**Joulun odottajat** TOUKOKUU

HEI.

Kirjautuminen ei taida tänään onnistua ja en jaksa sen kanssa tapella.
tänään oli pitkästä aikaa pahaa oloa, mutaa sain sen pikku herkulla kuriin :ashamed: :LOL:

perheestä ja suhteesta oli kyselty:meilläkin ne kalsarit riittää. eka tuli heti kun pillerit jäi pois ja kaks kertaa on kumimies puhjennut, niin sai alkunsa ensin poika ja sitten tämä uusi mussukka. yhdessä ollaan 7 vuotta oltu ja viime kesänä naimisiin mentiin.

Me ollaan jo kerrottu kaikille jo uudesta vauvasta. toiset ollu innoissaan ja toiset ihmetelleet, että eikö kaks ois riittäny, eikö kolmen kanssa ole aika raskasta ja niin edelleen.

perjantaina ensimmäinen neuvola, ja tiistaina kontrolli-ultra, toivotaan että pääsen pian pois "riski"-ryhmästä. pian se on rakenne-ultrakin edessä ja silloin tän väsymyksen pitäis pikku hiljaa helpottaa.

t:väsynyt hiidi
 
Mötkylä pikana
Täällä heti kun pääsin aamulla koneelta täältä kirjottelemasta, lensi yrjö, koko aamupala pönttöön...lähdeppä siinä sitten töihin vatsa tyhjänä, tiiät mitä siitä seuraa... Ihan hirvee päivä, kokoajan oksennus kurkunpäässsä. Onko muilla tuntunu et yrjötys vain pahenee mitä lähemmäksi 12 viikkoa mennään?? Huolestuttavaa, loppuuko tää ikinä :eek:

Kukaan joutunu töissä selitteleen yrjöömistä? Mietin et jos jään kiinni, selitänkö jotain oksennustaudista, vaiko sen totuuden..?

Jippii sain vaihdettua ensi viikolle kaksi aamuvuoroa iltaan, onneks!
 
Terveeks.

Olikin tullut taas paljon uusia juttuja. Kivaa. =)

Sirkussakki haluutko kertoo vielä ikäs, synnytyssairaalas niin saadaan listaan? Ja Hassuhöpö lisään teidät molemmat listaan. =)

Vieras puskasta osaanottoni äitisi kuolemasta. :hug: En osaa sanoa mitään... :'(
Ja onnea töistä. =)

Mrs Nobody: mä ostin inkiväärikapselit apteekista, ne maksoi n. 15e, vähän alle ja siinä on 90 kapselia. Otetaan siis aamulla ja illalla yksi. Mulla etominen niiden avulla on kadonnut, mutta oksentamaan oon taas alkanut... :whistle:

ON: Tänään oksentanut 2 kertaa. \|O Onneks molemmat kotona, niin ei tarvinnut työharjoittelussa aikaa käyttää vessassa oleiluun... :whistle: Ensi maanantaina sinne ultraa, kivaa. =)

Isäntä meni vapaaehtoisesti tiskaamaan :eek: , jospa mä menen leikkimään tytön kanssa hetkeksi ennen iltapalaa.. =)

Päivittelen vielä listan ennen...
 
Mun oli pakko ostaa ja tehdä tänään raskaustesti :ashamed: :whistle: :D . Eilen tuli epävarmuus olemattomien oireiden takia, joten piti saada uusi varmuus asiasta, onko kyydissä ketään. Viiva pärähti heti, kun neste alkoi imeytyä tikkuun ja testiviiva on (edelleen) kaksi kertaa tummempi ja paksumpi, kuin kontrolliviiva. Nyt vasta mä uskon tämän todeksi :heart: . Nauroin miehelle, että olen tehnyt yhtä monta raskaustestiä, kuin on raskausviikkoja :LOL: . Pitäisiköhän piruuttaan mitata aamulämpökin...

Miltä muuten närästys tuntuu? Mua on muutaman päivän polttanut syönnin jälkeen pitkän aikaa ruokatorven/pallean tienoille. Tänään tuli taas menkkaolo ja selkäänkin sattuu, tosin onneksi vain lihaksiin eikä muuten ikäviä enteilevästi. Näin jo viime viikolla unta, että sain keskenmenon ja mies jätti :eek: . Muina öinä näen aina raskaus- tai vauvaunia. Asia pyörii siis alitajunnassa koko ajan :heart: .

Onnittelut jälleen kerran neuvola- ja ultrakuulumisista :flower: !

Millä viikolla olette neuvolan varanneet? Mä käyn ensin alku-ultrassa ja sitten ajattelin soittaa pikkuhiljaa neuvolaan. Viime kesänä ei mennyt ihan putkeen, juuri kun olin soittanut neuvolaan, tuli se km. Siksi olen tässäkin asiassa neuroottisen varovainen tällä kertaa.

tivoli 6+4
 
No moi!

Voi ku kiva kuulla MAUAHTAVAAN kaks senttisestä, mä en enää
tarkkaan muista miksi kävit jo näin pian uudessa ultrassa?
Oliko sulla jotain huolia vielä kun muistan että viimeksi kuitenkin syke
oli selvä...

TUITSU sydänäänistä vielä.. mulle neuvolatäti sano että sydänäänet
kuuluu vasta n.vko 10 että jos ei nyt kuulu niin lupaat ettet
lähe kotiin itkien mä lupasin eikä sieltä mitään kuulunutkaan
vaan Dobbler laitteen näyttö ilmoitti sykkeen 140..
Miten sun neuvolassa kommentoitiin Kättärille menoa??
Oletko suunnitellut meneväsi Haikaranpesään vai ihan perus
osastolle?

Mua neuvolassa ärsytti kun sanoivat Kättärin olevan "niin"
suosittu ja varmaan luulevat ettäkö sekö saisi mut perumaan aikomukseni.... :/ Ehkä hiukan aikaista vielä miettiä asiaa mutta
kun tiedän jo mitä haluan ja mitä en ja osaan EHKÄ tällä
kertaa vaatia parasta mahdollista hoitoa itselleni että vauvalle
niin pakko aloittaa hyvissä ajoin niin saa mielenrauhan,
synnytys on varmaan elämän suurimpia juttuja naiselle ja
negatiivinen kokemus voi painaa läpi elämän fyysisesti että
henkisesti. Nyt kun miettii ajassa taaksepäin esikoisenkin
synnytystä muistan kun nuorta naista vietiin kun pässiä
narussa, muut määräsi tahdin. Tyttö syntyikin pitkittyneen
synnytyksen jälkeen ilman mitään puudutteita,
niin että vauvan syke laski moneen
otteeseen ja mulle vaan sanottiin että "kuules nuori nainen
naiset ovat synnyttäneet tuhansia vuosia" ettäkö tässä olisi
mitään hätää ja mä meinasin kuolla siihen pöydälle!
Sitten ne vielä uhkasi että jos nyt luovutat otetaan imukuppi
ja pahimmassa tapauksessa vauva kuolee, leikkauksesta
ei ollut puhettakaan! Näin hyssissä että terve sinne
en enää mene!

No tulipa purettua.... :eek: :saint: No mä kirjoitan niin harvoin,
menköön sen piikkiin. Burberry&Niilo.. :heart:
 
:wave:

hyppään mukaan tähän ketjuun, kun laskureiden mukaan laskettu aika sattuu jouluaatolle, ja sen mukaan varmaan eletään neuvolan kirjoissa..

eli kolmas lapsonen matkalla meidän perheeseen. ja 28 olen.

luin täältä np-ultrasta. parhaalle kaverilleni kun kävi niin että np-ultras turvotusta löytyi paljon, ja seuraavas ultras vielä enemmän, ja lapsivesitutkimus sitten kertoi että lapsi on terve. esikoisen aikana sitä ei ees tarjottu, enkä ollut vaillakaan, toista odottaessa se oli vähän kuin "rutiinijuttu". en edes osannut ajatella kuinka vakava juttu se on, ajattelin vaan että jee ultraan, tietenki. nyt kyllä laittaa mietityttää.
tietenkin ultraan on aina ihana päästä!
neuvola-ajan varaan ensi viikolla.

mutta nyt on pakko lähteä nukkumaan.

t:kinka rv (apua mä en nyt osaa laskea.. :ashamed: )
 
Mauahtavaa pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:56 Burberry kirjoitti:
No moi!

Voi ku kiva kuulla MAUAHTAVAAN kaks senttisestä, mä en enää
tarkkaan muista miksi kävit jo näin pian uudessa ultrassa?
Oliko sulla jotain huolia vielä kun muistan että viimeksi kuitenkin syke
oli selvä...
Mulla oli sen ekan ultrauksen uusinta kun tuossa välillä kävin ihan toisella lääkärillä kun en malttanut silloin tänne asti odottaa :) Ja ihan huvikseni menin kun samalla oli muutakin asiaa lääkäriin.
Pikana ennen kouluun lähtöä tulin kurkkimaan kuulumisenne, tänne ei mitään uutta. Selkeitä fyysisiä oireita ei mahan turvotuksen lisäksi ole. Väsyttää ja itkettää hassut asiat =)
Mukavaa torstaita kaikille :wave:
 
Kirjotellaanpas nyt jotain ettei vallan pudota. Mulla tänä aamuna parempi olo kuin eilen ainakin toistaiseksi. Johtunee siitä kun söin banaanin jo tossa 5 maissa ja menin sit takaisin nukkumaan.

Onnea mauahtavalle pikkupirpanan näkemisestä. Musta tuntuu että meidän alut on oleet nyt liian kauan 2 cm, eikö ne nyt jo ala kasvaa..?

Mut nyt tarttee menä valmistautumaan töihinlähtöön. Pitäkää peukkuja et selviän ilman oksua! :p
 
Huomenta :wave: ! Oltiin pudottu taas jo toiselle sivulle, joten täytyypä turista jotain juttua.
Tervetuloa Kinka :flower: !
Eilen oli ensimmäinen päivä, ettei tarvinnut ottaa päikkäreitä =) . En silti jaksanut edes harkita lenkkeilyä tai muutakaan kuntoilua :whistle: ...
Tänään paha olo on ihan uudessa ulottuvuudessa. Oksettaa koko ajan ja paljon \|O .
Yritin illalla lievittää pelkojani np-ultrasta, mutta se menikin siihen, että ajauduin netissä mitä ihmeellisimmille sivuille, jotka vain ruokki pelkojani. Ja sen seurauksena sitten näin viime yönä unta, että alushousut olivat ihan kirkkaanpunaiset verestä...
Onneks se oli vaan unta ja kumma kyllä suhtauduin siihen yllättävän rauhallisesti. Pelko keskenmenosta on kummasti pienentynyt tämän pahoinvoinnin myötä ja siitä olen erityisen onnellinen :saint: . Niitä pelkoja kun on muutenkin ihan riittämiin......
Tulipa omaa napaa. Sori.
Kivaa päivää =) !
 
Ohops ihmettä ja kummaa, oltiin jo tiputtu toiselle sivulle! :D En ole vähään aikaan ehtinytkään sivuille, ja paljon on taas tapahtunut, tervetuloa uusille ja onnea vauvelinsa nähneille! :flower:

Joku kyseli parisuhteesta - me juhlistimme vappuna 12-vuotista yhteistä taivalta, ja niistä kohta 7 ollaan oltu naimisissa. Ja edelleen onni kukoistaa =) Meilläkin tärppäsi toisella kierrolla, että kai täälläkin se vähän tuohon kalsarien vilauttelu -kerhoon menee :LOL:

Hei te viisaammat inkiväärin syöjät, kertokaahan että minkänimisiä tabuja te syötte? Mä nimittäin kävin eilen apteekissa niitä kyselemässä, mutta mulle tarjottiin vain jotain nivelvaivoihin tarkotettuja, ja sanottiin ettei ne mistään pahoinvoinnin ehkäisemiseen tarkoitetuista inkiväärituotteista ole kuullutkaan. Menin varmuudeksi vielä Manskun apteekkiin kun ajattelin että se on sen verran iso että sieltä nyt löytyy mitä vain, mutta ei se ihan niin helposti mennytkään. Eli mitä merkkiä voisin kysellä?

Mulla on nimittäin alkanut tällä viikolla raskaamman puoleinen pahoinvointi...oksua ei ole vielä näkynyt, mutta olo ei kyllä ole kovin kaksinen. Vähän pelottaa että jos tämä menee vielä pahemmaksi, olen lähdössä lauantaina työreissuun ja 8 tunnin lentomatkat, yli 30 asteen kuumuus ja outo ruokavalio ei oikein houkuta jos oksu on koko ajan kurkussa... :eek: Joten elättelen toiveita että vielä jostain löytäisin niitä inkivääritabletteja ennen lähtöä.

Onko kellään tisseissä ollut pakotusta? Mulla on muutaman kerran ulkoilun jälkeen pakottanut ihan tosi lujaa, ilmeisesti johtui kylmästä. Lämmin suihku tai monet vaatekerrokset eivät auttaneet, olin jo melkein menossa särkylääkepurkille mutta onneksi keksin vaivaan erittäin nopean apukonstin: kun join kuumaa juomaa, niin kipu ja pakotus hävisi välittömästi! Eli jos jollain on ollut samoja ongelmia niin tässä pientä vinkkiä :)

Aurinkoista päivää kaikille! :heart: Nelma rv 6+2
 
Aaargh, ja voi mua hermo raunioa!

Neljän jälkeen olisi meno ultraan, ja mä olen kyllä sellaisen tunne myllerryksen keskellä että ei toista. Toisaalta odottaa, muta sit kuitenkin kauhistuttaa ihan älynä. Töistä sattuu olemaan vapaa päivä, mut nyt sellai fiilis että olisipa töissä niin ei ehtisi pohtimaan tätä juttua niin kovasti. Nyt on parin päivän ajan ollu niin hyvä ollakin, että ihan oudoksuttaaa. Rintojakaan ei paljon muuta kuin hiukka aristanu. Huonovointisuutta ei ole ollut, ja väsymys vähäistä.
Muta ei auta kuin toivoa parasta, kunpa päivä menis nopeemmin.

T: Hermot Rauniolla 7+6
 
Schätzchen pikana
Tsemppiä jennipenni ultraan :hug: ! Kaikki on varmasti hyvin ja tulet sieltä ikionnellisena sitten kertomaan meille muille tilanteen =) .

Mulla alkoi muuten tänään 9. viikko. Hurraaaaaaaaaaaaaaa.
 
Nelma, mä olin näkevinäni mainoksen Multitabs Raskaus-vitamiineistä, jossa samassa mainoksessa oli saman valmistajan inkiväärikapseleita. Etsiskele siis sellaista pakkausta apteekista, sininen tausta ja vaaleapukeinen raskaanaoleva nainen kuvassa.

jennipennille tsemppiä ultraan!

Ja kaikille oksuujille parempaa vointia :hug: .

Täällä voidaan vaan hyvin, farkutkin mahtuivat aamulla jalkaan :) .
 
:wave:

JEE, me saatiinkin netti toimimaan jo nyt :). Arvaatkaa vaan onko ollut vieroitusoireita ja melkein 1,5 tuntia menikin, kun luin kaikki teidän tekstit viikon ajalta :).

Eli siis muutto on takana päin, huh huh ja onneksi ;). Toivottavasti ei tartte ihan heti muuttaa minnekään. Miten meillä voikin muka olla näin paljon tavaraa?! Vielä kun sais purettua nuo viimeisetkin laatikot jonnekin, mutta ehkä ne siitä ajan kanssa =)

Vieras puskasta pahoittelut äitisi kuolemasta :heart:

Meillä on eka neuvola ens tiistaina :D . Aika on mennyt tosi hurjaa vauhtia, kun vasta tuntu, että neuvolaan on ikuisuus :). Pahoinvointi tai oikeastaan huono olo on hiukan vähentynyt, mutta ei täysin. Rinnat ovat tosi arat ja ei kärsi juosta tai pomppi yhtään, kun koskee niin paljon :whistle: . Ja väsymys on edelleen ihan uskomatonta :p . Otin tänä aamuna viimeisen inkiväärikapselin toisesta liuskasta ja liekö niiden ansioita, että aamut alkaa nykyään paremmin :).

Meillä Heppu Huoleton sai alkunsa yk 4 :heart: Ja tuosta ketkä tietävät jo pienestä salamatkustajasta... Eilen soitti mun tosi rakas ystävä ja kysyi heti, että onko meillä kivaa kerrottavaa :). Oli kuulema arvannut, että nyt voisi ollakin.. noh pakkohan se oli paljastaa, kun en voinut valehdella :). Käskin vain pitää tiedon hyvin salassa, ettei mun vanhemmat vaan saa tietää sitä ennen kuin ollaan itse kerrottu :). Vanhemmat kun asuvat samassa talonuyhtössä tän ystävän kanssa.. Mieheni oli sitten mennyt paljastaa muuton yhteydessä kaverilleen salaisuuden, joka toisaalta oli ihan hyvä, kun kaveri katseli välillä aika kummissaan, kun en pahemmin kannellut mitään :whistle: . Viikon päästä ajateltiin sitten kertoa tuleville isovanhemmille uutinen :D .

Nyt on lähdetävä etsii jotain ruokaa massuun, kun alkaa taas tuntua, että on nälkä :).

Ai niin ja TERVETULOA UUDET MUKAAN :hug:

väsynein terkuin Veeruska ja Heppu huoleton 9+2
 
No niin nyt on sitten eka neuvola-aika tilattu, vasta 21.5. on aika ja viikkoja tuolloin 9+6. Hirvittää vähän mennä sinne, kun toi puntari näyttää vähän liikaa :ashamed: . Eihän se täti mitään sano, mutta ärsyttää itteäni niiiiin paljon.

Neuvolasta sanoi, että np-ultra on jotenkin muuttunut. Siihen kuulemma kuuluu nyt jotkut verikokeetkin lisäksi. Ymmärsinköhän mä ihan oikein?

Oksettava olo on edelleen koko ajan, mutta sinänsä helpompi olla, kun tota poikaa odottaessa. Silloin oksensin jatkuvasti. Nyt ei oo tarvinnut oksentaa, mutta koko päivän huono olo. Mitään ei tee mieli syödä ja nälkäisenä huono-olo vaan lisääntyy. Siitten tää väsy, joka on ihan jotain uskomatonta. Kuitenkin kun illalla menee nukkumaan, ei uni tuu silmään, kun miettii vaan hoitopöydän hankintaa tai jotain muuta yhtä tärkeää. Kumpa sais sen ison mahan jo tuohon, että tuntuis enempi todelliselta tää juttu ja sais sitten kirjoittaa tänne, miten se iso maha on tiellä ;) .

No tulipa tästä tällainen minä-minä-kirjoitus. Unohdin kaikki mitä piti muiden juttuihin lisätä. Sen muistan, että joku kysyi sitä matkalle lähtöä ajatellen niistä inkiväärikapseleista. Mä ite käytin tossa ekassa raskaudessa Heksavit-nimistä B6-vitamiinia oksenteluun, se auttoi mulla.

Mrs Nobody ja rv:t 7+2
 
Huomenta kaikille!

Täällä vointi mitä parhain. Iltaisin hieman turvottaa vatsaa ja hengästyy todella helposti. Pahoinvointia ei ole ollenkaan, joten mikäs tässä ollessaan. Välillä epäilee, että onko sitä ees raskaana, mutta kun vatsan kasvua katsoo, niin aina pitää todeta, että kyllä se totta on.

En tiiä sitten tuleeko jossain vaiheessa oksettava olo. Kaikkia ruokiakin olen pystynyt hyvin syömään. Eilen kaupassa tuli pikkuisen huono olo, kun leipää valikoin.

:whistle:

Tänään ansaittu vapaa päivä ja nukuin kymmeneen asti. Oli ihanaa vaan saada nukkua eikä tyttö herättänyt kukonlaulun aikaa minua. =)

Kaikille joulunkuun odottajille oikein mukavaa ja aurinkoista päivää! :)
 
Schätzchen pohtii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:11 Nipsuliina kirjoitti:
Täällä vointi mitä parhain. Iltaisin hieman turvottaa vatsaa ja hengästyy todella helposti. Pahoinvointia ei ole ollenkaan, joten mikäs tässä ollessaan. Välillä epäilee, että onko sitä ees raskaana, mutta kun vatsan kasvua katsoo, niin aina pitää todeta, että kyllä se totta on.
Kasvaako vatsa nyt jo? En siis epäile, etteikö sinun vatsasi olisi kasvanut Nipsuliina, ihmettelen vaan, että joko se näin aikaisin pitäisi kasvaa kun se alkio on 2 mm :eek: ? Mulla alkoi tänään 9. viikko kuten jo mainitsinkin eikä vatsa kyllä ole kasvanut mistään muusta kuin karkeista ja sipseistä?
Pitääkö tässä ruveta siitäkin huolestumaan :ashamed: ? Kertokaa te muut jo aiemmin synnyttäneet... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:38 Schätzchen pohtii kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:11 Nipsuliina kirjoitti:
Täällä vointi mitä parhain. Iltaisin hieman turvottaa vatsaa ja hengästyy todella helposti. Pahoinvointia ei ole ollenkaan, joten mikäs tässä ollessaan. Välillä epäilee, että onko sitä ees raskaana, mutta kun vatsan kasvua katsoo, niin aina pitää todeta, että kyllä se totta on.
Kasvaako vatsa nyt jo? En siis epäile, etteikö sinun vatsasi olisi kasvanut Nipsuliina, ihmettelen vaan, että joko se näin aikaisin pitäisi kasvaa kun se alkio on 2 mm :eek: ? Mulla alkoi tänään 9. viikko kuten jo mainitsinkin eikä vatsa kyllä ole kasvanut mistään muusta kuin karkeista ja sipseistä?
Pitääkö tässä ruveta siitäkin huolestumaan :ashamed: ? Kertokaa te muut jo aiemmin synnyttäneet... :/
No ei mulla ainakaan varmaan näy piitkiin aikoihin. Oon pitkä ja *miten sen nyt sanois* roteva ihminen, joten maha pysyy aika kauan piilossa. Tiedän kyllä muutamia, joilla näkyy helposti jo tuossa vaiheessa. Ovatkin sitten pieniä ja siroja.

Mä alan huolestua, kun mun rinnat ei oo ollenkaan kipeät ja oksettava olokin lievää ja ei väsytäkään enää. Oireet katos, kun soitin neuvolaan. Oonkohan mä nähnyt siitä plussasta unta vaan, tarttis nyt olla ylimääräinen testi.

Mrs Nobody ja rv 7+2
 
No ei se ainakaan vauvan/kohdun koosta taida johtua se mahan kasvu alkuraskaudessa kun se kohtuhan on tuolla luun alla aika pitkään. Mulla aiemmissa raskauksissa tuntunu kohtu tuon luun päällä vkon 11 jälkeen ja sen jälkeen alkanut kunnolla kasvamaan,noin rv 15 on pitänyt laittaa äitiyshousut jalkaan. Joillekinhan mahtuu tavalliset housut jopa puoleen väliin raskautta,se on niin yksilöllistä.
Tosin on mullakin maha turvonnut jo nyt mut johtuu toistaseksi hormooneista eikä vauva/kohdun koosta.

Joku kerto syöneensä jo aamu 5ltä jotain aamupalaa eikä siitä syystä tullut tänään pahaa oloa, sama homma mulla; söin ennenkuin nousin ylös mandariinin niin olo oli kummasti parempi kuin muina aamuina. Täytyy ottaa tavaksi.

Maikka+nelonen 7+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:38 Schätzchen pohtii kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:11 Nipsuliina kirjoitti:
Täällä vointi mitä parhain. Iltaisin hieman turvottaa vatsaa ja hengästyy todella helposti. Pahoinvointia ei ole ollenkaan, joten mikäs tässä ollessaan. Välillä epäilee, että onko sitä ees raskaana, mutta kun vatsan kasvua katsoo, niin aina pitää todeta, että kyllä se totta on.
Kasvaako vatsa nyt jo? En siis epäile, etteikö sinun vatsasi olisi kasvanut Nipsuliina, ihmettelen vaan, että joko se näin aikaisin pitäisi kasvaa kun se alkio on 2 mm :eek: ? Mulla alkoi tänään 9. viikko kuten jo mainitsinkin eikä vatsa kyllä ole kasvanut mistään muusta kuin karkeista ja sipseistä?
Pitääkö tässä ruveta siitäkin huolestumaan :ashamed: ? Kertokaa te muut jo aiemmi
n synnyttäneet... :/
Kyllä se vaan valitettavasti alkaa jo huomaamaan. Sama oli ensimmäisestä että raskaus alkoi näkymään jo alusta alakaen. Tosin eihän se sellainen pyöreä ole, mutta pömpöttää jo.
 
vieras puskasta
Hei joulukuiset! :)

Ja ensinnäkin: lämmin kiitos kaikille äitini kuolemasta osaaottaneille. Tuntuu ihmeellisen lohduttavalta ajatus, että täysin vieraat ihmiset noin osaa ottavat, ja se lämmittää mieltä ihan hurjasti! Minulla oli mutkikas ja hankala suhde äitiini, joten monenlaisia tunteita on tässä tullut käytyä läpi - ja neuvolantätikin sanoi, että älä pelästy, jos joudut vielä paljon tämän raskauden ja oman äitiyden myötä asiaa paljonkin pohtimaan.

Kiitos myös työonnitteluista - nyt vaan jännätään, miten onnistuu nuo neuvolakäynnit sitten viimeisen kolmanneksen aikana, kun silloin tosiaan olen siellä toisella paikkakunnalla.

Hitto kun mä en enää muista, kuka se olikaan käyny ultrassa ja nähny pienen pylliäisen (2 cm) heiluttelevan käsiään ja jalkojaan siellä.... no onnea silti! Minä odotan kovasti jo ensi viikon lääkärineuvolaakin (silloin rv10+6 ja toivon, että kuunneltais sydänääniä ja että ne kuuluis!).

Joku/jotkut pohdiskelivat tuossa mahan kasvua. Periaatteessahan tässä ihan ensimmäisillä viikoilla mahan kasvu lienee enemmän turvottelua, varsinaisestihan kohtu on piilossa tuolla häpyluun takana tuonne 12. raskausviikkoon asti. Kohtuhan kasvaa suhteessa eniten ensimmäisen raskauskolmannekseen aikana, sen jälkeen (suhteellinen) kasvu hidastuu ja mahankasvu koostuu pääasiassa sikiön kasvusta. Mulla on kyllä hirveän turvoksissa maha ja yritän kovasti selitellä iltaisinkin miehelleni, että katos nyt, alamaha pömpöttää jo ihan selvästi! :D

Omaa napaa: lievä kuvottava olo on jatkunut, tuntuu että jos on syömättä, kuvottava olo n pahempi. Yöllä rinnat on olleet kipeät ja ajoittain tuntuu vihlontaa ja painontunnetta alamahalla.

Nyt tulikin kymmenes viikko täyteen ja yhdestoista voi alkaa. Ihmeellistä :heart:

- minä ja tiitiäinen rv10+0 -
 
Tuitsu pikana
Ultrasta tultu!

Siellä pikkuinen pötkötteli! pituutta oli 2,3 senttiä ja jalat ja kädet viuhtoivat!
Kylläpä se oli kasvanut ja muuttanut muotoaan hirveesti parissa viikossa!

Palataa, nyt duuniin!

Tui rv 8+6 (5)
 
Mauahtavaalle onnea pikkuisen näkemisestä! :heart: Ja olikos joku muukin nähnyt oman papusensa?

Mullahan kävi niin, kun menin siihen ultraan toissapäivänä, niin mä en uskaltanut kattoa siihen näyttöön ollenkaan, katsoin vaan kattoon koko ajan ja huokailin ja yritin valmistaa itteeni siihen et lääkäri sanoo pian "Joo ei täällä kyllä elämää oo". Ja pelkoa lisäs vielä entisestään se, kun se lääkäri tutkiskeli niiiiin kauan, ainakin sata minuuttia (!!) ja ei puhunut mitää, mäkin olin sitten ihan hiljaa vain enkä uskaltanut kysellä mitään. Olin ihan koomassa ja kun lääkäri lopetti ultrauksen, sanoi se vain että "Kyllähän siellä elämää on. Voit nousta pedistä." Ja sitten sain kysytyksi "Sykekkin näkyi??" Ja lääkäri vastasi vaan että kyllä näkyi sykekkin. Ja en saanut kuvaa ollenkaan mukaan, kun en sitä erikseen huomannut siinä myllerryksessä pyytää :ashamed: Mutta pääasiahan on, että siellä kaikki oli hyvin! Tuskin se lääkäri ois sanonu että siellä elämää on, jos ei oikeesti olisi ollut (??). Jäi vaan pikkuisen harmittaan se, kun en ite pikku papuista nähnyt. Ja tuntui muutenkin, että se lääkäri suhtautui muhun vähän oudosti, kun oon näin nuori. Se varmaan oletti automaattisesti ettei raskaus oisi toivottu :kieh: ärsyttää semmoiset ennakkoluulot..

Pakko vielä sanoa siitäkin, kun neuvola-aikaa tilailin, niin heti sen jälkeen kun sanoin syntymäaikani niin täti kysyi "Niin kuinkas vanha sä nyt olet?" Ja kun vastasin, niin tuli heti kysymys "Onkos tämä nyt yllätysraskaus?" Sanoin aika "tomerasti" että ihan suunniteltu ja toivottu kyllä on.

Niin ja eka neuvola-aikahan mulla on viikon päästä perjantaina 11.5. Ihanaa kun tuleva isukki pääsee ehkä myös mukaan. Hänhän on nyt armeijassa, mutta on pitämättä muutama lomapäivä niin yrittää päästä sinne :) Oishan se kivaa jos miekkonen pääsis mukaan! Kuinka monella on ollut mies mukana neuvolassa, tai on tulossa mukaan?

Tänään alkas yhdeksäs rv, voi kumpa menisi nyt nopeesti muutama viikko, niin ei tarttisi ihan näin kovaa pelätä sitä pahinta.. Ihan kauheeta, kun koko ajan tuntuu että taas verta olis lorahtanu housuihin, mutta onneksi on vaan valkkaria. Toivon niin kovaa, ettei tarttisi enää säikähdellä vuotojen takia, se oli niin inhottavaa :snotty:

Mutta mä meen kyllä nyt päikkäreille, koulusta tulin äskettäin ja puoli kuudeksi pitäis jaksaa vielä töihin.. Apuva.

mmiilia & ihme-papu 8+0 :heart:
 

Yhteistyössä