Joululahjat <3 vko 24 <3

Heips kaikille!
Ei oo pitkään aikaan tullu kirjoteltua tänne, ei joteski saa vaan aikaseks.. Huomenna olis se NP ultra, jota ollaan kyllä odotettu kauan.. Tänään sitten otin päikkärit, joten en varmana saa unta tän jännittämisen ohella.. Toisessa neuvolassa kävin rv 10+6 ja saatiin pikkusen sydänäänet kuuluviin, se oli kyllä aivan sanoinkuvaamaton tunne.. :) Sykettä ei kylläkään mitattu, mutta josko sitten seuraavalla neuvolakäynnillä.. Huomisesta sekin kyllä pelottaa, että onko kaikki kunnossa ja takaraivos koputtelee ajatus, että sikiö olisi kuollut, vaikka sydänäänet onkin kuulunut, kuinkakohan suuri mahdollisuus tuollaisella olisi..

Kukka88 ja kirppu 12+4

huomenna sitten kuulumisia :wave:
 
DoB
Saparo-81 Toivottavasti on joku hetkellinen paniikki. Eilen mies soitti (on työmatkalla) ja sanoi että älä huolehdi ja että kaikki on ihan hyvin. Rauhoitti ehkä vähän. Ja mies näkee paljon kavereitaan ja käy niiden kanssa juhlimassa, enkä ole ikinä kieltänyt menemästä. Tiedän, että muutama hänen kavereistaan on puhunut miehelleni tosi negatiiviseen sävyyn vauvoista, elämästä vauvan syntymän jälkeen ja siitä miten parisuhde tulee muuttumaan. Se just ärsyttääkin, ei todellakaan kaivattaisi mitään kauhutarinoita tähän kohtaan. Sitä paitsi jokainen parisuhde on erilainen ja jos jollain on elämä ihan helvettiä vauvan kanssa niin ei se tarkoita että meillä välttämättä tulisi olemaan. Reiluja "kavereita".

No, ehkä tämä tästä.
 
Dob Kyllä kaikki varmasti järjestyy! Mieskin käy varmasti läpi aikamoista tunnemylläkkää siinä missä nainenkin ja mieltä vaivaa moni asia, mennyt elämä ja tuleva... Tosi tympeetä kyllä että kaverit pelottelee jutuillaan ja se saa varmasti miettimään onko tullut tehtyä oikea ratkaisu :( ...

Mä yritän olla tänään vähän ystävällismielisempi miehelleni... Jotenkin jo rupes säälittämään ku mä vaan tiuskin ja mököilen... :ashamed: .. Toinen ihan hukassa mun kanssa... huoh...

Tää selkä tekee mut hulluks!!! Sattuu niin pirusti... en tiedä kehtaisinko mennä sairaslomaa pyytämään näin lähellä kesälomaa... mutta kun ei meinaa istumisesta tulla mitään!!!
 
Np- ultrasta tultiin justiinsa.. Vauvalla kaikki hyvin ja vastas tismalleen viikkoja 12+5, lääkärikin ihmetteli, että se niin oli.. Vauvalla oli pää-perämitta 6,5cm, niskaturvotusta 1,3mm, mahalaukku ja virtsarakko löytyi ja myös selkärankaa siinä näkyi, eli kaikki hienosti. Kirppu piti käsiään ihanasti naaman edessä silleen ristissä.. Voi vitsi kun on ihana tunne nyt *hölmönä hymyilee*.. Saatiin myös yksi kuva mukaan..
 
Heippa kaikki!

Tässä olisi yksi onnellinen joulunodottaja 26.12. -ryhmään lisää. Ensimmäinen raskaus menossa ja tähän mennessä kaikki hyvin! =) (NKL:lla olis tarkoitus synnyttää.)

Ihana kuulla kukka88, että ekasta ultrasta voi jo saada kuvan mukaan -olenkin sitä miettinyt kun se ultra häämöttää huomisen ohjelmassa. Tehtiinkö se sisä- vai ulkokautta?

