JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Ilmoittaudutaan mekin Amandan kanssa hyvissä ajoin tänne taaperopuolelle! =) :flower:

Ihana on ollut tämä esikoisen ensimmäinen elinvuosi, kaikesta väsymyksestä yms. huolimatta. Kiitos teille kaikille kokemuksien jakamisesta, yhteistä jutustelua on kertynyt maaliskuussa jo kaksi vuotta...hui!

Amandan 1-vuotismitat oli joulukuun alussa 76 cm ja 9600 g. Ihan keskikäyrillä mennään :heart:

Meillä juostaan ja törmäillään kaikenlaisiin esteisiin. Lisäksi ruokalakkoilu on taas alkanut. Koitettiin tänä iltana "huijata" ja laitettiin iltapuuron päälle hiukan marjarahkaa. Amanda kietaisi huiviin rahkat ja sinne se puuro jäi taas, kaiken alle.

:LOL: Mutta toisaalta, perunamuusi menee kaupaksi kovin hyvin, ja tänään Amanda uskaltautui jopa syömään itse (!) lusikalla muusia! Se onkin tosi hyvää aloittelijan lusikkaruokaa, koska se ei tipu lusikasta heti, jos lusikka vinksahtaa hetkeksi alassuin.

Vääääsyyyttäää joten taidan vetäytyä kirjan ja marjarahkan pariin...

iloista illan jatkoa taaperoiden vanhemmille

toivoo jemma ja nyyti 12+4
 
heippa kaikille!

Olen ollut mukana silloin raskausaikana ja vähän sen jälkeen, mutta löysin nyt teidät uudelleen...

Meillä siis Juulia Lumi Linnea 5.12.05 ja Turussa vaikutetaan.

Yksivuotis-neuvolassa naiselliset mitat 76,6cm ja 10 720g.

Muuten kuuluu oikein hyvää. Ensi viikolla on vaan palattava kouluun joten meidän pikku-taapero aloittaa päiväkodissa. Kyllä vähän jännittää, mutta syksy koulussa lapsen kanssa näytti ettei sekään oikein toimi... :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!!
 
Heippa!

Anu on tervehtynyt vesirokosta, mutta Sami sai mahataudin jota on podettu torstain vastaiseta yöstä lähtien. Tänään on vasta maistellut ruokia. Torstain ja perjantain poika eli pelkällä mehulla.

Ja siiten kun tähän päälle tulee vielä se vesirokko pojalle (jos tulee). Niin johan on äiti valmis lomalle.

Tuntuu suorastaan mukavalta nukkua ilman Samia makkarissa
:) Tosin keskiviikon ja tostain välisen yön ja loput perjantain vastaisesta yöstä Sami nukkui miedän välissä kun oli niin kurja olo toisella.

Voimia ja jaksamisia kaikille teille siskot.
 
Iiks, ollaanko me jo taaperoita! :D

Ihan ekaksi onnea CATRIINA! :flower:

Topin 1v-mitat on muuten 10500g ja 77cm. :heart:

Tällä hetkellä muru on pikku- kuumeessa, muuten kaikki ok.
Ja esikon, kohta 16v kanssa taistellaan vaihteeksi murrosiän kriiseissä. :(
On ollutkin useampi kuukausi vallan seesteistä.. Jospa taas järki ja aika voittaisi.. :whistle:

Meillä on muuten tutittelu lisääntynyt tissittelyn lopettamisen myötä.
Sitä ennen ei huolinut tuttia kuin joskus unissaan, mut nyt saattaa sen laittaa itse suuhun kesken leikkien jos sattuu löytämään. :)
Noh, antaa pienen vielä lutkuttaa kun ei se ole kuin ajoittain suussa.

Jahaps, jos lähtisi laittamaan unille tuota viikaria.
Tällä hetkellä ei kuumeesta tietoakaan vaan ottaa kyytiä taaperokärryssä ja isoveikka työntää. Ihania! :heart:

Kaikille rauhaisia unia ja oman kullan kuvia! :D ;)
 
Täällä oli hyvä yö, ei heränny ku kahesti, tänää kyl pitää ite kampeutuu aiemmin petiin ku pariva edellisenä iltana..

Vihdoin sai tietää uusien vauvojen nimet, hyvät valinnat on ollu!

