~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Moikka,

Mulle voi päivittää NP-ultran 12.6, ihanaa, että se on niin pian! Kiitos päivityksestä!

Mä pysyn toistaseksi täällä, enkä halua ainakaan vielä facebookkiin. Ehkä sitten, kun raskaus näkyy kunnolla, jos se ryhmä on enää silloin auki. ;)
Mun puolesta sen voi tehdä myös suljetuksi, me muut voidaan kirjoitella sitten vähemmän avoimemmin täällä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Ti; teil kyl mun mielest on jo se verra tuota ikäeroo, etten ite tuol ikäerolla pakosti alkais ostaa, kun onhan nuilla hintaa, riippuu tietenki mallista, mitä ite olen katsonu niin niide hinnat pyörii siin 800-1200€ luokilla. Mutta meillä tosiaan on aika tarkallee 2vuode ikäero ja neiti nukkuu päikkäreitä vielä rattaissa ja liikutaa todella paljon rattailla, ei omaa autoa, mutta luultavasti rattaat jää sit 3v6kk ikäsenä poikkee käytöstä tai viimeistää 4-vuotiaana ja siirytää vaa normirattailla liikkuu, sen takia olen hiuka katsonu nuita päällekkäisiä, ku ei sit monia rattaita tarviis.
 
Hei!

Täällä myös jouluvauva masussa. Taustaillut olen jo rv4 lähtien kun plussasin :)
28v / LA 21.12.2013 / Seinäjoen keskussairaala / Kolmas lapsi

Emme ole vielä kertoneet kenellekkään. Viimeviikolla kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa ja yllätys oli, että siellä ultrattiin. Aikaisempien lapsien kohdalla neuvolassa ollaan kuunneltu vain sydänääniä. Yksi pieni vauvanalku siellä pompsotteli :) Ihanaa. Olen ollut kaksi viikkoa flunssassa ja raskauspahoinvointi on ollut kiusana, ehkä osaksi siksi kun saa yskiä ja niistää jatkuvasti. Perjantaina tuli migreeni ja sen myötä oksenneltiin sitten joko päänsärystä tai raskauspahoinvoinnista ensimmäistä kertaa. Nyt minulla myös virtsatietulehdus ja siihen antibioottikuuri. Huh-hei. Eipä tässä ainakaan helpolla olla päästy. Jospa tämä nyt tästä rauhottuisi ja saisi nauttia masuasukin kasvamisesta ja lämpöisen aurinkoisista päivistä. Ultra-aikakin tuli tänään postissa ja se on 11.6 :)

Masunrasvailijat, milläs masua rasvailette? Itse en muista millä rasvailin vuosia sitten, mutta nyt en ole vielä kuin ihan perusrasvalla rasvaillut. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :) Raskausarvilta on säästytty aikaisemmissa raskauksissa.

Itse en ole liittynyt facebookiin, joten olen täällä vauvapuolella sitten kirjoittelemassa jos kaikki eivät sinne naamakirjaan katoa. Ja tervetuloa minunkin puolesta ketjuun uudet joulukuun odottajat :)

-Judie RV 10+2
 
huh, olipas tullut paljon päivitettävää ja fb-pyyntöjä :) lisäilin kaikki ketkä pystyin ja muutamalle laitoin viestiä takaisin kun en löytänyt nimellä. tsekatkaa laatikkonne :)

tervetuloa uusille ja onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista!
 
Oon miettinyt tuota masun rasvausta myös.. että mikä siihen on paras rasva. Kaveri käyttänyt bodyshopin kookos bodybutteria eikä hänelle ainakaan arpia jäänyt.. ite oon rasvaillut nyt tuolla perusrvoiteella (ceralan) millä muutenkin ihoa rasvaan/hoidan mutta jotain tollaista rasvaisempaa voisi mahaa varten hankkia.

Huh tätä mielialan vaihtelua, yökötykset, huimaukset yms. vielä sulatan mutta välillä menee hermo tähän itkun tihrustamiseen ja mököttämiseen ja kun ne pienet jutut ärsyttää! Onneksi mulla on enää muutama hassu työpäivä jäljellä ja alkaa kesäloma! Jes, saa vähä huokasta ja rentoutua. :D
 
Noista sisarusrattaista sen verran, et must ne päällekkäiset on jotenki tosi ihmeelliset. Tai ehkä sillon kun toinen on ihan vauva, mut must on kamalaa kun vähääkään isompi lapsi kuikuilee sieltä alakerrasta. Tai no, kai niitäkin on erilaisia, mut ne, mitä mä oon nähnyt.

