JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

JOULUTÄHTIEN KIMPPU

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epeli 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri**, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 76,2cm / 10920g
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda*, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 79cm / 10690g
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm / 8400g
Maria 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 77cm / 10500g
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael*, Varsinais-Suomi, 78cm / 11565g
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael*, Espoo, 75cm / 9470g
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 74cm / 9270g
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 76,8cm / 10005g
Tigru78 18.12 Atte Eemeli*
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g

Tyttöjä 12
Poikia 32
Yhteensä 44

http://groups.msn.com/joulutahdet2005<br><br>
 
tadaa! taisin ehtiä ensin!
Ilmoitan täten, että Annan tutkimukset ovat ensi keskiviikkona, tulokset tulee sit kotio, jahka aika on kypsä, ja ens kuun alussa päästään muuten vaan saikulle!
Äh, oli se peppi nopeempi :LOL: <br><br>
 
Koivunkäpy: Määpä ehdinkin ennen sua :D Tsemppiä ensi viikon keskiviikkoon, muistathan meitä informoida asiasta lisää sitten. Voin vaan kuvitella mikä huoli sulla on :hug:

Vitsit, mä tosiaan oon ihan hirmu nopea *Ylpeänä* :whistle: :LOL: :LOL: <br><br>
 
Ja minäkin kun kuvittelin olevani sika nopea... (taitaa oikeasti se sika olla kuitenkin aika hidas!)

Miten koivunkäpy villen allergiat? Onko löytynyt korviketta? Aiheuttiko talvi muutoksia ihossa. Meillä on kyllä kuiva iho, muttei lähellekään niin paha kuin keväällä. Olen kyllä tosi onnellinen, että nuo allergiat löytyivät jo niin aikaisessa vaiheessa!

Paistan tässä samaan aikaan iltapalaksi pakastepatonkeja ukkokullalle. Täytyy mennä vahtimaan, etteivät pala poroksi!

Mukavaa viikonloppua kaikille. Erityisterkut ja voimahalaukset kaikille hoitonsa aloittaville tähtösille ja tsemppiä äideille! Oma kokemuksenihan päiväkodista (vuorohoito!) on erittäin positiivinen. Ja omakin mieli tuulettuu, kun pääsee välillä kotoa pois. Näin ainakin minulla. Selviytymisvinkkini ensimmäiseen päivään: Töitä/opiskelua on tehtävä kokoajan, ettei tule itku tai ajatukset harhaile hoitopaikkaan...

Nyt tulee jo nenään ihana "tuoreen" leivonnaisen tuoksu... Kauniita unia kaikille!
 
Ehtoita :)


Löysin tieni oikealle palstalle :D
koko päivä ollut yhtä hulinaa,käytiin iltapäivällä pankissa kirjoittamassa lainapaperit ja sitten mentiin uudelle talolle kirjoittamaan kauppakirjat.
Laitan vielä tänään yhteisöön kuvan talosta jos saan laitettua,meillä ei koneella vielä montaa kuvaa ole mutta muutama ulkokuva löytyy ;)
Hannamarille vastaan siitä autokakusta,elikkä leikkasin sen muotoonsa ihan kääretorttulevyistä.
Oli helppo laikata,alaosasta otin parin sentin siivun pois ja yläosasta muotoilin sellaisen akuankkamaisen auton,hukkapaloista tein vielä pyöreät renkaat alle,ja kermavaahdon koristelin karkkivärillä vaaleanvihreäksi :D
Niin ja lakunauhasta tein renkaisiin lokasuojat ja ikkunan autoon :D

Huh huh kun olis kamala nälkä muttei viitteis tähän aikaan enää syödä mitään,pakko varmaan keittää pikkutilkka makaronia ;)
palaillaan taas mammat ja iloista viikonloppua kaikille =)

Ja ettei unohdu niin lämpimät onnittelut unettoman pepille :heart: :heart:
 
Heippa!

