultra takana...alkaa jänskättää :D

MeMaMi ja pieni 11+4
 
fb-ryhmästä ollaan tuolla fb-ryhmässä keskusteltu nyt ryhmän koosta, kun meitä on siellä jo 36 odottajaa. kaikki tähän mennessä listalle ilmoittautuneet halukkaat tottakai pääsevät mukaan, koska täällä oli monia jotka halusivat ensin odottaa np-ultraan ja se on ihan suotavaa :) halutaan ryhmään vaan aktiivisia kirjoittajia, ei taustailijoita. eli jos tiedät, ettet käy usein fb:ssa ja et aio ryhmässä aktiivisesti kirjoittaa, niin ei kannata liittyä. taustailijat potkitaan jossain vaiheessa sieltä kuitenkin pois. siellä kuitenkin jutellaan niin henkilökohtaisistakin asioista, et halutaan "tuntea" ihmiset joiden kanssa niitä asioita jaetaan :)

voihan noita fb-ryhmiä perustaa useampiakin, niin ettei yhdessä oo liikaa porukkaa ja kaikki halukkaat pääsee edes johonkin ryhmään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Taas on monta uutta. Tervetuloa! :)

Täällä maha on kasvanut niin et muutama on jo kehdannut kysyä suoraan :) no ens viikon np-ultran jälkeen asia saa jo ollakki ihan julkinen. Jännittää, viel muutama päivä!

Onko täällä joku allergikko? Mä en kauheasti ole yleensä kärsinyt siitepölystä ja kukinnoista, vain satunnaisesti allergialääkkeitä joutunut ottamaan. Nyt oon menny viikonlopun aikana aivan tukkoon! Huh! Ja ei musta ole tavallista nuhaa vaan just allergian oloista. Saako jotain ilman reseptiä saatavaa allergialääkettä käyttää raskausaikana???

Nii ja saa päivittää et poikaolo :) en osaa selittää...

Tänään POKSUU 12+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Varaisin paikan kiitos tästä alkuperäisestä ryhmästä toivottavasti heti huomiselle :D Ei vaan, mut siis musta ainakin tuntuis kurjalta että ne kaikki samaan aikaan täällä kirjoittelun aloittaneet on jossain toisessa ryhmässä kun minä, ihan vaan siks että halusin odottaa np-ultraan.
 
Fb ryhmän jäsenten rajaaminen ulkopuolelle määrän vuoksi tuntuu minusta aika hölmöltä. Olen mukana yhdessä toisessa porukassa missä jäsenmäärä rajattiin. No ei mennyt kuin pari kuukautta ja porukka oli selkeästi jakaantunut kahteen kuppikuntaan. Toiset sitten päättivät perustaa oman ryhmän ja lähtivät joukolla alkuperäisestä. Sen lisäksi lukuisia on pudonnut porukasta juurikin taustakyttäämisen vuoksi ja osa ei edes käynyt kyttäämässä vaan katosivat vain syystä tai toisesta. Meitä on jäljellä 1/3 alkuperäisestä poppoosta ja nyt ryhmä on hitsautunut hyvin yhteen :)

Sen vuoksi mielestäni tässä vaiheessa ei kannattaisi rajata ketään ulos tai muodostaa kahta ryhmää. Mitä järkeä siinä on tässä vaiheessa? Eikö ole parempi tutustua ensin porukalla ja katsoa sitten muodostuuko niitä luonnollisia ryhmiä porukan sisällä?

Minäkin olen sinne tulossa nt-ultran jälkeen, joka on vasta kesäkuun puolessa välissä. Tuntuu aika kurjalta, jos sen vuoksi en nyt pääsekään koko sakkiin mukaan :(
 
Täysin samaa mieltä Barbamaman kanssa, mielelläni itsekkin liittyisin siihen facebook ryhmään ultran jälkeen . Vaikka en olekaan alusta asti mukana kirjoitellut, mutta vertaistuki on vaan niin tärkeää :) Ja kiva jakaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa .
 
