***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

raparperitaivas Miekin haluasin jo ruvet pesemään noita vaatteita ja vaippoja valiiksi. Kaikki masukin kamat on tällähetkellä meidän makkrissa kasseissa ja laatikoissa levällään, koska masukin omassa huoneessa on remppa menoillaan. Ois vaan kiva saada kaikki paikalleen ni ois tilaa itelläkii olla.
 
Meillä pitää viel hankkii ainaki hoitopöytä, lämpöpussi kaukaloon, itelle rintapumppu ja mikrosteriloija.. jossain vaiheessa ostetaan myös uudet yksösvaunut. tuplat saahaan miehen siskolta lainaan onneks. pesuhommia en oo viel ees miettiny, enkä kiirehtiny juurikaa hankintojen kans ku tuntuu että laskettuaika on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kaukana. :whistle: vaikkei sinne oikeasti olekaan enää montaa kuukautta!!! eilen kattelin ja tein jo vähän kauppojakin pumpusta ja steriloijasta mutta menivätkin sitte toisaalle, prkl..... :kieh:

 
Mä saan sok.rasituksen tulokset perjantaina neuvolassa, kai. Saas nähä kuin käy...

Sf-mitta oli 21+5 sen 22cm. Potkut tuntuu eniten alavatsalla/navan korkeudella, mä luulen, että tää taitaa istuskella tuolla masussa, eli pää taivasta kohden taitaa olla. Lueskelin esikon neuvolakorttia niin hän oli tiiviisti pää alaspäin vkolta 26 lähtien.

Me haetaan ensi viikolla vaunut ja kaukalo liikkeestä, ostettiin ne jo kesäkuussa, ja nyt haluan ne kotia. Pinnasänkyä alettiin eilen hiomaan pikkuhiljaa, se tarvii uuden värin pintaan. Vaatteita on ihan tarpeeksi. Vielä pitäisi ostaa sänkyyn patja, peitto ym pientä sälää. Niin ja sitteri. Esikko ainakin viihtyi siinä ihan hyvin, oli kätevä laittaa vauva sitteriin ja nostaa sitteri kylppäriin, kun kävi suihkussa ym. Niin ja hoitotaso ja siihen pehmuste.

Kelan paprut täytin 2,5vkoa sitten netissä ja heti alkuviikosta silloin toimitin r.todistuksen kelaan, ei oo päätöksiä vielä tullut.

Nyt töistä kotiin!

Niin joo selkä on alkanut öisin olee tosi kipeä, samoiten kyljet. Viime yönä aamuyöstä ei meinannut saada enää nukuttua kivun takia.

ansku 24+5
 
http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture018-1-1.jpg meidän murunen. :heart:
Tarkemman ultran mukaan painoa 720g, kuulemma iso.
Slomaa ei meinannu jatkaa, jatko kumminki ku tajus että en mä oikeesti näillä liitoksilla töitä tee.. :kieh:
Nyt siis vk 24+1
 
moikka
sokerirasituksesta; te jotka nyt käyneet niin kävittekö myös alkuraskaudessa? Mä nimittäin kävin, eikä sillon ainakaan verikokeilla tuloksia otettu, vaan ihan sormenpäästä.. Tosin aivan mahtavat arvot oli, et tuskin ne olis yli sallittujen rajojen menny vaikka verikokeella olis testi otettu..
Nyt olis sit toinen sokerirasitus viikon päästä keskiviikkona. Saas nähdä ottavatko pelkästään sormenpäistä vai ihanko verikokeilla.. Inhoan verikokeita yli kaiken! Ja jos niitä kolme pitää ottaa niin :/

