Jouluntähdet 2005

Heippa hei, sateisesta Espoosta!

Ihan alkuun onnittelut kaikille joulutähdille, jotka on jo 6v. täyttäneet :heart: Mm. Vili, Julius, Maria, Niilo, Amanda, Sami, Tatu, Atte, Topi, Vera, Ville ja kaikki muut :flower:

Mulla alkoi loma :) Eilen oli viimeinen työpäivä ja vähän haikeaksihan se veti/vetää. Viihdyin ihan hirveen hyvin tuolla työpaikassa ja oli ihan mahtava työporukka!! Tulee ja on jo kauhee ikävä :) Sain läksiäislahjaksai Pentikin kynttilälyhdyn, se oli nätti.

Rasmuksen vasu-keskustelu oli aamulla. Poikaa kehuttiin kauheasti, on niin kuuliainen ja hyväkäytöksinen :) Puhuttiin kyllä siitä, että tsemppaa pk:ssa ihan hirveesti ja kotona se sitten purkautuu, Rasmuksen pitäis oppia näyttämään niitä negatiivisia tunteita ja pahaa mieltä, hoidossakin. Mutta ihana oli kuulla, että kaikki menee niin mallikkaasti, viihtyy päiväkodissa hyvin jne.

Joonatanilla oli eilen ensimmäiset kaverisynttärit, mitä ollaan pidetty ja hyvin meni, vaikka vähän stressasinkin niitä :) Kivaa tuntui olevan lapsilla, vauhtia riitti ;)

Koivunkäpy, palaute annettu ja aivan ihana oli tuote ;) Vielä ihanampi, miltä kuvassa näytti, vaikka siinäkin tietty hienolta näytti :heart:

Tulkeehan muutkin kirjoittelemaan, hopi hopi!!
 
6v neuvolassa käyty (ja 2v) V teki tehtävät vartissa kun ite kävin papa-seulonnassa. ei mitään huomautettavaa villessä, paitti on sosiaalinen ja kertoo oma-alotteisesti asioita ja on reipas jajajaja. samaa palautetta myös eskarista. toki sitten näytettiin neukkatätille että kyllä sitä osataan kokeillakkin, piti heittää vaatteet pois että mitataan uusiks paino, oli laskenu puolkiloo n.3kk aikana, huoh. mitat oli 125 ja 22,4, puolessavuodessa kasvanu 5cm ja painoa puolkiloa.

Juho oli taas vastaavasti saanu kivasti painoa, pienihän tuo on 87,2cm ja 12,4kg, pienin näistä :D joku tulee minuun :D muutenki kaikki oli mallillaan.

ihan pjaska sää satanu vettä koko päivän millon ei oo räntää rätkiny. toivottavasti vkl ois kiva keli, pitäs ratsastaa..
 
On hiljasta täällä on....

Onnea minunkin puolseta kaikille 6-vuotta täyttäneille. Meidän vuoro on lauantaina, mutta juhlat pidetäa¨n vasta sunnuntaina kun Oton koulukaveri ehti laittaa kutsut omiin synttäreihinsä lauantaille.


Taaperoille: Onnea.

Käpy: Ompa Ville miehen kokonen. Otto painaa 16 kg ja oiskohan 110 cm vielä.

Peppi: meillä tytøt käyttäytyvät esimerkillisesti päiväkodissa. jokapäivä kehutaan ,että ovat koko päikkärin kilteimmät. Kotiin kun paä¨stäa¨n tai viiestäa¨n kotimatkalla alkaa sit hirvee tappelu ja marina, jota kestaä¨sit nukkumaan menoon asti (tai Emelinellä kyl pitkin yøtä).

Otolla on nyt hyvin seesteinen ja positiivinen kausi. Kevät, kesä ja alkusyksy olikin sit kovaa uhmaikää, jota kutsuimme nulikkavirukseksi. Mikään ei ollut hyvin ja kaikki tyhmiä ja tuhmia. Aloin jo oikeesti miettimäa¨n et minkälaista hoitoa tähän tarvitaan. Reagoi ehkä noihin muuttoihin. Iltaisin oli usein myøs pientä lämpøä ja luulin kiukkukohtausten johtuvan kuumeilusta, kunne nyt myøhemmin olen tajunnut et lämpø ilmeisesti nousi vain kun oli niin kovin vihainen. Toivottavasti tämä kestaä¨.