Meillä tulee 2,5 v ikäeroa ja ajattelin kyllä pärjätä seisomalaudalla. Ja saahan niitä sit myöhemminkin ostettua niitä sisarusrattaita, jos näyttää et ihan pakottavasti tarvitsee.
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
vielä kolme viikkoa NT ultraan, ärsyttävän pitkä aika. Ei jaksais oottaa!
Helpotus kuitenkin, lauantaina kuulu sydänäänet kotidopplerilla, laskin sykkeeksi 174.
Noh 3.6 verikokeisiin sitte labraan maanantaina.
9+1 tänään!
 
  • Tykkää
Reactions: Lakritsa
Heippa, mä oon käynyt lukemassa juttuja melkeen joka päivä mutta kirjottamaan en oo ehtinyt.
Perjantaina mulle nousi kuume ja jo entisestään kipeä alaselkä tuntui olevan tulessa, la aamuna kävin lääkärissä ja se lääkäri oli ihana ja teki ultran jossa pikkuinen oli kellumassa ja sydän löi. kuume siis aiheutti tämän kivun
Kelluja vastasi viikkoja 9+0 kun menkoista 9+4:)päivitetään sitten np jälkeen ;)

Meillä ei ole isosiskolle kerrottu koska se lörpöttäisi sen kaikille, täytyy varmaan ensin kertoa töissä.. inhottaa kertoa että tulen kesäloman jälkeen 4kk ajaksi töihin (uuteen paikkaan menossa) ja jään sitten äippälomalle. mutta sellaista se on ..:)


Voimia kaikille !!

Lakritsa ja kelluja 9+6? <3
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Moi taas :)

Itse en halua FB-ryhmään ennenkuin tunnen teitä paremmin, siellä kuitenkin kirjotellaan omalla nimellä ja silleen... täällä on helpompi puhua ja tutustua pikkuhiljaa kun on anonyymimpää toimintaa. Ja olen toivonut että täällä pysyisi keskustelu aktiivisena eikä kaikki vielä katoaisi naamakirjaan, joskus vauvojen syntymän jälkeen kaikki katoavat omille teilleen kuitenkin. : / Mutta tiedän, että mukaan on vaikeampi hypätä myöhemmin kun toiset on jutelleet siellä jo kauan, mutta se riski vaan täytyy ottaa... toivottavasti pääsee mukaan sitten kun siltä tuntuu. Ja oishan se kiva löytää porukasta ihan oikeita kavereitakin. :) taustailijat on kyllä mullakin huolenaiheena, on ihan fiksu rajanveto, että ryhmästä poistetaan jos siellä ei ikinä mitään kirjoittele.
Toivottavasti täälläkin pysyy keskustelu vilkkaana. :)

Selkä on rikki! AU! oon siivonnu liikaa ;)

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 12+4
 
Itse taas odotan sitä np-ultraa ennen kuin liityn fb-ryhmään. Ei siksi, että pelkäisin jonkun kaverin huomaavan jotain. En vaan halua liittyä sinne juttelemaan omalla nimellä henkilökohtaisia juttuja, jos vaikka jokin onkin pielessä ja kohta joutuisi poistumaan häntä koipien välissä... Ne jutut kuitenkin jää sinne kaikkien luettavaksi. Mieluummin siis tulen vasta sitten, jos ultrassa kaikki on hyvin.

Sisarusrattaita ei tarvitse yli 3-vuotiaille (todennäköisesti ei edes yli 2-vuotiaille). Sen ikäiset kävelee jo ihan itse tai ajaa vaikka polkupyörällä :D Itse veikkaan pärjääväni ilman sisarusrattaita vaikka ikäeroa tulee vain 1,5 vuotta. Kokemusta pienten kanssa liikkumisesta on hyvinkin paljon. 2-vuotiaat pystyvät kävelemään hyvinkin kilometrejä kerrallaan, jos mennään lapsen tahtiin. Se on vain tottumiskysymys ;) Seisomalauta on myös kätevä. Sinne isompi voi mennä välillä lepuuttamaan jalkoja ja päästään kiireessä nopeampaa tahtia. Pientä vauvaa voi taas hyvin kantaa kantoliinassa ja isompi istuu rattaissa. Ei ne sisarusrattaat siis aivan välttämättömät ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Onko kellään kokemusta housujen laajennusosasta esim. Carriwell Maternity Expander Belt, jolla pystyisi laajentamaan tavallisia housuja?