jenninho sanoit, että olet niin vainoharhainen että olet nyt jo hommannu kaikki tarvikkeet.. Tällä meilläpäin se on ihan päinvastoin. Siis ihmiset on niin vainoharhaisia ettei mitään sais hommata/laittaa valmiiksi ennen vauvan syntymää, koska se tuottaa huonoa onnea..
Mulla kuitenki esikon ajoilta kaikki tallella. Babysitterin pesin joku pari viikkoa sit, se on ensimmäinen asia jonka oon tehny.. Ja sen turvakaukalon lämpöpussin ostin huuto.netistä, sekin tuli jo viime viikolla, ihanan beige :)
Vaatteita mäkin kyl haluaisin jo pestä, mut olen päättäny et ennen ku siirryn rovaniemelle odottamaan synnytystä niin pakko saada jouluruoat tehtyä pakkaseen; osa ainaki. Ja tietty muutenki verhot vaihtaa ja asennella valot ennen lähtöä. Niin sit kun vauvan kanssa kotiudutaan niin ehtii hyvin pestä vaatteet, kunhan vain kattoo ne valmiiksi..

Tuo rintapumppu mulla tosin on esikon ajalta tallessa, mutta missä kunnossa se on asia erikseen.. Varmaan ostan kuitenkin uuden. Ja toinen mikä on uusittava on itkuhälytin. Edellinen sai vähän kosteutta ja rikki on. Mutta halvalla päästään, verrattuna siihen miten paljon esikkoon meni rahaa.. :D

Liiikkeistä. Mulla ne tosiaan tuntuu jo suurimmalta osin navan yläpuolella, alimmissa kylkiluissakin. Ja sitten alhaalla yleensä suolistoon tuntuu potkivan. Eilen tais päivällä olla poikittain ku pistin kyljelleni lepämään, hassua ku niin potki, ihan ku sängyn päällä olis pomppinu :D

Päänsärky alkanu vaivaamaan.. Tällä viikolla joka päivä päätä särkeny. Liekkö sitten hapenpuutetta, kun en oikeastaan kauheasti ole ulkoillu tällä viikolla. Äsken kyl oltiin ruoan kans 1,5 tuntia ulkona. Tosin voihan se johtua siitäkin että alkaa olla vaikea löytää asentoa yöllä. Että kun huonossa asennossa nukkuu niin tiettyhän niskat menee jumiin ja aiheuttaa päänsärkyä. Mä oon teinistä asti kärsiny niskajännityspäänsärkystä. Että kai se tavallaan seuraa mukana läpi elämän. Pysyy jumpalla poissa.. Oi mä odotan sitä aikaa ku pääsee normi jumppaan menemään :)
Ja odotan myös sitä että pääsen palata töihin kaikissa ruumiin voimissa :) Nyt kun kyllä töihin haluaisin, mutta tiedän etten pysty siellä olemaan..

Tulipa multaki romaani :D Tähän onkin hyvä lopetella ;)

Myräkkä ja keiju 24+6
 
Myräkkä: Miten ihmeessä sulta on sormenpäästä otettu, kun meidän labrassa nimenomaan sanottiin että on uudet säädökset jotka vaatii, että sokerirasitus otetaan aina suoniverestä?

Nimittäin sormenpäästä mittarilla mitattuna tulos on aivan eri kuin suoniverestä. Itse sen nyt sokrurasituksessa näin konkreettisesti, kun sormenpäästä mittarilla paastoarvo oli 4.8, niin suonesta otettuna sama paastoarvo olikin 5.3.
 
Olipas iltahuki. Koski alavatsaan ja nivusiin niin kovaa, että meinasi itku päästä. Ja jaksaminen on aika kovilla :(. Huomenna neuvola ja täytynee terkkarin kanssa jutella. Minua vaan pelottaa, että jos pidetään turhana valittajana eikä oteta todesta. Vaikka itselle on tosi kova paikka jo puhua, ettei jaksa ja koskee. Sen siitä saa, kun on päähän onnistuttu iskostamaan ajatus, ettei tää sairaus ole. (mutta ei tämä ihan normaali olotilakaan ole)
 