Ja kerpeleen kela ku ei voi tehä sitä päätöstä, saatas nuo annan astmalääkkeet (uudet) 20? halvemmalla jos ne ois voinu tehä sen lääkekorvattavuus päätöksen.. no, eihä nuo maksakkaan ku 46? kk satsi, siihe viel piippu n.19?/kk ni eipähän me mitää lääkekorvauksia tarvitakkaan, kelan akka oli sitä mieltä ettei astman hoito ole kallista \|O no, jos ne jos maanantaina vastais puhelimeen, perjantaina eivät halunnu jutella mulle :LOL: <br><br>
 
Sunnuntaita kaikille =)

Huoks, me Veeran kanssa valvottiin taas urakalla, molemmilla on nenät ihan tukossa :(

Jes, mun mies asensi vihdoin ja viimein mesen meidän koneeseen :D Laittakaahan yv:nä meseosoitteita -tai yhteisöön! Yritän tässä harjoitella sen käyttöä, tää on jännää :D Itse en jostain syystä saanut äsken lisättyä mun osoitetta yhteisöön -yritän tuossa myöhemmin. Muutenkin yhteisön sivut ovat taas tökkineet, mrr... :kieh:

Me ollaan taas sisällä koko päivä, tyhmää... Eilenkin oli aivan ihana ilma mutta sisällä vaan kökötettiin. No, jos huomenna pääsis ulos.

Eipä muuta, mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytöt
 
Huomenta! On se haikeaa ja vaikeaa löytää tänne puolelle, vaikka meillähän tulee kohta 1v2kk täyteen.. :whistle:

Ihan ensin Pepille: Nyt ei kannata jäädä odottamaan nukkuisko Jonttu hyvin vai huonosti, soita heti äidilles vaan jos saisit Jontun sen luo ja ite nukuttua. Kauhea univelka niskassa on kurja aloittaa viikko! Se on jännää kuinka vaikeaa on pyytää apua, vaikka sitä antavia olis olemassa - jotenkin on tunne että kaikki on jaksettava ite kun on ittensä tähän tilanteeseen hoitanutkin.. :kieh: :LOL: Me ollaan jo pitkään puhuttu MLL:n hoitajasta 2pv/kk, muutamaksi tunniksi kerrallaan, että ite saan henkästä vaikka kaupungilla. Silti en saa aikaseks ottaa yhteyttä sinne välitykseen, vaikka tässä pimeydessä tuntuu välillä asiat kaatuvan niskaan. Noh, tänään vietin aamulla tunnin verran kirkasvalolampun läheisyydessä (paikallaanhan meillä ei pääse olemaan tuntia kerrallaan.. :whistle: ). Jospa siitä siunaantuis lisäenergiaa. Pitäs vaan hommata suojalasit pienille, niitten ei tarbvi saada YHTÄÄN lisää energiaa.. :LOL:

Tansku: Mua ahistaa kans nukahtamattomuus.. Vaikka en tuntitolkulla pyörikään, saattaa mennä 40min-1t ennenkun nukahdan vaikka väsy painais kuinka. Sunuisessa vauva-ajassa kaipaan eniten sitä, että olin umpiunessa jo 5cm ennen tyynykosketusta.. :whistle: Iloa arkeen sinne, ihan hassua, mutta mä olen tosi iloinen ajatuksesta että te Pepin kanssa kyläilisitte! Siis toistenne luona, vaikka tännekin olisitte tervetulleita.. ;)

Vilipikkuisen 1v mitat oli muuten 75,5cm, 9340g. Ison työn olet tehnyt Niiskuneiti tän päivityksen kanssa. Kiitokset! :wave:

Taidan tänään paiskata perheen miehet pihalle keskenään.. Olin eilen poikien kanssa mun siskolla, että mies sai omaa aikaa, nyt on mun vuoro. Edes sen tunnin-kaks.. Saatanpa ehtiä siis takas vielä tänään!! :LOL:
 
Huomena kaikille!
En ymmärrä mikä tota lasta vaivaa, ennen nukkunut tosi hyvin öisin. Nyt herää 1-5 kertaa ja huuta kurkkusuorana :/ En tiiä tuleeko hammpaita vai mikä sillä on..
Onneks on niiiin ihana mies, joka nousee ylös joka kerta kun kuuluu huutoa. Ite alan olee niin väsynyt, valivali, sori..
Nyt suihkuun ja sitten ulos.
Taas pelkkää omaa napaa :ashamed:
 
koivunkäpy harmoona
Taanskuuu! mut saapi lisätä sinne meseen! osote on siel yhteisössä, sano vaan jos et pääse yhteisöön ni paikon yynä!!