rasvailin viime raskaudessa mm. Weledan raskausajan öljyllä ja tavallisella vauvaöljyllä sekä joillakin Jenkeistä ostamilla kookosrasvoilla. Ei tullut arpia, mutta uskoisin etteivät ne arvet kokonaan rasvailusta ole kiinni vaan esim ihotyypistä. Rasvailu kuitenkin tuo hyvän mielen ja pehmeän ihon, joten en jättäisi sitä pois :)
 
Huomenta vaan kaikille, onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille.

Täällä on viikonloppu yritetty sulatella ultran huonoja uutisia. Pikku hiljaa ajatukseen alkaa tottua, mutta työtä se vaatiin. Onneksi surun kanssa aika tekee tehtävänsä.

Miten nopeasti te muut olette saaneet äitiysseulan tulokset, jos olette testeihin osallistuneet? Itse kävin kokeissa melkein kaksi viikkoa sitten ja edelleen odotellaan kuulumisia. Meille sanottiin, että jos tulokset ok niin tulee kotiin kirje ja jos ei, niin soittavat. Pikku hiljaa alkaa paniikkia hiipiä, varsinkin kun takana on nuo ultran huonot kuulumiset, ja kirjettä ei ole näkynyt. Puhelimeen ei päiväsaikaan aina pysty töiden takia vastaamaan ja työni on sellaista, että vastaamattomia puheluita jää päivän aikana aina puhelimeen muutamia. No, toivottavasti osaavat jättää viestin....

Mulla on myös viime päivinä ollut enemässä määrin vatsassa kipuja. Soitin eilen neuvolaan ja varasin NL-aikaa (19.06) ja siellä ne aika kevyesti todettiin kohdun kasvukivuiksi. Onko teillä muilla menkkamaisia alavatsakipuja?

Maikkis
 
Maikkis, mulla ainakin välillä oikein vihlaisee vatsaan, niitä kasvukipuja ne . Esikosta kivut olivat kovemmat kuin kuukautiskivut, jotka nekin minulla olleet tosi pahat ennen lapsia. Kuuluu siis asiaan =)
Täällä huomenna np ultra, jänskättää onko kirpulla kaikki hyvin :heart:
 
Mä taas lenkkeilen paljon joten tuplat on ihan ehdottomat kun pienet ei pysty kävellä aikuisen tahtiin ja lenkit on pitkiä :) Että meillä tuplat edelleen käytössä 3 vee ja 1,5 vee sisaruksilla enkä pois antaisi mutta riippuu niin tarpeista tämäkin.

Laitoin jen_nille viestiä, ehkä tuolla fbn puolella voisi sitten vähän itsekkin jutustella enemmän.

Täällä kyllä noita ikäviä juttuja on sattunut paljon, surullista :( Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille! :hug:

Huomenna ultra, jännittävää vaikka aika rennosti tässä olenkin ollut. :heart:

Mulle voisi päivittää tuonne listaan tyttöolon, omituista mutta nyt mulla olisi ekaa kertaa sellainen fiilis, jännä tunne mikä tulee jostain, en kyllä tiedä mistä :D

Maikkis, täällä verikokeiden tulokset saa samalla kun käy ultrassa, ne otetaan siis ennen ultraa. Näissä on paljon eri käytäntöjä olemassa.

Aurinkoista päivää toivottaa mieleon ja murunen 12+4
 
Huomenta :)
Kiitos rasvavinkeistä!
Sisarusrattaista. Meillä kun lapset olivat pieniä (vuoden ikäero siis) ostin peräkkäiset
gracon:n rattaat. Niillä mentiin melko pitkään. Sitten kun isompi halusi enemmän kävellä
ostin emmaljungan city crossit. Isompi lapsi sujahti kuomun ja selkänojan väliin - seisoi
tavarakorin päällä :D Tästä oli huimat näkymät ja isompi tukevasti kyydissä ;)

Tänään pitäisi iltavuoroon rientää, töissä siis käydään. Ensiviikolla sitten viikon kesäloma
ja syksyllä 3 viikkoa - IHANAA! Jos vain masua saan piiloteltua, niin tarkoitus olisi kertoa
raskaudesta töissä vasta tuon syksyn kesäloman jälkeen. Kuinkas muut töissäkäyvät jotka
eivät ole raskaudestaan vielä kertoneet, koska meinaatte kertoa?