Ei kulje juttu, mutta mukavaa joulun odotusta ja ihania synttäreitä niille jotka eivät ole vielä juhliaan juhlinut.

<3:llä Kati & co
 
Hei!

Ihanasti pidätte ketjua pystyssä. Kiitos! Just ehdin kehumaan koulussa, kun aloitettiin lopputyön teko ja aihe pyörii vanhempien tukemisessa (me terveydenhoitajaopiskelijat aloitetaan samaan aikaan kuin sairaanhoitajaopiskelijat, vaikka valmistutaankin vasta keväällä 2013), että kyllä mä ainakin olen löytänyt netistä oikeasti hyvän&ihanan tukiryhmän! Joten piti siis itsekin tulla kirjoittamaan.

Ihmettelin syksyn alussa, että ollaan oltu suht terveitä. Nyt se on kostautunut. Tää on nyt kuudes viikko, kun jompikumpi pojista on kipeänä. Aikamoista sumplimista hoitojen kanssa. Matias on ollut paljon poissa eskarista ja alkaa kypsyä tähän kotona olemiseen. Tänään pääsi mun isälle. Onnea on auttavat isovanhemmat. Pojat oli kummatkin ilman hoitavaa astmalääkettä kesällä, ja se näkyi Matiaksen kasvussa, mutta nyt Matte on saanut jo 2 tosi pahaa astmakohtausta, joiden avaamisessa on mennyt kummallakin kertaa viikon. Olen kotona antanut sairaala-annoksia lääkkeitä (lääkärin luvalla tietty) ja lääkitystäkin on muutettu moneen otteeseen. Tänään taas mennään näyttämään, kun yskä on niin rajua, että meinaa oksennus tulla. Mua kovasti huolettaa, tietenkin ihan se sairastelu, mut myös kaikki oheisjutut. Se miten Matte jää ulkopuoliseksi eskarissa, miten me ei olla päästy sen rakkaisiin jalkapallo-, käsipallo- ja uimakoulutreeneihin. Ja yöt on ihan kamalia, monta herätystä yössä. Mut onneksi Matias itse on aika hyvillä mielin.

Miikan kanssa on ollut yhtä uhmaa koko syksy, kaikki menee tappeluksi. Just nyt se on hiukan helpottanut, mutta en vielä uskalla toivoa, että se olisi ohi. Vaatii tosi paljon keskittymistä meiltä. Mikä on tietty vaikeaa väsyneenä.

Koulussa menee ihan hyvin, joulun jälkeen taas pari kuukautta harjoittelua ja sitten yksi vähän kevyempi jakso taas mulla, kun osa opinnoista on hyväksiluettuja. Toiveissa olisi päästä kotisairaanhoitoon kesätöihin, niin olis enemmän arkityövuoroja ja aamutyövuoroja.

Muuten syksy on mennyt ihan hyvin, meillä mukavia ajatuksia ja keskusteluja juhlien suunnittelussa, kun ensi viikolla mennään naimisiin ja uutena vuotena juhlitaan ihanassa ystäväporukassa meillä kotona. Kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että oltais terveitä.
Ihana oli lukea, että muillakin on ollut uhmaa. Ihmeesti sitä jaksaa, kun ymmärtää, että tää on normaalia. Ei toki yhtään kivaa, että muutkin joutuu asian kanssa tappelemaan.
No nyt mun on pakko ryhdistäytyä ja tehdä vikat koulutehtävät alta pois ennen joulua. Sit voin keskittyä pikku-potilaisiin, häihin ja toivottavasti rauhalliseen jouluun. Itse olen päättänyt ottaa sen iisisti, kun tässä on tuota muuta juhlimista niin paljon.

