***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Myräkkä, tässä lista mitä laitoin isyyspakkaukseen:

- yhteensopivat t-paita isille ja body vauvalle teksteillä "maailman paras isi" ja "isin kulta"
- vauvalle vaatteita: t-paita, oloasuja, yöpaita, body, tossukat
- tuttinauha ja tutteja
- tuttipullo ja pulloharja
- äidinmaidonkorviketta
- puuroa
- Battery -energiajuomaa ja Brejk -suklaata
- Nalle Nöttönen kestovaippoja 2 kpl + lisäimut 3 kpl
- Ruokalappu tekstillä ja kuvalla "Tähtää ylemmäs isi"
- Nalle Puh -kylpykirja (helisevä)
- Perusvoide, sinkkivoide, talkkia
- Hellävarainen pesuneste
- Hoitoöljy
- Vauva omistaja opas -kirja (hauskasti kirjoitettu mutta täyttä asiaa)

Ja nämä tulivat sellaiseen vihreään pahvilaatikkoon, joita meillä käytetään muutenkin säilytyslaatikkoina. Lisäksi pakkauksessa on mukana käyttöohjeet kaikelle mitä pakkaus sisältää, tyyliin "varatissisetti", "hoitosetti" jne. Ja sitten tein aidonnäköisen kirjeen "Kelalta", samanmoinen kuin minkä saa äippäpakkauksen myöntämisestä. Sujautan Kelan kuoressa sitten postilaatikkoon.

takhisis, en minäkään "pääse" sokerirasitukseen, mutta en kyllä olisi ihmeemmin halunnut mennäkään, enkä näe mitään syytä mennä, paino ok jne.

Nimi meillä olisi jo pojalle valmiina, tytölle ei ole. Mutta luultavasti Masukki on poika. Ensimmäinen nimi meillä on ollut pojalle valmiina jo pari vuotta, toinen nimi tuli mieleen nyt raskausaikana. Aikas ihanat ovat, pidämme molemmat niistä kovasti. :)

Jaahas, täytyy käydä pesulla ja mennä takaisin lepäilemään jos sais itsensä terveeksi.

Pööpötti ja Masukki 24+3 :heart:
 
Nimistä, tytölle on nimi valmiina, pojalle ei tahdo keksiä millään.. Monta vaihtoehtoa on pojalle, ja jos poika tulee niin ei varmaan yhtäkään niistä vaihtoehdoista ei kuitenkaan käytetä :D

Tulin just norjasta. Kävin toimittamassa norjan kelaan (eli nav:iin) äitiyspäiväraha hakemukset. Kyselin sit et mitäs sille esikoisen lapsilisä hakemukselle kuuluu.. Kun jo kesäkuun alussa hakemukset vein enkä vieläkään ole mitään kuullu. Ja kun tosiaan suomi ei mulle enää mitään maksa, niin alkaa jo kiristää pipoa kun sairaspäivärahat toukokuulta asti saamatta, eikä lapsilisääkään saa..
Mies sitten katseli niitä mun tietoja, kysyi kenelle annoin ne paperit. Katsoin häntä niinku että noh, sulle tietenki! Sanoi että missään ei näy mitään tietoja niistä papereista, niihin ei oo millään tapaa koskettu missään. Olivat sit hukanneet ne paperit :headwall: Tiedän monia jotka puolikin vuotta odottaneet päätöstä siitä huolimatta että papereita alettu heti tutkimaan. Kuinkahan kauan sitä ite saa odotella jos joudun vielä uudestaan hakemukset täyttämään! Ärsyttää niin mielettömästi!
Ja kun setä kysyi että olenko ollut töissä nyt, niin sanoin että sairaslomalla olen. Kysyi että maksaako norja minulle siitä korvaukset. Sanoin että juuri rahoja odottelen, niin meinas et Oslon konttorissaki saattaa kestää kauemmin. Sanoin että kestää varmasti, varsinki jos pomo on unohtanu toimittaa sinne kaikki paperit. Niin sit se setä et kannattaa ennemmin tuoda vaikka heille kaikki paperit että he lähettää ne sit eteenpäin.. No en tasan tarkkaan niille vie yhtään mitään jos ei oo pakko! Ennemmin lähetän ne ite ku että vien ne sinne niille hukattavaksi..