-Judie 10+3
 
Heippa!

Johan on juttua tullut muutamassa päivässä. Täytyy kommentoida jotain mielessä päällimmäisiä.

Ovatko kaikki siirtyneet / siirtymässä fb-ryhmään? :( Jos niin, taidan jättäytyä kokonaan pois. En halua työpaikan takia olla omilla kasvoilla mukana.

Rubia ja muut Kättäristä puhuneet: mulle sanottiin neuvolassa, että Kättärille ei välttämättä pääse, vaan joutuu menemään Jorviin /Porvooseen/ Hyvinkäälle. Toivottavasti ei! Mulla on hyvä kokemus Kättäristä ja kaikki meidän suvun vauvat kolmessa sukupolvessa ovat syntyneet siellä.

Sisaruksille kertomisesta, mun ekaluokkalainen tietää ja on onnessaan pikkusiskosta. Kieltäytyy hyväksymästä sitä, että tulokas voisi olla poika.. Ei ole kertonut kellekään, kun kiellettiin, vaikka mieli kovasti tekisi :)

Joillekin läheisille ollaan kerrottu, muuten odotetaan np-ultraa, joka on 7.6. Rakenneultra vasta 31.7.

Mitäs vielä.. en viitsi kirjoitella paljoa, jos pino ollaan siirtämässä kokonaan fb:hen. Pahoinvointi on mennyt ohi ja samoin päänsäryt. Ainoana oireena kasvava maha, jota alkaa olemaan vaikea peitellä, ja kova kiukkuisuus, josta muutkin mainitsivat. Sääliksi käy miestä, lasta ja kadulla vastaan tulijoita ;)

Hyvää vointia kaikille!
Raisa 10+5
 
Moikka!

Mulla oli aivan ihana aamu, postissa tuli digi clearblue, tehdään se illalla lapsen isän kanssa ja samalla paras, kutsu ekaan ultraan! Se on äitiyspoliklinikal 20.6 jolloin mulla olis 12+4, viel pitäis jaksaa odottaa sen 3 viikkoa ja pari päivää. Mä tuun varmasti fb ryhmään kun olen varma, että raskaus on ja sujuu, en oikeestaan enää jaksa välittää kauheesti salailusta, alan tulle sujut asian kanssa pikku hiljaa.

Ja monet asiat mitkä on vaivanneet jonkin aikaa, taloudellinen tilanne, väliaikainen asunto, pahaolo raskauden takia jne on tänään tiessään, ihanaa! Tuntuu pitkästä aikaa siltä että voin tosi hyvin ja olen kaikin puolin onnellinen. Tästä on hyvä jatkaa!

Piti sitä sanoa, että menin tilaa ton digiaatlisen testin koska haluun vaan sen tehdä kerran elämässäni et saan sen pregnant siihen ja sit tilasin tänään kiinasta angelsounds dopplerin jollain 15 eurolla, katotaan mikä hökötin sieltä tulee :D

Tänään käydään kävelee ystävän kanssa ja kipasen kirjastossa.

Viikkoj 9+2 tänään

Tyttöolo muuttunut poikaoloks? En osaa sanoa, ihan ei mikään olo :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.

Täälä edelleen niin kova pahoinvointi varsinkin iltasin jolloin koneella olis mahdollista olla, niin eipä oo juuri tullu kirjoteltua. Huhhuh koskahan tää loppuu :/ jos viimeistään synnytyssaliin :D ei kovin lohduttavaa :D

Tosta FB:stä, että kesäaikaan, kahden lapsen kans, töissäkäyvänä, pahoinvoivana voin melkein sanoa että hyvä jos kerran pari viikkoon jaksaa koneella käydä, niin ehkä mun ei kannata sinne liittyä sitten ollenkaan.

Töissä sai yks työkaveri tietää eilen kun olin käyny labras ja se sit kysy et mitä mä nyt oon niin ittestäni tutkituttanu :D lupas ettei kerro muille. Tänään oli pakko jäädä pois töistä pahoinvoinnin takia, eilenkin oli aika kamala päivä.. Et jos täytyy useempi päivä olla niin pakkohan mun on pomolle kertoo miks on huono olo.