Tääl on ulkoiltu, vaihdettu akvaan vasi, ekat pyykit on jo peseytymässä, safka uunissa (ollu jo parituntia) jajaja, miten kummassa se vaikuttaaki näin ku saapi 4h putkeen nukkuu??? :eek:
 
ja sit mustana petralle: eihän oo yöllisiä kauhukohtauksia? meillä Annal alko miset n.10-11kuisena ja kestivät muutaman kk, ihan ku ois öitä huonontanu sillon, ei se kuitenkaa nukkunu vaik ei ois kohtauksia ollu..

Omaanaapaalissää :snotty: jännittää se keskiviikko...
 
Hippaheit täältäkin!

Meillä valvottiin keskellä yötä reilu tunti, nyt ei ollut huutoa mitä oli muina edellisöinä mut Onnilla oli tosi levottomat jalat, kasvukipuja? Tunnin valvomisen jälkeen annettiin panadol kun ei sitä nyt yötä vasten oo annettu vaikka neuvola siihenkin ohjeisti kun yöt niin risoja, sit poika hujottikin 9 nukkua, sitä ei ole meillä tapahtunut KOSKAAN ENNEN. Normaalistihan meillä herätään 6 pintaan. Tosin nyt on poika siirtynyt ite yksiin päikkyihin. kasin aikaan heräsin ite et häh, klo on 8 ja poika nukkuu! Nyt on miehet ulkona jotta sain aamulla leipoa, tein vielä synttärikakun ja pullaa, iltapäivällä tulee kaveritperhe kylään, kivaa!

Mä pääsin eilen ihan yllättäen naisystävien kaa leffailtaan, kutsuttiin yhden kaverin luo, leffa oli Corps Pride eli Ruumismorsian, animaatio jossa äänenä mm. Johnny Depp. Suosittelen jos jossain vastaan tulee!
Olipas ihanaa istua paikoillaan 2h herkkulautanen nenän edessä!!!!!

Nukahtamisvaikeuksista ollut puhetta, viime yö meni iteltä hyvin mut mullakin ollut ihan samaa et vaikea ollut päästä uneen kiinni varsinkin yöherätysten jälkeen. Huoks, väsyttävää. Mä luulen et hiukka nyt yliväsy oon kukkumisten takia, ja kun joskus maailman ikään tilanne tasoittuu, samoin unet.

Minni olet mielessä, toivottavasti teille kuuluu mahdollisimman hyvää!

Nyt meen ottaa pullaa uunista ulos ja safkaa pojalle pöytään!

lillukka

 

Minä sitten viime yönä synnytin itsekseni pojan :D Tunnin kesti koko synnytyssessio ja minuutin ponnistus :D Aikasemmin näin unen, missä synnytin kans itsekseni, mut Kysin hissiin :D Eli näinköhän tässä käy, että poika tulee ja aivan itsekseni sen maailmaan saatan...

Eilisillasta saakka aivan järjetön hedari ollunna! Mikään ei auta! Aamulla nukuin kymppiin, pojat heräsivät kasilta. Nukkuminen ei siis kipua poistanut, pitkällään olo kylläkin teki terää... Päivällä en enää malta nukkua, on olevinaan niin paljon kaikkea muuta... Niskatkin meni jumbeen, kun illalla laitoin pesun jäljiltä olevat erittäin pyöhistyneet tyynyt meidän sänkyyn. Joutuu mies ehkä tänään sit hieromaan... Muuten syyttäisin tyynyä päänsäryn aiheuttajaksi, mut kun tää alkoi jo ennen nukkumaan menoa. Jospa pian helpottais!