Pikkuinen masuasukkimme on sitten poika, siro ja pikkanen poitsu. Tyttöolo oli mutta samapa tuo kumpi on, pääasia että terve. Eli äippäliini83 laittaisitko tuonne listaan poitsun miun kohdalle. Kiitos. :flower:

Kamalasti kuvia ja dvd tuli mukaan, sit kun tää remppa on valmis meidän makkarissa, niin saadaan kaikki olkkarista siirrettyä takas, voidaan katsella paremmin lasten kanssa vauvasta dvd:tä. Aikamoista estehyppelyä on tällä hetkellä kun tavarat levällään. Sit alkaa vauvankaapin täyttö ja muiden tavaroiden hankinta.

meemee ja stella di natale 23+4
 
Huomenta :)

Aivan ihana kuva koivunkäpy :)

Neuvola oli eilen ja kaikki arvot oli kohdallaan,otin mukaan mittarin,että saan mitattua noita sokeriarvoja,alkanu olemaan samanlainen olo kuin viime raskaudessa,niin haluun nyt sitten jo ennen uutta rasitusta kattoo miltä ne näyttää.
Että mua nauratti,kun kuunneltiin sydänääniä,kun kaks kertaa iski suoraan siihen "mikkiin" kuulu kauhee tum :)

Tänään onkin sitten tytön 2.v kuvaus saas nähdä minkälainen kuva tulee tänä vuonna :)

Mutta mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta!

Mua sattuu. :/
Siis mun oireeton ja kivuton raskaus on taaksejäänyttä elämää.. Navan ja häpyluun välistä vihloo ja viiltelee NIIN kamalasti välillä, että pakko kyykistyä. Töissä varsinkin juilii koko ajan.. HIEMAN asiakkaat on ihmeissään kun seison kaksin kerroin kassan takana.. (olen myyjänä tavaratalossa)
Onko nämä nyt sitten liitoskipuja??? Oon ymmärtänyt, että ne olis enemmän tuola värkin ;) puolella... Nimimerkillä: Vasta kolmas lapsi tulossa :whistle:
Mulla ei ollu edellisistä raskauksista MITÄÄN liitoskipuja.

Kuopuksella 2v 10kk alkaa huomenaamuna kerho. :heart: Se tietää 2 tuntia omaa aikaa minulle aina perjantaiaamuisin. =) Huomenna käyn kyllä neuvolassa siinä välissä..

Ostin vauvalle jo toppapuvunkin. :heart: Suklaanruskean 56cm.
Täytys tosissaan alkaa hahmottamaan tätä meidän makuuhuonetta, miten saadaan hoitopöytä korisänky mahdutettua tänne.. Hankintoja ei taida onneksi olla enää edessä juurikaan. Amme täytyy vaan ostaa..

Kahvia lisää! :p


Miracles ja Tyyne 26+4 :heart:
 
Heipsan joulumasut!

Nyt on ollut netti pimentoo ja edelleen jatkuu.... :( Meillä modeemi sano ittensä irti ja uutta ei olla vielä saatui aikaiseksi. Tai ainahan näissä asioissa menee meillä aikaa, joten yritän sitten lueskella teitin jutut kiinni kun oman koneen taas saan kuntoon. Toisaalta kiva kun äitee asuu lähellä, voi tulla maksaan laskut tänne..
Täällä suhteellisen hyvin kaikki. Masukki liikkuu ja potkii, oma olo on vaan iltaisin tosi huono ja heiikko. Selkä ajoittain kiponen, ja suppareita silloin tällöin tunnen, mut onneksi ei kipeitä.
Jonkin verran repii tuo sectio haava ja siitä pitää jonkin verran sitten laittaa ylös, kun oli nneuvolan tätin kanssa puhe, et täytyy miettiä ultrausta tai jotain ylimääräistä lääkäriä..

Mieheni oli eilen ostanut masukille sängyn =) Kehdon, sellaisen yli 100 vuotta vanha ja aivan ihana. Siihen täytyy ostaa/ teetättää patja.