  • Tykkää
Reactions: jen_ni
mulla on kans se eka ultra joskus sillo luultavasti kesäkuun puolessa välissä ja silloin meinasin liittyy fb ryhmään.

Mulla on tällä viikolla ollut välillä tosi huono olo, siis oksettanut suorastaan, alkku viiko oli raskas, sit oli pari päivää parempii ja nyt taas viikonloppuna oloja pidellyt. Öisin en saa nukutuks koska päivisin on pakko nukkua päikkärit. Kovasti tekis mieli tilata doppleri jos kuulis ääniä, tässä jännittää että onko sitä raskaana vai ei kun mitään todisteit ei ole.

menin kuitenkin tilaamaan digin viikkonäytöllä, sen pitäisi saapua lähipäivinä. Toivottavasti se näyttää sen 3+ :D
 
Pikainen päivitys Jen_nille!! Et mäkin haluun kyl tähän käynnissä olevaan fb ryhmään:) En ole vain saanut aikaiseksi laittaa sulle liityymisestä viestiä kun pitäs koneelle mennä. Ja se et viikot on mullakin vasta 9+0 poks!
Toivottavasti huolitte siis vie mukaan.

Esikoisen fb ryhmässä meitä on yli 70 henkeä eikä ketään ole potkittu pihalle:D
 
  • Tykkää
Reactions: jen_ni
Mulle ainakin tulee kohta kamala stressi siitä, kun en kirjoitakaan kaikkiin paikkoihin "tarpeeksi usein" :D On blogia, facebookia ja palstaa... No yritän kuitenkin pysyä mukana.

Olo mulla on parantunut tosi paljon, pahoinvointi on kadonnut (kopkop!) ja väsymyskin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Tosin moni ruoka ei vieläkään maistu (esim. ennen niin ihanat mäkkärin ruoat). Annoskootkin on ihan naurettavan pieniä, kun ei muka mahdu. En kyllä valita ollenkaan, kun olo on näin hyvä :)

Jotenkin olen alkanut myös luottamaan enemmän raskauteen, olen uskaltanut ostaa muutaman äitiysvaatteen. Tosin turvotus alkaa lähtemään masun seudulta ja omatkin korkeavyötäröiset farkut menee hyvin jalkaan. Kivahan se vain on, varsinkin kun rinnat turpoavat aina vain... Onneksi oli jemmassa väljempiä rintsikoita :)

Tosin dopplerin käyttö on alkanut ahdistaa, joka kerta kun joutuu etsimällä etsimään niitä sydänääniä. Paniikkihan siinä iskee :/ Onneksi ultra on jo tiistaina (enää kaksi yötä!) ja se jännittää vain hyvällä tavalla.

Mekin ajateltiin hommata sisarusrattaat, kun ikäeroksi tulee aika tarkka 2 vuotta. Mountain Buggy Duetit vaikuttaa kivoilta, kun ovat vierekkäin istuttavat ja vain 63cm leveät. Niihin saa myös talvivauvalle välttämättömän vaunukopan. Olen kuullut joidenkin pärjäävän ilmankin, vaikka kesävauvan kanssa?

Aina_ 11+1 (kohta vaihtuu taas, apua!)
 
siis kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin kaikki tässä ketjussa kirjoittaneet kyllä pääsevät mukaan :) tarkoitin toisella ryhmällä ehkä enemmänkin sitä, et jos nyt tässä vaiheessa vielä mukaan hyppää paljon uusia niin toinen ryhmä vois olla paikallaan. mut ei me nyt aleta "alkuperäisiä" aktiivisia ketjulaisia rajaamaan pois, nou hätä :) ja tosta aktiivisuudestakin vielä sen verran, ettei tosiaan joka päivä edes tarvi jotain kirjoittaa, mut säännöllisesti kuitenkin et sut muistetaan :) ja siellä ryhmässä saa tosiaan puhua ihan mistä vaan, et mistään asiasta ei tarvii miettiä et viittinkö nyt tästä tänne kirjoittaa :) innolla odotan että te loputkin liitytte porukkaan!
 