Että tämmöstä. Meinasin nukkua ku poikaki tarhassa, mut alko niin jumalattomasti ärsyttään ettei pysty!
Tilasin muuten ekat tavarat isyyspakkaukseen :) Tästä se sitten lähtee keräily :)

Myräkkä ja keiju 23+6 (tietääkö joku onko nuo viikot mulla oikein?) :D
 
^on ne oikein, kun miun mielestä oot päivän mua edellä, ja mulla on nyt 23+5 (la 11.12) :)

Meillä on nimet molemmille olemassa, vaikka tyttöä tänne veikattiinkin saapuvaksi.

Pitäsköhän munkin ajan kulukseni sitten lomalla askarrella isyyspakkaus, Kelan pakkausta ei otettu. Kuulostaa niin kivoilta noi pakkausten sisällöt. Mut mitäs mä sitten saan?!? :LOL:
 
Iltaa!

Sokrurasituksesta: Soitin neuvolaan tänään ja kysyin ja tosiaan tehdään tätänykyä rv 24-28 joten voisin kuulemma mennä parin viikon päästä. Pitänee kysellä labrasta miten ne ottais miut vastaan ja mihin saan esikoisen siksi ajaksi

Nimistä: Tyttöähän meille veikattiin rakenneultrassa ja kyllä meillä etunimi taitaa tytölle valmiina olla. Mutta jos tämä Mötkö sattuukin olemaan poika niin se onkin hankalampi juttu. Mulla kun on kohtuu tiukat kriteerit nimien suhteen :D Ei saa olla ässää eikä ärrää eikä mitään ceetä tai deetä jne., pitää olla suomalaisen kuuloinen nimi muttei yleinen (esikoisen nimisiä löytyy vrk:sta alle 100), enkä halua väännetyn kuuloista nimeä lapselle eli näitä mitä saadaan aikaan kun vaihdetaan yhtä kirjainta tai jätetään joku kirjain pois :LOL: On se sitten helppoa toi nimen keksiminen :xmas:

Isyyspakkauksesta: Meillä olis vaatetta ja muutakin yllin kyllin, esim. on pojan pakkauksesta hiusharjat ja kynsisakset ja täkkipussi ja vaatteitakin mutta kun tämä Mötkö on miehen esikoinen niin ajattelin etten voi olla niin tyly että kiellän häneltä sen ilon mikä sydämessä kuplii kun äitiyspakkausta availee ja penkoo :heart: Mutta mutta... pitäisköhän sitä joku pienen pieni isyyspakkaus isänpäivälahjaksi kerätä, en vaan tiedä mitä siihen kuuluisi. Tietysti jonkun hassun kirjan voisi ostaa ja tilaiskohan jonkun tutin vaikka missä lukee että "iskän mussukka" tai jotain. Pitänee miettiä asiaa.

Raparperi ja Mötkylä rv 23 tasan
 
ÄRRRR!!! Teen sijaisuuksia päiväkodeissa ja mulle tehtiin just oharit. Mut pyydettiin pariksi viikoksi töihin ja nyt se keikka peruttiin. Olen sit jo muualle ehtinyt sanoa että en ole sinä aikana käytettävissä. Enpähän tuohon kyseiseen paikkaan lupaa mennä ennen kuin työsopimus on allekirjoitettu. Olen kai tähän asti ollut liian kiltti. Ja nämä työt kun vaikuttaa mun äitiyspäivärahaan!!!