No mutta nyt suihkuun ja asioiden hoitamista ja muuta mukavaa!!!

Jisse ja :xmas:
 
Neuvolakuulumisia:

Pissa puhdas
hb 115 (lisärautaa siis syötävä) edellisen kerran olikin mitattu 9 viikkoa sitten.
RR 116/77
painoa tullut 1040g/vko eli nyt on sitten syynättävä ruokavaliota tarkemmin ettei vaan vauva kasva liian isoksi
sf-mitta 29 huitelee avaruuskäyrillä, mutta kasvaa lineaarisesti kuitenkin
vauvan syke 140 (eka kertaa merkitsivät korttiin, olikos nämä nyt poikasykkeet :LOL: )
liikkeet ++

Terkkarille kerroin jaksamisestani ja kivuista, mitä työvuoroissa alkaa jo olla. Ja terkkari mietti, että mitenkäs nyt ja sanoi, että iltapäivällä on lääkäriaikoja, kun mulla olisi tässä jo keskiraskauden lääkäri oltavakin. Hän meni lääkäriltä kysymään, niin lääkäri tulikin mukaan (oikein mukava nuori mies), tutki paikat. Ei ollut paikoissa tapahtunut mitään muutosta, kohdunsuun pituuden tunnusteli pitemmäksi kuin edellinen lääkäri :D. Kyseli supistuksista ja snaoi, ettei todellakaan oteta riskiä, että näillä viikoilla alat synnyttää, että nyt pitää levätä ja kirjoitti sairauslomaa 3 viikkoa. Ohjeena oli kuitenkin, että ulkoilla pitää, vaikka sairauslomalla on, oman voinnin mukaan ja rauhallista tahtia. 3 viikon päästä uusi lääkäriaika, joten sitten katsotaan jatkoa.

Ja tänään poksuu 27+0 =)
 
Huomenia..
Joku oli pyytänyt neuvolasta sokerimittaria? Mulla se vielä tallessa esikon ajalta, niin ajattelin sitten huvikseni mittailla.. Paastoarvo oli 4,1 ja puoli tuntia aamiaisen jälkeen 7,6.. Ihan hyviltähän nuo vaikuttaa? Ylärajoilla tietty tuo jälkeen-arvo, mut ei yli sallitun rajan :) Ihan hyvähän niitä välillä on mittailla..

Onko täällä muuten muita joilla usein verenmaku suussa? Minulla se vaiva ollut jo kyllä monta kuukautta, nyt se jotenkin alkanut vasta vaivaamaan. Mistä lie johtuu? No jaa, varmaan noista rautalääkkeistä?

Maha heiluu hurjana :D
Ja hirveesti ilmaa mahassa :/

Vein esikon hoitoon, pitäis ruveta siivoilemaan. Appiukko tulee meille viikonlopuksi auttelemaan miestä ton autotallin kans.. Se kestiki paljon kauemmin ku oli tarkoitus.. Sen siitä saa ku laiskottelee ;)
Siivoilemaan.. -->

Myräkkä ja keiju 25+0 POKS :heart:
 
Moikka!
Myräkkä, verenmakua täälläkin toisinaan suussa.. oon käsittäny jotenki hassusti, että johtuis siitäki että ienten iho ohenee tms raskausaikana ja ne vuotaa helposti verta.. :D voin olla myös ihan väärässä, mutta itselläni ikenet ainaki vuotaa tosi usein ja herkästi.. :/

Täällä potkut ja liikkeet tuntuu millon missäki, ihan alhaalla, reilusti navan yläpuolella, ihan ympäri kohtua :D ja tosiaan niitä "alaspäin" tuntuvia potkuja on myös jotka ei niin kivoilta tunnu..

Muistinpa aamulla että vauvan hankintalistalle täytyy lisätä myös pinnasängyn patja!