Ai niin, kaverisynttäreistä pitänyt kysyä, että kuinka monta te olette synttäreille kutsuneet?

Tunnelmallista joulua kaikille, onnentäyteisiä hetkiä pikkuisten kanssa ja toivottavasti rentoutumista myös vanhemmille!

-k-
 
Viimeksi muokattu:
Taas yøtä tøissä istumassa.

Kaisa kyseli synttäreille kutsuttujen lukumäärää. Me kutsuttiin koko luokan pojat (13 kpl). Näin pitää tehdä jos kutsut jaetaan koulussa. Kaikki nyt syksyllä syntymäpäiviään viettäneet ovat kutsuneet koko luokan ja minusta se on ihan ok kun on eka vuosi ja kaikki ovat yhtä bestistä lukuun ottamatta Otolle vielä yhtä hyviä kavereita. Monet olivat kuitenkin jo matkustaneet joululomalle, joten juhlissa oli vain 6 poikaa. ihan hyvä määrä. Meillä oli tacoja ennen kakkua, joten 2- tunnin juhlista puolet kului pøydässä ja puoli tuntia kului isän järjestämään aarteenetsintään joten riehumaan eivät pahemmin ehtineet. kaksi pojista yritti leikkiä rappusissa hippaa, mutta rauhoittuivat kun sanoi että jos tekee mieli juosta niin pitää mennä ulos.

Voi hitsi hälystys soi pitäa¨mennä.
 
Hei :wave:

Olen välillä käynyt lueskelemassa, kirjoittamiseen ei ole ollut puhtia.
Työtön olen edelleen ja se on lamauttanut mut täysin. Itsetunto on ihan nollassa ja luuseriolo jyllää :x

Pepillä on 6-vuotis neuvola tammikuun toinen päivä ja odotan sitä innolla. Näyttää että pituutta olisi venynyt :)
Iloinen, leikkivä tyttöhän hän on ja nyt on kovasti kiinnostunut kirjaimista.

Lunta on ollut pikkusen parina päivänä, oi kumpa ne kestäisi aattoon asti.


OIKEIN HYVÄÄ JOULUN AIKAA KAIKILLE!! :xmas:
 
Heippa!

Hyvää aatonaattoa kaikille. ei vaan jotenkin ole yhtään joulutunnelma päällä, ehkä se jossain vaiheessa tulee.

Kaizalle, ihan hirmuisen paljon onnea sekä miehellesi myös. :flower::hug:

Meillä pidetään Miikan kaverisynttärit loppiaisen aattona ja kutsuttuja kavereita on 7. yhdet sisarukset tulevat, he ovat meidän parhaan kaveriperheen pojat. heidän kanssaan vietetään paljon aikaa. Tarjoaimisia en vielä ole hirveästi miettinyt. varmaan suklaaruutuja, jäätelöä, shipsejä, popcorneja. Miikan toiveita kuunnellan. ainiin ja jonkinlainen dinosaurus kakku viritelmä tehdään, kun tiimarista kerran ostin sellasen ison muotin. katsotaan sit onnistuuko.

unettomalle, tsemppiä työnhakuun. :)

käpysen Ville on kyllä tosiaan pitkä poika. täytyisi tammikuun alussa tilata Miikallekin neuvola aika niin tietäisi paljon on pitkä. osaksi pitää jo 120 cm vaatteita käyttää.

Kaiza, minä niin pystyn noiden uhmien osalta samaistumaan teidän elämään. kuulostaa niiiiiiiiin tutulta. jaksetaan yhdessä. :hug:

Minä vaihdan 9.1. työpaikkaa saman työnantajan alaisuudessa. siirryn tähän meidän kaupunginosan alueelle kotihoitoon. erittäin sekavin miettein siirryn. toisaalta hyvillä mielin toisaalta en oikein tiedä haluanko ollenkaan. no sen näkee sitten. yövuorot loppuu kokonaan multa sitten. se on aika outoa. :x

Me vietetään jouluaatto kotona. miehen äiti ja miesystävä tulevat meille syömään ja lahjoja aukaisemaan. tänään lähdetään käymään kaupassa kuhan mies tulee töistä.