Kävin ja tänään ostelemassa juttuja isyyspakkaukseen. Mun mielestä se kuulosti niin kivalta ajatukselta et innostuin siitä. Ajattelin pakata ne laatikkoon teemoittain:
ruokailuhetkiin: mm. tuttipullo, ensilusikka
vaipanvaihtoon: kerta- ja kestovaippoja, kumihanskat...
kylpyhetkiin: pyyhe, kylpyöljy...
isän huoltoon: teho/battery, viskiä, sisu-pastilleja, jotain yhteistä meille (siis jotain romanttista ehkä jos keksin)...
Sellasesta kirjastakin luin kun Uusi vauva- huoltajan opas. Sami Garam on myös kirjottanu Tuoreen isän kirjan. Täytyy katsoa oisko kumpikaan niistä sopiva.

Nimiä ollaa mietitty jo ennen kuin vauva oli alulla. :) Nimet on etunimet on tytölle ja pojalle. Nyt kun poikalupaus tuli ni ollaa välillä kutsuttu vaavia nimellä. Tunnen siitä välillä melkein huonoa omaatuntoa.. jos se onkin tyttö!!
 
Neuvolapäivä ja kaikki hyvin! Verenpaineet vähän kohola mutta minulle normaalia.
Sokerirasitukseen ensi perjantaina. On kulema nykyisin ihan yleinen käytäntö oli ylipainoa tai ei. Tehdään vkoilla 24-28. Rasituksesta jäävät pois vain alle 25 vuotiaat norm.painoiset ensisynnyttäjät ja yli 40 vuotiaat usein synnyttäneet joilla ei ole ollut aikaisemmin raskausdiabetestä. Näin luki täti ohjeistaan.
Maanantaina mennään sairaalaan tarkistelemaan vielä vauvan sydäntä joka rakenteissa narahti aortan läpistä etuseinäistukan ja huonon näkyväisyyden takia. Päästään tonttua kurkistaan.
4kk "kesäloma" loppuuu syyskuun puolivälissä ja menen töihin äitiyslomaan saakka, ihanaa!
Näillä mennään :)

Kuurakeiju ja :xmas: 25+0
 
No niin, nyt on äippäpakkaus tulossa, pitäisi tulla parin viikon kuluessa. Yay! :)

Täällä sitten lykkäsi vielä vatsataudin flunssan päälle, että jippii vaan :kieh:

Tetasha, minulla on kanssa väliillä vuotanut rinnat. Viime yönä huomasin kun toinen käsi oli ihan märkä, mutta ei haittaa, olen ihan fiiliksissä näistä muutoksista. :D

Pööpötti ja Masukki 24+4 :heart:
 
Jeii, paperit viety Kelaan vetämään, jännäämään jään koska sieltä alkaa kuulua! :)

Sit ostin pari ekaa juttua iskän omaan pakkaukseen <3

Pööpötti: Joo hienoahan tuo että ns. "homma toimii" tissien suhteen ( :D ), mut kyllä mie voisin hetken aikaa vielä odotella ennenkuin alan vuotavien rintojen kans elämään :D
 
Käyty neuvolalääkärin luona näiden suppareiden takia ja kohdunsuu pehmennyt viikolta 13+1, 3cm pituutta. Huomenna pissitesti, josta poissuljetaan virtsatietulehdus ja sit jos ei ole niin ronkitaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat jutut pois. Lepoa määräsi ja kaikki turha liikkuminen kielletty. Joulukuuhun olis vielä pitkä matka, ja nyt jo kauheat kauhukuvat mielessä miten syntyy liian aikaisin. :'(

meemee ja stella di natale 22+4
 
meemee, hyvin mä uskon sen menevän, muistat vaan sen levon ja JUOT! mulla on hävinny vk12 jälkeen 1,5cm jo kanavaa, mutta niin kauan ku sitä on yli 2,5cm niin eivät oo huolissaan, varsinkin kun viimeiks kun katottiin oli paikat kauniisti kiinni. Edellisestähän mulla läks paikat aukeemaan vk20, mutta kummasti se vaan saatiin pysymään sisällä täysaikaseks.
Tosin sillon ei harrastettu vk20 jälkeen mitään, ruokaa sai laittaa, mutta mielellään ei kantaa mitään kahtakiloa painavampaa, ei leikellä mitään paljoa, ei siivota, ei kyykkiä, ei kurkotella, ei seksiä, ei kävelyä, ei niinku mitään. suunnilleen että kahvia saat keittää ja autolla ajaa.. :xmas: oli pitkät 17vk..
Ens viikolla ontaas katselmus miltä näyttää.