Mä voisin tulla pitää perää tänne näin vähän jälkijunas. :) oon kyllä lueskellu teitin juttuja. Elikkäs
LA on 31.12, esikoinen, ja eka neuvola on 31.5. Ikää on 21 :) varhaisultras oon käyny jo 6+3 ja kaikki oli just niinkun pitää. :)
En muute osaa lisää värejä täs kännykällä. :D huutelen varmaan koht tuonne fb ryhmään kanssa jos mut sinne hyväksytään. :)

Mamiksi 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Voi että oikeen hävettää kun oon ihan hypännyt vaan facebookin puolelle. Se on ollu niin paljon jotenki luontevampi mulle.. Tulkaa loputkin äkkiä sinne ni saa teillekin ihan oikeat kasvot <3

Täällä perjantaina np-ultra ja en millään jaksais odottaa niin pitkään :) hihi
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Onpa kurjaa että putoaa ikään kuin heti kättelyssä pois joukoista jos ei istu tarpeeksi koneella. Tässähän ollaan ihan alkumetreillä vasta jokainen. Vertaistuki on eniten kuitenkin tarpeen sitten kun raskaus on paljon pidemmällä kuin nyt ja sitten kun se mukelo on maailmassa. Musta tuntuu todella oudolta lähtee heti rajaamaan pois porukkaa kasteihin inside, middle ja out. Käytännössähän siis käy niin että fb:n siirtyy nyt ne keiden raskaus on nyt just np ultran vaiheessa. Ne kenellä on vielä odotettavaa jäävät automaattisesti ulkopuolelle. Jo ihan siksikin etteivät pääse tutustumaan ihmisiin riittävän aikaisin.

Vanamo + tintti 13+6 (la 26.11. ja tyttöolo on ollut jo pitkään, mutten ole saanut noita värejä käyttöön kun en kirjoita koneelta)
 
Minut saa myös lisätä. Nyt ollaan 10+5 viikolla menossa ja LA 17.12. Kolmas tulossa.

Edellisiä lapsosia tyttö syntynyt 5/05 ja poika 7/12. Synnytyspaikka Kätilöopisto. Tästä jokseenkin paha mieli, sillä Naistenklinikka suljettu ja olen siellä aikaisemmat synnytykset ja leikkaukset hoidettu. Olisi ollut ns. tuttu ja turvallinen. Ja neuvolasta sanoivat että voi sitten myös mahdollisesti mennä vantaalle tai espooseenkin synnyttämään. :/ Asutaan siis Helsingissä, enkä tykkää tällasesta epävarmuudesta. Mitä teille muille Helsinkiläisille ollaan sanottu tästä?
Meillä ei neuvolassa puhuttu mitään että NKL on kiinni. No ehkä just siksi, että olisi tarkoitus mennä synnyttämään tämä kakkonen Kättärille. Itse pidin kyllä esikoisen aikana Kättäristä, mutta toki jos tulisi jotain komplikaatioita olisi varmaan turvallisempi olo NKL:llä. Toivottavasti meille jotka Kättärille ollaan menossa, menee kaikki synnytyksessä hyvin :)

Itsellä oireet lievittyneet parin päivän aikana, jännittää jo keskiviikkoinen NP-ultra ihan kauheasti. Tosin mulla tehdään ultra NKL:llä koska Kättärillä olisi ollu aikoja vasta myöhemmin. Viime NP-ultra vielä tuoreessa muistissa. Se pysähtynyt tunne kun tajuat, että asiat eivät ole ollenkaan hyvin.

Joku kyseli aiemmin, että miten itse kukin ollaanko kotona töissä ja vai työpaikalla :whistle: Itse käyn töissä, 2-vuotias on tarhassa.

Voikaa hyvin!

-jensku + little miracle 11+4
 
Hyviä ultrakuulumisia! Pikkuinen siellä käveli pitkin kohdunpohjaa, heti kun häntä oli vähän herätelty. Niskaturvotus jäi niin vähäiseksi, että sitä ei oikein saatu edes mitattua, on siis jotain 0,7 mm tai alle. Viikot vastasi päivälleen la:ta, joka on siis 11.12., vaikka täällä listoissa onkin 10.12. kun nettilaskurit laskee erilailla kun terveydenhuolto :) Vähän pelkäsin että la ois muuttunut, kun esikoisella se siirtyi 10 päivää eteenpäin ja se oli kamalaa, koska oli kuvitellut olevansa jotain 12+ viikolla ja palaskin takasin kymppiin!