Kaikille joulutähtien perheille oikein ihanaa ja rauhaisaa joulua. :xmas:
 
rauhaisaa Joulua kaikkien Tähtien perheille! täältä lähetellään lunta kaikille sitä tarvitseville.

me ollaan kotona, korkeintaan A pitää viedä lääkärin, katsotaan nyt. lapset meni päiväunille, kohta paketit kuusen alle ja itsekkin hetkeksi käpertyä miehen viereen.
Lahjoja ei ole kamalasti, mutta tiedän että kaikki lahjat ovat saajilleen supermieluisia.
 
Kiitos Uneton :heart: :hug:

Tasan 6 vuotta sitten olin ollut Naistenklinikalla jo yli 9 tuntia ja hereillä n. 24h :D Vielä oli jäljellä 7h siihen kun poika vihdoin syntyi klo 17.00 :heart: Hereillä tuli oltua melkein 40 tuntia, mun maailma kuitenkin pysähtyi, kun pojan syliin sain ja väsymys ei tuntunut enää miltään (hormonit ;) ). Meidän maailma muuttui, meistä tuli perhe. Mitään parempaa en tiedä, kuin omat lapset ja perhe :heart: Vietettiin uusi vuosi (ja Samin syntymäpäivä) sairaalassa perhehuoneessa, oltiin muistaakseni viidennessä kerroksessa ja sieltä oli aika hyvät näkymät katsella ilotulituksia :)

Onnea kaikille jo 6v. täyttäneille mm. Otto x2, Atte, Lauri, Sauli, Veera, Wilhelmiina, Onni, Joonas, Matias, Janette ja kaikki muutkin! :flower: :heart:

Kaverisynttäreistä; meillä niitä vietettiin 2 viikkoa sitten ennen joululomalle jäämistä. Joonatan kutsui eskarista 4 kaveria (yksi ei päässyt) ja tästä meidän talonyhtiöstä 2 kaveria ja mun veljen tyttöystävän lapsen, yhteensä vieraita oli siis 6. Se oli aika hyvä määrä.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Tämä syksy on ollut aika raskas mulle, nyt kun aloitin koulun käynnin ja mun entinen työkohde laajeni. Joten sen takia mua ei ole hirveästi täällä näkynyt.

Kiitos vaan onnen toivotuksista! Sami sai ekat kaverisynttärit sitten tänä vuonna. Vieraita oli 4 ja juhla-aikaa puoli toista tuntia. Ihan kivasti meni, mutta synttärisankari vain itse rupesi väsähtämään n. varttitunti ennen synttäreiden loppua.

Sami osaa lukea yksittäisiä sanoja ja ehkä yksinkertaisia lauseita. Numerotkin sujuu aika hyvin, joten sen puolesta ei koulun aloittaminen varmaan tuo ongelmaa. Mutta äidin mielestä tuo mies on vielä kovin pieni :(, mutta sen takia ei varmaan saa lykkäystä. Neuvolaan mennään vasta tammikuun lopussa, koska en saanut varattua aikaa vasta kun nyt joululomalla.

Olin koko viime viikon ja olen vielä seuraavankin lomalla.

Pitäisi ruveta tekemään näyttötutkinto suunnitelmaa... Mutta en tiedä mistä aloitan. Koko ajan päällä on ajatus etten hallitsekaan sitä vaadittua asiaa ja niitä vaadittavia asioita.

Isäntäkin on varmaan kohta tytötön, stressiä pukkaa :'(

Ja esikoisella on puberteetti päällä.

Mutta voikaa te muuta hyvin! <3
 
Heipparallaa ja ihanaa, kun ootte täällä vieläkin :) itse tulee vaan fb-maailmassa käytyä ja siellä olijoiden kuulumisia tietää, hauska lukea täältä tarkemmin niitäkin!

Meillä Otto on viihtynyt kovasti eskarissa ja hyvää palautetta ollaan saatu:heart: Itse kun pidän häntä jotenkin niin arkana, kun siskoon verrattuna todellakin on, itseasiassa varmasti molempiin siskoihinsa verrattuna, niin oli tosi kiva ja yllättävääkin saada hänestä sellaista palautetta. Sen tiesin jo ennen eskaria, että kavereita saa nopsaan ja niiden kanssa kyllä pärjää, mutta vieraat aikuiset on aina ollut Otolle "kova paikka", että miten niille uskaltaa puhua ym. Eskarissa heitä on yhteensä 7 poikaa ja leikkivät porukassa siellä sekä pelaavat sählyä. Kaverisynttärit meillä vasta tiistaina, kun Otto halusi pitää ne täällä uudessa uimahallissa, niin sinne sai varattua vasta tän vuoden puolelle ajan. Kaikki eskarin pojat on kutsuttu ja lisäks mun hyvien ystävien poikia ja 1 tyttö. Yhteensä 11 vierasta tulossa :D Valvojiksi oon saanu onneks 3 mun ystävää, ei ihan yksin taitais pärjätä, ikähaarukka kun on 5-7v. vierailla. Otto odottaa kovasti synttäreitä. Viime vuonna pidettiin jo kaverisynttärit, kotona silloin ja kivasti meni, kun isosisko järjesti kaverinsa kanssa ohjelmaa :) Sukulaisten kesken synttäreitä jo pariin otteeseen on juhlittu, niin sillä Otto jaksanut odottaa kaverisynttäreitä ja ehkä tuo joulukin helpotti odottavan aikaa ;D 6v. neuvolaan ollaan menossa vasta 10.1., hoikka ja pieni poika tuo meidänkin Otto on, niinku Kattinkan Ottokin :) vaatteissa menee 116cm nyt.

Mä oon edelleen pääasiassa kotosalla, keikalla oon käyny vaihtelevasti, ehkä noin 4 keikkaa kk:ssa on keskiverto. Ihan sopii mulle tällainen elämänmeno tällä hetkellä. Martta on 1v9kk, pirteä ja toimelias pikkumuija:heart: Lotta taasen viidennellä luokalla, 11.5vee ja omat kuviot hänelläkin menossa, ei yhtään haittaa häntä vaikka äiti onkin pääasiassa kotona :D ja kun mies tekee vuorotöitä, niin helpompaa hänenkin elämä on mun ollessa kotona, ei tarvi kahden työvuoroja yhteen sovitella. Huhtikuun alkuun olen hakenut hoitovapaata, mutta näillä näkymin luultavasti jatkan kotonaoloa sen jälkeenkin. Keikkatyömahdollisuus on kyllä tosi kiva, kun aika paljon tekee lisää kk-tienesteihin jo muutamankin keikkaa/kk :)

Nyt nukkumaan, ihanaa tätä vuotta ihan kaikille joulutähdille ja perheilleen :heart: mahtavaa, että olette olemassa!
 
Heippa!

Oikein ihanaista vuotta 2012 tähdet ja mammat sekä isukit. :hug:

Minä viettelen vimoista yötä vähään aikaan töiden merkeissä. Pikkasen on kotonakin laskettu että monta enää jäljellä. viikonloppu illat vielä teen tässä vanhassa paikassa sit ensi maanantaina siirryn uusien juttujen pariin. ei ole ekassa kolmen vkon listassa kuin kaksi iltavuoroa ja jopa puoltoista viikonloppua vapaana. =)
hieman liiankin ihanalta kuulostaa. :D

Meidän joulut ja uudet vuodet menivät rattoisasti. sopivasti lahjoja saivat pojat. vanhemmat muutaman tarpeellisen jutun. Poikien mieluisin lahja taisi olla shakki lautapeli. jota ovat melkein joka päivä pelanneet. :)
Uutena vuotena kävin Miikan kanssa illalla katsoo lapsille järjestettyä hienoa ilotulitusta. kaveriperhe tuli yökyläilee meillä. syötiin fondueta. Joskus 21 aikaan illalla ammuttiin raketteja. pienemmät pojat menivät nukkuu joskus 23 aikaan ja isommat puolenyön paikkeilla. me aikuiset pelattiin korttia ja valvottiin 02 asti. :D olokin oli valvomisesta seuraavana aamuna sen mukainen.