Illalla jutusteltiin miehen kans äitiyspakkauksesta ja siitä rahamäärästä minkä voi vaihtoehtoisesti valita.. meillä on esikon pakkauksestakin (v. 08) käyttämättä makuupussi, toppapuku, -tumput ja -lakki, näin ainaki mitä muistuu mieleen..ja ne pienet myssyt myös.. niin varmaan jää samat tavarat käyttämättä tuosta uudestakin pakkauksesta. Muut tavarat ja vaatteet tuleeki sit ihan tosikäyttöön niin hyvä vaan kun otetaan pakkaus. :D (toki noita toppiksia ja makuupussia yms tarvitsevat voi laittaa yv:tä jos on kiinnostusta ostaa, siis ne jotka ottaa sen rahasumman pakkauksen sijaan ;) )

hmm. ruuanlaittoon, kun esikko vielä on ekoilla päikyillään!

Upp3 ja masukki 23+2

(jes, ylihuomenna ouluun Hulinoimaan!! ;) )
 
Moikka kaikille!

Kattiinalla oli hyviä neuvola kuulumisia, kiva että pääsit heti lääkärille, vaikka aiemmin ajattelit että ne pitää sua turhana valittajana. Hyvä että hommat toimii joskus noinkin sujuvasti.

Eikös raskauden aikana muuten pitäisi olla lääkäri kolme kertaa? ku mulla on ollut vaan se yksi alkuraskaudessa, niin koskakohan olisi seuraava?

Masukki potkiskelee jo tosi lujaa, potkut tuntuvat melkein samassa kohdassa joka kerta, reilusti navan alapuolella ja keskellä mahaa.

Tänää lähetää muuten miehen kanssa raveihin, jee! :heart:
Jenninho+masukas poika 22+4
 
Meillä ainakin on kolme lääkärikäyntiä, alkuraskaudessa, sitten tässä vko 26/27 tienoilla ja loppuraskaudessa oiskohan suunnilleen rv 36 tienoilla.

Mulla on nyt huomenna neuvola, silloin siis 25+0, ja muistaakseni sanoi viime kerralla, että sitten huomisen käynnin jälkeen on heti kohta piakkoin lääkäri ja sitten 2vkon välein normi neuvolakäynnit siitä eteenpäin.

Eilen illalla oli mahottomat masubileet käynnissä, kun kattelin BB ekaa lähetystä, mieskin oli ihan ihmeissään, kun piti kokoajan kättä masulla ja niin kamalasti hyppi ja pomppi maha. :heart: Yöllä täällä tuli kauhea ukonilma ja heräsin siihen kahen aikaan, niin vauvakin heräsi ja taas jatkui bileet vähän aikaa. Toivottavasti ei jatkossa ala öisin bilettää :LOL: ma tahdon nukkua.

Huominen ja sitten vielä 5 viikkoa töitä jäljellä... Mitenhän sitä saa pidettyä motivaation yllä loppuun asti työnteon suhteen... No äkkiä tuo aika menee.
 
Eikös täällä meidän joukossa ollu yks kaksosodottaja myös?
Mietin et millai raskaus etenee kaksosraskaudessa? Onko esim. sf mitta normaalia ylempänä? Mietin et voiko olla mahdollista et viikolla 11 sf mitta ollut 18cm. Että johtuisiko kaksosraskaudesta vai onko raskaus pidempänä? Puhun ihan vain yleisesti, en omasta puolestani ;)
 
Miracles: Mulla ainakin liitoskivut tuntuu tuossa häpyluussa vihlontana ja särkynä, siellähän ne liitokset on mitkä löystyy. Noi nivus- ja alavatsakivut on sitten jotain muuta kipua. Mulla on myös niitä alavatsan repiviä kipuja edelleen ajoittain ja just semmosia ettei pysty kävelemään vaan pitää kaksinkerroin odottaa että menee ohi.