Mun mies on välillä aivan innoissaan ja itse asiassa osti jo meidän ensimmäisen vauvanvaatteenkin! Vaikka on silläkin ollut ainakin yksi isompi paniikkikohtaus vauvan tulon suhteen ja niitä varmaan tulee lisää sitä mukaa kun "projekti" alkaa konkretisoitua. Me ei esim. olla kerrottu vielä melkein kenellekään koko raskaudesta.

Oletteko te jo kertoneet lähipiirille; vanhemmillenne, kavereille, pomoille töissä? Miten meni?

Sintzille: Ihanaa, naimisiin! Meillä kans häät tulossa ja suuri jännityksen aihe onkin, et mahdunko viel kuukauden kuluttua morsiuspukuuni... :D Miten sä olet onnistunut arvioimaan kokoasi?

Yrttityttö
 
Basilicum me kerrottiin vanhemmillemme ja veljille/siskoille melkein heti kun itsekkin saatiin tietää, mutta sitten ensimmäisen ultran jälkeen, kun tiedettiin että pikkuisella varmasti kaikki hyvin päätettiin että ei enää ollenkaan salailla asiaa =) hankalaa oli välillä ystävien kanssa höpötellä kun teki mieli kertoa mutta ei sitten "voinut" kertoa, koska haluttiin ensin itse "varmistua" asiasta :LOL:

ihmettelen kyllä että miten hyvin mies on meillä tähän asiaan suhtautunut..yhtään poikkipuolista sanaa ei ole tullut eikä mitään siihen viittaavaakaan =) välillä jopa tuntuu että hän "höyröttää" asiasta enemmän kuin minä :LOL: olen kyllä todella kiitollinen hänelle miten on jaksanut miun kiukunpuuskia yms. :LOL:

maria & pikkuinen 12+5
 
Basilicum Se tehdään aina? sisäkautta, jotkut hyvn harvat ovat sanoneet, että on ehty päältä, mutta varmaan aika harvinaista..
Kaverit sai tietää melkein heti alussa tästä raskaudesta ja vanhemmat myös.. Kun oon semmonen lörppösuu niin minkäs mahtaa.. :D
 
B-7
meillä ainoastaan mieskulta tiennyt raskaudesta alusta asti.Lapsille kerrottiin rv 13+,omalle äidilleni 14+.Muille ei olla kerrottu.Suoraan sanoen oon hämmästynyt ettei tutut oo vielä hokanneet,tai ainakaan eivät oo kehdanneet kysyä :kieh: Ehkä sitten kyselevät kun himpun verran vielä masu kasvaa.

 
Moiks.
Meillä odotuksesta on tienny viikolta 10+ siskoni ja paras ystäväni. Äitini sai tietää sit viikolla 11+ ja anopille kerroin viimeviikolla.. Kaikki olleet aika iloisia uutisesta, jokseenkin vaan aika yllättyneitä. Nyt ei voi mahaa oikein enää pitää piilossa, joten tieto tulee nyt sit leviämään sitä mukaa kuin liikun julkisilla paikoilla.

Nyt on olo jo ihan ok. Positiivisesti vaan eteenpäin, asiat selviää sitten aikanaan ja päätökset tehdään sitämukaa kuin tarve vaatii.

Lomalle lähetään huomenna, ihanaa. Vien tytöt aamulla mummolaan ja sit tulen pakkaamaan kotiin aikuisten kamppeet ja sit miehen haku töistä ja siitä suoraan lähtö. Tai siis näin ainakin suunnitelmat vielä tänään.

Mulla pitäis olla viikkoja nyt 13+5 tai 13+6 ja jos ultraan verrataan ni sit ois... oottakaas.. 13+1, joten en nyt oikein tiedä missä mennään.. ehkäpä viisain sanoa, että olen viikolla 14 menossa, enemmän tai vähemmän.