Meillä on arki alkanut. Aleksilla oli eilen eka koulupäivä loman jälkeen. Mikkis meneekin ensi viikolla tiistaista eteenpäin mummolaan yökyläilee muutamaksi yöksi. Tarttee keksiä Aleksin kanssa jotain kivaa yhteistä tekemistä. =)

Miikan synttäreitä juhlitaan tänään oman perheen kesken käyden iltapäivällä keilaamassa sekä joko mäkissä tai rossossa syömässä. Miikka saa päättää ruoka paikan, mut me hieman olemme yrittäneet käännyttää häntä rosson puoleen, kun mäkkiin häntä ei vedä kuin kannugetit, joita lupasin ostaa hälle kaupasta. Mun ja miehen maha kun ei oikein siedä mäkin ruokaa. Torstai-iltana tulee kaverit juhlimaan ja loppiaisena sukulaiset+kummit ja muutama kaveriperhe. =)

Täällä alkaa kohta pääsemään luistelee ja hiihtää. täytys kattoa poikien vermeet valmiiksi. Ihanaa todella kun on lunta, niin pystyy ulkona jotain tekee. =)

Synttäreitä viettäneille ja tuleville muutamille synttärisankareille PALJON ONNEA!! :flower::heart::hug:

Kaikille kovasti jaksamista arjen pyöritykseen, opiskelijoille tsemppiä ja kaikille muuten vaan :hug:

-leijonaemo ja apinapojat :)
 
Onnea taas kaikille, jotka ovat 6v. täyttäneet! PALJON onnea tämän päivän sankarille Miikalle :heart: :flower:

Ja hyvää uutta vuotta kaikille! :kiss:

Tänään tuli Joonatanille ilmoitus oppivelvollisuuden alkamisesta :heart: Vitsit, miten aika on mennyt äkkiä!! Ihan meinas tippa tulla silmään... Ja muistui mieleen, kuinka täällä joskus vuosia sitten puhuttiin mm. niiskuneidin kanssa siitä, että niinköhän tämä ketju on pystyssä, kun joulutähdet koulun aloittavat. Pidetään ketju yllhäällä siis ja käykää nyt muutkin kirjoittelemassa! Pystyssähän me tullaan olemaan, vielä sittenkin, kun nämä alkuvuoden lapset aloittavat koulun syksyllä 2013 :) Ja vielä pitkään sen jälkeenkin, eikös joo?! :D

Meillä meni uudenvuoden vaihtuminen rauhallisissa merkeissä, taidettiin nukkua kaikki jo puolenyön aikaan :D Mulla oli aamuvuorot ko vkl. Käytiin kyllä aattona meidän äitillä syömässä ja muutamat pikku tulitukset lähettämässä.

Meillä on Joonatanin sukulaissynttärit nyt loppiaisena. Se onkin yhtä juhlaa koko pvä, kun ollaan porrastetusti kutsuttu, kun kutsuttuja on aika lailla :D

Smirgelaine, kiva kun kävit kirjoittamassa. Ja jaksamisia sulle!

siru, kivan kuuloiset juhlat Otolla, tuu kertomaan, miten meni! :) Joonatankin käyttää nyt vaatekokoa 116. Rasmus siirtyi vasta nyt kokoon 110, musta tuntuu, että se on käyttänyt kokoa 104 monta vuotta :D

jellona, koska sulla siis alkaa ne uudet työt, tai siis uudessa paikassa?

Meillä lomaillaan edelleen. Pojilla alkaa eskari/hoito ens maanantaina. Rasmukselle kertyi lomaa 3,5 viikkoa ja Joonatanille reilu 2,5 viikkoa. Ihan kivasti siis :) Ite oon tehnyt muutaman keikan tässä välissä.

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan! Kattinka, Niiskuneiti, Tigru, Metku, Lillukka, Eepli, MM70, Danjuska, Uneton, Tanskuliini yms. :attn:
 
Täältäkin pikainen tervehdys lumipyryn keskeltä!
suunnitelmissa mennä vkl luistelemaan, tai siis ukko ja kaks isointa luistelee, kattoo löytääkö juhollekkin jostain luistimet.
ite kävin tänää vaihteeks ratsastamassa, vkl varmaan uudestaan :D on se vaan niin rentouttavaa.

vaatteista, meillä on nyt käytössä 128cm paidoista ja housut kokoa 120. haalaria oon miettiny ens talveks jos alesta löytäs 134 cm niin vois kotona rymyillä sillä.

23 päivä on vehnäaltistus, sas nähdä kui jätkän käy :/ toki suotavaa olis että jotain löytys..

taudit alkaa taltumaan, isommat yskii enää vähän, pienin paljon ja sillä loppuu huomenna ab-kuuri, meillä isoilla loppuu kuuri joskus ensiviikolla.
 
Olipa ihana huomata, että tämä ketju on ja pysyy edelleen voimissaan. :) Kiitos teille, jotka ootte vuosien mittaan jaksaneet ja ehtineet tänne kirjoitella.
Mulla on menny ihan luvattoman kauan, oikeestaan oli jo unohduksissaki välillä. Meillä oli tänään Eetun neuvola, kaikki meni hyvin ja valmis esikoululainen on sitte syksyllä. Hän oli 118cm pitkä ja painoi rapiat 23kg. Eilen juhlittiin hieman synttäreitä ihan oikeana päivänä ja jatketaan sit viikonloppuna.

Mulla on kolmas äitiysloma loppunu ja töihin paluuta tässä mietin, kunhan vain sais paikan ekana. Tai aika varmalta näyttää työpaikka, pitää vain sopimus käydä tekemässä. Meidän kuopus on nyt 10,5kk ja keskimmäinen sit täyttää neljä helmikuussa. Täytyy sanoa, että nopeasti aika menee! Teillä muilla tähtösten muksuilla taitaa olla kouluhommat edessä syksyllä. Meillä Eetu on hieman katkera kun ei eskariin syksyllä päässy, paras kaveri lähti, vaikka on vain muutaman päivän vanhempi. Selitä siinä sit lapselle, miksi hän ei vielä esikouluun pääse. :D

Mutta nyt lähen tuota tuulen tuiverrusta kuuntelemaan sängyn pohjalle. Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
 
moikat täältäkin suunnalta!

Ensinnäkin onnittelut kaikille tähtösille yhteisesti :flower: Vähän on täällä tullut nyt käytyä.
Meillä meni joulu rauhallisesti mummoloissa. Uuden vuoden aattona saatiin reissaamisesta tarpeeksi ja tultiin kotiin. Lapset jaksoi valvoa 23 ja miehen kans mentiin heti puolen yön jälkeen nukkumaan. Raketteja ei ammuttu tänä vuonna, katseltiin kun muut ampui.
Nautittiin kyllä joululomasta paljon :) Tatu ratsasteli poneilla paljon ja anoppilaan hommasivat kelkan, joka vetää myös tolkuttomasti puoleensa ;)

Jos Tatun kuulumisia tässä naputtelisi niin nyt on tähtäimessä, että pääsisi ratsastustunneille :D Enkä pidä huonona juttuna ollenkaan.. Jos vaan kiinnostusta löytyy niin tottakai! ( Ties vaikka itsekkin vielä uudestaan harrastuksen alkaisin samalla ;) )
En tiedä onko Tatulla ollut jonkunlainen "lomakrapula" mutta käytös ollut aika hirveää koko viikon :/ Oikeastaan vasta tänä iltana alkanut asiat passata ja löytyä ystävällisiä sanoja... Pikkusiskon kanssa välillä leikkii oikein hyvin ja sitten ovat kuin kissa ja koira :whistle: ( tosin ei meidän kun ovat niin sovussa)