Mulla on kans alavatsa ollu enemmän ja vähemmän kipee, välillä niin et pystyyn nousu sattuu, aivastukset sattuu.. ja semmosta painon tunnetta, ehkä se kohtu sielä kasvaa?

En oo rasvaillu mahaani edellisten aikana, vieä en tiedä meinaanko nyt koittaa jotain vai en.

Kiva kun alkaa olla raskaus jo ns. hyvillä viikoilla :) vaikka vielähän voi mitä vaan tapahtua, mut sitä ei kyl kannata lähtee murehtimaan etukäteen! :)

Tafgu, huomenna POKS 11+0.
 
Viimeksi muokattu:
Olen jonkin aikaa jo lukenut kirjoituksianne, mutta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä itseni tälle palstalle niin voin kirjoitellakin. Vaikka luultavasti kirjoittelen mielummin FB puolella jos minut sinne vielä mukaan hyväksytään.
Ensin ajattelin, että en halua osallistua vielä kun pienen mukanaolosta (ensimmäinen UÄ vasta ennen juhannusta) ei ole mitään varmuutta, mutta saahan sitä sitten jättäydyttyä pois jos ilmenee huonoja uutisia..

Edellinen raskaus sujui hyvin loppuun asti, lukuunottamatta jatkuvaa etovaa oloa ihan synnytykseen asti. Toivottavasti tällä kertaa selviäisi hieman vähemmällä yökkimisellä ja oksentelulla!
Vielä ei olla kenellekään kerrottu raskaudesta ja tarkoituksena on odottaa np-ultraan asti.

Laskettuaika on 28.12 ja toinen lapsi, Helsingissä olisi tarkoitus synnyttää.
 
Täällä on myös noita alavatsakipuja, esim. kun nukkuessa vaihtaa kylkeä niin repäisee niin maan vietävästi että miettii et mitä nyt mahtoi hajota :D

huomenna ultraan, jännittää niin paljon! Siis hyvällä tavalla jännittää, et kiva kun näkee pikkuisen! Toivottavasti kaikki vain olisi hyvin :) syyselo ja mileon oli ainakin myös huomenna vissiin menossa :)
 
Tervetuloa taas uusille, kiva että meitä on paljon :) Mulla ei ole niin väliä, vaikka fb-ryhmässäkin olisi, kunhan jutut pysyy siellä ja tietää kaikkien osallistuvan keskusteluun.

rasvaan tollasella Oriflamen arpia ehkäisevällä rasvalla. Ainakin edellisessä raskaudessa sen ja apteekista saatavan Vichyn rasvan avulla vältin arvet muutamaa minimaalisen pientä lukuunottamatta. Nyt ajattelin kokeilla sitä The Body Shopin vastaavaa, mitä nyt olikaan :)

NP-ULTRASSA oli kaikki hyvin :) Mini vastasi viikkoja 11+6, kun tänään on menossa 11+3. Pituutta siis n. 52mm, syke 164 ja niskaturvotus 0,64mm eli ok. Veriseulan tuloksia vielä odotellaan muutama viikko. Oli kiva taas nähdä pieni, vaikka ultra olikin heti ohi. Ei siinä paljoa muuten vaan katseltu. Onneksi rakenneultra on yleensä hiukan pidempi ja siinä saa ihmetellä oikein kunnolla :) Jos ei (tai joka tapauksessa) mennään sitten siihen 4D-ultraan joskus syyskuussa.

jen_ni: Mulle voi siis päivittää RU:n 6.8. Viikkoja tuolloin on 21+3. Pitkä odotus edessä siihenkin... :D

Aina_ 11+3 (11+6)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitetäänpä jälleen, selkä jumitus alkaa pikku hiljaa helpottamaan, kauhee kuvotus ja mitään ei tee mieli oikein syödä :/ Meidän neuvolassa sanottii ettei panacodia saisi raskaana syödä, että on nii vahvoja lääkkeitä, onneksi pärjäsin sillä para tabsilla.
Minäkin haluaisin liittyä sinne facebookin keskusteluun, täällä nämä kuitenkin näkee ihan kaikki ni ei voi niin vapaasti kertoa kaikesta.
Tuossa ollaan juteltu lapsen isän kanssa kaikesta ja kyllä musta tuntuu et poika meille tulleepi, eli jos voit lisäillä en saa tätä taaskaan punaisella mut POIKA OLO :)

Princesssa 10+6
 

Yhteistyössä