Huoh, mä oon niin onnellinen! Jotenkin vähäisetkin raskausoireet on lähipäivinä kaikonneet, mahan turvotus on laskenut ja on ollut sellainen olo, ettei ole mitään mahdollisuuttakaan että kaikki olis kunnossa. Ai että kun ihanaa! Jen-nikin sai viestin fb-ryhmää koskien, vihdoin :D

Skatta 11+6

ps. rakenneultra on 25.7.
 
Viimeksi muokattu:
Ti
Pitäiskö sitä vähän itseään päivitellä. Ollu melkonen hulina ja väsy. Ollaan oltu sokerirasituksessa, NP- ultrassa, reissussa ja ihan pihalla :)

NP- ultrassa kaikki oli niinkuin pitääkin. Kätilö sanoi että kaikki näyttää erittäin hyvältä, turvotusta oli n. 0,7. Silti mä en vaan usko et olisin ees raskaana. Siellä ultrassa kyselin sit sokereiden tuloksia ja kaikki arvot koholla, ohjeeksi et mitata vaan sokeria ennen ja jälkeen syömisen.. Huoh! yhtään ei jaksais. Vaikka tiedänpä senkin miks niin tehdään. Mut ei toi asukki ainakaan vielä ollu kovinkaan suuri. Vastas vko 11+1 ja neuvolan mukaan oli 11+4. Viime raskaudessa tosiaan insuliinihoitoinen RD. Huomenna neuvolaan kuulemaan tuomiota. Ja ehkä sydänääniä :)

Joku kyseli kotona olemisesta. Kotona ollaan ja tarkotus oli lähtee syksyllä töihin, en mä sit vissiin mee.. :)
Sisarusrattaista oon miettiny et tarviiko semmosia? Tyttö joulukuussa jo 2v 10kk.

Onko kellään muulla alkanu jo selkä/lonkka jne kivut? En tuumannu päästä pihalla kävelemään yks päivä ku selkää vihlo. Mulla oli viimeks tosi pahat selkäjalka kivut,mut en muistanu et ne olis näin aikasin alkanu.

Päivityksiä RU 19.7

Hyvejä vointeja kaikille! Nyt täytyy lähteä tekemään jotain tuolle ÄITIIII-huudolle. :)

Ti ja Ritke 12+4
 
Nuu_Nuu: Kannattaa neuvolalääkärissä kysellä, jos sellanen on piakoin tulossa. Mä sain sieltä reseptin johonkin Heinixin tyyppiseen. :)

FB-ryhmästä.. Onhan se tavallaan ikävää, jos suljetaan pois kun ei käy koneella riittävästi (= keskustele riittävästi). Meillä on kuitenkin jo nyt niin tiiviin ja tuttavallisen oloinen porukka kasassa, et kyllä mua ainakin häiritsee, jos taustalla roikkuu joku joka ei kuitenkaan osallistu aktiivisesti keslusteluihin. Siellä kuitenkin osa jutuista pyörii niin henkilökohtaisissa asioissa, et mua mietityttää nytkin pari ihmistä, joiden nimeen oon törmännyt lähinnä vaan esittelytekstissä..
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Mä kyl tuun sinne fb ryhmään mut tietty vähän jännittää sekin, että onko siellä tuttuja naamoja kun tosiaan en meinaa kertaa vielä kaikille ennen kuin oon ultraan asti päässyt. Edelleen täällä päivittäin käyn lukemassa, välillä on vaan vaikee kommentoida muiden juttuja kun tuntuu et oma olo on niin huono usein. Toivotaan että se tästä helpottaisi.

Seuraavien viikkojen aikana se elämä vasta muuttuukin kun muutan putkiremonttia pakoon toiseen osoitteeseen :D kiva.

Hauskaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä