**Joulun odottajat** TOUKOKUU

HASSUA VAPPUA KAIKILLE!!! :heart:

Just kun kuvittelin että pahoinvointi loppuu, niin ei... Eilen vedettiin kaaressa. yyh! ps. ei kannata syödä jalopenoo, tai muuta tulista, jos tietää että yrjö voi tulla kyläileen.. VOI YÖK!

Muuten täällä kaikki normaalisti. Huono olo koko ajan, tissit edelleen poksahtamispisteessä, ei jaksa oikeen mitään ilman välikuolemia jne...
Mutta "kaiken se kärsii" ja niin edelleen :LOL:

Hyviä vointeja kaikille, ja nyt simaa juomaan.

t. Papana ja tättärä (9+3)
 
Hauskaa vappupäivää kaikille ja tervetuloa uudet!!

Ihanaa saa hetken rauhassa löhötä kun mies on esikoisen kanssa ulkona ja pikkupoika nukkuu päiväunia, just kans tultiin vapputorilta, ostettiin molemmille pallot, vähän vilposta vaan oli..

Meille meinas naapurisota tulla eilen kun vihdoin saatiin rakennettua hiekkalaatikko pihaan, hiekka vaan puuttuu, oikeen kunnollinen korkea paksuista pölleistä tehty ja vähän maatakin piti kaivaa pois, niin eiköhän illalla naapurinpariskunta tullu oven taa kysymään että meinaatteko tuon hiekkalaatikon tohon jättää??? kun se näkyy suoraan heidän keittiönikkunaan!!!! Oltiin vaan huulipyöreenä että tä juu ajateltiin kyllä, siis ketä oikeesti häiritsee hiekkalaatikko??? Toivottavasti niille nyt kelpaa sitten se että laitetaan rajalle joku aita ja noi tuntu ensin ihan mukavilta kun meiän ja naapurin muksut on saanu luvan kulkea niitten tontinkin kulman poikki toistensa pihoihin ettei tielle tarvi mennä. Naurettiin vaan miehen kanssa koko ilta että voiko tollanen olla mahdollista :LOL:

Juu ja Vesselikö kyseli että onko muita neuroottisia ja kyllä täällä taitaa kaikki olla jossakin määrin juuri niin että mietitään missä kasvaa ja kasvaako vauva eli aivan normaaleja asioita mietit =) Pikkusen ehkä ultran jälkeen helpottaa.

Ja yrittämisestä kyseltii, esikoista odotettiin 6 kuukautta, toista 8 kuukautta ja sen jälkeen ei ollutkaan ehkäsyä et mistäköhän tän kolmosen laskis kuukautiset alko viime syyskuussa mutta imetyksen lopetin tässä tammikuussa eli jommasta kummasta laskien...

jeps mutta hauskaa tiistainjatkoa

eliisa ja pikkutonttu 9+2
 
Mukavaa vapunpäivää!

Meillä isovanhemmille kerrottiin eilen, koska äiti arvasi kun kieltäydyin kahvista, tavallisesti olen ollut kova kahvittelemaan mutta nyt närästää niin ei maistu. Kyllä olivat isovanhemmat innoissaan, saa nyt nähdä malttavatko olla mitään ostamatta! B)

Itsellä on väsymys ollut valtaisaa, toivottavasti tämä tästä helpottaa. Esikoisesta en muista että olisi nukuttanut jatkuvasti. Ikäeroa lapsille tulee kolme ja puoli vuotta.

Esikoisen hoitopaikassa on vesirokkoa liikkeellä, ja hän ei sitä ole sairastanut. Onkohan sikiölle vaaraksi kun rokko tulee, itse sen olen sairastanut lapsena? *miettii huolissaan*

Aurinkoista päivänjatkoa!
 
Terppari
Hupaisaa vappua joulukuiset!!!

Tosi ihanan iso pino onkin meitä. Hienoa!! Tulee kätilöille kiirusta joulun aikaan :D

TIVOLI kysyi kauanko lasta on yritetty. Meillä sekä esikko että tämä jouluinen ovat saaneet alkunsa samantien kun lupa on annettu. Siis uskomaton tuuri. Mies sanoi, että kolmatta en samalla taktiikalla saa. Vetoan aina siihen, ettei koskaan voi tietää montako vuotta yrittämiseen menee. Mutta ollaan siis oltu hyvin hyvin onnekkaita. :)

Oireita ei mulla ole oikeastaan vieläkään. Väsyttää, mutta se taitaa olla ihan ainoa oire ja voisi johtua muutenkin huonosti nukutuista öistä.

Jaahas, esikko heräsi...

-Terppari 8+2
 
Hei kaikille piiiitkästä aikaa :) Oon pysytellyt hieman sivussa täältä odotuspuolelta jonkun aikaa kun oli epäselvää et olikos masussa ees mitään (se verenvuoto ja sit ultrassa vain se pussi). MUTTA tänään ultrassa näkyi syke :heart: :heart: Ja sikiö vastasi viikkoja 7+5, eli mun omat laskut oli viikon etuajassa.. IHANAAAA :heart: En voi millään uskoo tätä, kun kerkesin jo jonkun aikaa olla melkein varma, et tää ois ollut vaan tuulimuna, mut nyt sattuikin tämmöinen ihana ihme!

mmiilia ja ihme-papu 7+5 :heart:
 
hei vaan ja iloista vappua!

voi kun ihana mmiilia kun kaikki olikin hyvin! :heart: olenkin ihmetellyt että mihin sinä olet kadonnut, kun ei ole mitään kuulunut.

Minttuliina meillä vähän sama kuin teillä, mekin ollaan nuorena menty naimisiin. yhdessä oltu jo 10 vuotta ja naimisissa kohta 7 vuotta.

meillä yritettiin esikoista puoli vuotta toista 4 kk ja tämä tärppäs jo kolmannella yrityksellä.

mulla on nyt semmonen vaihe menossa että mikään ei maistu.. kaikki öklöttää. mutta pakko jotain on syödä muuten öklötys on kaks kertaa pahempaa.
:x

katokko kukaan tänään akuuttia? kun siinä puhuttiin miten voi kosmeettiset aineet vaikuttaa poikasikiöön. eli ei kai kannata raskaus aikana levittää itteensä ylenmäärin kemikaaleja.. tässä linkkiä jos kiinnostaa käydä lukemassa.

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2007/010507_c.htm
 
täällä oli kans yks tähän joukkoon sopiva :)

meille on kuudes nyt tulossa, la on joulukuun alussa. välillä pelottaa etä onkohan tuolla vatsassa sittenkään ketään kun oireet on ihan olemattomat. kaksi testiä oon kuitenkin tehny, ja molempiin tuli viiva... mulla on noista edellisistä ollu selvää pahoinvointia jo viikon jälkeen plussaamisesta ja yrjö on kyläilly, mut nyt siis ei oikeestaan mitään... mut täytyy vaan toivoo että pikkukaveri pysyy mukana matkassa :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 10:41 Shamandalie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 10:22 TuhmaHauva kirjoitti:
Tivoli: Meillä esikko nappas toisella kierrolla ja tämä joulutonttu heti kun pillerit jäi pois. Taidan olla sitä tyyppiä että ei tarvii kun pyllistää mieheen päin niin oon tiineenä :LOL:
Niin en siis tuolla ylempänä tarkoittanut pahalla... :ashamed: Anteeksi kovasti, ei mitenkään ollut tarkoitus... :ashamed:
Nou hätä, en ottanu itteeni :hug: Ollaan kyllä oltu tosi onnellisia että oon näinkin "helppo". Pitkäjänteisyys ei ole mun eikä miehen paras puoli joten pitkä yrittäminen kävisi varmasti hermoille...
 
Hyvä juttu Tuhmis ettet loukkaantunut, meinaan et sehän on hienoa jos ei kauan tarvitse yritellä, jos lasta oikeasti haluaa. Kun tiedän sellaisiakin jotka on vahingossa tulleet raskaaksi ja vauvasta ei huolehdita... Se korventaa. :kieh:

Hienoa mmiilia et syke näkyi, onnea. :flower: Meillä ensi viikon päästä ultra, jännätään sitä sitten myöhemmin... ;)

Me ollaan tässä kohta pian lähdössä miehen veljen luo kyläilemään, mun niin tekis mieli jo kertoa, mut isäntä sitten kertoo jos kertoo. ;) Tämä pariskunta (siis miehen veli vaimonsa kanssa) on sellainen, että ovat kyllä puhumatta muille jos niin sovitaan. =) Ehkä siksikin kovasti jo houkuttaisi... :D

Nyt vielä vähän päivittelen tota mein listaa, ja sitten menen valmistautumaan lähtöön.

:wave:
 
Meillä meni 8kk yrittämiseen...joku sitä muistaakseni kyseli.

Käytiin vapputorilla ja mies grillasi meille, vaikka suusta nousi höyryä ulkona :LOL: Ei vain oikein tahtonut ruoka maistua mulle. Kohtapuoliin ollaan löhdössä kyläileen, kattoon yhtä puolivuotiasta. Vähän jo kaduttaa et tuli sovittua kyläily illaks, mä kun just heräsin päikkäreiltä mut taatusti oon valmis vaihtaan pyjamaan taas jo 8 jälkeen.

Mä oon ollu töissä viimeks viime keskiviikkona, eli viikkoa tullu härvellettyä kaikkee muuta. Jännittää vähän huomenna mennä et miten jaksan koko pitkän päivän ja vieläpä jos ällöttää. Miten te muut tsemppaatte itsenne työpäiviä varten et pystytte ja jaksatte olla..? Mul olis sit seuraavalla viikolla joka aamu 7:ään, aattelin jos pystyisin vaihtaa vuoroja, en yksikertaisesti pääse ylös sängystä siihen aikaan!!

Anyway...hyvät vapun jatkot!
 
Heippa kamut!

Olipas vkl aikana tullut paljon luettavaa...hyvä niin.
Joku kirjoitti siitä kuinka paljon meitä raskaana olevia joulukuussa on, lista todellakin näyttää aika isolta.

Itselläni on nyt alkanut paha olo vaivaamaan,oksennusta ei ole kuitenkaan tullut.Muut samat oireet jatkuu. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin ja me saadaan ihana joululahja!!

Siis saako Arlan aurinkokuivattua fetajuustoa syödä,onko tietoa?Se ois niin hyvää mut oon kuullu et fetaa pitäis välttää..

Olikos tässä joulukuun odottajissa ketään Päijät-Hämeestä?
 
Moi!

Mini tuolla ekalla sivulla ihmetteli tätä ultrahommaa, mun kohdalla kävi tosiaan niin, et viikko sitten vuodin verta ihan kiitettävästi ja siitä nää kaks ylimäärästä ultraa. Onneks kaikki on kuitenkin tähän asti ollu papusella hyvin. Tietystihän se on kiva nähdä se pikkuinen siellä kellumassa, mut oisin kyllä voinu ton episodin jättää väliin...

Mullakin tosiaan tänään on pahoinvointi ollu tiessään. eilen jo alko helpottaan ja tänään oon saanu paljon hommia tehtyä. Ihanaa, et inkiväärikapselit on keksitty. Meinas vaan jo usko loppua ku meni niin monta päivää pyttyä halaillessa.

Kukas sitä puhu masun turpoamisesta iltaisin? Täällä kans ollu nyt jo varmaan viikon verran sitä, et iltasin kaikki vaatteet kiristää ku masu on niin turvoksissa vaik en mitään erityistä syö. Ei yhtään kiva tunne ku olo on ku rantapallolla :LOL:

Vähän toisaalta tää oireettomuus nyt taas pelottaa, mut huomenna onneks on se lääkäri ja ultra et näkee mikä on papusen tilanne...toivottavasti siellä olis eloa..

Täytyy mennä nauttimaan jääkaapin antimista ku syöminen on taas mukavaa. Mukavaa vapun jatkoa kaikille!

Hätähousu ja papunen 8+0
 
vieras puskasta
Hei ja hyvää vappua joulukuun odottajille! :flower:

Joku kyseli ultrassa käymisestä, mekin käytiin yksityisellä gynekologilla ("malla" gynekologillani, jonka luona olen käynyt muutaman vuoden aikana), halusin varmistuksen jo varhaisimmassa mahdollisessa vaiheessa, että joku tuolla mahassa kasvaa ja oikeassa paikassa (pelkästin tosi kovasti kohdunulkoista, koska mulle on tehty laparoskopia ja toinen munasarja poistettu).

Myös yritysajasta kyseltiin. Meillä tärppäsi kolmannesta yrityskierrosta, joka on ihan uskomatonta, koska minulla on taustasairastavuutta, joka OLISI voinut raskautumiseen vaikuttaa (mm. toinen munasarja poistettu ison kystan vuoksi, endometrioosi lievänä). Olin ihan varautunut pitkään yrittämiseen ja jopa lapsettomuushoitoihin. Lisäksi ikääkin jo jonkin verran on (no, 29v olen), hedelmällisyys on varmasti jonkin verran laskenut senkin myötä. Silti, vaikka näin pian tärppäsi, olen äärettömän onnellinen tästä raskaudesta ja herkällä mielellä ollessani saatan jopa vähän loukkaantua kommenteista, että en rakastaisi ja haluaisi tätä lasta yhtä paljon kuin jos olisimme joutuneet yrittämään häntä hyvin pitkään. Henkisesti olen halunnut lasta jo kuitenkin varmaan n. 10 vuotta =)

Mulla on ollut lievää kuvotusoloa edelleen, sellaista kuin olisi jatkuvasti pienessä krapulassa. Alavatsalla tuntuu lisäksi painontunnetta ja ajoittaista vihlontaa, muttei enää niin kovasti kuin ensimmäisen kuukauden aikana.

Kuukausi sitten (31.3.07) tein positiivisen raskaustestin :heart: Ihanaa, kun aika menee nyt nopeasti, viikon kuluttua eka neuvolalääkäri ja reilun kahden viikon kuluttua np-ultra.

- minä ja tiitiäinen rv9+5 -
 
vieras puskasta
Ai niin, moni onkin täällä kertonut siitä, kenelle ovat kertoneet. Me ei olla kerrottu kuin vasta kahdelle mun siskoista ja miehen vanhemmille (ne kun arvasi, joten oli "pakko" tunnustaa). Jos np-ultrassa on kaikki hyvin, kerrotaan sitten muille. On vain ollut sellainen olo, että kärsii sitten kahdestaan miehen kanssa sen keskenmenon, en mitään härdelliä siitä haluaisi, JOS sellainen olisi vielä tässä tullakseen (toivottavasti ei!!). Koko kevät on ollut hurjan rankkaa aikaa, mm. äitini kuoli yllättäin, joten en jaksaisi enää yhtään vastoinkäymisiä.

On ollut kuitenkin jokseenkin ihanaa, kun on tällainen salaisuus kannettavanaan :heart: Ja tiedän, että varmasti lähi- ja ystäväpiirimme ymmärtävät, että kerromme heille vasta silloin 12. rv:lla.
 
Kertokaahan mulle noista inkiväärikapseleista, moni tuntuu niitä syövän. En oo kuullutkaan. Mistä saa, paljonko maksaa, pitääkö syödä jatkuvasti jne. Tää yököttävä olo käy voimille. Aiemmassa raskaudessa söin siis tota Heksavitia.

Mrs Nobody ja rv7+0
 
mmiilia, onnea :flower: !!

Mullakin alkaa olla hoppu jo sinne ultraan. Oon koko päivä puristellu tissejä tunnustellen, sattuuko vaiko eikö, kun sekin tunne tuntuu kadonneen :ashamed: . Mahassa sheikkaa edelleen, mutta muuten ei mitään.

Eräs tuttava rouva oli tänään kysynyt mieheltäni, olenko raskaana. Hän kun oli nähnyt sen jo pari viikkoa sitten mun silmienalusista :eek: ?!? Oli jo miehelleenkin sanonut, että olen varmaan raskaana. No huh, kaikenlaista. Eipä se mies ollut sitten suoraan kieltänyt asiaa, mainitsi että ultrassa tarkistetaan tilanne.

Aamupäivällä vetäisin muutaman munkin ja simaa ja niitten voimin heitin koiran kanssa piitkän reippaan lenkin. Varmaan joku 12 kilsaa tuli ainakin. Ihana sää tuli sittenkin vapuksi =) .
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) On kyllä niin huojentunut olo... Mä kun olin silloin pari viikkoa sitten ihan varma et tuli keskenmeno kun alko se vuoto, ja sit seuraavaksi varma pelko tuulimunasta.. Noh, vaikeuksien kautta voittoon :heart: Vaikkakin voihan tässä vieläkin vaikka mitä sattua, mutta yritän nyt kuiteski nauttia ees vähäsen kun kerta elämää tuolla on. Tän hetken oireista sen verran, että kauhea väsy on kyllä ihan 24/7 ja semmosta kokoaikaista huonoa oloa, mutta oksennusta ei vielä, ja sit tissit on todella kipeet ja vähän paisuneet. Noi sellaset päällimmäiset.. Niin, ja mulla kans tää maha tuppaa oleen aika paisunut välillä, ihanku olis jo puoles välis :LOL:

vieras puskasta otan osaa :'( :hug: voimia sulle ja toivotaan todella, että pikkuinen syntyis sitten jouluksi ja kaikki menis hyvin!

Mitähän piti taas kirjoitella, hyvin aina muistaa.. :headwall:
 
vieras puskasta
Kiitos osanotoista! Surutyötä on tehty paljon, joten kyllä tämä tästä. Ja on ihana ajatella, että uusi elämä kasvaa sisälläni :heart:

Mulla on muuten myös ihan valtavan turvonnut maha, näytän kuin olisin viidennellä kuulla raskaana! :D
 
Iltaaa naiset..... :heart:

Vaput vietetty ulkoillen ja päiväunista nautiskellen.
Meitä on jumalaton määrä täällä, mutta urhoollisesti
luin pinon alusta!

mmiilialle isot onnittelut sykkeestä.
moni muukin elää jännittäviä aikoja ultran suhteen onnea niillekin!

Mulla oli eilen eka neuvola, mäkin luulin niinkun TUITSUkin
että synnäri pitää olla siellä päätettynä mä ilmoitin haluni
kättärin suhteen muttei kuulemma kuulu sen enempää niille
että se on ite otettava yhteys sairaalaan ja varattava paikka!!
Huh huh... :eek: Ne sitten neuvolasta lähettää neuvolakortin..

On asiat muuttunut vaikeiksi ei voi muuta sanoa.

Iloinen asia oli sensijaan se että Dobblerilla saatiin syke 140
näytölle ja se oli jonkun muun kun mun... :heart: :heart:

Parisuhteestakin oli puhetta ja onni se on tännekin potkaissut, mies
on mun paras kaveri, mieletön rakastaja ja mun toinen puolisko.
Ja komea kun mikä! ;)

Raportti päättyy tähän, iso hali kaikille Burberry ja Niilo 9+
 
Moi!

Joku kysyi koska tärppäsi..meillä tärppäsi ekasta yrityksestä.

Kiva kuulla et muillakin on maha turvotuksesta kuin pallo.

Joku tais kysyä myös suhteesta,täällä on oltu 8v. yhdessä ja viime kesänä mentiin naimisiin.

Hvää yötä kaikille,pakko mennä nukkuu!

 
Huomenta kaikille!

Tulin nopeasti piipahtamaan täällä ennen töihin lähtöä.

Vointi on entisellään. Huonovointisuutta iltaisin ja väsymystä koko päivän. Nyt saan onneksi kaksi päivää sitten vaan levätä. Kunhan vaan tämän päivän vielä jaksaisi. Vatsa tahtoo toimia välillä liiankin hyvin.

Vatsa paisuaa, kuin pulla taikina. Mies sanoikin että kyllä sen jo näkee. Pitäisi tänään lähteä mökille uimaan ja saunomaan, jos vaan väsymys antaa myöten.

Närästys on nyt ollut aika kovaa, niin päivällä kuin yölläkin ja nyt ei ole enään edes närästylääkettä kaapissa. :( Pitäs vissiin hakea vissyä.

Mutta nyt töitä tekemään. Jospa tästä päivästä saisi enemmän irti, kuin eilisestä. Illalla sitten täytekakkuja tekemään.
 
Tuiitsu pikana
Tulin vaan ihan jännä kouristuksissani!
Pitää lähtee nyt duuniin ja kolmelta on sitten se neuvola! huiiii!

Kuunteliko ne BURBERRY jo sydänääniä? Mullakin olis jo ysi viikko ja uskaltaisikohan kokeilla?

Tosin meen varmaan ihan hätäseksi jos ei kuulekkaan! Mut toisaalta ei kauaa tarvi sitten piinata kun huomenna ultrataan.

Onnea Mmiilialle että vauva sykkiii! harvinaisen ihana näky se onkin!

Itellä hyvähkö olo edelleen pysynyt, pikkasen tuppaa vaan ramasemaan!

Tuun iltapäivällä neuvolakuulumisten kera!

Tui rv 9+
 
"Kiva" huomata että muutkin kärsii tästä kammottavasta olosta....siis oksettaa ja vatsaa vääntää ja väsyttää..nytkin töissä tässä omassa huonessani, aina ku joku ei nää ni hetkeksi silmät kii ja vatsa oikoseks jotta helpottaa hetken...ei jaksaisi millää olla pirtee...=/

Huomenna meillä on eka neuvola-aika.......sitte onkin edessä varhaisultra jonka jälkeen uskaltaa ehkä vähän rentoutua ja nauttia.......

Tänääki aamulla oli pakko kahtee otteeseen mennä makuulle uusiksi ku heikotti...

Vatsa on turvoksissa ja tiedän että tarvis mennä jo ulkoileen mutta ku ei pysty...jos koittais uimista......se on ainakin aika lepponen laji.

Ihanaa että on ultrissa näkynyt noita pikku sydämiä pomppailemassa<3

Pitänee tehä jotai työtäkin nyt.....enne ku taas on syötävä..

Ihanaa kärsimystä kaikille näin keskiviikkoon=)
 
Tänään on vihdoinkin eka neuvola! Mut vasta klo 16. Miten mahdan päIvän saada kulumaan ku odotan niin kovasti jo neuvolaan menoa.
Kiva että muillakin jo maha pömpöttää, aamulla kun katsoin ni alamaha ihan turvonna että kyllä tässä pian on uskottava että siellä masussa joku kasvaa...
Jännittää huomen mennä äitin kanssa uimaan että huomaako se mahan pömpötyksen ku tarkoitus ois vasta ultran jälkeen paljastaa...
Yöllä heräsin mahan pistelyyn kesti varmaan pari minsaa olin taas vahingossa kellahtanut oik puolelle vatsalleni ja ei se tainnut tykätä siitä, mutta toivottavasti ei ollut mitään vakavaa. Onko teillä ollut vatsan nipistelyä????
Nyt menossa 9+4
 

Yhteistyössä