Kaizalle piti laittamani, että mä en pysty Jullen kuvaa sulle laittamaan, kun meidän kone on rikki. Tai siis mies sitä eilisen tutki ja laitteli ja illalla tänne tupsahti vallaton käryn haju... ilmeisesti Poweri kärähti ja mies aikoo sen itse vaihtaa... Joten en varmaan sit kerkiä samaan hössäkkään kuin muut... Harmitus!
Kovasti jaksuja koulun aloittamiseen ja Matias pärjää varmasti hoidossa hienosti!

Jaahas, taidan siirtyä kirjan pariin... Julius on nukkumassa, mies ja Aleksi salilla treenailemassa (tai Aleksi nyt lähinnä mukana hengailee).

Sunnuntain jatkot!

T. Gerbsukka & Taimi rv 13+6 :heart:
 
Moi!

Koivunkäpy Kauan Anna on käyttänyt lääkkeitä?Eikö se ole niin että kun on puoli vuotta säännöllisellä lääkityksellä niin saa sen 75% lääkealennuksen?Meillä ainakin oli niin.Nyt loppui erityiskorvattavuus ja just hain kaikki mitä sain Apteekista ja ei tullu maksamaan kun jotain 30e tai vähemmän ja siinä on monen kk lääkkeet.Meillä ei ole keskimmäisellä enää tarvetta sään.lääkitykseen mutta Veralla varmaan on.Pitääkin tilailla aikaa tk:seen niin päästään sairaalaan jatkotutkimuksiin kun ei toi yskä kunnolla mee pois.Veralle on tullut nyt myös sellaista pientä näppyä.Atoopista ihottumaa?ei kutise.

Yöt täälläkin on rikkonaisia.Vera on aika monena yönä ollut tunnin hereillä ja pyörii ja potkii levottomasti.Onneks ei itke.Tissiä vetelee vielä illalla ennen kun nukahtaa ja öisin :ashamed: On kyllä niin kiinni tississä että en tiedä miten ton lopettaa.Maitokaan ei lopu.

PetraVeralla oli myös vauvarokko pari viikkoa sitten.

Nyt pää lyö tyhjää(niinkuin aina) joten parempi että poistun.
Hyvää alkuviikkoa kaikille ja hyviä työpäiviä töihin menijöille :wave:
 
Voi perkle!!! Olin kirjoittanut piiiitkän pätkän ja se hävisi :kieh: :kieh: SUUTUTTAA!

No, koitan nyt jotain raapustaa...

Eilinen meni ihan hyvin, kun ajattelee, että olin yöllä nukkunut sen 2h. Nukuin Jontun kanssa yhdet päiväunet (1h). Ei sit viety poikaa äitille hoitoon, vaikka äiti kyllä tarjoutui ottamaan. Käytiin sit kahdestaan Jontun kanssa iltapäivällä äitin luona.

Miehen kanssa saatiin juteltua, lupasi auttaa enemmän kotitöissä ja juteltiin kaikesta muustakin, nyt ollaan taas viisaampia :D :heart:

Viime yö meni huonosti :eek: Joonatan heräsi vähän ennen 00 ja oksensi sänkyynsä, siinä sit ruvettiin lakanoita vaihtelemaan keskellä yötä, poika tuntui ihan tulikuumalta, laitoin sit supon. Nukahti suht nopeasti uudestaan, mutta heräili yön aikana vähän väliä :/ Ja mä kun olin ajatellut, että saisin nukuttua, kun se toissaöinen meni miten meni :( No, eihän toinen mitään sille voi, että tuli kipeäksi, mut miks just nyt :ashamed:

Ei ole oksentanut sen kerran jälkeen, lämpimältä on tänään kyllä tuntunut, pitäisi kuumetta mitata.

Hannele: Mukava kuulla, että Niilolla on alkanut pk:ssa hyvin!

Gerbera: Kiitos vinkeistä, pitää alkaa niitä soveltamaan!

Siru: Kiva kuulla teistä.

Katbe: Kiva kuulla teistäkin ja jaksamisia töiden sun muiden kanssa :hug:

Tanskuliini: Jaksamisia unettomuuden kanssa :hug: Onko teille helppoa tulla keskustasta? Olis kyllä mukavaa vaihtelua tähän arkeen :whistle: :)

Petra: Mukava kuulla teistäkin. Jaksamisia :hug:

Kattinka: Jaksamisia sullekin nukahtamisongelmiin ja kaikille muillekin niistä kärsiville, tiedän tunteen! :/

JemiJassu: Kiva kuulla myös teistä, kirjoittele toki useammin! Ja muutkin!

Tanskuliini: Hyväksyin sut mun meseen, nyt vaan odotellaan, milloin avaat sen :D

Hannamari: Niin totta, apua on jotenkin vaikea kysyä. Mä en jotenkaan tykkää yhtään kysyä hoitoapua, varsinkaan, jos ei oo jotain "menoa", vaan "ihan muuten vaan"... :/ Ja on just vähän sellainen olo, että itehän tässä on pärjättävä, kun nämä on itse tehtykin :D Pistänkin usein miehen kysymään anopilta, jos jossain halutaan käydä :whistle: :D

Pitäisköhän alkaa tätä viestiä lähettelemään, ettei taas katoa :kieh:

Hitsit, oon pikkusen väsynyt \|O (=haukotus). Eiköhän tää tästä. Pahimpaan väsymykseen otan sit kahvia, jos siltä tuntuu. Kahvia kun en siis muuten ikinä juo, nyt oon toooosi harvoin kupillisen ottanut, jos on tuntunut, että muuten nukahdan pystyyn...

Joo, mut nyt meen :wave:

Eikun... Piti toivotella hyviä synttärijuhlia niille, jotka tänään niitä juhlivat :)
 
siiri-miina
Jaahas, sitä ollaan nyt siirrytty taperoihin kaikki joulutähdet :)
Luin taas muutaman sivun mutta on jotenkin niin hankala kommentoida yksittäisiä juttuja kun niin vähän täällä kuitenkin käyn :\|
Tosi ihanaa lukea, te olette niinkuin "kavereita" joiden elämää tulee seurattua :)
Niin jokut olivat laittaneet 1-vuotis mittoja...meidän Jimin mitat ovat: paino 13.700gr ja pituus 80 ihan silleen sopivan kokoinen pallero.
Ollaan nyt parina päivänä oltu Jimin kanssa ulkoilemassa ihan pihassa vaan mutta Jimi on kävellyt ja juossut ihan itse.
Jimi lähti jo 11 kuukauden iässä kävelemään joten kävely on jo aika tukevaa.
Kenkien kanssa kävely onkin sitten tuottanut pikkasen hankaluuksia, Jimi olisi vaan tutkinut niitä kenkiä eikä seisonut edes ne jalassa mutta nyt joku viikko sitten huomas että niiden kanssa voi kävelläkin
=)
Ihanaa olla ulkona silleen "oikeasti"
Muutamilla on ollut uni ongelmia...todella rankkaa varmasti :(
Meillä on kyllä nukuttu hyvin, mutta voin vaan pikkasen kuvitella kuinka rasittavaa se on.
Mulla itselläni tuo verenpaine on kummallisesti noussut? Jimi on tosi vilkas poika joten päivässä ei pahemmin noita lepohetkiä ole...ja kun on paljon muutakin hommaa..
Mutta eipä tällä kertaa sitten muuta.
HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE :flower:

T-Siiri-Miina
 
sunnuntaita!

Pää on niin pökkerö että ei oikein tajua tämän maailman menosta mitään... Aamulla vaan torkuin sohvalla.. Mies hoiti pojan ja ilmeisesti olin torkahtanut kun seuraava mihin havahduin oli kun tuumi Tatulle että vielä hattu niin sitten mennään =) Lähtivät miehet koirien kans ulos.. sitten päätin jo minäkin hieman ryhdistäytyä ja lähteä happea haukkaamaan :whistle:

Tuntuu että tämä viikko on muutenkin menny ihan penkin alle.. Kuntalisää eivät herrat myöntäneet, kuulin että entinen passihevonen menny monttuun jne jne... Noh, elämä on aina välillä..

Eipä mentykään eilen uimaan kun mies oli vähä kipeenä ja sitten tajusin että oli pyhä niin eihän halli ois ollu ees auki :x

Kaikille unettomuudesta/nukahtamis ongelmista kärsiville oikein suuri :hug: .. ite kaipaan sitä että olis unessa kun vaakatasoon pääsee :LOL: Miten se ennen oli niin helppoo...

Pikku mies ollut aivan vallattomalla päällä =) Tekee kaikki temppunsa että saa meidät itelleen nauramaan. Koko ajan enemmän kävelee, vaikkakin vielä aika huterasti. Pääasiassa meillä mennään vielä konttamalla.. varsinkin kun kiire on.
Onkos montaa tähtöstä jotka ei vielä kunnolla kävele?

Nyt laittamaan ruokaa pikku hiljaa. Perunamuusia ja karjalanpaistia :p
 
Jännää tulla taaperopuolelle! Kiitos Niiskuneiti82 listasta, olipa mukava olla vielä listoilla, vaikka kovin laiskasti oonkin kirjoitellut.

Ne Joelin vuotis mitat: 78 cm ja 11.300 g.

Tinttamooses7 Onnea talokaupoista!

Tsemppiä työhönpalanneille, varmaan vilahtaa viikot vielä nopeemmin kuin kotona ollessa?

koivunkäpy Nostan kyllä hattua että jaksat imetysdieettiä vielä! Lekuri sano meille sillon et on erittäin harvinaista ettei Neocate kävis jollekin..mut tiedäpä siitä sitten, nuo kokeilut on kyllä aina rasittavia.
Temppiä Kelan kans taisteluihin, kannattaa tosiaan pitää puolensa.

Kattinka Samaa mieltä et yks-vuotta on ihana ikä! Tai voihan esim. 2 vuotta olla vieläkin ihanampi..ei oo kokemusta, mutta musta nyt on kyllä kivempaa kuin vauva-aikoina, tavallaan rasittavampaa, mutta monessa asiassa helpompaa ja mielekkäämpää :)

Hannamari Tuo MLL:n hoitaja kuulostaa hyvältä idealta! Varmaan joskus mekin käännytään niiden puoleen, kunhan saisin itseni uskomaan että poika pärjää vieraan hoitajan kanssa, no koulutettujahan ne on, että miksei pärjäis :whistle: Ja aurinkolamppua oon joskus kokeillu ihan säännöllisestikin, silloin heräsin joka aamu tikkana kuudelta (mikä on aamu-uniselle ihmiselle ihme!).

Lillukka76 Kuulostaapa kivalta eilinen leffailta :)

Peppi85 Toivottavasti Joonatanilla oli ohimenevää, ettei tuu kipeeks ja jospa saisit nukuttua jo ens yönä.
Ja parempia unia muillekin huonosti nukkuville!

Meillä ei mitään ihmeitä, eilen oltiin miehen mummon ysikymppisillä ja sitten oli Joelin pieniä serkkupoikia kylässä. Aika vilinää oli ja poika oli tosi innoissaan kavereista, vaikkei varsinaisesti "oikea" leikkiminen vielä onnistukaan, niin hauskaa näytti olevan :)

Mies on pojan kans vaunulenkillä, minä laiska en jaksa tänään nokkaani ulos pistää, vaikka hyväähän se ulkoilu tekis :ashamed: Mut kun nuo ilmatkin.. ;)

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!


 
koivunkäpy harmoona
Neve: kun kelan mielestä Annalla ei ole astmaa :kieh: \|O :headwall: Ja kuulemma et jos alle 5vee joutuu käyttää säännöllisesti kortisonia niin silloin ei ole edes sitä puolenvuoden juttua, vaan se pitäis korvata automaattisesti, näin sanovat saikulla ja apteekissa. Hhuomenna lähtee äkänen puhelu kelaan, maksaa noi singularit sen verran et paree ois pikkuhiljaa tulla päätös, tosin saanhan mä vakuutuksesta rahat mut periaate kysymys.

Lumikarpalo: ei tää dietti onneks paha oo ku ei tarvii samaa valioo käyttää pojun kans.. Ja kun eikös se nutri junior(?) oo sama mössö ku neocate, se ei käyny meillä :/ Ei oo kivaa jos toinen on taas ruikulla pari viikkoo kokeilun takia ja kukkii..

Atooppinen ihottuma ei välttämättä kutise, nevekös siitä mainihti.. meillä tää talvioatooppinen ei kutise, mut jos tulee jostai ruoka-aineesta ni sit kutisee, tai jos on kuuma taitaitai.. ei oo vaikeeta ei B)
 
Meillä lopetetaan imetystä, päätettiin miehen kanssa että tänään se loppuu ja nyt on päivä mennyt, ilman tissiä (tällaisia päiviä ollut aikaisemminkin jo useita). Illaksi ja yöksi siis luvassa taistelua :kieh: , mutta se nyt on joka tapauksessa kuitenkin edessä jossain vaiheessa niin miksei nyt.

Kävin just hiihtämässä 8,5 km ja olo on hikinen, mutta onnellinen.

Nyt syömään joten moikka!
 
Heipparallaa taas täältäkin! :wave:

Jos nyt ehtisi jotain kirjoittamaankin, kun Joonas nukkuu, mies on veljensä luona, pitäisi tulla ihan kohta. Aikaisemmin olen kyllä listaa ehtinyt jonkin verran päivittelemään, mutta muuta ei sitten ole oikein kerinnytkään. Aamupäivällä tehtiin kävelylenkki koko perheen voimin ja päivällä oltiin Joonaksen kanssa katsomassa mun veljen peliä, tällä kertaa Tepsin A-junnujen. Oikein jäkispainotteinen viikonloppu on siis ollut, kun eilenkin kerta olin peliä katsomassa :)

Iso :hug: kaikille kipeille ja väsyneille!!!

Tanskuliini: En tietenkään tarkoittanut että sinä liikaa kirjoittaisit! Et missään nimessä saa ainakaan vähempää kirjoittaa, on niin mukava lukea juttujasi! =)

Kattinka: Eipä kestä! :)

Danjuska: Joonas ei kävele vielä ollenkaan ilman tukea, ei edes seiso. Onko muita tällaisia? :wave:

Jellona: Joonaskin sai synttärilahjaksi Plaston paloauton :D Sai myös traktorin peräkärryineen ja kauhakuormaajan :)

Lillukka: Kuulostipa tosiaan mukavalta sinun leffailtasi! =)

Todella mukava muuten kuulla teistä kaikista, ketkä harvemmin kirjoittelevat, kirjoittakaa toki useamminkin! Esim. lumikarpalo, katbe, JemiJassu, Siru, Hannele...

Eipä nyt millään muista mitään muuta :headwall: Pitää varmaankin lähteä tästä nakkikeittoa valmistamaan, kun ei olla tänään vielä edes mitään ruokaa syöty :whistle:

Palaillaan taas asiaan! Mukavaa illanjatkoa kaikille ystäväiseni! :wave:
 
Nyt iski oksennustauti meillekin :x Kaverin pojat siinä jo olikin. Heräsin eka kerran kolmelta kun poika oli oksentanut koko sängyn. Pari seuraavaa tuntia oksensi kymmenen minuutin välein. Aamua kohti enää tunnin välein. Heräs itkien ja sit sappi nestettä vaan tuli :ashamed: Ei suostunut juomaan mitään. Onneksi näin päivällä juonut vettä ja vähän sosettakin saanut syötettyä. Nyt ei oo pariin tuntiin oksentanut. Eiköhän se tästä.

Ja mulle tuli p*skatauti . Miehellä on myös vatsassa pyörittänyt.

Paranemisia kaikille muillekin kipeille :hug: Se mikä ei tapa vahvistaa ;)
 

Heipparallaa!

Katben perheelle pikaista paranemista! Mahatauti on kyllä tosi kökkö!

Peppi, kunhan kokeilet mun vinkkejä käytännössä, niin kerrohan, oliko niistä jotakin apua. Minä kun tosissaan olen vasta miettinyt eri keinoja, mut en ole vielä käytännössä kokeillut, kun ei vielä ole ollut tarvetta. Toivottavasti auttavat edes vähän!

Tanskuliini, onko sulla ollut viime aikoina kipuja? Mulla taas nilkat ja ranteet särkee. Johtunee mulla ihan vaihtuvista säätiloista.

Meillä Aleksi on viime aikoina ollut hyvin kiinnostunut seksi-asioista (kuulunee ikään...) ja tänään sit ruokapöydässä kysäiskin, että mitäs jos sekstatessa ei halua, että raskautuu... no itse sitten vastasi siihen, että pitää käyttää sellaista kumirenksua kikkelin ympärillä :LOL: Juu, meinattiin miehen kanssa tikahtua nauruun :D
Sit yks päivä vaan tuumasi ohimennen, että "taidatte isin kanssa olla melkosia sekstaajia, kun lapsia on kohta kolme" :D

No juu, tämmösiä taas :D
 
Olin minä sentään listassa pysynyt vaikken paljoa oo kirjoitellutkaan... :ashamed:

Marian 1- vuotismitat 8400g ja 74,5 cm.

Yritin eilen mennä nukkumaan ilman lääkettä, eipä tullut uni. Koko päivä meni reissussa, haettiin auto Tampereelta joten luulin että ois nukkumatti tullut aika helposti. Mutta kun ei niin ei. Tänä iltana vaan taas nappia naamaan vaikka en haluais ottaa, mutta pakko saada nukkua :$ Masennuslääkkeessä on annoksen nosto menossa, hyi yök mikä olo taas tulee. Mutta jos oksetus on ainoa sivuoire ja mieli kohenee, niin kyllä kai sen kestää.

Lapset katsoo Autot- elokuvaa, kumma juttu kun paras kohta on se missä Martilta pääsee pieru

:LOL: Marialle vois laittaa iltapalan ja kohta kipata tytön nukkumaan, ja itekin pitäs mennä lastenaikaan nukkumaan. Mies tosin vetäisi herneen nenään enkä tykkää mennä äkäisenä nukkumaan, mutta kun ukko siellä kuorsaa jo niin en mene herättelemään. Jospa huomenna on parempi päivä.

Maria on oppinut seisomaan ilman tukea, ja ottaa noin puolitoista askelta jos on jotain mitä vasten heittäytyä. Tanssiminen on hassua ketkuttelua, ei voi olla nauramatta kun kirpulla iskee rytmihetkuli päälle :D :D :D

Mutta nyt poistun tekemään iltapalaa räkäiselle kirpulle ja isommille, jos sitten pian petiin...

Ai niin, Pepille vielä piti: Mulla alkoi Mariasta supistukset viikolla 14, mutta ihan hyvin meni raskaus normiviikoille. Välillä piti tosin lepäillä ja loppuvaiheessa esim. imurointi oli jätettävä melkein kokonaan. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin! :heart:
 
*huoks*... Nyt vasta hoksasin että en muistanut ottaa Tatusta semmosta ns."virallista" kuvaa syntymäpäivänä joka ois ollut tarkotus lähettää sitten eteenpäin kaizalle siihen kuva juttuun.. Toivottavasti noista otetuista joku ois semmonen..

Käytiin pitkällä lenkillä ja vähän virkistyi. Tatu on ollut ahkerasti kaverina koko iltapäivän =) On tuonut minulle ties mitä kippoja ja asioita mitä pyydän että toisitko.. Ja vieläpä kävellen :heart: Söpö kun tohkeissaan ja niin tärkeenä tuo jotain tavaraa ja yrittää samalla mennä varovasti ettei kaatus =) Äsken käveli niinkin pitkän matkan kun keittiöstä olohuoneeseen.

MammaRiialle :hug: ja Katben porukalle pikaista paranemista!

Saas nähdä mitä ne neuvolassa meille huomenna sanoo kun tuota ihoa mennään näyttää. Luultavasti pitää yksityiselle mennä takas. En uskokkaan että rupeevat neuvolan kautta ottaa kokeita.

Äitin kans tuossa soittelin ja mummo (isänäiti) taas huonona.. oli sairaalaan vieneet. Ei oo oikein tässä maailmassa. Luulee olevansa millon missäkin ja välillä huutaa kuulemma suureen ääneen kun on kipuja :'( Eivät oo ainakaan tähän mennessä saaneet selville mikä on. Kun ei ois kipuja.. Tuntuu hullulta että vielä pari kuukautta sitten kävi vielä aamua iltaa navetalla ja sitten meni niin äkkiä alaspäin kunto. Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran sairaalaan joutui niin 3:ssa viikossa meni tosi huonoks..
äitin isä on kans sairaalassa.. Happea antaavat kun ei henki kulje..

Jospa se tästä..

Nyt jos pyöris netissä hetken ja lähtis antamaan pojulle iltapalaa..
 

Yhteistyössä