ja kiitos kovasti niiskuneidille uusista päivityksistä ja tietojen lisäilyistä. meidän 1-vee mitat tulevat ensi vkolla ehkäpä maanantaina jos vain silloin ehdin neuvolan jälkeen.
aika jännä tunne, että ollaan jo taapero puolella. ja kohta tää homma ollut pystyssä jo kaksi vuotta. :)


tänään kävi illalla miikalla synttärivieraita. sai ihania vaatteita ja plaston paloauton lahjaksi. syöty on herkkuja niin että napa ruskaa. :p sauvakävely lenkki tekisi hyvää. huomenna eikä sunnuntainakaan ei vaan ehdi. olisi nuo ilta-ja aamuvuorot vielä jäljellä. sunnuntaina tulee sit lapsiperhe vieraat iltapäivällä kylään. huomisaamulla aleksilla on luistelukoulu niin että siinäpä tämä meidän viikonloppu menee. tällä hetkellä mies on järkkärinä yhdessä musiikkitapahtumassa ja tulee joskus 01 jälkeen. ihana rauha täällä siis. :D

mulle soitettiin tänään kaupungin kotipalvelusta, missä kävi tuossa joulukuussa näytillä ja kyselemässä töitä, et niillä olis kait pidempää sijaisuutta tiedossa. pitää soitella maanantaina uudestaan ja kait mennä sit käymään uudestaan. olishan se kiva vaihteeksi tehdä ihan normaalia päivätyötä kuin vuorotyötä. sais illat ja viikonloput vapaiksi. joka on aika epänormaali tilanne, varsinkin tällä alalla ollessa.

mitähän mun piti kommentoida..ei ole oikein ajatusta nyt.

mää käyn tekee pienen nettisurffailun ja palaan arenalle myöhemmin viikonlopun aikana...oikein viihtyisää ja mukavaa viikonloppua kaikille ihanille siskoystäville. :hug:
 
Catriinan 1-vee mitat oli 73,5 cm ja 7885 g, laitoin jo tuonne vauva puollella ne mutta taisi mennä ohi!

Meillä synttäri touhuja laitetaan ja kauhusta kankeana muistellaan synnytystä, mulle iskee paniikki kun muistelen, tulee sellainen tosi ahdistava olo. Eli älkää ihmetelkö, minua ei enää siinä hommassa nähdä.

Nyt kakkua täyttämään ja sitten viime hetken siivoukset jne.
 
Onnea Catriina 1v.!! :flower:

Mä olen nukkunut viime yönä aika tarkalleen 2 tuntia!! \|O :eek: :'( :'( Siis mä en todellakaan, ihan tosissanikaan, saanut unta, kun mies ei ollut vieressä :ashamed: Ajatukset pyöri ikävissä asioissa (mitä ei ole nyt enää iltaisin niin paljoa tapahtunut, kun on ollut joku vieressä ja lähellä). 23 meinasin nukahtaa, havahduin siihen, kun Joonatanin huoneesta kuului ääniä :headwall: Tuttia piti mennä antamaan ja sit olinkin muka tooosi pirteä. Pyörin ja kääntyilin, ajatukset oli ties missä :'( Laitoin miehelle viestiä 02.30, että monelta on tulossa kotiin, vaikka olinkin päättänyt, etten viestejä laittelisi, joskus 03 aikaan mies sit tuli... On sellainen, että pyörii ja hyörii, kääntyilee ja kuorsaa, jos on juonut enemmän kuin 2 kaljaa :kieh: Ei siitä mun nukkumisesta tullut sittenkään mitään, kun toinen niin melus siinä vieressä, prkl!! Mies meni sit sohvalle. Katoin kelloa 04.10, sen jälkeen meni vielä parikymmentä minuuttia varmaan, kun sain unta. Joonatan heräs sit 06.40 ja mua ihan oikeesti väsyttää ihan hirveesti!!!

Toivon todella, että Joonatan nukkuis ne yhdet päiväunet täällä sisällä, että mäkin saisin nukuttua, en tiedä, että miten muuten selviän tästä päivästä :ashamed:

Mietin jo, että jos Joonatan ei nukahda tai jos olo tuntuu näin väsyneeltä ja voimattomalta niin kysyisin, josko äiti vois olla jossain välissä Joonatanin kanssa... Mut en sit tiiä... :ashamed:

Tulipa valitusta ja omaa napaa, suonette anteeksi...

On kyllä niin väsynyt olo, että oksat pois \|O (=haukotus).
 
Hannele harmailee
Huomenta!

Peppi: toivottavasti saat nukuttua nyt edes päivällä sitten. Jaksuja! :hug:

Meillä ollaan ihan hilkulla kävelemään lähtemisen suhteen. Irrotetaan jo tuesta ja otetaan välillä askel - pari, mutta sitten nopsaa vielä kyykkyyn ja polvilleen :)

Päiväkodissa on tosiaan nyt viikon verran käyty ja tosi hyvin on liikkelle lähtenyt. Niilo ei ole itkenyt vietäessä eikä haettaessa ja on nukkunut ja syönyt jopa paremmin kuin kotona. Uskomatonta! Kyllä on itse voinut olla hyvillä mielin töissä.

En ole edes ikävää tuntenut töissä ollessa. Kai sitä vaan huokaisi helpotuksesta, että sai vihdoin "omaakin" aikaa.

Nyt on yöt vaan menneet entisä ruttuisemmiksi, mutta kai se siitä jossain vaiheessa taas sitten.

Hauskaa muuten tuo päiväkodissaolo, kun siellä on tietysti kaikenlaisia uusia ruokia, niin kiva aina kuulla mitä Niilo on syönyt ja mitä oikein ei. Eilen veteli ilolla grahamlihistä ;) Kotona en ihan vielä ois antanut niitä, mutta menköön tuolla. Uudet maut on vaan hyvästä. Marjarahka ei joku päivä ollut oikein kelvannut ja samoin kirjolohikiusaus ei kuulemma ollut suurinta herkkua (tosin lohi on Niilolle kotona kyllä kelvannut ihan hyvin).

Ei valittamista tähän hätään :wave:

Hannele ja Niilo 1v1kk (eilen täyttyi sekin jo)
 
Onnea Catriina 1 vee :flower: :flower: :flower:


Nyt siis kommentoimaan asioita, joita tää pahvipää ei oo aiemmin tajunnu :ashamed: :whistle:

Eli minä vielä imetän ja pidän myös siitä =)
Oli puhetta, että vuosi kun tulee täyteen niin sitten lopetellaan.
Mutta edelleen maitoa tulee paljon ja kumpikin tykkää, joten ehkä vielä pari viikkoa ;) :whistle:

Mitäs muuta kyseltiin, hmm :ashamed:
No v-loppu menee Pepin synttäreitä juhlistaessa ja oon taas aika lailla vastuussa kaikesta kun mies on yövuorossa.

Meillä mä en taas pysty nukkumaan jos mies on samassa pedissä, hän nimittäin kuorsaa ja kirskuttaa hampaitaa. :whistle:
Joten yhteisen hyvän ja ees jonkinmoisen rauhan vuoksi nukumme eri paikoissa.


Voi Peppi85 :hug: :hug: :/
Kurja yö sinulla :(
Tulee ihan omat unettomat yöt mieleen, mitenköhän oikeasti jaksoin tuolla tavoin niin kauan :eek:

Niiskuneitoselle kiitos uudesta pinosta ja on kyllä aikas outoa siirtyä tälle puolelle :flower: :heart:
 
Huomenta!

Tässä Veran mitat 8,5kg ja 73,4cm

Nyt on sitten eka työviikko takana.Hyvin on Veralla mennyt täällä kotona isänsä kanssa.Syö paremmin,nukkuu hyvin päikkärit ja leikkii kivasti eikä marise =) :whistle: mutta kun tulen kotiin niin sitten se lahkeissa roikkuminen ja kitinä alkaa.Ensi viikon tytöt ovatkin vielä kotona isän kanssa ja sitten alkaa päiväkoti jota jo kauhulla odotan :( Hoitopäivät eivät ole pitkiä mutta toi päiväunille meno arveluttaa kun Vera ei nuku sisällä.Sanoivat että voin tuoda vaunut ja Vera nukkuis pihalla.En tiedä onnistuuko sekään, kun 50m päässä on iso ala-aste .Välitunnit + liikenteen melu varmaan häiritsee,Vera kun on tottunut nukkumaan hiljaisuudessa.
Yritetään pitää hoitopäivät max 4 päivää kk näin alkuun omia työaikoja muunnellen.Helmikuussa onkin miehellä melkein 2viikkoo talvilomaa joten helmikuussakin on vähän hoitopäiviä.

Eipä sitten muuta kuin hyvää alkanutta vuotta kaikille! :wave:
 
Miksi tuo kakara ei nuku??? \|O Eipä tarvinnu paljo nukkuu täälläkää, terkkuja vaan peppi! Yritähän saada levättyä jossain vaiheessa!
Vkl suunnitelmista, pitää siivota, vaihtaa sillien vesi ja sit jos kysys viel yhtä kaveria käymään ja pelais gargassonnee, terkut vaan tigrulle! Mun on pitäny monasti kysyy et onks teil kaikki lisäosat siihen? hiukan nimittäin menee aikaa jos on kaikki osat käytössä :eek:

Nyt niitten kotihommien pariin, jos tää tästä..

JA Catriinalle onnea!

Regina, päätimme jättää listaan vain aktiivit, eli jotka ovat kirjoittaneet viimisen kk aikana, mutta toki niiskuneiti voi lisätä varmaan listaan jos tahot! Ja tietty saa kirjotella aina!<br><br>
 

Huomenta!

Olipas outoa tulla tänne Taapero-puolelle!

Meillä nukuttiin tänä aamuna ysiin ja silti olen väsynyt. Nukuin yönkin kuin tukki... Mut kohta lähdetään ulkoilemaan, kyllä se olo tuolla raittiissa ulkoilmassa sitten piristyy!

Peppi, noista sun supistuksista tuli mieleen, että minä olen alkanut miettiä keinoja, millä välttää tuota kantelua ja nostelua. Pyllyn voi pesaista kylppärissä suihkun alla, ei tarvia välttämättä nostaa lavuaarille. Kädet ja kasvot voi pesaista niin, että lapsi seisoo korokkeella. Vaipan voi vaihtaa niin, että lapsi seisoo ja jalat sujautetaan vaipan lahkeisiin. Sylissä voi pitää niin, että itse istuu lattialla ja lapsi itse tulee siinä syliin tai sit sama sohvalla. Jos lapsi osaa itse kävellä, niin hyödyntää sitä mahdollisimman paljon. Sillä näin aikasessa vaiheessa näitä mietin, Jullen aikaan kun supparit alkoi rv 27, niin pelottaa, että tällä kertaakin niin käy. Toivottavasti näistä keinoista on sullekin apua! Ja sitähän mun piti sanoa, että tuosta rv 27 lähtien olin kotona levossa, joten siivoukset sai jäidä... teki muuten aikas tiukkaa tämmöselle siivousintoilijalle... mut kestin tilanteen, kun tiesin, että sillä tavoin saan vauvan pysymään pidempään masussa. Jaksuja sulle!!

Niiskuneidille piti laittamani Jullen 1-v mitat... 10.5 kg ja 77.5 cm

Ja nyt sinne ulos!

Lauantain jatkot!

T. Gerbsukka
 
Moikka kaikki!
Heti alkuun onnea 1v. Catriinalle ja myös kaikille muille joulukuun lopun tähdille!!

Kokeilen nyt heti kirjottaa tänne uudelle puolelle, jospa sitä aktivoituis enempi taas... lukemas aina kyl ehtii käydä, mutta sit tuntuu, ettei ole mitään järkevää sanottavaa...

Oton 1v. mitat oli 9270g/74cm, pikkuinen siis ainakin verrattuna muihin meidän perheen jäseniin =) josta tulikin mieleen, että kaksi tähteä voi laittaa myös mun tietojen perään. Enempiä tietoja en halua näkyville syystä jos toisesta.

Otolle tosiaan oli nyt 1vee neuvolassa tullut melkein 400g painoa lisää, onneksi, kun silloin 8kk-10kk neuvoloiden välis oli tullu tasan 0g. En ole mitenkään vauhko tuonkaan asian suhteen, kun lapsi hyvin voi ja ei hetkeäkään paikoillaan, mutta väkisinkin tulee verrattua siskon mittoihin aikanansa... Esikko tosiaan oli 1-vuotiaana pari kiloa painavampi ja sentin pidempi, eli aika pikkuemäntä oli. Nykyään ihan rimpula; 120cm/20kg =)
Otto on tissillä vielä ja aion jatkaa kyllä vielä hyvänkin aikaa. Ehkä ensi kesään, jos Otto ei aiemmin lopeta. Tosiaan olen esikkoa myös imettänyt 1v4kk, jolloin hän itse lopetti. Tuollloin olin ehtinyt töissä käymään puoli vuotta, kun oli silloin mukamas pakko heti mennä, kun oli sijainen, että työt jatkuis. Nyt onneksi on vakipaikka. Keikalla olen käynyt nyt, kun miehellä on ollu vapaata ja se on ollu ihan piristävää. Kiva nähdä työkavereita ja kiva tehdä työtä, mitä rakastan =) Ja sit on taas niin ihanaa olla kotona, eikä tarvi lähteä mihinkään.

Meillähän on kans vuoropäiväkoti sitten Otolla edessä, kun enempi alan työmaalla käymään. Oliko se Epeli, kenen lapsi oli myös vuoropäiväkodissa? Esikoisen kanssa on kyllä niin hyvät kokemukset vuoropäiväkodista, että hyvillä mielin sinne vien. Silloinkin siellä oli alle 3-vuotiaiden ryhmässä harvoin montaa lasta samaan aikaan, vuorotyön etuja. Ja esikko oli aikanaan noin 8 tai alle päivää kuukaudes hoidos. Mun vanhemmat on pystyneet auttamaan yöhoidoissa silloin, kun on ollu tarvetta. Aika harvoin meil samaan aikaan yövuoroja onkaan, mut välillä.

No tulipa taasen sanottavaa, vaikkei niin järkevää. Nyt Otolle ruokaa ja sit lenkille =)

Hyvää vuotta 2007 kaikille!!
-siru
 
Oho..Enkö tosiaan ole kirjoittanut joulukuussakaan ollenkaan :ashamed: Sori.. jos edes kerran viikossa kerkeäis niin hyvä olis :ashamed:

Juuson 1.v mitat 10,745kg ja 77,8cm, salo, esikoiseni

Synttärit oli ja meni. Oksennustautia vaan oli niin paljon liikkeessä et lapsia ei käynyt kun kaksi vierasta. Kävivät nyt alkuviikosta sitten. Hauskin lahja oli kummisedältä opettava tuoli. On musiikkia ja valoja..pitää mielenkiintoa kauan yllä( lue: saa juotua kahvin aamuisin rauhassa :LOL: )

Mä olen ollut kohta melkein kuukauden sairaslomalla. Pää alko taas sekoaan . Onpa ollut mukava olla kotona. Ei huvittas yhtään palata töihin. Ens viikon maanataina ois mentävä
:ashamed: Juuso aloittaa myös perhepäivähoidossa. Tosi mukava hoitaja. Pärjäävät varmasti hyvin. Tähän asti juuso ollut hoidos anopilla.

En nyt muista yhtään mitä piti kommentoida. Tasapuolisesti sitten :hug:

Katbe
 
Terve! Olipas jotenkin haikeaa kun piti tulla tänne taaperopuolelle eikä saa olla enää vauvoissa.

Catriinalle ONNEA! :flower:

Peppi
:hug: :hug: , toivottavasti saat päivällä nukuttua ja anna vaan Jonttu hoitoon äitillesi, jotta saat nukutuksi!

Kattinka hu huu, olisi kiva kuulla taas teidänkin kuulumisia?

Meillä nukuttiin HYVIN! Vain yhden kerran Onni heräsi ja vedellä rauhoittui. Eli ihan normaali yö nyt oli. Me jätettiin maito viikoksi tauolle, terkka ohjeisti noin tekemään kun jalkoihinkin tuli sellaista atooppista ihottumaa ja vatsa oli heiman löysällä. KOkeillaan ensi viikolla maitoa taas uusiks ja jos jotain oiretta alkaa tulla, sit allergiatesti. En vaan millään mihinkään vakavaan maitoallergiaan usko, ennemminkin johonkin herkistymiseen, kun poikahan on juonut Tuttelia 3kk iästä alkaen.

Kun luin juttuja, tuli mieleen vaikka mitä kommentoitavaa mut kun ei ollut paperia ja kynää niin ne on pyyhkiytynyt nyt mielestä et viuh vaan.

Poika nukkuu päikkyjä, mä kävin aamulla kävelyllä tunnin =) kyllä se vaan piristää mieltä ja toki kroppaakin, sitä ennen ulkoiltiin jo koko perheellä hyvän aikaa. Illalla siivotaan pimeän tullen ja huomenna tulee vielä yhdet 1v synttärivieraat, kun eivät aiemmin oo päässeet kun lapset olleet kipeinä.

Mukavaa viikonloppua!
 
Minä en osannu tulla tänne :/
Menin vauvojen puolelle ja ihmettelin että miten ollaan noin paljon tiputtu.. Mut sitten onneks tajusin :D

Pepille jaksuja.. toivottavasti saisit päivällä levättyä.. Minä en varmaan totu ikinä nukkumaan ilman että mies ois vieressä.. siis kun kotona ollaan.. on joka kolmas viikkko yö vuorossa.
Mut eipä sillä.. mummoloassa kun ollaan tatun kans ja mies töissä niin yleensä pikkusisko haluaa viereen ja sillon saan nukuttua.. että kai se on sitten sama kuka vieressä tuhisee.

Nyt ei muista muuta... palailen taas :D
 
koivunkäpy harmoona
Epelille piti kommentoida, llergiat on edelleen B) mihinkäpäs ne nyt ois hävinny, uusia vaan tulee ja tulee, mistä niitä riittääkin?? :eek:
Korviketta ei tosiaan ole, no joo neo on viel kokeilematta, muttakun sen melki tietää ettei se käy, niin en oo viel jaksanu (lue raaskinu) käydä ostaa sitä purkkia tyhjää tänne pyörinään, kun vekkaan et alle desi riittää kokeiluun.. Onhan tää yhtä sompaamista, mut onhan meillä jo vallan laaja valio kun herneetkin saatiin käyttöön :whistle:
Lähiaikoina ajattelin testata soijan (sais jukurttia syöttää) ja sit tomaatin, sais vähän makuja ja väriä ruokiin josta tulee mieleen, onko kellään kotitekoisen ketsupin ohjetta? kun etikka on vehnästä tehtyä ( :eek: ) niin ei voi kaupan ketsuppia käyttää välttämättä, vehnää kun ei oikein siedä..

Mä oon melki siivonnu, odotan että olkkarista tarvarat menis paikoilleen itekseen, saan odottaa varmaan maailman tappiin asti :kieh:
Jaha, jos menis laittaa ruuan uuniin ni ei kuoltas nälkään tänäänkään! :LOL:
 
Loppiaista ja ISOT ONNITTELUT 1-vuotiaalle Catriinalle :flower: :heart:

Olipas haikeaa käydä lukemassa vikoja juttuja vauva-puolella :'( Meidän joulutähdet ovat nyt sitten kaikki taaperoita -isoja tyttöjä ja poikia :heart: Huoh, niin se aika vaan rientää... Eilen innostuin siivoamaan vähän normaalia enemmän, siivosin myös parit laatikot ja kaapit. Löysin vanhoja Vauva- ja KaksPlus-lehtiä ISON läjän. Mies kiikutti osan niistä illalla meidän naapurille (sille joka sai kaksoset) ja loput vei roskiin. Mä päätin etten halua enää lukea vauva-aiheisia juttuja, ettei vahingossakaan pään sisään pääse pienintäkään vauvakuumehenkosta :D

Höh, nyt mäkin olen nuhassa: päätä särkee ja räkä valuu :(

Vai niin, vai mun aktiivisuus-juttu nauratti.... Pitäiskö siitä ymmärtää että kirjoitan ihan liikaa... :ashamed: Hähää, ette te musta eroon pääse, mähän kirjoitan vaikka kolmekin kertaa päivässä :kieh: :LOL: :LOL:

Jellona: kiva kuulla että työpaikka on järjestymässä :)

Peppi (kirjoitin muuten eka Pappi :D ), toivottavasti saisit levättyä päivän aikana! Tuli mieleen noista nukahtamisongelmista että en ole tainnutkaan kertoa että noin kuukauden ajan en ole pystynyt nukahtamaan hyvin. Olen yhdeksän maissa iltaisin ihan väsynyt mutta kun menen sänkyyn, alan miettimään kaikenlaista ja nukahdan ehkä vasta lähempänä yhtä :eek: Ja kun herään yöllä Veeran itkuihin, en meinaa saada uudelleen unesta kiinni :( Mulle jäi jonkinlainen kammo siitä poikien oksutaudista, varsinkin siitä kun Santeri oksensi sänkyynsä. Siitä taudista on nyt noin kuukausi aikaa ja sen jälkeen nukahtamisongelmat alkoivat. Mietin sängyssä että miten pojat jaksavat, nukkuvatko ja ovatko varmasti terveinä -tosi tyhmää :\| ISO JAKSUHALI sinulle Peppi :hug: Tuli vielä mieleen että tavattaisko joku päivä? Jaksaisitko tulla Jontun kanssa käymään vaikka meillä? Nyt ollaan kipeinä mutta kunhan tervehdytään niin sitten =)

Oikein mukavaa Loppiaista kaikille!
Tansku & pesue
 
Onnea päivänsankarille!! :flower:

Just tultiin kotiin mun ukin 85-vuotis päiviltä. Kivaa oli ja Vanessa jaksoi hyvin.

Vanessalla oli vauvarokko muuta nyt onnex terve.

Viime yö oli niiiiin syvältä, itki ja huus, ei kelvannut maito ei mikään. Ehkä niitä hammpaita taas tulee, nyt on 12 hammasta.

1-vee mitat oli: 11630g ja 78,5cm.

Nyt ei ehi enempää.. Hauskaa viikonloppua kaikille! =)
 


Taalla se Kattinkakin roikkuu. Aktiivisesti lukemassa olen kaynyt, mutta ei oo saanu ite mitaan raapustettua, mut nyt on pakko ku Lillukka jo huhuili.

Kiitos Niiskuneiti kun laitoit mulle mailina sen jutun 2+:sta. Aidin kans just meseilin ja se on ostanut mulle lehen, mut kiva ku sain varaslahdøn.

Nukahtamisvaikeuksia on muuten ollut taallakin sen reilun kuukauden ajan. Saatan pyøria sangysspalla vaikka vasyttaa, mutta ei uni tule.

Muuten taalla ei mitaan kummallista. Yks vuotiaat on kylla aivan ihania, joten turhaampa sita vauva-aikaa ikavøi vaikka oli se kylla hurjasti rauhallisempaa.

Ilmat on olleet tosi kurjat taallakin, mutta paivittain ollaan ulkoiltu ainakin kerran Onneksi on kunnon kuravaattee. Kengat on hieman ongelma kun saappaat putoaa jalasta kun Otto osittain viela konttailee ja sen jalkeen ei sitten kavely onnistukkaan ja se harmittaa. Olen valilla laittanut muovipusseja sukkien paalle kumilenksuilla, mutta niihin yleensa tulee reikia ja sitten on jalat markana.

Eka kulmahammaskin on ilmestynyt ja hampaita pestaan reippaasti joka ilta. Ensin saan auttaa, mutta huuhtelu puolen haluaa herra hoidella ihan itsekseen.

No taidanpa haipya tasta alakertaan miesta auttelemaan joulukoristeiden pois pakkaamisessa.


:hug: :lla Kattinka ja Otto
 

Yhteistyössä