Vajaa vuosikas kummipoika on tämän päivän meillä kylässä ja tytöt on ihan onnesta soikeena syöttöjen jne. kanssa. Eihän ne ihan hiljaa osaa olla nukkumisen aikana, mutta onneksi poika on hyvä uninen.

Mukavaa viikkoa uusille, vanhoille, hyville uutisille ja huonoille uutisille!
 
:wave: Äiti -79 Kiimingistä -06 tytön äiti pikkukakkosen LA 6.12 OYS

Mulla KAUHEA pahoinvointi :x Viikolla 10 ja 11 kaksi yötä tipassa kun mikään ei enää pysynyt sisällä. Edelleen oksennan ja etova olo jatkuu :headwall:
Kaksi kuukautta on mennyt hirveässä olotilassa. Onko kellään vastaavaa?

Pahan olon takia en käynyt Np ultrassa enkä myöskään verikokeissa.
Samasta syystä jäi väliin myös edellisessä odotuksessa. Silloin pahoinvointia 4kk.

Välillä meinaa usko loppua kun ei mitään voi tehdä (tytöstäkin tuli isin-tyttö kun äiti ei jaksanut leikkiä;) paino tippui parhaillaan 5kg onneksi pari kiloa saatu jo takaisin.
Yksi asia on ainakin lohtuna kaikki on vauvalla kuulemma hyvin kun on pahoinvoiva :whistle:

Meidän odotuksen huomasivat heti työkaverit ja kaikki muut kenen kanssa olen tekemisissä, Pahoinvointiani ei voinut kukaan olla huomaamatta joka alkoi noin RV 5 Ei tarvinnut kuin tuumata että "JOO TÄÄ ON TAAS SITÄ"

Väsymys on jo vähän hellittänyt enää ei tarvii nukkua päikkäreitä.

Lueskelen nyt tarkemmin teidän juttuja...

Hyvää odotusta kaikille :wave:
 
käppyrämallut :wave: Minulla oli eka ootos juuri tuollainen ja se jatkui ja jatkui.. ykääminen loppui viidennen kuun lopussa.. minäkin makasin silloin tällöin tipassa. Häämatkakin meni ykätessä ja lopulta päädyttiin tippaan.. tosi romanttista. :headwall:

Nyt öklö meni ohi, mutta iski takasi. Saapa nähä miten kauan tämä kestää, nytkin kuvottaa ja ykä on aika lähellä. Menen siis syömään ja pidän peukkuja, ettei heti lennä ulos. Olis laatuaikaa tiedossa puolison kanssa ke-su, pakata pitäis kaikille.. Että sitkeesti vaan eteenpäin!
 
Ultrasta kotiuduttu! :wave:
Kaikki on pienokaisella hyvin, ja vauvalla onkin ikää jo 12+4 viikkoa tuon 11+3 sijaan! Eli päivitettävää, laskettu aika siirtyi siis aiemmaksi tuon 27.12 sijaan, uus LA on 19.12! :heart: Ihanaa kyllä oli niin ihanaa nähä pieni siellä liikkumassa ja mies oli mukana myöskin ihastelemassa.. :heart:

Tässä muutama kuva meijän Josefiinoksesta! :D



 
Täällä ei mitää kummallista.Väsymys on kyllä kova...mutta pahaolo on alkanut onneksi helpottaa.Sain serkultani ihania äippävaatteita,yhdet farkut,paidan ja paksumman mekon syksyksi.Kyllä nyt kelpaa!
Torstaina olis eka lääkäri ja sit pe eka ultra. =)
 
Pikku87

Puhuitko sä sillon joskus et se neuvolatäti sano sulla olevan viikkoja ihan eri määrän ku mitä sä arvelit ja et oisit saanu plussan viikolla2?
Vai miten se oikein menikään :LOL:

Käynpä päivittää sun tiedot listaan! :D
 
Paapu: Joo, tai siis se lääkäri katto ihan väärin.. ku katoin yleisesti noita mittoja sitte ni ei vastannu sen lääkärin sanomat mitat ja viikot ollenkaa sitä mitä muualta netistä katoin.. ja tosiaan olisin saanu plussan sitte pari päivää hedelmöittymisen jälkee sillä apteekin omalla testillä, et tiesin että se lääkäri nyt vaan oli vähän väärässä.. Mut pääasia nyt et kaikki on kunnossa..! :heart:
Hei en oo muutes vieläkään päässy sinne kerhon puolelle kirjottamaan ku ei se hyväksy sitä salasanaa... :|
 
aluksi :hug: kaikille tasapuolisesti :heart:
täällä elämä jatkuu entiseen tapaan...aamuisin tulee poikkeuksetta yrjöttyä ja kuin myös aina päiväruuan jälkeen ja silloinkin jos tulee pikkaisenkin liian pitkä väli syöminkeihin ja sitten jos en käy oksentamassa kun syön pääruuan menee maha ihan sekaisin ja kouristelee pitkän aikaa joten wc:ssä on tullut vietettyä paljon aikaa viime viikkoina :/ :kieh:

pitäisi vissiin syödä ympäri vuorokauden koko ajan pikkaisia annoksia jotta välttyisi näiltä ihanuuksilta.
mulle on iskenyt kauhea suolan himo.meetvursti leivät suolakurkulla ja oilevilla hyöstettynä on super hyviä...en edes pidä meetvurstista normaalisti mutta kyllä nyt maistuu :(
mun pitäisi ehdottomasti välttää suolaa ja sokeria kun tapana kerätä odotuksessa nestettä ja painoa enemmän kuin laki sallii.
painoa ekasta tuli 36kg,toisesta painoa tuli 31kg ja kolmonen toi enään 26kg joten tavoitteena olisi nyt saada maksimissaan 20kg :saint: =)

pikkaisen muutoinkin jännittää kun mulla on perjantai aamuna sokerirasitus koe ja sehän menee pilalle jos oksentaa kesken kaiken,eikä se kumminkaan niin mukava parituntinen ole jotta sen viittisi uusia huvin vuoksi :eek:

tulihan jälleen valitusvirsi mutta sellaista se kai on odottajan "ihana" arki =) :p :wave: :wave: :wave:

valas rv14+4
 
maarith
valas77 Kuinka sulle nyt jo tehdään tuo sokerirasitus,kun ainakin täällä se tehdään vasta viikolla 26 vaikka olis edellisissä raskauksissakin ollu sokerit sekasin ?
 
Mulle sanottiin ekassa neuvolassa, että sokerirasitus otetaan verestä??!! Te olette ilmeisesti menossa johonkin erilaiseen..kamalempaan?? :) Minä joudun siihen, koska suvussa niin paljon sokeritautia..

Eilinen päivä meni miettiessä, menenkö np-ultraan yksityiselle. Mutta päätin, että en... Hirveitä nämä kaikki suuret päätökset :ashamed:
 
B-7
Siis sokerirasitus otetaan verestä,kolmasti samalla kerralla.
Ensin paastosokeriarvot,sitten juodaan sokeriliemi ja taas otetaan koe ja taas sokeriliemi ja viimeinen koe.Näin ainakin tehtiin mulle kun ootin viidettä.Ja viikolla 28 tehtiin.Oon ymmärtänyt että niille joilla on viime odotuksessa ollut rdiap.voidaan rasitus tehdä jo ajoissa,jotta osataan heti hoitaa ja tarkkailla oikein.Mutta yleisin aika on toi rv 26+
Multa viimeksi vauvan suuren kokarvion takia meinattiin ottaa rasitus vielä viikolla 39 mutta kieltäydyin siitä rääksitä.Tieto ei olis millään muuttanut tilannetta eikä vauva sitten lopulta ollutkaan edes niin iso,3700g

Maarithlle :wave: Suurperheelliseltä ;)
 

Yhteistyössä