Eilen ja tänään on taas supistellu, liekkö tästä lentsusta johtuvaa, kun en todellakaan ole tehnyt mitään..
Ukolla limpsahti yhenäkin kuume liki 39, piippua sille jo tarjoilin kun vinku nukkuissaan..
:| rattosa yö tulossa, tuo kun hourii kuumeissaan..
 
Elayne Tänään olin puheen sitä tuttua jolla on ne Emmaljungan valkonahkaiset Mondialit. Nyt ovat kesän olleet heillä käytössä ja ainakaan vielä ei niissä näkynyt mitään jälkiä vaunuosassa ja ovat autossakin niitä kuljetelleet. Kovin oli tyytyväinen hankintaansa vieläkin.
 
Isyyspakkaukseen oon jo hankkinu:
-paidan isille ja esikolle
-bodyn vauvalle
-koira-käsinuken
-villikset vauvalle (kaverini kutoi)
-sisätäyttövaipan (ompelin itse)
(rahaa tähän mennessä kulunu n.40e, hyödynsin 2-laatuisia paitoja&bodya sekä vaihtarisysteemiä.. :) )

Vielä ois tarkotus hankkia jotain näistä
-muki (ehkä tällanen ois ihana ;) http://www.aitolahja.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=106&category_id=45&option=com_virtuemart&Itemid=1 )
-toinen käsinukke
-pehmokirja (teen ehkä ite jos jaksan)
-joku kirja? Janne Ahosesta kertovasta kirjasta mies on ite puhuskellu että ois kiva..
-ediä, karkkeja, namitutteja, joulukalenterit jos annan vasta lähempänä joulukuuta pakkauksen :D
-kryptoja
-Lasten suusta -juttuja (kokoan ite netistä )
-peppupyyhkeitä? tutteja? tuttipulloja? yms nämä vähän kysymysmerkkeinä kun niitä kuitenni on jo..
-suunnittelin myös ite tekeväni/painavani tyynyliinat mutta saa nyt nähä jaksanko/saanko aikaseksi....

Mitään pyykkipoikia, naamareita tms en hanki, ei oo ollenkaan "meiän isin" tyylisiä ja oisivat ihan turhia.. Mulla ois 20e lahjakortti johonki spreadshirt.netin kauppaan, en oikeen tiiä mitä sillä ostaisin.. toinen paita isille tai body vauvalle? bokserit isille? :snotty: vai paita itselleni kun muullekin perheelle on joku vaate? :D



Voimia kaikille supistuksista yms kärsiville ja muutoin huolestuneille :hug:

Onko täällä kellään/onko ollut peräpukamia? Millaisia oireita ollut jos ovat oireilleet? Miten ootte hoitaneet (eli onko jotain voidetta tms olemassa? en oo ehtinyt googletella vielä :ashamed: )?

Upp3 ja masukki 22+3 :heart:
 
upp, apteekista saa pukamavoidetta, ainakin hädensa on sellainen mitä voi käyttää raskausaikana. kannattaa olla tarkka että tökkää VAIN pukamaan sitä, se kun tuntuu kutakuinkin samalta ku kylmävoide.. ha kyllä sen huomaa kun niitä on, ovat melko tuskallisia. :|

Täälä on taas kamala olo, jos soffalle vääntäytys..
 
Kylläpäs on kerrankin nopeaa toimintaa Kelalla kun eilen oli jo päätös äitiyspäivärahasta ja äitiyspakkauksesta tehty vaikka eilen aamupäivällä vasta vein loput tarvittavat dokumentit. Kerrankin näin päin. Päivä on aivan loistava, olo on aivan loistava ja tänään lähdetään viikonlopuksi reissuun. Joten mikäs tässä ollessa.

Hauskaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Raparperi ja Mötkö-Taimikki (menisköhän läpi jos kokeilis?) rv 23+2
 
Huomasin eilen että maitoa on kuivunut nänninpäihin ja sitten tullut kauheasti jotain pallukoita nännipihaan! Painoin yhtä niistä (mitä ei tietysti saisi tehdä) ja sieltä alko valumaan jotain valkoista!! Mutta voiko se olla maitoa? Ja miten se nännipihasta tuli?? Nyt tuota maitoa valuu nänneistä muutenkin koko ajan, ei olis pitäny mennä yhtään koskemaan!

Miten pitkään muut olette imettäneet? Esikoista imetin 4kk joka oli koko ajan kauheaa tappelua, sitten siirryin suosiolla korvikkeeseen mutta iltamaidot tyttö otti tissistä aina 10kk asti :D
Poikaa imetin 1,5 vuotta :D Poika oli niin riippuvainen tissistä että ei raaskinu aikaisemmin aloittaa vieroitusta! Nykyäänkin hän räplää välillä tissiä ennen kuin nukahtaa vaikka ikää 2,5v. Aina aamulla tulee sanomaan "hompenta tissit, täällä minä" :D
Voi olla järkytys kun vauva ottaakin tissiä, vaikka asiasta on puhuttu että kun vauva syntyy niin vauvalle tulee tissistä maitoa ja silloin ei poika enää voi räplätä.

Pitää mennä Kelan sivuille katselemaan joko ois päätös tehty..
nedee ja vauveli 25+1
 
upp voithan käyttää sen vaikka ruokalappuun? Saahan sieltä niitäkin teetettyä. En vain tosin tiedä tuleeko koko 20 euroa käytettyä pelkästään siihen, mutta tuli mieleen :)

Itsellä ei kauheasti oli pukamia ollut. Esikon aikana mulle tuli niitä n. 2 kk ennen synnytystä (eli paljon niitä viikkoja silloin ollutkaan, 30+?) ja vähän mietin että sillon ne varmaan nytkin iskevät.. En tahdo niitä!! :'(

Mullakin tuota maitoa jonku verran jo tullut, välillä tunnen ku paita kastuu (siis jos ilman rintsikoita olen, ja usein olenki ku rintsikat ahdistaa). Ja noita pieniä pallukoita nännipihassa ollut jo pitkän aikaa.. Ovat ihan kovia, kesällä aina luulin että hiekkaa tisseissä ku en muistanu että nehän ne siellä.. :D
Esikoista imetin 5,5 kuukautta. Maitoa olis tullu varmaan vielä vaikka kuinka kauan, mutta poika alkoi puremaan, oikein kiusallaan, niin en vain pystynyt enää. Pitkään yritin, mutta kun tämä oikein nappas tissistä kii, veti ja päästi makeat naurut vielä perään niin päätin että minuahan et pure! :D

needee miten voit antaa poikasi räplätä tissiä? Mun poika ei oo oikeastaan koskaan räplänny, varmaanki just sen takia ku niin varhain lopetin imettämisen. Mutta tässä yks aamu kun se tuli viereen nukkumaan, niin varovasti se hivutti kädet mun rinnalle ja äkkiä oli käsi nännissä. Kokeili varmaan mikä ihme se oikein on :D Minusta se ei jotenki tuntunu mukavalta.. Varmaan sama asia ku se on joskus napannu isäänsä pippelistä kii :D

Tuleeko kelan sivuille päätös äitiysavustuksesta myös? Kun sehän on ainoa mitä mä suomesta saan, loput maksaa norja. Kiva kun tuon äitiyspakkauksen saan :)

Pitäis alkaa siivoilemaan et ehtii ennen ku pitää jo hakea poika hoidosta. Mies tuli kyllä jo eilen kotiin, silti vein pojan aamulla hoitoon. Saatiin molemmat kerranki nukkua pitkään :)

Myräkkä ja keiju 24+1 (Noinko se aika rientää :eek: )
 
Isyyspakkausta miettinyt ja sellasen päätin tehdä, kaikkia kivoja pikkujuttuja sinne keräilen, mut ainoo huono puoli et pitää ukon kyydissä kulkea kun ketään muuta ei oikein ole..