Muoks. Piti ihan tulla kertomaan että ÄITIYSPAKKAUS ON TULLU POSTIIN!

Nyt jo???? Vastahan minä sitä viime viikolla hain.
 
Noi masun repäisykivut on käsittääkseni kohdun kasvusta johtuvia ja vaarattomia.. vaikka ainapa sitä iskee paniikki kun mahaa kovasti alkaa vihlomaan, kuten esimerkiksi eilen jätin repäisyjen takia kävelylenkin väliin... ei vaan pystyny lähtee, kun oli samalla semmonen paineen tunne alamahassa, sai vaan maata sen ajan että meni ohi.. :/

Niin, onko täällä yhtään kaksosten odottajaa?! oon monesti miettiny tota, mut en oo muistanu kysellä :D
 
raparperi, nopeaa toimintaa kun pakkaus nyt jo tullut!! :eek: :) Ite en oo vielä vieny lappuja kelalle, tosin toissapäivänähän mä ne vasta sain :D toivottavasti ois yhtä nopeeta toimintaa täälläkin sit ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Tuli muuten mieleen että onko täällä ketään kuka ei aio käyttää sitä Polarn o pyretin tarjousta joka on siinä neuvolasta saadusta odotuskirjassa?! Mä voisin postikuluja vastaan lunastaa jos jollekin on tarpeeton. Käytin oman tarjouslappuni eilen, mutta tuolla liikkeessä missä kävin ei ollut kovin iso valikoima joten monta ihanuutta jäi ostamatta. Eli jos joku ei halua sitä hyödyntää niin laita yv:tä tulemaan :wave: Täällä yksi Po.P fani odottelee! :D
Siis tossa odotuskirjassako tuollanen kuponki pitäis olla? En löydä :ashamed: muistatko sivunumeroa? :D
 
jenninho Tälle lääkärille voi kyllä antaa pisteet toiminnasta. Kun on kuitenkin lääkäreitä olemassa, jotka ei todellakaan tule noin vaan katsomaan, kun ovat kellon kanssa tarkkoja. Ja kuulema tämä lääkäri on nyt neuvolalääkärinä (ainakin näin ymmärsin), niin erittäin hyvä! Tietää, että 3 viikon päästä menee samalle lääkärille. Kesällä kävin jollakin naisella.
Täällä ei ole alkuraskudessa neuvolalääkäriä. Ennen on ollut, mutta säästötoimien myötä on jäänyt pois. Keskiraskaudessa on lääkäri ja loppuraskaudessa myös.
 
Pitipä tulla oikein erikseen kyselemään, että te joilla on ollut jo keskiraskauden lääkärineuvola - onko kohdunsuun paikasta sanottu mitään?!

Mulla oli siis outoja kipuja ja suppareita muutama viikko sitten ja käväisin näytillä, jossa kätilö kertoi että kohdusuu on jo edessä ja alhaalla, vaikka tässä vaiheessa pitäisi olla takana ja ylhäällä. On siis ikäänkuin synnytyskanavan suuntaisesti jo, eli jos tulee kivuliaita supistuksia niin reitti voi olla nopsastikin auki ;) Eka kerta kun kuulin tällaisesta, onko kellään muulla kokemuksia? Parin vkon päästä uudelleen näytille, toivottavasti ei oo tilanne pahentunut... Viikkojakin vasta 24.
 
Sokerirasituksen vastaukset saatu ja kaikki arvot ok, huh. Hb on nousemaan päin myöskin, nyt 128 - ei siis tarvetta lisäraudalle ainakaan toistaiseksi.

Ja pyysin että neuvolassa katottais vielä se mun sf-mitta. 2 viikon päähän sain ajan, niin katotaan että kohtu kasvaa niinkuin pitää.

kelan laput pitäis myös täyttää, jospa sais äippäpakkauksen yhtä nopeesti kuin raparperitaivas =)
 

Yhteistyössä