Onkohan siitä ollutkaan puhetta... meille muutti marraskuussa Viljami ( Tatulla oli kai nimi jo valmiina kun haettiin) Otettiin sillä ehdolla että jos Jenskulle oireita tulee niin saadaan viedä takas. Mutta eipä ole tullut ja ruoka-aine yliherkkyydetkin alkavat olla historiaa =)

Itsellä on helmikuussa töihin lähtö. Jenna vähän huolissaan kysellyt, että millon hänet sitten hoidosta haetaan, mutta uskoisin että hyvin lähtee taas sujumaan.
Lähihoitaja koulutukseen hain, mutta en päässyt :( Testit meni yli omien odotusten mutta kia haastattelu meni sitten huonosti.. ja sanoivat jo heti kättelyssä että pitää miettiä kestääkö minun iho.. Mutta nyt jos yrittää positiivisesti ajatella niin ehkäö kaikella on vaan tarkotus. uusia tuulia odotellessa.

Naperot tuntuu uinuvan joten saunaan käy minun tie.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
 
Onpas täällä hiljaista :attn: Huhuu!

Pojilla alkoi maanantaina taas eskari ja päiväkoti. Yllättävän hyvin menny tää paluu arkeen. Helpottaa kyllä TODELLA paljon, että mulla on tää viikko vielä etätehtävän tekoa. Ens viikolla alkaakin taas koulu, enkä todellakaan tiedä, miten sitten selvitään... Mulla ja Samilla on molemmilla niin pitkät työ/koulumatkat, että en tiedä, kumpi ehtii ja miten poikia hakea :( Samin pitää lähteä tosi aikaisin töihin, ainakin niinä päivinä kun mulla on koulua klo 16 asti. Huoh.

Täällä sataa vettä :headwall: Olis voinut jatkua ne muutaman asteen pakkaset!! Joonatanillekin hankittiin sukset ja se on niin kovasti odottanut, että pääsis hiihtämään. Viikonloppuna tais olla taas pakkasta ja nätit ilmat.

Tiukuliini, tosi kiva, kun olit käynyt kirjoittamassa! Käyhän toki useamminkin :D

Koivunkäpy, oon NIIIIN unohtanu vastata siihen sun tekstiviestiin!! Mut siis en oo varma, onko meillä sen kokoisia ulkovaatteita, pitäis käydä kellarista kattomassa... 98 olis kyllä varmaan ainakin!

Danjuska, tosi harmi, kun et kouluun päässyt :hug:
 
Viimeksi muokattu:
En ole pitkään aikaan tänne kirjoitellut , kun salasana hukassa ja joskus rekisteröitynyt tänne jo vanhalla s.postiosoitteella. Kokeilin taas pitkästä aikaa eri vaihtoehtoja ja kappas vaan oikea löytyi! Meille ei kummempia kuulu Vera on reipas eskarilainen ja osaa jo jonkin verran lukea sekä kirjoittaa lyhyitä lauseita. 6v. neuvolassa käytiin vasta tammikuussa , kun unohdin ajoissa tilata ajan ja kuukausi saatiin odotella. Pituus 118cm ja paino 19 kg. Miinuskäyrillä toi paino edelleen menee , mutta on nousemaan päin =) Arki on vähän muuttunut tuon eskarin takia , kun se on joka päivä ja ennen Vera oli hoidossa noin 10 kertaa kuussa. Nyt ei halua vapaapäiviä pidellä , vaan eskariin on päästävä aina. Meilläkin oli ekat kaverisynttärit silloin joulukuussa ja hauskaa oli kaikilla. Vera halusi pitää synttärit kotona , kun niin moni oli jo Hop lopissa omansa viettänyt. Ensi viikolla olisi eskarissa hiihtoa joka päivä. Saa nähdä miten toi pakkanen silloin paukkuu... Minä inhoan talvea ja kylmiä ilmoja. Töihin pyöräilen kuitenkin säällä kuin säällä.

Oikein mukavaa alkanutta vuotta kaikille!
 

Yhteistyössä