Tänään niin järkky olo, supistuksia ja huimaa, poikaakin pitäis koulusta hakea ja viedä, mies vie aamuisin jos ehtii ja hakee ruokiksella jos ehtii.

Pissitesti käyty tekemässä ja nyt odotellaan maanantaihin vastauksia..

Vaavin kaappia pitäis ruveta laittelemaan, ukko lupas hyllyt asentaa sinne ja nyt viikonloppuna kun ei mitään mökkireissuja ole niin sen sais kuntoon, tahdon jo hypistellä noita ihania vaavanvaatteita jota joka paikasta tunkee ulos, kaks jätesäkillistä jotka pitäis ahtaa johonkin..
 
Taas on aivan järkyttävä päänsärky, mä en tajuaa mistä tää nyt oikein tulee joka päivä, viikon verran suunnilleen nyt ollut päivittäin päänsärkyä, ja siis tuntuu, että pää halkeaa, tosin nyt on kyllä hiuksetkin tiukalla ponnarilla kiinni, sitä jo yritin vähän löysätä, ettei ainakaan se vaikuttais enempää tohon kipuun. Eilen otin yhen Panadolin mut eihän se mitään auttanut, illalla huomasin sen, että liikkeellä lähtiessä tuli oikein sellai tosi kova "humaus" tuntu et aivot tulee ohimoiden läpi, ja sitten se kyllä rauhottui, kun oli taas pidemmän aikaan paikoillaan. Töissä pitäis vielä 2,5h olla.

Mä imetin esikoista 3kk, ei meinannut mun maito riittää, ja annoin korviketta, ja tyttöhän hokas, että se saa paljon helpommin ja nopeemmin masun täyteen pullon kautta, ja alkoi huutaa kurkku suorana, kun vaan näki tissin eikä suostunut imemään, no mullekin jotenkin tuo imetystouhu alkoi sitten tuntumaan vastenmieliseltä ja siihen se loppui, jonkin aikaa pumppailin maidot veke, kunnes maidontuotanto hiipui kokonaan. Nyt myös sellai 3-4kk ois ihan ihanteellinen aika. Vielä ei oo yhtään maitoa tullut.

Pukamia on joo, oli ennen raskautta ja on nytkin. Ei niitä oikeastaan muuten huomaa, kuin että jos on maha oikein kovalla niin sitten sattuu ja tulee vähän verta isommalla hädällä. En oo mitään voiteita tai muitakaan käyttänyt.

ansku ja POKS vaan 24+0 :heart:
 
Moikka kaikille taas pitkän tauon jälkeen! :wave:

On: Rakenne ultara oli viime viikolla Ja POITSULLA oli kaikki hyvin. Kätilö sanoi että on kyllä niin selvä poika ettei se muuksi enään muutu! :heart: :heart: Kyllähän mie ite sitten oo oikeassa kokoajan ollutkin. mieskin naureskeli että hän jo ihmetteli ku ostelit pelkkii sinisii ja vihreitä vaatteita :)

Elikkäs masukilla on kaikki hyvin, äipällä alkaa vaan pinna loppumaan tähän hommaan. On niin paha olo edelleenkin ettei jaksa mitään tehdä, alkaa oikeesti jo masentamaankin.. :ashamed:

Mutta ehkä tämä tästä.. täältä oli onneksi tullut paljon lohdutuksia. Kiitos kaikille! :flower:

Jenninho+masukas poika 21+5
 
Imetyksestä, ekaa imetin 1v3kk, tokaa ihan himpun pidempään. Tytölle ei korvike käyny palmuöljyn takia, ja pojalle ei markkinoilla ollu sopivaa korviketta maissiallergian takia.
jos tää ois pikkusen helpompi ja jois edes pumpattua maitoa pullosta.. :whistle:

Supistaa ja koskee, olo on siis loistava |O
 

Yhteistyössä